LANKEEMUS
Kypärä-Katainen onneton Kokoomusjohtaja. Sauli Niinistö nollitettiin lauantaiseurassa. Ja Jyrki Katainen osoittautui luonteettomaksi puoluejohtajaksi.
Presidentin valtaoikeudet
Katainen oli koko talven vaatinut tasavallan presidentin valtaoikeuksien purkamista. Nyt hän totesi ettei ollutkaan tarkoittanut sitä ja, että vasta aikaisintaan seuraavalla kerralla niin tapahtuisi, jos katsotaan se tarpeelliseksi. Hän selkeästi sekosi kertoessaan, että mennään toimikausi kerrallaan.
Siis kuusi vuotta. Tasavallan presidentti valitaan kuudeksi vuodeksi ja sama henkilö voidaan valita enintään kahdeksi kaudeksi.
Kataisen selittelystä on vedettävissä se johtopäätös, että kokoomus etsii kuuden vuoden kuluessa toisen presidenttiehdokkaan ja hylkää Sauli Niinistön. Tuskin Niinistö tai kokoomus lähtee siitä puheenjohtaja Kataisen käsityksestä, että Niinistö jää lopullisesti vanhuuseläkkeelle ensimmäisen kuuden vuoden jälkeen.
Onnettomat presidentinvaalit
Perättäin Holkeri, Ilaskivi, Uosukainen, jotka kaikki jäivät kolmansiksi. Niinistö veti maton alta Uosukaiselta ollessaan Kokoomuspuolueen puheenjohtaja. Ratkaisu tietysti oli Kokoomuksen, mutta Suomen edunmukainen. Lähtökohta on täten Sauli Niinistön kannalta onneton, koska hänellä tässäkin mielessä on pettäjän tausta.
Niinistön sekoilut edellisen presidenttiehdokkuuskysymyksen aikoihin
Silloin Niinistö perusteli kieltäytymistään, koska oli askeetti ja puolivallaton leskimies. Tiedettiin tietysti, että hän harrasti mieluummin urheilua ja seikkailua puolivallattomana leskimiehenä sekä mieluummin halusi ärsyttää ihmisiä huonolla esimerkillään kuten tupakoinnilla tai poikkesi olutbaareissa. Harrastukset tiettävästi häiritsivät aika-ajoin jopa asioiden hoitoa sekä puolueessa tai mahdollisesti valtiovarainministerin vastuullisessa tehtävässä. Niin ainakin on syytä olettaa.
Kypärä-Katainen nyt perusteluista
Kertoi Sauli Niinistön kieltäytyneen presidenttiehdokkuudesta ministeritehtävien, Euroopan konservatiivipuolueen puheenjohtajuuden sekä perheongelmien vuoksi. No niihin tietysti liittyi oleellisesti seikkailu nykyisen kulttuuri- ja urheiluministeri Carpelan kanssa. Silloin oli ilmeisesti mukavampia paistatella salamavalojen välkkeessä mm. Kangasalan kirkolla.
Lauantaiseurassa kysyttiin Kataiselta, että miksi Sauli Niinistö ei kertonut noita perusteluja tuolloin vaan vasta nyt. Katainen jäi sanattomaksi sekä kehotti Lehtelää kysymään asiaa Sauli Niinistöltä itseltään. Omituiselta tuntuu ongelma myös siksi,. että Sauli Niinistöä väen vängällä halusi vastuullisen tehtävän Europankissa ja maan punamultahallitus tuki tässä Sauli Niinistöä.
Joten harhautusten harhautus yritys osui onnettoman Kypärä-Kataisen omaan nilkkaan.
Tasavallan presidentti mielipidejohtaja
Kypärä-Katainen on vaatinut, että tasavallan presidentin tulisi olla mielipidejohtaja. Nyt tuo ilmoitus peruttiin. Merkittävin kysymys on Nato-kysymys. Yksiselitteisesti Kypärä-Katainen sulki tämän ongelman pois presidentiltä. Presidentti ei voi eikä saa tehdä ehdotuksia siitä haetaanko vai eikö haeta Nato-jäsenyyttä. Talouspolitiikastakaan ei tasavallan presidentti ei saa sanoa mitään, koska se kuuluu valtioneuvoston rooteliin.
Mitä jäi käteen
Heikko Kokoomus, Heikko puheenjohtaja, Heikko ehdokas
LAUANTAISSEURA KYPÄRÄ-KATAISEN
10
539
Vastaukset
- $$$$
Kokoomus hätiköi ja varmisti Tarja Halosen valinnan jo ensimmäisellä kierroksella.
- Luistelijan Valssi
Niinestö haluaa takaisin turvallisiin ympyröihin. Mitkä ne sitten hänen kohdallaan ovat, ovat jokaisen pääteltävissä. Ei Sale sovellu Euroopan metropoleihin, vaan mieluummin viettää aikaansa kantapaikoissaan. Ja haku päällä. Haluaa lisäksi suomalaisen naisen.
- Kotilainen
Tarja Halosta ovat kokoomuslaiset syyllistäneet juuri niiden asioiden huonosta hoitamisesta, jotka nyt sitten eivät Kataisen mukaan presidentille kuulukaan!
Voi herran pieksut tuota kokkareitten kompurointia. Olkoon se meille kaikille onneksi. - Niko Tiimi
Kun savolaenen huastelloo, vastuu siirtyy kuulijalle. Alkaa pikku hiljaa paljastua: Katainen täydellinen floppi.
No joku voi sanoa, että muutkin floppaavat! - Arja
En voi uskoa, kuinka todenpaikan tullen joku Kokoomuksen pojan kloppi voi mennä niin riman alitse, että hirvittää.
Kerro siinä sitten, että puolue on kykypuolue.
Ei ainoatakaan jätkää tai ämmää, jota äänestämme. - Boss
Parahin Thomas W!
Olit sitten laittanut kellon soimaan aikaisin aamulla ja aloitit jo ajoissa ennen Lauantaiseuran alkua luomaan pohjakirjoitusta mielipiteellesi, vai mitä? No, linjasi pitää edelleen ja hyvä niin.
Minkälainen on luonteeton puoluejohtaja, tai mikä erottaa poliittisen johtajan nykyaikana toisesta? Eikö noilla kaikilla olle sama p....n puhumisen taito, johon kukin sitten uskoo tavallaan? Jotkut puolueet eivät uskalla pistää nuorta voimaa likoon, vaan elävät edelleen itäisen naapurimme "Kremlinheiluttajien" viitoittamaa tietä. Vanhassa tietysti vara parempi, vai miten se nyt menikään.
Olen kuitenkin varsin ihmeissäni paatoksellisesta saarnaamisestasi, sillä aikaisempien mielipiteidesi mukaan tässä on nyt meneillään kansan aliarviointi ja petos. Jos näin on, niin ollos huoleton, sillä nythän demarit ovat kulkemassa todelliseen voittoon ja "Suomen Äiti" saa jatkaa 6-0 lukemin.
Ihmettelet myös Kataisen vaikenemista Niinistön tekemisistä ja tekemättä jättämisistä, miksi? Eihän Lipponen ja kumppanit ruodi mitä Halonen on kertoillut ja pohtinut tässä menneinä vuosina, vaan antavat hänen ihan itse kertoa. Mitä mieltä itse olisit, jos joku kertoisi julkisuudessa miksi sinä olet tehnyt tai sanonut jotain? Vai onko poliitikolla lainkaan sitä yksityiselämää, mitä tavallisella kadunkulkijalla on?
Mitäs tästä kaikesta nyt sitten käteen jäi? Politiikan teatteria yksi tunti!! - opiskelija
Tapio on höntti. Tapiota höntimpää ei ole.
Höntti, höntimpi => Tapio, HönttiTapio- oikolukija
sä tymistä tyhmin mitä tiedän, et valmistu ennen etkä jälkeen paavin tulevaan elämääsi, jota ei ole eikä tule
- opiskelija
oikolukija kirjoitti:
sä tymistä tyhmin mitä tiedän, et valmistu ennen etkä jälkeen paavin tulevaan elämääsi, jota ei ole eikä tule
Ei Tapio ole höntti. Olet ollut väärässä Tapio on hintti. Tapio tarjoaa tuolla alla perää.
Voiko olla Tapiota hintimpää? Ei voi.
Hintti, hintimpi => Tapio, HinttiTapio.
- Keskustaporvari
Onko kokoomuksella väärä presidenttiehdokas vai eikö saisi olla ehdokasta ollenkaan?
Vai mikä kumma tässä asiassa nostaa verenpaineen noin korkealle.
Minäkin olen ottanut kantaa Niinistön ehdokkuuteen, mutta aivan eri pohjalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2752855Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka412271Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471977- 1101712
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121355- 661307
- 681243
- 551169
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771141