Miltä tämä kuulostaisi

Puhujapöntöstä: tulin uskoon noin23-vuotiaana. Äh... Mitä sitä nyt koko tarinaa. Tilanne oli kuitenkin samantapainen kuin nyt eli hengelliset asiat alkoi kiinnostaa ja ovelle saapuneet Jehovan todistajatkin tuntui itsensä Jumalan lähettämiltä . Olin niin. 15-vuotiaana käynyt ♥ ystävän kanssa helluntailaisessa paikassa ja se kiinnosti enemmän kuin Jehovan todistajien meno.
Minulla ei ollut vielä silloin ajokorttia ja äidin kyydillä lähdin helluntaikokoukseen.
Tulin uskoon.. Mua painoi c-hepatiitti. Mitä ihmiset ajattelisivat jos tietäisivät että mulla sellainen on. Häpesin ja muistan kun rukoilin aivan villinä jokaisen lapseni kohdalla ett älä anna tarttua. Lapseni olivat terveet. Olin 23-vuotiaana ollut 5vuotta kuivilla.
Ahaa tuli soitto. Täytyy lähteä kohta. Jouduin monta vuottakokemaan väkivaltaa. Uskoni leimattiin hulluudeksi ja sanoi että kyllä mielisairastavoi hakata.
Neuvolassa c. - hepatiitti tulos näytti kaksi kertaa peräkkäin negatiivista. Jumala paransi minut! Asia tuli julkiseksi nololla tavalla. Puolustauduin. Monta ihmistä minulle rakkaita kävi minun kimppuun. Häissä. Se oli oma vikani. Hämmensin ja ärsytin mm. Soittamalla rakkaus on lumivalkoinen.. Se oli tarkoitus olla murtava viesti exälle lasteni isälle... Minut heitettiin ulos kapakasta.
Olin sen verran sekaisin että ajattelin ettänyt mulle riitti tämä nyrkkeilysäkkinä olo. Purin ja lujaa.
Menetin tajuntani kun nykyinen. Edesmennytsilloinen tuore lankomies potki minua.
Oikeudenkäynnistä juoruiltiin... Totuus oli että törkeä pahoinpitelysyyte muuttui tavalliseksi pahoinpitelyksi. Minulla kun ei ollut enää c.-hepatiittia.
Jumalan syvää armoa teillekin.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jep 😘

      ST

      • Anonyymi

        Miltä se kuulostaisi... Noin niinkuin todistuksena? Aika kauheeta eiks niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä se kuulostaisi... Noin niinkuin todistuksena? Aika kauheeta eiks niin?

        Elämää se on etupäässä. Elämään mahtuu monenmoista.
        Tietenkään en toivoisi että kukaan joutuisi kärsimään minkäänlaista väkivaltaa.
        Minä olen ymmärtänyt, että todistus on jokaisen henkilökihtainen kohtaaminen Jumalan kanssa.
        Jos sinä koit tuossa hetkessä, tapahtumassa siunauksen tms niin se oli niin.
        Se oli sinun henkilökohtainen kokemuksesi joka tuli juuri sinulle oikealla hetkellä ja tavalla.
        Jumala siunasi sinua ja kohtasi sinut.

        ST


    • Anonyymi

      Mark.12:31 Toinen on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi: Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin tämä. Room.13:9 Sillä nämä: Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse, ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Gal.5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Jaak.2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, niin te hyvin teette. Raamattu on laittanut riman korkealle, onko ylittäjiä?

      • Anonyymi

        Tuon Raamatun kohdan voisi laittaa todistukseni jatkoksi ja korostaa mitä syntiä kaikki teimme. Rikoimme Raamatun suurinta käskyä. Hiljaiseksi vetää.


    • Anonyymi

      Jer.23:5 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden vanhurskauden maassa. Ap.t.13:23 Tämän jälkeläisensä on Jumala lupauksensa mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi.

    • Anonyymi

      Tarina yhden ihmisen elämästä. Kahta samanlaista historiaa ei ole. Voisi kertoa vaikka pöntöstä! Salopuu

      • Tarina jatkuisi siten että sen sijaan että olisin ollut kuuliaisempi Jeesukselle ihmeeni jälkeen.. Minä luovuin aivan täysin.
        Tykkään itse päättää elämästäni. Se on kuitenkin lahja ja kiitän siitä Jumalaa.


    • Anonyymi

      "Tykkään itse päättää elämästäni." Tässä lienee asian ydin, eli ongelma.

      Jokainen meistä joka hetki päättää elämästään, sen, minkälaisen hengen sallii meitä hallita, eli: sallinko Jeesuksen olla Herranani ja toimittaa minussa pyhää lahjavanhurskautuksensa työtään, vai "omalla", lihan päätäntävallallani, "seuraanko itseäni".

      Jokainen uskova on jatkuvasti keskellä tätä oman lihansa (sielunsa) ja Jumalan tahdon välistä huimaa sotaa. Joskus voittaa Kristus, joskus oma minä, nk. liha.

      Minä, itsenäni olen siis aina perisyntinen, syntiinlangenneen sukukunnan jälkeläinen, itsessäni aina syntinen ja syntiin taipuvainen. Vain Kristus minussa voi tehdä tyhjäksi Perkeleen tekoja.

      Sellainen uskova valehtelisi, joka kieltäisi sen, etteikö myös oma liha toimita ajoittain asioita, jopa valkeuden vaatteisiin pukeutuneena. Luther käyttää tästä nimitystä "Valkoinen Perkele", joka on siis lihallisuutemme, myös Saatana, valkeudenvaatteissa.

      Mitä voimme tehdä pelastuaksemme? Ottaa vastaan Jeesus Kristus, Jumalan Poika Herrksemme ja Pelastajaksemme. Kun Hän pääsee sisikuntaamme asumaan, Hän uudestisynnyttää meidät Pyhän Henkens'ä kautta ja uudessa luomuksessamme jatkaa ja aloittaa uuden ihmisemme hengellisen luomistyön, joka jatkuu koko elämämme ajan, lihan kuolemaamme asti.

      Lihamme ei tule koskaan tekemään parannusta, sen "pyhittämisen" tulee unohtaa. Jos saisikin lihansa edes auttavasti vaikuttamaan "pyhältä", on vain onnistunut luomaan Valkoisen perkeleen, Taivaaseen tuo halvalla rihkamalla, ihmisteoilla koristeltu "häämorsian" ei tule koskaan menemään.

      Vain hengellä, sielullamme on merkitystä. Liha kuolee ja haudataan, ylösnousemukseemme asti, mutta henkemme elää myös silloin, kun siirrymme lihan kuolemasta taivaallisiin. Kristuksen meille antama häävaate peittää kurjan kerjäläisen olemuksemme.

      On siinäkin näky... Melkoinen konkkaronkka valkovaatteissaan, hääpöydässä istumassa... Ja lohta saa ottaa toisenkin lautasellisen.

      Kristuksen verellä pesty Morsian.

      Virsi 225 - Jeesus, luona armopöydän:
      https://www.youtube.com/watch?v=lOlG-K-0FEs
      ~

      • Kiitos viestistä ja laulusta. Ajattelen asiaa. Mun pitää päästä eroon tekosynneistä. Niin.. Nautinnoista on luovuttava koska ne ovat pahaksi omalletunnolle. Miten tuo lihan kuolettaminen tapahtuu käytännössä?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kiitos viestistä ja laulusta. Ajattelen asiaa. Mun pitää päästä eroon tekosynneistä. Niin.. Nautinnoista on luovuttava koska ne ovat pahaksi omalletunnolle. Miten tuo lihan kuolettaminen tapahtuu käytännössä?

        Lihaa ei voi ihminen itse kuolettaa, muutoinkuin luovuttamalla itsensä Jeesukselle ja Hänen herruuteensa. Keskity hengen maailmaasi.

        Itseäni ontässä asiassa paljon auttanut Martti Lutherin hartauskirja Manna ("Mannaa Jumalan lapsille"). Löytyy varmasti minkä tahansa kirjakaupan uskonto-hyllystä, tai ainakin nettimyymälöistä:

        https://sacrum.fi/mannaa-jumalan-lapsille

        Tässä on iankaikkisen elämän manna. Hintakin kohtuullinen (vain 12,90 €!)

        Itselläni on vanhempi painos. Näissä uudemmissa on Lutherin ärhäkkää kielenkäyttöä hiukan siistitty...
        ~


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kiitos viestistä ja laulusta. Ajattelen asiaa. Mun pitää päästä eroon tekosynneistä. Niin.. Nautinnoista on luovuttava koska ne ovat pahaksi omalletunnolle. Miten tuo lihan kuolettaminen tapahtuu käytännössä?

        Jumala ei kuitenkaan vaadi luopumaan mistään kiustatakseen ihmistä. Ne lyhytaikaiset nautinnot turmelevat elämää. Salopuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihaa ei voi ihminen itse kuolettaa, muutoinkuin luovuttamalla itsensä Jeesukselle ja Hänen herruuteensa. Keskity hengen maailmaasi.

        Itseäni ontässä asiassa paljon auttanut Martti Lutherin hartauskirja Manna ("Mannaa Jumalan lapsille"). Löytyy varmasti minkä tahansa kirjakaupan uskonto-hyllystä, tai ainakin nettimyymälöistä:

        https://sacrum.fi/mannaa-jumalan-lapsille

        Tässä on iankaikkisen elämän manna. Hintakin kohtuullinen (vain 12,90 €!)

        Itselläni on vanhempi painos. Näissä uudemmissa on Lutherin ärhäkkää kielenkäyttöä hiukan siistitty...
        ~

        lutterin kainalossako sitä pitää elämää etsiä, miksi et lue Raamattua ja hyppää lutterin hölmöyksien yli !


      • Anonyymi kirjoitti:

        lutterin kainalossako sitä pitää elämää etsiä, miksi et lue Raamattua ja hyppää lutterin hölmöyksien yli !

        Katsoin seurakunnan kirjamyyntitarjontaa eilen. Siellä ei ollu mannakirjaa. Paukku paikka osui juuri kohtaan jossa orjat nupisivat kun eisaaneet lihaa. Mannaa vain. Raamattu on hyvä kirja. Mielenkiintoinen.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Katsoin seurakunnan kirjamyyntitarjontaa eilen. Siellä ei ollu mannakirjaa. Paukku paikka osui juuri kohtaan jossa orjat nupisivat kun eisaaneet lihaa. Mannaa vain. Raamattu on hyvä kirja. Mielenkiintoinen.

        Helluntai-seurakunnan hyllyistä et Mannaa löydä!
        Katsoitko tuon, luterilaisen nettikaupan (Sacrum) linkkiä?

        Sieltä löytyy sekä muistakin luterilaisista nettikaupoista.
        Myös joistain netti-antikvariaateista.
        Laita hakusana "Mannaa Jumalan lapsille".
        ~


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kiitos viestistä ja laulusta. Ajattelen asiaa. Mun pitää päästä eroon tekosynneistä. Niin.. Nautinnoista on luovuttava koska ne ovat pahaksi omalletunnolle. Miten tuo lihan kuolettaminen tapahtuu käytännössä?

        Mietin ajatusta, että nautinnoista on luovuttava, koska ne ovat pahaksi omalletunnolle.

        Ei minulla nautinnoista tarvitse luopua, koska minun omalletunnolle nautinnot eivät ole pahaksi. Nautin siitä, mikä on Jumalan suoma ja Henkensä kautta tarjottu ilo.
        Mutta, maailman nautintoihin minulla ei ole kiinnostusta, koska ne eivät ole minulle -nautintoja- .

        Siinäpä se, mitä nauttii. Nautinko siitä, että Herran kanssa saan käydä tätä katoavaisuuden eedeniäni käyskennellen. Iloitsen puolisostani, kodista, leivästä, ulkoilmasta, siitä ja tästä, mikä rakentaa elämää. Se on nautintoni, se on vapauttani, se on elämää.

        Eli katson vainioita ja siihen ei kuulu tavallaan katoavaisen maailman sodoman kiiltoa, eikä huumeita. Korkeintaan fyysisiin kipuihini joudun lääkinnällistä "huumetta" ottamaan, tai näin öisin valvomaan. Nukun yöni kahdessa osassa.
        Mutta, hmmm. tämäkin katoavaisuuden nautintaa, että ymmärtää, tämä jää.
        Rampa kerran hyppää kuin peura jne.
        Tämä seuraava ajatus täytyy ymmärtää järjellä, ei pilkkamielellä.
        Kun katoavaisuuden kanssa eläen, joutuu nauttimaan itkua- itkevien kanssa, välillä, mitä elämä tuo matkaan, niin nautinta tulee siitä, kun joidenkin kohdalla tulee voitto. Silloin iloitaan - iloitsevien kanssa.
        Mutta, aina polut on meidän valintaa- Jumala neuvoo ja ohjaa.
        Olen tuosta Kainista tuonut näköalaa. Hänen minuutensa oli hänen hallinnassaan, mitä hän teki. Sana kirjoituksissa kertoo, kun Kainin mieli mustui veljeään kohtaan, hänen alttariaan, jossa Aabel palvoi terveellä tavalla, ymmärtäen sijaisuhrin merkityksen.
        Synnin sovitus, warjolakina- eedenistä - kohti Golgataa, tuo esikuvallinen uhri- oli Aabelin elämää. Tuota vastaan Kain vihaantui. Jumala sanoi, hallitse vihaasi. Synti väijyy sydämesi ovella. Eli meillä on poluillemme valinta, mihin menemme, mitä nautimme, missä elämme.
        Ja tavallaan maailmassa- Kainin tavoin, typerä pään teko, niin oma ruumishan siitä kärsii.
        Aivankuin tupakka. Poltin itsekin 30- savuketta päivässä. Mietin, tämä sormenpaksuinen tupakkako minä hallitsee. Tumppasin- ja nyt neljän vuoden päästä tulee tumppauksesta 50- vuotta tappiin. Se on valinta. Kyllä rienaaja joskus on mieltänyt, että kokeilepa.
        En kokeile, ei se pikkusormenkokonen tupakka vie miestä. Jos kätesi viettelee, - hakkaa se poikki, eli suomeksi, katkaisee sellaisen mielteen. jne.

        Meillä on valta valintoihin ja itsehän me valinnat kannetaan. Ongelmat ovat monesti omaehtoisesti valittuja "nautintoja". Mitä kelläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntai-seurakunnan hyllyistä et Mannaa löydä!
        Katsoitko tuon, luterilaisen nettikaupan (Sacrum) linkkiä?

        Sieltä löytyy sekä muistakin luterilaisista nettikaupoista.
        Myös joistain netti-antikvariaateista.
        Laita hakusana "Mannaa Jumalan lapsille".
        ~

        Ei se manna ole ihmisen kirjantarjonta, vaan Manna on Jumalan Sana. Ja juuri sen tähden manna-astia on armoistuimen sisällä. Aivankuin Aaronin sauva, Jumalantahdon ilmoitus, sekä tämä armoistuimen kansi. Armoistuimella istuvan valta tulee Valtakuntana näkyviin tämä pyhyys-
        Manna- Jumalan Sana, neuvo ja ohje. Ei tätäkään tosin ymmärretä, sekin käännetään muotojumalisuuteen, jossa ikäänkuin kirkon jäsenrekisteri nimetään synnillisesti Elämänkirjaksi- että kuulumalla johonkin, se tuo taivaspaikan.

        Perille on Yksi tie ja sen on Jumala omalla työllään poluttanut meille ja sanoo, että seuraa MINUA- ei kirkkoisien harhaa.
        "Hyväntiedonpuun hedelmässä" vanhurskaskin voi langeta. Se näyttää hyvältä, maistuu hyvälle, ja sitä tarjoillaan hyvänä hedelmänä, jossa sokeutuu tiestä.

        Hyvän ja Pahan hallitsee HÄN- joka on luonut taivaan ja maan.
        Hän istuu valtaistuimella ja jopa tuomitsee Hyvän ja pahan valintojemme hedelmät.

        Meillä on vain Elämänpuu- jonka äärellä saamme elää.


    • Anonyymi

      Kyllähän Jeesus antaa ihmisen itse päättää mutta niistä päätöksistä pitää tietenkin kantaa vastuu. Minäkin tein nuorempana muutamia päätöksiä itse ja vastoin omatuntoni ja Jeesuksen neuvoja. Nyt vanhempana olen törmännyt niihin päätöksiin ja olen joutunut katumaan niitä. Jeesuksella on kuitenkin ihmeellisen pitkä pinna eikä hän ole minua hylännyt.

    • Anonyymi

      Kaikki on yhtä sekamelskaa alusta loppuun.

      • Anonyymi

        Mikä on sekamelskaa? Helluntaiseurakuntien opetus?

        Mene kristilliseen kirkkoon, jonka oppi ei vaihdu esim. uusien viisivuotissuunnitelmien mukaan.

        Minä tulin uskoon vm kauan sitten. Tänäpäivänä hellareiden tuolloin itse opettamat asiat eivät heillä enää päde. 10 vuotta sitten helluntaijohtaja itse nauroi uskolleni Netmissiossa.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sekamelskaa? Helluntaiseurakuntien opetus?

        Mene kristilliseen kirkkoon, jonka oppi ei vaihdu esim. uusien viisivuotissuunnitelmien mukaan.

        Minä tulin uskoon vm kauan sitten. Tänäpäivänä hellareiden tuolloin itse opettamat asiat eivät heillä enää päde. 10 vuotta sitten helluntaijohtaja itse nauroi uskolleni Netmissiossa.
        ~

        Kristillisen kirkon oppi ei vaihdu ja oikeassa olet.
        Kirkkokäsikirja, joka sotii Sanaa vastaan, erottaa papit, jotka eivät saa sitoutua JumalanSanaan omantuntonsa kautta.
        Kirkkokäsikirjaa pidetään peittovaatteena katolisten tapaan. Se on kuin Rooman maailmanvalta aikoinaan. Keisarille se, mitä hän pyytää, tai vaatii.

        Kouvolan Sanomissa aikoinaan kirkkoherra sanoi, että me emme tarvitse raamattua.
        Me pärjäämme kirkkokäsikirjalla.
        Varmaan tarkoitti, että Pyhällä Hengellä ei ole sijaa kirkastaa Kristusta sijaiseksi ja Sanan merkitys pitää siten mitata inhimillisen opin kautta.


    • Anonyymi

      Se on sikäli hyvä homma, jos tykkäät päättää tekemisesi itse, että voit päättää elää siten kuin Jumala ohjaa elämään, eikös? Tyhmästä päästä kun Raamatun mukaan kärsii koko ruumis eli itse kärsit jos valitset maailmallisen tavan elää. Ja niin meistä jokainen kärsii.

      • Anonyymi

        No just. Lässynlässyn. Oikea vapaanratkaisuvallan kukkanen.

        Jeesuksen jumaluus, herruus ja uhrikuolema saa hellarilta halpaa kyytiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe