Pomppas mieleen!

Synnyin 50-luvulla uskomattomaan perheeseen, mutta olen aina tiennyt Jumalan ja henkimaailman olemassaolon. Hengellinen etsintä sai teininä kiinnostumaan kaikesta yliluonnollisesta ja sotkeuduin okkultisimiin, ufojuttuihin ja spiritismiin. Järkytyin kun sain kokea miten todellinen henkimaailma on, kun näin sen pimeän puolen.
Pari päivää ennen15-vuotistynttäreitä sain antaa elämäni tietoisesti Jeesukselle ja polvirukouksessa nuorisopastorin kanssa. On ollut elämän aikana kaksi kylmää vaihetta, mutta Jumala on ollut uskollinen.
Tänä päivänä yritetään himmentää Jumalan todellisuus evoluutiovalheella, mutta se on vain vihollisen sumutusta. Toinen saatanan valhe uskonnollisuuteen taipuvaisille on new age -oppeihin perustuva hengellisyys ja vaihtohetoinen lääketiede ja idän uskonnot. On kaikenlaista eksyttävää mukamas hoitomuotona toimivaa oppia, joissa voidaan p.uhua enkeleistä, valosta, korkeimmasta voimasta, jopa Kirstus- tai Jeesus-voimasta mutta asialla ei ole mitään Raamatun ilmoittaman Jeesuksen ja Jumalan kanssa.
Selvästi elämme Raamatun ilmoittamaan lopunaikaa ja Jeesus saapuu pian hakemaan omansa. Jumala on lähellä jokaista ja valmis ottaamaan eksyneen vastaan. Pyydä Jeesusta Kristusta tuleemaan elämääsi syntien soittajana ja Vapahtajana. Ala lukemaan Jumalan sanaa Raamttua ja etsi uskovia ystäviä

59

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen kanssasi eri mieltä,ei okkultismia ym.mutta oma kokemukseni on,kun erosin helluntai lahkosta,olen löytänyt rauhan monistakin eri paikoista.Tulen ahdistuneeksi juurikin hellareiden kanssa,olen kohdannut monia,jotka ovat kaukana hellareista,heissä on ollut juurikin sitä rakkaudellista ihmisyyttä.

      • Anonyymi

        Jumalan armo, ei todellakaan ole suljettu, mihinkään/ainoastaan, helluntailaisuuteen.
        siinä vielä monella opittavaa.


      • Anonyymi

        Minä olen helluntailaisten teltassa kokenut demonien vaikutuksen ja kesken kokousta jouduin lähtemään kotiin. Pakko myöntää että kyllä ne demonit pystyivät kiusaamaan minuakin, siellä teltassa, joten helluntailaisten henki on vahva demoninen henki. Jos tahdot välttyä niiltä hengiltä ja lahkoriivatuilta, eroa heistä. Tunsin että ne demonit jäivät sinne telttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen helluntailaisten teltassa kokenut demonien vaikutuksen ja kesken kokousta jouduin lähtemään kotiin. Pakko myöntää että kyllä ne demonit pystyivät kiusaamaan minuakin, siellä teltassa, joten helluntailaisten henki on vahva demoninen henki. Jos tahdot välttyä niiltä hengiltä ja lahkoriivatuilta, eroa heistä. Tunsin että ne demonit jäivät sinne telttaan.

        Kiitos,että uskalsit kirjoittaa tästä,niin olen minäkin kokenut.On todella järkyttävää,kun pääsee lahkosta irti,tajuta miten sairastuttavassa yhteisössä on ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen helluntailaisten teltassa kokenut demonien vaikutuksen ja kesken kokousta jouduin lähtemään kotiin. Pakko myöntää että kyllä ne demonit pystyivät kiusaamaan minuakin, siellä teltassa, joten helluntailaisten henki on vahva demoninen henki. Jos tahdot välttyä niiltä hengiltä ja lahkoriivatuilta, eroa heistä. Tunsin että ne demonit jäivät sinne telttaan.

        Helluntalaiset suurimmilta osin ovat aivan hyviä, mukavia ja vilpittömiä uskovia, kuten muutkin kristityt. Toki vajavaisia ihmisiä ovat kaikki. Kaikista tärkeintä olisi aina säilyttää kunnioitus ja hyväntahtoisuus muita ihmisiä kohtaan. Onhan Kristus lunastanut kaikki ihmiset ja armon aika kaikkien kohdalla on edelleen voimassa.

        Joku kerran ihmetteli sitä ristiriitaa, jonka hän oli kokenut ollessaan tekemisissä joidenkin karismaattisten kristillisten liikkeiden kanssa. Hän ihmetteli sitä, että miksi jostakin entisestä murhamiehestä tai huumeiden diileristä, jotka olivat kääntyneet, tehtiin liikkeen tähtiä, joita hehkutettiin mennen tulle. Toki hän iloitsi näiden kääntyneiden hienojen ihmisten puolesta ja piti heidän muutostaan suurena Jumalan ihmeenä ja armona. Sitä hän ei kuitenkaan käsittänyt, että jos joku seurustelusuhteessaa jo asui kumppaninsa kanssa yhdessä ja heillä ilmeisesti siinä vaiheessa oli jo sitten tietysti myös intiimisuhde keskenään, nämä ihmiset tuomittiin helvettiin välittömästi. Hehän olivat normaali pariskunta, vaikka eivät vielä olleetkaan avioliitossa. He eivät pettäneet toisiaan, kohtelivat toisiaan hyvin, eivätkä koskaan olleet tehneet mitään rikoksia. Silti jotkut pitivät heitä lähestulkoon kadotettuina. Ajattelisiko kaikkivaltias Jumala noin. Tuskin! Kaikkea hyvää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen helluntailaisten teltassa kokenut demonien vaikutuksen ja kesken kokousta jouduin lähtemään kotiin. Pakko myöntää että kyllä ne demonit pystyivät kiusaamaan minuakin, siellä teltassa, joten helluntailaisten henki on vahva demoninen henki. Jos tahdot välttyä niiltä hengiltä ja lahkoriivatuilta, eroa heistä. Tunsin että ne demonit jäivät sinne telttaan.

        Olet käväissyt Jumalan seurakuntaa ja Pyhää Henkeä.
        Tee parannus ja rukoile Jumalaa jos ehkä synnin vielä voi saada anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet käväissyt Jumalan seurakuntaa ja Pyhää Henkeä.
        Tee parannus ja rukoile Jumalaa jos ehkä synnin vielä voi saada anteeksi.

        Olet käväissyt Jumalan seurakuntaa ja Pyhää Henkeä.
        Tee parannus ja rukoile Jumalaa jos ehkä synnin vielä voi saada anteeksi.

        Oikeasti,sinä et tiedä pyhästä hengestä mitään,eikö? Kirjoitat vain.
        Oikeasti,sinä et et tiedä mikä on oikea JUMALAN SEURAKUNTA? Eikö vain?

        Haluaisin tietää sinun kokemuksesta Pyhästä hengestä?
        Mikä on Jumalan oikea seurakunta?

        (kerro jos pystyt,ketkä Lumala hylkää ja ne ei ole sinun seurakuntaasi)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet käväissyt Jumalan seurakuntaa ja Pyhää Henkeä.
        Tee parannus ja rukoile Jumalaa jos ehkä synnin vielä voi saada anteeksi.

        Oikeasti,sinä et tiedä pyhästä hengestä mitään,eikö? Kirjoitat vain.
        Oikeasti,sinä et et tiedä mikä on oikea JUMALAN SEURAKUNTA? Eikö vain?

        Haluaisin tietää sinun kokemuksesta Pyhästä hengestä?
        Mikä on Jumalan oikea seurakunta?

        (kerro jos pystyt,ketkä Lumala hylkää ja ne ei ole sinun seurakuntaasi)

        Kirjoitusvirhe tuli, kännykän kirjoitin muutti häväissyt sanan käväissyt, ehkä parempi sana häpäissyt Jumalan seurakuntaa.
        Kannattaa osallistua hengelliseen kokoontumiseen rukouksen hengessä, niin saa kokea myös Jumalan läsnäolon oikeasti, jos sanaa julistava on armoitettu. Silloin paljastuu kuulijan sydämen salaisuudet: synnit, ja kun ne tunnustaa saa armon, rauhan sielulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen helluntailaisten teltassa kokenut demonien vaikutuksen ja kesken kokousta jouduin lähtemään kotiin. Pakko myöntää että kyllä ne demonit pystyivät kiusaamaan minuakin, siellä teltassa, joten helluntailaisten henki on vahva demoninen henki. Jos tahdot välttyä niiltä hengiltä ja lahkoriivatuilta, eroa heistä. Tunsin että ne demonit jäivät sinne telttaan.

        Helluntailaiset ovat aika palavia uskossaan.Ehkä kokemasi demonit olivat Jeesusta pakoon lähteviä demoneja ,jotka havaitsivat epäuskosi ja ottivat sielusi asunnokseen. Rukoile Jumalaa päästämään sinut pahasta,Jeesuksen nimessä. Uskova voi myös itse ajaa pahat pois Jeesuksen nimen voimalla. Pyydä Pyhäähenkeä tilalle,sillä paholainen vaanii 24/7.


    • Anonyymi

      Eli, kuten valtaosa teineistä olit kiinnostunut kaikesta uudesta ja eksoottisesta, mutta et ikinä kasvanut siitä ulos. Koska tiede ei tue noita niin sinun pitää kieltää tiede, jotta korttitalosi pysyy pystyssä.

      Onneksi itse osasin jo nuorena etsiä tietoa eikä elämä ole mennyt fantasiamaailmassa kuten tässä varoittavassa esimerkissä.

      En ole ikinä ymmärtänyt tuota maailmanlopun ihannointia. Mikä ihme siinä kiihottaa joitakin, että kaikki kuolee?
      Minusta se kuulostaa omahyväiseltä ja julmalta. "Koska minä olen universumin keskipiste, niin minun aikanani maailma tulee loppumaan."
      Ja tuota on hoettu jo vuosituhansia.
      Tuosta kun ottaa pois ikuiset elämät ja taivaat niin se kuulostaa entistä pahemmalta.
      "Haluan ihmiskunnan/kaiken elävän kuolevan." Tätä te siis mainostatte ylpeänä, joka on sairasta.

    • Anonyymi

      Omat kokemukseni ovat jossain kohdin samankaltaisia kuin aloittajalla. Itse tulin uskoon 17 (-18) -vuotiaana ja mainittuja "kylmiäkin kausia", teoiltaan suorastaan jumalattomia (kuitenkin uskoen) on ollut.

      Noin päälle 10 vuotta sitten tajusin, että meikäläisellä on tuottamattomia leivisköitä takataskussaan jonkin verran, tuli huono omatunto, heräsin, ja niinpä päätinkin heittää ne rahanvaihtajien pöydälle = internettiin, josko niistä olisi mitään iloa ja siunausta ihmisille ja Herralle... En yritä esittää hurskaampaa kuin olen, mutten myöskään kieltää Kristuksen tekoja itsessäni.

      Leivisköitämme on ainakin se Jumalan sana, joka meissä kussakin elää. Kristuksen seuraamiseen kuuluu, että jaamme ihmisille meissä vaikuttavaa sanaa kuin Elämän leipää, tarkaten, jottei samalla menisi myös joitain homeisia pullia kovin monia seassa...
      ~

    • Anonyymi

      Ei sinun helluntailaiseksi tarvitse tulla, kun tulet uskoon. Olin normaali riparille menossa oleva nuori antaessani elämän Jeesukselle. Julistamassa oli tavallinen kansanlähetysken nuorten porukka. Uskoon voi tulla vaikka marjametsässä kun avaan sydämen rukouksessa rehelliesti Jumalan puoleen. Salopuu

      • Anonyymi

        Uskoon tulo on uudestisyntyminen uudeksi ihmiseksi, Jumalan lapseksi.
        Ja tästä sitten seuraa jotakin, ...

        Ennen uskoon tuloamme me kaikki vaelsimme eksyksissä Jumalasta erossa
        omaa tietämme. Emme ksyneet Jumalalta tietä, emmekä sitä mitä Hän tahtoo
        elämältämme ja miten Hän tahtoo, että elämme. Me pidimme oikeutenamme
        itse päättää elämästämme ja elämämme suunnasta. Teimme omia suunnitelmia
        tulevaisuutta ajatellen. Emme siis neuvotelleet tulevaisuuden suunitelmistamme
        Jumalan kanssa. Emme välittäneet siitä, mitä Jumala meistä tahtoo.
        Me siis olimme itse oman elämämme herrat. Katsoimme oikeudeksemme itse
        päättää ihan kaikesta, mitä tulee elämäämme.

        Tämä on siis uskosta osattoman, ilman Jumalaa elävän ihmisen, asenne
        tulevaisuuteensa. Sitten kun ihminen tulee uskoon, ääni k ellossa muuttuu.
        Hän kuulee Jumalan Pojan äänen ja seuraa Häntä. Nyt hän ei enää seuraakaan
        omia suunnitelmia elämässään. Hän seuraa Jumalan Poikaa, Jeesusta Kristusta.
        Miksi hän seuraa nyt Jeesuta, etikä omia s uunnitelmiaan? Siksi koska hän
        on antanut elämänsä herruuden Jeesukselle Kristukselle ja julistaa
        Jeesuksen Herrakseen. Siksi hän antaa Jeesuksen päättää elämänsä suunnasta
        ja valinnoista. Ja Jeesus tahtoo tietenkin johdattaa uskovaa Hänen tiellään
        eteen päin.

        Nyt kun Jeesus saa hallita ja johdattaa, Hän alkaa käyttämään uskovaa
        oman valtakuntansa rakentamisessa. Se vie uskovan seurakuntaan,
        jonka kautta Jeesus toimii ja rakentaa valtakuntaansa ja seurakuntaansa.
        Uskova on elävä kivi Jumalan rakennuksessa. Tämä kivi ei saata jäädä yksin
        mettikköön. Siellä mettikössä hän ei rakennut Jumalan asumukseksi Hengessä.
        Jumala tahtoo varmasti viedä uuden uskovan toisten uskovien yhteyteen
        kasvamaan ja rakentumaan yhteisestä uskosta ja siunauksen kanavaksi
        toisille uskoville.

        Mvh J - K

        näin vapaasti ja nopeasti ajatellen.


      • Anonyymi

        Ei tietenkään. Jopa mieluummin ei. Nykyään kun helluntailainen "uskoontulo" ei ole niin välttämäti oikeaan uskoonkaan perustuva. "Uskoonhan" voi tulla vaikka mihin.

        Kannattaa kuunnella eri uskovien / kirkkojen puheita ja opetuksia ja rukoilla Jumalalta Hengen ymmärrystä eli viisautta vastaanottaa puhdas Jumalan sana ja siitä syntyvä ja lähtevä iankaikkinen elämä.

        On siis tärkeää MITÄ USKOO ja mitä uskoa tunnustaa.

        1. Tim. 4:7 📖
        Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.

        Tit. 3:10 📖
        Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

        Kristillinen, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen vaikuttama uudestisyntymä on se, minkä kautta kuljetaan pelastukseen. Se aito "Ahdas portti". Se tältä portilta lähtevä Tie.

        Joh. 14:6 📖
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Matteus 16:24-27 📖 ✝ RISTINTIE:
        24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
        25 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
        26 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
        27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.

        Matteus 7:13-29 (Jeesuksen Vuorisaarnaa): 📖
        13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.

        26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."

        28 Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
        29 sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.
        ~
        Kunnia Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle.
        Niin kuin oli alussa, nyt on ja aina,
        iankaikkisesta iankaikkiseen.
        Aamen. ✨
        ~


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskoon tulo on uudestisyntyminen uudeksi ihmiseksi, Jumalan lapseksi.
        Ja tästä sitten seuraa jotakin, ...

        Ennen uskoon tuloamme me kaikki vaelsimme eksyksissä Jumalasta erossa
        omaa tietämme. Emme ksyneet Jumalalta tietä, emmekä sitä mitä Hän tahtoo
        elämältämme ja miten Hän tahtoo, että elämme. Me pidimme oikeutenamme
        itse päättää elämästämme ja elämämme suunnasta. Teimme omia suunnitelmia
        tulevaisuutta ajatellen. Emme siis neuvotelleet tulevaisuuden suunitelmistamme
        Jumalan kanssa. Emme välittäneet siitä, mitä Jumala meistä tahtoo.
        Me siis olimme itse oman elämämme herrat. Katsoimme oikeudeksemme itse
        päättää ihan kaikesta, mitä tulee elämäämme.

        Tämä on siis uskosta osattoman, ilman Jumalaa elävän ihmisen, asenne
        tulevaisuuteensa. Sitten kun ihminen tulee uskoon, ääni k ellossa muuttuu.
        Hän kuulee Jumalan Pojan äänen ja seuraa Häntä. Nyt hän ei enää seuraakaan
        omia suunnitelmia elämässään. Hän seuraa Jumalan Poikaa, Jeesusta Kristusta.
        Miksi hän seuraa nyt Jeesuta, etikä omia s uunnitelmiaan? Siksi koska hän
        on antanut elämänsä herruuden Jeesukselle Kristukselle ja julistaa
        Jeesuksen Herrakseen. Siksi hän antaa Jeesuksen päättää elämänsä suunnasta
        ja valinnoista. Ja Jeesus tahtoo tietenkin johdattaa uskovaa Hänen tiellään
        eteen päin.

        Nyt kun Jeesus saa hallita ja johdattaa, Hän alkaa käyttämään uskovaa
        oman valtakuntansa rakentamisessa. Se vie uskovan seurakuntaan,
        jonka kautta Jeesus toimii ja rakentaa valtakuntaansa ja seurakuntaansa.
        Uskova on elävä kivi Jumalan rakennuksessa. Tämä kivi ei saata jäädä yksin
        mettikköön. Siellä mettikössä hän ei rakennut Jumalan asumukseksi Hengessä.
        Jumala tahtoo varmasti viedä uuden uskovan toisten uskovien yhteyteen
        kasvamaan ja rakentumaan yhteisestä uskosta ja siunauksen kanavaksi
        toisille uskoville.

        Mvh J - K

        näin vapaasti ja nopeasti ajatellen.

        Saarnahan se oli tuokin.
        😇
        Ei ole syntiä uskoa esim. alkuräjähdykseen. Raamattu ei ole sitä vastaan.
        Siellä sanotaan näin(1.moos.1):"alussa Jumala loi taivaan ja maan. "ei mitään muuta. Maapallo ilmestyi tyhjästä ja samalla avaruus alkoi laajeta. Syntyi tähdet.
        Eli meillä on tietoa miten maailmankaikkeus sai alkunsa.
        Ei kukaan ole sillä mielellä liikkeellä.. Siis. Tiedemiehistä puhun, että keksimässä tällaisen teorian ihan vaan kiusatakseni uskovaisia. Ei uskovaiset ole mikään maailman napa. On omahyvästä ajatella noin. Ja toisaalta sairasta. Olla nyt niin paranoidinen.. Että luulee toisten ihmisten ihan vain kiusatakseen punovan valheita juuri sinun päänmenoksi vrt uskovaiset vs. Tiedemiehet.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Saarnahan se oli tuokin.
        😇
        Ei ole syntiä uskoa esim. alkuräjähdykseen. Raamattu ei ole sitä vastaan.
        Siellä sanotaan näin(1.moos.1):"alussa Jumala loi taivaan ja maan. "ei mitään muuta. Maapallo ilmestyi tyhjästä ja samalla avaruus alkoi laajeta. Syntyi tähdet.
        Eli meillä on tietoa miten maailmankaikkeus sai alkunsa.
        Ei kukaan ole sillä mielellä liikkeellä.. Siis. Tiedemiehistä puhun, että keksimässä tällaisen teorian ihan vaan kiusatakseni uskovaisia. Ei uskovaiset ole mikään maailman napa. On omahyvästä ajatella noin. Ja toisaalta sairasta. Olla nyt niin paranoidinen.. Että luulee toisten ihmisten ihan vain kiusatakseen punovan valheita juuri sinun päänmenoksi vrt uskovaiset vs. Tiedemiehet.

        Et tuolla ainakaan minua kiusaa. Jokainen toki saa uskoa vaikka kengänpohjaan jos luulee tulevansa sillä autuaaksi. Vastuuhan on jokaisella itsellään Jumalan edesssä. Salopuu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et tuolla ainakaan minua kiusaa. Jokainen toki saa uskoa vaikka kengänpohjaan jos luulee tulevansa sillä autuaaksi. Vastuuhan on jokaisella itsellään Jumalan edesssä. Salopuu

        Hupsis. Et lukenut tekstiäni kunnolla jos kuvittelet että yritin sinua kiusata. Viesti oli että alkuräjähdysteoria on Raamattu myönteinen. Ei kirja sitä kumoa.

        📃 luen siis Raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoon tulo on uudestisyntyminen uudeksi ihmiseksi, Jumalan lapseksi.
        Ja tästä sitten seuraa jotakin, ...

        Ennen uskoon tuloamme me kaikki vaelsimme eksyksissä Jumalasta erossa
        omaa tietämme. Emme ksyneet Jumalalta tietä, emmekä sitä mitä Hän tahtoo
        elämältämme ja miten Hän tahtoo, että elämme. Me pidimme oikeutenamme
        itse päättää elämästämme ja elämämme suunnasta. Teimme omia suunnitelmia
        tulevaisuutta ajatellen. Emme siis neuvotelleet tulevaisuuden suunitelmistamme
        Jumalan kanssa. Emme välittäneet siitä, mitä Jumala meistä tahtoo.
        Me siis olimme itse oman elämämme herrat. Katsoimme oikeudeksemme itse
        päättää ihan kaikesta, mitä tulee elämäämme.

        Tämä on siis uskosta osattoman, ilman Jumalaa elävän ihmisen, asenne
        tulevaisuuteensa. Sitten kun ihminen tulee uskoon, ääni k ellossa muuttuu.
        Hän kuulee Jumalan Pojan äänen ja seuraa Häntä. Nyt hän ei enää seuraakaan
        omia suunnitelmia elämässään. Hän seuraa Jumalan Poikaa, Jeesusta Kristusta.
        Miksi hän seuraa nyt Jeesuta, etikä omia s uunnitelmiaan? Siksi koska hän
        on antanut elämänsä herruuden Jeesukselle Kristukselle ja julistaa
        Jeesuksen Herrakseen. Siksi hän antaa Jeesuksen päättää elämänsä suunnasta
        ja valinnoista. Ja Jeesus tahtoo tietenkin johdattaa uskovaa Hänen tiellään
        eteen päin.

        Nyt kun Jeesus saa hallita ja johdattaa, Hän alkaa käyttämään uskovaa
        oman valtakuntansa rakentamisessa. Se vie uskovan seurakuntaan,
        jonka kautta Jeesus toimii ja rakentaa valtakuntaansa ja seurakuntaansa.
        Uskova on elävä kivi Jumalan rakennuksessa. Tämä kivi ei saata jäädä yksin
        mettikköön. Siellä mettikössä hän ei rakennut Jumalan asumukseksi Hengessä.
        Jumala tahtoo varmasti viedä uuden uskovan toisten uskovien yhteyteen
        kasvamaan ja rakentumaan yhteisestä uskosta ja siunauksen kanavaksi
        toisille uskoville.

        Mvh J - K

        näin vapaasti ja nopeasti ajatellen.

        Uskoon tulo on uudestisyntyminen uudeksi ihmiseksi, Jumalan lapseksi.
        Ja tästä sitten seuraa jotakin, ...

        Ennen uskoon tuloamme me kaikki vaelsimme eksyksissä Jumalasta erossa
        omaa tietämme. Emme ksyneet Jumalalta tietä, emmekä sitä mitä Hän tahtoo
        elämältämme ja miten Hän tahtoo, että elämme. Me pidimme oikeutenamme
        itse päättää elämästämme ja elämämme suunnasta. Teimme omia suunnitelmia
        tulevaisuutta ajatellen. Emme siis neuvotelleet tulevaisuuden suunitelmistamme
        Jumalan kanssa. Emme välittäneet siitä, mitä Jumala meistä tahtoo.
        Me siis olimme itse oman elämämme herrat. Katsoimme oikeudeksemme itse
        päättää ihan kaikesta, mitä tulee elämäämme.

        Tämä on siis uskosta osattoman, ilman Jumalaa elävän ihmisen, asenne
        tulevaisuuteensa. Sitten kun ihminen tulee uskoon, ääni k ellossa muuttuu.
        Hän kuulee Jumalan Pojan äänen ja seuraa Häntä. Nyt hän ei enää seuraakaan
        omia suunnitelmia elämässään. Hän seuraa Jumalan Poikaa, Jeesusta Kristusta.
        Miksi hän seuraa nyt Jeesuta, etikä omia s uunnitelmiaan? Siksi koska hän
        on antanut elämänsä herruuden Jeesukselle Kristukselle ja julistaa
        Jeesuksen Herrakseen. Siksi hän antaa Jeesuksen päättää elämänsä suunnasta
        ja valinnoista. Ja Jeesus tahtoo tietenkin johdattaa uskovaa Hänen tiellään
        eteen päin.

        Nyt kun Jeesus saa hallita ja johdattaa, Hän alkaa käyttämään uskovaa
        oman valtakuntansa rakentamisessa. Se vie uskovan seurakuntaan,
        jonka kautta Jeesus toimii ja rakentaa valtakuntaansa ja seurakuntaansa.
        Uskova on elävä kivi Jumalan rakennuksessa. Tämä kivi ei saata jäädä yksin
        mettikköön. Siellä mettikössä hän ei rakennut Jumalan asumukseksi Hengessä.
        Jumala tahtoo varmasti viedä uuden uskovan toisten uskovien yhteyteen
        kasvamaan ja rakentumaan yhteisestä uskosta ja siunauksen kanavaksi
        toisille uskoville.

        Mvh J - K


        HÖLYN PÖLYÄ,sinut on opettettu siihen ! Näen sen,olet lapasesta asti ollut kultin alainen ja nyt jaat oppejasi mika:)
        Usko,ei ole että pastori paskanaama puhuu toisille ja sitten hyö tyhmät kuulee ja olevinnaan uskoo että tämä se on nyt paras juttu.
        Nyt myö levitettään tätä kaikkialle koko lahkossa.
        Mutta,en usko teidän lahkoihin,kutenki hyvä jos kannattat JHW ja Jeesus Kristusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoon tulo on uudestisyntyminen uudeksi ihmiseksi, Jumalan lapseksi.
        Ja tästä sitten seuraa jotakin, ...

        Ennen uskoon tuloamme me kaikki vaelsimme eksyksissä Jumalasta erossa
        omaa tietämme. Emme ksyneet Jumalalta tietä, emmekä sitä mitä Hän tahtoo
        elämältämme ja miten Hän tahtoo, että elämme. Me pidimme oikeutenamme
        itse päättää elämästämme ja elämämme suunnasta. Teimme omia suunnitelmia
        tulevaisuutta ajatellen. Emme siis neuvotelleet tulevaisuuden suunitelmistamme
        Jumalan kanssa. Emme välittäneet siitä, mitä Jumala meistä tahtoo.
        Me siis olimme itse oman elämämme herrat. Katsoimme oikeudeksemme itse
        päättää ihan kaikesta, mitä tulee elämäämme.

        Tämä on siis uskosta osattoman, ilman Jumalaa elävän ihmisen, asenne
        tulevaisuuteensa. Sitten kun ihminen tulee uskoon, ääni k ellossa muuttuu.
        Hän kuulee Jumalan Pojan äänen ja seuraa Häntä. Nyt hän ei enää seuraakaan
        omia suunnitelmia elämässään. Hän seuraa Jumalan Poikaa, Jeesusta Kristusta.
        Miksi hän seuraa nyt Jeesuta, etikä omia s uunnitelmiaan? Siksi koska hän
        on antanut elämänsä herruuden Jeesukselle Kristukselle ja julistaa
        Jeesuksen Herrakseen. Siksi hän antaa Jeesuksen päättää elämänsä suunnasta
        ja valinnoista. Ja Jeesus tahtoo tietenkin johdattaa uskovaa Hänen tiellään
        eteen päin.

        Nyt kun Jeesus saa hallita ja johdattaa, Hän alkaa käyttämään uskovaa
        oman valtakuntansa rakentamisessa. Se vie uskovan seurakuntaan,
        jonka kautta Jeesus toimii ja rakentaa valtakuntaansa ja seurakuntaansa.
        Uskova on elävä kivi Jumalan rakennuksessa. Tämä kivi ei saata jäädä yksin
        mettikköön. Siellä mettikössä hän ei rakennut Jumalan asumukseksi Hengessä.
        Jumala tahtoo varmasti viedä uuden uskovan toisten uskovien yhteyteen
        kasvamaan ja rakentumaan yhteisestä uskosta ja siunauksen kanavaksi
        toisille uskoville.

        Mvh J - K


        HÖLYN PÖLYÄ,sinut on opettettu siihen ! Näen sen,olet lapasesta asti ollut kultin alainen ja nyt jaat oppejasi mika:)
        Usko,ei ole että pastori paskanaama puhuu toisille ja sitten hyö tyhmät kuulee ja olevinnaan uskoo että tämä se on nyt paras juttu.
        Nyt myö levitettään tätä kaikkialle koko lahkossa.
        Mutta,en usko teidän lahkoihin,kutenki hyvä jos kannattat JHW ja Jeesus Kristusta.

        Uskoon tulo = sekoaminen. Ei enää erota tosiasioita tarinoista.


    • Anonyymi

      Eihän kaikki tieteen ammattilaisetkaan oli he sitten uskomattomia usko suureen pamaukseen ja evoluutioon. Ne ovat teorioita joita ei ole voitu 100-prosenttisesti todistaa, jolloin ne olisivat vastaan tieteen totuutta. Salopuu

      • Teoria on tieteessä sana jossa jokin tieto on tullut vahvistetuksi monin eri kokein monen eri tiedemiehen voimin.
        Joten kyllä uskovat teorioihinsa.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Teoria on tieteessä sana jossa jokin tieto on tullut vahvistetuksi monin eri kokein monen eri tiedemiehen voimin.
        Joten kyllä uskovat teorioihinsa.

        Kuka heistä mihinkin. Tuo tiede porukka asiasta uskoo noin, ja toinen porukka näin, siis voi olla päinvastaiset mielipiteet tiedeporukallakin.
        Mitattiinhan ihmisiä tieteellisesti monen tieteenproffan voimin, kuka on jalosukuisempi, kuin toinen. Eikä siihen ole kauaakaan.
        Nyt ei uskota näin.
        Mutta, onhan vieläkin jotain jalosukuista saksismia suomalaisissa edelleen.
        ts. rodunjalostusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka heistä mihinkin. Tuo tiede porukka asiasta uskoo noin, ja toinen porukka näin, siis voi olla päinvastaiset mielipiteet tiedeporukallakin.
        Mitattiinhan ihmisiä tieteellisesti monen tieteenproffan voimin, kuka on jalosukuisempi, kuin toinen. Eikä siihen ole kauaakaan.
        Nyt ei uskota näin.
        Mutta, onhan vieläkin jotain jalosukuista saksismia suomalaisissa edelleen.
        ts. rodunjalostusta.

        Ei. Olet täysin väärässä.
        Nimittäin jos tiedemiehet ovat erimielisiä niin teorian voi unohtaa. Teorian ehto on että saman kokeen voi toistaa myös toiset tiedemiehet hyväksytysti. Jos eivät voi teoria kumoutuu.
        Aivan kuten salopuu sanoi.. Tiede korjaa itse itseään.. Jos siis erimielisyyksiä tiedemiesten kesken esiintyy teoria kumoutuu.
        Näin ollen esim. Alkurähdysteoria on nykytiedon valossa paikkansapitävä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei. Olet täysin väärässä.
        Nimittäin jos tiedemiehet ovat erimielisiä niin teorian voi unohtaa. Teorian ehto on että saman kokeen voi toistaa myös toiset tiedemiehet hyväksytysti. Jos eivät voi teoria kumoutuu.
        Aivan kuten salopuu sanoi.. Tiede korjaa itse itseään.. Jos siis erimielisyyksiä tiedemiesten kesken esiintyy teoria kumoutuu.
        Näin ollen esim. Alkurähdysteoria on nykytiedon valossa paikkansapitävä.

        Perustelusi ontuu pahasti AB.

        Uskotaanhan yhä siihenkin, että me olemme kehittyneet apinoista.

        Alussa tiedemiehet vastustivat Darvinin oppeja, mutta sittemmin ne on laajalti hyväksytty.

        Joten onko se Totuus, että ihminen kehittyi apinasta, vai loiko Jumala ihmisen ?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei. Olet täysin väärässä.
        Nimittäin jos tiedemiehet ovat erimielisiä niin teorian voi unohtaa. Teorian ehto on että saman kokeen voi toistaa myös toiset tiedemiehet hyväksytysti. Jos eivät voi teoria kumoutuu.
        Aivan kuten salopuu sanoi.. Tiede korjaa itse itseään.. Jos siis erimielisyyksiä tiedemiesten kesken esiintyy teoria kumoutuu.
        Näin ollen esim. Alkurähdysteoria on nykytiedon valossa paikkansapitävä.

        Niinhän ne tiedemiehet sanovat, että tiede korjaa itse itseään ja kehittyy koko ajan. Uskovaisen kannalta ja ihmissielujen kannalta ongelma on siinä, että monillakaan ihmisillä ei ole aikaa odottaa, että tiede korjaa itseään. Esim. evoluutio-teoria on korjannut nyt itseään jo satojen vuosien ajan ja sinä aikana se on vetänyt miljardeja ihmisiä eroon Jumalasta.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei. Olet täysin väärässä.
        Nimittäin jos tiedemiehet ovat erimielisiä niin teorian voi unohtaa. Teorian ehto on että saman kokeen voi toistaa myös toiset tiedemiehet hyväksytysti. Jos eivät voi teoria kumoutuu.
        Aivan kuten salopuu sanoi.. Tiede korjaa itse itseään.. Jos siis erimielisyyksiä tiedemiesten kesken esiintyy teoria kumoutuu.
        Näin ollen esim. Alkurähdysteoria on nykytiedon valossa paikkansapitävä.

        Toinen ajatusvirhe sinulla AB, on siinä, että ihminen tietäisi sen, miten Jumala kaiken loi.

        Jumala sanoi Jobille jo aikoinaan:

        4 Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.
        5 Kuka on määrännyt sen mitat-tottapa sen tiedät-tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?
        6 Mihin upotettiin sen perustukset, tahi kuka laski sen kulmakiven,
        7 kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?
        8 Ja kuka sulki ovilla meren, kun se puhkesi ja kohdusta lähti,
        9 kun minä panin sille pilven vaatteeksi ja synkeyden kapaloksi,
        10 kun minä rakensin sille rajani, asetin sille teljet ja ovet
        11 ja sanoin: 'Tähän asti saat tulla, mutta edemmäksi et; tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi asettua'?

        Eli kuinka ihminen voisikaan tietää maailman perustamista, kun kukaan ihminen ei ollut sitä näkemässä/kokemassa ?

        Ihminen siis voi "viisaudellaan" luulla ja arvella paljonkin, mutta Totuutta ei ihminen voi tietää millään näistä asioista, eikä varsinkaan siis uskosta osattomat tiedemiehet.

        Näin ollen mikään ihmisten keskuudessa"yleisesti hyväksytty" ei ole vielä mikään totuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toinen ajatusvirhe sinulla AB, on siinä, että ihminen tietäisi sen, miten Jumala kaiken loi.

        Jumala sanoi Jobille jo aikoinaan:

        4 Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.
        5 Kuka on määrännyt sen mitat-tottapa sen tiedät-tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?
        6 Mihin upotettiin sen perustukset, tahi kuka laski sen kulmakiven,
        7 kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?
        8 Ja kuka sulki ovilla meren, kun se puhkesi ja kohdusta lähti,
        9 kun minä panin sille pilven vaatteeksi ja synkeyden kapaloksi,
        10 kun minä rakensin sille rajani, asetin sille teljet ja ovet
        11 ja sanoin: 'Tähän asti saat tulla, mutta edemmäksi et; tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi asettua'?

        Eli kuinka ihminen voisikaan tietää maailman perustamista, kun kukaan ihminen ei ollut sitä näkemässä/kokemassa ?

        Ihminen siis voi "viisaudellaan" luulla ja arvella paljonkin, mutta Totuutta ei ihminen voi tietää millään näistä asioista, eikä varsinkaan siis uskosta osattomat tiedemiehet.

        Näin ollen mikään ihmisten keskuudessa"yleisesti hyväksytty" ei ole vielä mikään totuus.

        Entä moneen kertaan tutkittu ja kokein todistettu? Millähän sen kumoat? Vielä kun oppisi mukaan sinäkään et voi mitään tietää.
        Luoja minullakin on. Saman Jumalan lapsia ollaan.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Entä moneen kertaan tutkittu ja kokein todistettu? Millähän sen kumoat? Vielä kun oppisi mukaan sinäkään et voi mitään tietää.
        Luoja minullakin on. Saman Jumalan lapsia ollaan.

        Juuri siksi minä en väitä mitään varmaksi !

        Ihmisen "tutkimus ja kokeet ja tietämys" !

        Kaikki on teoriaa ja arvailua oikeasti.

        Mutta miksi pitäisi tietää enemmän kuin mihin kykenee ?

        Miksi pitää selittää Jumalan luomista jotenkin ?

        Kuka sellaisesta mitään hyötyy, kun kukaan ei ollut siis näkemässä.

        Ihan kuten ei ole nähty sitä, että yksisoluisesta tulisi kalojen ja apinoiden kautta ihminen muka !

        Yritä ymmärtää, että aina on kyse samasta asiasta, kuin evoluutio TEORIASSA, eli kyse on ihmisen/ihmisten kehittämistä TEORIOISTA, joita sitten yritetään eri tavoin todistaa ja selitellä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei. Olet täysin väärässä.
        Nimittäin jos tiedemiehet ovat erimielisiä niin teorian voi unohtaa. Teorian ehto on että saman kokeen voi toistaa myös toiset tiedemiehet hyväksytysti. Jos eivät voi teoria kumoutuu.
        Aivan kuten salopuu sanoi.. Tiede korjaa itse itseään.. Jos siis erimielisyyksiä tiedemiesten kesken esiintyy teoria kumoutuu.
        Näin ollen esim. Alkurähdysteoria on nykytiedon valossa paikkansapitävä.

        Olen kyllä lukenut netistä että nykyään alkurähdystä kritisoidaan tieteen maailmassa. Ei tiedetä mistä se räjähtävä aine tuli. No onhan Jumala voinut luomisen toiteuttaa vaikka sillä
        mekaanikalla. Salopuu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri siksi minä en väitä mitään varmaksi !

        Ihmisen "tutkimus ja kokeet ja tietämys" !

        Kaikki on teoriaa ja arvailua oikeasti.

        Mutta miksi pitäisi tietää enemmän kuin mihin kykenee ?

        Miksi pitää selittää Jumalan luomista jotenkin ?

        Kuka sellaisesta mitään hyötyy, kun kukaan ei ollut siis näkemässä.

        Ihan kuten ei ole nähty sitä, että yksisoluisesta tulisi kalojen ja apinoiden kautta ihminen muka !

        Yritä ymmärtää, että aina on kyse samasta asiasta, kuin evoluutio TEORIASSA, eli kyse on ihmisen/ihmisten kehittämistä TEORIOISTA, joita sitten yritetään eri tavoin todistaa ja selitellä.

        Kyllä ne kokeet on toistettavissa ja siten varmoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä lukenut netistä että nykyään alkurähdystä kritisoidaan tieteen maailmassa. Ei tiedetä mistä se räjähtävä aine tuli. No onhan Jumala voinut luomisen toiteuttaa vaikka sillä
        mekaanikalla. Salopuu

        Salopuu. Juuri alkuräjähdystä koskevassa ketjussa pari viikkoo sitten kysyin yhdeltä alkuräjähdystä kuvaavalta ateistilta juuri tuota että

        "mistä se pieneen tilaan mahtunut aine tuli kerran ei ollut mitään ".

        Ei tullut vastausta. Joten en tiedä. Mistä se aine tuli ja tarkemmin mitä se aine oli.

        Jotain herkästi syttyvää😂

        Se paukahti ja syntyi planeetat, tähdet ja myös 🌏 maa. Avaruus laajenee edelleen.

        Netistä saatavan tiedon varassa minäkin olen.

        Ja olet oikeassa siinä että eipä sillä mitään väliä loiko Jumala alkuräjähdyksen kautta vai ei. Jotain se räjähdys kertoo vain Jumalan voimasta ja älykkyydestä.


    • Anonyymi

      Kiitos tarinastasi ja hyvistä kehoituksista. Ole Siunattu!

    • Anonyymi

      Minunkaan kotini ei ollut hengellinen mutta olen kokenut että olen ollut tietoinen henkimaailmasta lapsuudestani asti.
      Kosketuspintaa myös spiritismistä. Itse en ole siihen isallistunut, mutra isommat siskoni ovat ja tuota kautta sivusta näin outoja juttuja kuten mustia hahmoja spuritsmin peluun aikana vaikja en ollut edes samassa tilassa enkä ymmärtänyt edes mustä oli kyse. Kuulin myös ikkunan raapimistta, koputtelua, liikettä samassa tilassa jossa yksin olin. Painostavaa oloa ja lopulta 2 täysin mustaa hahmoa 😱
      Kannattaa pysyä poissa tuollaisesta.

      ST

      • Anonyymi

        Sinun pitäisi opettaa tästä alueesta uskonnollisille ihmisille,he kun eivät usko henkimaailmaan,silloin kyllä sanovat saatanaksi tai demonin valtaan joutuneeksi jos joku sanoo totuuden.


      • Anonyymi

        se "maailman lopun toitotus on kyllä "ihan sairasta"
        raamatussa Jeesus sanoo:

        "Ei teidän asianne ole tietää aikoja ja hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut"
        Apt: 1: 7

        helluntailaiset "evankeliumi" on "maailmanloppu", voi hyvää päivää . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se "maailman lopun toitotus on kyllä "ihan sairasta"
        raamatussa Jeesus sanoo:

        "Ei teidän asianne ole tietää aikoja ja hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut"
        Apt: 1: 7

        helluntailaiset "evankeliumi" on "maailmanloppu", voi hyvää päivää . . .

        Sori vaan, mutta se nyt ei ole pelkästään helluntailaisten oma ongelma.

        Sitä on ollut jo Paavalin aikana !

        1. Tessalonikalaiskirje 5
        1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
        2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
        3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
        !!!
        4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
        5 sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
        !!!

        2. Tessalonikalaiskirje 2
        !!!
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        !!!
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se "maailman lopun toitotus on kyllä "ihan sairasta"
        raamatussa Jeesus sanoo:

        "Ei teidän asianne ole tietää aikoja ja hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut"
        Apt: 1: 7

        helluntailaiset "evankeliumi" on "maailmanloppu", voi hyvää päivää . . .

        Helluntailaiset tuttuni eivät juuri puhu maailmanlopusta, ehkä toiset puhuu toiset ei?
        Ei ole sillain omaa kokemusta tuosts maailmanlopun julistamisesta helluntailaisuudessa.
        Se kuitenkin on minun mielestöni huomioutava joka hetki ettei lähde eksytyksiin mukaan. Vaikken ole helluntailainen, koen että eletään aikoja, jossa pimeyttä puetaan valkeudeksi.
        On sellainen näkymä itselläni ja se on vain oma johtopäätökseni ja tuntemukseni, että usko Jeesuksen ristintyöhön ja armoevankeliumi on pelkistymässä.
        Se ikäänkuin kristallisoituu ja tulee itsetarkoitukseksi. Koen että se on ainoa turva ja totuus.
        Kaikki nämä ihmeet ja merkit sekä seurakunnissa julistettava sana, opetukset ovat hyviä ja tukena.
        Mutta koen, että yksi on vain tarpeen.
        Tässä ajassa, jossa korostetaan oppineisuutta, ihannoidaan kuvaa tekemistä ja helpoutta sekä fiilistellään niin sanotusti, saattaa totuus jäädä unholaan.
        Totuus on yksinkertainen evankeliumi.
        Se sisältää rauhan, opetuksen, ilon, toivon.
        Nykyään lähdetään kotisatamasta merta edemmäksi kalaan hakemaan fiiliksiä.
        Sen sijaan että ihan rauhassa eläisi omaa normaali arkeaan Herran kanssa.

        ST


        ST

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset tuttuni eivät juuri puhu maailmanlopusta, ehkä toiset puhuu toiset ei?
        Ei ole sillain omaa kokemusta tuosts maailmanlopun julistamisesta helluntailaisuudessa.
        Se kuitenkin on minun mielestöni huomioutava joka hetki ettei lähde eksytyksiin mukaan. Vaikken ole helluntailainen, koen että eletään aikoja, jossa pimeyttä puetaan valkeudeksi.
        On sellainen näkymä itselläni ja se on vain oma johtopäätökseni ja tuntemukseni, että usko Jeesuksen ristintyöhön ja armoevankeliumi on pelkistymässä.
        Se ikäänkuin kristallisoituu ja tulee itsetarkoitukseksi. Koen että se on ainoa turva ja totuus.
        Kaikki nämä ihmeet ja merkit sekä seurakunnissa julistettava sana, opetukset ovat hyviä ja tukena.
        Mutta koen, että yksi on vain tarpeen.
        Tässä ajassa, jossa korostetaan oppineisuutta, ihannoidaan kuvaa tekemistä ja helpoutta sekä fiilistellään niin sanotusti, saattaa totuus jäädä unholaan.
        Totuus on yksinkertainen evankeliumi.
        Se sisältää rauhan, opetuksen, ilon, toivon.
        Nykyään lähdetään kotisatamasta merta edemmäksi kalaan hakemaan fiiliksiä.
        Sen sijaan että ihan rauhassa eläisi omaa normaali arkeaan Herran kanssa.

        ST


        ST

        ST

        Tuo edellinen viestini meni ihan mönkään... Mulla karkas ihan ajatus ja asiani hajosi.
        Siis ihmeet ja merkit ei ole aina merkki oikeasta uskosta joten niiden varaan en lähtisi rakentamaan mitään vaan evankeliumin, yksinkertaisen evankeliumin varaan joka on Kristus Jeesus, kulmakivi.

        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo edellinen viestini meni ihan mönkään... Mulla karkas ihan ajatus ja asiani hajosi.
        Siis ihmeet ja merkit ei ole aina merkki oikeasta uskosta joten niiden varaan en lähtisi rakentamaan mitään vaan evankeliumin, yksinkertaisen evankeliumin varaan joka on Kristus Jeesus, kulmakivi.

        ST

        St. Mitä sillon väliä mitä ihmiset puhuvat?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        St. Mitä sillon väliä mitä ihmiset puhuvat?

        Mitä tarkoitat? En pääse kiinni ajatuksestasi.
        Ajattelen, ettei sillä ole niin väliä mitä ihmiset ajattelevat minusta tai puhuvat minusta.
        Mutta mitä ihmiset puhuvat minulle niin sillä on väliä.
        Ajattelen, että jos he puhuvat minulle, he haluavat että kuuntelen mitä he sanovat.

        ST


    • Anonyymi

      helluntailaisuus on tuotu Suomeen, n. 1800 - 1900 luvulla, ja siitä lähtien heidän
      "ilouutisensa" ollut: maailmanloppu . . .

      • Anonyymi

        Heitä ei ole pakko kuunnella, eikä heistä välittää.

        Tosin he aina ja kaikkialla tuovat itsensä etualalle, on se sopivaa, tai ei, loukkaavat he käytöksellään muita tai ei. Vaativat muilta läsnäolijoilta helluntailaista käyttäytymistä. Keskeyttävät toisen puheen, alkavat puhua päälle ja nauravat suut ammollaan, sopii se tilanteeseen tai ei. Utelevat vieraidenkin ihmisten henk.kohtaisia asioita. Eli: ovat kovaäänisiä, huonotapaisia moukkia.

        Luojan onni, minulla ei ole enää mitään henkilösiteitä helluntailaisuuteen. Täällä kirjoittelen ajoittain, vapaaehtoisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitä ei ole pakko kuunnella, eikä heistä välittää.

        Tosin he aina ja kaikkialla tuovat itsensä etualalle, on se sopivaa, tai ei, loukkaavat he käytöksellään muita tai ei. Vaativat muilta läsnäolijoilta helluntailaista käyttäytymistä. Keskeyttävät toisen puheen, alkavat puhua päälle ja nauravat suut ammollaan, sopii se tilanteeseen tai ei. Utelevat vieraidenkin ihmisten henk.kohtaisia asioita. Eli: ovat kovaäänisiä, huonotapaisia moukkia.

        Luojan onni, minulla ei ole enää mitään henkilösiteitä helluntailaisuuteen. Täällä kirjoittelen ajoittain, vapaaehtoisesti.

        Helluntailaisuus on luonnekysymys, melko pitkälti. Uskon että entiset juopot ja uskoon tulleet rikolliset tykkää äänekkäästäkin menosta ja muhkeasta oleilusta. Sen sijaan maailmanloppu ei tule ainakaan tuhanteen vuoteen. Helluntailaistenkaan mielestä. Helluntailiikkeen katsotaan syntyneen 1908, ja alunperinkin se on ollut äänekäs ja kaikin puolin vapaa korkeakirkollisesta hyminästä. Nykyään Suomessa on tietenkin toisin. Liike on loppunut, kirkollistuminen saanut sijaa, melko pitkälti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on luonnekysymys, melko pitkälti. Uskon että entiset juopot ja uskoon tulleet rikolliset tykkää äänekkäästäkin menosta ja muhkeasta oleilusta. Sen sijaan maailmanloppu ei tule ainakaan tuhanteen vuoteen. Helluntailaistenkaan mielestä. Helluntailiikkeen katsotaan syntyneen 1908, ja alunperinkin se on ollut äänekäs ja kaikin puolin vapaa korkeakirkollisesta hyminästä. Nykyään Suomessa on tietenkin toisin. Liike on loppunut, kirkollistuminen saanut sijaa, melko pitkälti.

        Vai 1000 vuoden päästä !

        Seuraatko aikaasi ollenkaan ?

        Nyt on laaja luopumus meneillään ja 3:n temppelin rakennustöitä on valmisteltu jo ja temppelin tarvekalut on jo kuullemma valmiit.

        Enää puuttuu sen pystytys ja sitten kadotuksen lapsen ilmestyminen ja asettautuminen temppellin, kuten edellä lainauksessa sanotaan:

        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.

        Kuvitteletko yhä, että kaikkeen menee 1000v ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai 1000 vuoden päästä !

        Seuraatko aikaasi ollenkaan ?

        Nyt on laaja luopumus meneillään ja 3:n temppelin rakennustöitä on valmisteltu jo ja temppelin tarvekalut on jo kuullemma valmiit.

        Enää puuttuu sen pystytys ja sitten kadotuksen lapsen ilmestyminen ja asettautuminen temppellin, kuten edellä lainauksessa sanotaan:

        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.

        Kuvitteletko yhä, että kaikkeen menee 1000v ?

        Aika kuluu ja kello käy, Heikki Lahti kuoli viime kuussa. Erään aikakauden loppu. Mutta, oli miten hyvänsä, tuhatvuotinen rauhanvaltakunta tulee maan päälle. Vasta sitten tulee maailmanloppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kuluu ja kello käy, Heikki Lahti kuoli viime kuussa. Erään aikakauden loppu. Mutta, oli miten hyvänsä, tuhatvuotinen rauhanvaltakunta tulee maan päälle. Vasta sitten tulee maailmanloppu.

        Vai kuoli Heikki Lahti? Oli varmasti jo hyvin iäkäs. Pitkästi yli 90 vuotta? Olen monesti miettinyt että mitä hänelle mahtaa kuulua.

        Hänhän taisi olla sittemmin helluntaikansalaisia? Muistan Heikki Lahden kauan sitten Katinalan nuorisopäiviltä. Ehkä jossain muissakin tilanteissa kuullut häntä. Tietenkin tuolloisissa Katinalan konffissa. (Minun helluntaikäynnit päättyivät tuohon aikaan. Isossa Kirjassa en ole koskaan edes käynyt.)

        Muistan, että hän oli vakaa uskovainen, ei mikään hihhuli, totisesti.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai kuoli Heikki Lahti? Oli varmasti jo hyvin iäkäs. Pitkästi yli 90 vuotta? Olen monesti miettinyt että mitä hänelle mahtaa kuulua.

        Hänhän taisi olla sittemmin helluntaikansalaisia? Muistan Heikki Lahden kauan sitten Katinalan nuorisopäiviltä. Ehkä jossain muissakin tilanteissa kuullut häntä. Tietenkin tuolloisissa Katinalan konffissa. (Minun helluntaikäynnit päättyivät tuohon aikaan. Isossa Kirjassa en ole koskaan edes käynyt.)

        Muistan, että hän oli vakaa uskovainen, ei mikään hihhuli, totisesti.
        ~

        Kyllä kyllä. Syntyi 6.7. 1929 ja kuoli 10.7.2020. Eikös se silloin tee 90- vuotta elämistä? Armoitettu työntekijä Herran vainioilla. Vaan eikös häntäkin muisteta myös jonkilaisesta tyttöjen rutistelusta? Lyhytaikaisesta tosin. Sangen anteeksiannettavaa, olihan hänkin mies, ja tyttöjä oli aina tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on luonnekysymys, melko pitkälti. Uskon että entiset juopot ja uskoon tulleet rikolliset tykkää äänekkäästäkin menosta ja muhkeasta oleilusta. Sen sijaan maailmanloppu ei tule ainakaan tuhanteen vuoteen. Helluntailaistenkaan mielestä. Helluntailiikkeen katsotaan syntyneen 1908, ja alunperinkin se on ollut äänekäs ja kaikin puolin vapaa korkeakirkollisesta hyminästä. Nykyään Suomessa on tietenkin toisin. Liike on loppunut, kirkollistuminen saanut sijaa, melko pitkälti.

        "Korkeakirkollinen hyminä."

        Moni kokee sen Jumalaa kunnioittavaksi, toisin kuin esim. helluntailaisen letkajenkan.


    • Anonyymi

      Täytyy olla trolli. Ei kukaan noin vain sekoa.

    • Anonyymi

      Olen luterilainen kristitty,eikä minulla ole mitään helluntailaisia,eikä muitakaan Raamattuun perustuvia lahkoja vastaan.Päin vastoin,iloitsen,kun saan rikastuttaa ja syventää ja monipuolistaa näkemyksiäni heidän raikkaista oivalluksistaan. On kuin saisin kultajyviä henkilökohtaiseen uskooni. Usko on aina henkilökohtainen, koska Jumala kutsuu jokaista yksilöllisesti. Ihmettelen joidenkin pinnallisia ja pilkkaavia kirjoituksia Raamattuun ehdottomana totuutena uskovia.Pyytäkää Jeesusta opastajaksenne,tunnustakaa Hänelle oma epäuskonne ja ilmoittakaa halunne saada tämä ehdoton totuus selville. Hän alkaa hiljaisen ja hienon työnsä sinussa ja tulet kokemaan ihmeellisiä oivalluksia,kunnes Jumalan koko suunnaton rakkaus ,viisaus,voima ja valtasuuruus kirkastuu sinulle,kuin raikkaan kesäpäivän aurinko pimeään kellariisi.

      • Anonyymi

        Eikö muka lutherilaisuus ole lahko ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö muka lutherilaisuus ole lahko ?

        Samaa mieltä. Kaikki roomalaiskatolisesta kirkosta eronneet ovat lahkolaisia.


      • Anonyymi

        Tästäs sait kun kehtasit ehdottaa uskoa epäuskoisille. 😀 Ja olet kaiken lisäksi luterilainen!

        Eihän hellareissa ole epäuskoa! Pelkkiä ihmeitä ja uskonnollista matalaliitoa. Me luterilaisethan emme mitään usko!
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö muka lutherilaisuus ole lahko ?

        Kaikki äpäräkultit ovat juutalaisuuden lahkoja, yhtä köyhillä eväillä kasaan kyhättyjä.


    • Anonyymi

      Hyvä aloitus ja henkilökohtainen todistus.

      Juuri noin se viimekädessä on, on vain kaksi valtakuntaa.

      12 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
      13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
      14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
      ( Kol 1)

      Kiitos todistuksestasi.

      Usko Toivonen

    • Anonyymi

      Huomaan,että olette kaikki erillaisia ja haluatte valoa ja hyvää!
      Jeesus Kristus sen tuo,kun uskoo häneen.
      Te,olette erillaisita suunauksista,jotkut jopa kirjoittavat Raamatun jakeita,todistakseen,mutta ei ne kerro mitään sen enempää ihmisestä.Ne on jo kirjoitettu ja jokainen voi lukea niitä.
      Ei tarvitse kuulua lahkoon tai kirkkoon jos uskot Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen.
      Kirkko ja lahko suuntaukset tuo ahdistusta ihmisen elämään ja suuntaus voi olla kyttäävää,ahdistavaa ja kontrolloivaa,mitä nyky nämä ovat.
      Olen löytänyt Jumalan luonnosta,kauneudesta,hyvyydestä ja miten maa-äiti elää yhteydessä meidän kanssa.
      Erosin luterilaisuudesta,koska he eivät anna minulle,kuin veroja,
      Ortodoksi sukuani olen puolet,mutta hekin ovat raakoja.
      Minun Jumalani näyttää rakkautta enemmän nyt,kuin ne harvat kerrat mitä kuulin kirkossa raajojen katkaisusta hevosilla yms.
      En halua elää sellaisten rangaistus suuntauksien kanssa,vaikka elän 10 käskyn mukaan.
      Moni kysyy,enkeleitä onko heitä? ON ja ne ovat sinun apunasi.
      Mutta,ne enkeli hoito jortikkaat ovat ihan huuhaata..Rahastusta!
      Ihminen on niin,kiirreellinen..pysähdy,ole metsässä esim.keskity,juttele mielesäsi Jumalalle,rauhoitu,ole nuotiolla.Kun pysähdyt oikeasti,tyhjennät mielesi,ole vain,yksin/tai ei häiriöitä.
      Toivon sinun löytävän..

    • Anonyymi

      Miten tuo aloitus menikään syntyi USKOMATTOMAAN perheeseen. Mietin tarkoittaako aloittaja, että aivan upea suorastaan uskomaton perhe, johon oli onni tupsahtaa.

      Tarkoittiko aloittaja uskonnotonta perhettä, joku voisi nimitellä että perheessä oltiin pakanoita tms.

    • Anonyymi

      Onpa autenttisen oloinen avaus, joka hyvin kuvaa kuinka kova ongelma biloginen evoluutio (populaatioden erilaisten geenialleelien määrien muutos ajan myötä) on lumisuskovaisille. Biodiversiteetti nyt vain sattuu olemaan sellainen, että evoluutio on toimiva selitys sen olemassaololle, eikä niiden välillä ole ristiriitoja.

    • Anonyymi

      On kaikenlaista eksyttävää mukamas hoitomuotona toimivaa oppia, joissa voidaan p.uhua enkeleistä, valosta, korkeimmasta voimasta, jopa Kirstus- tai Jeesus-voimasta mutta asialla ei ole mitään Raamatun ilmoittaman Jeesuksen ja Jumalan kanssa.

      Kyllä puhut asiaa,mutta ... Enkelit ovat meidän apunamme,kun vain pyydät.
      Kaupallinen enkeli höpötys on ihan turhaa,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1555
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      987
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      67
      829
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      815
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe