Miten usein olette joutuneet käymään tän iensairauden takia tälle erikoistuneella lääkärillä? ja missä vaiheessa teille on sanottu että omalla ylläpitohoidolla pitäisi tää sairaus pysyy kurissa? itse käyn puolen vuoden välein hammaskiven poistossa hygienistillä ja tällä hetkellä ikenet ovat hyvässä kunnossa.
parodontiitti
3
102
Vastaukset
- Anonyymi
Minullakin kun diagnosoitiin parodontiitti, tihennettiin vaan suuhygienistin käyntejä (ei lähetetty erikoislääkärille). Kun tilanne korjaantui, hygienistikäynnit harvennettiin normaaliväleihin ja hammaslääkäri tarkastukset jatkuivat ennallaan.
- Anonyymi
Minulle parodontologi määräsi suuhygienistillä käynnin kolmen kuukauden välein. Teki toki itse töitä suussani todella paljon vuoden ajan. Minun hammaslääkäri on käytännöllisesti katsoen aina parodontologian erikoishammaslääkäri. Sellainen tapaus.
Ei pysy parodontiitti kurissa pelkällä kotihoidolla, vaikka huolellinen kotihoito onkin välttämätön. Tavallinen alkava ientulehdus hoituu hyvällä kotihoidolla mutta ei pitkälle edennyt parodontiitti. - Anonyymi
Parodontiitti ei pysy kurissa omalla ylläpitohoidolla. Parodontiitissa on syventyneitä ientaskuja, joita et itse saa puhtaaksi millään. Ne on hygienistin puhdistettava. Puhdistaminrnen voi vaatia puudutuksenkin, jos puhdistusväli venähtää pitkäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417014
- 323948
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472107- 402068