Jos ratikkaan mahtuisi vaikka sata ihmistä. Se kulkee tietojen mukaan kolmen minuutin välein. Eli 20 ratikkaa x 100 ihmistä tunnissa on 2000 ihmistä Toiseen suuntaan myös samat. 2000. Uros areenalle menee 15 000 ihmistä mutta ratikka rasittavat myös muut matkustajat. Eli ratikalla saadaan kotiinkuljetus neljässä tunnissa suunta. Heikoimmillaan matkaan lähtöön kuluu siis 8-tuntia plus matka-aika. Plus tietysti areenalla kulutettu aika.
Siinä esim. neljän hengen yh-viher äidillä tulee pitkä päivä kun lähtee Ipa matsia katsomaan.)))
Minä passan pelit.
Kuinka kauan kestää kuljettaa ratikalla
36
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän siihen aikaa menee, mutta jos nykyisillä bussilinjoilla kuljetettaisiin sama määrä, menisi aikaa tuplaten, koska bussiin mahtuu puolet vähemmän. Kannattaa siis kävellä urokseen.
- Anonyymi
niin ja kun ratikkaan mahtuu, kun oikein tungetaan lähemäksi 300 sitten kun korona on voitettu, niin saatte nähdä vuoroväli 20 minuuttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin ja kun ratikkaan mahtuu, kun oikein tungetaan lähemäksi 300 sitten kun korona on voitettu, niin saatte nähdä vuoroväli 20 minuuttia.
Vuoroväli 20 minuuttia tullaan perustelemaan säästöillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuoroväli 20 minuuttia tullaan perustelemaan säästöillä
Palkkakulut ja sähköt on pisara valtameressä, kun tarkastellaan koko hankkeen kustannuksia.
Eli kyseisen areenan lähialueella ei asu/majoitu ketään joka tulisi areenalle kävellen/pyörällä. Kukaan ei käytä busseja, takseja taikka henkilöautoa...
- Anonyymi
Ei, kaikki tulee ainoastaan Hervannasta, ainakin jos aloittajalta kysytään...
- Anonyymi
Heitä lukuja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heitä lukuja
43, 9, 257, 99, 13,1. Tuossa sinulle muutama luku näin aluksi, käytä viisaasti ne.
- Anonyymi
Odotan kauhulla päivää kun sähkökatkoksen tai kolarin vuoksi ratikkaliikenne katkeaa keskustasta samaan aikaan kun 15 000 urosareenankäviää on liikenteessä.
Siinä tulee monelle pitkä kotimatka paitsi viherpipertäjille jotka saavat kelan kustannuksella asua lähes ilmaiseksi keskustan slummialueilla.
Työssäkävijät joutuvat maksamaan kovan hinnan tästä ratikkahulluudesta johon on vaikeampaa löytää parannuskeinoa kuin koronaan tai ebolaan.- Anonyymi
Varmuuden vuoksi myös tunneli suljetaan.
- Anonyymi
Yhdessä ratikassa on istumapaikkoja 104. Lisäksi seisomapaikkalaiset.
- Anonyymi
Kannattaa tulla kimppakyydillä, 4 henkilöä jokaiseen autoon. Varmasti siitä lähistöltä löytyy tarvittavat 3750 parkkipaikkaa. Hämpissä melkein 1000 paikkaa.
- Anonyymi
Ei mitään kimppakyytejä tarvitse järjestellä ja sopia, kun meillä on ratikka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään kimppakyytejä tarvitse järjestellä ja sopia, kun meillä on ratikka
Riippuu missä asuu. Lempäälästä ei ainakaan vielä pääse ratikalla.
- Anonyymi
Lopeta toi hämppihöpötys. Viherpipertäjät luulevat itse keksineensä pyöläilyn ja kävelyn.
Kyllä tavallinen veronmaksaja kävelee jo töissä enemmän kun porkkananpurija tötsyttelijät.
Kaupungin keskustan liikennesuunnittelussa on unohdettu ratikan kolarit ja tunnelin sulkemiset.
Katastrofin ainekset on valmiit.
Seurauksia odotellessa....- Anonyymi
Valtuusto siivottava ensi keväänä
- Anonyymi
P-Hämppi rakennettiin nimenomaan sitä varten, että henkilöautoherrat pääsevät autolla keskustaan. Toi on totta, että työelämässä tulee kävelyä useampi kymmenen kilometriä työpäivän aikana. Mitä tulee ratikan kolareihin, niin miten usein ratikat kolaroivat Euroopan yli sadassa ratikkakaupungissa?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Euroopan_raitioteistä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
P-Hämppi rakennettiin nimenomaan sitä varten, että henkilöautoherrat pääsevät autolla keskustaan. Toi on totta, että työelämässä tulee kävelyä useampi kymmenen kilometriä työpäivän aikana. Mitä tulee ratikan kolareihin, niin miten usein ratikat kolaroivat Euroopan yli sadassa ratikkakaupungissa?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Euroopan_raitioteistäLopeta toi p-hämppi höpötys vai oletko jälkkäri?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta toi p-hämppi höpötys vai oletko jälkkäri?
Tietysti olen jälkkäri, olenhan Tampereelta nääs, ja mulla on kusta p...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta toi p-hämppi höpötys vai oletko jälkkäri?
Kaikkihan menisi P-Hämppiin jos sinne pääsisi suoraan valtateiltä, mutta kun pitää keskustan ruuhkassa seisoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti olen jälkkäri, olenhan Tampereelta nääs, ja mulla on kusta p...
Toi kysymys oli varmaan suunnattu minulle, mutta näköjään vastaaja on joku muu.
- Anonyymi
Ratikan vuoroväli on tiheimmillään 7,5 minuuttia.
- Anonyymi
Linjalla 4 Tays - Sorin aukio liikennöidään sunnuntaisin klo 8 - 22. Ilmeisesti Taysin henkilökunta sitten pyöräilee aamuvuoroon. Tai yövuorosta kotiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linjalla 4 Tays - Sorin aukio liikennöidään sunnuntaisin klo 8 - 22. Ilmeisesti Taysin henkilökunta sitten pyöräilee aamuvuoroon. Tai yövuorosta kotiin.
Toistaiseksi ei ole esitetty faktoja siitä, etteikö bussit kulkisi silloin kun ratikka ei kulje. Muistutan vielä huolestuneita kansalaisia siitä, että bussiliikennettä ei olla lakkauttamassa elokuussa 2021. Jos syksyn 2021 bussilinjat kiinnostaa, niin ne on julkaistu jo kauan sitten.
https://joukkoliikenne.tampere.fi/ohjeita-ja-tietoa/linjasto2021.html
- Anonyymi
Jos vuoroväli on 7,5 min eli kahdeksan tunnissa niin hervannan yh-äidit ei ehdi uros areenalta aamuksi töihin. Plus muut sähköviat ja viivytykset kaupanpäälle.
Tampere tarvitsee urosareenan avauduttu 3000 taksia lisää.
Ja tietysti ilmaiset polkupyörät käyttöön arvakkaan keille?- Anonyymi
Myös Lietsun suuntaan menee samalla vuorovälillä kunhan saavat sen linjan rakennettua. Ensin pitäisi tietää mitä se maksaa.
- Anonyymi
https://www.tampereenratikka.fi/matkustaminen/ratikan-reitti/
vain murto-osa väestöstä asuu ratikan varrella!- Anonyymi
Ne linkuttaa ekana bussipysäkille, bussilla ratikalle ja ratikalla pätkänmatkaa ja taas vaihto bussiin... jne...
- Anonyymi
Noin 10% hyötyy ratikasta, muille siitä on pelkkää haittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne linkuttaa ekana bussipysäkille, bussilla ratikalle ja ratikalla pätkänmatkaa ja taas vaihto bussiin... jne...
Uroksesta on 200 metriä lähimmälle ratikkapysäkille. Jos ei sitä matkaa pääse ilman bussia niin täytyy olla ihan jäätävä läski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uroksesta on 200 metriä lähimmälle ratikkapysäkille. Jos ei sitä matkaa pääse ilman bussia niin täytyy olla ihan jäätävä läski.
"Uroksesta" ???
Aika monelle aikaisemmasta bussimatkasta pisteestä A pisteeseen B, tulee monimutkainen ja hermoja raastava seikkailu monine vaihtoineen. Voi jopa olla, että kun nykyinen bussilinja lopetetaan kokonaan, tilalle ei tule edes "keräilybussia". *) Matka kotoa bussipysäkille pitenee useat vaihdot toisessa päässä voi olla sama homma *). Voi teitä minkäs teitte, mutta se täytyy sanoa, että aivan tietoisesti, varoituksista huolimatta näin tehtiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uroksesta on 200 metriä lähimmälle ratikkapysäkille. Jos ei sitä matkaa pääse ilman bussia niin täytyy olla ihan jäätävä läski.
Ratikkaraiteet pitäisi jatkaa Areenan luokse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin 10% hyötyy ratikasta, muille siitä on pelkkää haittaa.
Sillä prosenttiosuudella ei ole mitään merkitystä, vaan matkustajamäärällä.
"Arvion mukaan Tampereen ratikka kuljettaa 55 000 matkustajaa vuorokaudessa vuonna 2025, mikä tarkoittaa 29 prosenttia Tampereen joukkoliikenteen kaikista matkustajista."
https://www.kuntarahoitus.fi/ajankohtaista/enemman-kuin-pelkka-menopeli/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne linkuttaa ekana bussipysäkille, bussilla ratikalle ja ratikalla pätkänmatkaa ja taas vaihto bussiin... jne...
Se on nimeltään uudistus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä prosenttiosuudella ei ole mitään merkitystä, vaan matkustajamäärällä.
"Arvion mukaan Tampereen ratikka kuljettaa 55 000 matkustajaa vuorokaudessa vuonna 2025, mikä tarkoittaa 29 prosenttia Tampereen joukkoliikenteen kaikista matkustajista."
https://www.kuntarahoitus.fi/ajankohtaista/enemman-kuin-pelkka-menopeli/Tottakai matkustajamäärä on massiivinen kun ihmiset kuskataan ympäri kaupunkia ratikkapysäkeille busseilla, eikä muuta vaihtoehtoa anneta.
>>
Sähköinen bussiliikenne ottaa Helsingin seudulla mittavan harppauksen eteenpäin, kun Pohjolan Liikenne ryhtyy 12.8.2019 kuljettamaan matkustajia 30 uudella täyssähköbussilla...
...HSL:n tavoitteena on 400 sähköbussia vuonna 2025
>>
Olisiko kannattanut odottaa Hesan kokemuksia ja päättää vasta sitten.
Parhaimmassa tai huonoimmassa tapauksessa - kuinka kukin sen näkee, ratikan käyttöaika saattaa muodostua odotettua lyhyemmäksi, riippuen siitä miten sähköbussit vuosien saatossa kehittyvät.
- Anonyymi
Uudistus se on huonokin uudistus. Mm Stalin teki paljon uudistuksia maalleen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elina Valtosella täydellinen mahalasku Ylen Ykkösaamussa. Ei hallitse alkuunkaan tonttiaan.
Ulkoministerimme Elina Valtosen haastattelu Ylen Ykkösaamussa 25.1.2025 oli jotain niin kiusallista katsottavaa, ettei4713283- 1491506
- 851231
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1191114- 2261073
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441011Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta
Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.37981Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi40980- 10930
- 102922