Tieto / mielipide

Anonyymi

Some keskusteluissa on tullut esiin Koronan alkavan ahdistamaan.
Sinä joka et niin koe, hyppää yli tämä keskustelun aloituskin.

Mielestäni tieto Koronaviruksen olemassa olosta ja elinolosuhteista saa aikaa tarpeetonta pelkoa & ahdistusta.
Suojautuminen tartunnalta, on tehty todella monimutkaiseksi eri ohjeiden kilpailuiksi.

Ihmiset liikkuvat paljon.
Missä virus elää, kuinka kauan se on elossa ja miten sen voi saada, on tehty kilpalaulusi mielipiteinä.
Tieto = Tutkittuihin tosiasioihin ja yleiseen tietämykseen tai muuten todennettavissa oleva käsitys tai näkemys.
Mielipide = Näkemys asiasta tai henkilöstä. Näkemys on sisäistetty mielikuva, henkilökohtainen mielipide.
Jopa alan ammattilaisista on tullut kuin kilpahuutajat viestinä Minä Minä minä.
Esimerkkejä hullunkurisista ohjeista:
Kädet on pestävä 20 kertaa vuorokaudessa.
Jos ei ole poistunut kotoaan eikä asunnossa ole Koronaa sairastavaa tai asut yksin?
Virus elää pinnoilla maksimissaan 4 vuorokautta. Ja tarttuu…..
ON hullua selitellä jotain tiettyä olosuhdetta.
Maa tai Ilma kosketus ja pisarat jotka liikkuvat ilmassa.
Suomalainen syljeksii liikkuessaan MAA. 4 vrk
Ihmiset puhuvat aivastelevat yskivät ILMA. Niin kauan kuin nuo pisarat ovat ilmassa ne putoavat lattialle ja maahan. 4 vrk.
Pinnat joihin käsi jossa on virus koskettaa. Ovet kahvat nappulat ostoskärryt yleiset- tilat WC kaikki istuimet kaikki joihin kädellä kosketaan.
Mielestäni kukaan ei ala pitää hengitys-suojanta joka täytyy keittää ja silittää joka käytön jälkeen.
Millä tiedolla riittäsi suojaimen pesu ja 4 vuorokautta käyttämättä ennen seuraavaa käyttöön ottoa.
Loistava markkina rako kertakäyttöisille suojaimille jota vielä joutuisi käyttämään useamman vuorokaudessa. Käsidesin hinta jo kymmenkertaistui.
Jos jokainen miettisi mikä olisi tärkeintä tietää, hyvän suojan saamiseksi? Ja kertoisi sitten mielipiteensä.

0

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
        NATO
        724
        2491
      2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
        Maailman menoa
        349
        2110
      3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
        Ikävä
        26
        1952
      4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
        Maailman menoa
        14
        1790
      5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
        Ikävä
        58
        1558
      6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
        Ikävä
        12
        1092
      7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
        Ikävä
        18
        1079
      8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
        Ikävä
        55
        940
      9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
        Ikävä
        63
        915
      10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
        Maailman menoa
        2
        888
      Aihe