ansaitsemastani palkasta latiakaan, näiden vasemmistolaisten ammattityöttömien elatukseen, mutta minkäs teet kun veroja maksat. En morkkaa tavallisia työttömiä, jotka eri syistä ovat joutuneet työttömiksi ja koittavat etsiä uutta työtä. Mutta sitten on se ryhmä juuri sieltä vasemmalta kantilta, kuten anarkistit, jotka ehdoin tahdoin eivät töitä tee, vaan kuppaavat Kelaa ja sossua. Nuoria tyyppejä, ja meinaavat tuolla tavalla elää läpi elämänsä - täysin järjetöntä.
Minä en helvetti vieköön halua maksaa vaivalla
51
<50
Vastaukset
Jos ongelmasi ovat vain työttömistä 'ammattityöttömiksi' kutsumasi, ja heistä vain vasemmistolaiset, niin ei hätää. Sinun maksamasi verot ovat mitätön osuus koko veropotista, ja sekin vie aikansa, että olet niillä kuitannut itse saamasi yhteiskunnan edut. Sen jälkeen, mikäli siirryt nettomaksajaksi, verorahasi jakautuvat niin moneen asiaan, että käytännön hyöty juuri tuolle harmittalemallesi ryhmälle jää olemattomaksi.
- Anonyymi
No paljonko saat tukia?
Minusta jokainen vasuri joka töitä karttaa, pitäisi viedä ns. saunan taakse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No paljonko saat tukia?
Minusta jokainen vasuri joka töitä karttaa, pitäisi viedä ns. saunan taakse.Kaksien edellisten eduskuntavaalien yhteydessä tehtyjen tutkimusten mukaan eniten työttömiä oli Perussuomalaisen puolueen äänestäjissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksien edellisten eduskuntavaalien yhteydessä tehtyjen tutkimusten mukaan eniten työttömiä oli Perussuomalaisen puolueen äänestäjissä.
Olet niin tyhmä että et tajua ammattityöttömän vasurin, ja normaalin työttömän välistä eroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet niin tyhmä että et tajua ammattityöttömän vasurin, ja normaalin työttömän välistä eroa.
Voin ollakin tyhmä. Tosin kuulen ensimmäistä kertaa termin "ammattityötön". Lienee silkkaa mielikuvituksen tuotetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin ollakin tyhmä. Tosin kuulen ensimmäistä kertaa termin "ammattityötön". Lienee silkkaa mielikuvituksen tuotetta.
Onko tuo termi vaikea käsittää? Onko parempi sanoa, että henkilö joka ei halua töitä tehdä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tuo termi vaikea käsittää? Onko parempi sanoa, että henkilö joka ei halua töitä tehdä?
En puhu nettipersua, joten en oikein aina ole perillä termistöstänne, varsinkaan tällaiseen mutuiluun liitettynä. Ainoa faktahan tässäkin ketjussa on se että eniten työttömiä on persuissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En puhu nettipersua, joten en oikein aina ole perillä termistöstänne, varsinkaan tällaiseen mutuiluun liitettynä. Ainoa faktahan tässäkin ketjussa on se että eniten työttömiä on persuissa.
No niin, siinähän se tyhmyytesi tuli ilmi, vedit jälleen persut esiin, vaikka avaus ei heihin liity.
On edelleen eri asia olla töitä vieroksuva äärivasemmistolainen, kuten anarkistit, ja sellainen joka syystä tai toisesta on joutunut työttömäksi. Kumpaan ryhmään itse kuulut? Anonyymi kirjoitti:
No paljonko saat tukia?
Minusta jokainen vasuri joka töitä karttaa, pitäisi viedä ns. saunan taakse.Eikö tuollainen vihaaminen ole hirmuisen kuluttavaa?
Ei, minä en saa tukia, mutta toisaalta en koe työntekoa vaivaksi, kuten sinä, vaan olen sellaisessa etuoikeutetussa asemassa, että teen työtä, josta pidän. Moni tahtoisi tehdä töitä, mutta joutuu kärsimään työttömyydestä, ja moni puolestaan kokee työnsä suureksi vaivaksi.
Minusta ketään ei tarvitse viedä saunan taakse. Toivottavasti sinäkin pääset tilanteeseen, jossa voit nauttia työstäsi ja ennen kaikkea toivottavasti et joudu kohtaamaan työttömyyttä tai muita ongelmia, jotka estävät itsesi elättämisen.- Anonyymi
TheUrbanLegends kirjoitti:
Eikö tuollainen vihaaminen ole hirmuisen kuluttavaa?
Ei, minä en saa tukia, mutta toisaalta en koe työntekoa vaivaksi, kuten sinä, vaan olen sellaisessa etuoikeutetussa asemassa, että teen työtä, josta pidän. Moni tahtoisi tehdä töitä, mutta joutuu kärsimään työttömyydestä, ja moni puolestaan kokee työnsä suureksi vaivaksi.
Minusta ketään ei tarvitse viedä saunan taakse. Toivottavasti sinäkin pääset tilanteeseen, jossa voit nauttia työstäsi ja ennen kaikkea toivottavasti et joudu kohtaamaan työttömyyttä tai muita ongelmia, jotka estävät itsesi elättämisen.Näetkö siis hyvänä asiana sen, että esim. anarkistit eivät halua töissä käydä, vaan haluavat että yhteiskunta elättää heidät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näetkö siis hyvänä asiana sen, että esim. anarkistit eivät halua töissä käydä, vaan haluavat että yhteiskunta elättää heidät?
Tottakai se näkee, hutut ja tapaloiset mahdollistavat asuntobisneksen kelantuilla. Tähän perustuu sak-ay rahan kuppaaminen ilmaisine osinkoineen.
Anonyymi kirjoitti:
Näetkö siis hyvänä asiana sen, että esim. anarkistit eivät halua töissä käydä, vaan haluavat että yhteiskunta elättää heidät?
Olipa kyseessä anarkisti tai organisoidun yhteiskunnan kannattaja, vasemmiston tai oikeiston näkemyksiä eniten omaksunut, uskovainen tai ateisti, työtön tai työtä tekevä, niin minulle ei ole minkäänlaista merkitystä sillä, haluaako kukin yksilö tehdä töitä vai olla tekemättä töitä.
Osa tekee töitä ja nauttii siitä, osa tekee töitä vasten tahtoaan, osa on työttömänä tai työkyvyttömänä vasten tahtoaan, osa töitä vailla olevista nauttii tilanteestaan. Jos tässä nyt on tarkoitus moralisoida ja vaatia vähintään kärsimystä korvaukseksi siitä, ettei pysty töitä tekemään, niin se ei ole leikki, johon minä osallistun. Kaikille ei ole tällä hetkellä töitä. Jos niitä ei ole, niin sitten ei ole, murehti sitä tilannettaan yötä päivää tai olipa siitä iloinen. Jos joku ei halua siinä tilanteessa töihin, ehkä hänen sijaansa töitä saa joku, joka haluaa.- Anonyymi
TheUrbanLegends kirjoitti:
Olipa kyseessä anarkisti tai organisoidun yhteiskunnan kannattaja, vasemmiston tai oikeiston näkemyksiä eniten omaksunut, uskovainen tai ateisti, työtön tai työtä tekevä, niin minulle ei ole minkäänlaista merkitystä sillä, haluaako kukin yksilö tehdä töitä vai olla tekemättä töitä.
Osa tekee töitä ja nauttii siitä, osa tekee töitä vasten tahtoaan, osa on työttömänä tai työkyvyttömänä vasten tahtoaan, osa töitä vailla olevista nauttii tilanteestaan. Jos tässä nyt on tarkoitus moralisoida ja vaatia vähintään kärsimystä korvaukseksi siitä, ettei pysty töitä tekemään, niin se ei ole leikki, johon minä osallistun. Kaikille ei ole tällä hetkellä töitä. Jos niitä ei ole, niin sitten ei ole, murehti sitä tilannettaan yötä päivää tai olipa siitä iloinen. Jos joku ei halua siinä tilanteessa töihin, ehkä hänen sijaansa töitä saa joku, joka haluaa.Edellisen viestillä suomessa on kohta työttömiä ulkolaisia maa pullollaan. Miten te ne rahoitatte?
- Anonyymi
En tunne oikeistolaisia ammattityöttömiä.
Anonyymi kirjoitti:
En tunne oikeistolaisia ammattityöttömiä.
Minä tunnen jokusen työttömän. Osa kallellaan vasemmalle, osa oikealle. Ammattityöttömiä en tunne, enkä toisaalta koe tarpeelliseksi halventaa ihmisiä heidän työttömyytensä johdosta.
- Anonyymi
Miten sinä sitten toimit asiassa?
Erotteleeko verottaja sinulle nämä ryhmät, joiden toimeentuloa sinun ei tarvitse kustantaa veroina? Kuinka paljon saat verovähennystä näiden ryhmien osalta? - Anonyymi
Olisit hommannut kunnon koulutuksen niin ei tarvitsisi kaivaa ojaa minimipalkalla. Meikämanne maksaa verot kyllä mielellään ja jää vielä ylimääräistä afrikan köyhille lapsille. Hyvä antaa vähästäkin, mutta paha ei anna paljostakaan =)
- Anonyymi
Lorvailukorvausten ja toimeentulotukien pitää alentua edes 20% vuodessa.
Aika monelle alkaa työnteko kiinnostaa vaihtoehtona.
Asumistuet tietysti halvimmasta vaihtoehdosta laskettuna
- Anonyymi
Juuri niin, tuollaisille töitä karttaville ei pitäisi antaa rahaa ilman vastiketta.
- Anonyymi
Aloittajalle terkut. Olen sama mieli . Minä ainakaan entiseen suomeen veroja maksa. Vihaan päättäjiämme .
- Anonyymi
Entäs nämä MatuSluivarit, jotka vie koko ajan enemmän ja enemmän Sinun Palkastasi ja kumartavat taas toisaalle, kuin SINÄ ???????
- Anonyymi
Persuissa on eniten työttömiä joten lopeta ulinasi persualoittaja.
- Anonyymi
Osaatko sanoa mitään muuta ammattityötön vassupummi?
- Anonyymi
Äärivasemmistolainen populistihallituksemme onnistuu kyllä hukkaamaan rahasi muuallekin, vaikka niitä ei käytettäisi kotimaan ammattityöttömien palkkaukseen.
- Anonyymi
Ei sinun palkoilla tai veroilla hirveesti elvistellä. Oleraihassa , sinun veroilla ei elä kukaan.
- Anonyymi
Sanoo kelan rahoilla elävä pummi...heheeeeee.
- Anonyymi
Sehän tässä jujuna on, että Suomessa nettoveronmaksajia on noin 1,5 miljoonaa, joiden yhteiselle vastuulle jää sossupummien/kelapummien sekä valtion ja kuntien työntekijöiden ja virkamiesten elättäminen. Näiden nettoveronmaksajien verorahoilla luodaan se hyvinvointivaltio. Jos ei ole nettoveronmaksajia, niin ei ole hyvinvointivaltiota, eikä sossupummeja tai kelapummeja vaan on vain kehitysmaa nimeltä Suomi.
- Anonyymi
Suurin ongelma ja kuluerä sekä maan mädättäjä on Virheet. Ohisalon avohoitopotilas etunenässä.
Ilmastohömppä, kehitysmaalaisten elättäminen niin täällä Suolessa kuin Affikassa maksaa miljardeja joka vuosi. Siihen verrattuna muutaman suomalaisen lorvimisen kustannus mitätön kuluerä. - Anonyymi
Enkä minä halua rahoittaa haittamaahanmuuttoa. Rahoittakoon ne jotka sitä haluaa. Silloin asian tavallaan ymmärtäisi.
- Anonyymi
Rakastan haittamaahanmuuttoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sinun oikeutesi.
- Anonyymi
Jos rahat haittamaahanmuuttoon kerättäisiin lahjoitusvaroin, asia olisi siltä osin ok. Sitten tulee muut ongelmat haittamaahanmuutosta, mutta ei niistä enempää tässä yhteydessä.
Tässä vaan on se ongelma että nämä suvakit eivät omaa kuvettaan halua kaivella, vaan kiusaavat asialla muita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sinun oikeutesi.
Vaikka tyhmää onkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No perustele vähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No perustele vähän.
Ei ne koskaan sitä tee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos rahat haittamaahanmuuttoon kerättäisiin lahjoitusvaroin, asia olisi siltä osin ok. Sitten tulee muut ongelmat haittamaahanmuutosta, mutta ei niistä enempää tässä yhteydessä.
Tässä vaan on se ongelma että nämä suvakit eivät omaa kuvettaan halua kaivella, vaan kiusaavat asialla muita.Saavat kenties fiksaatiostaan jotain mielihyvää.
- Anonyymi
Maksat siis mieluummin mitääntekemättömien sijoittajien perusturvan?
- Anonyymi
Minä en halua maksaa veroja lainkaan. Jokainen maksakoon kokonaan itse. Suomalaisista tulisi kerralla onnellisia kun verotus lopetettaisi.
- Anonyymi
Jokainen työtön on täysin samaa laiskaa pskaa. Kaikilta kansalaisuus hlvettiin ja karkotus maasta.
- Anonyymi
Jokaiselta aktiiviloiselta kaikki tuet pois.
- Anonyymi
Niin mamuilta, kuin suomalaisiltakin.
- Anonyymi
Minä en haluaisi elättää persuja, niille vasaraa vaan.
- Anonyymi
Entäs kun itse joudut työttömäksi nythän oli nämä ei-mitään-rahaa-työttömälle yrittäjät itse suuna päänä vaatimassa kaikenlaisia korona-tukia ja avustuksia!
- Anonyymi
Yksi vaihtoehto olisi että rupeisit samanlaiseksi.
- Anonyymi
Sakista ei pääse eroon kuin traktorilla, niin näppäriä on luulleet olevansa.
- Anonyymi
Mutta maksamme italiaan miljardeja, mukisematta.
- Anonyymi
Elämän lopettaminen tai loppuminen on ainoa keino päästä eroon rahoittamassa vihervasemmiston mielivaltaisia hankkeita. Toki veronkier...suunnittelu on sallittua. Mitä vähemmän rahaa tuolle hallitukselle sen parempi.
- Anonyymi
Aloittajalle tiedoksi. Kokoomus se ryöstää niin sinun kuten minukin maksamat verot. Sipilä/Orpo hallitus hyvä esimerkki kun asiaan tutustuu.
- Anonyymi
Sipilä/Orpo hallitushan tuotti kutsullaan Suomeen noin 35 000 uutta veronmaksajaa, Ilman tuota nyt koronakriisissä olisimme kusessa, muuten ei valtion rahat riittäisi ilman tuota Sipiä/Orpo hallituksen pelisilmää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sipilä/Orpo hallitushan tuotti kutsullaan Suomeen noin 35 000 uutta veronmaksajaa, Ilman tuota nyt koronakriisissä olisimme kusessa, muuten ei valtion rahat riittäisi ilman tuota Sipiä/Orpo hallituksen pelisilmää.
Hallinnonala
Valtiovarainministeriön hallinnonalalla työskentelee noin 12 000 henkilöä, joista suurin osa on vero- ja tullihallinnon palveluksessa.
Valtiovarainministeriön hallinnonala
- Anonyymi
Aloittajahan voi ilmoittaa verohallitukselle, että hänen maksamansa verot menevät sitten suoraan esim terveydenhuoltoon, varsinkin niihin palveluihin, mitä hän itse käyttää.
Muutenkin pitäisi olla niin, että saisi itse kohdentaa maksamansa verot. Ja jollain sv-kortilla todistaa että on rahoittanut juuri sitä kyseistä julkista palvelua.
Miksi pitäisi maksaa koulutuksesta, jos on lapseton? Miksi pitäisi maksaa tienpidosta, jos ei omista kuin jalat, joilla pääsee metsäpolkujakin.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1624523- 1691601
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661417- 56855
Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte124787Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy191731Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6707- 75700
En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66699- 40654