Ovatko 5 tyhmää neitsyttä uudestisyntyneitä?
Viisaasti toimiva tarkkaa Jumalan tahtoa.Tottelevaisuus Jumalan tahtoa kohtaan on viisaan ominaisuus.
Tyhmiä yhdistää Jumalan tahtoa tarkkaamattomuus, tottelemattomuus. Tyhmyys tulee ymmärtää Jumalan arviosta ihmiseen käsin.
Jos uskot Jumalaan niin miksi et tee kuten Hän sanoo niiltä osin kuin opetuksia tulee vastaan?
Älä varasta. Miksi kuitenkin varastat? Varastaa voi aikaa Raamatun tutkimiselta puhumalla pitkälti maailman epäjumalanpalvontoja ( maailman uskonnot, joihin ateismi ja saatananpalvontakin kuuluvat ) yhdistävistä puheenaiheista.
Kristinusko ei ole uskonto vaikka ihmiset sitä nimeä usein käyttävät. Uskonto on erillinen määritelmä kuin usko.Raamattu mainitsee yhden kerran sanan uskonto ja ymmärrän sen eksytyksi sekoittaa uskon ja uskonnon toisiinsa. Mainitaan ihmisen käyttänern sanaa uskonto ensi kerran jossakin kaupungissa Syyriassa (?) Sana usko taas esiuityy Raamatussa monet kerrat.
Kun katsotaan uskontojen paljoutta ja erilaisia niihin tuotuja valhepaljoutta niun on selvää saatanan tekemästä työstä, jota hän on tehnyt kulkiessaan maata pitkin ja poikin perustaessa uskontoja.
Valehtelu ja valehtelemaan kehottaminen uskonnossa paljastaa jumalana esiintyjän saatanaksi. Mutta joillakin on käsitys valehtelemaan yllyttävästä Jumalasta. Ja äly ei vaan riitä ymmärtämään tosiasioita tai totuus ei kiinnosta vaan yleinen mielipide vaikka se on ilmiselvää valhetta?
Commandohauis
5 tyhmää ja 5 viisasta
13
51
Vastaukset
- Anonyymi
Nopeammin , pidempään ja korkeammalle EI hitaammin, lyhyemmin ja matalammalle.
- Anonyymi
Matt.25:7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
- Anonyymi
Ei millään pahalla. Mutta Commandokin on jäänyt silloin tällöin kiinni salaliittoteorioiden ja vaihtoehtoisen totuuden (lue: valhe) levittämisestä. Osa tekstistä kuulostaa näin ollen projektiolta, jossa omat kielletyt ominaisuudet heijastetaan muihin. Kehotus valveilla pysymiseen loppuun saakka on ihan paikallaan, sillä kaikenlaista voi vahingossa takertua mukaan.
- Anonyymi
Matt.25:6 Biblia (1776) Mutta puoli-yönä tuli huuto: katso ylkä tulee, menkäät ulos häntä vastaan. Matt.24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan......Mutta yksi, ei kukaan on tietävinään, Isä yksin. Ap.t.1:7 Hän sanoi heille: Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut. 1Tess.5:1-2 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa; sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä. Ei muuta, kuin ostamaan varashälytin.
- Anonyymi
Yli 21v neitsyt ei kyllä ole kovin viisas. Ei ymmärrä hyvän päälle.
Ja jos täysikäinen vielä uskoo jumaliin niin täytyy olla tosi tyhmä. Yleensä kun jo eskari-ikäinen osaa erottaa sadun ja todellisuuden. - Anonyymi
Kristinusko on kylläkin uskonto, sillä se kattaa useita eri kirkkokuntia, joilla kuitenkaan ei ole yhtä ja samaa oppia, paitsi kristinuskon 3 pääkohtaa:
1. Tunnustaa Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen.
2. Tunnustaa uskon kautta Jeesuksen Kristuksen sovitustyön ainoana pelastuksen ehtonaan.
3. Tunnustaa yhden kasteen.
Joka nämä kolme kohtaa tunnustaa, näihin mitään lisäämättä tai mitään poisottamatta, on kristinuskoinen.
Joka kieltää yhdenkin näistä kristinopin pääkohdista, ei ole kristitty, kristinuskoinen. - Anonyymi
1Joh.5:6-8 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedestä, vaan vedestä ja verestä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus. Sillä kolme on jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
- Anonyymi
Jes.45:5-7 Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa. Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne, jota tiedettäisiin auringon noususta laskemille asti, että paitsi minua ei ole yhtäkään: minä olen Herra, eikä toista ole, minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä Herra, teen kaiken tämän. Jes.31:2. Aam.3:6.
- Anonyymi
Vaatisi raamattutunnin Matt 25 alkupuoli. Se on itämainen vertaus.
- Anonyymi
Todella. Koko Matt 25 on vertauskuvainnollista Jeesuksen opetusta ja siitä on kehitelty mitä moninaisempia versioita.
Kyseessä on vertauskuvainnollinen opetus ihmisen mielenstä - ymmärryskyvystä ymmärtää ympäristöään ja erikoisesti Raamatun ilmoituksia - oikeassa valossa.
Esim. kaikki neitsyeet laittoivat lamppunsa kuntoon;
"Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon."
Raamatussa on ainoastaan yksi lamppu, jonka ihminen mahdolistuu laittamaan kuntoon Luuk 11.
"Sinun silmäsi on ruumiin lamppu. Kun silmäsi on terve, on koko sinun ruumiisi valaistu, mutta kun se on viallinen, on myös sinun ruumiisi pimeä."
Kyse on todella itsetunnosta ja liittyy mm Laudekian srk tilaan.
Siis tyhmät ja viisaat neitsyeet alkoivat uskontaipaleensa, mutta huomattavilla eroavaisuuksilla. Opetus vain valituille. Tässä ajassahan on kaksi eri Jeesuksen seuraaja ryhmää. Valitus, jotka eivät koskaan luovu / mahdolstu luopumaan uskosta, koska JUMALA on tehnyt uskon heihin ja toinen ryhmä on ihmisten kautta / ihmisoppien kautta saatu usko, jotka luopuvat uskosta. Ryhmät tulevat esille mm Jeesuksen opetuksessa; että he yhtä olisivat.
Markku Lievonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella. Koko Matt 25 on vertauskuvainnollista Jeesuksen opetusta ja siitä on kehitelty mitä moninaisempia versioita.
Kyseessä on vertauskuvainnollinen opetus ihmisen mielenstä - ymmärryskyvystä ymmärtää ympäristöään ja erikoisesti Raamatun ilmoituksia - oikeassa valossa.
Esim. kaikki neitsyeet laittoivat lamppunsa kuntoon;
"Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon."
Raamatussa on ainoastaan yksi lamppu, jonka ihminen mahdolistuu laittamaan kuntoon Luuk 11.
"Sinun silmäsi on ruumiin lamppu. Kun silmäsi on terve, on koko sinun ruumiisi valaistu, mutta kun se on viallinen, on myös sinun ruumiisi pimeä."
Kyse on todella itsetunnosta ja liittyy mm Laudekian srk tilaan.
Siis tyhmät ja viisaat neitsyeet alkoivat uskontaipaleensa, mutta huomattavilla eroavaisuuksilla. Opetus vain valituille. Tässä ajassahan on kaksi eri Jeesuksen seuraaja ryhmää. Valitus, jotka eivät koskaan luovu / mahdolstu luopumaan uskosta, koska JUMALA on tehnyt uskon heihin ja toinen ryhmä on ihmisten kautta / ihmisoppien kautta saatu usko, jotka luopuvat uskosta. Ryhmät tulevat esille mm Jeesuksen opetuksessa; että he yhtä olisivat.
Markku Lievonen>> Valitus, jotka eivät koskaan luovu / mahdolstu luopumaan uskosta<<
Valituista on kysymys.
Markku Lievonen
Ymmärrän niin ,että Jeesuksen varoitus varoittaa juuri siitä vaarasta ,mistä muukin ut ,että lopun edellä on uskovia tai tarkemmin luulee olevansa uskovia ja ovat sielullisia ja tekevät ja kokevatkin ihmeita ,MUTTA Henkeä heillä ei ole .
Itse näen ja hieman pelkään tässä ajassa olevien ns uskovien puolesta ,koska monella ei ole minkäänlaista tuntoa Hengen olemuksesta.
Näin ollen kun hypätään tuohon tyhmiin neitsyihin niin .. heillä Ei ole öljyä eli Pyhyyden Henkeä ja he lähtevät etsimään.
No jos ne olis Jeesuksen omia niin luulisi heidän tunnistavan ja kuulevan Kuninkaan äänen ,mutta Totuus on ,että Kuningas tuli ja haki omansa ja nuo Henkeä etsivät jäivät ihmettelemään ,miksi ovet ei aukene ..- Anonyymi
Niin, Raamatun ihminen ymmärtää monella tavalla ja monella sanomalla. Itse näe kirkkaana, miten Raamatun ilmoitukset kuvaavat koko ihmislajin eri vaiheita. Tavallaan on kuin historian kirjoitus ihmisen historiasta.
Erikoisesti Raamatun sanoma kuvaa ihmisen mieltä - mielentiloja missä ihminen kulloisessa ajassaan elää. Uudestisyntyminen on 100% mielenuudistus - jonka kokevat tässä ajassa vain valitut. Kaikkivaltias JUMALA ohjaa ja vaikuttaa asioiden toteutumisessaan.
Todellisuus vain on, ettei ihmisessä ole kykyä ja voimaa ja vaikutusta saako omakseen Pyhän Hengen vaiko ei. Kaikki on JUMALAN tekoa jolla se on. Ihminen ei voi edes itse tulla uskoon puhumattakaan vaeltaa ja vaikuttaa uskossa elämiseensä. Kyseessä on JUMLAN johdatus.
Ihmisten keskisissä riidoissa ja eripuraisuudessa on juuri siitä kysymys, miten ihmisiä pyritään painostamaan elä'mään toisin, mitä heillä on mahdollista toteuttaa ja elää.
Luonnollisesti,, jos ihminen saa uskon Jeesukseen ihmisoppien / ihmisten kautta, niin häntä ei ohjaa Pyhä Henki ja kuvaa erinomaisesti juuri tyhmien neitsyeiden tilaa Matt 25 opetuksessa.
Niin, koko Raamattu on opetusta valituille, jotka omaavat uskon Raamatun sisältöön. Kuten tiedämme, niin ihminen ei tule uskon lukemalla Raamattua tai tiedostamalla mitä Raamatussa on kirjoitettu.
Markku Lievonen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6363287Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu982672Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211691Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771592Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔471510Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101500- 691444
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3421414- 271328
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901233