Osittaisen varhennetun eläkkeen poistaminen

Anonyymi

Valtionvarainministeriö suunnittelee kaikkien eläkeputkisysteemien poistamista, myöskin osittaisen varhennetun vanhuuseläkkeen, työllisyyden kohentamiseksi.

Minun alalllani on todella paljon työttymyyttä, mutta ei juurikaan avoimia työpaikkoja. Jos on yksi avoin paikka, niin sitä hakee 120-150 ihmistä.

Osaisiko joku selittää minulle, millä tavoin työllisyyttä kohentaa se, että minä en voisikaan jäädä varhennetulle eläkkeelle ja vapauttaa siten työpaikkani jollekin sitä kipeästi tarvitsevalle työttämälle? Minä kun en millään ymmärrä, miten tämä toimi, jolla estettäisiin minua vapauttamasta työpaikkaa sitä tarvitsevalle työttömälle, muka lisäisi työllisyyttä?

MInun työni ja työpaikkani kun ei mihinkään katoa vaikka jäisinkin eläkkeelle, vaan siihen palkattaisiin kyllä heti uusi työntekijä. Mitä järkeä olisi väkisin roikottaa työssä väsynyttä vanhusta joka on armotta putoamassa kehityksen kelkasta, kun samaan aikaan innokkaita ja osaavia koulutettuja nuoria on vailla työpaikkaa?

4

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko valtiovarainministeriö miettinyt, miten yli 60-kymppiset saavat tarvittavan toimeentulon, jos eivät pysty työllistymään ? - jos kaikki eläputket poistetaan
      - Eipä ainakaan leipäjonot lyhene ja
      - toimeentulo- yms. muut tukikulut tullevat lisääntymään kun eihän kukaan pysty elämään pelkän kelan maksaman päivärahan turvin jos nyt sitten saa edes sitä
      - selvää ikärasismia kohdistettuna yli 60-vuotiaisiin
      - täysin järjenköyhää laittaa koko eläkesysteemi uusiksi

      Pitääkö jokaisen hallituksen saada puumerkkinsä hinnalla millä hyvänsä - aiheuttaa segrekaatiota (eriytymistä) eri kansanryhmien kesken ja luo epävarmuuden ilmapiirin joka ahdistaa/lamauttaa???

      TODELLA MAHTAVAA VIRKAMIESTYÖSKENTELYÄ VM - TOIVON, ETTÄ MARININ HALLITUS OTTAA JÄRJEN JA OHJAKSET JA LOPETTAA MOISEN HÖPERTELYN ALKUUNSA ( Kepu ja kumppanit yrittävät saada uuden aktiivimallin aikaiseksi).
      - mihin unohditte syrjäytyvät nuoret ?????

      Nykyinen systeemi toimiva ja kannustaa 60-kymppisiä työllistymään.

      EIPÄ jää paljon vaihtoehtoja kuin anoa pakolaisstatusta toisesta maasta, missä pitkän työrupeaman tehneitä vielä kunnioitetaan jos matto vedetään taas kerran alta.

      • Anonyymi

        Oothan tuon jo nähny ja kuullu etteivät mieti mitään asiaa perille asti, kiire vaan saada leikkauksia aikaiseksi miettimättä pätkääkään miten se kohtelee eri tilanteissa ihmisiä.Se on kuin verojen nostossa, mitä enempi veroja korotetaan sitä enempi tuloja valtiolle, mikään lähde ei ehdy vaikka kuinka kupataan. Näin suoraviivaisesti siellä mietitään näitä asioita.


    • Anonyymi

      Täytän 60. Tuntuu kuin olisi ihmisenä nolla vaikka työtä oon tehnyt tauotta 37 vuotta. Toivottavasti asia ei etene, jotain turvaa vanhuuteen.

    • Anonyymi

      Ei saa poistaa osittainen varhennettua eläkettä. Jotenkin täytyy puoliraatona jaksaa 70 v vai kuinka vanhaksi 75 vanhaksiko he päättäjät haluaa meidän uurastavan. Ei ole vetoa enää. Ei jaksa. Miksi nuorempiin ei panosteta tai alle 55 työllisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      258
      2776
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      12
      1765
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1619
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1522
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1375
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1210
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      983
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      938
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      918
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      915
    Aihe