Niin eli kumpi noista olis parempi ja kumpi noista on siinä ritari ässä sarjassa. kertokaa muutenkin yleisesti noista öljy suositukset, vakuutuksen hinnat noin yleisesti, bensan kulutus ja millainen ajettavuus?
Pontiac trans am tai firebird
24
4328
Vastaukset
- mika
on ässällä. bensaa menee n.10l/100km maantiellä.
- kitti
ainiin miten automaatti vaihteisessa menee ne kirjaimet et mikä on pakki jne.
- mika
kitti kirjoitti:
ainiin miten automaatti vaihteisessa menee ne kirjaimet et mikä on pakki jne.
P=parkki
R=pakki
N=vapaa
D=tavallinen ajovaihde(kytkee kaikki vaihteet)
2=kytkee 1 ja 2 vaihteet
1=kytkee vain ykkösen
- Jolanda
Trans-Am Firebird oli Kitt, vuosimalli vissiin joku -79 tai silleen, itselläni on vm-84
bensankulutus 9 litraa satasella isolla D:llä ajellessa. Varaosia saa hyvin. Vakuuusmaksut riippuu onko bonuksia vai ei. V8 5 litran koneella, hauska kesäautona. Kyllä kulkee....- kitti
missä tosta on ennen keskusteltu ku olen ettinyt?? kertokaa!
- 318
-79 on vielä vanhaa "isoa" koria vm. 70½-81 .
Pitäisi tarkastaa sarjan tuotantovuodet , mutta kitt on käsittääkseni -82 , voi olla myös -83 tai -84 .
Alkup. kysyjälle tiedoksi , että Trans-am on Firebirdin paras varustetaso , eli kitt oli Firebird Trans-am . - Jolanda
318 kirjoitti:
-79 on vielä vanhaa "isoa" koria vm. 70½-81 .
Pitäisi tarkastaa sarjan tuotantovuodet , mutta kitt on käsittääkseni -82 , voi olla myös -83 tai -84 .
Alkup. kysyjälle tiedoksi , että Trans-am on Firebirdin paras varustetaso , eli kitt oli Firebird Trans-am .Jep ei ollut se 79 vaan vuosimalli on 1982.
- trans-am
Se oli kyllä 82 vuosmallia!
- aito
Ittelläni on vm 80 firebird ja on sitä vanhempaa korimallia,ritari assan malli on 82 eteenpäin.Se on pienempi ja kevyempi korinen.
- Hippo
Ritari ässää videolta katelleena ekassa jaksossa sanotaan että auto on 82- Trans am. Se siitä. Mulla oli itellä 1988 firebird. siis todella saman näkönen tapaus kuin alkupään Trans amit. Ilmeisesti alkoivat mallisarjan lopussa erottelemaan firebirdejä ja transameja toisistaan korisarjoilla, koneilla sun muilla. Mutta. auto oli jopa hyvä talviauto parikytä kiloa soraa paksissa ja kunnon talvirenkailla. Ja aina lähti käyntiin kovassakin pakkasessa. US-partista osat oli joskus edullisempia kuin emännän Uunoon. Usko jos haluat. Mutta näin oli. Nyt mulla on Pontiacin Grand Prix kun tuli tota pikkupoikaa, mutta merkkiä en vaihda...
Hippo - HeiHeihei
Hippo kirjoitti:
Ritari ässää videolta katelleena ekassa jaksossa sanotaan että auto on 82- Trans am. Se siitä. Mulla oli itellä 1988 firebird. siis todella saman näkönen tapaus kuin alkupään Trans amit. Ilmeisesti alkoivat mallisarjan lopussa erottelemaan firebirdejä ja transameja toisistaan korisarjoilla, koneilla sun muilla. Mutta. auto oli jopa hyvä talviauto parikytä kiloa soraa paksissa ja kunnon talvirenkailla. Ja aina lähti käyntiin kovassakin pakkasessa. US-partista osat oli joskus edullisempia kuin emännän Uunoon. Usko jos haluat. Mutta näin oli. Nyt mulla on Pontiacin Grand Prix kun tuli tota pikkupoikaa, mutta merkkiä en vaihda...
HippoBonneville.Siinä on enempi jenkin tuntua kuin Grand Prixissä.
- seta
HeiHeihei kirjoitti:
Bonneville.Siinä on enempi jenkin tuntua kuin Grand Prixissä.
Uudenmallinen Bonneville olisi upea auto, laittavat nykyisin niihin Cadillacin Northstar V8:sia, ja varustelutasokin on huippumalli GXP:ssä samaa luokkaa sisältäen mm. tuulilasiin heijastettavan HUD-mittariston.
http://www.pontiac.com/bonneville/
- kr
onkohan vm-85 transamissa 5,0 jokin erikoismalli kun ei alkuperäinen pakoputki passaa,on liian kapea ?
- että näin
Paljon kuluttaa bensiiniä, kallista ajoa. Kaverikin ajoi vain 2 vuotta -91 firebirdillä 5,0litran kasilla, nykyään ajaa diesel mersulla ja on kuulemma paljon halvempaa ja mukavampaa.
- ni-na
että näin kirjoitti:
Paljon kuluttaa bensiiniä, kallista ajoa. Kaverikin ajoi vain 2 vuotta -91 firebirdillä 5,0litran kasilla, nykyään ajaa diesel mersulla ja on kuulemma paljon halvempaa ja mukavampaa.
mut se diesel-mersu ei ole AUTO vaan kulkuneuvo. ;) t:Nina
- MB 320TD
ni-na kirjoitti:
mut se diesel-mersu ei ole AUTO vaan kulkuneuvo. ;) t:Nina
Siitä huolimatta ajo on halvempaa ja mukavampaa.
Turbo dieselissä on enemmän potkua kuin löysässä kasissa. - Harrastaja.
MB 320TD kirjoitti:
Siitä huolimatta ajo on halvempaa ja mukavampaa.
Turbo dieselissä on enemmän potkua kuin löysässä kasissa.On se melko naurettavaa, että joku nulikka edes kehtaa tuoda tänne keskusteluun jonkun mustalaispökkelömersun ... salli mun nauraa.
- Lue netistä lisää!!
Paljon halvempaa on ajaa vaikka fillarilla,Keewayllä,Nissan Nynnyllä tai vaikka sellaisella 740-850 kartano Volvolla joka seisoo enempi kartanolla...
Ei kait nyt kyse siitä ollut mikä on halvinta kyytiä??Kaverin autoa kun lainaa niin se se on halpaa!!!
Tosiaan näitä 82-Firebirdejä saa nykyään lähes kiittämällä ja 90-lukuisia uudempiakin tosirumia muovimunia lähes samaan rahaan...
Vaikeita myytäviä kun eivät oikein harrasteautoja eikä käyttöautoiksikaan "köyhille"passaa kun sitä bensaa menee enempi kuin pappamallin 4d Audissa...
Varustetasot menee,kuten täällä mainittiinkin:Firebird-Formula-Trans Am ja super erikoinen harvinaisuus Firehawk myös olemassa.
Korimallihan aina tuo 2dht tai avomallinkin 80-loppupuolelta lähtien.
Konehuoneeseen sai 2,5litraisen nelosen,2,8l V6,5l V8(305) tai 5,7lV8(350) ,noin yleistäen ja vuosimalleja oikomalla.
Kaasutin tai yksi/monipisteruiskuina,taas yleistäen siten että alkupään mallit kaasarivehkeitä.
Eiköhän nuo vaihdekaaviomysteerit,mallitietous,vakuutukset ynnä muutkin tiedot löydy ihan netistä,vakuutusyhtiöltä ja omasta yleis-sivistyksestä jos TOSIAAN olet Ponchosta kiinnostunut.
Tuon ikäiset autot on ihan YKSILÖITÄ eikä kukaan voi sanoa kumpi on parempi ja mitä se tarkoittaa??
Ulkonäköä,kulutusta,suorituskykyä,varusteita vai mitä?
Kyllähän "tavalliseenkin"Firebirdiin sai lisävarusteeksi käytännössä ihan samat tavarat kuin Trans Amiin.
Pääerona silloin teknisesti oli ettei 4 tai 6sylinterisiä ei saanut käsittääkseni Formulaan /Trans Amiin joissa aina V8.
Trans Am mukavuusvarustelu runsas jo vakiona.
Muutenhan nämä on ihan samaa autoa kaikki eli varustepaketteja nuo mallinimet=Lisävarusteena sai rahalla malliin kuin malliin samaa tavaraa eri alustoista,tekniikoista,manuaali/automaatti,perä,sähkönamuista,kattopaloista,verhoilusta,vanteista,väristä ja tietty avo/umpikatto ym ym.
Ainoastaan Trans Am mallissa se kotkakuva siinä konepellissä vakiona ja muihinhan sen sai dealerilta jos tahtoi.
Toivottavasti tämä helpotti ja antoi inspiraation ostaa sen hyväkuntoisen YKSILÖN oli sitten varustetaso mikätahansa.Toki jos tahtoo kattopaloilla ja manuaalilla V8 niin semmoita kannattaa etsiä valmiin tai jos avomalli V6 automaatilla niin löytyy niitäkin kuten kaikkea siitä väliltä. - Driver.
Trans Amin hinnat ovat kohoamassa, eli arvostus ja harrastajakunta lisääntymässä?
- amisti
Toivottavasti näin-- Trans Amien kohdalla on vain myönnettävä sellainen ikävä asia, että vaikka kuinka onkin kivaa, että auto on harvinainen ja monelle hieman mysteeri ja kummastuksen aihe, niin juurikin tästä syystä hinnat tuppaavat laskemaan.. Harva enää edes tietää kyseisiä pelejä, tai ehken ne eivät ole niin ihmisten huulilla kuin aiemmin, nykyisin on muodikkaampaa omistaa skyline tai supra.. valitettavasti. Kysynnän ja tarjonnan laki.. :/
- kit,18
amisti kirjoitti:
Toivottavasti näin-- Trans Amien kohdalla on vain myönnettävä sellainen ikävä asia, että vaikka kuinka onkin kivaa, että auto on harvinainen ja monelle hieman mysteeri ja kummastuksen aihe, niin juurikin tästä syystä hinnat tuppaavat laskemaan.. Harva enää edes tietää kyseisiä pelejä, tai ehken ne eivät ole niin ihmisten huulilla kuin aiemmin, nykyisin on muodikkaampaa omistaa skyline tai supra.. valitettavasti. Kysynnän ja tarjonnan laki.. :/
Ei pidä paikkaansa.Ihminen joka haluaa otta jenkki kasin ei todellakaan pälyile noita.Noilla on omat harrastajansa.
Tiedän monta jotka eivät pidä noita edes harrasteautoina,mutta taas tiedän monta jotka eivät halua jenkkiä.
Kun olin omaa tulilintua ostamassa,samaa autoa oli monta jonottamassa minun jälkeeni
- formula.
hyväkuntoiset säilyttää arvonsa,amatöörien räpeltämiä ei kannata ostaa.
Mulla on formula malli ja olen ollut tyytyväinen.
Halvat osat ,hyvä ajaa,kohtuu kulutus ,hyvä harrastepeli osaavalle - GP kuitenkin
Vai mysteeri. Minä olen kuolannut trans amia jo vuonna -78 jolloin sain ajokortin. Eipä vaan ole vieläkään pihassa. Paljon on jenkkejä ollut ja on mutta TA on vieläkin vain takaraivossa kummittelemassa...siispä kesää kohti.
- jenkkiautomies
Mitäs sanoisitte Trans-Am valkoisesta 25-vuotis juhlamallista.Kyllä kelpaa ajella kun on hieman piristetty.Päät kääntyy kaikilla yli viiskymppisillä pappoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788