Kukista ja mehiläisistä

Jokainen palstaa lukeva on suurella todennäköisyydellä kuullut uskovien miesten pitävän itseään naisia parempina. Vakiintunutta ajatustapaa perustellaan erilaisilla Raamatun ilmoituksilla. Esim. Aatami (mies) luotiin ennen Eevaa (nainen), Jeesuksen kylväjä-vertauksella, Paavalin opetuksilla jne.

Kaikista mielenkiintoisin ja samalla harhaisin tapa on käyttää väärin kylväjä-vertausta. Pähkinänkuoressa miestä verrataan tuohon siemeneen, joka istutetaan maahan. Mies (siemen eli miehen perimä) pitää siis sisällään kaiken tarvittavan, on täysin valmis, ja maa (nainen) vain kypsyttää sitä. Pannaan (valmiit) pullat uuniin, sanoo vanha kansa. Ei tarvitse etsiä kauan, kun löytyy typillisin esimerkki:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16494342/paavalin-vajavainen-ymmarrys#comment-103514790

Valitettavasti joudun kertomaan harhaanjohdetuille miehille, että asia ei ole näin. Todellisuudessa miehen perimä ei yksinään saa mitään aikaiseksi, vaan uuden elämän syntyyn tarvitaan huomattavasti enemmän. Miehen perimä kattaa korkeintaan puolet ihmisen perimästä ja toinen puolikas tulee naisen munasolusta. Sekään ei vielä riitä, vaan naisen munasolulla on myös selvä oikeus hyväksyä miehen siemenet tai torjua/hylätä sairaat yksilöt. Onnellisen yhdistymisen jälkeen tulee vielä lukuisia mutkia matkaan, joista osa saattaa olla letaaleja, ennen kuin tuore lapsi on valmis syntymään, mutta sekään ei vielä riitä. Lapsi kasvaa ja kehittyy seuraavien vuosien aikana. Sitä vertauskuvallista valmista pullaa ei ole olemassa.

Täsmälleen samoin tapahtuu kaikkialla luonnossa, myös kukilla ja mehiläisillä. Ei muuta, kuin paljon luonnollisen onnellisia hetkiä kaikille tasapuolisesti.

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Miehen perimä kattaa korkeintaan puolet ihmisen perimästä ja toinen puolikas tulee naisen munasolusta."

      joopa joo :)
      eli mistä se nainen on saanut sen oman perimän?
      esim
      Jos ajatellaan että Jumala on:
      sininen ja punainen, niin samoin on mies.
      Mies on siis sekä sininen että punainen.
      Nainen on vain punainen.

      ja sama tieteellisesti:
      Miehellä on x ja y
      naisella vain x

      joten, minkäpuolen se tuleva sikiö, lapsi sitten saa naiselta!
      ja sama Herran ja Seurakunnan suuressa salaisuudessa.
      Jumala Poika eli Jeesus on tässä se mies, ja
      nainen on se seurakunta.

      Mitä, seurakunta antaa Herralle?
      Mitä Herra, Jumala joka on kaiken tehnyt Poikansa kautta, sitten isoaa ja janoaa?

      Ps. 50:12
      Jos minä isoaisin, en minä sitä sinulle sanoisi; sillä minun on maanpiiri ja kaikki, mitä siinä on.

      Jos Paavali ei kelpaa, entäs Taavit?

      Lue koko Daavidin psalmi.

      joten KAIKKI on Jumalan ja Jumala on antanut sen ja ne, Miehelle.
      nyt ne ovat osin "myyty" vihamiehelle, perkeleelle, mutta Jeesus palautti ne alkuperäiselle omistajalle.

      vai tekikö Jumala maan ja koko maailman kaikkeuden itseään varten!
      ei vaan miehelle.
      myös kukat ja mehiläiset.

      Miten on sinä viisas ja ymmärtäväinen, miten luku:
      1.618 on luonnossa?

      • >>> eli mistä se nainen on saanut sen oman perimän?

        Joillakin on nähtävästi jäänyt peruskoulu käymättä.


    • Anonyymi

      " uskovien miesten pitävän itseään naisia parempina. "
      Mitä tarkoitat sanala 'parempina' ?

      Asemaa Jumalan edessä?
      Jumalan lahjoja, kuten apua eli naista?
      Kerro toki.

      • Kaikki lähtee siitä, että Raamatun mukaan mies luotiin ensin. Se riittää monelle uskovalle miehelle perusteluksi.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kaikki lähtee siitä, että Raamatun mukaan mies luotiin ensin. Se riittää monelle uskovalle miehelle perusteluksi.

        " uskovien miesten pitävän itseään naisia parempina. "
        Mitä tarkoitat sanala 'parempina' ?

        Asemaa Jumalan edessä?
        Jumalan lahjoja, kuten apua eli naista?
        Kerro toki.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kaikki lähtee siitä, että Raamatun mukaan mies luotiin ensin. Se riittää monelle uskovalle miehelle perusteluksi.

        "Kaikki lähtee siitä, että Raamatun mukaan mies luotiin ensin. Se riittää monelle uskovalle miehelle perusteluksi."

        Ensimmäisessä kohdassa , missä ihmisen luomisesta kerrotaan, on kyllä erittäin tasa-arvoinen teksti.
        Ihminen = mies nainen.
        Ts sanoen ihminen koostuu kahdesta puolikkaasta, jotka yhdessä muodostavat ihmisen.

        1Ms1:27. Niin Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jumalan kuvaksi hän loi hänet, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " uskovien miesten pitävän itseään naisia parempina. "
        Mitä tarkoitat sanala 'parempina' ?

        Asemaa Jumalan edessä?
        Jumalan lahjoja, kuten apua eli naista?
        Kerro toki.

        Kun kopsaat omia viestejäsi, älä kopsaa myös kirjoitusvirheitä, vaan korjaa ne.


    • Anonyymi

      Matt 23
      16 Voi teitä, te sokeat taluttajat, jotka sanotte: 'Jos joku vannoo temppelin kautta, niin se ei ole mitään; mutta jos joku vannoo temppelin kullan kautta, niin hän on valaansa sidottu'!
      17 Te tyhmät ja sokeat! Kumpi on suurempi, kultako vai temppeli, joka kullan pyhittää?
      18 Ja: 'Jos joku vannoo alttarin kautta, niin se ei ole mitään; mutta jos joku vannoo sen päällä olevan uhrilahjan kautta, niin hän on valaansa sidottu'.
      19 Te sokeat! Kumpi on suurempi, uhrilahjako vai alttari, joka uhrilahjan pyhittää?
      20 Sentähden, joka vannoo alttarin kautta, vannoo sen kautta ja kaiken kautta, mitä sen päällä on.
      21 Ja joka vannoo temppelin kautta, vannoo sen kautta ja hänen kauttansa, joka siinä asuu.
      22 Ja joka vannoo taivaan kautta, vannoo Jumalan valtaistuimen kautta ja hänen kauttansa, joka sillä istuu.

      Miten on onko Jumala Temppeli?
      Onko uskovainen Mies Jumalan Temppeli?

      Joten, voit miettiä kukkia ja mehiläisiä tämän kautta, kunnes sitten tuon Salomonin viisaudet esille?

      Joten, Tämä on JUURI sitä iisebelin henkeä.
      Jumalan tekemä nainen on arvokas ja APU, miehelle,
      EI JUMALALLE:
      Joten,
      Jos Jumala on sitten kaiken tehnyt etkä tahdo uskoa eli totella ja olla ALAMAINEN, ei ALISTETTU,
      Jumalalle ja
      Omalle herrallesi, olkoon kuka tahnsa mies, isäsi, veljesi tahi miehesi,
      Taistelet Jumalaa vastaan!

      et voi tätä voittaa eikä sinulla ole eikä tule sanoja, millä voit Jumalan teot tyhjäksi tehdä.

      Joten
      mikä on seuraava perustelusi?

      • >>> Jumalan tekemä nainen on arvokas ja APU, miehelle.

        Näin kirjotettuna tämä on oikein kaunis filosofinen ajatus, melkeinpä unelma. Todellisuudessa miehen paremmuutta naisen nähden korostetaan aivan liikaa.

        >>> Joten mikä on seuraava perustelusi?

        Olen sitä mieltä, että alamainen on täysin sama kuin alistettu. Alamaisella ei ole vapautta valita.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Jumalan tekemä nainen on arvokas ja APU, miehelle.

        Näin kirjotettuna tämä on oikein kaunis filosofinen ajatus, melkeinpä unelma. Todellisuudessa miehen paremmuutta naisen nähden korostetaan aivan liikaa.

        >>> Joten mikä on seuraava perustelusi?

        Olen sitä mieltä, että alamainen on täysin sama kuin alistettu. Alamaisella ei ole vapautta valita.

        "Olen sitä mieltä, että alamainen on täysin sama kuin alistettu. Alamaisella ei ole vapautta valita."

        I see
        ja kun molemmat sanat alkavat, A.lla (kirjain A) niin ne tarkoittavat samaa.

        Kaikki suomalaiset ovat jonkun tahon alamainen.
        Kaikkia suomalaisia ei ole alistettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Olen sitä mieltä, että alamainen on täysin sama kuin alistettu. Alamaisella ei ole vapautta valita."

        I see
        ja kun molemmat sanat alkavat, A.lla (kirjain A) niin ne tarkoittavat samaa.

        Kaikki suomalaiset ovat jonkun tahon alamainen.
        Kaikkia suomalaisia ei ole alistettu.

        Ymmärsit kyllä hyvin, mitä tarkoitin, mutta päätit turhaan saivarrella. Esitetyn logiikan mukaan sanat Arvokas, Armollinen ja Ainutlaatuinen alkavat myös A:kirjaimella ja tarkoittavat siten alistettua. Voi näitä kielitohtoreita...


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Olen sitä mieltä, että alamainen on täysin sama kuin alistettu. Alamaisella ei ole vapautta valita."

        I see
        ja kun molemmat sanat alkavat, A.lla (kirjain A) niin ne tarkoittavat samaa.

        Kaikki suomalaiset ovat jonkun tahon alamainen.
        Kaikkia suomalaisia ei ole alistettu.

        >Kaikki suomalaiset ovat jonkun tahon alamainen.

        Suomalaiset ovat kansalaisia, eivät alamaisia. Alamaisuus päättyi kansanvaltaan siirtymisen yhteydessä satakunta vuotta sitten.

        Ruotsalaista voi leikillään sanoa kruunun alamaiseksi, mutta mitään sisältöä tuolla käsitteellä ei enää ole.


    • Anonyymi

      Mies ja nainen ovat erilaisia. Siksi meillä on kaksi sukupuolta, joilla on tyypillisesti erilaiset tehtävät kodissa ja yhteiskunnassa. Ateistit hämärtävät tämän yhdessä setalaisten kanssa, niin että enää ei saisi opettaa terveellä tavalla pojista ja tytöistä, miehistä ja naisista.

      Ei se sitä tarkoita, että nainen olisi alistettu, jos toimii hänelle sopivan tehtäväjaon mukaan perheessä ja yhteisössä, jossa elää. Ei se sitä tarkoita, että mies olisi jotenkin parempi (millä tavalla?), kun hän vastaa perheen elatuksesta ja isoista päätöksistä: kantaa niistä vastuun ja uhraa tarvittaessa itsensä perheen elatuksen eteen. Se on rakkautta, ei ylimielisyyttä tms.

      Ja sellaista miestä nainen kunnioittaa, joka tekee kaikkensa hänen ja lasten eteen ajattelematta vain omaa parastaan ja etuaan niin kuin setalaiset ja ateistit järkiään tekevät ilman yhtä ainoaa poikkeusta palstan kirjoittajien joukossa. Itsekkäitä piruja ovat kaikki nämä irvileuat ja röyhkeät valehtelijat!

      • >>> ...jos toimii hänelle sopivan tehtäväjaon mukaan perheessä ja yhteisössä...

        Mistä tämä "sopiva tehvänjako" tulee? Aivan oikein - miehet sen määräävät Raamatun ilmoitukseen tukeutuen. Määrävät ilman vaihtoehtoja ja se tarkoittaa alistamista.

        >>> Ja sellaista miestä nainen kunnioittaa... ateistit järkiään tekevät...

        Ei tarvitse sotkea ateisteja tähän. Jokainen (uskova) vastatkoon omasta puolesta. Mitä tulee kunnioitukseen, niin sitä ei kukaan saa pakottamalla, vaatimalla tai alistamalla. Samoin kuin luottamuksen sen on ansaittava.


      • >Ateistit hämärtävät tämän yhdessä setalaisten kanssa, niin että enää ei saisi opettaa terveellä tavalla pojista ja tytöistä, miehistä ja naisista.

        Yksikään ateisti ei tule seuraamaan mitä Hittoa lapsillesi kotona opetat. Vasta sitten jos opetuksesta seuraa jotain ulospäin näkyviä ikävyyksiä, lastensuojelu voi viheltää pelin poikki.

        >Ei se sitä tarkoita, että mies olisi jotenkin parempi (millä tavalla?), kun hän vastaa perheen elatuksesta ja isoista päätöksistä:

        Yhä useammassa perheessä nainen tienaa miestään enemmän, jos et satu tietämään.


    • Anonyymi

      Ymmärrän Jumalan luomistyön kaikkinensa noudattavan patriarkaalista järjestystä. Jumala on meidän Luojamme , meitä älykkäämpi ja Hänen herruuttaan on kunnioitettava. Muuten syntyy sekasorto ja on jo syntynytkin.

      Olen itse nainen, mutta tämä tosiasia ei ole itselleni mitenkään vaikea tunnustaa.

      En ole miestä huonompi, mutta myönnän, että jotkut asiat he ymmärtävät paremmin. Mies on looginen, järjellinen, nainen tunteellinen.

      Molemmat yhdessä, omalla paikallaan luovat ydinperheen.

      Jos tätä järjestystä sotketaan esim. epäasiallisella naisen alistamisella, miehet saavat syyttää vain itseään, jos nainen on siitä sisuuntunut.

      • On tietysti tasapainoisiakin perheitä, sitä en missään vaiheessa yrittänytkään kiistää. Se on ihaltava asia. Avaus koskee ainoastaan niitä uskovia miehiä, jotka luulevat itsestään hieman liikoja ja monesti unohtavat sen tosiasian, että äiti on heidätkin synnyttänyt.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        On tietysti tasapainoisiakin perheitä, sitä en missään vaiheessa yrittänytkään kiistää. Se on ihaltava asia. Avaus koskee ainoastaan niitä uskovia miehiä, jotka luulevat itsestään hieman liikoja ja monesti unohtavat sen tosiasian, että äiti on heidätkin synnyttänyt.

        "äiti on heidätkin synnyttänyt."

        Mitä tarkoitat synnyttämisellä?
        Nainen on tehnyt ja valmstanut sikiön eli lapsen kohdussaan?
        vai
        nainen on "ruoka-varasto" jota sikiö käyttää?

        ja kun lapsen ppäänkoko, ympärysmitta, on lähellä naisen, lantion maximaallista suuruutta, päättää lapsi tulla ulos.
        ja äiti ei voi mitenkään, luonnollisesti, estää lapsen tahtoa.

        Nyt mitä tarkoitat:
        "äiti on heidätkin synnyttänyt."
        sitä hetkeä kun lapsi tulee ulos?
        vai mitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "äiti on heidätkin synnyttänyt."

        Mitä tarkoitat synnyttämisellä?
        Nainen on tehnyt ja valmstanut sikiön eli lapsen kohdussaan?
        vai
        nainen on "ruoka-varasto" jota sikiö käyttää?

        ja kun lapsen ppäänkoko, ympärysmitta, on lähellä naisen, lantion maximaallista suuruutta, päättää lapsi tulla ulos.
        ja äiti ei voi mitenkään, luonnollisesti, estää lapsen tahtoa.

        Nyt mitä tarkoitat:
        "äiti on heidätkin synnyttänyt."
        sitä hetkeä kun lapsi tulee ulos?
        vai mitä.

        En koe, että olisin oikea henkilö selittämään, mitä "synnytys" ja synnytys tarkoittavat ja mitä prosessit pitävät sisällään. Ota ensimmäisessä tapaukseessa yhteys Jumalaasi ja naistenklinikalle jälkimmäisessä, jos kaipaat lisätietoja.


    • Anonyymi

      Mitä minun Jumalani, ja Herrani ja Isäni sanoo, asiasta:

      Job 31:15
      Eikö sama, joka äidin kohdussa loi minut, luonut häntäkin, eikö sama meitä äidin sydämen alla valmistanut?

      Ps. 139:13
      Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.

      Saarn. 11:5
      Niinkuin et tiedä tuulen teitä etkä luitten rakentumista raskaana olevan kohdussa, niin et myöskään tiedä Jumalan tekoja, hänen, joka kaikki tekee.

      Jes. 44:24
      Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -

      Jer. 1:5
      "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi".

      Kunnia sille joka kunnia ansaitsee.

    • Anonyymi

      Olen uskova mies,mutta en tunne väitettäsi todeksi omalta kohdaltani. Sukupuolet on luotu täydentämään toisiaan. Perustaessaan perheen, tulee molempien kunnioittaa toisiaan. Uskovat ovat paljon parempia puolisoita,kuin ateistit, joiden ei tarvitse olla uskollisia.Ilmeisesti väitteen motivaatio on ovelasti yrittää muuttaa mielipidettä uskovia kohtaan. Juuri näin saatana toimii. Saatana ujuttaa täysin absurdia valhetta ihmisten mieliin.

      • >Uskovat ovat paljon parempia puolisoita,kuin ateistit, joiden ei tarvitse olla uskollisia.

        No ei ”tarvitse” samassa mielessä kuin aitouskovien. Uskonnottomat ovat uskollisia, koska haluavat olla ja pitävät sitä oikeana, ei siksi että joku jumala heitä kyttäisi kekäle kourassa.

        Saatana-saduillasi takaat, että mitään muutakaan sanomaasi ei voi ottaa vakavasti. Siksikin anonyymius on juuri sinulle juuri oikea ratkaisu.


    • >>> Uskovat ovat paljon parempia puolisoita,kuin ateistit, joiden ei tarvitse olla uskollisia.

      Tämä oli kaikin puolin vakava ja hymytön päivä ennen kuin luin ko. kommentin.

    • "Jokainen palstaa lukeva on suurella todennäköisyydellä kuullut uskovien miesten pitävän itseään naisia parempina."

      Aika tekee tehtävänsä. Tämänkaltaisten uskovien miesten määrä vähenee koko ajan tasaisesti lähestyen koko ajan nollapistettä, jota tuskin kuitenkaan koskaan aivan täysin saavuttaa.

      • Eräässä toisen maailmansodan loppuvaiheita käsittelevässä elokuvassa kaksi Hitlerin lähipiiriin kuuluvaa kenraalia keskustelevat elämästä ja kuolemasta viimeisellä konjakkilasillisella. Molemmat ymmärtävät, että loppu on vääjäämätön, mutta se ei ole rauhallisen keskustelun pääpaino. Molempien katse on tulevaisuudessa: oma kuolema ei ole merkityksetön tai häviö niin kauan kuin aate elää. Samoin on myös tässä kysymyksessä. Joidenkin yksilöiden luonnollinen poistuma ei korjaa tilannetta niin kauan, kuin oppi elää ja sitä käytetään väärin.


      • Anonyymi

        Hhhmmm

        "Aika tekee tehtävänsä. Tämänkaltaisten uskovien miesten määrä vähenee koko ajan tasaisesti lähestyen koko ajan nollapistettä, jota tuskin kuitenkaan koskaan aivan täysin saavuttaa."

        Tämä on osin totta, ja tämä aika ja ajat ovat sitten esillä, esim Ilmestyskirjassa.

        Nollapiste, eli uskovien MIESTEN väheneminen on tosi ja tulee tapahtumaan.

        MIKÄ ON SYY, että uskovia miehiä on vähän, lähesnolla pistettä?

        Tapaus joka oli esillä tässä, on TÄYSIN VASTAAVA mikä tulee olemaan tulevaisuudessa, Ilmestyskirjan ilmoituksen mukaan.
        ja Mooseksen aikanen tapaus:

        4. Moos. 31:
        15 Ja Mooses sanoi heille: "Oletteko siis jättäneet henkiin kaikki naiset?
        16 Katso, nehän ne olivat, jotka Bileamin neuvosta saivat israelilaiset antautumaan uskottomuuteen Herraa vastaan Peorin vuoksi, niin että vitsaus kohtasi Herran seurakuntaa.
        17 Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen.
        18 Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin.

        LUE koko tapaus.
        eli, Bileam oli opettanut KUINKA, saada Herran kansa eli Seurakunta, epäuskoon ja sitten syntiin ja lopuksi Jumalan vihan alle.

        eli NAISET, olivat ne jotka sitten virittivät ansan, heille.

        4. Moos. 25:1
        1 Niin Israel asettui Sittimiin. Ja kansa rupesi irstailemaan Mooabin tyttärien kanssa.
        2 Nämä kutsuivat kansaa jumaliensa uhreille, ja kansa söi ja kumarsi heidän jumaliansa.
        3 Kun Israel näin antautui palvelemaan Baal-Peoria, syttyi Herran viha Israelia kohtaan.
        4 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vasten aurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista".
        5 Niin Mooses sanoi Israelin tuomareille: "Surmatkoon jokainen miehistään ne, jotka ovat antautuneet palvelemaan Baal-Peoria".

        6 Ja katso, muuan mies israelilaisista tuli ja toi veljiensä luo midianilaisen naisen, Mooseksen ja kaiken israelilaisten seurakunnan nähden, kun nämä olivat itkemässä ilmestysmajan ovella.

        16 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        17 "Ahdistakaa midianilaisia ja tuhotkaa heidät.
        18 Sillä he ahdistivat teitä viekkailla juonillansa, joilla he houkuttelivat teidät Peorin ja sisarensa Kosbin, midianilaisen päämiehen tyttären, ansaan, hänen, joka surmattiin Peorin vuoksi tapahtuneen vitsauksen päivänä."

        Ilm. 2:
        20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
        21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
        22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
        23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

        Nyt tämä tulee aluksi, ensiksi tapahtuman Herran huoneessa ja sitten kulovalkean tavoin koko 'seurakuntaa', ja mahdollisesti koko maahan.

        eli
        Nollapiste on se että alkaa Ilmestyskirjan tapahtumat tapahtumaan!

        eli nyt on se aika, joten ole varuillasi, kuka lie olet.
        Kun Jumala sitten lopuksi, suuttuu on siitä oksat pois!

        ja KIRJAIMELLISESTI:
        joh 15
        ja savia astiat murskataan, naiset ja lapset tapetaan, HERRAN KÄDELLÄ!
        SEURAKUNNAN SISÄLLÄ!

        Joten itkekää ja valittaa, kaikki haureelliset ja pahat.
        sillä
        minä' tulen pian.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Eräässä toisen maailmansodan loppuvaiheita käsittelevässä elokuvassa kaksi Hitlerin lähipiiriin kuuluvaa kenraalia keskustelevat elämästä ja kuolemasta viimeisellä konjakkilasillisella. Molemmat ymmärtävät, että loppu on vääjäämätön, mutta se ei ole rauhallisen keskustelun pääpaino. Molempien katse on tulevaisuudessa: oma kuolema ei ole merkityksetön tai häviö niin kauan kuin aate elää. Samoin on myös tässä kysymyksessä. Joidenkin yksilöiden luonnollinen poistuma ei korjaa tilannetta niin kauan, kuin oppi elää ja sitä käytetään väärin.

        "Joidenkin yksilöiden luonnollinen poistuma ei korjaa tilannetta niin kauan, kuin oppi elää ja sitä käytetään väärin."

        Oppi eli Jumalan Sanat ja Lait sekä säädökset, eivät IKINÄ häviä, vaan ihmiset, jotka eivät tottele Jumalaa, ja naiset jotka eivät ole kuuliaisia ja tottele kyselemättä miehiään!

        Joten heill tulee tuhoa:
        Ei Jumalalle eli Jumalan Sanalle ja opille.

        Sananl. 6:23
        Sillä käsky on lamppu, opetus on valo, ja kurittava nuhde on elämän tie,

        Matt. 6:23
        Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

        Jeesus, Jumalan Poika on tmä Valo ja "oppi".

        Lue ja ymmärrä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hhhmmm

        "Aika tekee tehtävänsä. Tämänkaltaisten uskovien miesten määrä vähenee koko ajan tasaisesti lähestyen koko ajan nollapistettä, jota tuskin kuitenkaan koskaan aivan täysin saavuttaa."

        Tämä on osin totta, ja tämä aika ja ajat ovat sitten esillä, esim Ilmestyskirjassa.

        Nollapiste, eli uskovien MIESTEN väheneminen on tosi ja tulee tapahtumaan.

        MIKÄ ON SYY, että uskovia miehiä on vähän, lähesnolla pistettä?

        Tapaus joka oli esillä tässä, on TÄYSIN VASTAAVA mikä tulee olemaan tulevaisuudessa, Ilmestyskirjan ilmoituksen mukaan.
        ja Mooseksen aikanen tapaus:

        4. Moos. 31:
        15 Ja Mooses sanoi heille: "Oletteko siis jättäneet henkiin kaikki naiset?
        16 Katso, nehän ne olivat, jotka Bileamin neuvosta saivat israelilaiset antautumaan uskottomuuteen Herraa vastaan Peorin vuoksi, niin että vitsaus kohtasi Herran seurakuntaa.
        17 Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen.
        18 Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin.

        LUE koko tapaus.
        eli, Bileam oli opettanut KUINKA, saada Herran kansa eli Seurakunta, epäuskoon ja sitten syntiin ja lopuksi Jumalan vihan alle.

        eli NAISET, olivat ne jotka sitten virittivät ansan, heille.

        4. Moos. 25:1
        1 Niin Israel asettui Sittimiin. Ja kansa rupesi irstailemaan Mooabin tyttärien kanssa.
        2 Nämä kutsuivat kansaa jumaliensa uhreille, ja kansa söi ja kumarsi heidän jumaliansa.
        3 Kun Israel näin antautui palvelemaan Baal-Peoria, syttyi Herran viha Israelia kohtaan.
        4 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vasten aurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista".
        5 Niin Mooses sanoi Israelin tuomareille: "Surmatkoon jokainen miehistään ne, jotka ovat antautuneet palvelemaan Baal-Peoria".

        6 Ja katso, muuan mies israelilaisista tuli ja toi veljiensä luo midianilaisen naisen, Mooseksen ja kaiken israelilaisten seurakunnan nähden, kun nämä olivat itkemässä ilmestysmajan ovella.

        16 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        17 "Ahdistakaa midianilaisia ja tuhotkaa heidät.
        18 Sillä he ahdistivat teitä viekkailla juonillansa, joilla he houkuttelivat teidät Peorin ja sisarensa Kosbin, midianilaisen päämiehen tyttären, ansaan, hänen, joka surmattiin Peorin vuoksi tapahtuneen vitsauksen päivänä."

        Ilm. 2:
        20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
        21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
        22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
        23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

        Nyt tämä tulee aluksi, ensiksi tapahtuman Herran huoneessa ja sitten kulovalkean tavoin koko 'seurakuntaa', ja mahdollisesti koko maahan.

        eli
        Nollapiste on se että alkaa Ilmestyskirjan tapahtumat tapahtumaan!

        eli nyt on se aika, joten ole varuillasi, kuka lie olet.
        Kun Jumala sitten lopuksi, suuttuu on siitä oksat pois!

        ja KIRJAIMELLISESTI:
        joh 15
        ja savia astiat murskataan, naiset ja lapset tapetaan, HERRAN KÄDELLÄ!
        SEURAKUNNAN SISÄLLÄ!

        Joten itkekää ja valittaa, kaikki haureelliset ja pahat.
        sillä
        minä' tulen pian.

        Voi helevetti teidän kanssanne. Voiko noin pimeitä ihmisiä olla olemassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hhhmmm

        "Aika tekee tehtävänsä. Tämänkaltaisten uskovien miesten määrä vähenee koko ajan tasaisesti lähestyen koko ajan nollapistettä, jota tuskin kuitenkaan koskaan aivan täysin saavuttaa."

        Tämä on osin totta, ja tämä aika ja ajat ovat sitten esillä, esim Ilmestyskirjassa.

        Nollapiste, eli uskovien MIESTEN väheneminen on tosi ja tulee tapahtumaan.

        MIKÄ ON SYY, että uskovia miehiä on vähän, lähesnolla pistettä?

        Tapaus joka oli esillä tässä, on TÄYSIN VASTAAVA mikä tulee olemaan tulevaisuudessa, Ilmestyskirjan ilmoituksen mukaan.
        ja Mooseksen aikanen tapaus:

        4. Moos. 31:
        15 Ja Mooses sanoi heille: "Oletteko siis jättäneet henkiin kaikki naiset?
        16 Katso, nehän ne olivat, jotka Bileamin neuvosta saivat israelilaiset antautumaan uskottomuuteen Herraa vastaan Peorin vuoksi, niin että vitsaus kohtasi Herran seurakuntaa.
        17 Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen.
        18 Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin.

        LUE koko tapaus.
        eli, Bileam oli opettanut KUINKA, saada Herran kansa eli Seurakunta, epäuskoon ja sitten syntiin ja lopuksi Jumalan vihan alle.

        eli NAISET, olivat ne jotka sitten virittivät ansan, heille.

        4. Moos. 25:1
        1 Niin Israel asettui Sittimiin. Ja kansa rupesi irstailemaan Mooabin tyttärien kanssa.
        2 Nämä kutsuivat kansaa jumaliensa uhreille, ja kansa söi ja kumarsi heidän jumaliansa.
        3 Kun Israel näin antautui palvelemaan Baal-Peoria, syttyi Herran viha Israelia kohtaan.
        4 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vasten aurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista".
        5 Niin Mooses sanoi Israelin tuomareille: "Surmatkoon jokainen miehistään ne, jotka ovat antautuneet palvelemaan Baal-Peoria".

        6 Ja katso, muuan mies israelilaisista tuli ja toi veljiensä luo midianilaisen naisen, Mooseksen ja kaiken israelilaisten seurakunnan nähden, kun nämä olivat itkemässä ilmestysmajan ovella.

        16 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        17 "Ahdistakaa midianilaisia ja tuhotkaa heidät.
        18 Sillä he ahdistivat teitä viekkailla juonillansa, joilla he houkuttelivat teidät Peorin ja sisarensa Kosbin, midianilaisen päämiehen tyttären, ansaan, hänen, joka surmattiin Peorin vuoksi tapahtuneen vitsauksen päivänä."

        Ilm. 2:
        20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
        21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
        22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
        23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

        Nyt tämä tulee aluksi, ensiksi tapahtuman Herran huoneessa ja sitten kulovalkean tavoin koko 'seurakuntaa', ja mahdollisesti koko maahan.

        eli
        Nollapiste on se että alkaa Ilmestyskirjan tapahtumat tapahtumaan!

        eli nyt on se aika, joten ole varuillasi, kuka lie olet.
        Kun Jumala sitten lopuksi, suuttuu on siitä oksat pois!

        ja KIRJAIMELLISESTI:
        joh 15
        ja savia astiat murskataan, naiset ja lapset tapetaan, HERRAN KÄDELLÄ!
        SEURAKUNNAN SISÄLLÄ!

        Joten itkekää ja valittaa, kaikki haureelliset ja pahat.
        sillä
        minä' tulen pian.

        >Joten itkekää ja valittaa, kaikki haureelliset ja pahat.
        sillä
        minä' tulen pian.

        Älä kuitenkaan sotke paikkoja, kun tulet.


      • Tipale kirjoitti:

        Voi helevetti teidän kanssanne. Voiko noin pimeitä ihmisiä olla olemassa?

        Pyydän anteeksi äskeisen viestini sanamuotoja, olisi pitänyt laittaa "pimeitä ajatuksia omaavia ihmisiä".

        Naisten alistaminen ja syyttäminen miesten tekemisistä ei voi kuulua sivistyneeseen yhteiskuntaan enää 2020. Ei luulisi miesten enää kehtaavan tätä äärimmäisen vakavaa syntiä harjoittaa.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Voi helevetti teidän kanssanne. Voiko noin pimeitä ihmisiä olla olemassa?

        Mihin viittaat, hhmmm?


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Joten itkekää ja valittaa, kaikki haureelliset ja pahat.
        sillä
        minä' tulen pian.

        Älä kuitenkaan sotke paikkoja, kun tulet.

        Riippuuu mitä tarkoitat sanalla: 'sotke'.

        Jos tuhoa hävitystä ja turmio ja vaiva ja kurjuus, on sotkemista, niin sitä tulee paljon, niin ettei kukaan jää osattomaksi.
        kaikille riittää sotkemista, yllinkyllin, liiaksikin ellei sanoisi.

        Itkua aamusta iltaan!
        Joten Suosittelen että olet sinä päivänä, Herran Jeesuksen jalkojen juuressa Ristin alla/juuressa.

        Mitään muuta pako paikaa ei ole eikä tule.
        Vaikka syvinpää kallion rotkoon eli vuorten rotkoihin, niin kukaan ei pääse pakoon:
        Vain ja yksin Herra on SUOJA JA KILPI:

        1 Näiden tapausten jälkeen tuli Abramille näyssä tämä Herran sana: "Älä pelkää, Abram! Minä olen sinun kilpesi; sinun palkkasi on oleva sangen suuri."


    • Anonyymi

      Onkos hellaariusleirisi yhä pystyssä?

    • Anonyymi

      Nyt monet, "itkevät ja valittavat", että Jumala ei tee mitään.

      Mutta mitä onkaan se itku KUN JUMALA TEKEE!

      Te ette ymmärrä ettekä tahdo ymmärtää!

      Ilmestyskirjan kauhut ovat teille varattu ja ne ovat jo taivaan rannalla kuin Eliaan pieni pilvi.
      Tulta tulee ja te kaikki "palatte"
      Mutta Joka on Herra Jeesuksen puolella, sillä on toivo; Herra pelastaa omansa.

      Joten, pilkatkaa ja ivatkaa ja herjatkaa.
      ja sitten kun Jumala alkaa tekemään, niin teidän herjanne, ivanne ja pilkanne on Jumalan edessä:

      Mitä Jumala tekee kun huudat apua?
      Herra, Jumala Kaikkivaltias, Herra Sebaot:
      Nauraa ja pilkkaa teitä!

      Jumala ei enää "jaksa" olla teille armollinen van Jumalan KIIVAUS tulee ja kaikki saavat sen osakseen, jotka eivät ole Herran Jeesuksen suojassa.

      • Nyt on jäänyt täysin epäselväksi, miten se, että "monet itkevät ja valittavat että Jumala ei tee mitään", liittyy keskusteluun kukista ja mehiläisistä? Tulitko vain trollailemaan vai oliko sinulla jotain sanottavaa itse avaukseen liittyen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      153
      10980
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3083
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2922
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1603
    10. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      49
      1584
    Aihe