sitoutumiskammo

vesimiesnainen

Täällä yksi sitoutumiskammoinen vesmies,joka ei sitten millään onnistu sitoutumaan parisuhteeseen.
Aina alkaa jossain vaiheessa tökkimään ja ahdistamaan.Olen kyllä aikoinani ollut parissa pitkässäkin suhteessa, mutta nykyään ei onnistu, vaikka aina itse kuvittelenkin siihen vielä pystyväni.Naimisiinkaan en ole päässyt tai joutunut.Nyt olenkin sitten lopulta ihan päättänyt elää yksin. Entä te muut vesimiehet, mikä saa teidät lopettamaan suhteet tai olemaan sitoutumatta vakavammin. Onko se teille helppoa, vai kärsittekö yksinäisyydestä tai siitä ettei sielunkumppania sittenkään löydy????? Onko parempi elää yksin vai parisuhteessa.
Johtuukohan tämä nyt tästä horoskooppimerkistä vai aivan muista asioista eli huonoista tai muuten epätyydyttävistä kokemuksista.
Olen kyllä pari kertaa jo luullut löytäneeni sen oikean, mutta tässä tilanteessa ei voi muuta enää sanoa kuin että erehdyin.Yksin taitaa olla parempi kuin etsimällä etsiä, vaikkei se oikea ole etsimättäkään löytynyt.Vaikeáa on joka tapauksessa teki niin tai näin.

34

8707

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninni

Omat kokemukseni tökkimisestä ja suhteen päättymisestä liittyvät siihen, että suhteessa ei ole ollut riittävästi omaa tilaa ja vapautta. Vesimiehen velvollisuutena on elää oman näköistään elämää, omista peloistaan ja ympäristön vaatimuksista ja arvostelusta huolimatta. Vesimiehen on ehkä muita merkkejä vaikeampaa rakentaa elämäänsä oman näköisekseen? Omalla kohdallani olen päätynyt tekemään erilaisia ennakkoluulottomia tulevaisuuden suunnitelmia ja tunnustelemaan että mihin suuntaan lähtisi...koko loppuelämä yksin, koko loppuelämä kahdestaan isättömän lapsen kanssa jne. Tällä hetkellä en koe itseäni yksinäiseksi vaan ajattelen eläväni jonkinlaista välivaihetta. Löysin tätä nykyistä vaihettani varten evääksi kaksi runoa:
      Täällä kaukana kallioiden keskellä asuisin yksin ja tietymättömissä miettisin asioita.

Mikään tuuli ei ole oikea, ellet tiedä, mihin satamaan olet purjehtimassa.

N

• Ei naimisiin

kanssa yksi sitoutumiskammoinen. Olen tosin avoliitossa ollut jo kymmenisen vuotta, mutta naimisiin en halua. Olen aina sanonut, että voisin pitää kirkolliset häät kaikkine krumeluureineen, mutta en haluaisi olla naimisissa...

Jos avomies alkaa yhtään sitomaan minua, niin mies jää. Menen ja tulen miten haluan (uskollinen olen kyllä). En voi edes sietää sitä, että joudun selittelemään tekemisiäni pyynnöstä. Hankala vai :D

Kerron, että olen luonteeltani kissa: vapaa kulkemaan, mutta palaan kotiin menojeni jälkeen.

• veskari

olen itse naispuolinen vesimies ja mullakin on jonkinlainen sitoutumiskammo. musta tuntuu että meillä vesimiehillä on vaikeaa asettua aloilleen ja sitoutua vaikka kuinka haluaisi. vaikka kuitenkin tietysti siihen vaikuttavat muutkin asiat kuin pelkkä horoskooppi...olisi typerää syyttää pelkästään sitä... silti itsekin välillä olen miettinyt että mistä johtuu sitoutumiskammoni kun kaikki tuntuu menevän hyvin, jätkä todellinen löytö ja olo onnellinen...

• Rolling stone?

Samoilla "linjoilla" olen kanssanne siskot.
        Itselläni on lapsia ja takana perhe joka oli suht.onnellinen.Olin aviossa vesimiesnaisen kans-sa ja siksi se ehkä toimikin niin hyvin?
        Etsin edelleenkin sitä oikeaa ja uskon et se viel
        löytyy!:)

• troyen

En pysty ajattelemaankaan asuvani jonkun kanssa, se oma vapaus ja sitoutumattomuus vain ovat niin tärkeitä asioita.

• krapu

jokaisen vesimiehen kun olen tavannut niin on samanlaisia vaikeuksia...elin sellaisen kanssa pari ihanaa vuotta...vesimiehet on meneviä ihmisiä ja ei tykkää nyhväilystä...

• Hal

Olen 38 ja ollut n. 3 vuotta naimisissa. Sopeutuva ja miellyttämishaluinen - ainakin olin. Kun sitten aloin esittää omia halujani ja harrastaa omia juttuja suuremmassa määrin, tuore aviosiippani ei siitä tykännytkään vaan laittoi kovan kovaa vastaan. useamman vuoden olen taistellut avioliiton pelastamiseksi, sillä olin aiemminkin pitkässä suhteessa ja kihloissakin, mutta sitten muutin pois ja yksin asumaan. ajattelin toimia toisin kuin ekassa vakavassa suhtteesani. Luulin löytäneeni nyttemmin miehen, jonka kanssa elän elämäni loppuun asti. Nyt alkaa kuitenkin näyttää, ettei tämäkään juttu toimi. On herännyt siihen, että minulla on oikeus saada rakkauttakin. En tunnista itsessäni sitoutumispelkoa, mutta sen tunnistan, että omaa tietä vesimiehen täytyy saada kulkea. Millainen mies sitten olis oikeanlainen? Mahtaako sellaista löytyä. Vesimies kun ei mihin tahansa tyydy.

• - - -

Olen ehkä turhan nuori (24) sanomaan tuohon, mutta näkisin että omia polkuja, joihin ei elämänkumppani aina voi seurata, on paljon. Vaakamiehenä en liiemmälti huomiota kysele, vaan senkin puolesta vapautta, hyväksymistä ja ymmärtämistä. Näitä arvostan ja osaan myös antaa... tämä oli tällainen villi ehdotus vain...

• Valtakuntani valtiatar
        - - - kirjoitti:

Olen ehkä turhan nuori (24) sanomaan tuohon, mutta näkisin että omia polkuja, joihin ei elämänkumppani aina voi seurata, on paljon. Vaakamiehenä en liiemmälti huomiota kysele, vaan senkin puolesta vapautta, hyväksymistä ja ymmärtämistä. Näitä arvostan ja osaan myös antaa... tämä oli tällainen villi ehdotus vain...

Niin se on siskot ja veljet, että vesimies sopii aina vaa'alle. Vaaka osaa arvostaa vapauden illuusiota, jonka vesimies tarvitsee halutakseen palata aina takaisin.

• no jo on
        Valtakuntani valtiatar kirjoitti:

Niin se on siskot ja veljet, että vesimies sopii aina vaa'alle. Vaaka osaa arvostaa vapauden illuusiota, jonka vesimies tarvitsee halutakseen palata aina takaisin.

vesimies naisena parhaat:kaksonen ,vaaka myös toinen vetskari käy jousimies o.k ei ikuna skorppari tai neitsyt.

• aries

Niin on käynyt mullekin vaikken ole vesimies vaan oinas. Löydän aina ne nössöt miehet joiden kanssa tuntuu siltä että itessä on enemmän miestä. Kaikki tollanen herkkyys ja tunteilu tappaa aina mun jutut kun miehestä ei saa vastusta. Lisäks ne on heti kuukauden seurustelun jälkeen haluamassa lapsia joita mä en ole edes ajatellu hankkivani kun en niistä pidä. Haluaisin löytää sielunkumppanin, jonka kanssa olisi mukava tehdä kaikkee yhdessä eikä maata sohvalla. Mun miehet ovat halunneet sitoa mut heti kotiin, jolloin kyllästyn huippunopeesti.
      Tunnen olevani yksinäinen ilman sitä ihmistä vaikka ystäviä on paljon. Jotenkin tuntee että se toinen puolisko puuttuu. No, on sellainen mies jonka kanssa tunsin sitä kaivattua sielujen sympatiaa, mutta hän on varattu eikä varmaan tule koskaan olemaan mun. Molemmat itkemme toistemme luo, mutta hän on päättänyt elää suhteessa jossa ollaan vain yhteisen lapsen takia. En suostu olemaan mikään kakkonen, mutten haluu hänen lastaankaan saman katon alle joten se siitä. Tuntuu että olen loppuelämäni yksin. Se vaan on parempi vaihtoehto kuin ahdistavassa suhteessa jossa masennun kun en saa tilaa hengittää.
      Eikä se naimisiin meno nyt ole se onni ja autuus kun on eräiden ihmisten perhehelvettiä seurannut. Ja nykyään suurin osa pareista eroaa, joten on hyvä ettei mene naimisiin heti vaan kattelee rauhassa josko joskus tulis eteen se joku.
      Josko etsimme väärän tyyppisiä ihmisiä? Olen huomannu että minuun tarttuvat aina ne masentavat nössöt, yleensä kalat ja ravut. Niitä olen oppinut välttämään. Haluan tosi miehen, joka vie eikä vikise. Kai siihen joskus sit jossain törmää. Turha on hakemalla hakea. Tsemppiä sulle, toivotaan että joskus kolahtaa!

• on sulle just passeli

Et takuulla joudu pitkästymään.Menoa riittää ja kiihkeyttä.Harvat jouskarit edes ajattelee lisääntymistä (muuta kuin harjoitusmielessä) ja ei yleensä ripustaudu keneenkään.Eli:Ei kun jouskarijahtiin!Plussana jouskari-heppujen (yleensä)kiva ulkonäkö,ne kun meikäläisen kokemuksen mukaan ovat erittäin sporttisia.;)

• Onnikki

Olen nuori ja menevä vesimiesnainen. Monesti ihmiset ihmettelevät miksei minulla ole ketään kumppania, koska ulkokuoreni on "hurmaava" ja muutenkin olen seurallinen ihminen. Minulla ei ole takana kovin pitkiä suhteita. Haaveilen monesti "suuresta romanssista" mutta sellaista en ole vielä antanut tapahtua. Asun yksin, enkä mitenkään voisi kuvitella asuvani kenenkään kanssa. Siksi kai en tahdo sitoutua

• vesinainen

Täytyypä tänne perään vastailla, kun en kehtaa uutta keskustelua samasta aiheesta aloittaa. Elikkä minulla on ilmennyt nyt aivan yhtäkkiä sama oire. Jotenkin kun asiat alkavat mennä vakavammalle tasolle, kaikki sujuu ja kun pitäisi puhua tulevasta alkaa pelottaa. En kyllä tiedä mitä pelkään ja miksi on alkanut tuntua siltä, että en saa tarpeeksi tilaa ja tuntuu kuin minut olisi kahlittu. En halua tehdä liian äkkinäisiä ratkaisuja isoissa asioissa, esimerkiksi yhteenmuutossa. Toinen osapuoli tahtoisi, mutta itse en tunne olevani valmis. En varsinkaan näin lyhyen seurusteluajan jälkeen (n. vuosi). Muutenkin kun tällaiset asiat on nostettu esille olen alkanut miettiä, että onko tämä miespuolinen ihminen minulle aivan väärä. Voisiko meillä pidemmän päälle edes toimia yhteiselo ja tuntuu etten vain osaa rakastaa. Tarkoitan sitä sisällä olevaa polttavaa tunnetta, kun saa toisen tavatakin. En ole koskaan tuntenut sitä aivan täydellistä "hullaantumisen" tunnetta kyseisen ihmisen kanssa, en edes seurustelun alku aikoina, vaikka muuten ihan antoisa suhde onkin ollut. Ei sinäällään mitään valittamista, mutta silti tuntuu, että jotain puuttuu. Edellisen seurustelukumppanin kanssa tuli sama tunne ja silloin lähdin omille teilleni. Pelottaa, että nyt tapahtuu pian samoin. En tahtoisi aina vain etsiä parempaa ja minulle sopivampaa, mutta oikeasti tahtoisin, että olisin aivan 100% varma haluanko jakaa vielä vuodet monet tuon samaisen ihmisen kanssa. Tiedän, että toinen osapuoli on mukana sata lasissa ja tahtoisin olla itsekin. Jos en voi olla, niin katson parhaaksi lopettaa koko suhteen. Olisiko kenelläkään mitään neuvoja tai muuten vain joitain ajatuksia liittyen aiheeseen?

• 14.2.

Kyllä ne samat tunteet on itselläkin velloneet.
        Mulla meni 4v ennen kuin naimisiin "selvisin".
        No isä kyllä vielä kirkon eteisessä kysyi, että oletko varma vai käänytkö takaisin? Tunsipa vain tyttärensä siksi hyvin. En siitä enää viitsinyt pakkia ottaa.
        Oletan, että se vapauden menetyksen pelko on se suurin. Ei auta muu kuin keskustella alku startissa, että ei halua kuristua, eikä tahdo talutusta. Osaa sanoa, milloin apua tarvitsee eikä sitä tarvitse tyrkyttää.
        Varsinkin juhlissa ja muuloinkin pitää saada jutella kenen kanssa tahtoo, että ei tule nipotusta. Itse en osaa olla mustasukkainen, mutta alkuun oli kapina pystyssä, kun saan helposti uusia tuttavuuksia ja jutustelin vähän jokaisen kanssa. Tavallisesti kävi ja käy edelleenkin, että saan porukkaa ympärilleni (vitsit, ym) ja juttu lentää. Kun saat selkeät "pelisäännöt", niin kyllä elämä opettaa ylämäessä hiljaa menemään ja alamäessä voi vaikka pistää juoksuksi.

• samajama

Tilanne kuulostaa samalta kuin itselläni.
        Tuosta on nyt kulunut vuosi - miten kävi? ja millä tuntemuksilla?

• Miianen

Mulla ainakin on niin että olen kiinnostunut miehestä niin kauan kuin tämä on saavuttamattomissa. Heti kun uros alkaa osoittaa hullaantumisen merkkejä minä alan epäröidä... Tuntuu että olisi kauhea saalistamisen halu koko ajan. :D
      Miehessä täytyy olla jotain salaperäistä että mä sitoudun. Viime suhteesta onkin kulunut jo aikaa puoltoist vuotta.
      Kaverit valittaa että kohtelen miehiä liian viileästi, kukaan ei uskalla lähestyä?

• sadoll

Mulla on sama juttu. Varsinkin baarissa on kivaa kun saa itse mennä iskemään se mies joka todella kiinnostaa. Mutta varattuna(ja sinkkunakin) on ahdistavaa käydä baareissa kun aktiivisuus on sitä kun joutuu torjumaan ja tuntuu ettei niitä kunnon miehiä löydy joista voisi oikeita kavereita saada. ja vähä tuntuu ettei uskalla mennä edes juttelemaan etten vaan anna väärää kuvaa. Eli kunnon suhteessa kyllä ahdistaa vähemmän. Vaikka kokemusta pitkästä suhteesta nyt onkin vaan kauriista ja jousimiehestä. kauriin kanssa tuli tuo ahdistus kun elämä meni samaa rataa ja alkoi kaverit viedä enemmän mukanaan. jousimiehen kanssa olisin varmaan vieläkin jos ei exä ois tajunnut että haluaa vielä kokeilla muitakin. nyt vesimiehen kanssa on aika hyvä fiilis. mutta senhän vaan aika näyttää.. ainakaan tuota toista osapuolta ei tunnu ahistavan mikään.

• nobody

Olen 21v mies. Minulla ei ole koskaan ollut yhtään tyttöystävää :( eikä varmaan tule koskaan olemaankaan. En mielestäni ole niin hirvittävän näköinen.

• VeNa

meillä onkin mahtava luonne! Kun avaan suuni, niin sen jälkeen iskuyrityksiä vasta sateleekin :-)

• plondi:)

veit jalat suusta hampaiden kera:)...kyl vesimies taitaa olla aika "jalat irti" -maasta oleva horoskooppi- tai ihmistyyppi:). Mullakin pari pitkää suhdetta takana, jotka olen itse päättänyt. Edelleenkin luulen, ettei sitä sielunkumppania tahdo löytyä...peiliinkin olen katsonut useita kertoja, mutta oikestaan aika vaikia tunnistaa, että kuka sieltä takasin katsoo:)

• quiqui

sitoutumiskammoinen voi löytää sen oiekan, mutta on tajuttava että se oikea tulee vastaan- vaikka ahdistaisikin. olen tavannut oikean, silti ahdistaa ja pelottaa voiko suhde toimia ja kestänkö asua yhdessä. on opeteltava. on paljon turvallisempaa haikailla kotona entisten perään tai uusien perään. pelottavampaa kohdata se oikea ja toimia sen mukaan ja alkaa elää yhdessä. sitoutumiskammo voi sekoittaa näkemästä sen kuka on se oikea. taistelemaan!

• "mus on jotain vikaa...

mus on varmaan jotain vikaa ja paljon. olen 27-vuotias vesimies-nainen ja olen nyt viimeisen vuoden tapaillut unelmieni miestä, johon en kuitenkaan ole sitoutunut ainakaan humalassa. olen nyt neljästi herännyt toisen miehen kainalosta "tyttöjen viikonlopun" päätteeksi, minkä jälkeen olen kokenut kauheaa moraalista krapulaa. Deittini ei seikkailuistani tiedä, ainakaan vielä ja hyvä niin. miksi teen näin, koska heti tapahtuneen jälkeen tajuan ja paheksun itseäni enkä halua olla tekemisissä kenenkään muun kuin deittini kanssa.
      olen seurusetllut aiemmin vuosia, mutta loppuajan suhteesta petin häntä useasti ja sinkkuaikanani pyöritin montaakin miestä useasti ja särjin monen sydämmen. olenko vaan niin paskamainen, etten vaan osaa olla kunnolla vaikka haluisinkin. en tiedä mikä tilanne olisi, jos olisimme päättäneet deittini kanssa, että seurustelemme. täytyykin varmaan kysyä, mitä hän haluaa, koska näin en pysty jatkaamaan. muuten kohta sattuu jotain ja paljon, mua sattuu jo...

• nutella123

...vesimiesnainen ja äryttää olla vesimies sen takia ihan kympillä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:( ei siinä muuta kuin parisuhde vaan menee pellolle kun oon niin saamarin kylmä. Enkä voi muuttua vaikka haluaisin!?!! Mikä neuvoksi?

• jousimies1971
        nutella123 kirjoitti:

...vesimiesnainen ja äryttää olla vesimies sen takia ihan kympillä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:( ei siinä muuta kuin parisuhde vaan menee pellolle kun oon niin saamarin kylmä. Enkä voi muuttua vaikka haluaisin!?!! Mikä neuvoksi?

vesimies on valmis/pystyy antamaan myös sellaisen ihmisen kadota elämästään
        josta ihan oikeasti välittää,joka voisi olla jotain "suurta"? Ymmärsinko oikein useat sitoutumiskammoisten vm kirjoitukset.....? Eli vika ei ole välttämättä siinä
        vastapuolessa...kaikille meille tätä kammoa ihmetteleville olisi hyvä tietää tuo,
        koska helposti hakee vikaa itsestään...

• vesimiesnainen XXX
        jousimies1971 kirjoitti:

vesimies on valmis/pystyy antamaan myös sellaisen ihmisen kadota elämästään
        josta ihan oikeasti välittää,joka voisi olla jotain "suurta"? Ymmärsinko oikein useat sitoutumiskammoisten vm kirjoitukset.....? Eli vika ei ole välttämättä siinä
        vastapuolessa...kaikille meille tätä kammoa ihmetteleville olisi hyvä tietää tuo,
        koska helposti hakee vikaa itsestään...

Kyllä ymmärsit oikein. Vesimies voi todella antaa tärkeän ihmisen mennä elämästään........kääntämällä ainoastaan päätään muualle ja menemällä ´vuorille´.
        Mutta kyllä vesimiehetkin haluavat ihmisen vierelleen joka aidosti välittää ja osaa keskustella vaikka onkin sitoutumiskammoinen.
        Hankaluutta tulee silloin jos vesimiehen vapautta halutaa kahlita......ja vapaudella en tarkoita pettämistä vaan omaa tilaa elää ajatustensa ja oman maailmansa kanssa.
        Jos vesimies lähtee eri suuntaan, ei vika ole oikeastaan kenessäkään, vesimiehen on vain mentävä eikä aika ollut kypsä suhteeseen.

• jousimies1971
        vesimiesnainen XXX kirjoitti:

Kyllä ymmärsit oikein. Vesimies voi todella antaa tärkeän ihmisen mennä elämästään........kääntämällä ainoastaan päätään muualle ja menemällä ´vuorille´.
        Mutta kyllä vesimiehetkin haluavat ihmisen vierelleen joka aidosti välittää ja osaa keskustella vaikka onkin sitoutumiskammoinen.
        Hankaluutta tulee silloin jos vesimiehen vapautta halutaa kahlita......ja vapaudella en tarkoita pettämistä vaan omaa tilaa elää ajatustensa ja oman maailmansa kanssa.
        Jos vesimies lähtee eri suuntaan, ei vika ole oikeastaan kenessäkään, vesimiehen on vain mentävä eikä aika ollut kypsä suhteeseen.

vastauksesta. Jotenkin kovin surullista ajatella että tärkeän ihmisen voi antaa
        mennä. Ja vastapuoli ei voi muuta kun antaa kaikkensa ja todeta että se ei auta
        mitään.. Ei oo helppoa meillä vm rakastuneilla :)

• vesimiesnainen XXX
        jousimies1971 kirjoitti:

vastauksesta. Jotenkin kovin surullista ajatella että tärkeän ihmisen voi antaa
        mennä. Ja vastapuoli ei voi muuta kun antaa kaikkensa ja todeta että se ei auta
        mitään.. Ei oo helppoa meillä vm rakastuneilla :)

Hei kuule, mutta et suinkaan ole menettänyt vesimiestäsi jos häntä aidosti rakastat.
        Kuules vaikka me ollaan mitä ollaan niin silti meidät on aika helppo pitää itsellään. Ole vain aidosti oma itsesi, älä näyttele mitään muuta kuin olet.
        Osoita keskustelutaitosi. Ota häneen yhteyttä ja vähän niinkuin alkuun kaverimeiningillä, huomaat että ehkä tehoaa.
        Vesimiehet ovat välillä omissa maailmoissaan, silloin anna hänen olla siellä ja olet mukana muina miehinäsi.
        Kun vain opit tuntemaan häntä ja kun pääsette kunnolla juttelemaan suhteestanne.....uskoisin, että saa pitää veskarisi.
        Ja opi olemaan myös huomaamatta kaikkia vaikeuksia ja ongelmia, menette vain yhdessä niiden ohi.
        Ja mikäli vesimiehesi huomaa sinun olevan aidosti häneen rakastunut niin veskarisi ei koskaan petä sinua. (poissuljettuna tietenkin petturit joita löytyy kaikista merkeistä)

• jousimies1971
        vesimiesnainen XXX kirjoitti:

Hei kuule, mutta et suinkaan ole menettänyt vesimiestäsi jos häntä aidosti rakastat.
        Kuules vaikka me ollaan mitä ollaan niin silti meidät on aika helppo pitää itsellään. Ole vain aidosti oma itsesi, älä näyttele mitään muuta kuin olet.
        Osoita keskustelutaitosi. Ota häneen yhteyttä ja vähän niinkuin alkuun kaverimeiningillä, huomaat että ehkä tehoaa.
        Vesimiehet ovat välillä omissa maailmoissaan, silloin anna hänen olla siellä ja olet mukana muina miehinäsi.
        Kun vain opit tuntemaan häntä ja kun pääsette kunnolla juttelemaan suhteestanne.....uskoisin, että saa pitää veskarisi.
        Ja opi olemaan myös huomaamatta kaikkia vaikeuksia ja ongelmia, menette vain yhdessä niiden ohi.
        Ja mikäli vesimiehesi huomaa sinun olevan aidosti häneen rakastunut niin veskarisi ei koskaan petä sinua. (poissuljettuna tietenkin petturit joita löytyy kaikista merkeistä)

Tuttuja asioita joo. No, aidosti rakastan ja hän sen tietää. Ja niinhän se on että oli sitte veskari tai muu, niin asiat menee niinku on tarkotettu :)

• moonchild86

Itse olen huomannut että pienet asiatkin voivat saada mut lopettamaan suhteen. Esimerkiksi viimeisin suhde loppui siihen että kun suutelin exän kanssa sen suu maistui pahalta ja sit hän oli liian tylsä mulle. Jotenkin hän halusi myös liikaa hellyyttä mun mielestäni! Siis syyt voi olla meille vesimiehille tosi pieniä ja juuri tämän takia suurikin rakkaustarina voi jäädä kokematta.:( Kyllä mä kuitenkin loppujen lopuksi uskon, että parisuhteessa on parempi olla kuin yksin.

• yx veskari

Kaupustelu parisuhteen ehdoista on saanut minut haluttomaksi parisuhteeseen.

• mutta jotakin

Olen aina hyvin keskeneräinen ihminen, "vaiheessa", sekä minulla on hirveästi omia pikku projekteja elämäni suhteen. Siinä vaiheessa kun tunnen, että pystyn hallitsemaan itseni ja elän sellaista elämää kun haluan, niin olen valmis ottamaan toisen ihmisen lähelleni. Haluan esim. oman kodin, hyvän opiskelupaikan ja sitä kautta hyvän työpaikan, haluan olla hyvä siinä mitä tahansa teenkin, haluan tienata hiukan rahaa, niin että rahallisia huolia ei olisi, löytää "oman juttuni" ja omat harrastukset jne. Tällä hetkellä tuntuu vain siltä, että persoonani muuttuu jatkuvasti samalla kun etsin itseäni. Olisi väärin toista kohtaan, jos nyt löytäisin valittuni, koska vuoden päästä saattaisin olla täysin eri ihminen ja kumppanini kyseli, että mihin se nainen katosi, johon tutustuin vuosi sitten. Muutun jatkuvasti ja silloin kun tämä "kehitys" pysähtyy ja löydän sen tasapainon ja kultaisen keskitien, niin olen valmis rakkaudelle ja parisuhteelle.

terveisin veskarinainen :)

• Naisellinen vesimies

Parempi yksin kuin huonon kaverin kans!

Täytyy elää tässä ja nyt, jos ei ole kaveria löytynyt, tehdä oma ainutkertainen ja ainutlaatuinen elämänsä niin mukavaksi kuin osaa, harrastaa mitä mieli tekee, jakaa osaamistaan ja taitojaan ja työskennellä ahkerasti. Jos ja kun se sielunkumppani tulee meidät löytäneeksi, joka vastaa lottoarvonnan pääpottia, ihana asia sekin. Joka taas ei meitä ole löytänyt, hän ei ole meitä ansainnut. Kuljemme edellä ajatuksissa ja suunnitelmissa, vapaus on kaiken A ja O, sielunvapaus, tehdä mitä haluaa ja toteuttaa itseään ja omia periaatteitaan. Sitä ei voi sietää, että joku tulee sanaleen mitä saa tehdä ja mitä ei, järki on annettu ja sitä käytetään, keskinäinen luottamus pitää olla ennenkuin onnistuu. Tarkkailkaamme tarkasti ja harkiten, meistä saa todella uskollisen ja rakastavan puolison, tarvitsemme vain omaa tilaa ja omaa lupaa... ja aikaa harkita....

• Vesimies(N)

Voin kirjoittaa saman sanasta sanaan kuin sinä. En tiedä mistä johtuu minun sitoutumiskamoni.. tästä merkistä vai ensimmäisestä rakkaudestani, joka petti minut kolme kertaa aivan täysin. Kyseessä oli vesimies(M) hän oli kylmä ja kyyninen.. täysi P*ska! Sen jälkeen en ole oiken kyennyt mihinkään.. en luota pätkääkään.. olen vainoharhainen.. "JOs "Mauno" menee sinne ja siellä on tuo nainen.. se on kauniimpi kuin minä.. "Mauno" varmaan rakastuu siihen." tätä se on suurinpiirtein koko ajan. Yritin parisuhdetta tässä vähän aikaan sitten... se kesti huiman viikon verran... Sitten alkoi toisen läheisyys oksettaa, tuntui kuin olisi painava pallo jalassa eikä siitä pääse eroon. Tuntui kuin olisi sitoutunut kuolemaansa asti siihen ihmiseen, ja sitten jos huomaisikin ettei pidä ihmisestä niin ei pääsisi irti vaan se olisi lopullista. Pelkään aina suhteen alussa sitä että mitä jos en pidäkkään hänestä oikeasti, vaan siitä huomiosa ja hellyydestä mitä hän antaa?! Sitten kun laittaa miehen lähölle niin sitä kaipaa kuitenkin toista ihmistä siihen lähelle, jonka kanssa jakaa arjen ilot ja surut.. ja olla vain. Itse olen sellainen ihminen joka tarvitsee ohjausta ja neuvoja... pelkään koko ajan tekeväni jotain väärin ja loukkaavani jota kuta. Mutta uskon ja luotan siihen että kun se oikea ihminen osuu kohdalle niin se on sitten menoa. Eikä tätä perus sontaa mitä joutuu käymään läpi... "Kun olen pari suhteessa en halua olla toisen lähellä, kun olen yksin niin kaipaa kuitenkin jotain ihmistä viereen"

-Vesimies(N)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe