Olen syönyt lähes vuoden efexor depotia ja haluisin kokeilla elämää ilman sitä. Paikakuntani mielenterveystoimisto on aivan tukossa ja peruuttavat aina vain sovitun lääkäriaikani. Antavat uuden ajan ja taas peruutus, lääkäri on sairas tms. Alkaa ottamaan aika rankasti päähän. Toisin sanoen en tiedä miten se lääke lopetetaan. Voisiko joku täällä neuvoa? Kiitos.
Efexor depotin 75 mg lopettaminen
Keiju
61088
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 6
Vanhimmat
kun käyn lääkärissä. Itse en vielä pysty lopettamaan. Tai kun olen yrittänyt menee olo muutaman päivän päästä tosi huonoksi. Ensimmäinen merkki lääkkeen poistumisesta on muuten aivotoimnnan vilkastuminen. Erittäin aktiivinen unimaailma ja mielenkiintoinen. Senkin takia olen joskus tietoisesti jättänyt lääkkeen pois. Aivan uskomattomia unia.
Mutta tosiasiassa lääkärit eivät kyllä kerro tätä lääkettä määrätessään, että siitäkin on vaikea päästä irti. Ahdistus ja masennus iskee kahta pahempana käytön lopettamisen jälkeen. Minulla tuli ainakin itsemurha-ajatuksiakin, joten älä vaan lopeta ennen kuin saat oikeat ohjeet. Onko 212050 -numerosarjassa mitään tuttua? Vaiko vain sattuma.
Kiitos sinulle, olisin kiitollinen tiedosta. Voisinhan mennä terveyskeskukseenkin kysymään, mutta se on varsinainen arvauskeskus :/.
"Onko 212050 -numerosarjassa mitään tuttua? Vaiko vain sattuma."
Ei herätä minkäänlaista ahaa elämystä kyllä :). Eli ei hajuakaan mistä puhut.
on Efexor Depot 225mg/vrk ollut jo 2 v ja mun unet on kyllä melkoisen vikkaita.
Kertoi, että Efexor 75:n voi lopettaa n. kolmen viikon kuluessa. Edellyttäen että on muuten kuntoutunut siitä, mihin lääke määrättiin.
Ensin alasajo aloitetaan siten, että jätetään joka kolmas päivä ottamatta. Tätä viikko-kaksi.
Sitten yksi joka kolmas tai neljäs päivä. Tuntemusten mukaan. Saa mennä mieluummin pidempäänkin kuin kolme viikkoa, mutta kolme viikkoa on kai se minimiaika, mikä lopettamisessa kuluu.
Onnea yritykseen. Sekoitin toiseen samannimimerkkiseen. Siitä numerot.
itse lopetin 150 mg ilman mitään sen ihmeellisempiä hitaita vierottamisia. turha niiden kanssa on soutaa ja huovata. viikon verran oli lievää huimausta ja päänsärkyä ja siinä se. kannattaa tosin lopettaa vasta kun on ollut vähintään puoli vuotta jokseenkin "terve" (nimimerkillä kokemusta on).
Empä tiedä, kai se on yksilöllistä tuo lopettaminenkin. Otin lääkkeen 2pv normaalisti, jätin 3pv ottamatta ja 4pv aamuna en meinannut päästä sängystä ylös. Huimasi, paha olo, veto veks ja aivan törkee masennus. Mieliala oli todella paha, mikään ei kiinnostanut ja kaikki näytti synkältä. Jopa jalkojen liikuttaminen tuntui raskaalta. Onneksi minulla oli iltavuoro töissä. En olisi kyennyt töihin. Nappia heti naamaan aamusta ja sain olon suht ok ip mennessä. En ole toistaiseksi uskaltanut jatkaa vähentämistä :/. Aika pelottavaa, kuinka orja olen.