Sähköautolla ajeleminen on halpaa

Anonyymi

Huvittaa tuo bensan hinnasta itkeminen. Kuka tahansa saa ostaa Suomessa sähköauton ja ladata sen omista pistorasioistaan. Sata kilometriä pääsee parin euron sähköillä.

38

79

    Vastaukset

    • Tosiaankin, sähköauton polttoainekulu on vain 15% polttomoottoriauton polttoainekustannuksesta. Kuten älypuhelin, sellaisesta kauppiaskaan, eikä työnantaja laskuta. Ei edes huolto- ohjelma maksa mitään, kun sellaista ei edes ole olemassa.

      • Tavallinen jamppa pystyy ostamaan vain sähköauton jolla ajaa 100 km, eli ei pääse edes Suomea kiertämään ilman jatkivaa latausta. Teslojen hinnat liikkuu 150 000 - 300 000 euron tietämillä joissa toimintasäde noin 500 km, joka vastaa polttomoottoriauton toimintasädettä. Edes käytettynä näitä autoja ei tahdo alle 100 000 euron saada.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tavallinen jamppa pystyy ostamaan vain sähköauton jolla ajaa 100 km, eli ei pääse edes Suomea kiertämään ilman jatkivaa latausta. Teslojen hinnat liikkuu 150 000 - 300 000 euron tietämillä joissa toimintasäde noin 500 km, joka vastaa polttomoottoriauton toimintasädettä. Edes käytettynä näitä autoja ei tahdo alle 100 000 euron saada.

        Eivätkä edes ole mitenkään luotettavia ja laadukkaita autoja. Mutta mitäs tuosta jos rahasta ei ole kiinni. Aina voi tilata taksin ja jatkaa itse matkaa. Hinausauto voi sillä välin viedä Teslan toiseen kaupunkiin merkkikorjaamolle. Autoa ei tarvitse edes itse käydä hakemassa vaan sille voi tilata palautuksen omalle kotipihalle.


    • Miksi te sitten vaaditte muita kustantamaan teidän autoillunne. Menkää tankkaamaan ne autonne huoltoasemille, niin kuin muutkin normaalit ihmiset tekevät. Pitää olla kaikenmaailman avustukset auton ostamiseen, ja sitten vielä vaaditaan ilmaisia latauspaikkoja.

      • Kolikon toinen puoli:
        Jos lataat työnantajan sähköllä,
        maksat jo diesel veron kaltaista
        maksua 1e päivä.


      • Käytkö lataamassa kännykkäsikin huoltoasemalla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käytkö lataamassa kännykkäsikin huoltoasemalla?

        Aika ajoin kahvilla käydessä, koska ovat laittaneet sinne oikein sitä varten pistorasiotakin.


    • Sanna Marin lupasi aikoinaan käydä keräämässä meidän polttomoottoriautot pois pihoiltamme.

      Ei ole vielä näkynyt......

    • Polttoaineen hintoja on korotettava vielä paljon veroa nostamalla. Vain sillä tavalla saadaan autojen jatkuvaa tyhjäkäyntiä vänennettyä.

      • Oletko kokeillut käykö auto halvalla bensalla enemmän tyhjäkäyntiä kuin kalliilla bensalla.
        idioottimainen start and stop tekniikka ei pysty erottelemaan kallista ja halpaa bensaa.
        Olet varmasti nainen, ihan logiikasta päätellen...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kokeillut käykö auto halvalla bensalla enemmän tyhjäkäyntiä kuin kalliilla bensalla.
        idioottimainen start and stop tekniikka ei pysty erottelemaan kallista ja halpaa bensaa.
        Olet varmasti nainen, ihan logiikasta päätellen...

        Olen mies, mutta sinut pitäsi laittaa oikeuteen naisia häpäisevästa lauseestasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kokeillut käykö auto halvalla bensalla enemmän tyhjäkäyntiä kuin kalliilla bensalla.
        idioottimainen start and stop tekniikka ei pysty erottelemaan kallista ja halpaa bensaa.
        Olet varmasti nainen, ihan logiikasta päätellen...

        En ole kokeillu, koska ajan sähköautolla.


    • Ihme juttu, ettei kaikilla ole jo sähköautoa. Rahaahan saa pankin seinästä ja sähköä pistorasiasta. Aivan ilmaista touhua!

      • Kaikki sähkökin tuotetaan tuuli ja aurinko voimalla,kyllä on ekologista. Sähköauton akutkin tehdään ympäristöystävälllisesti Kiinassa ihan pelkästään uusiutuvista luonnon varoista perunoista, siksi kiinan akkuteoollisuuden tuotanto alueet on tämän planeetan puhtaimpia virkistys alueita.


    • Olipa tyhmä avaus. Kenen pistorasioista sen lataat kerrostalon parkkipaikalla?

      • Kerrostalot ovat taajamissa, eikä taajamissa tarvita yksityisautoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerrostalot ovat taajamissa, eikä taajamissa tarvita yksityisautoa.

        Ihanko totta? Onko työpaikatkin taajamissa?


    • Entä auton elinkaarikustannukset? Jos ostan uuden auton, ja ajan uuden auton loppuun, käytän sitä 15 vuotta, ajan päivittäin 50km. Sähköauton arvo muuttuu elinkaaren lopussa ongelmajätteeksi samalla kun polttomoottoriauto säilyttää ainakin romumetallin arvon, arvo ei muutu negatiiviseksi.

      Polttoainekulut on aika pieniosa auton kuluista, veikkaan että sähköauto tulee huomattavasti kalliimmaksi per kilometri. Varsinkin jos kotiinkin tarvitsee asentaa suurjännite pistorasia jotta autoa voi ladata. Tuollaisen pistokkeen asentaminen maksaa jotain 5000-10000€ auton oston lisäksi. Polttomoottoriauton voi huoletta ajaa pihaan eikä erillistä tankkausasemaa omalle pihalle tarvitse perustaa.

      • Veikkailet, että sähköauto tulee kalliimmaksi - älä sitten osta, tai opiskele matematiikkaa ja osta.


    • Huh näitä kommentteja täällä, lähdetään Lapin -25 pakkaseen sähköautoileen, kuinkahan pitkälle pääsette. Ladatkaa niitä jäätyneitä akkuja sitten ....

      • Nykyaikaisen sähköauton akut eivät jäädy, tekniikka hoitaa asian. Ainoa murhe on, että pohjoisessa ei ole latauspisteitä riittävän tiheässä.


      • Itse asiassa sähköauton akku riittää Suomen ilmastossa paremmin kuin kuumissa maissa, missä akkua jodutaan jäähdyttämään.


      • Mutta eikö niissä pohjoisenkin autoissa ole ollut akut jo kymmeniä vuosia vai kammesta vääntämälläkö ne käynnistetään? Miten akut yleensä toimivat, varsin hyvin ymmärtääkseni, myös -25 asteessa jollaista keliä muuten kyllä tavataan toisinaan ihan eteläisessä suomessakin, ei mitään ihmeellistä.


    • Ainahan voi ostaa autoon pienen bensa agrijaatti. Siis generaatoein jolla voi ladaata akkuja jos sattuu olemaan paikassa jossaei latausta.
      Sitten myöskin voisi näppärä kuski laittaa piene reijän takakont iin josta pakoputki ulos ja b oit ladad akkuja ag r ikaatilla myös ajon aikana

      Sähkö insm

    • Hyvä idis en olekaan ajtellut halapa bensa agrikaatti vaan muka sellaine siisti pieni salkkumalli.

      Saan ladatua aku t vaikka metsässä.

      Tieenkin jotkut kohat valitaa et y ä en y äs jos eiolekaan bensaa mukana

      • En minä ainakaan voisi ladata sähköautoa taloyhtiön autopaikalla.


    • Osta toyotan itselataava hbrid

      Ei tatvii lada pistorasiaasa

    • Enne sähkistä pitää ostaa omakotitalo jossa pihalla oma sähkökeskus.

      Olaankin juuri asutti viis y oista v uotaa omakotitalossa ja saatu maksettua nyt aketaan sitten maksaa säjåhkistä

    • Sähköauton hinnalla saa kaksi uutta tavallista. Sähköauton akusto maksaa uuden tavallisen auton verran, ja akuston kestoikä on noin kolme vuotta..

      • No kerro vähän tarkemmin miten se sinun tapauksessasi oikein tapahtui.


    • Sähkön käyttö on edullista. Turhaan kitistään siirtohinnoista.

    • Entäs akkujen valmistuksen ympäristövaikutukset? Ne on kamalat.

      • Yhden sähköauton akun valmistuksen negatiivinen vaikutus ympäristöön on sama kuin että diesel-autolla ajettaisiin 200000 km.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhden sähköauton akun valmistuksen negatiivinen vaikutus ympäristöön on sama kuin että diesel-autolla ajettaisiin 200000 km.

        Ei nämä ajattele mitään ...


    • Sen tulette näkemään maailmalta ja Suomessa ensinmäisten joukossa ettei sähköautolla ole tulevaisuutta. Siis pelkästään sähköllä käyvällä autolla. Laittakaa tämä mieleen, mitä sanoin.

      • Kuuluisia viimeisiä sanoja.


    • Vihdoin saadaan häkäpönttöjen tilalle toinenkin autotyyppi, jota voi käyttää myös kotimaisella energialla.

    • Kämppä poikineen on jo palanut poroksi kaiken maailman latailujen takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Juutuub-maailma

      Tässä kun on kesällä ollut aikaa ja hieman seuraillut netistä kaiken maailman vlogeja sun muita videoituja mielipidekanavia niin herää yksi suuri kysy
      Sinkut
      118
      1586