Kansan sähköauto puuttuu edelleen.

Anonyymi

Ajokilometrejä pitäisi olla edes 800km yhdellä latauksella,pakkasessa ja raskaalla kelillä.

50

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kaikki bensa-autotkaan tuohon pysty.

      Aja dieselillä (sellaisella missä on hiukkasuodatin, eli Euro5 tai uudempi), äläkä välitä siitä että sähköversioilla ajavat saavat verohelpotuksia. Onhan uudet Teslat hienon näköisiä, ja Volvot T8 ovat urheilullisia edustusautoja, mutta ainahan kalliit autot ovat olleet yritysjohtajien autoja.

      Suomessa on ankara autovero jonka tarkoitus on osoittaa työväelle että hienolla autolla ajaminen tarkoittaa sitä että kuljettajalla "pätäkkää piisaa, ja massia on", että hienolla autolla ajava mies pystyy elättämään lapsensa. Saa toki työssä käyvä ison autolainan, eli ei se tarkoita kuitenkaan sitä että tilillä on vähintään sama määrä käteistä.

      Kaikilla ei ole omaa latauspaikkaa, joten enemmistö ajaa vielä pitkään tavallisilla autoilla.

      Minulla ei ole sähköautoa, joten kuka tahansa näkee että tililläni ei ole edes kymppitonnia.

      • Anonyymi

        Eikä tarvitsekkaan koska bensa/diesel auton voi tankata nopeasti. Sähköä ei voi eikä kannata koska akut ei tykkää super latauksesta=törkeää tuhlausta. Isot akut on pakollisia mutta niitä ei ole tai jos on myy talo ja ota velkaa että saat yhden kirotun auton.


    • Anonyymi

      Näin on! Viime viikolla taas 550 kilsan päivämatka, josta reilusti yli puolet moottoritietä 120 km/h lasissa. Lähtiessä bensatankki oli vain puolillaan, kun unohdin tankata edellisenä päivänä. Ajoa 160 kilsaa, yksi tankkaus seuraavalla vastaantulleella asemalla ja niillä bensoilla loput. Huoletonta menoa, jossa ei tarvinnut murehtia muusta kuin liikenteen seuraamisesta.

      Kyllä äänetön ja halvalla kulkeva sähköauto olisi mukava, mutta valitettavasti akkutekniikka ja latausinfra ei ole vielä tarpeeksi kehittynyttä, että akun saisi täyteen tien päällä kohtuullisessa ajassa. Kotilatausmahdollisuutta ei tässä kerrostalossa ole .

      • Anonyymi

        Äänetön, no tahtoo rengasäänet ja suhinat olla ihan yhtä suuret vähintään kuin bensa-autoissa joissa moottorin ääni ei ole rasitteeksi asti.


    • Anonyymi

      Totta on se, että koko kansan sähköauto puuttuu. Mutta mitään 800 km range-ehtoja on ihan älytön heitellä. Typerää olisi kantaa sellaista akkua mukana, mikä tuohon pystyy. Kun ei tuollaista matkaa juuri kukaan koskaan aja.

      Jos tulisi n. 30 000 euron sähkäauto, jossa toteutuisi seuraavat:
      -akku n. 50 kWh (tai rangena vähintään 300 km kelissä kuin kelissä)
      -pikalataus ilman ongelmia ja vähintään 50 kW teholla
      -kunnolliset tilat perheelle (c-segmentin farmari tai vastaava)
      -ajoergonomia ja muut normaalit asiat kunnossa

      Tuollainen möisi kuin häkä ja ostaisin itsekin. Vaan kun ei vieläkään moista ole. Ei vaikka lyödään budjetti 40 000 euroon. Tuon yli kun mennään, niin on kyllä ihan muuta kuin koko kansan auto.

      Onhan noita yrittäjiä.
      Leaf
      -vanhat mallit ihan onnettomia ja rumia kuin mitkä
      -uudemmissa edelleen puuttuva akun lämmönhallinta (ei voi pikaladata kuin kerran tai kaksi)
      -ei ratin syvyyssäätöä! penkit pehmeät kuin sohvat eikä mitään vaihtoehtoista istuinta tarjolla
      -suuri kulutus verrattuna kilpailijoihin

      e-Golf
      -ei talviauto. kesällä voi päästä lähes 300 km optimikelissä, mutta talvella edes puolet tuosta tekee tiukkaa. ja lämmityslaitteessa ei riitä tehot
      -pikalataus on myös kylmällä surkeaa, koska akussa ei ole toimivaa lämmitystä

      Hyundai Ioniq
      -vanhassa mallissa pieni akku (28 kWh), jolloin range jää pieneksi
      -uudessa mallissa pilattu pikalataus, jolloin lataustauot venyvät liian pitkiksi

      Hyundai Kona
      -pieni ja isommalla akulla kallis - muuten oikein hyvä
      -pienemmällä akulla samat ongelmat kuin Ioniqissa.

      Kia e-Niro
      -isommalla akulla täydellinen perheauto, mutta hinta on jossain 40 -50 tuhannen välissä. se on pienestä perus-Kiasta aika paljon liikaa.
      -pienemmällä akulla yhtä huono kuin kona/ioniq.

      Tesla Model 3
      -liian kallis
      -surkeaa laatua autona. voimalinja hyvä. mutta muuten verrokkina voisi käyttää jotain daciaa tai ladaa. tosin ei niissäkään ole vinoja paneeleja, irtolevaa maalia ja vuotavia ovia.

      Käytetty Model S
      -paljon ajettu, vanha ja silti hurjan hintainen
      -iso ja painava sekä iso kulutuksinen
      -muuten sähkäautona ehkä edelleen parasta, mitä rahalla saa

      Eli mielellään ostaisin, jos oikeasti realistisella budjetilla saisi auton, joka toimii ongelmitta. Mutta kun ei. Ei tarvisi olla supertehoja eikä älyttömiä rangeja. SEmmoinen arkiajossa toimiva vekotin, jolla voi ilman tuskaa myös kesällä kierrellä suomea ajellen.

      Uusista tulokkaista Peugeotin e-2008 vaikuttaa lupaavalta. Kuten myös volkkarin Id:t. Mutta niissäkin varmasti hinta lopulta karkaa 40 paremmalle puolelle.

      • Anonyymi

        Sepä se. Sähköautot ovat joko pieniä kippoja tai sitten överihintaisia, rikkaiden leikkikaluja. Väliin jää muutama viritelmä, joissa on jotain niin perustavanlaatuisia ongelmia, ettei ne sovellu kuin erittäin rajatulle kohderyhmälle.

        Liekö tarkoitushakuista autotehtailta... Että saavat vielä polttiksiakin myytyä. Ei muuten ole mitenkään selitettävissä se, että juuri se tärkein ja suosituin autoluokka (normikokoiset ja normitehoiset perheautot/farmarit) loistaa lähes täysin poissaolollaan).


      • Anonyymi

        Tesla Model 3
        -liian kallis
        -surkeaa laatua autona. voimalinja hyvä. mutta muuten verrokkina voisi käyttää jotain daciaa tai ladaa. tosin ei niissäkään ole vinoja paneeleja, irtolevaa maalia ja vuotavia ovia.

        Onpa yksipuolinen kuva Model 3.sta.
        Shorttaajat ja lehdistö saaneet haluamansa aikaan.
        Luuletko tosiaan että kaikkien Model 3.sien ikkunat vuotaa ja paneelit vinossa ym. Täytyy olla aika yksinkertainen ihmisen joka yleistää kaiken lehdistä lukemansa. Käy edes katsomassa ko. autoa ennen kuin teet johtopäätöksiäsi.
        Tuplasti kalliimmassa "laatuauto" Porsche tayganissa oli paneeleissa enemmän heittoja kuin näkemissäni useissaTesloissa.


    • Anonyymi

      Eihän se sähkköauton range mikään ongelma ole

      Ostat puuilosta halvan agrikaatin ja lataat sitten akkuja kun tarvis on

      Ja näppärä kaveri laitta geneen sellaisen lekun ja reijän takapoksiin josta pakokaasu tulee ulos niin voi ladara vaikka ajonkin aika na hyvin kulkee puhtaalla sähköllä ja mielyttää peleliustakin samoin kun lataan oman au y oni puh t aalla ydin sähköllä

      • Anonyymi

        Kannattaako noita idioottijuttuja edes kirjoittaa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaako noita idioottijuttuja edes kirjoittaa??

        Sähkögeneraattori Unitedpower GG3300.
        Puutarhaan, kesämökille, retkeilyyn tai muualla - sähköenergian tarpeeseen siellä missä sähköä ei ole.
        Moottorin tekniset tiedot:
        • Yksisylinterinen, bensiinikäyttöinen nelitahtimoottori
        • Maksimiteho 7 hv
        • Moottorin iskutilavuus: 208 cm³
        • Käsikäynnistin
        • Polttoainesäiliön tilavuus: 15 l
        Generaattorin tekniset tiedot
        • Max. antoteho / nimellisteho: 3000 W / 2600 W
        • 2 x 230 V pistorasiat
        • 12 V valinnainen
        • Akku: valinnainen
        • Ylikuormitussuoja
        • Volttimittari
        • Paino: 46,5 kg.
        Toimitusaika Toimitus 2-5 arkipäivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkögeneraattori Unitedpower GG3300.
        Puutarhaan, kesämökille, retkeilyyn tai muualla - sähköenergian tarpeeseen siellä missä sähköä ei ole.
        Moottorin tekniset tiedot:
        • Yksisylinterinen, bensiinikäyttöinen nelitahtimoottori
        • Maksimiteho 7 hv
        • Moottorin iskutilavuus: 208 cm³
        • Käsikäynnistin
        • Polttoainesäiliön tilavuus: 15 l
        Generaattorin tekniset tiedot
        • Max. antoteho / nimellisteho: 3000 W / 2600 W
        • 2 x 230 V pistorasiat
        • 12 V valinnainen
        • Akku: valinnainen
        • Ylikuormitussuoja
        • Volttimittari
        • Paino: 46,5 kg.
        Toimitusaika Toimitus 2-5 arkipäivässä.

        Isompaa generaattorii ei voi kuljettaa kun sähköautoihin ei saa perävaunua . Ei tehoja perävaunun vetoon.

        Minä tietää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkögeneraattori Unitedpower GG3300.
        Puutarhaan, kesämökille, retkeilyyn tai muualla - sähköenergian tarpeeseen siellä missä sähköä ei ole.
        Moottorin tekniset tiedot:
        • Yksisylinterinen, bensiinikäyttöinen nelitahtimoottori
        • Maksimiteho 7 hv
        • Moottorin iskutilavuus: 208 cm³
        • Käsikäynnistin
        • Polttoainesäiliön tilavuus: 15 l
        Generaattorin tekniset tiedot
        • Max. antoteho / nimellisteho: 3000 W / 2600 W
        • 2 x 230 V pistorasiat
        • 12 V valinnainen
        • Akku: valinnainen
        • Ylikuormitussuoja
        • Volttimittari
        • Paino: 46,5 kg.
        Toimitusaika Toimitus 2-5 arkipäivässä.

        Ei riitä teho alkuunkaan. Tarvitaan vähintään 15 kW:n tehoinen agrekaatti, että akku ei tyhjene ajaessa. Moottoritienopeuksissa ei riitä edes 20 kW.


    • Anonyymi

      Sähköauton ehkä suurin ongelma on se, että jos kasvatetaan rangea, niin mukaan tulee älyttömästi painoa ja vastaavasti kevyt sähkö auto ei mahdollista pitempiä ajoja ilman pitkiä pysähdyksiä, eli pitäisi olla pari autoa tai lyhyen matkan auto itsellä ja vuokrata auto pitkille matkoille.

    • Anonyymi

      ID.3 iskee suuren kysynnän keskiöön isoilla markkinoilla. Miettikääpä näitä speksejä:
      Hinta kuluttajalle (Saksassa) 23.000€
      Ohjaamo saman kokoinen kuin Passatissa
      Tavaratilaa takapenkit alhaalla 1,4 kuutiota
      Halvimman mallin WLTP range 330km
      Käytännössä huoltovapaa voimalinja
      Kahdeksan vuoden akkutakuu
      150kW / 300Nm
      Takaveto

      Ei tämä varmaan jokaiselle Kainuun setämiehellä ole unelmien peli mutta tuskin se hirveästi VW:n johtoa pitää valveilla yöllä. Autot tehdään niille jotka niitä ostavat. Eiu niille jotka tykkäävät turista niistä.

      • Volkkarin sivulta "hinnat alkaen 39 985 euroa" eikä taida päästä 300km keli kuin keli.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Volkkarin sivulta "hinnat alkaen 39 985 euroa" eikä taida päästä 300km keli kuin keli.

        Volkkarin sivuilla on nyt vain 1st Edition erikoismallin hinnat. Se on kaukana perusmallin hinnasta.
        Yleinen arvio on että Suomessa perusmallin hinnaksi hankintatuki mukaanlasien tulee noin 27.000 euroa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Volkkarin sivuilla on nyt vain 1st Edition erikoismallin hinnat. Se on kaukana perusmallin hinnasta.
        Yleinen arvio on että Suomessa perusmallin hinnaksi hankintatuki mukaanlasien tulee noin 27.000 euroa.

        Nuo antamani hinnat on volkkarin sivuilta ja noilla voit ostaa ko. auton. Jollain arviohinnoilla et voi ostaa.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Nuo antamani hinnat on volkkarin sivuilta ja noilla voit ostaa ko. auton. Jollain arviohinnoilla et voi ostaa.

        Sanoin vain että nyt siellä on vasta yhden erikoismallin hinta. Ymmärrät kai että hinnasto täydentyy ja sinne tulee muiden kesän sikana myös muiden mallien hinnat.
        Miksi pitää esittää yksisilmäistä typerystä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin vain että nyt siellä on vasta yhden erikoismallin hinta. Ymmärrät kai että hinnasto täydentyy ja sinne tulee muiden kesän sikana myös muiden mallien hinnat.
        Miksi pitää esittää yksisilmäistä typerystä?

        Niin varmaan tulee karvalakkimalleja pienellä akulla, en ole koskaan pystynyt ostaan autoa tulevaisuuden hinnalla.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Niin varmaan tulee karvalakkimalleja pienellä akulla, en ole koskaan pystynyt ostaan autoa tulevaisuuden hinnalla.

        Toisilla on kyky ajatella asioita pari kuukautta eteenpäinkin. Kysy jos joku sua fiksumpi lähipiirissäsi jaksaisi kertoa sulle miten se tehdään.
        Tuon pikkuakkuisen WLTP-range on muuten suurempi kuin tulevan sähkölexuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkkarin sivuilla on nyt vain 1st Edition erikoismallin hinnat. Se on kaukana perusmallin hinnasta.
        Yleinen arvio on että Suomessa perusmallin hinnaksi hankintatuki mukaanlasien tulee noin 27.000 euroa.

        1st ei ole erikoismalli, vaan ihan normaali myyntiversio, josta tulee kolme eri varustelutasoa. Halvin niistä maksaa 39 985 euroa ja kallein kymppitonnin enemmän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisilla on kyky ajatella asioita pari kuukautta eteenpäinkin. Kysy jos joku sua fiksumpi lähipiirissäsi jaksaisi kertoa sulle miten se tehdään.
        Tuon pikkuakkuisen WLTP-range on muuten suurempi kuin tulevan sähkölexuksen.

        Jos elää tulevaisuudessa on sitku-ihminen, minä olen nytku ihminen.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Jos elää tulevaisuudessa on sitku-ihminen, minä olen nytku ihminen.

        Olet kylläkin silloinku-ihminen koska perustat näkemyksesi 90% historiaan.
        Paras: Eihän sähköauto voi menestyä tänään kun ei menestynyt 100-vuotta sittenkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kylläkin silloinku-ihminen koska perustat näkemyksesi 90% historiaan.
        Paras: Eihän sähköauto voi menestyä tänään kun ei menestynyt 100-vuotta sittenkään.

        En perusta siihen ettei voi kun ei voinut silloinkaan. Perustan siihen, että jos on samaan käyttötarkoitukseen tuote eri tekniikoilla, niin parempi voittaa ja parempi ei tarkoita sitä, että se olisi teknisesti parempi. Vertaa vaikka beta-nauha vs, vhs-nauha, beta oli teknisesti parempi.
        Auto on ollut tuotteena reilut 100 vuotta, käyttövoimana höyry, sähkö, bensa, diesel, ym.. Nyt liikennekäytössä on Suomessa täyssähköautoja n. 10 000 kpl ja muita autoja
        3 230 000 kpl.
        Ei näytä kovasti sähköauto menestyneen tänäänkään.


      • kaha53 kirjoitti:

        En perusta siihen ettei voi kun ei voinut silloinkaan. Perustan siihen, että jos on samaan käyttötarkoitukseen tuote eri tekniikoilla, niin parempi voittaa ja parempi ei tarkoita sitä, että se olisi teknisesti parempi. Vertaa vaikka beta-nauha vs, vhs-nauha, beta oli teknisesti parempi.
        Auto on ollut tuotteena reilut 100 vuotta, käyttövoimana höyry, sähkö, bensa, diesel, ym.. Nyt liikennekäytössä on Suomessa täyssähköautoja n. 10 000 kpl ja muita autoja
        3 230 000 kpl.
        Ei näytä kovasti sähköauto menestyneen tänäänkään.

        Edit edellinen kommentti; auto-sanan tilalle ajoneuvo. Luvut ovat liikennekäytössä olevat ajoneuvot.


    • Anonyymi

      Takaveto.

      Siinähän se ongelma tulikin. Ja hinta suomessa on jotain 3500

      • Anonyymi

        Takaveto 50/50 painonjakautumalla on paras mahdollinen ajettavuudeltaan vajaavetoinen kaikiss keleissä. Neliveto on ainoa parempi talvikelillä.
        ID.3 pieksee myös talvikelillä kaikki etuveto-polttikset. Siinä on optimaalinen painonjakautuma ja sen lisäksi sen massasta on valtaosa akseleiden välissä matalalla. Pieni inertia tarkoittaa ketteryyttä ja pienempiä sivuttaisvoimia kaikille pyörille käännöksessä. Plussaa sekin.
        Ohjaavat pyörät eivät vedä joten auto on luonnostaan neutraali eikä puskutraktrori niinkuin etuvetoiset. Etuvetoisten puskutaipumusta joutuu aina hillitsemään elektroniikalla, ID.3:ssa siihen ei oile tarvetta.
        Lisäbonuksena todella pieni kääntösäde. Iso apu kaupunkipyörityksessä.

        Tässä muutama oikea argumentti eikä pelkkä oneliner-heitto ilman mitään perusteita.


      • Anonyymi

        First Edition maksaa tuon 35.000€ mutta se on kaukana perusmallista. TM:n mukaan perusmallin kuluttajahinnaksi jää noin 27.000€ joka on erittäin kilpailukykyinen hinta. Varsinkin kun ottaa huomioon miten paljon pienmmäty käyttökulut sähköautossa on polttikseen verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takaveto 50/50 painonjakautumalla on paras mahdollinen ajettavuudeltaan vajaavetoinen kaikiss keleissä. Neliveto on ainoa parempi talvikelillä.
        ID.3 pieksee myös talvikelillä kaikki etuveto-polttikset. Siinä on optimaalinen painonjakautuma ja sen lisäksi sen massasta on valtaosa akseleiden välissä matalalla. Pieni inertia tarkoittaa ketteryyttä ja pienempiä sivuttaisvoimia kaikille pyörille käännöksessä. Plussaa sekin.
        Ohjaavat pyörät eivät vedä joten auto on luonnostaan neutraali eikä puskutraktrori niinkuin etuvetoiset. Etuvetoisten puskutaipumusta joutuu aina hillitsemään elektroniikalla, ID.3:ssa siihen ei oile tarvetta.
        Lisäbonuksena todella pieni kääntösäde. Iso apu kaupunkipyörityksessä.

        Tässä muutama oikea argumentti eikä pelkkä oneliner-heitto ilman mitään perusteita.

        Takaveto on ihan kirkkaasti paskin mahdollinen vetotapa talvella. Nimimerkillä moisia parikin omistanut. Bemarissani painojakauma taisi olla 49/51, eli lähes täydellinen. Ja ihan paska se oli silti. Perä pyrkii mutkissa rinnalle ja kiinni voi jäädä jopa tasaiselle parkkipaikalle. Jopa etuvetoinen on ihan ylivertainen etenemiskyvyltään

        Ja aivan tasan varmasti ei mikään ostettavan version hinta tule olemaan alle 30 000. Onhan noita toki polttiksillakin jotain "alkaen 19.000 euroa", mutta niistä puuttuu lähes radioa myöten kaikki, eikä niitä oikeasti edes pysty ostamaan.

        Niin ja ID.3 ei taida toimia edes lämmitys/jäähdytys ilman, että auto on kytketty piuhaan. Aika moni muu sähkis tuonkin osaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        First Edition maksaa tuon 35.000€ mutta se on kaukana perusmallista. TM:n mukaan perusmallin kuluttajahinnaksi jää noin 27.000€ joka on erittäin kilpailukykyinen hinta. Varsinkin kun ottaa huomioon miten paljon pienmmäty käyttökulut sähköautossa on polttikseen verrattuna.

        Volkkarin sivulta kopioitu "hinnat alkaen 39 985 euroa". Pikkusen varusteita hinnat
        45 588 € ja 49990 €. Hinnasto päivätty 17.06.2020.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takaveto on ihan kirkkaasti paskin mahdollinen vetotapa talvella. Nimimerkillä moisia parikin omistanut. Bemarissani painojakauma taisi olla 49/51, eli lähes täydellinen. Ja ihan paska se oli silti. Perä pyrkii mutkissa rinnalle ja kiinni voi jäädä jopa tasaiselle parkkipaikalle. Jopa etuvetoinen on ihan ylivertainen etenemiskyvyltään

        Ja aivan tasan varmasti ei mikään ostettavan version hinta tule olemaan alle 30 000. Onhan noita toki polttiksillakin jotain "alkaen 19.000 euroa", mutta niistä puuttuu lähes radioa myöten kaikki, eikä niitä oikeasti edes pysty ostamaan.

        Niin ja ID.3 ei taida toimia edes lämmitys/jäähdytys ilman, että auto on kytketty piuhaan. Aika moni muu sähkis tuonkin osaa.

        "Takaveto on ihan kirkkaasti paskin mahdollinen vetotapa talvella. Nimimerkillä moisia parikin omistanut. Bemarissani painojakauma taisi olla 49/51, eli lähes täydellinen. Ja ihan paska se oli silti."
        Miltä vuosikymmeneltä tämä bemarisi oli? Veikkaan ettei aivan viimeisimmällä tekniikalla varustettu.
        Mulla oli vuosituhannen alun c-mese eikä sitä saanut lähtemään poikittain vaikka yritti. Pirun hoidas se oli, mutta ei sitä luisuun saanut millään.


        Jos tuo huolettaa niin tulossa on myös neliveto ID.3.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Volkkarin sivulta kopioitu "hinnat alkaen 39 985 euroa". Pikkusen varusteita hinnat
        45 588 € ja 49990 €. Hinnasto päivätty 17.06.2020.

        Odota kuukausi niin sinne tulee lisää malleja. Myös tuo joka maksaa tukien jälkeen 27.000€. Kyllä sinä sen tiedät, kunhan haluat tavan vuoksi nillittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Odota kuukausi niin sinne tulee lisää malleja. Myös tuo joka maksaa tukien jälkeen 27.000€. Kyllä sinä sen tiedät, kunhan haluat tavan vuoksi nillittää.

        Nillitän tai en, niin aina tulee uusia malleja, mutta jos odottelee niitä, niin ei voi koskaan ostaa uutta autoa.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Nillitän tai en, niin aina tulee uusia malleja, mutta jos odottelee niitä, niin ei voi koskaan ostaa uutta autoa.

        Nimenomaan olet nillittäjä. Tiedät varsin hyvin että ID.3sta tulee hinnastoon lähikuukausina paljon edullisempia versioita kuin 1st Edition.
        Haluat jostain syystä meuhkata siitä että nyt hinnastossa on vasta 1st Edition, Miksi noin läpinäkyvä nillitys? Sinä tiedät, minä tiedän ja kaikki tietävät että perusmallit tulevat hinnastoon ja toimituksiin hyvin pian.
        Miksi haluat esintyä typeryksenä koko kansan edessä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan olet nillittäjä. Tiedät varsin hyvin että ID.3sta tulee hinnastoon lähikuukausina paljon edullisempia versioita kuin 1st Edition.
        Haluat jostain syystä meuhkata siitä että nyt hinnastossa on vasta 1st Edition, Miksi noin läpinäkyvä nillitys? Sinä tiedät, minä tiedän ja kaikki tietävät että perusmallit tulevat hinnastoon ja toimituksiin hyvin pian.
        Miksi haluat esintyä typeryksenä koko kansan edessä?

        En minä tiedä mitä eri autokauppiaille on tulossa lähikuukausina ja jos olen ostamassa autoa nyt, niin en voi jäädä odottelemaan, että millaisia ja minkä hintaisia on tulossa lähikuukausina, koska nytkin on toimitusajat jo kuukausia, niin noi tulevaisuuden autothan saisin vasta vuosien päästä.
        Koska sitä halpaa volkkaria saa? Ei tiennyt jälleenmyyjäkään....


    • Anonyymi

      Vähän samalla tavalla voisi filosofoida ettei ole kansanvenettä. Pituus 15 metriä. Hinta 30 000€. Kyllä autotehdas tekee halpaa tai hyvää. Veneveistämökin tekee 15 metristä tai 30 000€ hintaista.
      Näistä sopii valita että kumpi laitetaan.

    • Anonyymi

      Hesassa voi ajella vaikka polku pyörällä laskit menee sit millä menee...

    • Anonyymi

      Kansanautossa ei tuollaista rangea tarvita. Tavan tallaaja tankkaa automaatista 10-20 l kerrallaan eli mihin sitä rangea muka tarvitaan? 200-300 km riittää hyvin.

      • Millä tavantallaajan sähköautolla pääsee 300 km keli kuin keli?


    • Anonyymi

      Auriksilla ajetaan 15 tkm vuodessa, Yariksilla 13 tkm vuodessa, mihin te tarvitsette sitä 800 km rangea?

      • Anonyymi

        Vaikka vuodessa voi tulla vähän kilometrejä, niin päivässä niitä voi silti tulla paljon. Vuotuinen ajosuorite ei jakaannu tasaisesti joka päivälle. Sitä ei moni keskiarvoja tuijottava tunnu ymmärtävän. Välillä auto voi seistä pari päivää tallissa ja sitten taas ajetaan 400-500 km päivässä helmikuisena pakkaspäivänä.

        Auto on niin kallis hyödyke, että sen pitää riittää kaikkiin ajoihin. Keskimääräisellä ajomatkalla ei ole mitään merkitystä, vaan valinta tehdään pisimmän odotettavissa olevan ajomatkan mukaan, vaikka se tehtäisiin vain kerran-pari vuodessa.

        Polttomoottoriautossa ei kuitenkaan tarvitse murehtia toimintasäteestä, koska polttoainetta saa lisää helposti ja nopeasti mistä vain. Silloin auton valinnassa voidaan keskittyä muihin kriteereihin, kuten hintaan tai kuljetuskapasiteettiin.

        Sähköauton kohdalla näin ei ole, vaan siinä ensisijainen valintakriteeri on toimintamatka. Ellei sitä ole riittävästi, niin millään muulla ominaisuudella,kuten hinnalla tai kuljetuskapasiteetilla ei ole mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka vuodessa voi tulla vähän kilometrejä, niin päivässä niitä voi silti tulla paljon. Vuotuinen ajosuorite ei jakaannu tasaisesti joka päivälle. Sitä ei moni keskiarvoja tuijottava tunnu ymmärtävän. Välillä auto voi seistä pari päivää tallissa ja sitten taas ajetaan 400-500 km päivässä helmikuisena pakkaspäivänä.

        Auto on niin kallis hyödyke, että sen pitää riittää kaikkiin ajoihin. Keskimääräisellä ajomatkalla ei ole mitään merkitystä, vaan valinta tehdään pisimmän odotettavissa olevan ajomatkan mukaan, vaikka se tehtäisiin vain kerran-pari vuodessa.

        Polttomoottoriautossa ei kuitenkaan tarvitse murehtia toimintasäteestä, koska polttoainetta saa lisää helposti ja nopeasti mistä vain. Silloin auton valinnassa voidaan keskittyä muihin kriteereihin, kuten hintaan tai kuljetuskapasiteettiin.

        Sähköauton kohdalla näin ei ole, vaan siinä ensisijainen valintakriteeri on toimintamatka. Ellei sitä ole riittävästi, niin millään muulla ominaisuudella,kuten hinnalla tai kuljetuskapasiteetilla ei ole mitään merkitystä.

        "Auto on niin kallis hyödyke, että sen pitää riittää kaikkiin ajoihin. Keskimääräisellä ajomatkalla ei ole mitään merkitystä, vaan valinta tehdään pisimmän odotettavissa olevan ajomatkan mukaan, vaikka se tehtäisiin vain kerran-pari vuodessa."

        Voi kai noinkin tehdä. Itse pidän tuollaista typeryytenä.
        Jos osaa edes perusoppimäärän matematiikkaa niin on selvää että valitsee auton joka on kustannustehokkain 363 päivää vuodessa ja valitsee jonkun muun ratkaisun näille kahdelle muulle päivälle.
        Miten typerä pitää olla että ostaa auton joka on kallis käyttää 363 päivää vuodessa vain jotta voisi ajaa sillä samalla autolla ne kaksi päivää vuodessa kun tulee joku erikoistarve. Kuinka moni on ostanut lentokoneen siksi että on tarve käydä pari kertaa vuodessa matkalla minne autolla ei kannata lähteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Auto on niin kallis hyödyke, että sen pitää riittää kaikkiin ajoihin. Keskimääräisellä ajomatkalla ei ole mitään merkitystä, vaan valinta tehdään pisimmän odotettavissa olevan ajomatkan mukaan, vaikka se tehtäisiin vain kerran-pari vuodessa."

        Voi kai noinkin tehdä. Itse pidän tuollaista typeryytenä.
        Jos osaa edes perusoppimäärän matematiikkaa niin on selvää että valitsee auton joka on kustannustehokkain 363 päivää vuodessa ja valitsee jonkun muun ratkaisun näille kahdelle muulle päivälle.
        Miten typerä pitää olla että ostaa auton joka on kallis käyttää 363 päivää vuodessa vain jotta voisi ajaa sillä samalla autolla ne kaksi päivää vuodessa kun tulee joku erikoistarve. Kuinka moni on ostanut lentokoneen siksi että on tarve käydä pari kertaa vuodessa matkalla minne autolla ei kannata lähteä.

        Kyllähän ihmiset miettii vieratakin kun taloa suunnittelevat vaikka harvemmin niitä vieraita nyt kuitenkin kotona on visiitillä.
        Ostetaan niitä nelivetojakin vaikka aika harvassa on ne päivät kun sitä oikeasti tarvii.

        Monia asioita hankitaan muista kuin loogisista syistä johtuen. Suurin osa ihmisistä joilla on auto, pärjäisivät yhtä hyvin ilman omaa autoa ja silti seisottavat sitä autoa pihasssa vaikka käyttöä on vain tunti viikossa.


    • Anonyymi

      "Kansan sähköauto puuttuu edelleen."

      VW on nimensäkin puolesta kansanauto VolksWagen!!!!!

    • Anonyymi

      Uusia sähköautoja ostetaan niin vähän, että 10 vuoden päästä niitä on vain 5 % autokannasta ja osa sähköautoistakin on ajettu romuksi, kannattaako sähköauton hankintaa edes harkita 10 vuoteen.

    • Anonyymi

      Täytyy olla aika pöljä, että tuhlaa rahansa sähköautoihin ja kuvittelee vielä ajavansa ympäristöystävällisellä autolla.

      • Anonyymi

        Mikään auto ei ole ympäristöystävällinen. Sähköauto on kuitenkin elinkaarivaikutuksiltaan alle 30% vastaavaan polttomoottoriautoon verrattuna. On huomattava, että tämä lukema putoaa koko ajan, koska sähköautojen valmistuksesta on tullut tehokkaampaa ja valmistajien omat päästöt putoavat putoamistaan. Samalla ympäristöystävällistä sähköntuotantoa — johon lasken myös ydinvoiman — on tulossa lisää. Aurinkopaneelinkin saa nykyisin kotiin naurettavan halvalla.


    • Anonyymi

      400 km yhdellä latauksella riittää kunhan lataus tapahtuisi 20 minuutissa.

      • Anonyymi

        20 minuuttia on pitkä aika ’tankkaamiseen’. Ja usein saattaa vielä käydä sitenkin, jos sähköautojen määrä kasvaa reippaasti, ettei yhtään latauspaikkaa ole edes vapaana. Siitä sitten jonoon.

        Tuo 400 km on riittävä, jos ’tankkaus’ on nopeaa ja paikkoja riittävästi. Kaupungissa pyörimiseen riittää mainiosti jos kotona on latausmahdollisuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20 minuuttia on pitkä aika ’tankkaamiseen’. Ja usein saattaa vielä käydä sitenkin, jos sähköautojen määrä kasvaa reippaasti, ettei yhtään latauspaikkaa ole edes vapaana. Siitä sitten jonoon.

        Tuo 400 km on riittävä, jos ’tankkaus’ on nopeaa ja paikkoja riittävästi. Kaupungissa pyörimiseen riittää mainiosti jos kotona on latausmahdollisuus

        Tuo viimeinen kappale pistää miettimään, mitä ihmettä te oikein niillä autoillanne teette. 400 km kaupunkiajoa vuorokaudessa on jo jonkinmoinen suoritus, ilman taukoja tietysti kun välillä ei lataamaankaan ehdi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9404
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2940
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      40
      2726
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2581
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1985
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1882
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1836
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      51
      1382
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1244
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1231
    Aihe