Mihin menevät ne vauvat kuolemansa jälkeen, jotka eivät mene taivaaseen?
Jotkut ovat kirjoittaneet, etteivät kaikki vauvat mene taivaaseen kuoltuaan..
Niin heräsi kysymys, että mihin menevät ne vauvat jotka eivät mene taivaaseen?
Ja millä perustein taas jotkut menevät?
ST
Minua mietityttääpi
127
142
Vastaukset
Miksi kysyt ihmisiltä.?jokainen toivoo että pieni lapsi 👶 pelastuisi. Ja siitä on helppo alkaa kehittelemään 🚸 oppia jonka sitten allekirjoittaa raamatulla.
Mua pitkään vaivasi psalmin pätkä "hän ottaa pienet lapset ja murskaa ne kallioon."
Ja eilen seiskalta katsoin erään lähetyssaarnaajan kertomusta siitä että maailmalla on pieniä lapsia jotka joutuu syömään jätteitä.
Jos lasten ja nuorten hyvinvointi kiinnostaa sua niin ryhdy jollekin Afrikan aidsorvolle kummiksi.
Niin.. Ja sinä haluat vain tuudittaa itsesi kauniisiin uniin lasten taivaista.
No en syytä sinua siitä. Tämä maailma on paha.. Monelle lapselle nyt.- Anonyymi
Ihmisethän siittä on täällä kirjoittaneet. Kysyn perusteluja kirjoittamisilleen 😊
Kun minä olen raamatun teksteistä ymmärtänyt, että kaikki vauvat menevät taivaaseen 😊
Mihin menevät Aurora ne lapset, jotka eivät mene taivaaseen!
Ja millä perustein jotkut menevät!
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisethän siittä on täällä kirjoittaneet. Kysyn perusteluja kirjoittamisilleen 😊
Kun minä olen raamatun teksteistä ymmärtänyt, että kaikki vauvat menevät taivaaseen 😊
STOho vahingossa tuli huutomerkit kun piti olla kysymysmerkit.
Anonyymi kirjoitti:
STAi sä yrität saada heitä kiinni jostain väärästä opista...? 😂ei sitä tiedä. Kaikesta paistaa läpi ettet välitä hädänalaisista lapsista nyt.
Haluat vain kiihkeästi kuulla oppia jostain lasten taivaasta.
Sellainen voi olla tai olla olematta.
Kuollessa kaikki tietoisuus lakkaa.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Ai sä yrität saada heitä kiinni jostain väärästä opista...? 😂ei sitä tiedä. Kaikesta paistaa läpi ettet välitä hädänalaisista lapsista nyt.
Kuollessa kaikki tietoisuus lakkaa.No en oikeastaan yritä saada kiinni. Olen vain hämmentynyt.
Sillä en osaa ajatella, mihin ne vauvat menevät, jotka eivät mene taivaaseen. Tuskin heidänkään mielestä helvettiin.. Niin en osaa ajatella yhtään mihin heidän mielestä ne vauvat menee jotka ei mene taivaaseen.
Entä millä perusteella osa vauvoista menee taivaaseen ja osa ei?
En ymmärrä ja siksi kysyn.
ST - Anonyymi
Ai sä yrität saada heitä kiinni jostain väärästä opista...? 😂ei sitä tiedä. Kaikesta paistaa läpi ettet välitä hädänalaisista lapsista nyt.
Kuollessa kaikki tietoisuus lakkaa.En halua kiihkeästi kuulla oppia lasten taivaasta.
Nähtävästi et tunne minua yhtään.
ST Anonyymi kirjoitti:
En halua kiihkeästi kuulla oppia lasten taivaasta.
STNo miksi tällainen aloitus? Miksi kysyt asiaan mielipiteitä joltain jääriltä.. Ett mihin muualle se lapset voisi mennä...
Ällöttävää 🤢
Kuolleita vauvoja.Anonyymi kirjoitti:
En halua kiihkeästi kuulla oppia lasten taivaasta.
STNo miksi tällainen aloitus. Ällöttävää 🤢 Kuolleita vauvoja
- Anonyymi
No miksi tällainen aloitus. Ällöttävää 🤢 Kuolleita vauvoja
Kysyn mitä kysyn.
ST - Anonyymi
Tarkoitatko psalmia 137 jossa sanotaan "Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi
ja murskaa ne kallioon!", vai jotain muuta psalmia? Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko psalmia 137 jossa sanotaan "Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi
ja murskaa ne kallioon!", vai jotain muuta psalmia?Juuri tuota psalmia tarkoitan. Luin sen ekan kerran sellaisena hetkenä jolloin mun omat lapset oli vaarassa.
- Anonyymi
Juuri tuota psalmia tarkoitan. Luin sen ekan kerran sellaisena hetkenä jolloin mun omat lapset oli vaarassa.
Kristus kallio?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristus kallio?
Hmm.... Juudan heimo istuu Baabelin virtain varsilla itkien ja valittaen. Babylonian sotajoukot ovat vallanneet ja tuhonneet Jerusalemin, temppeli on hävitetty ja väki viety pakkosiirtolaisuuteen ja orjuuteen. Psalmin kirjoittaja yltyy lopulta kostonhimoiseksi valloittajaa kohtaan. Inhimillistä?
Psalmin jakeista on tehty lauluja. Boney M. lauloi 80-luvun lopulla hittibiisiä Rivers of Babylon. Juutalaisilla on omat laulunsa. Kuulokkeet korville ja nupit kaakkoon. https://www.youtube.com/watch?v=ygkpO2LHmNE
Ps. 137
1.Baabelin virtain vierillä — siellä me istuimme
ja itkimme, kun Siionia muistelimme.
2Pajuihin, joita siellä oli,
me ripustimme kanteleemme.
3Sillä vangitsijamme vaativat meiltä siellä lauluja
ja orjuuttajamme iloa:
"Veisatkaa meille Siionin virsiä".
4Kuinka me voisimme veisata
Herran virsiä vieraalla maalla?
5Jos minä unhotan sinut, Jerusalem,
niin unhota sinä minun oikea käteni.
6Tarttukoon kieleni suuni lakeen,
ellen minä sinua muista,
ellen pidä Jerusalemia
ylimpänä ilonani.
7Muista, Herra, Jerusalemin tuhopäivä,
kosta se Edomin lapsille, jotka sanoivat:
"Hajottakaa se, hajottakaa perustuksia myöten!"......... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja murskaa ne kallioon!", vai jotain muuta psalmia?Tarkoitatko psalmia 137 jossa sanotaan "Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi
ja murskaa ne kallioon!", vai jotain muuta psalmia?
Tälläinen paskaa Raamatussa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm.... Juudan heimo istuu Baabelin virtain varsilla itkien ja valittaen. Babylonian sotajoukot ovat vallanneet ja tuhonneet Jerusalemin, temppeli on hävitetty ja väki viety pakkosiirtolaisuuteen ja orjuuteen. Psalmin kirjoittaja yltyy lopulta kostonhimoiseksi valloittajaa kohtaan. Inhimillistä?
Psalmin jakeista on tehty lauluja. Boney M. lauloi 80-luvun lopulla hittibiisiä Rivers of Babylon. Juutalaisilla on omat laulunsa. Kuulokkeet korville ja nupit kaakkoon. https://www.youtube.com/watch?v=ygkpO2LHmNE
Ps. 137
ja orjuuttajamme iloa:
ellen minä sinua muista,
ellen pidä Jerusalemia
ylimpänä ilonani.
"Hajottakaa se, hajottakaa perustuksia myöten!".........Hmm.... Juudan heimo istuu Baabelin virtain varsilla itkien ja valittaen. Babylonian sotajoukot ovat vallanneet ja tuhonneet Jerusalemin, temppeli on hävitetty ja väki viety pakkosiirtolaisuuteen ja orjuuteen. Psalmin kirjoittaja yltyy lopulta kostonhimoiseksi valloittajaa kohtaan. Inhimillistä?
Ps. 137
ja orjuuttajamme iloa:
ellen minä sinua muista,
ellen pidä Jerusalemia
ylimpänä ilonani.
"Hajottakaa se, hajottakaa perustuksia myöten!".........
Joka lukee kuin Piru Raamattua..sekoaa ja vääristelee asioita.
Luet ja hoet,kuin hullu.
Mutta,et ymmärrä tarkoitusta!!!
Hoet ja huudat ihmisille outoja väkivaltaisia asioita,mutta et ymmärrä sen sanomaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja murskaa ne kallioon!", vai jotain muuta psalmia?
Tälläinen paskaa Raamatussa!Niin, parempi säilyttää vihollisen lapset ilman vanhempia, kun vihanmaljat kuohuu. Soditaanhan tänäänkin. Ja ne lapset, kun tieten kasvavat vihaamaan sinua, ne tappaa sinut.
Hieman älliä, niin jotain käsittääkin. Mutta tyhmät päät, ne eivät ne, kuin omat aamutossut ja ovat sitten ne jalassa vihaasia.
Sota on sotaa, ja vihollisen hävitys on maailmassa aina ollut kaikenkattavaa.
Mitä Hirosimassa tapahtui? Kiveen jäi vain varjo, missä oli ihminen.-
Entä ne lapset, missä vanhemmat meni, ehkä heidänkin kohtalo olisi ollut tämän johdosta parempi- kuoleman kautta. Eli on katseltava ihmisen kautta aikaa.
Ihmisen ongelma on ihmisen ongelma ja siellä kuolemaakin on katsottava sen mitan kautta.
Jos itkettää, niin tehkää sitten kaikki parannus ja eläkää Jumalanmielen mukaan, niin ei ole sotia, eikä kuolemaa.
I- maailmasota- 9,7 miljoonaa kuollutta- aika moinen määrä. Eli itkekää sitä, älkääkä olko tyhjänpäiväisiä itkijöitä.
II- maailmansodassa Neuvostoliiton siviilikuolleet 16 miljoonaa, paljonkohan oli lapsia.
Siis sota on sotaa ja ne sodan lapset voivat taas nousta tappaamaan.
Sitä se ihmisen elämä on. Valitettavasti, te fariseukset - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ps. 137
ja orjuuttajamme iloa:
ellen minä sinua muista,
ellen pidä Jerusalemia
ylimpänä ilonani.
"Hajottakaa se, hajottakaa perustuksia myöten!".........
Joka lukee kuin Piru Raamattua..sekoaa ja vääristelee asioita.
Luet ja hoet,kuin hullu.
Mutta,et ymmärrä tarkoitusta!!!
Hoet ja huudat ihmisille outoja väkivaltaisia asioita,mutta et ymmärrä sen sanomaa!Raamatun kertomukset voi ymmärtää monella tavoin. Ja siitähän se huuto syntyykin. Hienoa, että sinä ymmärrät asiat oikein. Mutta jos kuulit minun huutavan, kuulit väärin.
- Anonyymi
Kyllä vauvat, syntymättömät keskoset ja abortoidut pienet ovat Jumalan armon huomassa. Jotkut väittävät ettei kastamaton lapsi voi pelastua, mutta eihän näin voi olla että iankaikkisuus riippuu ehtyykö liperikaulus valamaan vettä päähän. Saamme jättää pienokaiset rakastavan Jumalan huomaan. Salopuu
- Anonyymi
Lapsi on perisynnin alla,siksi kaste on tärkeä.
Isien pahat teot periytyy lapselle ,siksi ei
kannattaisi olla paha lähimmäiselle.
Siunaus on taistelu pahuutta vastaan.Totuus
ei pala tulessa. - Anonyymi
Mietityttää tuo aloituksessa tekemäni kysymykset.
Tuossa Mauon tekemässä ketjussa oli useampikin viesti, jossa kirjoitettiin, ettei kaikki vauvat mene taivaaseen.
Onkohan noiden viestien kirjoittajia paikalla, että voisivat kertoa näkemyksestään tarkemmin mihin perustavat sen.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsi on perisynnin alla,siksi kaste on tärkeä.
Isien pahat teot periytyy lapselle ,siksi ei
kannattaisi olla paha lähimmäiselle.
Siunaus on taistelu pahuutta vastaan.Totuus
ei pala tulessa.Höpö höpö. Lapsi ei peri syntiä, vaan taipumuksen tehdä syntiä. Kunhan pystyy ja ehtii. Vauvan aivot eivät ole niin kehittyneet, että hän pystyisi erottamaan hyvän pahasta. Siihen saakka lapsi on viaton ja Jumalalle kelpaava.
Älä ymmärrä väärin, en väheksy kastettya. Mutta kaste EI pelasta. Raamattu sanoo, joka USKOO (Kristukseen) JA KASTETAAN, hän pelastuu. Se vaatii aivotoimintaa, jota vauvalla ei ole. Vauva on viaton ja Jumalalle kelpaava sellaisenaan, hän ei ole ehtinyt tehdä syntiä.
Jeesus myös itse todisti, että usko on kastettakin tärkeämpää. Ei Jeesuksen Jumalan pojaksi tunnustanut ristin ryövärikään ehtinyt käydä kasteella, kun Jeesus sanoi hänelle: tänä päivänä olet kanssani paratiisissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Lapsi ei peri syntiä, vaan taipumuksen tehdä syntiä. Kunhan pystyy ja ehtii. Vauvan aivot eivät ole niin kehittyneet, että hän pystyisi erottamaan hyvän pahasta. Siihen saakka lapsi on viaton ja Jumalalle kelpaava.
Älä ymmärrä väärin, en väheksy kastettya. Mutta kaste EI pelasta. Raamattu sanoo, joka USKOO (Kristukseen) JA KASTETAAN, hän pelastuu. Se vaatii aivotoimintaa, jota vauvalla ei ole. Vauva on viaton ja Jumalalle kelpaava sellaisenaan, hän ei ole ehtinyt tehdä syntiä.
Jeesus myös itse todisti, että usko on kastettakin tärkeämpää. Ei Jeesuksen Jumalan pojaksi tunnustanut ristin ryövärikään ehtinyt käydä kasteella, kun Jeesus sanoi hänelle: tänä päivänä olet kanssani paratiisissa.Näin minäkin sen olen ymmärtänyt. Kiinnostaa, että miten toisin ajattelijat näkevät niin toisin.
Minun on hankala ymmärtää ja haluaisin kuulla lisää heidän mietteitään asiasta.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Lapsi ei peri syntiä, vaan taipumuksen tehdä syntiä. Kunhan pystyy ja ehtii. Vauvan aivot eivät ole niin kehittyneet, että hän pystyisi erottamaan hyvän pahasta. Siihen saakka lapsi on viaton ja Jumalalle kelpaava.
Jeesus myös itse todisti, että usko on kastettakin tärkeämpää. Ei Jeesuksen Jumalan pojaksi tunnustanut ristin ryövärikään ehtinyt käydä kasteella, kun Jeesus sanoi hänelle: tänä päivänä olet kanssani paratiisissa.Jeesus myös itse todisti, että usko on kastettakin tärkeämpää. Ei Jeesuksen Jumalan pojaksi tunnustanut ristin ryövärikään ehtinyt käydä kasteella, kun Jeesus sanoi hänelle: tänä päivänä olet kanssani paratiisissa.
Tällä Kristus todisti,että me kaikki olemme samanlaisia ja samaan me päädymme.
Kuitenkin,pahan tekijä murhaajat eivät tule valkeuteen,sillä he pelkäävät tuomioita.
He osin jää välitilaan.
Me jokainen kuolemme ja synnymme uudestaan,kunnes sanotaan,että nyt riittää.
Olet elänyt ehkä jo monta elämää ja kaikki se,mitä olet tehnyt edellisissä,on osoitus miten nyt menee.
Kyse on,että sinun täytyy oppia,oppia ja kokea !
Luuletko,että olisit valmis Luojan luo,että olet täydellinen?
Sanon,että matka kestää.Kuitenkin me kaikki luodut menemme joskus sinne mistä lähdimme.
- Anonyymi
Tässä kaikessa keskustelussa on kyse syvemmin vain siitä, että ihminen haluaa määrittää sen, että miten Jumala ketäkin kohtelee !
Eli ihminen haluaa asettua Jumalan asemaan ja saappaisiin ja ikäänkuin määräämään sen, että kenet Jumala tuomitsee ja mihinkin !
HUOM !!!
Eli uskovatkaan eivät siis oikeasti luota vain siihen perus Totuuteen edes, että Jumala on Oikeamielinen ja Vanhurskas Tuomari, joka ei tuomitse eikä tule tuomitsemaan ketään väärin perustein !!!
Miksi näitä asioita jätetä sille joka Yksin On Tuomari ???
Miksi itse kunkin pitää yrittää rajata ja määrittää asioita, jotka kuuluvat Yksin Jumalalle, joka vain kykenee aivan KAIKKI oikein tuomitsemaan ???
Miksi ei tämän vertaa uskota ja luoteta Jumalan kykyihin ???
Jos minulta joku kysyy jonkun kohtaloa, niin minä vastaan suoraan ja selvästi sen, että:
" EN MINÄ TIEDÄ, JUMALA VAIN TIETÄÄ !!! "No niin juuri. Tuota minäkin yritin sanoa. Että miksi ihmisiltä kysellään sitä kuka pelastuu. Se selviää meille aikanaan ja nyt sitä ei vielä kukaan tiedä.
Mutta st vastasi ett häntä kovasti kiinnostaa tietää mihin muualle joittenkin mielestä lapset voivat päätyä kuin Jumalan syliin.- Anonyymi
Voisi kysyä, miten Jumala on sanassaan ilmoittanut, mihin ne vauvat menevät, jotka eivät mene taivaaseen?
En usko, että Jumala olisi jättänyt meitä tietämättömiksi.
En ymmärrä nyt, mutta ne jotka kirjoittavat, että osa vauvoista menee taivaaseen ja osa ei niin miten he perustelevat tuon näkemyksensä Jumalan sanalka.
Tai Tarkoitatko, et tuo vauvojen asia on Jumalan asia, miten hän sen määritteleeettä jättää Jumalalle mihin ne vauvat menevät, jotka eivät mene taivaaseen, niinkö!
ST
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisi kysyä, miten Jumala on sanassaan ilmoittanut, mihin ne vauvat menevät, jotka eivät mene taivaaseen?
En ymmärrä nyt, mutta ne jotka kirjoittavat, että osa vauvoista menee taivaaseen ja osa ei niin miten he perustelevat tuon näkemyksensä Jumalan sanalka.
Tai Tarkoitatko, et tuo vauvojen asia on Jumalan asia, miten hän sen määritteleeettä jättää Jumalalle mihin ne vauvat menevät, jotka eivät mene taivaaseen, niinkö!
ST
STNiin että jätät Jumalalle sen asian, mihin vauvat menevät niiden kuoltua, niinkö ajattelet?
ST Anonyymi kirjoitti:
Niin että jätät Jumalalle sen asian, mihin vauvat menevät niiden kuoltua, niinkö ajattelet?
STHän tarkoittaa sitä mitä minäkin:heidän tai kenenkään muunkaan taivaskohtaloa ei voi tietää!
Anonyymi kirjoitti:
ST
STKuten huomaat st. Raamatun tulkintoja tästä asiasta on yhtä monta kuin uskovaakin. Ei voida tietää on agnostikon totuus.
- Anonyymi
" EN MINÄ TIEDÄ, JUMALA VAIN TIETÄÄ !!! "
Eikä se meille edes kuulu!
Perisyntiasia on kyllä ymmärretty väärin. Raamattu ei edes tunne termiä. Raamatun mukaan ihminen peri syntiinlankeemuksen seurauksena TAIPUMUKSEN tehdä syntiä. Se on eri asia kuin jos sikiö perisi vanhempien synnit. Jokainen vastaa Jumalan edessä vain omista teoistaan.
Psykologiassa tiedetään, että "isien pahat teot" vaikuttavat myös tuleviin polviin, mutta ei siten, että pahuus periytyy syntymässä. Rikkinäiset ihmiset ovat vain usein kyvyttömiä vanhemmuuteen ja he kasvattavat rikkinäisiä lapsia. Ketju jatkuu niin kauan kuin joku älyää omalla kohdallaan sen katkaista. - Anonyymi
No niin juuri. Tuota minäkin yritin sanoa. Että miksi ihmisiltä kysellään sitä kuka pelastuu. Se selviää meille aikanaan ja nyt sitä ei vielä kukaan tiedä.
Mutta st vastasi ett häntä kovasti kiinnostaa tietää mihin muualle joittenkin mielestä lapset voivat päätyä kuin Jumalan syliin.En kysynyt kuka pelastuu vaan että mihin joutuvat ne vauvat, jotka eivät mene taivaaseen ja miksi toiset vauvat menevät taivaaseen, millä perustein ja toiset eivät.
Kait se jokin perustelu on.
Mutta ymmärrän siis nytnäin noiden viestien ne jälkeen, että ajattelette niin, että se on kokonaan Jumalan asia kuka menee ja meneekö. Vauvoilla ja aikuisilla ei ole tuossa suhteessa erotusta. Noinko ajattelette?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ST
STHöh tätä puhelinta... Siis että Jumala määrittelee ketkä menevät taivaaseen ja ketkä ei. Eikä ole eroa sillä onko vauva vai aikuinen niinkö, ymmärsinkö oikein?
ST - Anonyymi
Kuten huomaat st. Raamatun tulkintoja tästä asiasta on yhtä monta kuin uskovaakin. Ei voida tietää on agnostikon totuus.
Huomaan, että on monia tulkintoja, mutta haluan olla uskovainen, en agnostikko.
ST Anonyymi kirjoitti:
Huomaan, että on monia tulkintoja, mutta haluan olla uskovainen, en agnostikko.
STSulla ei ole mitään tulkintaa. Et käy edes uskovaisesta kun etlue raamattua et tee parannusta jne. Sulla on vaan väärinkäsityksiä pää täys tai sitten et tajua mistään mitään.
Sellaiseen 💥 törmäsin aamulla lukiessani commandon ketjua."no höh"luki vaan vastauksessasi.
Samaa höh tasoa muutkin juttusi. Täytyy katsoa josko täällä ois älykkäämpiä ihmisiä...
Ja anna olla viimeinen kerta kun väheksyt uskoani.- Anonyymi
Sulla ei ole mitään tulkintaa. Et käy edes uskovaisesta kun etlue raamattua et tee parannusta jne. Sulla on vaan väärinkäsityksiä pää täys tai sitten et tajua mistään mitään.
Sellaiseen 💥 törmäsin aamulla lukiessani commandon ketjua."no höh"luki vaan vastauksessasi.
Samaa höh tasoa muutkin juttusi. Täytyy katsoa josko täällä ois älykkäämpiä ihmisiä...
Ja anna olla viimeinen kerta kun väheksyt uskoani.En minä tiedä sinun uskostasi. Olet minulle joskus vsdtannut olevasi agnostikko., et uskovainen.
Aloitus ei liittynyt millään tavalla sinuun.
Eikös he olleet uskovaisia, jotka kirjoittivat, etteivät kaikki vauvat mene taivaaseen? Kyselin heiltä, mihin menevät ne vauvat, jotka eivät mene taivaaseen ja millä perustein toiset menevät.
En ymmärrä miksi hermostuit aloituksestani.
ST Anonyymi kirjoitti:
En minä tiedä sinun uskostasi. Olet minulle joskus vsdtannut olevasi agnostikko., et uskovainen.
Aloitus ei liittynyt millään tavalla sinuun.
Eikös he olleet uskovaisia, jotka kirjoittivat, etteivät kaikki vauvat mene taivaaseen? Kyselin heiltä, mihin menevät ne vauvat, jotka eivät mene taivaaseen ja millä perustein toiset menevät.
En ymmärrä miksi hermostuit aloituksestani.
STHermostun kun luokittelet mua. Et edestiedä mitä agnostinen teisti tarkoittaa.. Olen se tänään. 😇
Mutta en mä voi myöskään arvostaa sun uskoa.kyselet ihmisiltä ystäviltäsi.. Suvultasi.. Meiltä... Jumalaan liittyvistä totuuksista joita ei voi tietää kuin Jumala!
Uskosi on täysin ihmisvetoinen.. En näe siinä Jumalaa.
Erehtyväinen teologiäitisikö sinut opetti uskomaan tuollaiseen vauvojen satutaivaaseen? Kertoiko hän mitään mikä syy niissä kuolemissa oli.. Missä kulki suojelusenkeli?- Anonyymi
Hermostun kun luokittelet mua. Et edestiedä mitä agnostinen teisti tarkoittaa.. Olen se tänään. 😇
Mutta en mä voi myöskään arvostaa sun uskoa.kyselet ihmisiltä ystäviltäsi.. Suvultasi.. Meiltä... Jumalaan liittyvistä totuuksista joita ei voi tietää kuin Jumala!
Uskosi on täysin ihmisvetoinen.. En näe siinä Jumalaa.
Erehtyväinen teologiäitisikö sinut opetti uskomaan tuollaiseen vauvojen satutaivaaseen? Kertoiko hän mitään mikä syy niissä kuolemissa oli.. Missä kulki suojelusenkeli?En ole luokitellut vaan itse luokittelit itsesi agnostikoksi kun kerran jutskailtiin.
En tiedä mikä on agnostinen teisti.
Eipä sillä niin väliä miten näet uskoni.
ST Anonyymi kirjoitti:
En ole luokitellut vaan itse luokittelit itsesi agnostikoksi kun kerran jutskailtiin.
En tiedä mikä on agnostinen teisti.
Eipä sillä niin väliä miten näet uskoni.
STNäen totuuden sun uskosta. Aina vetoat toisiin ihmisiin kun kysytään perusteita. Ja muilta kyselet... Eiks sulla ole omia aivoja ollenkaan. Miten työelämä? Oletko ollut jatkokoulutuksessa? Mitä jäi käteen? Et sä ihan toivoton voi olla.. Onhan sulla ammatti.
Sä aina nostatkädet pystyyn ja sanot.. En mä oo missään tuollaista kuullut... Normaaleista asioista jotka luulis kaikkien tietävän..- Anonyymi
Näen totuuden sun uskosta. Aina vetoat toisiin ihmisiin kun kysytään perusteita. Ja muilta kyselet... Eiks sulla ole omia aivoja ollenkaan. Miten työelämä? Oletko ollut jatkokoulutuksessa? Mitä jäi käteen? Et sä ihan toivoton voi olla.. Onhan sulla ammatti.
Sä aina nostatkädet pystyyn ja sanot.. En mä oo missään tuollaista kuullut... Normaaleista asioista jotka luulis kaikkien tietävän..Niin, ajatteles ja tällaisenaan saan palvella Jumalaa,
Ilman omaa ansiotani, Jeesuksen Kristuksen sovitustyön ansiosta.
Eikö ole mahtava asia?
Kiitos Herralle!!!! Ikuisesti. Nyt ja taivaassa!
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ajatteles ja tällaisenaan saan palvella Jumalaa,
Ilman omaa ansiotani, Jeesuksen Kristuksen sovitustyön ansiosta.
Eikö ole mahtava asia?
Kiitos Herralle!!!! Ikuisesti. Nyt ja taivaassa!
STEt sinä palvele ketään. Miten
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä palvele ketään. Miten
En minä tiedä. Herra käyttää miten tahtoo niinkuin tuulee menee minne tahtoo.
Aurooraakin Herra käytti.
Kiitos Herralle.
Auroran kirjoitukset muistuttivat minua, että Jumala hoitaa, ohjaa...
Kauheen kiitollinen mieli.
Tällaisenaan SAAN PALVELLA HERRAA!!
Kiitos Jumalalle ikuisesti, ylistys ja kunnia.
ST
- Anonyymi
Niin ja sitten toisinpäin käännettynä !
Jos joku väittää minulle niin, että joku joutui kadotukseen ja toinen taas meni taivaaseen, niin siihen minä vastaan taas:
" Oletko sinä itse Jumala, vai kuinka muka voit tietää sen, mitä todellisuudessa tapahtui ??? "
Eli jätetään se Tuomarin tehtävä sille Yhdelle, joka sen varmasti oikein osaa hoitaa !!!- Anonyymi
Miten ajattelet vauvoista kun tarkastelet sitä Jumalansanan valossa, että eikö jokainen vauva mene mielestäsi taivaaseen?
Tai ajatteletko että voivathan ne kaikki mennäkin jos Jumala niin päättää?
ST Anonyymi kirjoitti:
Miten ajattelet vauvoista kun tarkastelet sitä Jumalansanan valossa, että eikö jokainen vauva mene mielestäsi taivaaseen?
Tai ajatteletko että voivathan ne kaikki mennäkin jos Jumala niin päättää?
STJust. Ois se niin kiva jos ois sellanen vauvojen taivas. Se tulee kyllä kun Jumala niin päättää. Akku lopussa.
- Anonyymi
Just. Ois se niin kiva jos ois sellanen vauvojen taivas. Se tulee kyllä kun Jumala niin päättää. Akku lopussa.
Noinko kuitenkin ajattelet, että olisi kiva, siis vauvojen taivas?
Olet vaikea selkoinen. "Se tulee kyllä kun Jumala päättää" ., en ymmärtänyt tuota..Tarkoitatko, että jättää Jumalalle ja antaa Jumalan päättää?
ST Anonyymi kirjoitti:
Noinko kuitenkin ajattelet, että olisi kiva, siis vauvojen taivas?
Olet vaikea selkoinen. "Se tulee kyllä kun Jumala päättää" ., en ymmärtänyt tuota..Tarkoitatko, että jättää Jumalalle ja antaa Jumalan päättää?
STImitoin sinua. Miten aikuinen.. Jo vaihdevuodet ohittanut nainen voikin ollanoin yksinkertainen ja lapsellinen.
- Anonyymi
Imitoin sinua. Miten aikuinen.. Jo vaihdevuodet ohittanut nainen voikin ollanoin yksinkertainen ja lapsellinen.
Sinäpä sen sanoit.
ST
- Anonyymi
Älä tuollaisen asian anna mieltäsi painaa. Kaikki kuolevat joskus ja silloin sielu (mikä se sitten onkin) vapautuu vapaana vaeltamaan. Se maallinen koti eli ihmiskeho maatuu tai palaa tuhkaksi, mutta sielu on vapaa. Pieni vauva pääsee siis aivan samaan "paikkaan" kuin kaikki muutkin.
Moi. Mistä tiedät ettei esim. Uudestaan synny maanpäälle? Kovin vaikutat varmalta. Onko siihen jokin syy?
- Anonyymi
Jotkut kirkkokunnat uskovat, että taivaaseen pääsevät vain kastetut. Siksi sairaana syntyneille vauvoille annetaan sairaalassa hätäkasteitakin. Oppi on esim. monilla luterilaisilla selkäytimessä.
Eno nai aikanaan vapaakirkkoon kuuluvan naisen ja heidän vauvaansa ei kastettu, ainoastaan siunattiin. Luterilainen isoäiti ahdistui siitä niin, että kastoi vauvan omin käsin kylppärissä.:)
Perisynti tarkoittaa, että ihmisillä on perinnöllinen taipumus tehdä syntiä. Se ei tarkoita, että vauvat syntyvät synnissä. Viaton vauva ei pysty tekemään syntiä, sillä hän ei moneen vuoteen ymmärrä hyvän ja pahan eroa.
Vauva siirtyy kuollessaan samaan välitilaan mihin muutkin odottamaan ylösnousemusta. Jeesuskin vieraili siellä ennen ylösnousemustaan. Taivas ja helvetti ovat vasta viimeisen tuomion jälkeisiä loppusijoituspaikkoja.- Anonyymi
Erikoista, että luterilaisuudessakin on ollut tuollaista ajattelua, ettei kastamaton vauva mene taivaaseen. En ole kuullut aikaisemmin, näin luterilaisena.
ST Anonyymi kirjoitti:
Erikoista, että luterilaisuudessakin on ollut tuollaista ajattelua, ettei kastamaton vauva mene taivaaseen. En ole kuullut aikaisemmin, näin luterilaisena.
STVoi hulluutta!
- Anonyymi
Voi hulluutta!
Mikä on hulluutta?
ST Anonyymi kirjoitti:
Mikä on hulluutta?
STTuo luterilaisten oppi ja se että et siitäkään taas tiedä yhtään mitään.
- Anonyymi
Tuo luterilaisten oppi ja se että et siitäkään taas tiedä yhtään mitään.
Ei minun tuttuni ja sukulaiseni joita on melko laajasti ajattele, että vauva pitäisi hätäkastaa.
Tuo ei ole luterilainen oppi vaan se on jokin muu oppi.
Luterilainen oppi on että vauvat, kaikki vauvat menevät taivaaseen, myös abortoidut.
ST Anonyymi kirjoitti:
Ei minun tuttuni ja sukulaiseni joita on melko laajasti ajattele, että vauva pitäisi hätäkastaa.
Luterilainen oppi on että vauvat, kaikki vauvat menevät taivaaseen, myös abortoidut.
STAi oletko sinä jokin ajatustenlukija kun tiedät sukusi ja tuttusi ajatukset tästä asiasta? Et varmasti tiedä.
Ja kyllä luterilaiseen oppiin kuuluu hätäkaste.nimenomaan luterilainen pappihan sen hätäkasteen suorittaa.- Anonyymi
Ai oletko sinä jokin ajatustenlukija kun tiedät sukusi ja tuttusi ajatukset tästä asiasta? Et varmasti tiedä.
Ja kyllä luterilaiseen oppiin kuuluu hätäkaste.nimenomaan luterilainen pappihan sen hätäkasteen suorittaa.Ei, kyllä me olemme keskustelleet asiasta viimeksi sukutapaamisessa.
En tietenkään voi tietää ihan koko suvun mielipidettä, mutta yleisesti ottaen, yleinen mielipide oli ja on että kaikki pikku vauvat menevät taivaaseen.
Ei luterilaiseen oppiin kuulu, että kastamaton vauva ei mene taivaaseen. Hätäkaste on vain vanhempia varten, että vauvalle saadaan nimi. Autuudenkanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, kyllä me olemme keskustelleet asiasta viimeksi sukutapaamisessa.
En tietenkään voi tietää ihan koko suvun mielipidettä, mutta yleisesti ottaen, yleinen mielipide oli ja on että kaikki pikku vauvat menevät taivaaseen.
Ei luterilaiseen oppiin kuulu, että kastamaton vauva ei mene taivaaseen. Hätäkaste on vain vanhempia varten, että vauvalle saadaan nimi. Autuudenkanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
STJa tällä tarkoitan sitä, että jos vauva on kuolemassa, ei kastamisella ole sen puolesta hätää, etteikö vauva pääsisi kastamattomana taivaaseen. Moni vanhempi haluaa vauvalleen nimen silti. Ristimänimen. Se lohduttaa ja tekee vauvan yhteisöön kuuluvaksi.
Olen itse omalla kohdallani ollut tuossakin tilanteessa menetettyäni vasta syntyneen vauvan.
ST Anonyymi kirjoitti:
Ja tällä tarkoitan sitä, että jos vauva on kuolemassa, ei kastamisella ole sen puolesta hätää, etteikö vauva pääsisi kastamattomana taivaaseen. Moni vanhempi haluaa vauvalleen nimen silti. Ristimänimen. Se lohduttaa ja tekee vauvan yhteisöön kuuluvaksi.
Olen itse omalla kohdallani ollut tuossakin tilanteessa menetettyäni vasta syntyneen vauvan.
STArvasin että jotain tuollaista on. Parempi lienee ettei revitä vanhoja haavoja auki. Minäkin olen ollut vastaavassa tilanteessa.
- Anonyymi
Arvasin että jotain tuollaista on. Parempi lienee ettei revitä vanhoja haavoja auki. Minäkin olen ollut vastaavassa tilanteessa.
Myös silloin juttelin luterilaisen papin kanssa ja hän vahvisti sen ette kaikki vauvat menevät taivaaseen.
En kyllä ymmärrä miksi vedit kilarit aloituksestani.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
STKyllä luterilaisuudessa on hätäkaste. Toisaalta, itsekin olen luterilainen, enkä ajattele kasteen merkitsevän kovinkaan paljon vaan usko on (jo asioita ymmärtävälle) tärkeämpi. Luterilaisuudessa se kuitenkin on. Herra ole hyvä syntymättömille lapsille niin uskon.
"Jos lapsen pelätään kuolevan eikä pappi pääse heti toimittamaan kasteen sakramenttia, tulee jonkun kirkon jäsenen tai muun kristityn kastaa lapsi puhtaalla vedellä kolmiyhteisen Jumalan nimeen. Hätäkasteesta on ohjeet kirkkokäsikirjassa.
Hätäkaste tunnetaan useissa lapsikasteen sallivissa kirkoissa, koska kasteella on perustava merkitys pelastuksen varsinaisena sakramenttina."
https://evl.fi/sanasto/-/glossary/word/Hätäkaste - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä luterilaisuudessa on hätäkaste. Toisaalta, itsekin olen luterilainen, enkä ajattele kasteen merkitsevän kovinkaan paljon vaan usko on (jo asioita ymmärtävälle) tärkeämpi. Luterilaisuudessa se kuitenkin on. Herra ole hyvä syntymättömille lapsille niin uskon.
"Jos lapsen pelätään kuolevan eikä pappi pääse heti toimittamaan kasteen sakramenttia, tulee jonkun kirkon jäsenen tai muun kristityn kastaa lapsi puhtaalla vedellä kolmiyhteisen Jumalan nimeen. Hätäkasteesta on ohjeet kirkkokäsikirjassa.
Hätäkaste tunnetaan useissa lapsikasteen sallivissa kirkoissa, koska kasteella on perustava merkitys pelastuksen varsinaisena sakramenttina."
https://evl.fi/sanasto/-/glossary/word/HätäkasteJuu on hätäkaste, en sitä kieltänyt, muttei se tarkoita autuaaksi tekemistä, vaan kaikki vauvat menevät taivaaseen luterilaisen opin mukaan.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu on hätäkaste, en sitä kieltänyt, muttei se tarkoita autuaaksi tekemistä, vaan kaikki vauvat menevät taivaaseen luterilaisen opin mukaan.
STJaa, "Ei minun tuttuni ja sukulaiseni joita on melko laajasti ajattele, että vauva pitäisi hätäkastaa.
Tuo ei ole luterilainen oppi vaan se on jokin muu oppi."
Niinpä, no mitäpä tuon "koska kasteella on perustava merkitys pelastuksen varsinaisena sakramenttina." ajattelisit tarkoittavan?
Itse kuulun tosiaan luterilaiseen kirkkoon, mutta olen hyvin tietoinen siitä, etten kaikkia opinkappaleita pidä totena. Vaikka pitäisinkin, niin en usko että minkään kirkon tai seurakunnan oppi tulee puolustamaan minua tai ketään muutakaan kun tilinteon hetkellä. En pidä järkevänä pohdintaa siitä kuka pääsee taivaaseen ja kuka ei. Tietoinen valintani on, että tahdon uskoa hyvään ja oikeudenmukaiseen Jumalaan.
Mutta miksi pohdit kasteasiaa helluntalaisuuden etkä luterilaisuuden palstalla? Anonyymi kirjoitti:
Myös silloin juttelin luterilaisen papin kanssa ja hän vahvisti sen ette kaikki vauvat menevät taivaaseen.
En kyllä ymmärrä miksi vedit kilarit aloituksestani.
STSun kuurous tässä hermostuttaa. Ei kukaan ihminen tiedä kenenkään ikuisuuskhtaloa. Ei varsinkaan luterilainen pappi nykyaikana. Oliko naispuolinen pappi?
Anonyymi kirjoitti:
Juu on hätäkaste, en sitä kieltänyt, muttei se tarkoita autuaaksi tekemistä, vaan kaikki vauvat menevät taivaaseen luterilaisen opin mukaan.
STAutuas tarkoittaa onnellista.
- Anonyymi
Ai oletko sinä jokin ajatustenlukija kun tiedät sukusi ja tuttusi ajatukset tästä asiasta? Et varmasti tiedä.
Ja kyllä luterilaiseen oppiin kuuluu hätäkaste.nimenomaan luterilainen pappihan sen hätäkasteen suorittaa."Ja kyllä luterilaiseen oppiin kuuluu hätäkaste.nimenomaan luterilainen pappihan sen hätäkasteen suorittaa".
Hätäkasteen antaa joku muu kuin pappi - esim kirkoon kuuluva hoitohenkilö tai muu kristitty, se on = hätäkaste.
- Anonyymi
Me kun emme varmuudella tiedä, kuka menee minnekin. Sijoituspaikkoja on tasan kaksi. Kolmatta ei kristinuskon mukaan ole.
Pelastetut sielut: (Kiirastuli? -->) Paratiisi --> Taivas.
Kadotetut sielut: Tuonela --> Helvetti.
Mitä tapahtuu syntyneille, mutta pian kuolleille vauvoille / keskenmenneille / abortoiduille?
Luulisi, että päätyvät pääasiassa Paratiisin kautta Taivaaseen. Tässä kuitenkin saattaa olla teoreettinen mahdollisuus, mikäli vauvan sielunrakenne on Kristus-vastainen, ettei häntä suinkaan pakoteta saman, iankaikkisen katon alle, Jeesuksen kanssa.
Emme tiedä, mikä on syntymättömän / elämään syntyneen vauvan, etenkin hengellinen ymmärrys. Vauvojen kristillinen kaste on vähintäänkin hyödyllinen varatoimi. Ei se ota, jos ei sitten antaisikaan.
Pelastus tapahtuu Jumalan lahjatekona, vedestä ja hengestä, uskon kautta. Tämä on luterilainen oppi. Ilman uskoa ei ilm. voi pelastua, joten toivotaan parasta, että vauvoilla on usko. Luulisi olevan, sillä Jumalahan on juuri puhaltanut heihin oman Elämän Henkensä.- Anonyymi
Mitä tarkoitat vauvan sielunrakenteella?
ST?
- Anonyymi
Raamattu ei käsittelee ollenkaan sitä, mihin ne lapset menevät, jotka eivät mene taivaaseen.
Raamattu korostaa sitä, että vanhemmat ovat vastuussa lapsistaan niinkauan kun lapset ovat pieniä.Ja jos on hätää lapsista on mahdollista alkaa vaikkapa jonkun Afrikassa nälkää näkevän aidsorvon kummiksi.
- Anonyymi
Eli sitä ei tiedä, mihin ne lapset menevät. Millä perusteella lapset menevät taivaaseen raamatun mukaan siis jotka menevät?
Jokin rrotushan siinä täytyy olla miksi toiset menevät ja toiset ei.
Minä en ymmärrä tätä.
ST Anonyymi kirjoitti:
Eli sitä ei tiedä, mihin ne lapset menevät. Millä perusteella lapset menevät taivaaseen raamatun mukaan siis jotka menevät?
Jokin rrotushan siinä täytyy olla miksi toiset menevät ja toiset ei.
Minä en ymmärrä tätä.
STSä et tosiaan tiedä taaskaan mistään mitään. Ei tiedetä vauvojen taivaasta ei voida tietää kenestäkään lapsesta.
Vain Jumala yksin tietää.- Anonyymi
Sä et tosiaan tiedä taaskaan mistään mitään. Ei tiedetä vauvojen taivaasta ei voida tietää kenestäkään lapsesta.
Vain Jumala yksin tietää.Sinä itse sanoit ettet tiedä mihin vauvat menevät.
Minä USKON, että vauvat menevät taivaaseen sen mukaan mitä raamatussa on kirjoitettu.
Jos ei usko raamattua, se on sitten toinen juttu.
Silloin ihminen voi aivan itse määritellä oman uskonsa.
ST Anonyymi kirjoitti:
Sinä itse sanoit ettet tiedä mihin vauvat menevät.
Minä USKON, että vauvat menevät taivaaseen sen mukaan mitä raamatussa on kirjoitettu.
STEli just niinkuin mä alussa sanoin. Haluat vain kiihkeästi uskoa johonkin kuolleitten vauvojen satutaivaaseen.
Mun kuudennella luokalla oleva kummipoikanikin on sua hmm... Realistisempi. Haluat vain tuudittaa itsesi lastentaivas unisatuun. Todellisuudesta ja muista ihmisistä välittämättä.
Sellainen voi olla totta tai luultavasti ei.- Anonyymi
Eli just niinkuin mä alussa sanoin. Haluat vain kiihkeästi uskoa johonkin kuolleitten vauvojen satutaivaaseen.
Mun kuudennella luokalla oleva kummipoikanikin on sua hmm... Realistisempi. Haluat vain tuudittaa itsesi lastentaivas unisatuun. Todellisuudesta ja muista ihmisistä välittämättä.
Sellainen voi olla totta tai luultavasti ei.Nyt ymmärrän paremmin niitä, jotka eivät tiedä mihin vauvat menevät, jättävät Jumalalle tuon asian kokonaisuudessaan.
Minusta taas oli hyvä että kysyin.
Olen tyytyväinen.
Kiitos vastauksistanne ja kärsivällisyydestänne.
ST Anonyymi kirjoitti:
Sinä itse sanoit ettet tiedä mihin vauvat menevät.
STKukaan ei tiedä mihin vauvat menevät. On vain tuhansia erilaisia Raamatun tulkintoja.
- Anonyymi
Raamattu käsittelee iankaikkisuuden: Pelastuneet menevät Taivaaseen.
Toiset, he, "jotka eivät mene Taivaaseen"... menevät Kadotukseen.
Kukaan ei "katoa" noin vain ilmaan.
- Anonyymi
Jumala kostaa isien pahat teot 3-4 sukupolveen.Mieti kun teet pahaa lähimmäiaellesi,että tekisitkö saman teon
omalle lapsellesi?Suurin synti on kirjoitusten
valheellinen tulkitseminen ,vaikka tavalla
,että haluaa oman nautintonsa synnittönäksi.
Rukoilkaa lastenne puolesta,mikäli olette
syntiä tehneet ja mikäli olette opettajia
mitä voittekaan tehdä että väärä opetuksenne ei tule synniksi lapsillenne.
Jumala tietää syntinne ,jo ennen syntymäänne,joten palkkanne on oikeudenmukainen.- Anonyymi
Mihin seurakuntaan / kirkkoon kuulut? Mietin, missä opetetaan noin. Olen vain utelias, ei ole taka_ajatuksia.
ST Anonyymi kirjoitti:
Mihin seurakuntaan / kirkkoon kuulut? Mietin, missä opetetaan noin. Olen vain utelias, ei ole taka_ajatuksia.
STRaamatussa lukee noin. Ei sitä erikseen opeteta missään tietyssä seurakunnassa. Sun kannattais alkaa lukemaan sitä bipliaasi.
Anonyymi kirjoitti:
STRaamatussa lukee noin. Ei sitä erikseen opeteta missään tietyssä seurakunnassa. Sun kannattais alkaa lukemaan sitä bipliaasi..
Raamatussa lukee noin. Ei sitä erikseen opeteta missään tietyssä seurakunnassa. Sun kannattais alkaa lukemaan sitä bipliaasi..
Paitsi että raamatussa sanotaan noin niin myös Freudin mukaan lapsi oppii matkimalla. Tai puhutaan traumoista. Kun esim. Isä lyö perheessä äitiä niin aikuisena tuo silminnäkijä lapsi toistaa samaa kaavaa. Tai trauma purkautuu muilla tavoilla.
Sä oot hoitaja... No mä erikoistunut mielenterveystyöhön. Ehkä vanhustenhoitajille ei Freudia opeteta?- Anonyymi
Raamatussa lukee noin. Ei sitä erikseen opeteta missään tietyssä seurakunnassa. Sun kannattais alkaa lukemaan sitä bipliaasi..
Hienoa, että kehoitat Biblian lukemiseen 😊
ST - Anonyymi
Paitsi että raamatussa sanotaan noin niin myös Freudin mukaan lapsi oppii matkimalla. Tai puhutaan traumoista. Kun esim. Isä lyö perheessä äitiä niin aikuisena tuo silminnäkijä lapsi toistaa samaa kaavaa. Tai trauma purkautuu muilla tavoilla.
Sä oot hoitaja... No mä erikoistunut mielenterveystyöhön. Ehkä vanhustenhoitajille ei Freudia opeteta?Eipä opeteta, eikä raamattuakaan.
Harmi, että Freudille eivät tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä ollut potilaiden paraneminen vaan oma kuuluisuus.
Vaikka kyseisen psykoanalyytikon opit ovat kaatuneet niin itse Freud nimi pysyy ikäänkuin Ikonina sen kumartajille.
Jos Freud olisi kuunnellut enemmän Jumalaa hakematta yksistään omaa kunniaansa ja mainetta, nykyinen mielenterveydenhouto olisi paremmissa käsissä, rohkenen väittää.
ST - Anonyymi
Omaan niskaani on ilm. heitetty kostot kaikkien mahdollisten esivanhempieni synneistä, ehkä n. 200 viimeisimmän vuoden ajalta, sen verran rajua on elämäni ollut. Tämä on ainoa, järkeenkäyvä selitys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä opeteta, eikä raamattuakaan.
Harmi, että Freudille eivät tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä ollut potilaiden paraneminen vaan oma kuuluisuus.
Vaikka kyseisen psykoanalyytikon opit ovat kaatuneet niin itse Freud nimi pysyy ikäänkuin Ikonina sen kumartajille.
Jos Freud olisi kuunnellut enemmän Jumalaa hakematta yksistään omaa kunniaansa ja mainetta, nykyinen mielenterveydenhouto olisi paremmissa käsissä, rohkenen väittää.
STEi pidä paikkaansa. En pidä Freudia minään ikonina. Ja mallioppiminen on ihan todistettu juttu.
- Anonyymi
Jumala kostaa isien pahat teot 3-4 sukupolveen.Mieti kun teet pahaa lähimmäiaellesi,että tekisitkö saman teon
Jumala tietää syntinne ,jo ennen syntymäänne,joten palkkanne on oikeudenmukainen.
Tuo ei nyt pidä paikkaansa. Ajattelet,että Luojamme on paha,vaikka näin on kirjoitettu.
Se ei tarkoita yksilöä,vaan maata/uskontoa ja kansaa miten toimivat.
Jumala/luoja rakastaa meitä kaikkia,mutta kansa,joka tekee pahaa...
varmaan tiedät..he saavat pahan päälle.
Ja näin on ja näet sen missä Rakkautta ei ole. - Anonyymi
Ei kosta. Jokaisella on mahdollisuus ja lupa tulla Jeesuksen luo juuri sellaisenaan eikä hän aja pois ketään.
Syntisen ja rikkipoljetun hän nostaa harteilleen.
Kiitos JUMALAN!
HERRA ON HYVÄ.
IÄNKAIKKISESTA IÄNKAIKKISEEN.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala tietää syntinne ,jo ennen syntymäänne,joten palkkanne on oikeudenmukainen.
Tuo ei nyt pidä paikkaansa. Ajattelet,että Luojamme on paha,vaikka näin on kirjoitettu.
Se ei tarkoita yksilöä,vaan maata/uskontoa ja kansaa miten toimivat.
Jumala/luoja rakastaa meitä kaikkia,mutta kansa,joka tekee pahaa...
varmaan tiedät..he saavat pahan päälle.
Ja näin on ja näet sen missä Rakkautta ei ole.Ei Jumala ole paha,siksi on hyvä kuulla häntä
,ettei menetä siunausta ja erkaannu hänestä.
Ihminen joka erkanee Jumalasta on alkanut
palvelemaan pahuutta aina vain voimakkaammin.Paholaisella on omistusosuus palvelijansa ja hän tekee asioita
mitkä kauhistuttavat ihmistä.
- Anonyymi
Tuo Raamatunkohta on ehkäpä yksi väärin ymmärretyimmistä kohdista.
Mutta luetaan se alkuperäinen Sana :
1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
Eikö olekkin hieman eri sanoma ???
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
Siis Jumala kostaa/maksaa oikeuden mukaisesti "NIILLE, JOTKA JUMALAA VIHAAVAT" !!!
Miksi ei Raamattua tutkita kunnolla, vaan otetaan vain yksi jae, ja tehdään aivan järjettömiä päätelmiä Jumalasta, täysin vastoin sitä, mitä Jumala On, eli Oikeamielinen Tuomari !!!- Anonyymi
Niin ja se siis löytyy täältä alkuperäisenä ja kokonaisena se sanoma:
2. Mooseksen kirja 20 - Anonyymi
Lue Hesekiel 18 luku
- Anonyymi
Jos vauvat pääsevät taivaaseen niin Jumala ei kohtele ihmisiä yhdenvertaisesti ja tasapuolisesti. Vauvat eivät voisi joutua kadotukseen mutta ymmärryksen ikään ja isommiksi kasvaneet joutuvat sinne jos eivät usko.
Vauvojen ja Apostolien ei tarvitse uskoa. Vauvat eivät voi pitää totena evankeliumia ja Apostolien ei tarvinnut, koska näkivät ylösnousseen Jeesuksen. Ei siis reilua muita ihmisiä kohtaan jos heiltä uskoa vaaditaan.- Anonyymi
Jumala tietää kaiken vauvastakin, niin alun kuin lopunkin. Jumala kaikki tietävä.
1234567---
- Anonyymi
Jokainen joka syntyy ja kasvaa sekä kuolee ruumiistaan menee kotiin takaisin.
Osa jää ns.välimaastoon,eli eivät halua mennä valoon,mistä olemme lähtöisin.
Vauvalla ei ole sielua( energia kehoa) vielä heti,sielu menee kehoon,kun he ovat varmistaneet,että se on turvallista.Yleensä n.4-5v. silloin mieli ja muistot alkavat kehittyä lapsuudesta.Voi olla aikaisemminkin,kun he tietävät,että vanhemmat on ok.
Vauva on ja sillä ei ole vielä mielikehoa heti.
He eivät ole tuleet taivaasta,he tulevat siis ihmisen energia keho,kun on elämän ehdot täytetty.
Ihmiskeho syntyessään on viaton,mutta me jälleen synnymme. Saat uuden vauvakehon,kun sille on otollinen aika.(mutta,ei heti syntymän jälkeen,koska vauva on niin hauras ja elämän mahdollisuus on heikko,siihen että energiakeho sidotaan syntyvään)- Anonyymi
Miksi yhä haluatte asettua Jumalaksi Jumalan paikalle "tietämään" sen, että miten Jumalan toimii ja tuomitsee kunkin ihmisen yksilöllisesti ???
Miksi väitätte itse tietävänne, vaikka ette mitään oikeasti tiedä ???
Ette ole Jumala !
Jumala on Yksi ja Ainut Vanhursks ja Oikeamielinen Tuomari, ei kukaan ihminen siihen kykene !!!
Vain Jumala tietää oikeasti kaiken ja vain Hän päättää Yksin kunkin kohtalosta !
En käsitä sitä ollenkaan, että miksi yhä ketju tolkulla itse kukin väittää jopa varmasti tietävänsä kuoleman jälkeisiä asioita ja Jumalan tahdon ???
Miksi ette kykene siis jättämään KAIKKEA Oikeamielisen Jumalan käteen, vaan haluatte loputtomasti päättää sielujen kohtalosta itse ??????????????????????????????????? - Anonyymi
Valetta. Mielikuvitusta, ei totta.
- Anonyymi
Kylläpä palstalla tyhjät kellot kumajaa. Eikö teillä ole muuta järkevää tekemistä. Kun ette tunne asiaa, niin älkää alkako viisaana selittelemään, se ei kuulu tehtäväänne.
Teillä ei ole valtajakkaraa asioihin. - Anonyymi
Hyvä että mietityttää. Pohtiminen ja omilla aivoilla ajattelu voi johtaa hyvään. Saatat huomata miten älytöntä uskontosi on. Epäreilua ja raakaa. Sadistista.
Mieti Jumalan tekoja ja tuomioita Raamatussa. Vastaako se hirviö sitä kuvaa Jumalasta, joka opetettiin sinulle seurakunnassa.
Huomaatko miten viet Raamatun ulkopuolella oppimasi kuvan Jumalasta sisälle Raamattuun, jos yrität puolustaa Jumalaa hänen hirviömäisistä teoistaan? Tulva, Sodoman ja Gomorran tuho, käskyt tappaa tiettyjä Mooseksen käskyjä rikkovat ihmiset ovatpa he sitten oma veli, ystävä tai sukulainen. Viholliskansa piti hävittää maan päältä lapset ja naiset ja vanhukset pitää tappaa.
Entä helvetti sitten? Mietipä sitä.- Anonyymi
Kristityt syyllistyvät kehäpäätelmään, kun sanovat että kaikki mitä Jumala tekee on hyvää ja oikein, koska se sanotaan Raamatussa.
Raamattu on vain ihmisten kirjoittama kokoelma kirjoituksia ja niiden kuvaaman Jumalan toimintaa pitää arvioida puolueettomasti.
Millainen on Jumala ja millaisia ovat hänen tekonsa Raamatussa sinun oikeustajusi mukaan?
Jos olet avoin ja rehellinen, niin joudut tunnustamaan että sinun moraalisi ja tekosi on parempi kuin Raamatun Jumalalla tai muuten olet yhtä paha kuin hän.
Raamatun Jumala tekee myös hyvää, mutta se ei tee yhtään hyväksyttävämmäksi hänen tekojaan ja huonoja käskyjään Mooseksen laissa.
- Anonyymi
Mihin menevät?`
No, mihin menisi?
Jumalalla on Elämänkirja ja Elämä.
Jumalalla on oikeus tappaa syntiä tekevä sielu.
No, eihän vauvat ole vastuussaa, kun eivät meidänkään järjestelmässä ole vastuussa, muusta kuin äitinsä tissimaidosta.
Se tissimaito antaa elämän täällä, ja Elämänkirja tuonpuoleisuudessa.
Siis mikä robleema? Ei mikään! - Anonyymi
Jos vauva ei ole suullaan tunnistanut Jeesusta Herraksi niin voiko helluntailaisuusopin mukaan pelastua taivaaseen?
- Anonyymi
Luterilaisen opin mukaan ei, koska vauvahan ei ole uskova.
Raamatun mukaan vauva on Jumalan hoidossa Ps 22
"Syntymästäni saakka olen ollut sinun varassasi,
sinä olet ollut Jumalani ensi hetkestä alkaen." - Anonyymi
Enpä ole vauvan jokelluksesta päätellyt oppiharhaa, mikä kummitusten ja vanhempien vauvavalelun harhassa muka halutaan oppia.
Lapsi on viaton. Jumala on hänet laittanut Elämänkirjaansa- ja vetää aikuisen tilille, jos häntä kaltoin kohdellaan. Vauvan suun tunnustus on nälänitku, jossa äitinsä tissilämmintä ruokaa pyytää ravinnokseen. Se on Luojan lapselle antama kieli, jonka ihminen ymmärtää. Se riittää ja siksi kasvavaa lasta on sitten kasvatuksellisesti opetettava, jotta kun aika koittaa, hän on vastuullinen ihminen elämälle.'
Siitä suun tunnustuksesta vanhemmat vastaavat yhteismitallisesti.
Myös vanhempien ero on syntiä, koska pakoillaan vanhemmuusvastuita.
Erot tuovat omat kirot perheisiin. Myös köyhyys, kun ei pystytä yksin taloudellisesti vastaamaan ajan haasteisiin, se on ihmisen typerää valintaa.
Sanoo 46- vuotta elämää ja liittosuhdetta elänyt mies.
Vaimo on antanut miehelle vastuun lasten kasvatukseen. Ja vaimon rakastaminen on Kristuksen katselemisen kautta, on miehen Jumalan ohjeistama teko.
Siinä se taimi- syntyen kotiin, on JO Jumalan silmäterän hoidettava.
Jumala omaisuutta, Jumalalle kelpaava, sekä Jumala lapsen kasvaessa perheessä, vastuuttaa oikealla hetkellä kantamaan sen tiedon ja opin kautta oman taakkansa tässä ajassa.
Synti erottaa ihmisen Jumalasta ja synti = Jumalan tahdon rikkomista.
Siksi lapsi kasvaessaan on vapaa- vapaa siitä, että hän on tietämättömyyden ajassaan rakkauden kohde. Ja rakkauden kohde, hän oppii Jumalan lain päämäärän rakkauden.
Ja tätä hän toteuttaa vasta sitten, kun on Jumalan silmissä oikeudellinen käsittämään hyvän ja pahan. Siinä hän valitsee sen Elämänpuun, eli Kristuksen, ketä hän seuraa, jos rakastaa elämää. Vauva pääsee taivaaseen, oli vanhemmat sitten mitä tahansa. Vauva ei ole voinut tehdä syntiä
Jeesus otti lapsen syliinsä ja siunasi häntä. Jeesus ei koskaan käskenyt kastamaan ymmärtämätöntä lasta.
PERISYNTIÄ EI ole, vaan jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaisesti.
Hes. 18 luku.Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisen opin mukaan ei, koska vauvahan ei ole uskova.
Raamatun mukaan vauva on Jumalan hoidossa Ps 22
"Syntymästäni saakka olen ollut sinun varassasi,
sinä olet ollut Jumalani ensi hetkestä alkaen."Luther oli entinen pakanallisen katolisen kirkon munkki ja piti osan pakanallisista taikauskoista vielä uskonpuhdistuksenkin jälkeen. Luther oli vain ihminen joka teki hyvin usko puhdistuksella, mutta loppuvaiheessa jätti kirkkoonsa pakanallisen sakramentin, jota ei Raamatussa ole.
- Anonyymi
V.Lintu kirjoitti:
Vauva pääsee taivaaseen, oli vanhemmat sitten mitä tahansa. Vauva ei ole voinut tehdä syntiä
Jeesus otti lapsen syliinsä ja siunasi häntä. Jeesus ei koskaan käskenyt kastamaan ymmärtämätöntä lasta.
PERISYNTIÄ EI ole, vaan jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaisesti.
Hes. 18 luku.Vauva pääsee taivaaseen, oli vanhemmat sitten mitä tahansa. Vauva ei ole voinut tehdä syntiä
Vauvalla ei ole sielua vielä joka tuodaan häneen,kuten sinuunkin tuodaan.
Kuitenkin sielu tuodaan max 5v. silloin,kun varmistettu,että hän pystyy elämään tämän elämän,mitä hänelle on annettu.
Vauva on ihmisen lapsi,samoin kuin aikuinen ihminen, Vauva ei pääse taivaaseen,vaan ruumis menee maahan mutta jos on annettu sielu,sielu menee kotiin takaisin. Anonyymi kirjoitti:
Vauva pääsee taivaaseen, oli vanhemmat sitten mitä tahansa. Vauva ei ole voinut tehdä syntiä
Vauvalla ei ole sielua vielä joka tuodaan häneen,kuten sinuunkin tuodaan.
Kuitenkin sielu tuodaan max 5v. silloin,kun varmistettu,että hän pystyy elämään tämän elämän,mitä hänelle on annettu.
Vauva on ihmisen lapsi,samoin kuin aikuinen ihminen, Vauva ei pääse taivaaseen,vaan ruumis menee maahan mutta jos on annettu sielu,sielu menee kotiin takaisin.Vauvat pääsevät taivaseen.
Ihmisellä on heti munasolun hedelmöittymisestä asti sielu ja kaikki mitä ihminen tarvitsee kasvaakseen aikuisuuteen. Ravinnon ihminen saa alussa äitisä kautta. Kohtu on ihmisen turvapaikka noin 9 ensimmäistä kuukautta.
- Anonyymi
Mitä virkaa on jollain luterilasella opilla !?
onko se muk ajokin kaiken uskomisen standardi josta Jumala katsoo miten pitää toimia hah miten pöljiä voi ihmiset olla kun ei mitään oikeaa ymmärrystä Raamatusta ole.
kaljamerkkejä tunnetaan vaikka sata ja viinakset ja muut päälle, mutta ei ainuttakaan Raamatun jaettu oikein !
no jospa seuraavat 500 vuotta kirkon kirjoissa auttaa asiaa. - Anonyymi
Jeesus otti lapsen sylinsä ja siunasi häntä. Jeesus ei koskaan käskenyt kastaa lasta. Esimerkillään Hän näytti että siunaa lasta. Jeesus. Monin tavoin osoitti, että lapset ovat aina taivaskelpoisia. Lasten kaltaisten on taivasten valtakunta. Joka ei tule lapsen kaltaiseksi ei pääse taivaaseen. Lapsen enkeli näkee kokoajan Taivaallisen Isäni kasvot.
- Anonyymi
Jeesus puhui aikuisille ja kehoitti aikuisia tulemaan lasten kaltaisiksi, jotta voisivat pelastua.
- Anonyymi
Hesekiel luku 18 kertoo selvästi, ettei perisentiä ole olemassa ja jokainen tuomitaan tenkojensa mukaan. Lapsi ei ole tehnyt syntiä.
- Anonyymi
Lue tämä keskustelu kasteesta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16473541/juutalainen-kaste-ja-kristillinen-kaste - Anonyymi
Voit uskoa, että kaikki viattomat lapset pääsevät kuoltuaan välittömästi Jumalan luokse.
- Anonyymi
Kaikki ihmiset menee kuolemansa jälkeen tuonelaan.
Vain kastetut ovat saaneet ikuisen elämän lahjan. Kasteessa tapahtuvasssa uudestisyntymisestä vedestä ja Hengesttä Jumalan sanan voimasta, elävästä sielusta (ihmisestä) tulee uusi luomus eli iankaikkisesti elävä sielu.
"Mutta jolla ei ole Kristuksen henkeä, se ei ole hänen omansa."
Helluntailaiset ovat harhaoppisia, heidän mukaansa lapsi on synnitön kuten Jumalan poika, eikä tarvitse kastetta, uskoa , Pyhää Henkeä, ei yhtään mitään.
Se on käärmeen oppia sellainen, jota helluntailaiset levittävät, omaksi turmiokseen. - Anonyymi
On kerrottava helluntailaisille jotka eivät osaa lukea, tutkia kirjoituksia ja historiaa että tietäisivät kenen perustamalle lahkolle Suomessa työtä ovat jatkaneen Suomalaiset lahkon johtajat. Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia, ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa. Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä. Homoseksualismi tai pedofilia ei ole mikään ongelma, koska nämä ovat vain lihan heikkoutta.
- Anonyymi
Tuo Olson ei ollut kuitenkaan niin julma ja tappajahaluinen kuin Luther, joka päästi päiviltä kymmeniätuhansia anabaptisteja. Suomalaisiakin ajettiin kasteelle miekan ja kehään voimalla.
Siinä malliesimerkki kirkon perustajan "rakkaudesta". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo Olson ei ollut kuitenkaan niin julma ja tappajahaluinen kuin Luther, joka päästi päiviltä kymmeniätuhansia anabaptisteja. Suomalaisiakin ajettiin kasteelle miekan ja kehään voimalla.
Siinä malliesimerkki kirkon perustajan "rakkaudesta".Ei tule unohtaa, että Luther ei vainonnut anabaptisteja, vaan vastusti kapinallisia, jotka luulivat olevansa oikeutettuja levittämään sekasortoa.
Luther uskoi että esivalta on Jumalan asettama, ja ihmisten tulee olla kapinoimatta.
- Anonyymi
Paholainen ei armahda lasta ottaessaan velkansa.Sinä joka olet menettänyt lapsesi
älä vihoittele Jumalalle,koska Jumala voi
armahtaa sinua ja päästää lapsesi viettämään
iäisyyttä,kanssasi,jos sitä häneltä pyydät ja
toteutat hänen tahtonsa sydämessäsi. - Anonyymi
Tottakait kaikki lapset menevät taivaaseen. Siellä jo useampi odottamassa minuakin.
Jokaista en ole edes nähnyt.. Esim keskenmenoja ollut jotain 8 aika pitkälle menneessä raskauksissa.. Jännänä mietin miltä näyttävät että onko kuin sisarustensa näköä 🤔
ST- Anonyymi
Vai kaikki. Eiköhän vain Jumala ole kaikkitietävä, ei ihminen. Turha hehkuttaa.
- Anonyymi
Hirveän kiitollinen mieli lapsista ja myös niustä taivaaseen menneistä.
Niin ihana❤️
Kiitos Jumala!!
ST- Anonyymi
Eikös ne lapset mene kohtapuolin kouluun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ne lapset mene kohtapuolin kouluun?
🤣 Juu, lasten lapset menee..mussukat, pienet marjaposket mansikkaiset.
ST
- Anonyymi
Osa vauvoista katoaa vähin äänin vain olemattomiin.
- Anonyymi
Taivaassa on melkoinen parkumisen vauvakielillä puhumisen kakofonia, sillä aikuiseksi ennättäneitä on vähemmistö taivaassa.
En usko kestäväni sitä tuhatta vuotta pidempään.
Ei mut leikki leikkinä, kaikki ovat noin 33 vuotiaita taivaassa, kuten Jeesus oli taivaaseen astuessaan.
Miksei katolilaiset olisi oikeassa?, onhan se alkukristillinen yhteisö.
Näin ollen kastamattomat vauvat joutuvat limboon, helvetin esikartanossa he puhdistuvat perisynnistä,kontaten paratiisin iloon.Katoliset eivät ole alku kristillisiä. Katoliset eivät ole olleet koskaan kristillisiä, vaan kristittyjen vainoaja.
Keisari Konstantinus järjesti valtiollisen hallinnan tueksi pakanallisen kirkko järjestelmän, johon se otti mukaan kaikenlaisten pakanallisen kultien käytänteitä ja uskomuksia noituuksineen myöten. Silti se esiintyy myös noitavainoojana, näin ösaaden tapaa myös tavallisia viattomia ihmisiä.
Katoliseen otettiin mukaan myös Nimron ja Semiras, jotka toivat katoliseen äitijumalan palvonnan (Semiras) ja keksi istuttaa Marian paikalle Semiraan kaikkine kauheuksineen. Jumala kieltää ihmispalvonan ja siksi Semiraan palvonta on suuri synti.
Katolisessa kirkossa on pääasiassa antikristillistä piirteitä. Se näyttää yhä enemmän menevän suuntaan joka valmistelee antikristukselle kulisseja totaaliseen antikristuksen ilmestymiseen. Se kerää kaikki mahdolliset uskonnot itsensä hallintaan, myös islamin, ja aateet, fasismi, natsit, masxsilaisuuden, kapitalismin, kommonismiin ja kaikki luonnottomuuden seksuaalisineen irstailuineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2763143Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2392025- 671956
- 711654
BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho51396Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3391264MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241018"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko22979- 64976
Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola165927