Bensakoneet on jo yksinkertaisempia ja hiljaisempi voimalinja.
Kulutusero on pienentynyt norm käytössä. bensakoneita on jo keskiluokkaa isommissa autoissa. Akkuautoissa on isoja eroja niin käytettävyydessä kuin käytön kuluissa korjauksien takia, aika näyttää tuleeko kestäviä edullisia.
Mistä löytyy markkinat, nykyisille käytetyille autoille?
27
68
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tarvitse odottaa ja katsoa kun parempaa tietoa on jo nyt olemassa.
Sähköautossa ei ole mitään komponenttia josta ei olisi jo nyt vuosien kokemus. Kaikki ovat koeteltua teknologiaa jonka kestävyydestä on miljoonien käyttötuntien kokemus.
Säähköauton voimalinjassa on noin 20-30 liikkuvaa osaa ja se on käytännössä huoltovapaa. Polttiksessa liikkuvia osia on reilut 2.000.
Pöhömpikin ymmärtää kumpi on luotettavuudeltaan ja kestoltaan parempi.- Anonyymi
Pitkällä aikavälillä pieni veroisen bensakoneisen auton kaikki todelliset kulut on todella matalat. Vähemmän kuin 100€ vuosi jossa kaikki myös jakopäiden uusinta. Omakohtaista kokemusta yli 10 vuoden ajalta.
Sitten vielä kun bensakoneisen auton hankintahinta voi olla haarukassa 1000eur - uusi vastaava. Sieltäkin tulee säästöä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkällä aikavälillä pieni veroisen bensakoneisen auton kaikki todelliset kulut on todella matalat. Vähemmän kuin 100€ vuosi jossa kaikki myös jakopäiden uusinta. Omakohtaista kokemusta yli 10 vuoden ajalta.
Sitten vielä kun bensakoneisen auton hankintahinta voi olla haarukassa 1000eur - uusi vastaava. Sieltäkin tulee säästöäNyt on taas puurot ja vellit sekaisin. Tottakai jonkun tonnin pommin kulut per vuosi on pienemmät kuin uuden auton. Uuden auton arvonalennus jo pelkästään on niin suuri että tonnin pommi on aina edullisempi.
Jos miettii pelkästään kuluja ja jättää arvonalennuksen pois niin sähkis on ylivoimainen. 100km maksaa vain 2-3 eutroa ja huoltokuluja ei juurikaan tule. Polttksen 100km maksaa 6-9 euroa ja 100-200 euron huolto tulee joka vuodsi maksettavaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on taas puurot ja vellit sekaisin. Tottakai jonkun tonnin pommin kulut per vuosi on pienemmät kuin uuden auton. Uuden auton arvonalennus jo pelkästään on niin suuri että tonnin pommi on aina edullisempi.
Jos miettii pelkästään kuluja ja jättää arvonalennuksen pois niin sähkis on ylivoimainen. 100km maksaa vain 2-3 eutroa ja huoltokuluja ei juurikaan tule. Polttksen 100km maksaa 6-9 euroa ja 100-200 euron huolto tulee joka vuodsi maksettavaksi.Onko autoilun, autolla liikkumisen ja asioiden hoitamisen autoa käyttäen pääasiallinen tarkoitus vain säästää??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on taas puurot ja vellit sekaisin. Tottakai jonkun tonnin pommin kulut per vuosi on pienemmät kuin uuden auton. Uuden auton arvonalennus jo pelkästään on niin suuri että tonnin pommi on aina edullisempi.
Jos miettii pelkästään kuluja ja jättää arvonalennuksen pois niin sähkis on ylivoimainen. 100km maksaa vain 2-3 eutroa ja huoltokuluja ei juurikaan tule. Polttksen 100km maksaa 6-9 euroa ja 100-200 euron huolto tulee joka vuodsi maksettavaksi.Jos ei jätä arvonlaskua pois, niin sähkis ei ole ylivoimainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei jätä arvonlaskua pois, niin sähkis ei ole ylivoimainen.
Nyt pitää ymmärtää puhua ja verrata saman hintaluokan autoja keskenään.
Uudet tavisluokan sähköautot tulevat pitämään hintansa paremmin kuin vastaavat polttikset. Halvat kilometrikustannukset ja ykdinkertainen tekniikka takaavat sen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt pitää ymmärtää puhua ja verrata saman hintaluokan autoja keskenään.
Uudet tavisluokan sähköautot tulevat pitämään hintansa paremmin kuin vastaavat polttikset. Halvat kilometrikustannukset ja ykdinkertainen tekniikka takaavat sen.Niinkö luulet ? Tai tämän päivän sähköautot on kohta vanhaa tekniikkaa, joka ei kelpaa kenellekään. Koska näitä " tavisluokan "sähköautoja on tulossa . Hinta pitäis olla alle 25t€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkällä aikavälillä pieni veroisen bensakoneisen auton kaikki todelliset kulut on todella matalat. Vähemmän kuin 100€ vuosi jossa kaikki myös jakopäiden uusinta. Omakohtaista kokemusta yli 10 vuoden ajalta.
Sitten vielä kun bensakoneisen auton hankintahinta voi olla haarukassa 1000eur - uusi vastaava. Sieltäkin tulee säästöäKun on 500k€ talo, ei tonnin pommia yksinkertaisesti kehtaa ostaa pihaan. Toisaalta täyssähköauto pihassa nostaa koko naapuroston talojen arvoa.
- Anonyymi
Eikös bensakoneet ole jo käytännössä poistuneet uusista autoista ainoina voimanlähteinä vähänkin isommissa ja kalleimmissa autoissa? Rinnalla on sähkömoottori, joko ladattava tai itselataava hybridi. Ihan pienissä autoissa pikkubensamoottoreita ainoana voimanlähteenä menee kaupaksi.
Dieselit ovat taasen poistuneet kokonaan pikkuautoista ja halvemmista malleista, mutta ovat edelleen yleisiä isoissa ja kalliimman hintaluokan autoissa. Dieselin rinnalle on jo tullut sähkömoottori, yleensä ladattava hybridi, ja luultavasti valtaavat reippaasti.
Tämänhetkinen suunta on sähkö ja kun infra ja lataustekniikka ja akkukapasiteetitkin vielä kehittyvät, niin mikään ei näyttäisi uhkaavan sähkön yleistymistä. Lautauksella alkaa jo päästä samoja matkoja kuin bensalla, mutta vielä on tässä matkaa dieseliin. Missään ei ainakaan ole tullut esiin sähkön riittävyysongelmat sähköautojen yleistymisen vuoksi, joten niitä ei sitten varmaan olekaan.- Anonyymi
"– Jos kaikki Suomen liikenteessä olevat henkilöautot muutettaisiin kerralla sähköautoiksi, sähköenergian kulutus kasvaisi noin 10 prosenttia. Näin ollen 250 000 sähköautoa – noin nyt vaikka aluksi – kasvattaisi sähköenergian kulutusta vain yhden prosentin verran, toppuuttelee asiantuntija Esa Niemelä Energiateollisuus ry:stä."
https://www.is.fi/autot/art-2000005601500.html
Sähköautojen sähköntarve on Suomen sähkönkulutuksessa aivan yks hailee. Vaikka kaikki autot olisivat sähköautoja. - Anonyymi
Joo sellainenkin iso ja kallis auto, kuin 208 Pösö on saatavana myös diiselinä , eikä ole ainut tuossa kokoluokassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"– Jos kaikki Suomen liikenteessä olevat henkilöautot muutettaisiin kerralla sähköautoiksi, sähköenergian kulutus kasvaisi noin 10 prosenttia. Näin ollen 250 000 sähköautoa – noin nyt vaikka aluksi – kasvattaisi sähköenergian kulutusta vain yhden prosentin verran, toppuuttelee asiantuntija Esa Niemelä Energiateollisuus ry:stä."
https://www.is.fi/autot/art-2000005601500.html
Sähköautojen sähköntarve on Suomen sähkönkulutuksessa aivan yks hailee. Vaikka kaikki autot olisivat sähköautoja.Valtakunnassa varmasti ei syntyisi ongelmaa isommin, mutta kyllähän hetkittäisiä kulutuspiikkejä jo nytkin on. Jokatalviset kovien pakkaskausien puheet sähkön riittämättömyydestä, varsinkin jouluna, kun kaikki pistävät sähkösaunansa ja uuninsa päälle. Sen lisäksi sitten kaikki tietysti lataavat sähköautojaan samaan aikaan.
Enempi ongelma vielä taitaa olla taloyhtiöiden ja muiden pientoimijoiden, mutta niissä kyse lienee vain remonttitarpeesta.
Ei silti, en epäile etteikö sähkö riitä ja jos joskus vielä tuo ranskalaisten ydinvoimalakin Olkiluodossa saadaan käyttöön. Yhtä toivottomalta vähintään näyttää venäläisten Pyhäjoen ydinvoimalakin, jossa edes piirrustuksia ja suunnitelmia ei näytetä millään saatavan kuntoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtakunnassa varmasti ei syntyisi ongelmaa isommin, mutta kyllähän hetkittäisiä kulutuspiikkejä jo nytkin on. Jokatalviset kovien pakkaskausien puheet sähkön riittämättömyydestä, varsinkin jouluna, kun kaikki pistävät sähkösaunansa ja uuninsa päälle. Sen lisäksi sitten kaikki tietysti lataavat sähköautojaan samaan aikaan.
Enempi ongelma vielä taitaa olla taloyhtiöiden ja muiden pientoimijoiden, mutta niissä kyse lienee vain remonttitarpeesta.
Ei silti, en epäile etteikö sähkö riitä ja jos joskus vielä tuo ranskalaisten ydinvoimalakin Olkiluodossa saadaan käyttöön. Yhtä toivottomalta vähintään näyttää venäläisten Pyhäjoen ydinvoimalakin, jossa edes piirrustuksia ja suunnitelmia ei näytetä millään saatavan kuntoon.Älä sinä epäile, mutta tosiasissa Suomen sähkötarpeesta tulee nyt 30% ulkomailta. (Venäjän ydinvoimaa)
- Anonyymi
Ainakin Mazda6, CX-5, MX-5 'Mazda Miata' toistaiseksi pystyy vieläkin ostamaan uutena bensamoottorilla ilman minkäänlaisia hybridijärjestelmiä.
- Anonyymi
No esim. Afrikassa on vielä paljon porukkaa joilla ei ole autoa ja sinnehän sitä on vanhat tojotat ollut tapana kierrättää. Siellä kun ei auton kunnolla ole sillä tavalla väliä kuin täällä, kunhan se vaan liikkuu.
- Anonyymi
Kyllä käytetyillä bensakoneisilla autoilla on kysyntää vielä kauan. Eivät kaikki halua kallistä ökyautoa vaikka olisikin edes osittain sähköllä liikkuva. Käyttökulut bensakoneisessa ovat niin pienet ettei kannata maksaa liikaa ajokilometreistä.
- Anonyymi
Sähköauton käyttökulut ovat kertaluokkaa pienemmät kuin bensa-autossa. Sähköauto on käytännössä huoltovapaa ja 100km sähkö maksaa 2-3 euroa. Polttiksella 100km maksaa noin 6-9 euroa ja huoltoihin saa varata 150-300 per vuosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton käyttökulut ovat kertaluokkaa pienemmät kuin bensa-autossa. Sähköauto on käytännössä huoltovapaa ja 100km sähkö maksaa 2-3 euroa. Polttiksella 100km maksaa noin 6-9 euroa ja huoltoihin saa varata 150-300 per vuosi.
"huoltoihin saa varata 150-300 per vuosi."
Ei riitä tuo raha huoltoihin. TM 60.000km testissä Auriksen huolto maksoi yli tonnin ja C-HR.n huollot 1.200.
Kolmessa vuoidessa tuo tarkoittaa 300-400 euroa huoltoihin per vuosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton käyttökulut ovat kertaluokkaa pienemmät kuin bensa-autossa. Sähköauto on käytännössä huoltovapaa ja 100km sähkö maksaa 2-3 euroa. Polttiksella 100km maksaa noin 6-9 euroa ja huoltoihin saa varata 150-300 per vuosi.
Sähkö ei ole oikeasti noin halpaa verrattuna bensaan tai dieseliin, vaan ero on keinotekoinen, ja todennäköisesti tilapäinen.
Suomi "saa ruokaa" eli verotuloja dieselistä ja bensasta, kun taas sähköautoilu aiheuttaa "nälkää" eli velanottotarvetta valtiolle. Polttoainevero on miljardiluokan tulonlähde valtiolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkö ei ole oikeasti noin halpaa verrattuna bensaan tai dieseliin, vaan ero on keinotekoinen, ja todennäköisesti tilapäinen.
Suomi "saa ruokaa" eli verotuloja dieselistä ja bensasta, kun taas sähköautoilu aiheuttaa "nälkää" eli velanottotarvetta valtiolle. Polttoainevero on miljardiluokan tulonlähde valtiolle."Sähkö ei ole oikeasti noin halpaa verrattuna bensaan tai dieseliin, vaan ero on keinotekoinen, ja todennäköisesti tilapäinen"
Kyllä se on oikeasti kuluttajalle Suomessa 2020. Aikuisten oikeasti.
Ja tuo ero säilyy vieöä ainakin 20 vuotta. Autokannasta uusiutuu vuod3ssa vain 5% ja sähköautojen osuus tulee kasmamaan hitaasti.
Verottaja tyydyttää nälkänsä vielä pitkään polttiksien maksuja nostamalla. Puhutaan oikeasti vuosikymmenistä, ei vuosista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sähkö ei ole oikeasti noin halpaa verrattuna bensaan tai dieseliin, vaan ero on keinotekoinen, ja todennäköisesti tilapäinen"
Kyllä se on oikeasti kuluttajalle Suomessa 2020. Aikuisten oikeasti.
Ja tuo ero säilyy vieöä ainakin 20 vuotta. Autokannasta uusiutuu vuod3ssa vain 5% ja sähköautojen osuus tulee kasmamaan hitaasti.
Verottaja tyydyttää nälkänsä vielä pitkään polttiksien maksuja nostamalla. Puhutaan oikeasti vuosikymmenistä, ei vuosista.Voi olla, että sähköstä tulee pulaakin. Saksa ja Ruotsi ovat purkaneet ydinvoimaloita ja Suomi on purkanut vanhat varavoimalansa. Kohta et imuroi etkä lämmitä sähkösaunaa ja ajat bensa-autolla. https://www.suomenuutiset.fi/alkaa-imuroiko-pariin-paivaan-ruotsin-viranomaiset-vetoavat-kuluttajiin-sahkon-saastamiseksi/
- Anonyymi
bensa ja dieseleiden kulutusero pienentynyt, ajoneuvoverojen ero kasvanut paljon.
- Anonyymi
Diesel on poistumassa, ajokiellot suomeenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diesel on poistumassa, ajokiellot suomeenkin.
Bensalle on jo tulossa ajokieltoja.
- Anonyymi
Markkinat löytyvät Venäjältä. Siellä on pian bensa halpaa, kun kukaan ei tarvitse sen raakaöljyä.
- Anonyymi
Tää aloittaja nyt availee näitä dieseljuttuja ihan epätoivoisena. Mistä lie viha johtuu. Mulle on ainakin ihan sama ajaako joku bensalla, sähköllä vai dieselillä.
Nää aloitukset vaan ovat ihan lapsellisia.- Anonyymi
Jep.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221084Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885
- 72833