Plastic Surgery Center

Anonyymi

Kävin konsultaatiossa Pihlamaalla koskien alakasvojani, ja hän suositteli rasvansiirtoa kaulalle. Ihmettelin itse, miksi kaularyppyihini laitettaisiin rasvaa, iho on kuitenkin niin ohut. Luotin kuitenkin "ammattilaisen" mielipiteeseen ja suostuin toimenpiteeseen ja nyt puoli vuotta leikkauksesta ryppyjen lisäksi kaulani on muhkurainen ja täynnä patteja! Tulen tarvitsemaan rasvaimun ja kaulankohotuksen, sillä alue on kokonaan pilalla, en tiedä tulevatko nämäkään auttamaan. Varokaa kyseisen kirurgin suosittelemia leikkauksia!

8

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olen saanut Pihlamaalta ammattitaitoista ja hyvää palvelua. Hän tekee työtä koko sydämmellään, voin suositella.

    • Anonyymi

      Rasvansiirrot vaativat huomattavasti kokemusta ja tulokset ovat aina hyvin yksilöllisiä. Toisilla rasva pysyy hyvin, toisilla kuluu pois, kuulostaisi siltä että sinulla rasva on tarttunut läikittäin. Ehkä kaulan lihaksissa on ollut kireyttä ja aineenvaihdunta alueella on epätasaista? (Arvailua). Olen kuullut kaulan poikittaisjuonteiden häivyttämisestä täyteaineilla, mutta olettaisin senkin olevan vaikeaa alueen dynaamisuuden vuoksi. Esim. silmänympärystä moni plastiikkakirurgi ei suosittele täyteläistämään rasvalla, koska rasva muodostaa herkästi "paketteja", tyrämäisen pullotuksen alueelle. Varmasti Pihlajamaa on erityisen taitava rekonstruktiivisessa kirurgiassa (näin olen ymmärtänyt), ei ehkä niinkään "muovaavassa". Kannattaa aina tehdä omatoimista tiedonhakua, ennen kuin tekee päätöstä kirurgiasta, vaikka yksi lääkäri toimenpidettä suosittelisikin.

      "The real self"

      • Anonyymi

        Itse suosittelen myös käymään konsultaatiossa kahdella tai kolmella. Ja selvittämään mihin kukakin on erikoistunut ja mitkä on yleisimmät syyt miksi joku ei ole ko. toimenpiteeseen tyytyväinen.

        Rasvansiirtoa harkitsisin itse vain vartalolle (rinnat jne), ikävä kyllä hyvienkien tekijöiden tekemänä kasvoille tulee usein pientä juovaa ja muhkuraa.


      • Anonyymi

        hyvin kirjoitettu, Pihlamaa. itsekehu on parasta kehua. itse en ole tyytyväinen sinun tekemään yläluomileikkaukseen vuodelta 2018, koirankorvat vaivaavat edelleen ja arpi on kyllä näkyvässä paikassa. mitäs siihen sanot?


    • Anonyymi

      Mietin, mikä ihme on alakasvot.

      • Anonyymi

        Voisi kai luokitella nenästä alaspäin, mutta sitä ihmettelen että kaula kuuluisi kasvoihin.


    • Anonyymi

      Onko hän edes erikoislääkäri tai edes kirurgi?

    • Anonyymi

      Rikosepäilyt Yle Uutiset 02.08.2023 VELI-PEKKA HÄMÄLÄINEN
      2.8. 14:44
      Suomen suurimpiin kuuluva plastiikkakirurgian klinikka meni ”huomaamatta” konkurssiin – nyt poliisi epäilee törkeitä talousrikoksia
      Poliisi on tutkinut Plastic Surgery Center Suomi Oy:n konkurssia. Yrityksen perustaja kiistää rikosepäilyt.

      Poliisi epäilee talousrikoksia Suomen suurimpiin kuuluneen plastiikkakirurgiaklinikan konkurssissa.

      Rikostutkinta koskee Plastic Surgery Center Suomi -nimistä yhtiötä, joka meni konkurssiin vuonna 2018.

      Yhtiö toimi markkinointinimellä Plastic Surgery Center. Nykyään nimeä käyttää joukko uusia yrityksiä, joiden taustalla ovat osin samat toimijat. Ketju on liikevaihdoltaan tiettävästi alansa suurin Suomessa.

      Poliisi on tutkinut konkurssiin liittyen useita rikoksia. Nimikkeet ovat törkeä velallisen epärehellisyys, törkeä kirjanpitorikos ja velkojansuosinta.

      – Epäillyillä on tapahtumista aika lailla erilainen käsitys kuin poliisilla ja pesänhoitajalla, sanoo tutkinnanjohtaja, rikostarkastaja Teemu Jokinen Helsingin poliisista.

      Poliisi ei kerro yksityiskohtia siitä, mitä rikostutkinta koskee.

      Pääjuttu siirtyi syyteharkintaan aiemmin kesällä. Syyttäjä ei ole vielä päättänyt, nostetaanko asiassa syytteitä.

      Perustaja kiistää rikokset
      Ylen tietojen mukaan jutussa on kaksi epäiltyä, joista toinen on Plastic Surgery Center Suomi Oy:n perustanut Karl Johan Svedjeholm. Hän on yksi tunnetuimmista ja tuotteliaimmista esteettistä kirurgiaa tekevistä lääkäreistä Suomessa.

      Svedjeholm on alalla myös kiistelty hahmo, koska hän on tehnyt suuren määrän operaatioita ilman plastiikkakirurgian erikoislääkärin koulutusta.

      Svedjeholm kiistää Ylelle syyllistyneensä rikokseen. Hänen mukaansa epäilyssä on kyse ”lippulappujen” puuttumisesta kirjanpidosta ja suhteellisen pienistä rahasummista.

      – Jos olen tehnyt jonkin virheen, se ei varmasti ole ollut tahallinen. Siitä seuraa mitä seuraa. Jos tulee sakko, se on ihan hyvä asia.

      Nyt tutkittavista rikosnimikkeistä vakavimmat ovat törkeä velallisen epärehellisyys ja törkeä kirjanpitorikos. Näistä rikoksista voi lain mukaan saada vähintään neljän kuukauden ja enintään neljän vuoden vankeusrangaistuksen.

      Edes työntekijät eivät huomanneet
      Svedjeholm perusti Plastic Surgery Center Suomi Oy:n vuonna 2012. Ensimmäisinä vuosinaan yritys kasvoi nopeasti ja teki hyvää tulosta. Sen jälkeen se ajautui konkurssiin olosuhteissa, jotka herättivät pesänhoitajan huomion.

      Yhtiö muun muassa myi kalustoaan konsernin muille yrityksille huomattavan halvalla. Konkurssin jälkeen toinen yritys jatkoi toimintaa entisissä tiloissa, osin entisellä henkilökunnalla ja samoilla nettisivuilla. Helsingin käräjäoikeuden mukaan kyse oli liikkeen luovutuksesta.

      Muutos oli niin saumaton, että edes kaikki työntekijät eivät ymmärtäneet klinikan ajautuneen talousvaikeuksiin ja konkurssiin.

      – [Konkurssivuosi] oli aktiivista ja hyvää aikaa, ihmetteli yksi yhtiön kirurgeista myöhemmin erään toisen asian oikeudenkäynnissä.

      Lisäksi Plastic Surgery Center Suomi Oy siirsi ennen konkurssia rahaa konsernin muille yrityksille sekä Svedjeholmille itselleen. Konkurssipesä vaati osan näistä rahoista takaisin oikeusteitse.

      Monimutkainen yritysjärjestely Sveitsissä
      Svedjeholmin mukaan hän ei vastannut konkurssiin menneen yrityksen liiketoiminnasta epäiltyjen rikosten aikaan, vaikka oli toimitusjohtaja. Hän teki lääkärin töitä, taloudesta vastasivat muut.

      Svedjeholm kuitenkin omisti enemmistön klinikasta monimutkaisen omistusjärjestelyn kautta. Yhtiön emoyhtiö oli rekisteröity Zugin kantoniin Sveitsiin. Sen omisti kaksi muuta sveitsiläistä holding-yhtiötä, joista toinen oli Svedjeholmin.

      – Teemu Vasankari on hoitanut tuota. En ymmärrä hölynpölyä koko aiheesta, Svedjeholm sanoo.

      Vasankari on liikemies, joka on tuomittu Suomessa useista talousrikoksista. Hän kuoli viime vuonna Virossa muun muassa Ilta-Sanomien mukaan.

      Svedjeholm painottaa, että nykyiset Plastic Surgery Center -nimeä käyttävät yritykset eivät ole rikostutkinnan kohteena. Hän sanoo lisäksi olevansa luopumassa niistä.

      – Iso konserni on ostanut 100 prosenttia minun kaikista osakkeistani. Toimitusjohtajana olen vielä tämän vuoden loppuun. Siihen on palkattu muita henkilöitä.

      Ei ainoa poliisitutkintaan päätynyt klinikka
      Plastic Surgery Center Suomi Oy ei ole ainoa esteettisen kirurgian alan yritys, joka on viime aikoina päätynyt poliisitutkintaan.

      Yle kertoi aiemmin tänä vuonna Tiina Jylhän The Look -klinikan arveluttavasta toiminnasta. Yritys myi isolle joukolle asiakkaita kauneusleikkauksia, jotka eivät koskaan toteutuneet. Osa asiakkaista ei ole saanut rahojaan takaisin.

      Tapauksesta on tehty lukuisia tutkintapyyntöjä poliisille. Ylen tietojen mukaan poliisilla on Suomessa käynnissä ainakin yksi rikostutkinta, Kaakkois-Suomen poliisissa. Rikosnimikkeenä on petos.

      Tiedätkö lisää aiheesta? Ota yhteys toimittajaan: veli-pekka.hamalainen(at)yle.fi

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe