Mistä löytyy markkinat, nykyisille käytetyille autoille?

Anonyymi

Bensakoneet on jo yksinkertaisempia ja hiljaisempi voimalinja.

Kulutusero on pienentynyt norm käytössä. bensakoneita on jo keskiluokkaa isommissa autoissa. Akkuautoissa on isoja eroja niin käytettävyydessä kuin käytön kuluissa korjauksien takia, aika näyttää tuleeko kestäviä edullisia.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tarvitse odottaa ja katsoa kun parempaa tietoa on jo nyt olemassa.
      Sähköautossa ei ole mitään komponenttia josta ei olisi jo nyt vuosien kokemus. Kaikki ovat koeteltua teknologiaa jonka kestävyydestä on miljoonien käyttötuntien kokemus.

      Säähköauton voimalinjassa on noin 20-30 liikkuvaa osaa ja se on käytännössä huoltovapaa. Polttiksessa liikkuvia osia on reilut 2.000.
      Pöhömpikin ymmärtää kumpi on luotettavuudeltaan ja kestoltaan parempi.

      • Anonyymi

        Pitkällä aikavälillä pieni veroisen bensakoneisen auton kaikki todelliset kulut on todella matalat. Vähemmän kuin 100€ vuosi jossa kaikki myös jakopäiden uusinta. Omakohtaista kokemusta yli 10 vuoden ajalta.

        Sitten vielä kun bensakoneisen auton hankintahinta voi olla haarukassa 1000eur - uusi vastaava. Sieltäkin tulee säästöä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkällä aikavälillä pieni veroisen bensakoneisen auton kaikki todelliset kulut on todella matalat. Vähemmän kuin 100€ vuosi jossa kaikki myös jakopäiden uusinta. Omakohtaista kokemusta yli 10 vuoden ajalta.

        Sitten vielä kun bensakoneisen auton hankintahinta voi olla haarukassa 1000eur - uusi vastaava. Sieltäkin tulee säästöä

        Nyt on taas puurot ja vellit sekaisin. Tottakai jonkun tonnin pommin kulut per vuosi on pienemmät kuin uuden auton. Uuden auton arvonalennus jo pelkästään on niin suuri että tonnin pommi on aina edullisempi.
        Jos miettii pelkästään kuluja ja jättää arvonalennuksen pois niin sähkis on ylivoimainen. 100km maksaa vain 2-3 eutroa ja huoltokuluja ei juurikaan tule. Polttksen 100km maksaa 6-9 euroa ja 100-200 euron huolto tulee joka vuodsi maksettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on taas puurot ja vellit sekaisin. Tottakai jonkun tonnin pommin kulut per vuosi on pienemmät kuin uuden auton. Uuden auton arvonalennus jo pelkästään on niin suuri että tonnin pommi on aina edullisempi.
        Jos miettii pelkästään kuluja ja jättää arvonalennuksen pois niin sähkis on ylivoimainen. 100km maksaa vain 2-3 eutroa ja huoltokuluja ei juurikaan tule. Polttksen 100km maksaa 6-9 euroa ja 100-200 euron huolto tulee joka vuodsi maksettavaksi.

        Onko autoilun, autolla liikkumisen ja asioiden hoitamisen autoa käyttäen pääasiallinen tarkoitus vain säästää??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on taas puurot ja vellit sekaisin. Tottakai jonkun tonnin pommin kulut per vuosi on pienemmät kuin uuden auton. Uuden auton arvonalennus jo pelkästään on niin suuri että tonnin pommi on aina edullisempi.
        Jos miettii pelkästään kuluja ja jättää arvonalennuksen pois niin sähkis on ylivoimainen. 100km maksaa vain 2-3 eutroa ja huoltokuluja ei juurikaan tule. Polttksen 100km maksaa 6-9 euroa ja 100-200 euron huolto tulee joka vuodsi maksettavaksi.

        Jos ei jätä arvonlaskua pois, niin sähkis ei ole ylivoimainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei jätä arvonlaskua pois, niin sähkis ei ole ylivoimainen.

        Nyt pitää ymmärtää puhua ja verrata saman hintaluokan autoja keskenään.
        Uudet tavisluokan sähköautot tulevat pitämään hintansa paremmin kuin vastaavat polttikset. Halvat kilometrikustannukset ja ykdinkertainen tekniikka takaavat sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt pitää ymmärtää puhua ja verrata saman hintaluokan autoja keskenään.
        Uudet tavisluokan sähköautot tulevat pitämään hintansa paremmin kuin vastaavat polttikset. Halvat kilometrikustannukset ja ykdinkertainen tekniikka takaavat sen.

        Niinkö luulet ? Tai tämän päivän sähköautot on kohta vanhaa tekniikkaa, joka ei kelpaa kenellekään. Koska näitä " tavisluokan "sähköautoja on tulossa . Hinta pitäis olla alle 25t€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkällä aikavälillä pieni veroisen bensakoneisen auton kaikki todelliset kulut on todella matalat. Vähemmän kuin 100€ vuosi jossa kaikki myös jakopäiden uusinta. Omakohtaista kokemusta yli 10 vuoden ajalta.

        Sitten vielä kun bensakoneisen auton hankintahinta voi olla haarukassa 1000eur - uusi vastaava. Sieltäkin tulee säästöä

        Kun on 500k€ talo, ei tonnin pommia yksinkertaisesti kehtaa ostaa pihaan. Toisaalta täyssähköauto pihassa nostaa koko naapuroston talojen arvoa.


    • Anonyymi

      Eikös bensakoneet ole jo käytännössä poistuneet uusista autoista ainoina voimanlähteinä vähänkin isommissa ja kalleimmissa autoissa? Rinnalla on sähkömoottori, joko ladattava tai itselataava hybridi. Ihan pienissä autoissa pikkubensamoottoreita ainoana voimanlähteenä menee kaupaksi.

      Dieselit ovat taasen poistuneet kokonaan pikkuautoista ja halvemmista malleista, mutta ovat edelleen yleisiä isoissa ja kalliimman hintaluokan autoissa. Dieselin rinnalle on jo tullut sähkömoottori, yleensä ladattava hybridi, ja luultavasti valtaavat reippaasti.

      Tämänhetkinen suunta on sähkö ja kun infra ja lataustekniikka ja akkukapasiteetitkin vielä kehittyvät, niin mikään ei näyttäisi uhkaavan sähkön yleistymistä. Lautauksella alkaa jo päästä samoja matkoja kuin bensalla, mutta vielä on tässä matkaa dieseliin. Missään ei ainakaan ole tullut esiin sähkön riittävyysongelmat sähköautojen yleistymisen vuoksi, joten niitä ei sitten varmaan olekaan.

      • Anonyymi

        "– Jos kaikki Suomen liikenteessä olevat henkilöautot muutettaisiin kerralla sähköautoiksi, sähköenergian kulutus kasvaisi noin 10 prosenttia. Näin ollen 250 000 sähköautoa – noin nyt vaikka aluksi – kasvattaisi sähköenergian kulutusta vain yhden prosentin verran, toppuuttelee asiantuntija Esa Niemelä Energiateollisuus ry:stä."

        https://www.is.fi/autot/art-2000005601500.html

        Sähköautojen sähköntarve on Suomen sähkönkulutuksessa aivan yks hailee. Vaikka kaikki autot olisivat sähköautoja.


      • Anonyymi

        Joo sellainenkin iso ja kallis auto, kuin 208 Pösö on saatavana myös diiselinä , eikä ole ainut tuossa kokoluokassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "– Jos kaikki Suomen liikenteessä olevat henkilöautot muutettaisiin kerralla sähköautoiksi, sähköenergian kulutus kasvaisi noin 10 prosenttia. Näin ollen 250 000 sähköautoa – noin nyt vaikka aluksi – kasvattaisi sähköenergian kulutusta vain yhden prosentin verran, toppuuttelee asiantuntija Esa Niemelä Energiateollisuus ry:stä."

        https://www.is.fi/autot/art-2000005601500.html

        Sähköautojen sähköntarve on Suomen sähkönkulutuksessa aivan yks hailee. Vaikka kaikki autot olisivat sähköautoja.

        Valtakunnassa varmasti ei syntyisi ongelmaa isommin, mutta kyllähän hetkittäisiä kulutuspiikkejä jo nytkin on. Jokatalviset kovien pakkaskausien puheet sähkön riittämättömyydestä, varsinkin jouluna, kun kaikki pistävät sähkösaunansa ja uuninsa päälle. Sen lisäksi sitten kaikki tietysti lataavat sähköautojaan samaan aikaan.
        Enempi ongelma vielä taitaa olla taloyhtiöiden ja muiden pientoimijoiden, mutta niissä kyse lienee vain remonttitarpeesta.

        Ei silti, en epäile etteikö sähkö riitä ja jos joskus vielä tuo ranskalaisten ydinvoimalakin Olkiluodossa saadaan käyttöön. Yhtä toivottomalta vähintään näyttää venäläisten Pyhäjoen ydinvoimalakin, jossa edes piirrustuksia ja suunnitelmia ei näytetä millään saatavan kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtakunnassa varmasti ei syntyisi ongelmaa isommin, mutta kyllähän hetkittäisiä kulutuspiikkejä jo nytkin on. Jokatalviset kovien pakkaskausien puheet sähkön riittämättömyydestä, varsinkin jouluna, kun kaikki pistävät sähkösaunansa ja uuninsa päälle. Sen lisäksi sitten kaikki tietysti lataavat sähköautojaan samaan aikaan.
        Enempi ongelma vielä taitaa olla taloyhtiöiden ja muiden pientoimijoiden, mutta niissä kyse lienee vain remonttitarpeesta.

        Ei silti, en epäile etteikö sähkö riitä ja jos joskus vielä tuo ranskalaisten ydinvoimalakin Olkiluodossa saadaan käyttöön. Yhtä toivottomalta vähintään näyttää venäläisten Pyhäjoen ydinvoimalakin, jossa edes piirrustuksia ja suunnitelmia ei näytetä millään saatavan kuntoon.

        Älä sinä epäile, mutta tosiasissa Suomen sähkötarpeesta tulee nyt 30% ulkomailta. (Venäjän ydinvoimaa)


      • Anonyymi

        Ainakin Mazda6, CX-5, MX-5 'Mazda Miata' toistaiseksi pystyy vieläkin ostamaan uutena bensamoottorilla ilman minkäänlaisia hybridijärjestelmiä.


    • Anonyymi

      No esim. Afrikassa on vielä paljon porukkaa joilla ei ole autoa ja sinnehän sitä on vanhat tojotat ollut tapana kierrättää. Siellä kun ei auton kunnolla ole sillä tavalla väliä kuin täällä, kunhan se vaan liikkuu.

    • Anonyymi

      Kyllä käytetyillä bensakoneisilla autoilla on kysyntää vielä kauan. Eivät kaikki halua kallistä ökyautoa vaikka olisikin edes osittain sähköllä liikkuva. Käyttökulut bensakoneisessa ovat niin pienet ettei kannata maksaa liikaa ajokilometreistä.

      • Anonyymi

        Sähköauton käyttökulut ovat kertaluokkaa pienemmät kuin bensa-autossa. Sähköauto on käytännössä huoltovapaa ja 100km sähkö maksaa 2-3 euroa. Polttiksella 100km maksaa noin 6-9 euroa ja huoltoihin saa varata 150-300 per vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton käyttökulut ovat kertaluokkaa pienemmät kuin bensa-autossa. Sähköauto on käytännössä huoltovapaa ja 100km sähkö maksaa 2-3 euroa. Polttiksella 100km maksaa noin 6-9 euroa ja huoltoihin saa varata 150-300 per vuosi.

        "huoltoihin saa varata 150-300 per vuosi."

        Ei riitä tuo raha huoltoihin. TM 60.000km testissä Auriksen huolto maksoi yli tonnin ja C-HR.n huollot 1.200.
        Kolmessa vuoidessa tuo tarkoittaa 300-400 euroa huoltoihin per vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton käyttökulut ovat kertaluokkaa pienemmät kuin bensa-autossa. Sähköauto on käytännössä huoltovapaa ja 100km sähkö maksaa 2-3 euroa. Polttiksella 100km maksaa noin 6-9 euroa ja huoltoihin saa varata 150-300 per vuosi.

        Sähkö ei ole oikeasti noin halpaa verrattuna bensaan tai dieseliin, vaan ero on keinotekoinen, ja todennäköisesti tilapäinen.

        Suomi "saa ruokaa" eli verotuloja dieselistä ja bensasta, kun taas sähköautoilu aiheuttaa "nälkää" eli velanottotarvetta valtiolle. Polttoainevero on miljardiluokan tulonlähde valtiolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkö ei ole oikeasti noin halpaa verrattuna bensaan tai dieseliin, vaan ero on keinotekoinen, ja todennäköisesti tilapäinen.

        Suomi "saa ruokaa" eli verotuloja dieselistä ja bensasta, kun taas sähköautoilu aiheuttaa "nälkää" eli velanottotarvetta valtiolle. Polttoainevero on miljardiluokan tulonlähde valtiolle.

        "Sähkö ei ole oikeasti noin halpaa verrattuna bensaan tai dieseliin, vaan ero on keinotekoinen, ja todennäköisesti tilapäinen"

        Kyllä se on oikeasti kuluttajalle Suomessa 2020. Aikuisten oikeasti.
        Ja tuo ero säilyy vieöä ainakin 20 vuotta. Autokannasta uusiutuu vuod3ssa vain 5% ja sähköautojen osuus tulee kasmamaan hitaasti.
        Verottaja tyydyttää nälkänsä vielä pitkään polttiksien maksuja nostamalla. Puhutaan oikeasti vuosikymmenistä, ei vuosista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähkö ei ole oikeasti noin halpaa verrattuna bensaan tai dieseliin, vaan ero on keinotekoinen, ja todennäköisesti tilapäinen"

        Kyllä se on oikeasti kuluttajalle Suomessa 2020. Aikuisten oikeasti.
        Ja tuo ero säilyy vieöä ainakin 20 vuotta. Autokannasta uusiutuu vuod3ssa vain 5% ja sähköautojen osuus tulee kasmamaan hitaasti.
        Verottaja tyydyttää nälkänsä vielä pitkään polttiksien maksuja nostamalla. Puhutaan oikeasti vuosikymmenistä, ei vuosista.

        Voi olla, että sähköstä tulee pulaakin. Saksa ja Ruotsi ovat purkaneet ydinvoimaloita ja Suomi on purkanut vanhat varavoimalansa. Kohta et imuroi etkä lämmitä sähkösaunaa ja ajat bensa-autolla. https://www.suomenuutiset.fi/alkaa-imuroiko-pariin-paivaan-ruotsin-viranomaiset-vetoavat-kuluttajiin-sahkon-saastamiseksi/


    • Anonyymi

      bensa ja dieseleiden kulutusero pienentynyt, ajoneuvoverojen ero kasvanut paljon.

      • Anonyymi

        Diesel on poistumassa, ajokiellot suomeenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diesel on poistumassa, ajokiellot suomeenkin.

        Bensalle on jo tulossa ajokieltoja.


    • Anonyymi

      Markkinat löytyvät Venäjältä. Siellä on pian bensa halpaa, kun kukaan ei tarvitse sen raakaöljyä.

    • Anonyymi

      Tää aloittaja nyt availee näitä dieseljuttuja ihan epätoivoisena. Mistä lie viha johtuu. Mulle on ainakin ihan sama ajaako joku bensalla, sähköllä vai dieselillä.

      Nää aloitukset vaan ovat ihan lapsellisia.

      • Anonyymi

        Jep.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe