Tälläkin palstalla työttömyys yhdistetään lähes jatkuvasti laiskuuteen. Aina käytetään yhdistelmää ”laiskat työttömät” sitä ja ”laiskat työttömät” tätä. Onko muuten käynyt mielessä että työtön ei keskimäärin ole lainkaan laiska vaan herää jo paljon ennen kukonlaulua ja tekee moniakin askareita kotitöistä erilaisiin harrastuksiin ja liikuntamuotoihin.
Mistä tulee käsitys että työttömät olisivat aina laiskoja?
60
381
Vastaukset
- Anonyymi
Työkkärin ämmät ainakin pitää työttömiä laiskoina. Ne luulee että työtön vaan makaa kotona ja juo kaljaa kaiket ajat. Pitävät työttömiä työkyvyttöminä myös ja mulle sanoi yks ämmä suoraan että olen muka alkoholisti ja sen takia en saa töitä. Viinaa en ole juonut 25 vuoteen joten haastoim ämmän oikeuteen kunnianloukkauksesta. Olen ollut salibandyssä mukana 27 vuotta seurassa ja pelannut itse samalla. Nuorena pelasin jalista ja pesistäkin seurassa.
Ämmä pokkana väitti että olen juoppo jote haastoin oikeuteen en tiedä milloin käsittely alkaa mutta veronmaksajien rahaa siinä kuluu, san ilmaisen asianajajan ja pitkitän käsittelyä mahdollsimman pitkään , aion tuoda oikeuteen 12 todistajaa jotka tuntenut minut 20 vuotta. Saavat todistaa etten ole juoppo enkä laiska.- Anonyymi
Ei välttämättä ole kunnianloukkaus ku työkkäritäti on virassa oleva henkilö joka saa sanoa. Pääset tuon jupakan jälk harjoittelijaksi. Kovasti kuntoilet mutta työt ei maistu.
- Anonyymi
Höpö höpö ei tuollainen asia mene edes syyttäjälle nooh pääset pajalle hommiin eikä sua kiinnosta niin karenssi. Laita työvoimatoimiston johtalle viestiä että solvaavaa puhetta ni jos virkailija varoituksen saisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei välttämättä ole kunnianloukkaus ku työkkäritäti on virassa oleva henkilö joka saa sanoa. Pääset tuon jupakan jälk harjoittelijaksi. Kovasti kuntoilet mutta työt ei maistu.
Ihminen se on työkkäritätikin vaan ja oikeuteen minäkin pistäisin,jos perättömiä lausuu. Puhelimesta voi pistää äänittämään käynnit tai soitot.
- Anonyymi
Se on tullut näiden turhanpäiväisten ihmisten päästä jotka kuvittelevat olevansa töissä mutta työttöminä täällä haukkuu kaikki! Ja arvailevat ja keksivät omia tarinoita, kun ei ole muutakaan tekemistä.
- Anonyymi
Lankoni oli poikkeus joukossa. Nyt jo vuosia eläkkeellä ollut vanhapoika oli pitempiä jaksoja työttömänä senkin vuoksi, ettei hänellä ole mitään ammatillista koulutusta.
Kukaan sivullinen ei olisi voinut tunnistta heppua työttömäksi.
Hän lähti jokainen arkiaamu asunnostaan noin klo7.30 entiäkseen kaverinsa autohajottamoon puuhastelemaan.Touhuili sillä normaalin työpaivän ja sen jälkeen palasi asunnolleen kuin työläinen konsanaan.
Tunnen hyvin myös tuon hänen "työnantajansa".
Varsinaista palkkaa heppu ei saanut koska halpisbaarin tusinalounasta en osaa laskea sellaiseksi.
Neukkulan hajoamisen jälkimainingeissa purkaamolla kävi venäläisiä asioimassa.
Käytetyt renkaat ja kaikki itäautoihin viittaava kelpasi. Usein tarjosivat maksuksi votkaa josta pieni osa toimi lankoni puuhastelun korvauksena.
Usean vuoden "raatamisen" aikana purkaamon yrittäjä otti lankoni mukaan Saksaan , Hampuriin suuntautuneelle hankintamatkalle.
Kaverista oli päivän selvää, ettei terve mies ole joutilaana. Muita vastaavia en tunnekaan.
Mutta voi kamalaa! Verottaja tuskin tiesi verottaa luontaiseduista eikä yrittäjä luultavasti maksanut sotuja ja mitä niitä nyt onkaan.- Anonyymi
Joitakin ns. työttömiä löytyy jotka vaikka monta vuotta tehnyt maalaistaloon töitä ja saa ruokaa ehkä vähän rahaakin.
- Anonyymi
Eli lankosi eli yhteiskunnatuilla ja teki pimeitä töitä?
Tukipetos ja tuomiona joukkohauta suossa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tukipetos ja tuomiona joukkohauta suossa!Ei kauheen laiska henkilö pimeitä hommia tee koitappa itte.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joitakin ns. työttömiä löytyy jotka vaikka monta vuotta tehnyt maalaistaloon töitä ja saa ruokaa ehkä vähän rahaakin.
Huono tuo artikulointisi,joten mene itse minne muita olisit laittamassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tukipetos ja tuomiona joukkohauta suossa!Kaveriapu verotettavaa työtä?
Jos satuit lukemaan ja toivottavasti ymmärsit lukemasi, niin päivittäisen halpissapuskan ja harvoin osuneen venäläisen votkan sekä useiden vuosien aikana yhden Saksan reisun arviointi taloudellisena hyötynä ja ilmoituksineen eri instansseihin olisi sinun mielestäsi ollut kansalaisvelvollisuus ja ilmoittamatta jättäminen tuomittava rikos?
Siis konnuutta suuressa mittakaavassa?
Mieti mielessäsi! Näetkö ympäröivässä maailmassa mitään myönteistä vai pelkästään kauhean kielteistä?
Minusta lankoni edustaa sitä harvinaista ihmistyyppiä jolle työn tekeminen on itse tarkoitus ja sen seurauksena hyötyy jotain mutta ilman ennakkoehtoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono tuo artikulointisi,joten mene itse minne muita olisit laittamassa?
Kylläpäs luonnonpäälle ottaa jos kirjoitetaan jotatain mitä pitäs tehdä nooh syöt ja paskannat ja se on siinä.
- Anonyymi
Pelkkä harhaluulo että näin olisi.
Se on katkerien ihmisten kuvitelmaa ja urhaa pölinää, kun ei ole muutakaan tekemistä niin haukutaan sitten vaikka ihmisiä.
Kun niihin ei reagoi, ne loppuu. Tarkoitushan on saada riitaa aikaseksi ja nähdä miten jotkut herkemmät reagoi. - Anonyymi
Ei tietty voi yleistää, mutta aika moni tuntemani työtön on aika saamaton ja siten laiskaksi luokiteltavissa.
Töitä voisi ihan itsekin hakea ja yrittää etsiä, mutta ei vain kiinnosta. Aktiivimalli oli työttömälle kaverilleni ihan kauhistus, vaikka siinä nyt ei ollut mitään. Karenssinkin otti ihan saamattomuuttaan.
Yritin tsempata työtöntä kaveriani, mutta ei hän saannut mitään aikaiseksi, ei edes kalastamaan lähtenyt tai kasvimaata osannut laittaa, vaikka molempiin olisi ollut mahdollisuutta. Yritin kannustaa tekemään vaikka linnunpönttöjä myyntiin ilmaisista trukinlavoista, yhtään linnunpönttöä ei saannut aikaiseksi, mitä olisi voinnut myydä. Marjat ja omenat jäivät poimimatta puutarhasta, vaikka niitäkin kaverin tontilla oli. Minun mielestäni tämä työtön kaveri on laiska! - Anonyymi
Itseasiassa siivoilen, kuntoilen paljon. Olen siis työtön,välillä opiskellut,sitten työtön,sitten kuntouttavassa ja taas työtön. Nyt olen menossa jo kolmatta alaa opiskelemaan=D eli joskus olen töissä ollut,mutta suurin osa näillä tukitöillä. Kuitenkin ihan samaa työtä ja ahkerasti kuin palkalliset. Nytkin heräsin ja tässä kotona teippiharjalla vaatteita siistin. Meillä siis lemmikkejä. Rahallisesti pärjätään,kun kumpikaan ei polta,eikä alkoholia käytetä. Perusruokaa,perunaa,lihaa,kasviksia,hedelmiä syödään ja hintatietoisia ollaan. Elämä on ihan hyvää ,ei henkisiä ongelmiakaan. Mutta palkkatyö, sitä metsästän. En tiedä milloin löytyy vai täytyykö muuttaa sitten isompaan paikkaan sen perässä? Mutta laiska en ole eikä puolisokaan eikä epäsiistejä olla.
- Anonyymi
Mitä varakkaampi ihminen on, sitä laiskempi hän on.
Työllä ei rikastu, työtä tekemällä sairastuu. Kaikki jotka ovat tehneet työtä ovat sairastuneet.- Anonyymi
Kaikki mitä sinä päivän aikana teet on työtä!
Ei ole yhtä ja ainoaa tapaa tehdä. Misthän sekin on tullut, että vain tiettyä asiaa pitdetään työtä mutta muu on laiskottelua??? katkeraa ja kateellista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki mitä sinä päivän aikana teet on työtä!
Ei ole yhtä ja ainoaa tapaa tehdä. Misthän sekin on tullut, että vain tiettyä asiaa pitdetään työtä mutta muu on laiskottelua??? katkeraa ja kateellista.Jep jep. Sohvalla makaaminen ja kaljan kittaaminen ei ole laiskottelua vaan työtä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep jep. Sohvalla makaaminen ja kaljan kittaaminen ei ole laiskottelua vaan työtä.
Kaljanjuonti on tekemistä ja hyvin voi sanoa työhönottohaastattelussa että hitto työttömänä olessa tulee kaljoteltua mutta ryhdistäytyy jos saa työpaikan.
- Anonyymi
Mistäkö tulee käsitys että työttömät on laiskoja siitä että säännöt on herran- ja rouvanketkujen laatimia ja useita niistä on mahdoton toteuttaa ja he itse tietävät sen.
- Anonyymi
Itse voin tunnustaa että olen patalaista. En viitsi juuri edes paskalla käydä. Olen hommannut potan sohvan viereen. Käännä kylkeä rykäisen "varpusen" pottaan.
- Anonyymi
Mun työpäivä tänään
Nykkumista, nukkumista syömistä nukkumista kaupassa, nukkumista ulkona nukkumista, syömistä kaljottelua nukkumista saunassa nukkumista sohvalla sipsejä nukkumista.
Noin paljon tein yhden päivän aikana, ja sekö ei ole työtä>?
Kyllä se työstä kävi. Tulipa ansaittua taas ansiosidoonaista 170 e päivässä. Rankkaa oli. Nyt nukkumaan ja herään aamulla nukkumaan. - Anonyymi
Sodanjälkeisen jälleenrakennuksen aikana tarvittiin paljon työvoimaa. Valitettavasti rintamilla oli kaatunut n. 100.000 työikäistä miestä ja vielä useampi oli haavoittunut. Väkeä oli muutenkin alle neljä miljoonaa, joten työllisistä oli pulaa. Tuolloin työttömyys on ollut laiskuutta (tai päihderiippuvuutta).
Tilanne jatkui 1980-luvulle, jolloin Suomessa oli käytännössä täystyöllisyys eli 3-5 %:n työttömyysaste. https://www.stat.fi/org/tilastokeskus/tyottomyysaste.html
Asenteet muuttuvat hitaasti, ja varsinkin silloin, kun niiden pohjana olleita tietoja ei päivitetä.
Pitkäaikatyötön - Anonyymi
Kyllähän kaikki työttömät ovat laiskoja, aina on työtään sille joka haluaa tehdä. Nyky komministi Suomessa työttömiä hyysätään
- Anonyymi
Työtä on, palkanmaksajia ei juurikaan.
- Anonyymi
Katkeruudesta ja kateudesta se tulee. Ne jotka vielä on duunissa, ovat kateellisia työttömille, jotka saa rahaa vaikkei ole töissä. Ja useimmiten jopa suurempaa palkkaa kuin työstä saava palkka. Kateus on jokaisen duunarin ongelma ja pahe, siksi ne huutelee ja mollaa muita, kun ovat mieleltään niin sairaita ja uupuneita. Ei kannata välittää, annetaan heidän nuutaa, se on terapeuttista mielelle.
- Anonyymi
Herättääkö se katkeruutta, että 40 vuoden työrupeaman jälkeen saa ihan mukavasti sitä työeläkettä, millä olen mainiosti pärjännyt jo 15 vuotta.
Ajatelkaas että mojovasti maksetaan koko ajan vaikka ei tee mitään työtä.
Laskin että ilmaista rahaa on tullut jo yli 500.000 € ja se vaan jatkuuuuuuu........
Mukavasti pysyy yllä kohtuu elintaso, välillä lipsahtaa jopa kulutusjuhliksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herättääkö se katkeruutta, että 40 vuoden työrupeaman jälkeen saa ihan mukavasti sitä työeläkettä, millä olen mainiosti pärjännyt jo 15 vuotta.
Ajatelkaas että mojovasti maksetaan koko ajan vaikka ei tee mitään työtä.
Laskin että ilmaista rahaa on tullut jo yli 500.000 € ja se vaan jatkuuuuuuu........
Mukavasti pysyy yllä kohtuu elintaso, välillä lipsahtaa jopa kulutusjuhliksi.Kuueppas, olit sitte 40 v tai 3 vuotta töissä, et saa yhtään enempää eläkettä kuin toinenkaan. ELÄKE LASKETAAN PALKASTA EI TYÖVUOSISTA.
Juu mulle on tullut ilmaista rahaa 20 vuotta jo , kun olen ollut työtön ja kela maksaa sitten sen jälkeen kansan- ja takuu eläkkeet ja toinen työeläke tulee sieltä mihin on maksettu työeläke maksu...... heheee...
Varmasti menee korvaukset, tt tuet ja kelan etuudet mulle yli 900.000 e... joten kivat sulle koita pärjää..
- Anonyymi
Vain katkerat, kateelliset ja mielensäpahoittaneet ovat sitä. Normaalit ihmiset eivät välitä mitä tuntemattomien elämään kuuluu, jokainen elää sen omanaan, ei niinkuin toiset haluaa. Fiksut ei välitä mitä muut puhuu.
- Anonyymi
Kuinka helvetin ahkera minun pitäisi olla ja ketä varten, naurettavan minimi summan 595e työmarkkinatuen ansaitakseen. Summan joka ei riitä edes peruselämiseen ja perustarpeisiin. Mitään muita tukia asumiskuluihin, lääkkeisiin ja terveydenhoitokuluihin ei saa. Puhumattakaan että saisi kunnon joka sään vaatteita ja kenkiä. 60 ikäisen sairaan on ihan turha eläkkeestä haaveillakkaan.
Veronmaksajillekko työttömien pitäisikö esittää kamalan ahkeraa vaikka keräämällä,pulloja, koiranpaskaa, roskia ja risuja huhkien ilman palkkaa, eläkekertymää, työvaatteita, työvälineitä ja vakuutuksia tai muuten olisi automaattisesti laiska.- Anonyymi
Sun suurin rikos on olla kantasuomalainen. Jos olisit pakolainen saisit kaiken ilmaisesi asunnosta myöten polkupyörään ja käyttöraa 3 tonnia.
Kun et ole alheella eduskuntaan noussut päättäjä, et voi ostella tonnin toppatakkeja ja petkuttaa ihmisiä vaan istut kotona ja syöt hernaria, jotta tm päättäjä voi kiuata sinua mielin määrin ja sanoa että olet laiska ja tyhmä. Sulta viedään kaikki kun olet suomalainen, rehellinen ihminen, suomessa on tapna kujistaa rehellisen kansan elinolot ja ntaa ne valehteleville ja huijareille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun suurin rikos on olla kantasuomalainen. Jos olisit pakolainen saisit kaiken ilmaisesi asunnosta myöten polkupyörään ja käyttöraa 3 tonnia.
Kun et ole alheella eduskuntaan noussut päättäjä, et voi ostella tonnin toppatakkeja ja petkuttaa ihmisiä vaan istut kotona ja syöt hernaria, jotta tm päättäjä voi kiuata sinua mielin määrin ja sanoa että olet laiska ja tyhmä. Sulta viedään kaikki kun olet suomalainen, rehellinen ihminen, suomessa on tapna kujistaa rehellisen kansan elinolot ja ntaa ne valehteleville ja huijareille.Harmi, että sinun täytyy valehdella noin paljon.
- Anonyymi
Monesti se työtön joka saa jonkun sijaispaikan työmaalta on ahkerin työntekiä koko puljussa,vakinaiset työntekiät taas osaa lusmuilla ja teetättää työt tällä sijaisella.tää on nähty!
- Anonyymi
Missä olet tuon nähnyt?
- Anonyymi
Oletko nähnyt omin silmin vai onko vaan pelkkää provoa? Miten tilastoit sen että jokasessa työpaikassa se työtön uusi duunari on ahkerin ja se merkataan tialstoihin????
Miten olet selvillä tuosta väittteestäsi?
- Anonyymi
Työlliset on kehittäneet sen koska työtön on se joka jkasaa, viitsii, ja jolla on aikaa omiin juttuihin, ja duunarilla ei ole. Aamulla töihin ja illalla kotiin nukkuun, eikä muuta elämää ole. Työtön voi hyvin kun tekee omia asioita eikä istu kahvilla 8 tuntia töissä, saadakakseen sen 9 e päivässä. Työtön saa 37 e päivä ja muut kelan etuudet! Työtön elää hyvää elämää mutta duunari on aina luottokorttinsa kanssa pulassa... voi voi.. jaksuja duunarit.
- Anonyymi
Kyllä vaan, katkeruus ajaa ihmisen "halveksimaan" muita jotta tuntee itsensä paremmaksi vaikka voi olla että on vielä syvemmissä vesissä kuin varaton. Toisen halveksiminen antaa tunteen paremmuudesta jatekee kovan kuoren itseensä kun ei pysty myöntämään omaa tilannettaan. Koska suomessakin vain varakas ja hyvin menestyvä on ihminen, siksi monet pistävät peliin vaikka 5 tonnin eläkkeen ja nauttivat muka ulkomaanmatkoista ja muusta, vaikka todellisuus on toinen. Mutta se tunne, että saa itsensä tuntemaan pötypuheillaan paremmaksi auttaa kestämään tilanteensa.
- Anonyymi
37 euroa päivässä? LOL.
- Anonyymi
Työstä käy myös se, kun kiertää kaikki kaupat ja kirpputorit etsimässä halvimmat tuotteet ja vertailee hintoja.
- Anonyymi
Pitkäaikaisnotkujat pitäs määrätä kaikki tekemään yleishyödyllisiä asioita yhteiskunnan hyväksi.
- Anonyymi
Onko sut määrätty yleishyödylliseen toimintaan? Mitä pidät siitä? Mitä teet siellä, muuta kun mariset tänne huonoa osaasi??? Toivottavasti siitä on sulle apua, onnea!
- Anonyymi
Odottakaa vaan, pian tuo aika koittaa💪
- Anonyymi
Mikä se tätä yhteiskuntaa sitten hyödyttäisikään paremmin kuin työttömien kyykytys?
- Anonyymi
Oletan että se käsitys on ihan kokemuspohjainen.
- Anonyymi
Jos työläisen päivästä jätetään työt pois ja vertaillaaan laiskuutta työläisen/työttömän välillä niin työläinen on laiskempi.
- Anonyymi
Juurikin näin. Jos lasketaan työntekoon käytetyt minuutit ja tunnit niin ei niitä juurikaan tule. Kyllä se 8 h menee kahvitteluun, ruokailun, tupakka ja wc käyntiin, juoruiluun, istumiseen... jne.. enempi siinä on laiskotelua ja ajan kuluttamista kuin työn tekoa!
- Anonyymi
Kun firmaan tulee yt:t, ja vaiks 30 irtisanotaan ja heistä tulee työttömiä. Muuttuuko he heti samantien "laiskoiksi, työnvieroksujiksi, elämäntapatyöttömiksi" vai kuluuko tähän jokin tietty aika. Olen nähnyt aikuisen miehen itkevän työkkärissä kun ei monen haastattelun jälkeen saanut työpaikkaa. Moni nainen on epätoivoissaan myös itkenyt kun lähettänyt kymmeniä työpaikkahakemuksia eikä yhtään haastattelua eikä edes minkäänlaista vastausta. Työttömien mollaaminen johtunee siitä että omassa elämässään kärvistelevät tarvii jonkun johon purkaa vitutustaan, jonkun joka on heidän "alapuolella". No työtönhän on kaikkien alapuolella joten...
- Anonyymi
Tässä taas yksi esimerkki tapauksista jotka ovat luoneet minulle tunteen, että kouluttautuminen voi olla este työllistymiselle. Siis nykyhetken Suomessa. Ennen oli toisin:
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011002966.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=promobox
Vainoharhailuni peruste:
Työnantajat haluavat kouluttamatonta työvoimaa joka alistuu työnantajan ehtoihin, eikä tiedä paremmasta. Ei siis osaa vaatia mitään. Kouluttautuneilla on työnsaanti vaikeampaa.- Anonyymi
Miksi sitten kouluttautuneiden työttömyysaste on matalampi kuin kouluttamattomilla?
- Anonyymi
Opiskeluaikoja kun muistelee niin kyllä amiksesta oli pois usein nekin jotka nyt ovat töissä. Ovat vaan saaneet työpaikkansa täysin suhteiden kautta. Etenkin teoriatunnit eivät heitä kinnostaneet pätkääkään. Ite kävin niissä, mutta oon nyt työtön.
- Anonyymi
Se tulee siitä että eduskunnassa ja hallituksessa tietoisesti povosoidaan työttömät , jotta heistä saa ilmaisia työntekijöitä ja heistä saa ihmisiä joilta voi uhkaamalla ja pakottamalla saada syy eduskuntalaisten ja hallituksen epäonnistumisille. Koska eihän he itse syytä itselleen ota kun joku asia menee pieleen, pitää olla kohde joita syyttää.
Työttömyyden julma kasvu on hallituksen päätösten seurausta, mutta he syyttävät työttömiä siitä!!! Orpollakin pitää olla roskakori ja roskaihmisiä joita syyttää omista ongelmista, ja silloin otetaan en kaikista haavoittumammassa asemssa olevat ihmiset, työttömät, vanhukset, lapset, opiskelijat, eläkeläiset kohteeksi.
Näethän että joka ikisessä tv kesksutelussa he riitelevät ja uhkaavat toisiaan, haukkuvat ja mitävöivät toisten asiat täysin. Pelkkäää riitaa kaikki keskustelut.
Kansaa sitten syytetään kun he itse epäonnistuvat . Eduskunnasta se lähtee se prooaminen kansaa kohtaan ja työttömiä, jo monet ressut sitten kansastakin on huvikseen sitä mieltä. - Anonyymi
Se on keino saada niitä palkattomia tai 9 e työläisiä, halvalla hommiin. Siinä ei mitään kunnioitusta ihmistä kohtaan. Työttömyys ei ole merkki laiskuudesta, vaan epäonnistuneesta politiikasta, jossa suositaan vähävaraisuutta ja käyhyyttä ja niitä pidetään yllä, jotta on niitä hlapsityöläisiä joita voi pakottaa ja uhkailla.
Räikeetä politikointia heikompiosaisten kustannuksella. - Anonyymi
Mä voisin tehdä kaikenlaista jos joku maksaisi.
- Anonyymi
Erittäin hyvä asenne ja ajatus. Töitä kyllä on varmasti jokaiselle jotakin ja jokaiselle mieluisaakin, mutta se palkanmaksaja puuttuu.
Ei kukaan saa mitään ilmaiseksi, jos vaikka tilaat kotiisi maalarin, tai autosi korjaamisen, se kaikki maksaa, kyllä työntekijälle pitää palkka maksaa.
Monesti töitä on silloin kun sen saa 9 e päiässä, tai ilmaiseksi, tai työkokeiluna, tai erittäin halpaan hintaan, mutta sitten kun on kyse palkanmaksusta, niin töitä ei olekkaan. Se on kummallista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin hyvä asenne ja ajatus. Töitä kyllä on varmasti jokaiselle jotakin ja jokaiselle mieluisaakin, mutta se palkanmaksaja puuttuu.
Ei kukaan saa mitään ilmaiseksi, jos vaikka tilaat kotiisi maalarin, tai autosi korjaamisen, se kaikki maksaa, kyllä työntekijälle pitää palkka maksaa.
Monesti töitä on silloin kun sen saa 9 e päiässä, tai ilmaiseksi, tai työkokeiluna, tai erittäin halpaan hintaan, mutta sitten kun on kyse palkanmaksusta, niin töitä ei olekkaan. Se on kummallista.Useimmat ovat löytäneet ihan palkallisen työpaikan. Jos joku ei löydä, niin voi katsoa peiliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmat ovat löytäneet ihan palkallisen työpaikan. Jos joku ei löydä, niin voi katsoa peiliin.
Niinpä, ja se pätee molempiin, työttömiin ja työnantajiin. Turha marista ettei ole työntekijöitä, jos ei makseta palkkaa, jolla tulee toimeen.
- Anonyymi
tosiaan, työttömyyden vähentäminen, pilasi työ ehdot, kun työttömyyttä ei hoideta, niin konsutit sanee työ ehdot,
- Anonyymi
Kaikki työttömät jotka minä tunnen, ovat kesäisin puistoissa ja torinlaidalla. Kellään ei ole työhaluja.
- Anonyymi
Ja kun työttömiä on satojatuhansia, montako heistä siis tunnet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun työttömiä on satojatuhansia, montako heistä siis tunnet?
Ei ollu pokkaa vastata. Näinhän siinä aina käy kun kehuskelee asioilla, niin ei pysty todentamaan väitettään. Hyvähän se on heitellä tarinaa, mutta totuus on toinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021174Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍128891Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77755