Kieltokulttuuri ja sananvapaus?

Anonyymi

Kuten tunnettua varsinkin netissä ja somessa vallitsee kieltokulttuuri(cancel culture). Sehän on vasuritahojen eräänlaista joukkokiusaamista, jossa suurella joukolla käydään ”väärän” mielipiteen omaavan yhden ihmisen kimppuun.

Näyttelijäkoomikko Ricky Gervais on taistellut tuota kieltokultturia vastaan. Hän sanoi osuvasti, että aina joku loukkaantuu mistä tahansa mielipiteestä tai vitsistä. Jos sitä noudatetaan, niin mistään ei saisi sanoa mielipidettä tai kertoa vitsiä!?

Lisäksi Gervais sanoi, että nuo ” loukkaavat” näkemykset juuri herättävät keskustelua. Siis puolesta ja vastaan, mikä on tärkeä asia kiihkoilun ja suvaitsemattomuuden vähentämiseksi.

Huomatkaa, että Gervais itsekin on vasemmistolaisuuteen tai ” liberaaliuteen” taipuvainen!

2

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuo vasurien kieltokulttuuri kohdistuu tietysti heidän vastustajiinsa tai joita he pitävät vastustajinaan.

Vasurit itse kyllä saavat solvata, leimata ja vääristellä kuinka paljon haluavat vastustajiaan! Siihen ei puutu edes some-sensuuri?

• Anonyymi

No huhuh! Pinttyneesti joku jaksaa uskoa että vasemmistokulttuuri on vallassa Suomessa. Aivot näillä on jäänyt 1970-luvulle. Silloin oli vasemmistovaltaa, mutta tänään kaikki on yhtä oikeistoliberaalia valtaa. Tämä siksi että kaikki mediat on myyty tai yhdistyneet harvoiksi mediataloiksi. Vasemmistoa ei sielläkään ole nähty 30 vuoteen.

Suomessa ahkerampia somekäyttäjiä ovat Persut. Mutta koska kaikki eivät ole samaa mieltä (luojan kiitos!) Persujen kanssa, se ei tyydytä Persuja. Siksi kaikkea sitä eriävää mielipidettä kutsutaan nyt "vihervasemmistoksi" tai "vasureiksi.. On kyse sitten vaikka anopin pepun muotojen pyörimisestä.

Yle (tätähän Persut tarkoittavat) on koko Suomen media, joka hienosti ottaa huomioon koko poliittisen kentän. Tämä siksi että sitä valvoo Eduskunnan neuvosto.

Persut ei pysty ymmärtämään sitä, että Yle uutisoi puolueettomasti, mutta koska meillä on 80% kansasta eri mieltä kuin Persut, se tietenkin näkyy myös Ylessä.

Persujen mielestä YLE:n tulisi uutisoidan VAIN Persuja miellyttävää uutista!!

Koska Persu ei yleensä kykene muodostamaan käsitystä kokonaisuuksista, on tämäkin heille vaikea käsittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe