Toimeentulotukeen 75 euron koronalisä

Anonyymi

65

1023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi toimeentuloasiakkaille pitäisi maksaa jotain ylimääräistä? Samalla tavalla ne ovat käyneet hakemassa päivittäiset juomansa kuin ennenkin.

      Yksikään ALKO, Lidl tai S-Market ei ole ollut suljettuna koronan takia, eli mistä ne lisäkustannukset tulisivat?

      • Anonyymi

        Savukkeita ja olutta mennyt koronan aikana enemmän. Sohvakin päässyt kulumaan normaalia enemmän.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Ei kotona makaavat tarvitse yhtään enempää. Kapakat olivat pitkään kiinni, siitä tuli selvää säästöä, ei euroakaan lisärahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ei kotona makaavat tarvitse yhtään enempää. Kapakat olivat pitkään kiinni, siitä tuli selvää säästöä, ei euroakaan lisärahaa.

        Sinä menee töihin heti ja lopettaa lorvimisen!


      • Anonyymi

        Senpä takia juuri!!!


      • Anonyymi

        Eipä kaikki juo. Esim lapsiperheet monet saa tt tukea. Kyllä menee se raha ruokaan ja mitä nyt lapset yleensä tarvitsee!


      • Anonyymi

        Samaa ihmettelee. Eihän tuossa kuulosta olevan taas mitään järkeä.


      • Anonyymi

        Se ei ole sun ongelmas. Menikö jakeluun häh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ei kotona makaavat tarvitse yhtään enempää. Kapakat olivat pitkään kiinni, siitä tuli selvää säästöä, ei euroakaan lisärahaa.

        Tarvitaan me.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ei kotona makaavat tarvitse yhtään enempää. Kapakat olivat pitkään kiinni, siitä tuli selvää säästöä, ei euroakaan lisärahaa.

        Ole mitä mieltä tahansa. Perjantaina saadaan kahden kuukauden epidemiatuet.


    • Anonyymi

      Mä ymmärrän tuentarpeen hyvin sellaisissa köyhissä perheissä (etenkin suurilapsissa), missä lapset ovat olleet koronan takia koti-/etäopetuksessa. Lapsille on pitänyt laittaa ruokaa yksi ateria enemmän päivässä, koska kouluruokailua ei ole läheskään kaikissa kaupungeissa järjestetty/pystytty järjestämään.

      Muille lisiä ei pidä ehdottomasti maksaa. Korona ei ole vaikuttanut yksittäisen aikuisen perheettömän työttömän/eläkeläisen arkeen millään tavalla rahallisesti. Päinvastoin luulisi säästöjä syntyneen, kun ruokapaikat, kauppojen pelikoneet ja räkälät ovat olleet kiinni.

    • Anonyymi

      Tätä suomi tekee! Koronalisää työttömille ja tt tukea saaville, MUTTA EI MITÄÄN LISI SAIRAANHOITAJILLE!!!! Voi j.. ta tätä suomen tapaa hoitaa asioita.

      Takuueläkeläiset jotka ei ole olleet työssä saavat 50 e eläkeen korotusta mutta työeläkeläiset 5 e????

      Mitä samperin hyysäämistä???? Tässä sen huomaa että mitä laiskempi ihminen sen enmpi saat korvausta. Ei suomessa työ kannata.

      • Anonyymi

        Puhut asiaa. Laiskoja hyysätään ja töitä tekeviä rokotetaan aina enemmän ja enemmän.

        Oikeesti johonkin se viiva pitää vetää. Ei työtä tekevät itsensä ja perheensä elättävät voi loputtomiin hyväksyä sitä, että heidän rahoillaan kustannetaan loisille ilmanen elämä. Kyllä tohon pitää tulla loppu.

        Onko oikein? Mä saan työeläkettä noin 1100 euroa kuukaudessa. Olen sen ihan itse ansainnut. Koskaan en ole sossun tukia käyttänyt hyväkseni. Pienellä palkalla olen osaltani elättänyt kaksi lasta, jotka ovat hyvissä ammateissa ja työelämässä ansioituneita. Eräs tuttuni saa sos.tukineen, työttömyyspäivärahoineen, asumistukineen yms. harkinnan varaisine tukineen noin 1300 euroa kuukaudessa. Hän on ollut työelämässä enintään noin 10 vuotta koko
        hieman vajaan 60 vuotisen elämänsä aikana. Hän vielä kehtasi sanoa, että ei töitä kannata tehdä, kun sossusta saa saman, kuin töistäkin.


      • Anonyymi

        Tämä on sen kommunisti hullu Anderssonin tapa huolehtia siitä, että valtion velka kasvaa eikä vähene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on sen kommunisti hullu Anderssonin tapa huolehtia siitä, että valtion velka kasvaa eikä vähene.

        Samaan aikaan Andersson vähentää 115 euroa invalideilta PYSYVÄSTI.
        Vähennys on tehty suoraan verosta viran puolesta. Tiedot verottajalle tulevat suoraan Kelasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut asiaa. Laiskoja hyysätään ja töitä tekeviä rokotetaan aina enemmän ja enemmän.

        Oikeesti johonkin se viiva pitää vetää. Ei työtä tekevät itsensä ja perheensä elättävät voi loputtomiin hyväksyä sitä, että heidän rahoillaan kustannetaan loisille ilmanen elämä. Kyllä tohon pitää tulla loppu.

        Onko oikein? Mä saan työeläkettä noin 1100 euroa kuukaudessa. Olen sen ihan itse ansainnut. Koskaan en ole sossun tukia käyttänyt hyväkseni. Pienellä palkalla olen osaltani elättänyt kaksi lasta, jotka ovat hyvissä ammateissa ja työelämässä ansioituneita. Eräs tuttuni saa sos.tukineen, työttömyyspäivärahoineen, asumistukineen yms. harkinnan varaisine tukineen noin 1300 euroa kuukaudessa. Hän on ollut työelämässä enintään noin 10 vuotta koko
        hieman vajaan 60 vuotisen elämänsä aikana. Hän vielä kehtasi sanoa, että ei töitä kannata tehdä, kun sossusta saa saman, kuin töistäkin.

        Lopeta se itkeminen. Kyllä et tiedä mitään köyhän elämästä! Tarvitsemme lisää :@ piste!


      • Anonyymi

        Muuten hyvä mutta eihän tuo tuki koske työmarkkinatuen puirissä olevia ihmisiä jotka yrittävät oikeasti ettiä töitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä mutta eihän tuo tuki koske työmarkkinatuen puirissä olevia ihmisiä jotka yrittävät oikeasti ettiä töitä

        Eipä niin, olisin sen mieluusti ottanut ja kuluttanut, kun tulotaso on sama toimeentulotukea saavien kanssa. Mutta pärjätään tässä ilmankin, kun vuoden alussa hallitus nosti tm-tukea.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut asiaa. Laiskoja hyysätään ja töitä tekeviä rokotetaan aina enemmän ja enemmän.

        Oikeesti johonkin se viiva pitää vetää. Ei työtä tekevät itsensä ja perheensä elättävät voi loputtomiin hyväksyä sitä, että heidän rahoillaan kustannetaan loisille ilmanen elämä. Kyllä tohon pitää tulla loppu.

        Onko oikein? Mä saan työeläkettä noin 1100 euroa kuukaudessa. Olen sen ihan itse ansainnut. Koskaan en ole sossun tukia käyttänyt hyväkseni. Pienellä palkalla olen osaltani elättänyt kaksi lasta, jotka ovat hyvissä ammateissa ja työelämässä ansioituneita. Eräs tuttuni saa sos.tukineen, työttömyyspäivärahoineen, asumistukineen yms. harkinnan varaisine tukineen noin 1300 euroa kuukaudessa. Hän on ollut työelämässä enintään noin 10 vuotta koko
        hieman vajaan 60 vuotisen elämänsä aikana. Hän vielä kehtasi sanoa, että ei töitä kannata tehdä, kun sossusta saa saman, kuin töistäkin.

        Voi voi oletpa nyt parempi ihminen. Not.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä mutta eihän tuo tuki koske työmarkkinatuen puirissä olevia ihmisiä jotka yrittävät oikeasti ettiä töitä

        Koskee,mikäli saa myös tt tukea. Itte saan työm tuen kylkeen satasen tt tukea.


    • Anonyymi

      70 euroa ei ole juuri mitään. Pari koppaa olutta saa sillä. Mielummin tekisin röitä 16 euron tuntipalkalla.

      • Anonyymi

        Minäkin tuun heti töihin,jos 16€ tuntipalkka. Menisin ehkä jo 13€ tuntiliksalla.


    • Anonyymi

      ToimeenTuloTuki mikä se on ???

      • Anonyymi

        Se mitä sinä et ilmeisesti saa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mitä sinä et ilmeisesti saa

        se raha kuuluu kaikille...

        kantsii hakee ennenkun se loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se raha kuuluu kaikille...

        kantsii hakee ennenkun se loppuu.

        Ei lopu -halosen mekon alta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se raha kuuluu kaikille...

        kantsii hakee ennenkun se loppuu.

        Ei se lopu.


    • Anonyymi

      Kyllä hallitus taas yllättää huomaavaisuudellaan
      Ravintolat on ollu kiinni Roskikset on tyhjät käyhät jääneet ilman monipuolista ravitsevaa ruokaa

    • Anonyymi

      Ilmaista rahaa. Jotkut polttaa sen savuna ilmaan kun ostavat röökiä.
      Ite käytän sen , ostan yhen kalaverkon lisää.

      • Anonyymi

        Minä ostan lapselle talvivaatteet. Töitä haen. Tällä hetkellä kouluttaudun lisää.


    • Anonyymi

      Minä olin töissä tammikuusta kesäkuuhun ja nyt 2kk karenssi. Eli en tule saamaan tuota 75€/kk koronalisää. Erikoista että valtio kaikin tavoin rankaisee siitä että olin töissä. Jatkossa en ota enää töitä vastaan, menettää vaan kaikki etuudet. Tuo 75€/kk koronalisä pitäisi maksaa niille jotka ovat työttömänä ja köyhyydessä silloin syys-joulukuussa. Ei niille, jotka oli joskus menneisyydessä työttöminä, keväällä.

      • Anonyymi

        Niinhän se aina tekee. Sairaahoitajille luvattiin koronalisää paskan marjat, mitään saa, velhtelivat että hoitsut tekisi enempi töitä!!! Prkl tätä suomen tyyliä. Palkkaa ei tahota maksaa ja pakotetaan ihmiset töihin ilmaiseksi. MISTÄ TÄMÄ TAPA ON RANTAUTUNUT SUOMEEN???

        Pakolaistenmyötä, hekun ottavat työtä vastaan hinnalla millä hyvänsä niin se tekee karhunpalveluksen kantasuomalaisille. Pakolaisille pienikin raha on suuri kun ovt tättuneet palkattomiin. Nyt saa suomlaiset kärsiä, he ei tule toimeen pakolaiseten summalla, koska eivät saa niitä kaikkia etuja joita he saavat.

        Sitten syytetään suomalaisia laiskoksi kun työ ei kelpaa. herttinen sentään, rahan takia työtä tehdään kun ei saada 10 000 kulukorvaukisa mitäpkolaiset vetää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se aina tekee. Sairaahoitajille luvattiin koronalisää paskan marjat, mitään saa, velhtelivat että hoitsut tekisi enempi töitä!!! Prkl tätä suomen tyyliä. Palkkaa ei tahota maksaa ja pakotetaan ihmiset töihin ilmaiseksi. MISTÄ TÄMÄ TAPA ON RANTAUTUNUT SUOMEEN???

        Pakolaistenmyötä, hekun ottavat työtä vastaan hinnalla millä hyvänsä niin se tekee karhunpalveluksen kantasuomalaisille. Pakolaisille pienikin raha on suuri kun ovt tättuneet palkattomiin. Nyt saa suomlaiset kärsiä, he ei tule toimeen pakolaiseten summalla, koska eivät saa niitä kaikkia etuja joita he saavat.

        Sitten syytetään suomalaisia laiskoksi kun työ ei kelpaa. herttinen sentään, rahan takia työtä tehdään kun ei saada 10 000 kulukorvaukisa mitäpkolaiset vetää.

        No ei pakolaiset töitä edes tee.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Meillä taas jaeltiin satatonnisia kusiliippayrittjäjille.


      • Anonyymi

        Trump ei mitään säälikymppejä työttömille jakele. Kun annetaan, niin annetaan reilusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trump ei mitään säälikymppejä työttömille jakele. Kun annetaan, niin annetaan reilusti.

        Trump on koko kansan presidentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trump ei mitään säälikymppejä työttömille jakele. Kun annetaan, niin annetaan reilusti.

        Näinpä. Arvostan usaa enemmän!


      • Anonyymi

        Niinpä! Aatteleppa ite!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trump ei mitään säälikymppejä työttömille jakele. Kun annetaan, niin annetaan reilusti.

        Olenkin harkinnut usaan muuttoa. Ensin jos saisi jonkun työn tapaisen,pääsis sen varjolla asumaan.


    • Anonyymi

      Pitää nostaa tt tukea kun keväällä ihmiset ostivat kaikki vessapaperit niin rahat menivät niihin.

    • Anonyymi

      tuskin mitään saa. Jos jotain saa, toisesta tuesta se otetaan pois joten mitään ei hyödy. niin se on aina ollut.

      • Anonyymi

        Siis etkö pääse rikastumaan? No nyt on joku laskenut väärin kohdallasi. Ilmoita heidät supolle niin asia korjataan ja saat sen mitä halusit. Ei tarvitse kiittää riittää kun vain olet siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis etkö pääse rikastumaan? No nyt on joku laskenut väärin kohdallasi. Ilmoita heidät supolle niin asia korjataan ja saat sen mitä halusit. Ei tarvitse kiittää riittää kun vain olet siinä.

        Teen joskus pieniä töitä, ei työllä piä itseään tappaa eikä sen takia olla kireä kuin viulunkieli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen joskus pieniä töitä, ei työllä piä itseään tappaa eikä sen takia olla kireä kuin viulunkieli!

        Just näin, on muutakin elämää kun se työ. Itse olen 6 kk töissä ja 1, 5 v työttömänä, ja ansiosidonnaisella. Minusta niin hyvä homma, että näin olen tehnyt jo monia vuosia. Olen työssä vain siksi, että saan tuon ansiosidonnaisen, muuten en, en ole työhullu ollut koskaan.

        Toivottavasti näin saan olla eläkeelle asti. Tää on niin hyvä, että työttömänä hoidan sitten lastenlapsia ja kotia ja teen kaikkea mitä työssä olessa ei jaksa kun on pulkuollut aina. Työ jos mikä rasittaa ja kurjuuttaa ihmistä, kaikki muut jää. Ei jaksa nähdä ystäviä, ei siivota, ei pyykätä, harrastukset pitää lopettaa siksi aikaa, eikä tehdä edes ruokaa. Sen kun nukkuu ja on vaan.

        Työttömänä on jaksamista vaikka mihin. On kuin kevään kukka joka nousee pirteänä ja virkeenä. Nyt on menossa taas ansiosidonnainen vasta eka kuukausi, ihanaa. huomeen tulee tqaas rahaa, eikä se ole pieni aika hyvä potti.

        Aattelin et eläkkeellä jatkan samaa rataa, olen töissä aina kun viitsin, sillä eläkkeellä saa tehdä töitä kuin paljon vaan, mutta mä teen harvakseltaan, aina kun viitsii.


    • Anonyymi

      Sitä korona lisää ei saa jos olet saanut veronpalautuksia elokuussa. Taas köyhää huijattiin.

    • Anonyymi

      No tuliko tää voimaan kun mitään ei oo kuulunut?

      • Anonyymi

        Niin sammaa mietin.


    • Anonyymi

      Se on vasta hallituksen esitys, eduskunta päättää siitä syyskuussa, kunhan lomailevat ensin koko elokuun.

      • Anonyymi

        Lomailua se on monen ns työnteko.


    • Anonyymi

      Ja kuka vielä sanoo että työ kannattaa? Ilouutinen että saa lisää 75 e rahaa, eihän se paljon ole, mutta lisä kuitenkin. Takuueläkeläiset saa 50 e, ja tt tukiasiakkaat 75!! Voiko paremmi olla. On ilmaset maskit, ja sossu maksaa laskut... rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Tulee ongelma miten tämän rahan kuluttaa, kun tili pitää olla aina tyhjä ennenkuins aa seuraavan tt tuen! No pitää vaan alkaa tuhlaamaan. Jeesss...

    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan miksei se raha näy kelan tiedoissa. 30.9 kuulema maksetaan tilille?

    • Anonyymi

      Jättää tupakat,alkoholin,pelaamisen niin riittää rahat. https://yle.fi/uutiset/3-10376231

    • Anonyymi

      Ei kannata käydä töissä kun työttömänä saa huimat edut. Lisää 75 e ja eläkeläiset 5 e. Työttömät jotka ei ole sossun asiakkaita ei saa mitään... opskelijat saivat 60 senttiä lisää ruokarahaa..... heheee... tätä tasa-arvoista elämää.

    • Anonyymi

      Lain toinen käsittely on eduskunnassa tiistaina 29.9.2020. Jos se hyväksytään, niin ensimmäinen maksupäivä on 16.10.2020.

      • Anonyymi

        Jossain oli,että 30.9 eka erä,no ei olekkaan,eli turhaan valmistauduin sitä päivää odottaa.


    • Anonyymi

      Saako kondomit TT-tukeen?Tarvitsen vain 4 pakettia/kk.
      Viidennen voin maksaa itse.

    • Anonyymi

      Alunperin oli tarkoitus maksupäivän olla 30.9. mutta kun lakia ei ole vielä hyväksytty, se muutettiin 16.10. jolloin tulee syys ja lokakuun erät samalla kertaa maksuun.

      • Anonyymi

        Päivämääriä muutetaan sen vuoksi ettei tarvi maksaa ollenkaan. Kun käyhät unohtaa rahan niin hallitus näin viivyttelee et ei tarvi maksaa. Taas menitte lankaan. Ei sitä rahaa oikeesti makseta. Ei niita vanhuksienkaan oloja pareanneta, puhutaan vaan, kunnes unohtuu. Hahaaa


    • Anonyymi

      Monelle tulee yllätyksenä ettei sitä saajos sai veronpalautuksia vaikka. Jos saa työtytömyystulee niin ei saa koronalisää vissiin vaikka saisi toimeentulotukee muutaman euron edes

      • Anonyymi

        Minä saan. Ulosotto vie veronpalautuksen niin sain senkin tt tukena takaisin. Eli ei vähentänyt tt tukea veronpalautus,koska uo vei ja toimitin kuitin kelaan.


    • Anonyymi

      Ei se veronpalautus vaikuta, jos jää maksuun vaikka vitonen toimeentulotukea. Pääasia, että saa toimeentulotukea. Tietysti jos se on hylätty elokuulta, niin silloin ei syyskuun 75 euroa saa.

    • Anonyymi

      Ei mitäää koronatukee saa. Olen saanut toimeentulotukkee elokuusta joulukuuhun on päätös tehty mut koronatuesta ei mitään merkintojä kelan sivuilla minulla.

      • Anonyymi

        Minä ainakin saan.


    • Anonyymi

      Soitin tänään kelaan ihan muista asioista. Mutta samalla tulin kysäisseeksi tuosta. Jep, Pe tulee 150€ tilille.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1874
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      7
      1461
    3. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1447
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1429
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      148
      1372
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      95
      1290
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1287
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1097
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1088
    Aihe