Juoksiko Jeesus koskaan?

Tärkeä teologinen kysymys tämäkin, ainakin yhtä tärkeä kuin h-aihe. Olen ollut selkävaivainen jo niin pitkään, että olen kuvitellut liikkumisen ja varsinkin hölköttelyn olevan kohdallani ohi. Kaikessa hiljaisuudessa ja salassa olen hieman yrittänyt hölkötellä törmättyäni mielenkiintoiseen menotekniikkaan. https://www.youtube.com/watch?v=oN1x3Ik1t5Y

Oma menoni ei nyt ihan tuolta näytä kuin videolla, mutta pystyn pieniä matkoja lyllertämään ja olo on lenkin jälkeen taivaallinen. Tämä innoittikin kysymykseen juoksiko Jeesus? Arvelisin että eipä juuri. Liikuntaa treenimielessä ei varmaankaan kenenkään tarvinnut harrastaa, liikettä tuli muutenkin. Käsittääkseni ei edes ollut oikein soveliasta aikuisen miehen juoksennella. Paavali kylläkin jossain käyttää esimerkkinä urheilijoita, joten ei aihe aivan vieras ollut juutalaisellekaan, ainakaan Paavalin tapaiselle hellenistijuutalaiselle.

6

171

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei, jeesuksen mielilaji oli Crossfit. Lopuksi harjoitti Cross-trainingia.

• Anonyymi

Tuo on varmaan totta. Uimari hän ei ollut koskapa mieluummin käveli vesistöjen yli.

• Nopeinta vauhtia Jeesus taisi edetä ratsastaessaan aasilla.

• Onnittelut löytämästäsi liikunnan ilosta.

Yksi puolituttuni liikkuu rollaattorilla, ilmeisen jakavaivainen kun on ollut aina. Mutta hän kävelee sen avulla ja väliin istuu rollaattorissa ja potkii toisella jalalla vauhtia. Ja nauttii liikkumisesta.

• Anonyymi

Jeesus käveli vetten päällä, mutta ei juossut.

• Anonyymi

Jeesus käveli ja ratsasti. Sai paljon liikuntaa.

Paavali oli penkkiurheilija ja kova Palestiinan joukkueen kannattaja antiikin olympiakisoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      112
      731
    2. Mitä kuvittelet kaivattusi tekevän

Arkena tai viikonloppuna? Mitä itse teet samaan aikaan?
      Ikävä
      54
      614
    3. Jasmin Vähäkangas valehtelee kolumnissaan. Hän ei ole "taaperon" äiti.

Lapsi ei taaperra. Vielä seurakunnan lehdessä valehtelee noin?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      587
    4. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      73
      532
    5. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      41
      505
    6. Hyvää yötä

Ikuinen kohtalo, sydänystävä, rakkauteni♥️.. kumpa olisimme saaneet elämältä mahdollisuuden!
      Ikävä
      26
      503
    7. Martina sai ylinopeussakon

Saiko sakkoa Porsche-merkkisellä autolla?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      434
    8. Missähän pöytäkirja viipyy, taas?

Hallituksen kokouksessa oli eilen mielenkiintoisia asioita käsiteltävänä. Pöytäkirja on ollut yleensä saman iltana luett
      Kemijärvi
      40
      428
    9. Hyvästi feikit hiustenpidennykset - Kerttu Rissanen hurmaa uudella hiustyylillä

Kerttu Rissanen ihastuttaa uudella hiustyylillään ja lookillaan. Rissasella on totuttu näkemään pitkät hiukset ja hiust
      Suomalaiset julkkikset
      6
      404
    10. Mikä on kaivattusi ikä?

100v. On mun....
      Ikävä
      20
      381
    Aihe