Ajatellaan että Estoniasta tehtiin se, kun käsky komentosillalle tuli.
Kenet laitettiin se tekemään, jos esimerkiksi Linde ei tiedä asiasta mitään?
Vantaan, paikalla olleet agentit?
Onko jolla rutiinihomma, jos ei ole Myrskyä?
Rajuhkoa myrsky vasta aamuyöstä. Vaikka voi olla, että oli pakko upottaa olosuhteista riippumatta, kuulemma Ruotsin Krp oli tekemässä ratsiaa tietämättä mustin hommista hylkäsin pöläystä.
Kysymys: ONKO REKKOJEN UPOTTAMINEN MEREEN HELPPOA LIIKKUVASTA Laivasta, koska ne sala rekat tulee viimeisenä, sitä oli kaavailtu tarvittaessa muutenkin.
Puolen reitillä kai normaali homma jo aiemminkin?
Kuinka helppoa on heittää rekat mereen TARKOITUKSELLA?
26
74
Vastaukset
- Anonyymi
Ota nyt lääkkesi, ihan oikeasti!
- Anonyymi
*Jan Heweliusz, sama juttu, rekat katosi ruumasta.
Miten selität, jos rekat viedään, mutta alus tulee tyhjänä satamaan?
Toinen tapa on upottaa, saa satanistit uhreja. Samalla.
Oletko Karppinen joka siellä taas trollaa?1 HÄPEÄMIES
- Anonyymi
Autokannelta ei rekkoja saa pois avaamatta kantta eikä ne silloinkaan lähde ajamalla koska pohja ottaa kiinni. Peruuttamalla voisi onnistua tyynellä kelillä. Kuskilla on silloinkin hyvä mahdollisuus kuolla.
Estonian kannella oli vettä ja myrskysi. Rekkojen kiinnityksien irrottaminen olisi ollut käytännössä mahdotonta.
Jos ne olisi saatu irti, niin ne olisi mennyt sinne, minne tuuli kuljettaa eikä nätisti ulos hipaisematta muita rekkoja.
Asiat, jotka näyttää paperilla hyviltä on vaikea toteuttaa, kun renkaissa ei ole pitoa ja vesi heittelee rekkoja sinne tänne.- Anonyymi
Ei ollut vettä, jos portit avattiin pudotusta varten.
Ruotsalainen proffa tutki ja myrsky alkoi vasta uppoamisen jälkeen.
Toki avauksen jälkeen jotain vettä varmaan tuli sisälle. Hetikin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut vettä, jos portit avattiin pudotusta varten.
Ruotsalainen proffa tutki ja myrsky alkoi vasta uppoamisen jälkeen.
Toki avauksen jälkeen jotain vettä varmaan tuli sisälle. Hetikin?Joo myrsky alkoi vasta parinpäivänpäästä uppoamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut vettä, jos portit avattiin pudotusta varten.
Ruotsalainen proffa tutki ja myrsky alkoi vasta uppoamisen jälkeen.
Toki avauksen jälkeen jotain vettä varmaan tuli sisälle. Hetikin?Vähän ne Siljalla ihmetteli kun keulaportista ajettiin rekkoja mereen. Vaikka tietysti tyyntä olikin niin peräportista olisi ollut parempi. No nostivat sitten vaan iloisesti kättään, ajattelivat kai että eestiläiset kokemattomuuttaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän ne Siljalla ihmetteli kun keulaportista ajettiin rekkoja mereen. Vaikka tietysti tyyntä olikin niin peräportista olisi ollut parempi. No nostivat sitten vaan iloisesti kättään, ajattelivat kai että eestiläiset kokemattomuuttaan.
Samaa muistan nähneeni U-779 periskoopista, kun partioimme Kielin , Visbyn, Tsadin ja Krondstadtin monikulmiossa kyseisenä yönä. Hämmästys oli suuri, miten joka toinen rekka vajosi heti mutta joka toinen paljon hitaammin. Försti selitti myöhemmin, että heti uponneissa oli suomalaiset Hakkapeliitat täydellä nastamärällä ja se rikkoi heti veden pintajännityksen. Konemesu tiesi että niissä kelluvammissa oli Venäjällä tehdyt kopio Gislavedit kautsuslickseillä .Tarkoituksena oli kelluttaa viimemainitut Saarenmaalle ja jakaa salainen sisältö siellä paikalliselle myötärintaliikkeelle. Loppu on historiaa ja Suomi voitti Venäjän Sotshin kisoissa tai ainakin Globenissa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut vettä, jos portit avattiin pudotusta varten.
Ruotsalainen proffa tutki ja myrsky alkoi vasta uppoamisen jälkeen.
Toki avauksen jälkeen jotain vettä varmaan tuli sisälle. Hetikin?Minkä alan professori, mikä tutkinto ja mistä yliopistosta :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut vettä, jos portit avattiin pudotusta varten.
Ruotsalainen proffa tutki ja myrsky alkoi vasta uppoamisen jälkeen.
Toki avauksen jälkeen jotain vettä varmaan tuli sisälle. Hetikin?Kanaalin lautta kaatui heti, kun pääsi aallonmurtajan ohi, kun oli portti auki. Estonia olisi uponnut välittömästi. Meren oliai pitänyt olla rasvatyyni.
Luuletko ettei kukaan olisi laivalla huomannut, kun rekkoja ajetaan ulos? Ne olisi kelluneet jonkin aikaa lastista riippuen :D
Pudotus olisi pitänyt tehdä Tallinnan satamassa keskellä päivää :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo myrsky alkoi vasta parinpäivänpäästä uppoamisesta.
Estonian matka ei kestänyt kahta päivää suuntaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo myrsky alkoi vasta parinpäivänpäästä uppoamisesta.
Ei vaan tunti pari upotuksen jälkeen. Näin on tutkittu.
Luotan enemmän siihen kuin laivan hylyn valehdelleeseen ddmariin . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo myrsky alkoi vasta parinpäivänpäästä uppoamisesta.
Insinööri ja keksijä Johan Ridderstolpe : Viralliset säähavainnot kertovat 15 metrin sekuntivauhdin tuulesta, kun myrskytuuleksi luokiteltu on vasta 24,5 m/s tai enemmän. Varsinainen myrsky alkoi vasta aamulla, useita tunteja uppoamisen jälkeen.
/ Ole Dammegård
https://www.baltictimes.com/news/articles/1405/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Insinööri ja keksijä Johan Ridderstolpe : Viralliset säähavainnot kertovat 15 metrin sekuntivauhdin tuulesta, kun myrskytuuleksi luokiteltu on vasta 24,5 m/s tai enemmän. Varsinainen myrsky alkoi vasta aamulla, useita tunteja uppoamisen jälkeen.
/ Ole Dammegård
https://www.baltictimes.com/news/articles/1405/Höpöhöpö;) Se että juttu on ulkomaanelävien kielellä, ei tee siitä uskottavaa.
Tuuli oli lännestä 20m/s
Suomessa myrskyraja on 20m/s - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö;) Se että juttu on ulkomaanelävien kielellä, ei tee siitä uskottavaa.
Tuuli oli lännestä 20m/s
Suomessa myrskyraja on 20m/sNiin upotuksen jälkeen.
Vai olitko mittaamassa paikalla (uuno), tuo tutkija on tutkinut virallista dataa, toisin kun JAIC kaivoi jutut PERSEESTÄÖN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Estonian matka ei kestänyt kahta päivää suuntaansa.
Ei niin. Eikä päässyt edes yhdensuuntaista matkaa perille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Insinööri ja keksijä Johan Ridderstolpe : Viralliset säähavainnot kertovat 15 metrin sekuntivauhdin tuulesta, kun myrskytuuleksi luokiteltu on vasta 24,5 m/s tai enemmän. Varsinainen myrsky alkoi vasta aamulla, useita tunteja uppoamisen jälkeen.
/ Ole Dammegård
https://www.baltictimes.com/news/articles/1405/Mitä?
Jutussahan sanotaan "went down In the storm"! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä?
Jutussahan sanotaan "went down In the storm"!Olen aina ihmetellyt miksi virkkatit on niin tyhmiä, enää ei taas tartte :D
Myrsky on virallisen jargonin väite, jonka tuo Ridderstolpe on kumonnut. Myrsky alkoi uppoamisen jälkeen, vaikka median toimittajat lainaa jaicia.
Itse asiassa maikkarikin aikoinaan uutisoi, ettei myrsky ollut erikoisen paha, no ei ollut ollenkaan, jos Ridderstolpe on oikeassa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miksi virkkatit on niin tyhmiä, enää ei taas tartte :D
Myrsky on virallisen jargonin väite, jonka tuo Ridderstolpe on kumonnut. Myrsky alkoi uppoamisen jälkeen, vaikka median toimittajat lainaa jaicia.
Itse asiassa maikkarikin aikoinaan uutisoi, ettei myrsky ollut erikoisen paha, no ei ollut ollenkaan, jos Ridderstolpe on oikeassa!Et millään viitsis lukea onnettomuustutkintaraporttia ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miksi virkkatit on niin tyhmiä, enää ei taas tartte :D
Myrsky on virallisen jargonin väite, jonka tuo Ridderstolpe on kumonnut. Myrsky alkoi uppoamisen jälkeen, vaikka median toimittajat lainaa jaicia.
Itse asiassa maikkarikin aikoinaan uutisoi, ettei myrsky ollut erikoisen paha, no ei ollut ollenkaan, jos Ridderstolpe on oikeassa!Itse asiassahan myrsky ei ollutkaan tavattoman paha vaan ihan tavallinen syysmyrsky. Ei kai sitä kukaan ole miksikään hirmumyrskyksi väittänytkään.
Käy joskus paikanpäällä kun on "ihan tavallinen myrsky" lokakuussa niin ehkä ymmärrät mitä se tarkoittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Insinööri ja keksijä Johan Ridderstolpe : Viralliset säähavainnot kertovat 15 metrin sekuntivauhdin tuulesta, kun myrskytuuleksi luokiteltu on vasta 24,5 m/s tai enemmän. Varsinainen myrsky alkoi vasta aamulla, useita tunteja uppoamisen jälkeen.
/ Ole Dammegård
https://www.baltictimes.com/news/articles/1405/15 m/s nostaa pitkällä matkalla isoja aaltoja. Isoimmat on neljää metriä. Kun autokansi on vain pari metriä vedenpinnasta, niin sille menee kertaheitolla kaksi metriä vettä aukon leveydeltä.
Pitää ottaa huomioon, että lautat on tehty kulkemaan portit kiinni eikä auki. Jos niille olisi joku luokitus portit auki, niin se olisi varmaan luokka D. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miksi virkkatit on niin tyhmiä, enää ei taas tartte :D
Myrsky on virallisen jargonin väite, jonka tuo Ridderstolpe on kumonnut. Myrsky alkoi uppoamisen jälkeen, vaikka median toimittajat lainaa jaicia.
Itse asiassa maikkarikin aikoinaan uutisoi, ettei myrsky ollut erikoisen paha, no ei ollut ollenkaan, jos Ridderstolpe on oikeassa!Tarkoitat siis ettei laiva uponnut koska ei ollut riittävästi myrskyä?
Tajuatko kuinka typerää on väittää ettei keli olisi ollut riittävä laivan uppoamiseen, kun laivan uppoaminen todistaa, että se oli? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat siis ettei laiva uponnut koska ei ollut riittävästi myrskyä?
Tajuatko kuinka typerää on väittää ettei keli olisi ollut riittävä laivan uppoamiseen, kun laivan uppoaminen todistaa, että se oli?Aika huuhaa juttuja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut vettä, jos portit avattiin pudotusta varten.
Ruotsalainen proffa tutki ja myrsky alkoi vasta uppoamisen jälkeen.
Toki avauksen jälkeen jotain vettä varmaan tuli sisälle. Hetikin?Ai että pitää proffan tehdä tutkimus jotta selviää koska myrsky alkoi Utön eteläpuolella. Juu juu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miksi virkkatit on niin tyhmiä, enää ei taas tartte :D
Myrsky on virallisen jargonin väite, jonka tuo Ridderstolpe on kumonnut. Myrsky alkoi uppoamisen jälkeen, vaikka median toimittajat lainaa jaicia.
Itse asiassa maikkarikin aikoinaan uutisoi, ettei myrsky ollut erikoisen paha, no ei ollut ollenkaan, jos Ridderstolpe on oikeassa!Onnettomuuspäivän aamuna Karhuvaara maikkarilla selitti naama peruslukemilla;
''alus on myrskyssä kallistellut niin voimakkaasti että yksi aluksen pääkoneista on irronnut pedistä ja tehnyt reian aluksen kylkeen''
Jumalauta, olis soittanut broidilleen joka on kippari ja kysynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnettomuuspäivän aamuna Karhuvaara maikkarilla selitti naama peruslukemilla;
''alus on myrskyssä kallistellut niin voimakkaasti että yksi aluksen pääkoneista on irronnut pedistä ja tehnyt reian aluksen kylkeen''
Jumalauta, olis soittanut broidilleen joka on kippari ja kysynyt.Joo.yks sen broidi seilas nilsulla.kuulemma hyvä jätkä.mut sille kyr..e,joka oli pohjanmaalla kapiaisena 1981 ei kandee soitta.äijä oli oikein kunnolla pihalla
- Anonyymi
Missä vaiheessa opistoinsinöörejä on alettu kutsua professoreiksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1211771
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391477Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231446Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461260
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521251- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531029