Mistä tuntee eksytyksen?

Anonyymi

Eksytyksen tuntee siitä että Raamattua käytetään Kristuksen opin kieltämiseen.

Raamatun kirjoitukset väännetään kieroon.

Jeesus Kristus sanoo: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)

Eksytys sanoo: “Jeesus on Jumala”.

Raamattua kieroon vääntämällä saadaan aikaan selitys jonka mukaan “Jeesus on Jumala” vastoin Jeesuksen omaa todistusta ja vastoin Jumalan todistusta Jeesuksesta.

Jumalasta ja Jumalan Pojasta Jeesuksesta Kristuksesta tehdään valehtelijoita Raamattua käyttämällä.

Ei ole Jeesus mitä sanoo olevansa, vaan mitä MINÄ olen päättänyt että hän on.

Eksytys lisää jotain Kristuksen oppiin. Eksytys sanoo että “Jumalan Poika tarkoittaa…” jotain muuta kuin Jumalan Poikaa.

Tyypillistä on hurskaasti väittää että tämän me tietenkin uskomme, ja heti perään tehdä lisäys “mutta myös” joka kumoaa sen mitä muka uskottiin.

Jumala on yksi, “mutta myös”…kolmiyhteinen.

Jeesus on Jumalan Poika…. “mutta myös” Kaikkivaltias Jumala itse.

Välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on ihminen (1 Tim 2:5) .. “mutta myös” Jumala.

Näistä lisäyksistä Raamattu sanoo:

“Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.” (2 Joh 1:9)

Eksyttäjistä pahimpia ovat ne jotka vetoavat Pyhään Henkeen ja valehtelevat saaneensa väärät Raamatunvastaiset oppinsa Pyhältä Hengeltä.

Yksi tämmöinen eksyttäjä on “Pyhän Hengen Raamattukoulussa” oppinut että Isää Jumalaa ei ole olemassakaan, on vain Jeesus, joka on “Kaikkivaltias Herra Jumala: uskovien Taivaallinen Isä”

Pahempaa eksytystä on vaikea kuvitella.

Nämä ihmiset ovat paatuneita, he eivät voi tulla uskoon koska he ovat jo uskossa, väärässä uskossa.

Jumalan Sanalla ei heitä voi ojentaa, heidän Raamattunsa sanoo sen mitä he itse haluavat sen sanovan, mitään muuta he eivät näe.

Ne jotka eivät usko Jumalan todistusta Pojastaan, vaan tekevät Jumalasta valehtelijan, saavat varautua siihen että heidät itsensä tuomitaan valehtelijoina Jumalan edessä.

86

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei vaan eksytys kieltää Jeesuksen Jumaluyden.
      Jeesuksen Jumaluuden kieltäminen kajoaa syntien sovitukseen.
      Pelastusoppi raukeaa tyhjiin Jeesuksen Jumaluuden kieltäjillä.
      Syntien sovitus Jeesuksen Kristuksen nimessä ei ole mahdollista, jos Jeesus ei olusi Jumala.

      • Anonyymi

        Aamen!

        Yksikään ihminen Jeesusta lukuunottamattomana ei ole elänyt täysin synnittömästi. Vain syytön syntiin voikuolla syntiä tehneiden puolesta.

        Jeesus on ihmisen poika: ihminen.

        Jeesus on Jumalan Poika: Jumala.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen!

        Yksikään ihminen Jeesusta lukuunottamattomana ei ole elänyt täysin synnittömästi. Vain syytön syntiin voikuolla syntiä tehneiden puolesta.

        Jeesus on ihmisen poika: ihminen.

        Jeesus on Jumalan Poika: Jumala.

        Commandohauis

        “Jeesus on ihmisen poika: ihminen.”
        “Jeesus on Jumalan Poika: Jumala.”

        Jumalan Poika todistaa itse että Jumala on yksi ja ainoa ja että tuo yksi ja ainoa Jumala ei ole hän itse, vaan Isä.

        Te ette välitä Jumalan Pojasta ja hänen puheistaan yhtään mitään. Te olette yhtä hyviä uskovaisia kuin ateistit, uskonne on yhtä tyhjän kanssa.

        Lain tärkein käsky?:

        Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa (Markus 12:29)

        Jeesus puhuu Isästä, itsestään ja ikuisesta elämästä:

        “Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh 17:3)

        Jeesus Kristus: “Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta.” (Joh 5:44)

        Apostoli Paavali: “niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Helluntailaisella, luterilaisella, katolisella ja ortodoksilla on “kolme yhdessä” Jumala, mikä ei ole sama kuin “ainoastaan yksi” Jumala. He eivät siis usko Jumalaa, Jeesusta eikä apostoleja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen!

        Yksikään ihminen Jeesusta lukuunottamattomana ei ole elänyt täysin synnittömästi. Vain syytön syntiin voikuolla syntiä tehneiden puolesta.

        Jeesus on ihmisen poika: ihminen.

        Jeesus on Jumalan Poika: Jumala.

        Commandohauis

        Jeesus on vain kirjallinen hahmo. Keskustelkaa tasapuolisuuden vuoksi myös Harry Potterin ilmenemismuodoista.


      • Anonyymi

        Jos Jeesus olisi Jumala, pelastusta ei tarvittaisi. Raamattu opettaa että ainoastaan ensimmäiseksi syntynyt/luotu esikoinen/eläin voi sovittaa muiden synnit kuten Mooseksen laissa ja myöhemmin Jeesuksen tapauksessa. Jos siis Jeesus ei olisi Jumalan luomakunnan alku/esikoinen, Hän (Jumala) ei voisi toimittaa sovitusta ihmisten synneistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen!

        Yksikään ihminen Jeesusta lukuunottamattomana ei ole elänyt täysin synnittömästi. Vain syytön syntiin voikuolla syntiä tehneiden puolesta.

        Jeesus on ihmisen poika: ihminen.

        Jeesus on Jumalan Poika: Jumala.

        Commandohauis

        Mitä tulee kun risteytetäään Herra ja Homo sapiain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen!

        Yksikään ihminen Jeesusta lukuunottamattomana ei ole elänyt täysin synnittömästi. Vain syytön syntiin voikuolla syntiä tehneiden puolesta.

        Jeesus on ihmisen poika: ihminen.

        Jeesus on Jumalan Poika: Jumala.

        Commandohauis

        Eli asia on harvinaisen selkeä: Jeesus on puolijumala.


    • Anonyymi

      Raamattu kertoo totuudet.

      Kuka kertoo muuta on valehtelija.

      saatanan työtä ovat kaikki epäjumalanpalvonnat, joita se on perustanut ihmisten keskuuteen. Mielettömyys on niissä yksi tunmusominaisuus, mutta sen pystyy vain Raamatun todella tunteva ymmärtämään.Uskonnot ovat epäjumalanpalvontoja. Kristinusko ei ole uskonto vaan usko Jeesukseen. Ainakin minun on helppo ymmärtää uskon ja uskonnon ero, mutta nämä kaksi asiaa yhtenäistetään ilmeisesti sen takia että Raamattu mainitsee sen seikan että kristinuskoa alettiin kutsua uskonnoksi Jeesuksen lähdettyä Isän luokse. Samalla alettiin kutsua epäjumalanpalvontaa uskonnon nimellä, jotta Jumalan palvelu naamioituisi epäjumalanpalvontaan.

      Tämä on oma käsitykseni näistä.Jos jollakin voidellulla on Raamattua Jumalan Sanana kunnioittavaa opetusta tästä mitä kirjoitin niin linkki olisi lahja.

      Kuka eksyy?

      Raamattua tuntematon tai Raamatun ilmoituksen hylkäävä.Ja vielä Herran Jeesuksen omat sanat :" TE EKSYTTE KUN ETTE TUNNE KIRJOITUKSIA."

      Kyse on Jumalan Kirjoituksista, Raamatusta, jotka ovat valtuutetut Jumalan palvelijat kirjoittaneet opiksemme. Minä olen Kirjan kansaa.

      Jumalan siunausta vaellukseen kaikille jotka Israelia siunaavat, Commandohauis

      • Anonyymi

        Saatana on puolestaan tärkein kristittyjen jumalista. Kristitty kiroaa Saatana jumalansa nimeen toisella tavalla ajattelevat.
        Vaikka Jumala niminen jumala on nimenomaan kieltänyt pääkäskyssään pitämästä muita jumalia. Saatana on kuitenkin kristitylle niin tärkeä, että kristitty uhmaa Jumalaa tietoisesti.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kyllä. Jeesusta ei ole kukaan ihminen nähnyt, koska Jeesus on Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Jeesusta ei ole kukaan ihminen nähnyt, koska Jeesus on Jumala.

        Palstan lukuisat eksyttäjän tuntee heidän tavastaan ottaa yksittäsiä, asiayhteydestä erotettuja Raamatun jakeita ja perustaa väitteensä ja opinsa irrallisiin Raamatun lauseisiin.
        Samaa tapaa käytti myös sielunvihollinen: ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
        Sielunvihollinen yritti eksyttää Jeesuksen vetoamalla kahteen irrallisen Psalmien jakeeseen ja kokosi kahdesta erillisestä lauseesta opin, että Jumala varjelee, niin voi vaikka hypätä temppelin katolta eikä loukkaannu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan lukuisat eksyttäjän tuntee heidän tavastaan ottaa yksittäsiä, asiayhteydestä erotettuja Raamatun jakeita ja perustaa väitteensä ja opinsa irrallisiin Raamatun lauseisiin.
        Samaa tapaa käytti myös sielunvihollinen: ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
        Sielunvihollinen yritti eksyttää Jeesuksen vetoamalla kahteen irrallisen Psalmien jakeeseen ja kokosi kahdesta erillisestä lauseesta opin, että Jumala varjelee, niin voi vaikka hypätä temppelin katolta eikä loukkaannu.

        Oletko Jehovan todistaja ?

        Oletko huomannut olevasi kieroutunut?


    • Anonyymi

      Tuo postaus on eksyttävä. Älkää menkö mukaan eksytysoppiin.

      1Joh. 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

      • Anonyymi

        Sama "Totinenen" kuin tässä:

        “Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh 17:3)

        Kysymys on siis Raamatun tahallisesta väärinymmärtämisestä eli kieroon vääntämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama "Totinenen" kuin tässä:

        “Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh 17:3)

        Kysymys on siis Raamatun tahallisesta väärinymmärtämisestä eli kieroon vääntämisestä.

        Korjaus: Sama "Totinen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama "Totinenen" kuin tässä:

        “Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh 17:3)

        Kysymys on siis Raamatun tahallisesta väärinymmärtämisestä eli kieroon vääntämisestä.

        Tarkoitatko että 1Joh. 5:20 on epäraamatullinen kohta?

        Jumala hepreankielen mukaan Elohim (monikkomuodossa) tarkoittaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. Se tarkoittaa että Jeesus on Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko että 1Joh. 5:20 on epäraamatullinen kohta?

        Jumala hepreankielen mukaan Elohim (monikkomuodossa) tarkoittaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. Se tarkoittaa että Jeesus on Jumala.

        Tarkoitan osoittaa sen että 1 Joh 5:20 ja Joh 17:3 puhuvat samasta ainoasta totisesta Jumalasta, Jeesuksen Kristuksen Jumalasta ja Isästä.

        "Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä." (1 Joh 5:20)

        “Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh 17:3)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan osoittaa sen että 1 Joh 5:20 ja Joh 17:3 puhuvat samasta ainoasta totisesta Jumalasta, Jeesuksen Kristuksen Jumalasta ja Isästä.

        "Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä." (1 Joh 5:20)

        “Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh 17:3)

        Mitä mieltä olet siitä Joh. 10:30 kohdasta? He ovat yhtä, siinä on jumaluutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mieltä olet siitä Joh. 10:30 kohdasta? He ovat yhtä, siinä on jumaluutta.

        Raamatun mukaan Jeesuksessa asuu jumaluuden koko täyteys (Kol 2:9)

        Siksikö että "Jeesus on Jumala"?

        Ei, vaan siksi että "Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi" (Kol 1:19)

        "Jeesus on Jumala" uskovaiset selittävät asiat toisin, he valehtelevat Raamattu kädessä, kirjoituksia väärään vääntämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jeesuksessa asuu jumaluuden koko täyteys (Kol 2:9)

        Siksikö että "Jeesus on Jumala"?

        Ei, vaan siksi että "Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi" (Kol 1:19)

        "Jeesus on Jumala" uskovaiset selittävät asiat toisin, he valehtelevat Raamattu kädessä, kirjoituksia väärään vääntämällä.

        Voisitko vastata suoraan tähän kysymykseen, oletko jehovantodistaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mieltä olet siitä Joh. 10:30 kohdasta? He ovat yhtä, siinä on jumaluutta.

        "Mitä mieltä olet siitä Joh. 10:30 kohdasta? He ovat yhtä, siinä on jumaluutta."

        "Minä ja Isä olemme yhtä." (Joh 10:30)

        Ei tarkoita sitä että Jeesus on Isä, ja koska Isä on ainoa Jumala niin kukaan muu ei ole Jumala kuin Isä.

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        Jeesus Kristus on Herra, ei Jumala.

        "Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut" (Joh 17:21)

        Ei tarkoita sitä että uskova joka on yhtä Jumalan ja Jeesuksen kanssa olisi Jumala tai Jeesus.

        "Tulkaa lopultakin järkiinne, älkää tehkö syntiä! On näet eräitä, jotka eivät Jumalasta mitään tiedä -- tämän sanon teidän häpeäksenne." (1 Kor 15:34)

        "Jeesus on Jumala" uskovaiset eivät Jumalaa tunne vaan valehtelevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä mieltä olet siitä Joh. 10:30 kohdasta? He ovat yhtä, siinä on jumaluutta."

        "Minä ja Isä olemme yhtä." (Joh 10:30)

        Ei tarkoita sitä että Jeesus on Isä, ja koska Isä on ainoa Jumala niin kukaan muu ei ole Jumala kuin Isä.

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        Jeesus Kristus on Herra, ei Jumala.

        "Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut" (Joh 17:21)

        Ei tarkoita sitä että uskova joka on yhtä Jumalan ja Jeesuksen kanssa olisi Jumala tai Jeesus.

        "Tulkaa lopultakin järkiinne, älkää tehkö syntiä! On näet eräitä, jotka eivät Jumalasta mitään tiedä -- tämän sanon teidän häpeäksenne." (1 Kor 15:34)

        "Jeesus on Jumala" uskovaiset eivät Jumalaa tunne vaan valehtelevat.

        Tiedän. En sanonut että Jeesus olisi Isä. Voisitko lopettaa tuon syyllistävän sävyn, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä mieltä olet siitä Joh. 10:30 kohdasta? He ovat yhtä, siinä on jumaluutta."

        "Minä ja Isä olemme yhtä." (Joh 10:30)

        Ei tarkoita sitä että Jeesus on Isä, ja koska Isä on ainoa Jumala niin kukaan muu ei ole Jumala kuin Isä.

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        Jeesus Kristus on Herra, ei Jumala.

        "Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut" (Joh 17:21)

        Ei tarkoita sitä että uskova joka on yhtä Jumalan ja Jeesuksen kanssa olisi Jumala tai Jeesus.

        "Tulkaa lopultakin järkiinne, älkää tehkö syntiä! On näet eräitä, jotka eivät Jumalasta mitään tiedä -- tämän sanon teidän häpeäksenne." (1 Kor 15:34)

        "Jeesus on Jumala" uskovaiset eivät Jumalaa tunne vaan valehtelevat.

        Voisitko vastata oletko jehovantodistaja? Ei enää kiertelyä, kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko vastata suoraan tähän kysymykseen, oletko jehovantodistaja?

        "Voisitko vastata suoraan tähän kysymykseen, oletko jehovantodistaja?"

        Aloittaja ei ole koskaan ollut mukana tuossa liikkeessä.

        "Jehovan todistajat" tietävät että Jumala on yksi eikä "kolmiyhteinen", mutta heillä on toinen Jeesus joka oli arkkienkeli Mikael josta tuli Jeesus, ja taisi olla että tuli vielä takaisin arkkienkeli Mikael.

        Helluntailaiset uskovat Raamatunvastaiseen kolmiyhteiseen Jumalaan, ja heillä on myös toinen Jeesus, joka ei ole Jumalan Poika, vaan on Kaikkivaltias Jumala itse"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän. En sanonut että Jeesus olisi Isä. Voisitko lopettaa tuon syyllistävän sävyn, kiitos.

        "Voisitko lopettaa tuon syyllistävän sävyn, kiitos."

        Anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata neidin tunteita.

        Sitä että Jeesus on yhtä Isän kanssa käytetään sen todistamiseen että "Jeesus on Jumala".

        Jotkut myös väittävät kivenkovaan että Jeesus on Isä. Se kuulemma lukee Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko vastata oletko jehovantodistaja? Ei enää kiertelyä, kiitos!

        Hölmö!

        Olen vastannut että tämän ketjun aloittaja ei ole koskaan kuulunut liikkeeseen nimeltä "Jehovan todistajat"

        Koska vastaus ei hänelle kelpaa niin hän jankkaa samaa kysymystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmö!

        Olen vastannut että tämän ketjun aloittaja ei ole koskaan kuulunut liikkeeseen nimeltä "Jehovan todistajat"

        Koska vastaus ei hänelle kelpaa niin hän jankkaa samaa kysymystä.

        Olen nähnyt miten jehovantodistaja tekeytyi helluntailaiseksi siksi varmuuden vuoksi esitin kysymystä mutta tuo sana on loukkaukseksi. Älä käytä tuota sanaa!

        Matt. 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voisitko lopettaa tuon syyllistävän sävyn, kiitos."

        Anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata neidin tunteita.

        Sitä että Jeesus on yhtä Isän kanssa käytetään sen todistamiseen että "Jeesus on Jumala".

        Jotkut myös väittävät kivenkovaan että Jeesus on Isä. Se kuulemma lukee Raamatussa.

        Jeesus on Jumala. Amen! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko että 1Joh. 5:20 on epäraamatullinen kohta?

        Jumala hepreankielen mukaan Elohim (monikkomuodossa) tarkoittaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. Se tarkoittaa että Jeesus on Jumala.

        Uskittele vain itsellesi valheita (monikossa). Elohim tarkoitti Vanhassa testamentissa monia sen ajan jumalia, joista osa oli epäjumalia. Ihan perusheprean kielioppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt miten jehovantodistaja tekeytyi helluntailaiseksi siksi varmuuden vuoksi esitin kysymystä mutta tuo sana on loukkaukseksi. Älä käytä tuota sanaa!

        Matt. 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

        On hölmöä jankuttaa samaa kysymystä kun vastaus on annettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskittele vain itsellesi valheita (monikossa). Elohim tarkoitti Vanhassa testamentissa monia sen ajan jumalia, joista osa oli epäjumalia. Ihan perusheprean kielioppia.

        Huoh, älä jatka tuollaista syyllistävää sävyä, äläkä sammuta tätä tärkeää aihetta! Käytä sävyisää keskustelun taitoa, kiitos!

        Elohim tulee siitä että Jumala on luonut maailman. Siinä luetaan monikkomuotoa että 'tehkäämme'.

        1Moos. 1:26 Ja Jumala (Elohim) sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskittele vain itsellesi valheita (monikossa). Elohim tarkoitti Vanhassa testamentissa monia sen ajan jumalia, joista osa oli epäjumalia. Ihan perusheprean kielioppia.

        Monikollisia sanoja on suomessakin, häät, hautajaiset, markkinat, talkoot, silmälasit, housut jne.

        Kukaan ei kysy että kuinka monissa häissä olit toisen sanottua että olin häissä.

        Elohim väite on tietämättömyyttä. Jos Elohim olisi monikko niin verbikin olisi monikossa eli Raamatussa lukisi "Jumalat loivat" sen sijaan että lukee Jumala (Elohim) loi taivaan ja maan. (1 Moos 1)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoh, älä jatka tuollaista syyllistävää sävyä, äläkä sammuta tätä tärkeää aihetta! Käytä sävyisää keskustelun taitoa, kiitos!

        Elohim tulee siitä että Jumala on luonut maailman. Siinä luetaan monikkomuotoa että 'tehkäämme'.

        1Moos. 1:26 Ja Jumala (Elohim) sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

        Tuo on sitä kirjoitusten kieroon vääntämistä eli asioille annetaan toinen merkitys kuin mitä niillä on.

        Jeesuksen Kristuksen Jumala on yksi ja ainoa.

        Te ette Jeesusta Kristusta usko vaan käännätte Raamatun hänen todistusta vastaan.

        Jeesuksen todistus Jumalasta:

        'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa; (Markus 12:29)

        Te sanotte että on kolme yhdessä siksi että te ette usko Jeesusta Kristusta vaan uskotte Saatanaa, Lutheria, Paavia ja Helluntaikirkkoa.

        Hän joka on Jumala (JHVH) sanoo kerta toisensa jälkeen Jesajan kirjan luvuissa 42-46 että ketään toista Jumalaa (Elohim, El, Eloah) ei ole.

        On turha luulla että 1 Moos 1:26 kumoaisi Jumalan oman ilmoituksen, tai olisi sen kanssa ristiriidassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmö!

        Olen vastannut että tämän ketjun aloittaja ei ole koskaan kuulunut liikkeeseen nimeltä "Jehovan todistajat"

        Koska vastaus ei hänelle kelpaa niin hän jankkaa samaa kysymystä.

        Jeesus on itsensä isä ?


    • Anonyymi

      Raamatun kirjoitukset väännettiin kieroon alkaen 70 jKr. Sen jälkeen ja ennen kaikki on ollut eksytystä totuudesta.

      Jumala ei ketään tule tuomitsemaan, paitsi omassa ahtaassa päässäsi.

      Hankkikaa parempaa lukemista. Aloita vaikkka Valtaojasta.

    • Anonyymi

      Sama jankkaaja jankkaa loputtomasti !

      Vaikka hänelle on sanottu, että kukaan ei kiellä Jeesuksen olevan Jumalan Poika, eikä edes sitä, että Jeesus oli ihmisen poika !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Mutta kun sokea ei vain ymmärrä sitä, että ne eivät ole toinen toisensa pois sulkevia asioita, että Jeesus on siis:

      1) Ihmisen poika !

      2) Jumalan Poika !

      3) Jumala !

      Tähän perustuu koko pelastussuunnitelma, että Jeesus on lihaan/lihaksi tullut Jumala, ja Jumala oli Jeesuksessa ja sovitti meidät itsensä kanssa !

      Jos tätä kokonaisuutta ei ymmärrä, kuten aloittaja, niin silloin puhutaan ns. "toisesta Jeesuksesta" ja siten myös "toisesta evankeliumista" !!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Jeesusta ei ole kukaan nähnyt, koska Jeesus on Jumala. Tätä ei moni ymmärrä. Onneksi sinäkin ymmärrät.


      • Anonyymi

        Siis:
        1) Jumala on musta nainen
        2) Kaiken takana on nainen
        3) Nainen on siis jumalainen

        Täsät vedämme siis, perusteelliset johtopäätökset
        Lihassa on jumalainen nainen miestä vahvempi, koska mies on naisen lihaan heikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusta ei ole kukaan nähnyt, koska Jeesus on Jumala. Tätä ei moni ymmärrä. Onneksi sinäkin ymmärrät.

        Mitä ihmettä, Jeesuksenhan on monikin nähnyt silloin kun Hän oli maan päällä. Kun on kirjoitettu, ettei Jumalaa ole kukaan koskaan nähnyt niin ymmärrän,että tarkoitetaan Isää.

        Jeesus sanoo:
        Joh 6
        6:46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusta ei ole kukaan nähnyt, koska Jeesus on Jumala. Tätä ei moni ymmärrä. Onneksi sinäkin ymmärrät.

        Ei edes tarinan kirjoittaja ole häntä nähnyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä, Jeesuksenhan on monikin nähnyt silloin kun Hän oli maan päällä. Kun on kirjoitettu, ettei Jumalaa ole kukaan koskaan nähnyt niin ymmärrän,että tarkoitetaan Isää.

        Jeesus sanoo:
        Joh 6
        6:46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

        ONko Iskää näkynyt ?


    • Anonyymi

      Huoh, tämä keskustelu ei johda hyvään keskusteluun. Harmi ettei osata käyttää sävyisää keskustelun taitoa. Vetäydyn tästä keskustelusta koska haluaisin keskustella.

    • Anonyymi

      Ps.2:2 Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan. Ap.t.3:18 Mutta näin on Jumala täyttänyt sen, minkä hän oli edeltä ilmoittanut kaikkien profeettain suun kautta, että nimittäin hänen Voideltunsa piti kärsimän. Ap.t.4:26

    • Anonyymi

      Eksytys kieltää todella Jeesuksen eli eksytys ei tunnusta Jeesusta Kristusta samanaisesti ihmiseksi ja Jumalaksi.On joko tai mutta ei ihmisen poika ja Jumalan Poika samanaikaisesti.

      Eksytyksessä Jeesus opetetaan ihmiseksi, profeetaksi tai enkeliksi jne. sekä eksytys kieltää sen ,että Jeesus Kristus kuoli Golgatan ristillä ihmisten syntien tähden ja voitti Saatanan Golgatan ristillä ja meni oman verensä kautta kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen sovituksen.Eksytyksessä on väärä Jeesus ja väärä, muunneltu evankeliumi.

      Paavali saarnasi ristiinnaulittua Jeesusta Kristusta.

      Samoin Jeesuksen voi kieltää teoillaan eli tekemällä jatkuvasti tietoista syntiä esim. haureutta.

    • Anonyymi

      Jeesus Kristus lihaantullut , itse Herra Taivaasta.Daavidin ja meidän uskovien Herra , Jumalan Poika ja Isä on kaiken Herra. Isä on Pojassa ja Poika on Isässä.Poika tekee kaikessa Isän tahdon. Isä on Jeesuksen sanojen mukaan Häntä suurempi.
      Tuomas sanoi Jeesukselle, minun Herrani ja minun Jumalani. Jeesus istuu Isän oikealla puolella valtaistuimella.

      Psalmi 110
      110:1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi."

      Raamatunkääös 33/38 ( poistettu itse Herra taivaasta )
      1 Kor 15
      15:47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.


      Biblia 1776 ( tämä vanha käännös on selkeä )
      1 Kor 15
      15:47 Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta.

      • Anonyymi

        Onko vasemmalla puolen istuminen kardinaalimoka?


    • Anonyymi

      Eksytyksen tuntee juuri siitä, että kysymyksessä on oma oppi.

      Tässä tapauksessa "totuus_voittaa" nimimerkillä paljon kirjoittaneen, nyt anonyyminä esiintyvän, henkilön oppi.

      Hän on itse todistanut opistaan, että se oppi pitää "takoa kalloon", "tao kalloosi".
      Hän on itse todistanut opistaan, ettei sen mukaisesti uskovia ole koko Suomessa kuin korkeintaan muutamia, eli hyvin vähän.

      Ja tämä on hänelle "totuus", mitä hän julistaa.

      Ei hän kirjoita Vapahtajasta, Herrasta Jeesuksesta.
      Ei hän kirjoita uskovista, joita vainotaan heidän Herransa, Jeesuksen Kristuksen nimen vuoksi.

      Miksi muuten uskovia, Jeesuksen pyhiä, alettiin vainoamaan?

      Osaatko "totuus_voittaa" vastata näin perustavaa laatua olevaan kysymykseen?

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Usko Toivonen luulee kuuluvansa Jumalan seurakuntaan ilman uskoa Jumalan seurakunnan Jumalaan.

        Jumalan seurakunta Korintossa:

        “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Usko Toivosen Jumala on Jeesus, mutta Jeesuksen Jumala ei ole Jeesus.

        Usko Toivosella ei siis ole Jeesuksen Jumalaa, joten Usko Toivosella ei ole Jumalaa lainkaan.

        Ei kannata tuhlata aikaa Usko Toivoseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko Toivonen luulee kuuluvansa Jumalan seurakuntaan ilman uskoa Jumalan seurakunnan Jumalaan.

        Jumalan seurakunta Korintossa:

        “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Usko Toivosen Jumala on Jeesus, mutta Jeesuksen Jumala ei ole Jeesus.

        Usko Toivosella ei siis ole Jeesuksen Jumalaa, joten Usko Toivosella ei ole Jumalaa lainkaan.

        Ei kannata tuhlata aikaa Usko Toivoseen.

        Kirjoutit... Ei kannata tuhlata aikaa Usko Toivoseen.

        Mitä tarkoitat tuolla? Pirullinen kommentti etten sano..

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko Toivonen luulee kuuluvansa Jumalan seurakuntaan ilman uskoa Jumalan seurakunnan Jumalaan.

        Jumalan seurakunta Korintossa:

        “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Usko Toivosen Jumala on Jeesus, mutta Jeesuksen Jumala ei ole Jeesus.

        Usko Toivosella ei siis ole Jeesuksen Jumalaa, joten Usko Toivosella ei ole Jumalaa lainkaan.

        Ei kannata tuhlata aikaa Usko Toivoseen.

        Mietihän "totuus_voittaa" sitä, että Saulus tarsolainen uskoi Israelin Jumalaan, mutta vainosi Jeesuksen pyhiä epäuskossa. Hänellä oli siis väärä usko, epäusko.

        Saulushan rukoili Israelin Jumalaa useasti päivittäin juutalaiseen tapaan, mutta miksi hän vainosi Jeesusta Herranaan avukseen huutavia?

        13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        ( 1Tim 1)

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin
        ..
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt 9)

        Yritähän nyt vastata kysymykseeni, miksi Saulus, joka uskoi Israelin Jumalaan, Aabrahamin, Iiisakin ja Jaakobin Jumalaan, vainosi Jeesusta Herranaan avukseen huutavia, uskovia, Jeesuksen pyhiä?

        Mihin vainojen luvallisuus ylipappien ja hallitusmiesten luvalla perustui?

        Ja Jeesuksen pyhän tunniste on vain ja ainoastaan tuo, mikä oli kirjattu ylipappien antamiin vangitsemiskirjeisiin, joiden perusteella uskovat, Jeesuksen pyhät, kuljetettiin tuhottaviksi Jerusalemiin.

        Siis, jos olet halukas löytämään totuuden, niin et voi tätä kysymystä ohittaa, vaan vastaat siihen rehelisesti, vaikka vastaus ei vielä mahtuisikaan oppisi "totuuteen".

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Jumala, on kaikkien ominaisuuksien ja muotojen tuolla puolen oleva ääretön henki, jota ihminen ei pysty sellaisenaan mietiskelemään. Ihmismieli on rakentunut siten, että voimme ajatella vain äärellisiä kohteita kuten esim. ihmistä.

      Näin ollen meidän on valittava muoto, jonka kautta voimme mietiskellä/rukoilla meille läheistä jumalallista kohdetta. Jeesus on tuo muoto/ kohde kristinuskossa. Jeesuksen rukoilun kautta voi hiljentää egonsa ääntä, tasapainottaa hermostoaan ja kasvaa henkisesti. Omaan sieluyhteyteen pääsee myös muiden henkisten mestarien kautta.

      Tämä on kaikkien uskontojen pyrkimys, mutta kuten tiedetään päin helvettiä on asiassa menty.

      • Anonyymi

        En KOSKAAN rukoile Jeesusta vaan teen Jeesuksen esimerkin mukaisesta ja rukoilen Isä Jumalaa, joka on YKSI.


    • Anonyymi

      Koskaan ei omassa lihassa tehtyjä selityksiä ole perusteluissa niin paljon kuin juuri silloin kun sanotaan, että annetaan Raamatun selittää itseään.

      Mutta se tieto, että Jeesus ei ole Jumala löytyy vakuuttavasti myös maailman kirkkohistoriasta ja Raamatun historiasta. Mutta ihmisillä on taipumus unohtaa historiansa.

      Minä en voi uskoa mitään uskotteluja Jeesuksen muka-jumaluudesta, kun tiedän totuuden asiasta. Ja olen silti palavassa uskossa Jumalaan, joka on YKSI.

      Mutta kysypäs nyt itseltäsi, että mitä merkitystä Jumalan kuolemisella ristillä olisi ollut ihmisen kannalta. Jumalat eivät voi kuolla. Jumala kuin jumala olisi voinut valekuolla ristillä ihan helposti. Tarvittiin ihminen, joka oikeasti kuolee ristillä. Vasta sillä olisi merkitystä. Jumalalle kuin jumalalle ei olisi mikään ongelma elää synnittömästi ja täyttää koko laki. Mutta että ihminen eläisi synnittömästi ja pystyisi täyttämään lain, niin sillä olisi vasta se merkitys Jumalalle, minkä hän tarvitsisi. Nimittäin...

      Kun Isä Jumala laittoi ihmisen samalle planeetalle Saatanan kanssa (Saatanan, joka oli saanut lankeamaan kolmasosan enkeleistä) hän tiesi jo ennen ihmisen luomista, että tämä tulisi lankeamaan. Näin Raamattu kertoo: pelastussuunnitelma oli valmiina ennen luomista. Jumala loi siis ihmisestä sellaisen, joka ei pystyisi elämään synnittä. Hän loi ihmisestä lähes tulkoon liian hentoisen rääpäleen, joka ei kestäisi Saatanan juonia, kuten et kestä sinäkään, kun teet syntiä päivittäin. Joten eikö ilman muuta Jumalalle jäänyt todistusvastuu, ettei hän ollutkaan kohtuuton kun teki ihmisestä niin helposti lankeavan. Todistusvastuu enkeleitä kohtaan siitä, että ihminen saattaisi kuitenkin pystyä elämään synnittömänä. Ja kun Jumala löysi sopivan ihmisen, Jeesuksen, tähän hommaan, niin sillä oli suuri merkitys, että nimen omaan ihminen pystyisi täyttämään lain ja elämään synnittömänä.

      Jos nyt tosiaan mietit tätä asiaa niin pystytkö todella perustelemaan miksi ristillä olisi pitänyt kuolla nimen omaan jumala? Selitäpä miten tämä jumala oli muka jumala kun hän kuoli, sillä jumalat eivät voi kuolla. Mieti asiaa Jeesuksen ajan uskovien kannalta. Jos olisit heille väittänyt, että jumala voi kuolla, kukaan ei olisi uskonut sinua. Tai ehkä pari kreikkalaista vääräuskoista...

      • Anonyymi

        Ymmärrän mitä sinä ajattelet. Jeesus Ihmisen Poikana ja Jumalana

        Fil. 2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Ilm. 17:14 He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän mitä sinä ajattelet. Jeesus Ihmisen Poikana ja Jumalana

        Fil. 2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Ilm. 17:14 He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."

        Minäkin ymmärrän mitä sinä yrität ajaa takaa.

        Herra ei kuitenkaan ole sama kuin Jumala.

        Johannes 20:28
        "Tuomas sanoi hänelle: ”Minun herrani (Κύριός eli KYRIOS) ja minun jumalani!” "

        Herra ei tarkoita Raamatussa jumalaa vaan kyseessä on sama sana kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS.

        Efesolaiskirje 6:9
        "Ja te isännät (κύριοι eli KYRIOI, monikossa), tehkää samoin orjille ja jättäkää uhkailu, sillä te tiedätte, että heidän niin kuin teidänkin Herranne (Κύριός) on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön."

        Jeesukselle onkin annettu herruus meidän ylitsemme. Hän on meidän isäntämme, meidän, jotka olemme hänen orjiaan.

        Raamatun tulkinnoista voi aina kiistellä mutta tämä asia on Raamatullisinen fakta, josta on siis turha kiistellä. On vain syytä sulatella asiaa.


    • Anonyymi

      Mitä sanat messias, kristus, herra, jumalan poika, ihmisen poika ja jumala tarkoittivat Raamatun kirjoittamisen aikaan. Vielä nykyäänkin monet ymmärtävät näiden sanojen merkityksen väärin. Kerrataanpa...

      Raamatussa esiintyy monia messiaita ja kristuksia ennen Jeesuksen syntymää. Messias, joka on heprean kieltä, tarkoittaa samaa kuin kristus, joka puolestaan on kreikkaa. Messias tarkoittaa (pyhällä öljyllä) voideltua. Näitä messiaita oli Vanhassa testamentissa useita. Esimerkkeinä Saul ja Daavid.

      1. Samuelin kirja 10:1
      "Samuel otti öljyastian, vuodatti Saulin päähän öljyä, suuteli häntä ja sanoi: ”Herra on voidellut [( mə·šā·ḥă·ḵā) messias = voideltu)] sinut perintöosansa ruhtinaaksi!"

      2. Samuelin kirja 5:3
      "Ja kaikki Israelin vanhimmat tulivat kuninkaan luo Hebroniin, ja kuningas Daavid teki siellä heidän kanssaan liiton Herran edessä. Sitten he voitelivat Daavidin Israelin kuninkaaksi."

      Oikaistaan nyt tässä sellainen väärä mielikuva, että sana kristus olisi sama asia kuin sana Jumala, sillä näin ei ole. Sanat Jeesus, messias ja kristus eivät siis ole synonyymejä sanalle jumala. Niillä ei ole Jumalan merkitystä eivätkä ne tarkoita Jumalaa. Jeesus oli hyvin tavallinen kutsumanimi tuohon aikaan. Myöskään Jumalan poika ei tarkoita Jumalaa. Esimerkiksi Salomonia Jumala kutsuu pojakseen.

      2. Samuelin kirja 7:14
      "Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani. Jos hän tekee väärin, minä kuritan häntä ihmisvitsalla, ihmisten antamilla lyönneillä. "

      Myöskään "ihmisen poika" ei tarkoita Jumalaa. Jeesushan puhui arameaa. Arameassa ei ole sellaista sanaa kuin ihmisen poika, jolla olisi jokin muu merkitys kuin ihmislapsi. Esimerkiksi kohta, jossa sanotaan, että

      Matteus 12:7-8
      "7. Jos te ymmärtäisitte, mitä tarkoittaa: ’Laupeutta minä tahdon enkä uhria’, niin ette tuomitsisi syyttömiä. 8. Sillä ihmisen poika on sapatin herra.” "

      Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu aikakaudella, jolloin asiat ymmärrettiin niin kuin ne Vanhassa testamentissa ymmärrettiin. Juutalaiset ymmärsivät ihmisen pojan (arameaksi BREH DENASHA) ihan tavalliseksi ihmiseksi, joka nimen omaan ei ole jumalallinen vaan heikko ja hauras olento, ihminen.

      Alkuperäinen lause onkin kuulunut kutakuinkin näin: "...sillä ihminen on sapatin herra." Tämähän muuttaa lausen merkitystä jonkin verran. Joidenkin mielestä jopa merkittävästi.

      Matteus 8:20
      "Jeesus sanoi hänelle: ”Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta ihmisen pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi.” "

      BREH DENASHA viittaa nöyryyteen, ei jumalallisuuteen. Jeesus siis sanoi: minä olen vain tavallinen ihminen, en mitään erikoista. Voidaan kääntää myös vain ihmisen lapsi. Parempi käännös olisikin: "...Linnuillakin on pesät mutta tällä ihmisellä ei ole omaa kotia." Jeesus tunsi itsensä hyljityksi ihmiseksi.

      Jumala-sana ei aina tarkoita varsinaista Isä Jumalaa. Raamatussa kutsutaan myös ihmisiä jumaliksi:

      Johannes 10:34-36
      "34. Jeesus vastasi heille: ”Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu: ’Minä sanoin: te olette jumalia.’? 35. Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli – eikä Raamattu voi raueta tyhjiin – 36. niin hänellekö, jonka Isä pyhitti ja lähetti maailmaan, te sanotte: ’Sinä pilkkaat Jumalaa’, kun sanoin olevani Jumalan Poika?"

      Hallitsijoita pidettiin jumalina, esimerkiksi Egyptin faaraoita. Kreikkalaisia Romulusta ja Remusta sanottiin jumaliksi? Todellisuudessahan kyse oli vain ihmisistä mutta heitä kutsuttiin jumaliksi ja kun sitä aikansa tehtiin, niin heistä myös tuli jumalia ja ihmiset heitä jumalina myös pitivät. Jeesuksen kuoleman jälkeen oli hallitsijoita, jotka määräsivät itsensä kutsuttavan jumalaksi. Antiikin historiassa myös ihmisiä, joilla oli jokin merkittävä kyky tai taito voitiin kutsua jumalaksi, esim johtamisen taito, taloudellisen menestyksen omaava henkilö tai muutoin yhteiskunnallisesti merkittävä henkilö.

      Ja sattuipa eräs Tuomas-niminen opetuslapsikin kutsumaan Jeesusta jumalaksi. Se oli osuva kuvaus Jeesuksesta, jolle toden totta jumalan sana tuli.

      Johannes 20:28
      "Tuomas sanoi hänelle: ”Minun herrani (Κύριός eli KYRIOS) ja minun jumalani!” "

      Myöskään herra ei tarkoita Raamatussa jumalaa vaan kyseessä on sama sana kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS.

      Efesolaiskirje 6:9
      "Ja te isännät (κύριοι eli KYRIOI, monikossa), tehkää samoin orjille ja jättäkää uhkailu, sillä te tiedätte, että heidän niin kuin teidänkin Herranne (Κύριός) on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön."

      Jeesukselle onkin annettu herruus meidän ylitsemme. Hän on meidän isäntämme, meidän, jotka olemme hänen orjiaan.

      Raamatun tulkinnoista voi aina kiistellä mutta nämä asiat ovat Raamatullisia faktoja, paitsi faaraoiden, Romuluksen ja Remuksen kutsuminen jumaliksi. Ne taas ovat antiikin ajan historiaan perustuvia faktoja. Näistä mistään on siis turha kiistellä. On vain syytä sulatella asiaa.

      • Anonyymi

        Amen! Viestisi sisältö - opetus - vie ihmisen ymmärrysen JUMALAN ilmoitusten alkulähteille.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi

        En voi yhtyä kanssasi. Jeesus on Raamatun mukaan Jumala joka on hepreankielen mukaan Elohim, se on monikkomuodossa joka tarkoittaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. Jeesuksella oli Jumalan muoto, eikä katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen. Se tarkoittaa että Hän on Jumala.

        Fil. 2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Ilm. 17:14 He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi yhtyä kanssasi. Jeesus on Raamatun mukaan Jumala joka on hepreankielen mukaan Elohim, se on monikkomuodossa joka tarkoittaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. Jeesuksella oli Jumalan muoto, eikä katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen. Se tarkoittaa että Hän on Jumala.

        Fil. 2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Ilm. 17:14 He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."

        “Jeesus on Raamatun mukaan Jumala joka on hepreankielen mukaan Elohim, se on monikkomuodossa joka tarkoittaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.”

        Elohim ei tarkoita “Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä”.

        Jumala on yksi ja ainoa, se oli Jumalan seurakunnan oppi:

        “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Uskosta luopunut kristikunta ei tunnusta Jeesuksen Kristuksen Jumalaa eikä Jumalan seurakunnan Jumalaa.

        Jeesuksen Kristuksen Jumala on yksi ja ainoa. (Markus 12:29 Joh 5:44 Joh 17:3)

        Jumala itse sanoo että ketään toista Jumalaa (Elohim) ei ole, mutta sinä et häntä usko vaan väännät Raamattua kieroon väittämällä että “Jeesus on Raamatun mukaan Jumala”.

        Jeesus itse sanoo:

        “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)

        “Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä.” (Joh 12:48)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Jeesus on Raamatun mukaan Jumala joka on hepreankielen mukaan Elohim, se on monikkomuodossa joka tarkoittaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.”

        Elohim ei tarkoita “Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä”.

        Jumala on yksi ja ainoa, se oli Jumalan seurakunnan oppi:

        “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Uskosta luopunut kristikunta ei tunnusta Jeesuksen Kristuksen Jumalaa eikä Jumalan seurakunnan Jumalaa.

        Jeesuksen Kristuksen Jumala on yksi ja ainoa. (Markus 12:29 Joh 5:44 Joh 17:3)

        Jumala itse sanoo että ketään toista Jumalaa (Elohim) ei ole, mutta sinä et häntä usko vaan väännät Raamattua kieroon väittämällä että “Jeesus on Raamatun mukaan Jumala”.

        Jeesus itse sanoo:

        “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)

        “Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä.” (Joh 12:48)

        Sinun pitäisi ymmärtää että hepreankielen mukaan Elohim tarkoittaa Jumalaa ja se sana on monikkomuodossa. Kun maailmaa luodessaan Isä, Poika ja Pyhä Henki oli mukana luomassa sitä maailmaa. Huomaa, loppusanaa "tehkääMME", joka on monikkomuoto.

        1Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

        Mark. 12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme (Elohim), Herra on yksi ainoa;

        Siinä Jumala sana Elohim joka on monikkomuodossa, on YKSI AINOA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitäisi ymmärtää että hepreankielen mukaan Elohim tarkoittaa Jumalaa ja se sana on monikkomuodossa. Kun maailmaa luodessaan Isä, Poika ja Pyhä Henki oli mukana luomassa sitä maailmaa. Huomaa, loppusanaa "tehkääMME", joka on monikkomuoto.

        1Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

        Mark. 12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme (Elohim), Herra on yksi ainoa;

        Siinä Jumala sana Elohim joka on monikkomuodossa, on YKSI AINOA.

        Ja Filip. 2:6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen 7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon. Hän tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olemukseltaan sellaiseksi kuin ihminen. Raamattu kansalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitäisi ymmärtää että hepreankielen mukaan Elohim tarkoittaa Jumalaa ja se sana on monikkomuodossa. Kun maailmaa luodessaan Isä, Poika ja Pyhä Henki oli mukana luomassa sitä maailmaa. Huomaa, loppusanaa "tehkääMME", joka on monikkomuoto.

        1Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

        Mark. 12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme (Elohim), Herra on yksi ainoa;

        Siinä Jumala sana Elohim joka on monikkomuodossa, on YKSI AINOA.

        “Siinä Jumala sana Elohim joka on monikkomuodossa, on YKSI AINOA.”

        Luuletko että tuo kääntää “Raamattu sanoo että Jeesus on Jumala” uskovaisen pään.

        He ovat sokeita, eivät he kykene mitään näkemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Filip. 2:6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen 7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon. Hän tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olemukseltaan sellaiseksi kuin ihminen. Raamattu kansalle

        >> Ja Filip. 2:6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen 7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon. Hän tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olemukseltaan sellaiseksi kuin ihminen. Raamattu kansalle >>

        Niin, Herra Jeesus luopui taivaallisesta asemastaan, Jumaan vertaisuudestaan, vaan nöyryytti itsensä, otti orjan muodon, ihmisen kaltaisuuden.

        Mikä oli Herran Jeesuksen taivaallinen asema, josta Hän luopui tullessaan pelastamaan maailman.

        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        ( 1Tim 1)

        Rikas tuli köyhäksi.

        9 Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        ( 2Kor 8)

        Taivaallisessa asemassaan rikas, tuli köyhäksi, jotta ihmiskunta tulisi rikkaiksi taivaallisesta rikkaudesta.

        Mikä oli Herran Jeesuksen taivaallinen asema, josta Hän luopui tullessaan taivaasta maailmaan?

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Siinä Jumala sana Elohim joka on monikkomuodossa, on YKSI AINOA.”

        Luuletko että tuo kääntää “Raamattu sanoo että Jeesus on Jumala” uskovaisen pään.

        He ovat sokeita, eivät he kykene mitään näkemään.

        Hyvin ainakin minä näen sinun pahuutesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amen! Viestisi sisältö - opetus - vie ihmisen ymmärrysen JUMALAN ilmoitusten alkulähteille.

        Markku Lievonen

        23 Näin sanoo Herra: Älköön viisas kerskatko viisaudestansa, älköön väkevä kerskatko väkevyydestänsä, älköön rikas kerskatko rikkaudestansa;
        24 vaan joka kerskaa, kerskatkoon siitä, että hän on ymmärtäväinen ja tuntee minut: että minä, Herra, teen laupeuden, oikeuden ja vanhurskauden maan päällä. Sillä senkaltaisiin minä mielistyn, sanoo Herra.
        ( Jer. 9)

        11 Ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
        ( Fil. 2)

        Jumala on Herra, joka ei kunniaansa toisille jaa.
        Jeesus Kristus on Herra.
        Yksi Jumala Kaikkivaltias, Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä, ylitse kaiken muun,
        on Herra.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Siinä Jumala sana Elohim joka on monikkomuodossa, on YKSI AINOA.”

        Luuletko että tuo kääntää “Raamattu sanoo että Jeesus on Jumala” uskovaisen pään.

        He ovat sokeita, eivät he kykene mitään näkemään.

        Hei, tänään pidin keskustelutauon ja äsken tulin tänne mutta nyt sinä tunnut toiselta henkilöltä enkä ole varma, oletko se sama henkilö jonka kanssa juttelin. Voisitko vastata oletko sama vai toinen henkilö? En haluaisi jatkaa keskustelua toisen eri henkilön kanssa.


      • Anonyymi

        Ja Mooses kaatoi lamppuöljyä pensaaseen ja laittoi sen tuleen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi yhtyä kanssasi. Jeesus on Raamatun mukaan Jumala joka on hepreankielen mukaan Elohim, se on monikkomuodossa joka tarkoittaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. Jeesuksella oli Jumalan muoto, eikä katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen. Se tarkoittaa että Hän on Jumala.

        Fil. 2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Ilm. 17:14 He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."

        Kyll pässi on pässi ja voittaa Karitsan mennentullen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitäisi ymmärtää että hepreankielen mukaan Elohim tarkoittaa Jumalaa ja se sana on monikkomuodossa. Kun maailmaa luodessaan Isä, Poika ja Pyhä Henki oli mukana luomassa sitä maailmaa. Huomaa, loppusanaa "tehkääMME", joka on monikkomuoto.

        1Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

        Mark. 12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme (Elohim), Herra on yksi ainoa;

        Siinä Jumala sana Elohim joka on monikkomuodossa, on YKSI AINOA.

        Meinaatko, että enkeleitä ei ollut luomisessa mukana lainkaan, niin kuin juutalaiset uskovat?

        Mutta Raamatun mukaan israelilaiset eivät olleet yksi-jumalainen kansa. Siten luomisessa saattoi olla El-jumalan lisäksi myös Jahve-jumala.


    • Anonyymi

      Helmien heittäminen tähän lättiin loppuu nyt.

      Aloittaja.

      • Anonyymi

        Jos tarkoitat aloitustasi lätillä, niin sinun lättisihän tämä on.

        Mutta muista kysymykseni, miksi uskovia, Jeesusta Kristusta Herranaan avukseen huutavia alettiin vainoamaan.

        Ja miksi heidän tunnistamikseen oli annettu seuraava tuntomerkki:

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt 9)

        Valtuus vangita "kaikki, jotka Herran Jeesuksen Krisuksen nimeä avuksi huutavat".

        Mihin lainkohtaan toiminta pohjautui?

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat aloitustasi lätillä, niin sinun lättisihän tämä on.

        Mutta muista kysymykseni, miksi uskovia, Jeesusta Kristusta Herranaan avukseen huutavia alettiin vainoamaan.

        Ja miksi heidän tunnistamikseen oli annettu seuraava tuntomerkki:

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt 9)

        Valtuus vangita "kaikki, jotka Herran Jeesuksen Krisuksen nimeä avuksi huutavat".

        Mihin lainkohtaan toiminta pohjautui?

        Usko Toivonen

        Lätiksi sen tekivät Usko Toivonen ja Saviseutulainen joiden kanssa ei ole mitään syytä jatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lätiksi sen tekivät Usko Toivonen ja Saviseutulainen joiden kanssa ei ole mitään syytä jatkaa.

        Jos tuo kysymykseni lätistää aloituksesi, niin ei voi mitään.
        Raamatun ilmoituksen mukainen se kuitenkin on.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        No mitäs oletit kun aloituksesi kirjoitit. Nämä keskustelijat ovat täysin sokeita millekään muulle kuin kolminaisuudelle. Niin hyvin heidät on aivopesty.


    • Anonyymi

      Apt.9:13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
      14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".

      Tämä teksti sanoo suoraan, kuten aikaisemmin on täällä mainittu, että meidän tulee huutaa Jeesuksen nimeä avuksemme.

      Ananias sanoo, että kyseessä on sama Jeesus, joka ilmestyi Saulukselle Dämaskon tiellä.

      Sauluksesta tuli valittu ase kantamaan JEESUKSEN nimeä pakanoille ja juutalaisille! Hänestä tuli JEESUKSEN TODISTAJA:

      • Anonyymi

        Mutta, eikö tuo ole aivan itsestään selvyys? Kaikkivaltias JUMALA juuri aivoitti antaa kaiken vallan Jeesukselle Kristukselle. Ei tietenkään itseensä nähden,mutta kaikkeen muuhun. Luonnolisesti ihminen turvautuu siihen, jolla on valta. Olipa kyseessä uskoon liittyvät asiat taikka yhteiskunnalliset.
        Et sinäkään mene yritysmaailmassa sellaisen ihmisen pakeille työpaikkaa hakemaan, jolle ei ole annettu valtaa asian hoitamiseen. Luonnollisesti sinne, kenelle valta on annettu.

        JUMALA teki siis Jeesuksesta Herran;

        36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA ..............on ..................hänet.................. Herraksi..................... ja ...........................Kristukseksi................... tehnyt................, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." Apt 2

        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, eikö tuo ole aivan itsestään selvyys? Kaikkivaltias JUMALA juuri aivoitti antaa kaiken vallan Jeesukselle Kristukselle. Ei tietenkään itseensä nähden,mutta kaikkeen muuhun. Luonnolisesti ihminen turvautuu siihen, jolla on valta. Olipa kyseessä uskoon liittyvät asiat taikka yhteiskunnalliset.
        Et sinäkään mene yritysmaailmassa sellaisen ihmisen pakeille työpaikkaa hakemaan, jolle ei ole annettu valtaa asian hoitamiseen. Luonnollisesti sinne, kenelle valta on annettu.

        JUMALA teki siis Jeesuksesta Herran;

        36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA ..............on ..................hänet.................. Herraksi..................... ja ...........................Kristukseksi................... tehnyt................, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." Apt 2

        Markku Lievonen

        Niin, jos ihminen ei usko eikä tunnusta Herran Jeesuksen Kristuksen Jumaluutta, hän ei myöskään usko Herran evankeliumin sanomaan.
        Hänellä on toinen Jeesus - ei Jeesus Kristus, Jumalan Poika, ja toinen "evankeliumi", joka ei mikään evankeliumi ole.
        Ihminen, joka kieltää Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden, ei voi olla osallisena pelastukseen.
        Ellemme usko Herran Jeesuksen olevan sitä mikä Hän OLI JA ON JA OLEVA ON, on se Jeesus, johon sanomme uskovamme, vain ihminen - hyvin poikkeuksellinen tosin, suuri profeetta ja opettaja, parantaja jne.
        Vaan Jeesus Kristus hän ei ole.
        Eikä tämä toinen Jeesus ole Evankeliumin ilmoittama Kristus Jeesus.


        12. Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."
        13. Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Sinä todistat itsestäsi; sinun todistuksesi ei ole pätevä."
        14. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.
        15. Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
        16. Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
        17. Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä.
        18. Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."
        19. Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni."
        20. Nämä sanat Jeesus puhui uhriarkun ääressä, opettaessaan pyhäkössä; eikä kukaan ottanut häntä kiinni, sillä hänen hetkensä ei ollut vielä tullut.
        21. Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."
        22. Niin juutalaiset sanoivat: "Ei kai hän aikone tappaa itseänsä, koska sanoo: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla'?"
        23. Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25. Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille".
        ( Joh. 8 )

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, jos ihminen ei usko eikä tunnusta Herran Jeesuksen Kristuksen Jumaluutta, hän ei myöskään usko Herran evankeliumin sanomaan.
        Hänellä on toinen Jeesus - ei Jeesus Kristus, Jumalan Poika, ja toinen "evankeliumi", joka ei mikään evankeliumi ole.
        Ihminen, joka kieltää Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden, ei voi olla osallisena pelastukseen.
        Ellemme usko Herran Jeesuksen olevan sitä mikä Hän OLI JA ON JA OLEVA ON, on se Jeesus, johon sanomme uskovamme, vain ihminen - hyvin poikkeuksellinen tosin, suuri profeetta ja opettaja, parantaja jne.
        Vaan Jeesus Kristus hän ei ole.
        Eikä tämä toinen Jeesus ole Evankeliumin ilmoittama Kristus Jeesus.


        12. Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."
        13. Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Sinä todistat itsestäsi; sinun todistuksesi ei ole pätevä."
        14. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.
        15. Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
        16. Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
        17. Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä.
        18. Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."
        19. Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni."
        20. Nämä sanat Jeesus puhui uhriarkun ääressä, opettaessaan pyhäkössä; eikä kukaan ottanut häntä kiinni, sillä hänen hetkensä ei ollut vielä tullut.
        21. Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."
        22. Niin juutalaiset sanoivat: "Ei kai hän aikone tappaa itseänsä, koska sanoo: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla'?"
        23. Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25. Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille".
        ( Joh. 8 )

        s-seutulainen

        JUMALA tahtoo edelleen ja on aina tahtonut että ihminen uskoo ilmoituksiin, eikä ala järkeilemällä muutella niitä tai tekemällä erilaisia oppejaan.
        Toki saat uskotella mm vauvakasteen armoosi ta tehdä Jeesuksesta luttereitten kanssa mitä oppeja tahansa ja kopioida niitä nettiin, mutta tämä ei muuksi muutu, koska tämä ei ole luttereitten ilmoitus - vaan JUMALAN.

        JUMALA teki siis Jeesuksesta Herran;

        36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA ..............on ..................hänet.................. Herraksi..................... ja ...........................Kristukseksi................... tehnyt................, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." Apt 2

        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, jos ihminen ei usko eikä tunnusta Herran Jeesuksen Kristuksen Jumaluutta, hän ei myöskään usko Herran evankeliumin sanomaan.
        Hänellä on toinen Jeesus - ei Jeesus Kristus, Jumalan Poika, ja toinen "evankeliumi", joka ei mikään evankeliumi ole.
        Ihminen, joka kieltää Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden, ei voi olla osallisena pelastukseen.
        Ellemme usko Herran Jeesuksen olevan sitä mikä Hän OLI JA ON JA OLEVA ON, on se Jeesus, johon sanomme uskovamme, vain ihminen - hyvin poikkeuksellinen tosin, suuri profeetta ja opettaja, parantaja jne.
        Vaan Jeesus Kristus hän ei ole.
        Eikä tämä toinen Jeesus ole Evankeliumin ilmoittama Kristus Jeesus.


        12. Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."
        13. Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Sinä todistat itsestäsi; sinun todistuksesi ei ole pätevä."
        14. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.
        15. Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
        16. Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
        17. Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä.
        18. Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."
        19. Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni."
        20. Nämä sanat Jeesus puhui uhriarkun ääressä, opettaessaan pyhäkössä; eikä kukaan ottanut häntä kiinni, sillä hänen hetkensä ei ollut vielä tullut.
        21. Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."
        22. Niin juutalaiset sanoivat: "Ei kai hän aikone tappaa itseänsä, koska sanoo: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla'?"
        23. Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25. Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille".
        ( Joh. 8 )

        s-seutulainen

        Oletko saviseutulainen edes ymmärtänyt sen, ettet ymärrä sisältöä mitä tänne kopioit. Vai oletko suivaantunut itseesi ja siten tietoisesti haluat nolata itsesi.
        Tässä nimenomaan kulminoituu tuo kopioiasi sisältö ei Jeesus sanoo JUMALAN lähettäneen hänet.
        Lähettäjä ja lähetetty on kaksi eri tahoa. Lähettäjä / JUMALA ja lähetetty / Poikansa joka on Jeesus Kristus.

        18. Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."

        Aivan kuin keskustelisi ateistin kanssa. Ei huomioi ja usko mitä on ilmoitettu.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, eikö tuo ole aivan itsestään selvyys? Kaikkivaltias JUMALA juuri aivoitti antaa kaiken vallan Jeesukselle Kristukselle. Ei tietenkään itseensä nähden,mutta kaikkeen muuhun. Luonnolisesti ihminen turvautuu siihen, jolla on valta. Olipa kyseessä uskoon liittyvät asiat taikka yhteiskunnalliset.
        Et sinäkään mene yritysmaailmassa sellaisen ihmisen pakeille työpaikkaa hakemaan, jolle ei ole annettu valtaa asian hoitamiseen. Luonnollisesti sinne, kenelle valta on annettu.

        JUMALA teki siis Jeesuksesta Herran;

        36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA ..............on ..................hänet.................. Herraksi..................... ja ...........................Kristukseksi................... tehnyt................, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." Apt 2

        Markku Lievonen

        No ei se ole itsestään selvyys, ei nyt, eikä ole ollut aiemminkaan.

        Kysyin miksi Jeesuksen pyhiä vainottiin, vangittiin ja surmattiin?

        Siihen "m.l" ei antanut vastausta.
        Se perustui lakiin, minkä puitteissa rangaistuksen täytäntöönpano tapahtui.

        On selvää, että lähtökohtana oli Sauluksellakin se, että hän uskoi Jeesuksen olleen vain ihminen ja lain mukaan ihminen, joka rukoili ihmistä, kuten Jumalaa rukoillaan, oli vikapää kuolemaan oikeuttavaan rangaistukseen.

        Mutta Saulus oli väärässä ja epäuskoinen.

        Kuna Saulus kääntyi, hän hetikohta tunnusti Herran Jeesuksen Jumalan Pojaksi, mikä juutalaiselle tarkoittaa Jumalan vertaista.

        20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 9)

        Kääntymistä hämmästeltiin suuresti, samoin tääläkin voidaan hämmästellä suuresti, jos joku Herraa Jeesusta "pomona" "herrana" "työpaikan organisaation huipulla olevaan" rinnastava kääntyy epäuskostaan, kuten Saulus, Herran Jeesuksen puoleen sydämestään, huutaa avuksensa Häntä Herranaan.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko saviseutulainen edes ymmärtänyt sen, ettet ymärrä sisältöä mitä tänne kopioit. Vai oletko suivaantunut itseesi ja siten tietoisesti haluat nolata itsesi.
        Tässä nimenomaan kulminoituu tuo kopioiasi sisältö ei Jeesus sanoo JUMALAN lähettäneen hänet.
        Lähettäjä ja lähetetty on kaksi eri tahoa. Lähettäjä / JUMALA ja lähetetty / Poikansa joka on Jeesus Kristus.

        18. Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."

        Aivan kuin keskustelisi ateistin kanssa. Ei huomioi ja usko mitä on ilmoitettu.

        Markku Lievonen

        Tulkoon sanotuksi,
        olet Markku Lievonen omahyväinen ja ylpeä mies. Etkä ollenkaan ymmärrä - tai viis veisaat siitä - minkälaisen kuvan annat itsestäsi.
        Yliolkainen ja jopa alentuva asenteesi niitä kohtaan, jotka eivät oppiasi ( unitaari universalismi) niele, vaan Raamatun totisen sanan valossa saavat Jumalan armosta ymmärtää sen eksyttäväksi harhaopiksi, kertoo paljon oman uskosi ominaislaadusta.
        Lienet muuten havainnut, että täällä on monia muitakin kuin "Saviseutulainen", jotka näkevät sinun oppisi eksyttävänä harhaoppina.
        No, lienette käyneet "kirjeenvaihtoa" täällä jo vuosia ennen kuin allekirjoittanut on tänne ilmaantunut.
        He, Herran Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden tunnustajina - sinä, Herran Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden kieltäjänä.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei se ole itsestään selvyys, ei nyt, eikä ole ollut aiemminkaan.

        Kysyin miksi Jeesuksen pyhiä vainottiin, vangittiin ja surmattiin?

        Siihen "m.l" ei antanut vastausta.
        Se perustui lakiin, minkä puitteissa rangaistuksen täytäntöönpano tapahtui.

        On selvää, että lähtökohtana oli Sauluksellakin se, että hän uskoi Jeesuksen olleen vain ihminen ja lain mukaan ihminen, joka rukoili ihmistä, kuten Jumalaa rukoillaan, oli vikapää kuolemaan oikeuttavaan rangaistukseen.

        Mutta Saulus oli väärässä ja epäuskoinen.

        Kuna Saulus kääntyi, hän hetikohta tunnusti Herran Jeesuksen Jumalan Pojaksi, mikä juutalaiselle tarkoittaa Jumalan vertaista.

        20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 9)

        Kääntymistä hämmästeltiin suuresti, samoin tääläkin voidaan hämmästellä suuresti, jos joku Herraa Jeesusta "pomona" "herrana" "työpaikan organisaation huipulla olevaan" rinnastava kääntyy epäuskostaan, kuten Saulus, Herran Jeesuksen puoleen sydämestään, huutaa avuksensa Häntä Herranaan.

        Usko Toivonen

        Se, että Saulus vainosi kristittyjä, perustui Mooseksen lakiin: Paavali kertoi:
        "Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan".
        Mooseksen laissa on käsky: "Mutta Aaronin ja hänen poikiensa käske hoitaa papinvirkansa. Syrjäinen, joka siihen ryhtyy, surmattakoon."
        Kristittyjen ylipappi on sen sijaan Juudaan sukua oleva Jeesus, siis Mooseksen lain mukaan syrjäinen, joka on surmattava ja kaikki, jotka ovat ottaneet Jeesuksen ylimmäiseksi papiksi oli myös tuhottava. Paavali todisti: "Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette".
        Jumala armahti Paavalin: "minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että Saulus vainosi kristittyjä, perustui Mooseksen lakiin: Paavali kertoi:
        "Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan".
        Mooseksen laissa on käsky: "Mutta Aaronin ja hänen poikiensa käske hoitaa papinvirkansa. Syrjäinen, joka siihen ryhtyy, surmattakoon."
        Kristittyjen ylipappi on sen sijaan Juudaan sukua oleva Jeesus, siis Mooseksen lain mukaan syrjäinen, joka on surmattava ja kaikki, jotka ovat ottaneet Jeesuksen ylimmäiseksi papiksi oli myös tuhottava. Paavali todisti: "Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette".
        Jumala armahti Paavalin: "minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa".

        Siis ne vangittiin ja kuljetetiin Jerusalemiin tuhottaviksi, jotka avuksensa huusivat Herranaan Jeesusta Kristusta.

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt 9)

        Avukseen huutaminen on rukoilemista.

        Ja uskovat, Jeesuksen pyhät, huusivat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta, kuten Jumalaa, ei kuten leeviläistä pappia.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ne vangittiin ja kuljetetiin Jerusalemiin tuhottaviksi, jotka avuksensa huusivat Herranaan Jeesusta Kristusta.

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt 9)

        Avukseen huutaminen on rukoilemista.

        Ja uskovat, Jeesuksen pyhät, huusivat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta, kuten Jumalaa, ei kuten leeviläistä pappia.

        Usko Toivonen

        >>Avukseen huutaminen on rukoilemista.

        Ja uskovat, Jeesuksen pyhät, huusivat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta, kuten Jumalaa, ei kuten leeviläistä pappia.<<

        Vuosia sitten eräs, jo edesmennyt, mormoniserkkuni varoitteli minua rukoilemasta suoraan Jeesusta.
        Olin uskontieni alkutaipaleella.

        Mormonit eivät huuda avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta, kuten eivät huuda/rukoile muutkaan Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden kieltäjät.

        s-seutulainen


    • Anonyymi

      Eikös se ole niin että Jeesus eli 2000v sitten ihmisruumiissa mutta Hänessä oli Jumalan Henki?

      Onko Jumalalla sielua?

      Etsijä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe