Jos olisit shakkinappula

Anonyymi

Niin olisitko valkoinen vai musta?

Minä olen valkoinen.

Jumalan lapsi, Commandohauis

78

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä oikein meinaat? Nyt meni ihan överix.

      • Anonyymi

        Jeesus, valkoinen Kuningas, ohjaa meidän, Jumalan omien toimintaamme.Ihminen, musta shakkinappulakin, on aina jonkun voimavaikutuksen alaisena ja siirtyy elämässään sen ilmapiirin painostuksen mukana syntihyväksyjäksi mustaan syntihyväksyjien saatanan, mustan kuninkaan hallitsemaan ruutuun päivittäin.

        Jos ihminen ei ole Jumalan Hengen käden allaniin hän on saatanan ohjailtavissa. Hengen suhteen maailmassa ei ole olematyomuutta, tyhiötä.

        On olemassa paljon hengellisesti eksyneitä ihmisiä. Ihmettelen ja kiitän Jumalaa kun minulla on näkevät silmät Herran lahjaksi antamat.

        Mustalle alustalle siirrytään juopumalla viinistä irstaaseen menoon.
        Valkoiselle alustalle siirryt antamalla täyttää Itsesi Pyhällä Hengellä.

        Miten käytät aikaasi nyt ajallisuudessa?

        Juotko viiniä irstaaseen menoon valmiina vai tutkitko Jumalan sanaa rukoillen, palaen elämää?

        Commandohauis


      • Anonyymi

        Kunhan vetelee hatustaan. Musta on tyylikkäämpi kuin valkoinen. Shakkinappuloilla ei ole uskontoa muualla kuin commandon päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan vetelee hatustaan. Musta on tyylikkäämpi kuin valkoinen. Shakkinappuloilla ei ole uskontoa muualla kuin commandon päässä.

        Noin niinku vertauskuvallisesti löytyy kytkös.

        Kristinusko ei ole kristinuskonto.

        Raamattu mainitsee yhden kerran sanan uskonto ja kun sitä mietin niin spekulaation jälkeen mieleeni jäi se mahdollisuus että kyseessä on eksytyksen sen kaltainen alku että kaikkia maailman epäjumalanpalvontoja aletaan kutsua uskonnoiksi.

        Sitten vielä kristinuskonto lisätään epäjumalanpalvontoja samalla nimellä kutsuttavien kattilaan, jotta olisi äkkivilkaisulla huomata mikä on Totuus.

        Maailman uskonmot ovat saatanan aikaansaannoksia kun hän on maata kulkenut pitkin poikin laittamassa eksytyksen pystyyn eri valheuskonnoin.

        Commandohauis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin niinku vertauskuvallisesti löytyy kytkös.

        Kristinusko ei ole kristinuskonto.

        Raamattu mainitsee yhden kerran sanan uskonto ja kun sitä mietin niin spekulaation jälkeen mieleeni jäi se mahdollisuus että kyseessä on eksytyksen sen kaltainen alku että kaikkia maailman epäjumalanpalvontoja aletaan kutsua uskonnoiksi.

        Sitten vielä kristinuskonto lisätään epäjumalanpalvontoja samalla nimellä kutsuttavien kattilaan, jotta olisi äkkivilkaisulla huomata mikä on Totuus.

        Maailman uskonmot ovat saatanan aikaansaannoksia kun hän on maata kulkenut pitkin poikin laittamassa eksytyksen pystyyn eri valheuskonnoin.

        Commandohauis

        Jos olisin uskomassa, rukoilisin että tulisit tolkkuihisi ennen kuin on liian myöhäistä. 😕


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos olisin uskomassa, rukoilisin että tulisit tolkkuihisi ennen kuin on liian myöhäistä. 😕

        Sanotaanhan sanassakin, että "Repen rukous voi paljon, kun se on harras."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus, valkoinen Kuningas, ohjaa meidän, Jumalan omien toimintaamme.Ihminen, musta shakkinappulakin, on aina jonkun voimavaikutuksen alaisena ja siirtyy elämässään sen ilmapiirin painostuksen mukana syntihyväksyjäksi mustaan syntihyväksyjien saatanan, mustan kuninkaan hallitsemaan ruutuun päivittäin.

        Jos ihminen ei ole Jumalan Hengen käden allaniin hän on saatanan ohjailtavissa. Hengen suhteen maailmassa ei ole olematyomuutta, tyhiötä.

        On olemassa paljon hengellisesti eksyneitä ihmisiä. Ihmettelen ja kiitän Jumalaa kun minulla on näkevät silmät Herran lahjaksi antamat.

        Mustalle alustalle siirrytään juopumalla viinistä irstaaseen menoon.
        Valkoiselle alustalle siirryt antamalla täyttää Itsesi Pyhällä Hengellä.

        Miten käytät aikaasi nyt ajallisuudessa?

        Juotko viiniä irstaaseen menoon valmiina vai tutkitko Jumalan sanaa rukoillen, palaen elämää?

        Commandohauis

        Hamilton on uusi kuningas, moninkertainen maailmanmestari. Mutta ruotsalainen Hamilton on tärkeämpi maailmalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus, valkoinen Kuningas, ohjaa meidän, Jumalan omien toimintaamme.Ihminen, musta shakkinappulakin, on aina jonkun voimavaikutuksen alaisena ja siirtyy elämässään sen ilmapiirin painostuksen mukana syntihyväksyjäksi mustaan syntihyväksyjien saatanan, mustan kuninkaan hallitsemaan ruutuun päivittäin.

        Jos ihminen ei ole Jumalan Hengen käden allaniin hän on saatanan ohjailtavissa. Hengen suhteen maailmassa ei ole olematyomuutta, tyhiötä.

        On olemassa paljon hengellisesti eksyneitä ihmisiä. Ihmettelen ja kiitän Jumalaa kun minulla on näkevät silmät Herran lahjaksi antamat.

        Mustalle alustalle siirrytään juopumalla viinistä irstaaseen menoon.
        Valkoiselle alustalle siirryt antamalla täyttää Itsesi Pyhällä Hengellä.

        Miten käytät aikaasi nyt ajallisuudessa?

        Juotko viiniä irstaaseen menoon valmiina vai tutkitko Jumalan sanaa rukoillen, palaen elämää?

        Commandohauis

        Jeesus, valkoinen Kuningas, ohjaa meidän, Jumalan omien toimintaamme.Ihminen, musta shakkinappulakin, on aina jonkun voimavaikutuksen alaisena ja siirtyy elämässään sen ilmapiirin painostuksen mukana syntihyväksyjäksi mustaan syntihyväksyjien saatanan, mustan kuninkaan hallitsemaan ruutuun päivittäin.

        Jos ihminen ei ole Jumalan Hengen käden allaniin hän on saatanan ohjailtavissa. Hengen suhteen maailmassa ei ole olematyomuutta, tyhiötä.

        On olemassa paljon hengellisesti eksyneitä ihmisiä. Ihmettelen ja kiitän Jumalaa kun minulla on näkevät silmät Herran lahjaksi antamat.

        Mustalle alustalle siirrytään juopumalla viinistä irstaaseen menoon.
        Valkoiselle alustalle siirryt antamalla täyttää Itsesi Pyhällä Hengellä.

        Miten käytät aikaasi nyt ajallisuudessa?

        Juotko viiniä irstaaseen menoon valmiina vai tutkitko Jumalan sanaa rukoillen, palaen elämää?

        Commandohauis

        Tiedätkö kommarihaus,..

        Jesus Kristus ei ollut valkoinen.
        Kommariwc voi olla..ja minä.
        Olet just iso URPO,commandohauis..
        Voit kokeilla minua commando.. tactical fight,
        En ole commando,mutta ihan sotaa käynyt lähi-idässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus, valkoinen Kuningas, ohjaa meidän, Jumalan omien toimintaamme.Ihminen, musta shakkinappulakin, on aina jonkun voimavaikutuksen alaisena ja siirtyy elämässään sen ilmapiirin painostuksen mukana syntihyväksyjäksi mustaan syntihyväksyjien saatanan, mustan kuninkaan hallitsemaan ruutuun päivittäin.

        Jos ihminen ei ole Jumalan Hengen käden allaniin hän on saatanan ohjailtavissa. Hengen suhteen maailmassa ei ole olematyomuutta, tyhiötä.

        On olemassa paljon hengellisesti eksyneitä ihmisiä. Ihmettelen ja kiitän Jumalaa kun minulla on näkevät silmät Herran lahjaksi antamat.

        Mustalle alustalle siirrytään juopumalla viinistä irstaaseen menoon.
        Valkoiselle alustalle siirryt antamalla täyttää Itsesi Pyhällä Hengellä.

        Miten käytät aikaasi nyt ajallisuudessa?

        Juotko viiniä irstaaseen menoon valmiina vai tutkitko Jumalan sanaa rukoillen, palaen elämää?

        Commandohauis

        Tiedätkö kommarihaus,..

        Jesus Kristus ei ollut valkoinen.
        Kommariwc voi olla..ja minä.
        Olet just iso URPO,commandohauis..
        Voit kokeilla minua commando.. tactical fight,
        En ole commando,mutta ihan sotaa käynyt lähi-idässä.

        Oletko tehnyt syntiä kun noin on paha olla?

        Oletko saatanan valehtelija, ateisti?

        Vastahyökkäys depressiomaiseen elämään alkaa 3.10min

        https://www.youtube.com/watch?v=Q1E3yFIqkj4

        Commandohauis


    • Anonyymi

      Valkoinen. Kartan kaikkea mustaa.

      • Anonyymi

        Valkoinen. Kartan kaikkea mustaa.

        Entä auton renkaat,älä oo niin örkki.


    • Anonyymi

      Musta hevonen

      ST

      • Anonyymi

        Mä syön sut!

        ~Valkoinen kuningatar


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä syön sut!

        ~Valkoinen kuningatar

        Et sää voi minua syödä eka siirrolla.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sää voi minua syödä eka siirrolla.

        ST

        Minä aloitan Sisiliaisella puolustuksella, Käy sääliksi Boris Spaskia kun näkee miten sillä nyt olisi saanut EU rahaa taikaseinästä, yli 80 miljardia. MIten mahtavaa se on maailman kovin puolustus on nyt todistettu.


    • Anonyymi

      Shakki on rasistinen peli, koska mustavalkoinen pelilauta ja nappulat.

      • Anonyymi

        Siinä on paljon yhtäläisyyksiä ihmiseen,jakaantuneeseen henkimaailmaan, jota johtaa valkoinen Kuningas Jeesus valkoisia ja langennut enkeli, licifer, saatanaksi sanottu, voidaan nähdä mustana kuninkaana. Käytän ihan liian harvoin Raamatun jakeita todennukseksi, joten

        Valkoisen kunkun voimavaikutus ja siirto: Ef.5:18

        Mustan "wannabe" kunkun voimavaikutus ja siirto: 1.Kor.12.2

        Kopsaat vaan noi jaekohdat ja googletat niin siinä ne ovat. 1933/1938 mielellään

        Commandohauis


    • Anonyymi

      Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva.
      2:25 Ja he olivat molemmat, mies ja hänen vaimonsa, alasti eivätkä hävenneet toisiansa.
      3:4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
      3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
      3:9 Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
      3:10 Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
      3:11 Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä

      ST

      • Anonyymi

        46.7.13 Tamrielin kirja Shadofeen kryptasta kertoo, Prinssi Daebrin toimesta on korruptio laskenut pimeytensä kaupungin ylle, valon voi tuoda Lohikäärmeen poika mutta sitä ennen on löydettävä resepti 2. perunaa 1. porkkana ja mango hedelmä. resepti sisältää viestin demonien maailmasta ja linkin toiseen ulottuvuuteen jossa on vaaralllista. Itse kokemuksen takia suosittelen ryhmää ja mukaan Healer ja Tankki ja pari kyvykästä jousimiestä. Mieluiten yli level 150 ja aina parempi jos on täydet levelit 810, minä olen Nightblade ja on kultaiset varusteet "venemous" saa kysyä jos tarvitaaan.


    • Anonyymi

      Ps.139:11-12 Ja jos minä sanoisin: Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärillä tulkoon yöksi, niin ei pimeyskään olisi minulle pimeä; yö valaisisi niinkuin päivä, ja pimeys olisi niinkuin valkeus.

      • Anonyymi

        Joh 12:35 Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh 12:35 Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.

        ST

        Joh 12:35 Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.

        ST

        TÄÄ ST örkki porsas,puhuu kokoajan raamutun pelkosanoin,eli haluaa hallita pelkäämällä ja alistaa muita!

        ST ÖRKKI ON PAHAN PUOLELLA !

        St örkki ei edes osaa puhua Rakkaudesta,mitä Raamattu tarkoitaa,mutta ST Örkki peloittelee teitä kaikkia,Örkki on perse!


    • Shakissa kyse ei ole nappuloiden väristä, vaan aivan jostain muusta.

      • Anonyymi

        Noin minäkin sen olen ymmärtänyt 🤔 mutten tiedä, miten kukanenkin kokee.

        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin minäkin sen olen ymmärtänyt 🤔 mutten tiedä, miten kukanenkin kokee.

        ST

        Pimeässä Raamatun "paljas valo" monesti sokaisee, samoin kuin vastaantulevan auton pitkät valot. Sen jälkeen näkee asiat "uudessa valossa" ja syntyy avauksia, kuten tämä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Pimeässä Raamatun "paljas valo" monesti sokaisee, samoin kuin vastaantulevan auton pitkät valot. Sen jälkeen näkee asiat "uudessa valossa" ja syntyy avauksia, kuten tämä.

        Sen vuoksi "valaistumisen hetkellä" ei pidä lähteä muita opettamaan. Vaan kannattaa odottaa, että häikäistyminen häviää, ja näkee asiat vähän kirkkaammin. :)


    • Anonyymi

      Joh.8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus. Joh.9:5 Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus. 1Joh.2:11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin hän menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.

    • Anonyymi

      Olisin molemmat, eli musta ja valkoinen🤪

    • Anonyymi

      Itsensä täydelliseksi julistaminen ja itsensä epätäydelliseksi julistaminen tapahtuvat molemmat ihmisestä itsestä käsin. Ihminen, joka on siis vain ihminen, lausuu molemmat "tuomiot" itsensä yli. Kyse onkin siitä, millä perusteella "tuomio" julistetaan. Epätäydelliseksi julistaminen tapahtuu käsittääkseni aina niin, että ihminen katsoo itseensä, itseään ja elämäänsä, sisäistä ja ulkoista, ja toteaa: "Ei kovin hyvältä näytä", ja lausuu epätäydellisyys-tuomionsa itsensä yli. Mutta tällöin ihminen vertaa itseään johonkin ihanteeseen, joka EI OLE HÄN ITSE. Ihminen on erillinen "minä", ja ihanne, johon hän itseään vertaa, on erillinen Jokin - vaikkapa Mooseksen laki tai Kristuksen esimerkki. Jos "tuomion" on tapahduttava näin - tällaisten ehtojen vallitessa - varmasti kaikki joutuvat antamaan itsestään lausunnon "epätäydellinen".
      Mutta Kristuksessa on toisin. Kristuksessa arviota ei suoriteta niin. Kristuksessa ei ole eikä vallitse edellä mainitun kaltaista "erillisyyttä" (siten että Kristus olisi minusta erillinen ja minä Kristuksesta erillinen). Kristuksessa vallitsee YKSEYS. Tästä ja nimenomaan tästä kertovat Viiniköynnös- ja Kristuksen ruumis -vertaukset. Tätä tuntuu ihmisten olevan vaikea käsittää. Viiniköynnöksen oksa ei ole köynnöksestä millään tavoin erillinen eikä ole koskaan ollutkaan; se on yhtä ja samaa orgaanista Ykseyttä, Köynnöstä. Samoin on ruumiinjäsenten kanssa; jos käteni osaisi ajatella ja ajattelisi, ettei se ole osa minua, ei se siltikään olisi minusta erillinen vaan minun käteni - siis MINUA. Samoin on meidän laitamme Kristuksessa; me emme ole Hänestä erillisiä vaan YHTÄ Hänen kanssaan. Ja tässä ykseydessä me olemme tietenkin täydellisiä, koska ei ole olemassa Täydellistä Viiniköynnöstä ilman oksiaan eikä Täydellistä Ihmistä ilman ruumista. TÄMÄ täydellisyys on meidän osamme, ei omasta ansiostamme, vaan Kristuksen ristin ansiosta. Ja TÄMÄ täydellisyys on ja pysyy, koska tämä YKSEYS on ja pysyy. Heti kun me alamme arvioida itseämme jotenkin "erillisinä", me olemme jo leikanneet ajatuksissamme itsemme irti tästä YKSEYDESTÄ, joka on ja pysyy ja joka on totta niin kuin Kristus itse on totta.
      Siksi epätäydellisyys-tuomio on omalla laillaan totuus, mutta tuomiona se on vanhentunut; sen ehdot eivät ole enää voimassa, koska syytekirjelmä naulittiin jo ristille ja meidät itsemme erillisinä itseinä lakkautettiin ristillä. Ja kyseinen vanhentunut tuomio perustuu siis siihen harhakuvitelmaan, että me muka olemme edelleen olemuksemme juuria myöten Kristuksesta erillisiä, kun näin ei ole.
      Ja koska Jeesuksen Kristuksen veri kiertää kaiken aikaa ruumiissaan, se huuhtelee meitä kaiken aikaa puhdistaen meitä jatkuvasti meidän synneistämme. Joten siksikään meidän ei tarvitse arvioida itseämme vajavaisuuksiemme ja syntiemme perusteella, koska ne häipyvät jatkuvalla syötöllä olemattomiin.

      ***

      Syvälle on juurtunut sellainen virheellinen ajatus, että meidät määritellään ja meitä arvioidaan (ja meidän on sopivaa määritellä ja arvioida itseämme) ajatustemme, ajattelumme, tunteidemme, asenteidemme, laiminlyöntiemme, lankeemustemme ja ties minkä meissä ilmenevän perusteella. Tämä ajatus on Mooseksen lain siamilainen kaksonen, eräänlainen moderni uusitestamentillinen "laki". Tämä on täysin yleisinhimillinen ilmiö. Sanoohan Paavalikin, että "pakanat ovat itse itselleen laki". Mutta koska meidät on kuoletettu pois niin laista, itsestämme kuin itsemme omistamisestakin, emme enää elä me, vaan Kristus meissä. Tällöin on niin, että jo ensimmäinen itsetuomiota hamuava ajatuksen aihiokin on eräänlainen kangastus - kangastus erillisestä (ja samalla vähintäänkin jossakin määrin autonomisesta) itsestä, joka kuvittelee voivansa ryhtyä tuomitsemaan itseään erillisesti ja erillisenä. Ilmaus "itsessämme me olemme vain..." on eräs tämän kangastuksen ilmenemismuoto.

    • Anonyymi

      "Ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, OVAT RISTIINNAULINNEET lihansa himoineen ja haluineen."

      Jumalan ja meidän välillämme ei ole etäisyyttä, jota meidän tulisi "kuroa umpeen" Raamatun lukemisella sun muilla hartauden harjoittamisilla; tuo etäisyys kuroutui täydellisesti umpeen Kristuksen ristillä. Meidät on koko olemukseltamme yhdistetty häneen hänen ristinkuolemassaan ja ylösnousemuksessaan. Nyt hän on meidän minuutemme (Gal. 2:19-20), mielemme (1 Kor. 2:16) ja elämämme (Kol. 3:4).

      Jeesus suostui siihen, että hänet tehtiin synniksi (2 Kor. 5:21), ja "tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla KERTA KAIKKIAAN", mikä sisältää sen, että me olemme kuolleet pois (Room. 6:3) synnistä (Room. 6:7-11; Room. 8:2), Laista (Room. 7:4,6; 8:2; Gal. 2:19-20) ja itsestämme (2 Kor. 5:15; Gal. 2:19-20). Lisäksi ristiin on naulittu vanha ihmisemme (Room. 6:6), lihamme (Gal.5:24) ja maailma meille ja meidät maailmalle (Gal. 6:14). Ja koska Kristus nousi ylös, ja me Hänen kanssaan, kaikki edellä mainittu on menneisyyttä. Tuo kaikki on täydellisesti totta meistä, meissä ja meinä. Me olemme jo täydellisesti yhtä Jumalan kanssa, sillä "te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa".

      Lähtökohta kaikessa elämässä, ajattelussa ja olemisessa tulee olla Jeesuksen risti, hautaan laskeminen, ylösnousemus ja taivaaseen astuminen. Miksi? Koska kun Jeesus kuoli ristillä, meidän vanha ihmisemme eli me itse kuolimme yhdessä Hänen kanssaan (Room. 6:3,4a,5a,6a,7a,8a,11a); tuon hetken jälkeen meillä ei ole ollut Kristuksesta irrallista olemassaoloa. Meidät on ikuisiksi ajoiksi yhdistetty Häneen, koska kuolema on peruuttamaton Leikkuri ja Erottaja. "Kun Kristus kuoli, hän kertakaikkisesti kuoli eroon synnistä. Kun hän nyt elää, hän elää Jumalalle. Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa." Tämä on historiallinen fakta, uskoimmepa me siihen tai emme tai tuntuipa meistä siltä tai oli tuntumatta. Niinpä jos meidät kastettiin Hänen kuolemaansa, meidät laskettiin myös hautaan, herätettiin ylös ja asetettiin Isän oikealle puolelle Hänen kanssaan eli Hänessä. Isän oikealla puolella oleminen on meidän tämän päivän todellisuutemme. Eli meidän aarteemme eli sydämemme on jo asetettu taivaallisiin. Meidät ja meidän jumalasuhteemme on jo täydellisesti parannettu Kristuksen kuoleman kautta. Mielen uudistuminen ja MAALLISTEN JÄSENTEN KUOLETTAMINEN on tähän totuuteen turvautumista ja palaamista yhä uudelleen.

    • Anonyymi

      Jeesuksessa Kristuksessa meillä ei ole itseä. Me olemme toki olemassa, koska oksatonta Viiniköynnöstä ei ole olemassa, mutta erillistä itseä meillä ei ole. ("Ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus minussa.")
      Tästä kai kaikki maailman uskonnot haaveilevat: vapautusta itsestä. Ja juuri tämän vapautuksen Kristus soi meille ristillä ja ylösnousemuksessa - tekemättä hitustakaan väkivaltaa meidän sielullemme tai ruumiillemme. Me olemme täydellisen eheitä itsejä sielullisesti ja ruumiillisesti ja täydellisen itsettömiä hengellisesti. Tätä on evankeliumi.

      • >>> Me olemme täydellisen eheitä itsejä sielullisesti ja ruumiillisesti ja täydellisen itsettömiä hengellisesti.

        Voisitko selittää, miksi ihmisen tulisi vapautua itsestään sekä myös sen, miksi ihmiset sairastavat edelleen, vaikka ovat "ruumiillisesti eheitä" ?!


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Me olemme täydellisen eheitä itsejä sielullisesti ja ruumiillisesti ja täydellisen itsettömiä hengellisesti.

        Voisitko selittää, miksi ihmisen tulisi vapautua itsestään sekä myös sen, miksi ihmiset sairastavat edelleen, vaikka ovat "ruumiillisesti eheitä" ?!

        Ei meidän tule vapautua itsestämme vaan meidät on jo Kristuksessa vapautettu "itsestämme" eli ontologisesti erillisestä olemassaolosta. Ruumiillisesta eheydestä en ole puhunut yhtikäs mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei meidän tule vapautua itsestämme vaan meidät on jo Kristuksessa vapautettu "itsestämme" eli ontologisesti erillisestä olemassaolosta. Ruumiillisesta eheydestä en ole puhunut yhtikäs mitään.

        Ovatko (vastasyntyneet) lapset vapautettuja Kristuksessa vai missä elämän vaiheessa tuo vapautus tapahtuu? Ja
        mitä sitten tarkoitit, kun kirjoitit tuolla ylempänä: "Me olemme täydellisen eheitä itsejä sielullisesti ja ruumiillisesti..." ?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ovatko (vastasyntyneet) lapset vapautettuja Kristuksessa vai missä elämän vaiheessa tuo vapautus tapahtuu? Ja
        mitä sitten tarkoitit, kun kirjoitit tuolla ylempänä: "Me olemme täydellisen eheitä itsejä sielullisesti ja ruumiillisesti..." ?

        Tarkoitin sitä, että hengellinen itsettömyyys yli Kristus-ykseys ei merkitse sielullista tai ruumiillista itsettömyyttä. Koko ihmiskunta on vapautettu Kristuksessa. Ns. uskoontulo on tähän todellisuuteen (osittaista) havahtumista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin sitä, että hengellinen itsettömyyys yli Kristus-ykseys ei merkitse sielullista tai ruumiillista itsettömyyttä. Koko ihmiskunta on vapautettu Kristuksessa. Ns. uskoontulo on tähän todellisuuteen (osittaista) havahtumista.

        Tarkoitat siis, että uskoontulo on tavallaan heräämistä johonkin uuteen todellisuuteen. Toisin sanoen näitä todellisuuksia on sanojesi mukaan rajaton määrä, samoin kuin eri uskontojakin, olettaen että eri uskonnoilla on eri todellisuus. Oikeasti uskoontulo on jokaiselle henkilökohtainen asia - oma henkilökohtainen usko usko on eri asia, kuin maailman uskonnot. Tästä herääkin kysymys: onko kaikilla maailman ihmisillä ainakin kaksi eri todellisuutta (ensimmäinen ennen ja toinen jälkeen uskoontulon) eli ihmiset ovat jonkinlaisessa psykoositilassa? Psykoottisessa tilassa todellisuudentaju on ainakin osittain heikentynyt.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tarkoitat siis, että uskoontulo on tavallaan heräämistä johonkin uuteen todellisuuteen. Toisin sanoen näitä todellisuuksia on sanojesi mukaan rajaton määrä, samoin kuin eri uskontojakin, olettaen että eri uskonnoilla on eri todellisuus. Oikeasti uskoontulo on jokaiselle henkilökohtainen asia - oma henkilökohtainen usko usko on eri asia, kuin maailman uskonnot. Tästä herääkin kysymys: onko kaikilla maailman ihmisillä ainakin kaksi eri todellisuutta (ensimmäinen ennen ja toinen jälkeen uskoontulon) eli ihmiset ovat jonkinlaisessa psykoositilassa? Psykoottisessa tilassa todellisuudentaju on ainakin osittain heikentynyt.

        Höpöhöpö. Uskoontulo on heräämistä Kristuksen jo aikaansaamaan todellisuuteen, piste.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Uskoontulo on heräämistä Kristuksen jo aikaansaamaan todellisuuteen, piste.

        Sanojesi mukaan on edelleen kaksi todellisuutta: "Uskoontulo on heräämistä Kristuksen jo aikaansaamaan todellisuuteen" eli heräämistä e-r-i todellisuuteen kuin ennen, vai missä todellisuudessa ihminen elää ennen omaa uskoontuloa?!


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Sanojesi mukaan on edelleen kaksi todellisuutta: "Uskoontulo on heräämistä Kristuksen jo aikaansaamaan todellisuuteen" eli heräämistä e-r-i todellisuuteen kuin ennen, vai missä todellisuudessa ihminen elää ennen omaa uskoontuloa?!

        Unessa. Kun unesta herätään todellisuuteen, uni lakkaa ja todellisuus alkaa. Ei tää niiin vaikeata ole, jos ottaa pienen päänsä pois ahteristaan ja lukee huolella, mitä toinen kirjoittaa. Lisäksi pari filsan kurssia voisi tehdä sulle hyvää; sun länkytyksestä näkee, että ne sulta on toistaiseksi elämässä jäänyt väliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Unessa. Kun unesta herätään todellisuuteen, uni lakkaa ja todellisuus alkaa. Ei tää niiin vaikeata ole, jos ottaa pienen päänsä pois ahteristaan ja lukee huolella, mitä toinen kirjoittaa. Lisäksi pari filsan kurssia voisi tehdä sulle hyvää; sun länkytyksestä näkee, että ne sulta on toistaiseksi elämässä jäänyt väliin.

        Sanojesi mukaan uskoontulo on siis "unesta heräämistä todellisuuteen". Toisin sanoen tarkoitat, että ihminen syntyy ja vaeltaa unessa tai unen tapaisessa tilassa ennen kuin herää jonain päivänä Jeesuksen luomaan todellisuuteen, kokee uskoontulon. Jossain filosofian haarassa tämä voitaisiinkin vielä hyväksyä todeksi, mutta uskonto ei ole filosofiaa, kuten jo tiesitkin.

        Mitä tarkoittamasi uni on ja missä unessa vaelsi kaikki ne Raamatun tai sen ulkopuolle jääneet esihistorialliset henkilöt/ihmiset, jotka eivät koskaan päässeet Jeesuksen luomaan todellisuuteen? Nämä ovat esim. Etelä-Ameriikan kansat, joista Raamattu ei puhu mitään ja jotka eivät tietenkään koskaan kuulleetkaan Jeesuksesta. Emme tietenkään puhu tavallisesta unesta, jolloin aivot lepää.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Sanojesi mukaan uskoontulo on siis "unesta heräämistä todellisuuteen". Toisin sanoen tarkoitat, että ihminen syntyy ja vaeltaa unessa tai unen tapaisessa tilassa ennen kuin herää jonain päivänä Jeesuksen luomaan todellisuuteen, kokee uskoontulon. Jossain filosofian haarassa tämä voitaisiinkin vielä hyväksyä todeksi, mutta uskonto ei ole filosofiaa, kuten jo tiesitkin.

        Mitä tarkoittamasi uni on ja missä unessa vaelsi kaikki ne Raamatun tai sen ulkopuolle jääneet esihistorialliset henkilöt/ihmiset, jotka eivät koskaan päässeet Jeesuksen luomaan todellisuuteen? Nämä ovat esim. Etelä-Ameriikan kansat, joista Raamattu ei puhu mitään ja jotka eivät tietenkään koskaan kuulleetkaan Jeesuksesta. Emme tietenkään puhu tavallisesta unesta, jolloin aivot lepää.

        Käytät todellisuus-sanaa useassa eri merkityksessä. Jos käyttää todellisuus-sanaa kahdessa eri merkityksessä, olisi suotavaa ilmaista tämä erottelu jotenkin, esim. sanoilla subjektiivinen vs. objektiivinen (todellisuus). Koska sinä et tätä erottelua tee, sinun kirjoituksistasi saa sen käsityksen, että esim. nukkuvan henkilön "unimaailma" ei todellisuutena eroa millään tavoin todellisuudesta, johon hän havahtuu unesta herätessään - kun siis tosiasiassa ensin mainittu todellisuus on subjektiivinen (koska sitä ei edes periaattessa voi olla havainnoimassa kukaan muu kuin unessa olija itse) ja jälkimmäinen objektiivinen. Samoin on elokuvateatterissa elokuvaa katsovan yleisön laita; vaikka sadat ihmiset eläytyvät katsoessaan elokuvaa ja heittäytyvät sen vietäväksi - ikään kuin olisivat itse mukana valkokankaan tapahtumissa - elokuvan päätyttyä nuo sadat "havahtuvat" todellisuuteen, joka oli olemassa kaiken aikaa, vaikka he eivät siihen elokuvan aikana kiinnittäneetkään huomiota.
        Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Tämä on se todellisuus, jota ja jossa ihmiskunta on elänyt viimeiset 2 000 vuotta. Kaikki eivät tätä tiedosta. Mutta koska Jumala on sovittanut koko ihmiskunnan kanssaan, tämä kaikkia ihmisiä ympäröivä ja koskeva todellisuus on ja pysyy kaiken aikaa, olipa joku siihen havahtunut tai ei. Joka ei ole tähän todellisuuteen havahtunut, on kuin ihminen, joka katsoo elokuvateatterin elokuvaa ja kuvittelee valkokankaan tapahtumia tosiksi, vaikka todellisuus on jotakin aivan muuta - jotakin paljon ENEMMÄN kuin pelkkä kaksiulotteinen liikkuva kuva kankaalla.
        Ihmiskunta on jo sovitettu. Kaikille käy lopulta hyvin. Mutta kaikki eivät tätä vielä tiedosta. Siksi julistetaan evankeliumia; se on tämän TODELLISUUDEN julkituomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytät todellisuus-sanaa useassa eri merkityksessä. Jos käyttää todellisuus-sanaa kahdessa eri merkityksessä, olisi suotavaa ilmaista tämä erottelu jotenkin, esim. sanoilla subjektiivinen vs. objektiivinen (todellisuus). Koska sinä et tätä erottelua tee, sinun kirjoituksistasi saa sen käsityksen, että esim. nukkuvan henkilön "unimaailma" ei todellisuutena eroa millään tavoin todellisuudesta, johon hän havahtuu unesta herätessään - kun siis tosiasiassa ensin mainittu todellisuus on subjektiivinen (koska sitä ei edes periaattessa voi olla havainnoimassa kukaan muu kuin unessa olija itse) ja jälkimmäinen objektiivinen. Samoin on elokuvateatterissa elokuvaa katsovan yleisön laita; vaikka sadat ihmiset eläytyvät katsoessaan elokuvaa ja heittäytyvät sen vietäväksi - ikään kuin olisivat itse mukana valkokankaan tapahtumissa - elokuvan päätyttyä nuo sadat "havahtuvat" todellisuuteen, joka oli olemassa kaiken aikaa, vaikka he eivät siihen elokuvan aikana kiinnittäneetkään huomiota.
        Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Tämä on se todellisuus, jota ja jossa ihmiskunta on elänyt viimeiset 2 000 vuotta. Kaikki eivät tätä tiedosta. Mutta koska Jumala on sovittanut koko ihmiskunnan kanssaan, tämä kaikkia ihmisiä ympäröivä ja koskeva todellisuus on ja pysyy kaiken aikaa, olipa joku siihen havahtunut tai ei. Joka ei ole tähän todellisuuteen havahtunut, on kuin ihminen, joka katsoo elokuvateatterin elokuvaa ja kuvittelee valkokankaan tapahtumia tosiksi, vaikka todellisuus on jotakin aivan muuta - jotakin paljon ENEMMÄN kuin pelkkä kaksiulotteinen liikkuva kuva kankaalla.
        Ihmiskunta on jo sovitettu. Kaikille käy lopulta hyvin. Mutta kaikki eivät tätä vielä tiedosta. Siksi julistetaan evankeliumia; se on tämän TODELLISUUDEN julkituomista.

        Korjaus/tarkennus: ihmiskunta on ollut kaiken aikaa sovitettu, koska Karitsa oli Jumalan suunnitelmissa teurastettu jo ennen maailman perustamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käytät todellisuus-sanaa useassa eri merkityksessä. Jos käyttää todellisuus-sanaa kahdessa eri merkityksessä, olisi suotavaa ilmaista tämä erottelu jotenkin, esim. sanoilla subjektiivinen vs. objektiivinen (todellisuus). Koska sinä et tätä erottelua tee, sinun kirjoituksistasi saa sen käsityksen, että esim. nukkuvan henkilön "unimaailma" ei todellisuutena eroa millään tavoin todellisuudesta, johon hän havahtuu unesta herätessään - kun siis tosiasiassa ensin mainittu todellisuus on subjektiivinen (koska sitä ei edes periaattessa voi olla havainnoimassa kukaan muu kuin unessa olija itse) ja jälkimmäinen objektiivinen. Samoin on elokuvateatterissa elokuvaa katsovan yleisön laita; vaikka sadat ihmiset eläytyvät katsoessaan elokuvaa ja heittäytyvät sen vietäväksi - ikään kuin olisivat itse mukana valkokankaan tapahtumissa - elokuvan päätyttyä nuo sadat "havahtuvat" todellisuuteen, joka oli olemassa kaiken aikaa, vaikka he eivät siihen elokuvan aikana kiinnittäneetkään huomiota.
        Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Tämä on se todellisuus, jota ja jossa ihmiskunta on elänyt viimeiset 2 000 vuotta. Kaikki eivät tätä tiedosta. Mutta koska Jumala on sovittanut koko ihmiskunnan kanssaan, tämä kaikkia ihmisiä ympäröivä ja koskeva todellisuus on ja pysyy kaiken aikaa, olipa joku siihen havahtunut tai ei. Joka ei ole tähän todellisuuteen havahtunut, on kuin ihminen, joka katsoo elokuvateatterin elokuvaa ja kuvittelee valkokankaan tapahtumia tosiksi, vaikka todellisuus on jotakin aivan muuta - jotakin paljon ENEMMÄN kuin pelkkä kaksiulotteinen liikkuva kuva kankaalla.
        Ihmiskunta on jo sovitettu. Kaikille käy lopulta hyvin. Mutta kaikki eivät tätä vielä tiedosta. Siksi julistetaan evankeliumia; se on tämän TODELLISUUDEN julkituomista.

        >>> Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa...

        Korjaan: ei sovittanut koko maailman vaan juutalaisten kanssa, sillä kaikki Raamatussa ilmoitetut Jumalan kanssa tehdyt liitot ja sopimukset koskivat ainostaan juutalaisia. Uuden liitonkin Jeesus solmi alunperin juutalaisten kanssa (Luuk. 22:20).

        >>> Ihmiskunta on jo sovitettu. Kaikille käy lopulta hyvin...

        Tästä olen eri mieltä, sillä mitään ei anneta ilmaiseksi.

        Mutta palataan todellisuuteen. Kuten monen muunkin valtauskonnon myös kristinukson ongelmana on hengellinen orjuus. Kristinusko on pohjimmiltaan orjuuttava, ei vapauttava. Tästä puhuu itse Raamattu - ihmisiä kohdellaan harmaana massana, joka ei saa ajatella tai toimia itse. Ihmiset ovat lampaita, joiden paimen tietää kaiken heidän puolestaan.

        Toisaalta Raamattu sanoo, että jokainen ihminen (tarkemmin sielu) on arvokas ja ainutlaatuinen yksilö, mutta toisaalta se pakottaa kaikki saman riman alle. Tämä avaa oven monille väärinkäytöksille, joita on vuosituhansien aikana nähty aivan riittämiin.

        Kuten olet itse sanonut, kaikilla kristityillä on olemassa vain ja ainoatssan yksi yhteinen todellisuus (Jeesuksen luoma). Väite ei käy yhteen sen kanssa, että jokainen ihminen on ainutlaatuinen yksilö. Tämä tarkoittaa sitä, että jokainen ihminen näkee ja kokee maalliset ja hengelliset asiat eri tavalla. Jokainen esim. tulkitsee Raamattua omalla tavalla, vaikka seurakunnan tarkoituksena onkin saada kaikki jäsenet ajattelemaan kollektiivisesti. Ihmiset näkevät eri tavalla värit, kokevat eri tavalla lämmön ja kylmyyden, rakkauden tai surun jne jne jne. Siksi ei ole olemassa mitään yhteistä Jeesuksen luomaa todellisuutta kuin korkeintaan hyvänä ja kauniina filosofisena ajatuksena. Todellisuus on jokaiselle oma.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa...

        Korjaan: ei sovittanut koko maailman vaan juutalaisten kanssa, sillä kaikki Raamatussa ilmoitetut Jumalan kanssa tehdyt liitot ja sopimukset koskivat ainostaan juutalaisia. Uuden liitonkin Jeesus solmi alunperin juutalaisten kanssa (Luuk. 22:20).

        >>> Ihmiskunta on jo sovitettu. Kaikille käy lopulta hyvin...

        Tästä olen eri mieltä, sillä mitään ei anneta ilmaiseksi.

        Mutta palataan todellisuuteen. Kuten monen muunkin valtauskonnon myös kristinukson ongelmana on hengellinen orjuus. Kristinusko on pohjimmiltaan orjuuttava, ei vapauttava. Tästä puhuu itse Raamattu - ihmisiä kohdellaan harmaana massana, joka ei saa ajatella tai toimia itse. Ihmiset ovat lampaita, joiden paimen tietää kaiken heidän puolestaan.

        Toisaalta Raamattu sanoo, että jokainen ihminen (tarkemmin sielu) on arvokas ja ainutlaatuinen yksilö, mutta toisaalta se pakottaa kaikki saman riman alle. Tämä avaa oven monille väärinkäytöksille, joita on vuosituhansien aikana nähty aivan riittämiin.

        Kuten olet itse sanonut, kaikilla kristityillä on olemassa vain ja ainoatssan yksi yhteinen todellisuus (Jeesuksen luoma). Väite ei käy yhteen sen kanssa, että jokainen ihminen on ainutlaatuinen yksilö. Tämä tarkoittaa sitä, että jokainen ihminen näkee ja kokee maalliset ja hengelliset asiat eri tavalla. Jokainen esim. tulkitsee Raamattua omalla tavalla, vaikka seurakunnan tarkoituksena onkin saada kaikki jäsenet ajattelemaan kollektiivisesti. Ihmiset näkevät eri tavalla värit, kokevat eri tavalla lämmön ja kylmyyden, rakkauden tai surun jne jne jne. Siksi ei ole olemassa mitään yhteistä Jeesuksen luomaa todellisuutta kuin korkeintaan hyvänä ja kauniina filosofisena ajatuksena. Todellisuus on jokaiselle oma.

        Sinun ongelmasi on se, ettet kykene/suostu tekemään pysyvää eroa subjektiivisen ja objektiivisen todellisuuden välillä vaan sekoittelet niitä keskenään tismalleen silloin kun katsot sen sopivan agendaasi. Totuuden tavoittelun kanssa tuollaisella epistemologisella vauvanarsismilla ("Ihmiset näkevät eri tavalla värit, kokevat eri tavalla lämmön ja kylmyyden, rakkauden tai surun jne jne jne. Siksi ei ole olemassa mitään yhteistä Jeesuksen luomaa todellisuutta kuin korkeintaan hyvänä ja kauniina filosofisena ajatuksena. Todellisuus on jokaiselle oma.") ei ole mitään tekemistä. Ja kyllä: Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa. Näin kirjoitti juutalainen oppinut, jonka kutsumus oli julistaa hyvää sanomaa pakanoille eikä (peelkästään) juutalaisille.

        Kerrataanpa vielä. Sinun apukoulutasoinen metafysiikkasi etenee seuraavasti: koska ihmiset kokevat asioita ja kuvailevat kokemaansa yksilöllisesti, noita asioita ei ole objektiivisesti olemassa. Jos ja kun koemme esimerkiksi taivaan sinen hieman eri tavoin, sinun mestarillisen logiikkasi mukaaan taivaan sineä ja taivasta ei ole olemassa - jos olisi, kaikki kokisivat taivaan ja sen sinen ja kuvailisivat kokemustaan tismalleen identtisesti. Geez mitä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ongelmasi on se, ettet kykene/suostu tekemään pysyvää eroa subjektiivisen ja objektiivisen todellisuuden välillä vaan sekoittelet niitä keskenään tismalleen silloin kun katsot sen sopivan agendaasi. Totuuden tavoittelun kanssa tuollaisella epistemologisella vauvanarsismilla ("Ihmiset näkevät eri tavalla värit, kokevat eri tavalla lämmön ja kylmyyden, rakkauden tai surun jne jne jne. Siksi ei ole olemassa mitään yhteistä Jeesuksen luomaa todellisuutta kuin korkeintaan hyvänä ja kauniina filosofisena ajatuksena. Todellisuus on jokaiselle oma.") ei ole mitään tekemistä. Ja kyllä: Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa. Näin kirjoitti juutalainen oppinut, jonka kutsumus oli julistaa hyvää sanomaa pakanoille eikä (peelkästään) juutalaisille.

        Kerrataanpa vielä. Sinun apukoulutasoinen metafysiikkasi etenee seuraavasti: koska ihmiset kokevat asioita ja kuvailevat kokemaansa yksilöllisesti, noita asioita ei ole objektiivisesti olemassa. Jos ja kun koemme esimerkiksi taivaan sinen hieman eri tavoin, sinun mestarillisen logiikkasi mukaaan taivaan sineä ja taivasta ei ole olemassa - jos olisi, kaikki kokisivat taivaan ja sen sinen ja kuvailisivat kokemustaan tismalleen identtisesti. Geez mitä...

        >>> Näin kirjoitti juutalainen oppinut...

        Kumoat jälleen kerran itse itseäsi. Juutalainen oppinut ei ole jumala, jolla on valta kumota vanha ja tehdä uutta. Tässä tapauksesdsa liittoa.

        >>> sinun mestarillisen logiikkasi mukaaan taivaan sineä ja taivasta ei ole olemassa...

        Olet mestari vääristelemään toisten sanoja, mutta minun logiikkani mukaan (tässä tapauksessa) taivaan sini ja taivas ovat olemassa, mutta jokainen kokee nuo ja muut tapahtumat yksilöllisesti. Päinvastoin kuin väittämässäsi "Jeesuksen luomassa todellisuudessa", jossa kaikkien tulisi kokea asiat tismalleen samalla tavalla, mikä on luonnollisesti mahdotonta.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Näin kirjoitti juutalainen oppinut...

        Kumoat jälleen kerran itse itseäsi. Juutalainen oppinut ei ole jumala, jolla on valta kumota vanha ja tehdä uutta. Tässä tapauksesdsa liittoa.

        >>> sinun mestarillisen logiikkasi mukaaan taivaan sineä ja taivasta ei ole olemassa...

        Olet mestari vääristelemään toisten sanoja, mutta minun logiikkani mukaan (tässä tapauksessa) taivaan sini ja taivas ovat olemassa, mutta jokainen kokee nuo ja muut tapahtumat yksilöllisesti. Päinvastoin kuin väittämässäsi "Jeesuksen luomassa todellisuudessa", jossa kaikkien tulisi kokea asiat tismalleen samalla tavalla, mikä on luonnollisesti mahdotonta.

        Mistä kummasta sinä olet saanut päähäsi, että Jeesuksen luomassa todellisuudessa kaikkien tulisi kokea asiat tismalleen samalla tavalla? Kuka se tässä vääristelee toisen sanoja? :D :D :D Toisaalta alakoululaisen metafysiikka selittyisi alakoululaisen lukutaidolla...


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Näin kirjoitti juutalainen oppinut...

        Kumoat jälleen kerran itse itseäsi. Juutalainen oppinut ei ole jumala, jolla on valta kumota vanha ja tehdä uutta. Tässä tapauksesdsa liittoa.

        >>> sinun mestarillisen logiikkasi mukaaan taivaan sineä ja taivasta ei ole olemassa...

        Olet mestari vääristelemään toisten sanoja, mutta minun logiikkani mukaan (tässä tapauksessa) taivaan sini ja taivas ovat olemassa, mutta jokainen kokee nuo ja muut tapahtumat yksilöllisesti. Päinvastoin kuin väittämässäsi "Jeesuksen luomassa todellisuudessa", jossa kaikkien tulisi kokea asiat tismalleen samalla tavalla, mikä on luonnollisesti mahdotonta.

        Juutalainen oppinut, jolle ylösnoussut Jeesus Kristus oli ilmoittanut sen evankeliumin, jota hänen tuli julistaa, julisti hyvää sanomaansa ylösnousseen Kristuksen valtuuttamana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kummasta sinä olet saanut päähäsi, että Jeesuksen luomassa todellisuudessa kaikkien tulisi kokea asiat tismalleen samalla tavalla? Kuka se tässä vääristelee toisen sanoja? :D :D :D Toisaalta alakoululaisen metafysiikka selittyisi alakoululaisen lukutaidolla...

        Yhtäkkiä alkoi näyttä siltä, että mahdollisesti et aivan ymmärtänyt Raamatun opetusta, jonka tämän langan aloittaja kiteytti seuraavasti: "Jeesuksessa Kristuksessa meillä ei ole itseä".

        Opetus tarkoittaa sitä, että Jeesuksessa ei ole olemassa meitä yksilöinä, vaan kaikki ovat kollektiivisesti yhtä Jeesuksen kanssa. Ymmärrät ehkä vertauksen paremmin, jos muistat borgien yhdyskunnan "Star Trek"-sarjasta. Tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että sinun "Jeesuksen luomassa todellisuudessa, johon ihminen herää uskoontulon myötä" ei ole olemassa mitään yksilöllistä - ihminen luopuu sekä itsestään että kaikesta muusta. Tämän vuoksi "Jeesuksen luomassa todellisuudessa" kaikki kokevat asioita tismalleen samalla tavalla, mikä on mahdotonta. Toisin sanoen sinun hypettämää "Jeesuksen luomaa todellisuutta" ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Yhtäkkiä alkoi näyttä siltä, että mahdollisesti et aivan ymmärtänyt Raamatun opetusta, jonka tämän langan aloittaja kiteytti seuraavasti: "Jeesuksessa Kristuksessa meillä ei ole itseä".

        Opetus tarkoittaa sitä, että Jeesuksessa ei ole olemassa meitä yksilöinä, vaan kaikki ovat kollektiivisesti yhtä Jeesuksen kanssa. Ymmärrät ehkä vertauksen paremmin, jos muistat borgien yhdyskunnan "Star Trek"-sarjasta. Tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että sinun "Jeesuksen luomassa todellisuudessa, johon ihminen herää uskoontulon myötä" ei ole olemassa mitään yksilöllistä - ihminen luopuu sekä itsestään että kaikesta muusta. Tämän vuoksi "Jeesuksen luomassa todellisuudessa" kaikki kokevat asioita tismalleen samalla tavalla, mikä on mahdotonta. Toisin sanoen sinun hypettämää "Jeesuksen luomaa todellisuutta" ei ole olemassa.

        Ymmärrykseltään alaikäiselle on näköjään mahdotonta selittää aikuisten asioita... mutta kokeillaan vielä kerran, vaikka noin teininulikkamaisen nurjaan asenteeseen harvemmin törmää.

        Nimittäin se, joka lukee tekstin:

        "Me olemme täydellisen eheitä itsejä sielullisesti ja ruumiillisesti ja täydellisen itsettömiä hengellisesti. Me olemme täydellisen eheitä itsejä sielullisesti ja ruumiillisesti ja täydellisen itsettömiä hengellisesti"

        ja kykenee kommentoimaan sitä

        "Jeesuksen luomassa todellisuudessa, johon ihminen herää uskoontulon myötä" ei ole olemassa mitään yksilöllistä - ihminen luopuu sekä itsestään että kaikesta muusta. Tämän vuoksi "Jeesuksen luomassa todellisuudessa" kaikki kokevat asioita tismalleen samalla tavalla"

        on joko täydellinen idiootti tai asenteeltaan täysin jähmettynyt henkilö.

        Hengellinen epäautonomisuus eli ei-itseys EI tarkoita sielullisen ja fyysisen identiteetin ja kokemusmaailman ei-itseyttä eli hupenemista ja häviämistä. Ehkäpä tämä asia on sinulle ylivoimainen samalla tavoin kuin sinulle on ylivoimaista ymmärtää, että on olemassa subjektiivisia todelllisuuksia vs. objektiivinen todellisuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrykseltään alaikäiselle on näköjään mahdotonta selittää aikuisten asioita... mutta kokeillaan vielä kerran, vaikka noin teininulikkamaisen nurjaan asenteeseen harvemmin törmää.

        Nimittäin se, joka lukee tekstin:

        "Me olemme täydellisen eheitä itsejä sielullisesti ja ruumiillisesti ja täydellisen itsettömiä hengellisesti. Me olemme täydellisen eheitä itsejä sielullisesti ja ruumiillisesti ja täydellisen itsettömiä hengellisesti"

        ja kykenee kommentoimaan sitä

        "Jeesuksen luomassa todellisuudessa, johon ihminen herää uskoontulon myötä" ei ole olemassa mitään yksilöllistä - ihminen luopuu sekä itsestään että kaikesta muusta. Tämän vuoksi "Jeesuksen luomassa todellisuudessa" kaikki kokevat asioita tismalleen samalla tavalla"

        on joko täydellinen idiootti tai asenteeltaan täysin jähmettynyt henkilö.

        Hengellinen epäautonomisuus eli ei-itseys EI tarkoita sielullisen ja fyysisen identiteetin ja kokemusmaailman ei-itseyttä eli hupenemista ja häviämistä. Ehkäpä tämä asia on sinulle ylivoimainen samalla tavoin kuin sinulle on ylivoimaista ymmärtää, että on olemassa subjektiivisia todelllisuuksia vs. objektiivinen todellisuus.

        >>> Ymmärrykseltään alaikäiselle on näköjään mahdotonta selittää aikuisten asioita...

        Sitähän olenkin tässä yrittänyt viimeiset pari päivää lapselle selittää, mutta ehkä on parasta, että palaat takaisin hiekkalaatikollesi jatkamaan leikkimistä. Kaikella on oma aikansa ja paikkansa, niin myös lapsen kehityksessä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Ymmärrykseltään alaikäiselle on näköjään mahdotonta selittää aikuisten asioita...

        Sitähän olenkin tässä yrittänyt viimeiset pari päivää lapselle selittää, mutta ehkä on parasta, että palaat takaisin hiekkalaatikollesi jatkamaan leikkimistä. Kaikella on oma aikansa ja paikkansa, niin myös lapsen kehityksessä.

        Niin se vain taisi kirpaista! Ja miksi ei kirpaisisi: asiasta et kykene sanomaan enää yhtikäs mitään. :D :D :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin se vain taisi kirpaista! Ja miksi ei kirpaisisi: asiasta et kykene sanomaan enää yhtikäs mitään. :D :D :D

        Asiahan oli loppuun käsitelty, joten postmodernistiset aivopierusi eivät kirpaise ketään Saharan rajattoman taivaan alla.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Asiahan oli loppuun käsitelty, joten postmodernistiset aivopierusi eivät kirpaise ketään Saharan rajattoman taivaan alla.

        Kävit sitten googlettamassa sanan "postmodernistinen", onnittelut! Ja toki tulet samalla paljastaneeksi, ettet lainkaan käsitä, mitä se tarkoittaa; jos sinulla olisi filosofiasta tai aatehistoriasta edes sen verran tietoa kuin siskonpoikani varpaanväleillä, olisit valinnut jonkin muun sanan tähän yhteyteen. (PostmoderniSTINEN viittaa kaiken lisäksi taidesuuntaukseen). :D :D :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävit sitten googlettamassa sanan "postmodernistinen", onnittelut! Ja toki tulet samalla paljastaneeksi, ettet lainkaan käsitä, mitä se tarkoittaa; jos sinulla olisi filosofiasta tai aatehistoriasta edes sen verran tietoa kuin siskonpoikani varpaanväleillä, olisit valinnut jonkin muun sanan tähän yhteyteen. (PostmoderniSTINEN viittaa kaiken lisäksi taidesuuntaukseen). :D :D :D

        Arvasit melkein oikein: en käyttänyt sattumalta kyseistä termiä kuvaamaan trollin (eli sinun) toimintaa tällä keskutelupalstalla. Onhan sekin jonkinlainen taito (lue kyseenalainen myöhäinen taidesuuntaus), joka muodostui nettietiketin rinnalle. Arvauksestasi meni ikävästi väärin se, että minun olisi pitänyt vaivautua käyttämään hakukonetta, joten käypäs googlaamassa mitä on postmoderni taide, niin pääset ehkä tämän kerran loistamaan isin ja äitin edessä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Arvasit melkein oikein: en käyttänyt sattumalta kyseistä termiä kuvaamaan trollin (eli sinun) toimintaa tällä keskutelupalstalla. Onhan sekin jonkinlainen taito (lue kyseenalainen myöhäinen taidesuuntaus), joka muodostui nettietiketin rinnalle. Arvauksestasi meni ikävästi väärin se, että minun olisi pitänyt vaivautua käyttämään hakukonetta, joten käypäs googlaamassa mitä on postmoderni taide, niin pääset ehkä tämän kerran loistamaan isin ja äitin edessä.

        Jatka ihmeessä! Yhtään ei paista ton sun selitysyrityksesi kökköteennäisyys läpi. Tää alkaa olla hauskaa! :D :D :D
        Oot sä vain aika hupaisa veikko. Kyselet ja intät typeriä, ja kun sulle selittää, että sä kyselet ja intät typeriä kuin mikäkin teininulikka, sä kutsut toista trolliksi. Mitäpä jos kasvaisit aikuiseksi ja ottaisit idioottisanomisistasi vastuun?
        Sulla on tässsä nyt foorumi auki puhua ASIASTA, mutta sehän sua ei enää kiinnosta, koska sä maalasit itsesi nurkkaan etkä ole sentään NIIN tyhmä, ettet tajuaisi maalanneesi itseäsi nurkkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatka ihmeessä! Yhtään ei paista ton sun selitysyrityksesi kökköteennäisyys läpi. Tää alkaa olla hauskaa! :D :D :D
        Oot sä vain aika hupaisa veikko. Kyselet ja intät typeriä, ja kun sulle selittää, että sä kyselet ja intät typeriä kuin mikäkin teininulikka, sä kutsut toista trolliksi. Mitäpä jos kasvaisit aikuiseksi ja ottaisit idioottisanomisistasi vastuun?
        Sulla on tässsä nyt foorumi auki puhua ASIASTA, mutta sehän sua ei enää kiinnosta, koska sä maalasit itsesi nurkkaan etkä ole sentään NIIN tyhmä, ettet tajuaisi maalanneesi itseäsi nurkkaan.

        Kirjoituksesi alkaa kuulostaa hupaisalta, mutta halvalta virtuaaliflirtiltä. Siihen joudun vetämään rajan. Kivaa oli, mutta onneksi näihin "pirskeisiin" ei ole osallistumispakkoa. Oikein mukavaa päivänjatkoa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kirjoituksesi alkaa kuulostaa hupaisalta, mutta halvalta virtuaaliflirtiltä. Siihen joudun vetämään rajan. Kivaa oli, mutta onneksi näihin "pirskeisiin" ei ole osallistumispakkoa. Oikein mukavaa päivänjatkoa.

        Kiitos, "Henki". :D :D :D


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa...

        Korjaan: ei sovittanut koko maailman vaan juutalaisten kanssa, sillä kaikki Raamatussa ilmoitetut Jumalan kanssa tehdyt liitot ja sopimukset koskivat ainostaan juutalaisia. Uuden liitonkin Jeesus solmi alunperin juutalaisten kanssa (Luuk. 22:20).

        >>> Ihmiskunta on jo sovitettu. Kaikille käy lopulta hyvin...

        Tästä olen eri mieltä, sillä mitään ei anneta ilmaiseksi.

        Mutta palataan todellisuuteen. Kuten monen muunkin valtauskonnon myös kristinukson ongelmana on hengellinen orjuus. Kristinusko on pohjimmiltaan orjuuttava, ei vapauttava. Tästä puhuu itse Raamattu - ihmisiä kohdellaan harmaana massana, joka ei saa ajatella tai toimia itse. Ihmiset ovat lampaita, joiden paimen tietää kaiken heidän puolestaan.

        Toisaalta Raamattu sanoo, että jokainen ihminen (tarkemmin sielu) on arvokas ja ainutlaatuinen yksilö, mutta toisaalta se pakottaa kaikki saman riman alle. Tämä avaa oven monille väärinkäytöksille, joita on vuosituhansien aikana nähty aivan riittämiin.

        Kuten olet itse sanonut, kaikilla kristityillä on olemassa vain ja ainoatssan yksi yhteinen todellisuus (Jeesuksen luoma). Väite ei käy yhteen sen kanssa, että jokainen ihminen on ainutlaatuinen yksilö. Tämä tarkoittaa sitä, että jokainen ihminen näkee ja kokee maalliset ja hengelliset asiat eri tavalla. Jokainen esim. tulkitsee Raamattua omalla tavalla, vaikka seurakunnan tarkoituksena onkin saada kaikki jäsenet ajattelemaan kollektiivisesti. Ihmiset näkevät eri tavalla värit, kokevat eri tavalla lämmön ja kylmyyden, rakkauden tai surun jne jne jne. Siksi ei ole olemassa mitään yhteistä Jeesuksen luomaa todellisuutta kuin korkeintaan hyvänä ja kauniina filosofisena ajatuksena. Todellisuus on jokaiselle oma.

        Olet kovin ristiriitainen sielu. Uskot toiseen mutta haluaisit saada toiselta vahvistuksen.
        Sinulla on kovin ristiriitauksia Raamatun kanssa,joten olet turvautunut vaihtoehtoihin myös.
        Tielläsi,on kiivas taistelu ja ennekuin löydät rauhan ja en oikean ,tulet kokemaan oudon rakkauden.
        Näin tuntuu.
        Sinun on löydettävä joskus,se Rakkaus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen oppinut, jolle ylösnoussut Jeesus Kristus oli ilmoittanut sen evankeliumin, jota hänen tuli julistaa, julisti hyvää sanomaansa ylösnousseen Kristuksen valtuuttamana.

        Juutalainen oppinut, jolle ylösnoussut Jeesus Kristus oli ilmoittanut sen evankeliumin, jota hänen tuli julistaa, julisti hyvää sanomaansa ylösnousseen Kristuksen valtuuttamana.

        Hän Jesus Kristus on luojapoika ja istuu Isän Jumalan oikealla puolella!
        Oli hän Juutalainen tai Marssilainen,mutta hän toi RAKKAUDEN !
        Kuka sinulle on tuonut Rakkauden? Allah? Baal?
        Tuntuu,että olet yksinäinen katkera ihminen,joka kaipaa RAKKAUTTA?'
        Olen pahoillani,jos Rakkaus ei ole vielä osunnut kohdallesi..
        Kyllä HE Rakastavat sinua AINA! Se Rakkaus tulee vielä sinulle!!


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Me olemme täydellisen eheitä itsejä sielullisesti ja ruumiillisesti ja täydellisen itsettömiä hengellisesti.

        Voisitko selittää, miksi ihmisen tulisi vapautua itsestään sekä myös sen, miksi ihmiset sairastavat edelleen, vaikka ovat "ruumiillisesti eheitä" ?!

        Ymmärrän tuon itsestä vapautumiseen. Ihminen on vasta silloin vapaa, kun pystyy pistämään välillä minänsä syrjään. Terveitä voimme olla korkeintaan hengellisessä mielessä Jumalan silmissä Jeesuksen sovitustyön läpi katsottuna.

        Jumala on enemmän kiinnostunut synnin sairauden paranemisesta ja sielun terveydestä, kuin tämän aikanaan katoavan kropan kohtalosta. Jesaja puhuu allaolevassa tekstissä enemmän sielun ja mielen terveydestä, kuin fysiikasta.

        Jesaja 53: 4-
        "Totisesti meidän sairautemme hän kantoi, ja meidän kipumme Hän sälytti päällensä.
        Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.


    • Anonyymi

      Lukivihre: "Jos olisit saksanpähkinä...?" 😐

    • Aloittaja kuulostaa pahasti rasistiselta.

      • Anonyymi

        Miten nii? Kaksoistandardi?
        Vain mustat shakkinappulatko saisivat olla ylpeitä itsestään? 😶


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten nii? Kaksoistandardi?
        Vain mustat shakkinappulatko saisivat olla ylpeitä itsestään? 😶

        No mitäs meni tuollaisia hassutuksia shakkinappuloista aloitukseen laittamaan, en malttanut olla kommentoimatta. :p


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nii? Kaksoistandardi?
        Vain mustat shakkinappulatko saisivat olla ylpeitä itsestään? 😶

        Haluan nähdä kuinka shakin pelaajat polvistuvat ennen ottelua, mukava nähdä kuinka norjalainen maailmanmestari sen suorittaa. Taitaisi olla vielä paremman näköistä kuin Kimin polvistuminen joka oli aika suorin jaloin.


      • Anonyymi

        Edustaako tämä "parempaa rasismia"?

        https://www.seiska.fi/Uutiset/Missikaunotar-Kelly-Kalonji-toteutti-unelmansa-perusti-uuden-missikilpailun-Suomessa

        Missikilpailu VAIN afrikkalaistaustaisille naisille... Miksei valkoinen suomalainen voisi olla Miss Afrikka?

        Entä jos Miss Suomi-kisa rajoitettaisiin VAIN puhtaasti suomalaisugrilaiset juuret omaaville naisille?

        Ne kaksoisstandardit. Vähemmistö hallitsee enemmistöä. Tämän päivän vihervasemmistolaisuus Suomessa edustaa kaikkea muuta kuin demokratiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edustaako tämä "parempaa rasismia"?

        https://www.seiska.fi/Uutiset/Missikaunotar-Kelly-Kalonji-toteutti-unelmansa-perusti-uuden-missikilpailun-Suomessa

        Missikilpailu VAIN afrikkalaistaustaisille naisille... Miksei valkoinen suomalainen voisi olla Miss Afrikka?

        Entä jos Miss Suomi-kisa rajoitettaisiin VAIN puhtaasti suomalaisugrilaiset juuret omaaville naisille?

        Ne kaksoisstandardit. Vähemmistö hallitsee enemmistöä. Tämän päivän vihervasemmistolaisuus Suomessa edustaa kaikkea muuta kuin demokratiaa.

        "Missikilpailu VAIN afrikkalaistaustaisille naisille... Miksei valkoinen suomalainen voisi olla Miss Afrikka?"

        Loogisesti siksi, ettei valkoinen suomalainen ole yleensä afrikkalaistaustainen. Kun nyt olet tärkeiden asioiden äärellä, mikset samalla valita miksei naimaton Miss voi osallistua Mrs. Suomi kilpailuun, turkulainen Miss Helsinki-kilpailuun ja anorektikko Miss Plus Size kilpailuun.


    • Anonyymi

      "Olemme kaikki vain shakkinappuloita maailmanvaltiaiden pöydillä." 🙁

    • Anonyymi

      Mitä ihmettä oikein horiset?

      • Anonyymi

        Niinhän eräs saarnaajaki sanoi, että ihmiset ovat vain shakinappuloita pelipöydällä, jota hallitsee joko Jumala tai Saatana. Vihollinen hallitsee ilmavallasta käsin pelastumattomia mielen ja ajatusten kautta. Samoin Jumala hallitsee uskovia Henkensä kautta.

        Jokainen meistä ollaan pelipöydällä sen ajan, kuin Jumala meille on sallinut. Sitten meidät siirretään syrjään. Lopulta tietenkin peli päättyy Jumalan täydelliseen voittoon, jolloin koko pelilauta tyhjennetään ja alkaa uusi aikakausi.

        "Sillä näin sanoo Herra: Vielä vähän aikaa, ja minä liikutan taivaat ja maan, meren ja kuivan. Ja minä liikutan kaikki pakanakansat, ja kaikkien pakanakansojen kalleudet tulevat (ei Brysseliin, vaan Jerusalemiin), ja minä täytän tämän temppelin kunnialla (nappula nimeltä antikristus täyttää häpeällä), sanoo Herra Sebaot" (Haggai 2:6-7).


    • Anonyymi

      Uskovaisten kanssa väittely on kuin pelaisi pulujen kanssa shakkia.
      Ne kaataa kaikki nappulat, paskantaa laudalle ja lentää kertomaan kavereilleen kuinka hyvin ne pelasi.

      • Anonyymi

        Sinä ilmeisesti sitten lopetat sen väittelyn. Sopii.


      • Anonyymi

        Tämä on ehkä paras kommentti, minkä olen näiltä foorumeilta lukenut! (Ja täytyy tunnustaa, että uskon Kristuksen ylösnousemukseen.) :D :D :D
        -GF-


    • Anonyymi

      Olen pohjimmiltani musta, mutta Jumalan armosta valkoinen,
      enemmän luonnon- kuin puhtaanvalkoinen

    • Anonyymi

      Musta taitaa olla lähempänä oletetun jeesuksen väriä.

    • Anonyymi

      Jaa- että valkoinen. Olisiko tärkeämpi nimi ja elämänkirja, kuin valkoinen?
      Valkoisissakin on värisävyjä, mutta elämänkirja on ainutkertainen.

    • Anonyymi

      Meidän shakkinappulat on puuta. Musta ja pyökki. Olisin ihan kumpi vain mutta kun tykkään puusta, niin voisin olla pyökki.

      • Anonyymi

        Jaa


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onko vinkkejä ikävän lopettamiseen?

      Onko hyviä vinkkejä, miten pääsisi ikävästä eroon? Järkeviä pliis!
      Ikävä
      70
      2839
    2. Rippileirillä ahdistelua - jälleen kerran

      Lyhyen ajan sisällä monia tapauksia jotka todistavat, että lapsenne eivät ole turvassa rippileirillä. Leirin yövalvoja
      Luterilaisuus
      86
      1605
    3. Mikä on toivomuksesi

      Tällä hetkellä
      Ikävä
      170
      1531
    4. Tavio toi uudet tuulet ministeriöön: Rukoushetkiä kabinetissa, vähemmistöpuheet pannaan

      Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Ville Tavio on ilmoittanut, ettei hänen puheisiinsa saa kirjoittaa mitään seksuaali-
      Ateismi
      165
      1351
    5. Nimesi nainen

      On koko päivän ollut ajatusteni ykkönen. Jotenkin kaipaan sinua nyt entistä enemmän ja se on saanut minut miettimään tos
      Ikävä
      64
      1323
    6. Olen tyytyväinen Tinderiin

      Deittailu on pitkän parisuhteen jälkeen ollut pääosin virkistävää ja kiva sosiaalinen harrastus, josta on saanut seuraa,
      Sinkut
      141
      1161
    7. Tunnen intohimoa.

      Jokaiselle naiselle sanon että panisin.
      Ikävä
      177
      1110
    8. Yritän toipua siitä, etten sinua saanut nainen

      Niin oli varmaan tarkoitettu. Oli nähty, että me emme kuulu yhteen ja teiden täytyy kulkea eri suuntaan. Yritän toipua m
      Ikävä
      43
      1017
    9. Laita koko etunimi

      Ketä ikävöit. Ei tää muuten rupee selviimään. M-N
      Ikävä
      54
      989
    10. Vaikka olet nainen

      Tunteellinen ja suhtaudut asioihin hyvin syvällisesti ( mikä on hyvä asia). Mutta kai sua nyt joskus huvittaa tämä meid
      Ikävä
      40
      978
    Aihe