Juoksiko Jeesus koskaan?

Tärkeä teologinen kysymys tämäkin, ainakin yhtä tärkeä kuin h-aihe. Olen ollut selkävaivainen jo niin pitkään, että olen kuvitellut liikkumisen ja varsinkin hölköttelyn olevan kohdallani ohi. Kaikessa hiljaisuudessa ja salassa olen hieman yrittänyt hölkötellä törmättyäni mielenkiintoiseen menotekniikkaan. https://www.youtube.com/watch?v=oN1x3Ik1t5Y

Oma menoni ei nyt ihan tuolta näytä kuin videolla, mutta pystyn pieniä matkoja lyllertämään ja olo on lenkin jälkeen taivaallinen. Tämä innoittikin kysymykseen juoksiko Jeesus? Arvelisin että eipä juuri. Liikuntaa treenimielessä ei varmaankaan kenenkään tarvinnut harrastaa, liikettä tuli muutenkin. Käsittääkseni ei edes ollut oikein soveliasta aikuisen miehen juoksennella. Paavali kylläkin jossain käyttää esimerkkinä urheilijoita, joten ei aihe aivan vieras ollut juutalaisellekaan, ainakaan Paavalin tapaiselle hellenistijuutalaiselle.

6

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei, jeesuksen mielilaji oli Crossfit. Lopuksi harjoitti Cross-trainingia.

• Anonyymi

Tuo on varmaan totta. Uimari hän ei ollut koskapa mieluummin käveli vesistöjen yli.

• Nopeinta vauhtia Jeesus taisi edetä ratsastaessaan aasilla.

• Onnittelut löytämästäsi liikunnan ilosta.

Yksi puolituttuni liikkuu rollaattorilla, ilmeisen jakavaivainen kun on ollut aina. Mutta hän kävelee sen avulla ja väliin istuu rollaattorissa ja potkii toisella jalalla vauhtia. Ja nauttii liikkumisesta.

• Anonyymi

Jeesus käveli vetten päällä, mutta ei juossut.

• Anonyymi

Jeesus käveli ja ratsasti. Sai paljon liikuntaa.

Paavali oli penkkiurheilija ja kova Palestiinan joukkueen kannattaja antiikin olympiakisoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      45
      3473
    2. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      69
      3201
    3. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      30
      2965
    4. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      159
      2748
    5. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2269
    6. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      12
      2233
    7. Kirjotan ikävää ulos

Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run
      Ikävä
      14
      1698
    8. Sinä se vaan jaksat

Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et
      Ikävä
      23
      1547
    9. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      3
      1457
    10. iltalehden uutinen poistettiin?

Jämsässä koulussa rikosepäily avustaja juu
      Jämsä
      15
      1346
    Aihe