Ilmestyskirja ilmoitaa

Anonyymi

Jumalan sanassa on vastaansanomattamat tuntomerkit lopun ajan Jumalan seurakunnasta. Ilmestyskirja, joka kertoo suuresta taistelusta Kristuksen ja saatanan välillä, kertoo Jumalan seurakunnan lopun aikana tunnistettavan kahdesta asiasta: "jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus." Ilm.12:17. Jumalan käskyt tarkoittavat tässä kymmentä käskyä, joita seurakunta opettaa ja uskoo niiden kaikkien olevan voimassa ja toisena asiana on Jeesuksen todistus, jonka Ilmestyskirja itse selittää tarkoittavan profetian henkeä. "Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki." Ilm.19:10
Kun katsotaan ensimmäistä tuntomerkkiä, niin jo heti kättelyssä putoaa suurin osa hyvistä kanditaateista pois, sillä vain harva seurakunta pyhittää kymmenessä käskyssä mainittua sapattia, jonka käskyn Jumala omalla sormellaan kirjoitti ja joka kuuluu näin: "Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti;..." 2Moos.20:8-11. Kukaan ei pelastu sapattia pyhittämällä, mutta armosta pelastettu Jumalan lapsi ilolla yhtyy Jumalan tahtoon sellaisena, kuin se on ilmoitettu kymmenessä käskyssä ja iloiten pyhittää myös sapatin (lauantain) Herralle, koska Jeesus on niin hyvä.

740

1400

Vastaukset

• Voisiko noihin tuntomerkkeihin vielä edellisten lisäksi lisätä Jeesuksen sanat "Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."?Joh.13:35
      Totuus ja rakkaus kulkevat käsi kädessä.

• Kysymys on siitä, että ko. opin ja opetuksen opettaa Pyhä Henki.
      Vasta Pyhä Henki voi avata ihmisen ymmärtämään vaikka tuon sapatin merkityksen.
      Sapatti on Jumalan valtakunta, eli Jumalantyö.

• Tarkoitatko Pyhällä Hengellä Jeesuksen Jumalaa, eli Isää? Hänhän on Henki , kertoo Sana. `` Jumala on Henki`` Onko Jumala paha henkiolento? Ei, vaan Pyhä Henki olento, joka rakastaa meitä, koska ruumiin Pojalleen valmisti Heb 10: 5... Maailmankaikkeuden suurin ja vaikuttavin VOIMA

• "Sapatti on Jumalan valtakunta" ?

Mikä raamatussa sen opettaa näin? pelkkä yksittäinen jae ei kelpaa tässä osoittamaan, vaan mikä UT valossa pakottaa sapattia pitämään?

• Anonyymi kirjoitti:

"Sapatti on Jumalan valtakunta" ?

Mikä raamatussa sen opettaa näin? pelkkä yksittäinen jae ei kelpaa tässä osoittamaan, vaan mikä UT valossa pakottaa sapattia pitämään?

Lue luomiskertomus, jossa Herra ilmaisee Sanan kautta luomisen toteutuksen.
        Kun se kaikki oli valmista- se oli ennen vanhan aatamin tohelointia virheetön ja hyvä.
        Ja on edelleenkin sitä, siksi se on PYHÄN puolella, tuonpuoleisuudessa.
        Me olemme Edenistä ulkoistettu tämänpuoleisuuteen.
        Ja tuonpuoleisuuden Herra siunasi ja siunasi Adamia varten lepopäivänsä.
        Siksi sapatti on Valtakunta, jossa ei ole mitään "pahaa".
        Se on myös tuleva ylösnousemuksen jälkeen kokonaisvaltainen lepo sapatti.
        Eli sieltä on ulkoistettu, kun kaikki on luotu uudelleen, Uusi taivas ja Uusi maa.
        Siinä on Jumalantahdon toteutuksen Siunauksena Sapatti.
        Eli se on lepo Jumalantyön ja vallan suhteen. Siksi sen Pyhyys on tuonpuoleisuutta ja kun luotu tieten kumartaa Häntä, Jumalantyönä pelastettuna, niin Herran omille on tämä sapatti Valtakuntaa. Ei sitä muut tarvitse iloiten pitää, koska se olisi lihan työtä.
        Hehän lihan perusteella ovat jo vihan lapsia, eli ovat Jerusalemin ulkopuolella.
        Tuossa "ehtoollisen" Herranpöydässä puhuttiin viinistä, sovintoveren merkityksessä, niin se on pelastava- levonantava- Jumalantyönä Sapatin. Siksi Jeesus on sapatin Herra.
        Ja luominen on Jumalantyö.
        Mutta viini kuvaa myös vihanmaljassa, joka on Jumalan, Jumalan vihan viini. Se koskee jumalattomuutta, sitä, mikä on Jumalaa vastaan. Se on Pyhän kaupunkin ulkopuolella ja siellä poletaan myös tuo vihan viinikuurnan. Heillä ei ole lepoa. Heillä ei ole sapattia.
        Ulkuopuolella ei ole Jumalantahdon Pyhyyttä. vaan epäpyhää.
        Tavallaan heille on Herran lepopäivä Jumalantyö- sapatti jopa kirosana.
        Se on korvattu muulla ja sen jopa harhauttava nimitys on ylösnousemuspäivämerkityksessä peittovaate, mikä tekee luomistyön merkityksen siksi, että se kumotaan ihmiskäskyllä. Siinä menetetään valtaisa opetus ja oppi.
        Koko ihmiskunta orjuudessa tarvitseisi opetuksen ,että päästettäisiin ihmiset palvelemaan Herraa, koska Hän on Luoja! Hän opettaa kansaansa ja me olemme opetuslapset. Meille kuuluu Herran Pyhä. SE on Valtakunta jo tässä ja nyt.

• Tuo on tärkeä huomio. Vain Pyhä Henki voi johtaa ihmisen totuuteen sellaisena kuin se on Kristuksessa, meidän Vapahtajassamme. Lupaus kuuluukin: "kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. "Joh.16:13. Jeesus sanoo: "Pyhitä heidät totuudessa, sinun sanasi on totuus." Joh.17:17
      Jeesus itse on tie, totuus ja elämä ja hän kirkastaa myös sapatin merkityksen uskovan elämässä. Jeesus pyhitti lauantain pyhäpäivänään ja siihen Pyhä Henki johtaa kaikki todelliset Jeesuksen seuraajat. Jeesus sanoo: "Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni." Joh.14:15

• AdventistiT seuraavat riivaajien.
        KUKA VOI VALHDELLA ENEMMÄN KUIN ADVENTISTI???

• Miten ihmeessä joka toinen uskova käyttää pyhän hengen ohjaustaan omana keppihevosenaan?

• Anonyymi kirjoitti:

AdventistiT seuraavat riivaajien.

Raamattu sanoo: `` Minä tiedän , missä sinä asut, siellä missä on saatanan valtaistuin`` Missä se on? Siellä, joka saatanan vaikutuksesta teki sunnuntai lain, ja asetti sen sapatin tilalle. Laittomuuden salaisuus on jo ollut vaikuttamassa vuodesta 321 jkr, jolloin asetettiin 1. sunnuntai laki

• Anonyymi kirjoitti:

AdventistiT seuraavat riivaajien.

Sinähän se voit. Pärjäät paremmin panettelussa, kuin adventistit.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten ihmeessä joka toinen uskova käyttää pyhän hengen ohjaustaan omana keppihevosenaan?

Sen varjolla voidaan oma pahastuminen väärästä sanomasta naamioida joksikin "suuremman" antamaksi, jolloin pyritään välttämään sanonnan arvosteleminen ja arvioiminen, onko se totta vai ei.

• Rakkaus Jeesukseen onkin oikea vaikutin pyhittää sapatti, muuten sillä ei ole juurikaan merkitystä. Sapattina on enemmän aikaa evankelioida ja kertoa Jeesuksesta eri kanavia käyttäen. Kun on itse saanut ravita sieluaan Jumalan sanalla yhdessä muiden uskovien kanssa, niin voi sitten jakaa evankeliumin ilosanomaa muillekin, kun sapattina ei ole kiire ja hoppu omiin toimiin vaan saamme levätä, niin kuin neljäs käsky kuuluu "seitsemäs päivä on Heran, sinun Jumalasi, sapatti."

• Se valo, minkä ellen-hourijoilla on, on valon enkelin valo. Valehtelet päin silmiä, et pyhitä sapattia, vaan pahojen henkien valassa postaa törkyjä kristilliselle palstlle.

• Anonyymi kirjoitti:

Se valo, minkä ellen-hourijoilla on, on valon enkelin valo. Valehtelet päin silmiä, et pyhitä sapattia, vaan pahojen henkien valassa postaa törkyjä kristilliselle palstlle.

Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.

1234567---

Jeesus antoi uuden liiton Lait ja opit mutta kristityillä onkin omat, laittomuuden herransa:
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. ( <<<<Viitaten yllä olevaan Apostolien teot:13:6 )
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        -
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        Ja eron jälkeen Saatana jumalaksi ja Barjeesus profeetaksi:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus antoi uuden liiton Lait ja opit mutta kristityillä onkin omat, laittomuuden herransa:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. ( <<<<Viitaten yllä olevaan Apostolien teot:13:6 )
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        -
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

barjeesus vai barbar-jeesus, siinä vasta kysymys.

• Anonyymi kirjoitti:

-

Laki on ikuinen Ps 111: 7, 8 , ja se on täydellinen Ps 19: 9, joten siitä on kyllä opetusta annettu, mutta muutettu sitä ei ole koskaan. Jo saatana Taivaassa vartioi Jumalan Pyhällä vuorella Jumalan lakia, ja hän luki sitä, aina siihen saakka, kunnes enkeli Lusiferuksesta löytyi vääryys. Onko laki syntiä, ja synnin alku? Ei tietenkään, vaan , lain vartija!

• Onneksi Pyhähenki todistaa meissä, joten olemme eläviä mainostauluja. Ei tarvitse onneksi lähteä kaduille, kun ihmiset näkevät jo olemuksesta ja tulevat sitä mukaan juttelemaan. Ei tarvitse mitään keinotekoisia itseyrittämyksiä harrastaa (=

• Anonyymi kirjoitti:

Se valo, minkä ellen-hourijoilla on, on valon enkelin valo. Valehtelet päin silmiä, et pyhitä sapattia, vaan pahojen henkien valassa postaa törkyjä kristilliselle palstlle.

Minä pieraisen enkelin valolle näin: Pröööööt !

• Jeesus sanoo: "Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa." Matt.5:11

• Jeesus ei sanonut: Autuaita olette te, kun ihmiset Mooseksen tähden ja sapatin tähden puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei sanonut: Autuaita olette te, kun ihmiset Mooseksen tähden ja sapatin tähden puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.

Jeesus, kertoi `` Mooses on minusta kirjoittanut`` Mitä, mm sen että , Mooses näki kuinka Jumala kirjoitti vuorella lain Kivitauluihin, sen etu- ja takapuolelle`` Tarkoittaa: Heteroille ja homoille`` Mooses näki kuinkas Jeesus kirjoitti lain sanat sormellaan 2 Moos 31: 18, samalla jolla hän kirjoitti niiden miesten nimet maahan, jotka olivat paneksimassa syntistä naista: `` Me olemme tavanneet tämän itse teossa`` Näin miehet näkivät nimensä maahan kirjoitettuna ja luikkivat karkuun!! Tällaista tää aina on! Jäpät olisivat voineet tunnustaa, että: `` Mehän häntä rakastelimme, ja sitten juolahti mieleen, viedä nainen Jeesuksen eteen... No köpelösti miehille kävi, naiselle kävi paremmin

• Jeesus on kiinnostunut myös ihmisen terveydestä ja siksi Pyhä Henki on innoittanut Johanneksen kirjoittamaan: "Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy."3Joh.1:2
      Jos esimerkiksi ihmiset eivät olisi syöneet Raamatun kieltämiä lepakoita, niin maailman talous ja tila olisi ihan toisenlaisessa jamassa ilman lepakon popsimisesta johtuvaa koronaa. Jos vielä noudatettaisiin myös tätä Raamatun ohjetta "sikaa, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko." 5Moos:14:8, niin ihmiset olisivat paljon terveimpiä ja eläisivät kymmenen vuotta kauemmin, niin kuin nyt tekevät sapattia pyhittävät uskovat, jotka eivät syö sianlihaa eikä hiiriä eikä lepakoita.

• Harhaoppi + taikausko = salaliittoteoria.

• Onko muuta tärkeää kuin sapatti ja terveys?

Ps. Hosu perjantaina kaikki hommat valmiiksi että saat sitten lauantaina huh, huh - levätä - tee tuo joka ikinen viikko hip hop kaikki alta pois perjantaina äkkii, äkkii, äkkii että sitten lauantaina huh, huh -riittäkö se sitten se lauantai lepo kaikille?

Joka perjantai kuin päivää ennen jouluaattoa? Juutalaisittain ei kai saa edes hissin nappulaa painaa sapattina<- sieltä on sapatti kotoisin, miksi sinä voi painaa sitä hissin nappulaa sapattinakin jos sinä kerran sapattia pidät.

Teille on tuo sapatti jauhettu päähän ja sit se terveyden hoito - eikä paljon muuta sitten olekaan. Siis KAIKILLA ryhmillä (suuntauksilla) joku oma juttu joka erottaa, jollain muulla sitten joku muu *korostus* jonka ympärillä homma pyörii - pääosin! En ymmärrä, mix niin pitää olla, kuullostaa kovin ihmislähtöiseltä-> Määrätty yhteen liittynyt porukka keksii sille porukalla sopivan ylikorostetun opinkappaleen ja seuraa lähes vain sitä - eikä juuri muuta puhukaan - vaikea tajuta että just se OMA on kaikille niille se "oikea".

Mutta se ihmismieli - on outo! Siihen voi syöttää mitä vaan, tuo katsomusten ja "oikeassa olemisten" kirjo sen todistaa. Kaikki yhtä oikeassa, eikä kukaan mieti mitään muuta! - Kuin omaa oikeassa olemistaan!

• Anonyymi kirjoitti:

Onko muuta tärkeää kuin sapatti ja terveys?

Ps. Hosu perjantaina kaikki hommat valmiiksi että saat sitten lauantaina huh, huh - levätä - tee tuo joka ikinen viikko hip hop kaikki alta pois perjantaina äkkii, äkkii, äkkii että sitten lauantaina huh, huh -riittäkö se sitten se lauantai lepo kaikille?

Joka perjantai kuin päivää ennen jouluaattoa? Juutalaisittain ei kai saa edes hissin nappulaa painaa sapattina<- sieltä on sapatti kotoisin, miksi sinä voi painaa sitä hissin nappulaa sapattinakin jos sinä kerran sapattia pidät.

Teille on tuo sapatti jauhettu päähän ja sit se terveyden hoito - eikä paljon muuta sitten olekaan. Siis KAIKILLA ryhmillä (suuntauksilla) joku oma juttu joka erottaa, jollain muulla sitten joku muu *korostus* jonka ympärillä homma pyörii - pääosin! En ymmärrä, mix niin pitää olla, kuullostaa kovin ihmislähtöiseltä-> Määrätty yhteen liittynyt porukka keksii sille porukalla sopivan ylikorostetun opinkappaleen ja seuraa lähes vain sitä - eikä juuri muuta puhukaan - vaikea tajuta että just se OMA on kaikille niille se "oikea".

Mutta se ihmismieli - on outo! Siihen voi syöttää mitä vaan, tuo katsomusten ja "oikeassa olemisten" kirjo sen todistaa. Kaikki yhtä oikeassa, eikä kukaan mieti mitään muuta! - Kuin omaa oikeassa olemistaan!

ps. Sinä voit painaa sitä hissin nappulaa koska kirkkosi sattuu niin Opettamaan? Teil on oma muokattu versio siis.

Mua häiritsee se seikka että kun tiiviissä seurakunta yhteisöissä (missä tahansa) elävät eivät suostu ajattelemaan omilla aivoillaan enää mitään, silloin kun on opista kyse - kaikki vaan tulee syötettynä ja valmiina pakettina "nokkamiehiltä" ja kaikkiin opetuksiin uskotaan kuin itse Jumalaan konsanaan!

Se on seikka joka häiritsee noissa kaikissa. Minä en omaa ajatteluani myy kenenkään ohjailtavaksi jos ei sovi itse ajatella mitään niin olkoon sitten!

• Anonyymi kirjoitti:

ps. Sinä voit painaa sitä hissin nappulaa koska kirkkosi sattuu niin Opettamaan? Teil on oma muokattu versio siis.

Mua häiritsee se seikka että kun tiiviissä seurakunta yhteisöissä (missä tahansa) elävät eivät suostu ajattelemaan omilla aivoillaan enää mitään, silloin kun on opista kyse - kaikki vaan tulee syötettynä ja valmiina pakettina "nokkamiehiltä" ja kaikkiin opetuksiin uskotaan kuin itse Jumalaan konsanaan!

Se on seikka joka häiritsee noissa kaikissa. Minä en omaa ajatteluani myy kenenkään ohjailtavaksi jos ei sovi itse ajatella mitään niin olkoon sitten!

pps. En siis myy kirkkojen "nokkamiehille" ajatuksiani niin että he voivat niitä "ohjata" sellaiseen muottiin jollaisen kussakin kirkkokunnassa parhaaksi näkevät. Eri tavalla nekin kuitenkin ajattelevat nuo asiat kaikki.

Ihmettelen ihmisiä jotka antavat tuollaisen vallan joillekin tyypeille (kirkkojen vanhemistoille tms.) ohjalla omia ajatuksiaan - sitä tavallaan silloin "myy" ajattelunsa joittenkin käsiin, jotka sitä sitten alkavat muokkaamaan sitä toisen ihmisen ajattelua.

• Anonyymi kirjoitti:

pps. En siis myy kirkkojen "nokkamiehille" ajatuksiani niin että he voivat niitä "ohjata" sellaiseen muottiin jollaisen kussakin kirkkokunnassa parhaaksi näkevät. Eri tavalla nekin kuitenkin ajattelevat nuo asiat kaikki.

Ihmettelen ihmisiä jotka antavat tuollaisen vallan joillekin tyypeille (kirkkojen vanhemistoille tms.) ohjalla omia ajatuksiaan - sitä tavallaan silloin "myy" ajattelunsa joittenkin käsiin, jotka sitä sitten alkavat muokkaamaan sitä toisen ihmisen ajattelua.

Se, joka tietää. mitä on tehtävä, eikä tee, se tekee syntiä, ei saa sitä minkä Jumala on luvannut.
        Mutta, Raamattu on vapaa jokaiselle, opiskella ja tutkia , tietääkseen, mitä kaikkea on tehtävä täyttääkseen Jumalan tahdon ja saadakseen sen , mitä luvattu on.

Sitä odottaessa Jumala antaa ruuan ja vaatteet, ja suojan rakeilta ja sateilta, ettei tarvii kastua taivaan sateesta , jos eri halua.

• Anonyymi kirjoitti:

Onko muuta tärkeää kuin sapatti ja terveys?

Hopi hopi ! Ymmärtämättömät siivoilevat hiki hatussa talkoilla sapattisin rukoushuoneitaan.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

"Mua häiritsee se seikka että kun tiiviissä seurakunta yhteisöissä (missä tahansa) elävät eivät suostu ajattelemaan omilla aivoillaan enää mitään"

Se on sinun luulosi. Seurakunnat ovat samanlaisia kuin kaikki ihmisyhteisöt. Pieni osa ihmisistä omaksuu asiat valmiiksi pureskeltuna ja pieni osa ajattelee pääsääntöisesti omilla aivoillaan. Suurin osa ihmisistä tasapainoilee siinä välissä.

Kristinuskossa on asioita, jotka muodostavat uskon ytimen. Sen ulkopuolella olevista asioista on erilaisia tulkintoja ja mielipiteitä. Uskoksi voi kutsua vain henkilökohtaista vakaumusta. Muilta kopioidut ajatukset ovat uskottelua.

• Korona virusta oli euroopan jätevesissä jo ennen lepakon popsimista. Tämä on havainto on jo aikaisemmalta vuodelta, ennenkuin koronaan tarttuja oli kiinassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Millainen huoneenhallinta on sinun sydämessäsi? Eikö Herra tahdo olla odotuksesi mukainen, että eläisit Hänessä.
        Vain oma meno, se on huoneessasi tärkein ja siksi kierrät näköalassasi opin ja opetuksen raamatussa. Sitähän se on. Mutta Herra voi tulollaa yllättää sinut.
        Tämä "SapatinHerra"! Saisiko hän opettaa sinua? Hän opettaa kirjoitusten kautta ja jos sitä ei tahdo, niin siinäpä sitä eksyy.
        Kyllä viljan kypsyessä tulee leikkuu aika. Aikoinaan Nooan aikana tuli vesi heille mitaksi, jotka pilkkasivat arkin rakentamista.
        Mutta, nyt on tuli. Se tuli poltaa epäpuhtaudet. Eli Jumalanviha ja tuli on liittosuhteessa.
        Se viini, mikä piti tuoda iloa, se tuokin meille tuomion. Eli se tuhoaa sen, mikä piti totuuden peitossa. Tuomio on Valtakunnan toteutumista. Se tapahtuu.
        Ja epäpyhä, kuuluu sinne jumalatomien puolelle, jossa veri- joka ei ole sovitettu, yltää hevosten kuolaimiin asti. Tulihan se tuomion enkeli hoitamaan tehtävänsä.

• Ovatpas he viisaita.

• Viisaus ja ymmärrys ei olekaan jokaisen herkkua.

1234567---

• "jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus." Ilm.12:17. Jumalan käskyt tarkoittavat tässä kymmentä käskyä, joita seurakunta opettaa ja uskoo niiden kaikkien olevan voimassa "
      ja
      "Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti;..."

Nyt miten on:
      Gal. 5:14
      Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Miten on, mitä koko Galatalaiskirje ja saman asiayhteyden olessa, esillä, esim ap 15 ja ap 21,
      Mistä on kyse?
      Siitäkö tuleeko pitää mooseksen laki vai ei?
      onko kaksi vaihtoehtoa, eli hylkää Mooses (Orjuus) ja saat Jeesuksen(vapaus)
      tahi
      Hylkää Jeesus (vapaus)ja saat tilalle Mooseksen (orjuus)?

tätäkö Paavali opettaa ja sen puolesta kiivailee?

Mitä arvelet, mitä tulee poistaa, ennenkuin paha pääsee valtaan?
      2. Tess. 2:
      3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

onko mahdollista, että
      on tuleva valitan, että luopumus on joko Mooses tahi Jeesus?
      mitä tapahtuu jos Luopuu Mooseksesta?
      mitä tapahtuu jos Luopuu Jeesuksesta?
      eli laki tahi vapaus.

eli nyt riittääkö, tämä:
      Gal. 5:14
      Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Onko myös kymmenen käskyä tässä sisällä?
      ja
      onko myös, sapatti joka on osana kymmentä käskyä, tässä?

Miten on?

• Mutta mikä onkaan Jeesuksen usko? Pelkät käskyt eivät riitä!

• Jeesus tiivisti parhaiten kymmen käskyn ytimen sanoessaan : "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Matt. 22:37,39
      Kymmenestä käskystä neljä ensimmäistä määrittelee suhteemme Jumalaan, kuusi viimeistä määrittele suhteemme lähimmäiseen.
      Jos rakastamme Jumalaa
      1. Emme pidä muita jumalia
      2. Emme tee jumalan kuvaa
      3. Emme turhaan lausu Jumalan nimeä
      4. Pyhitämme sapatin
      Jos rakastamme lähimmäistämme
      5. Kunnioitamme isäämme ja äitiämme
      6. Emme tapa
      7. Emme tee huorin
      8. Emme varasta
      9. Emme sano väärää todistusta lähimmäisestämme
      10. Emme himoitse lähimmäisemme omaa.

Näin se suurin piirtein menee. Hyvä kuitenkin muistaa, että "kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla" eli ovat jossain kohtaa, kuka enemmän, kunka vähemmän, lipsunut Jumalan tahdosta. Siksi me tarvitsemme joka ikinen, siis kaikki, sitä sovitusta ja anteeksiantoa, jonka Kristus hankki meille Golgatan ristillä ja uskomalla Jeesukseen omana Vapahtajanamme, saamme synnit anteeksi ja armon tulla Jumalan lapsiksi. Sammeko sen jälkeen yhä rypeä synnissä ja Jumalan lain rikkomisessa? "Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!" Room.6:15

• Tuot vanhan liiton käskyt uuteen liittoon. Eikö Jumala ole koskaan puhunut sinulle, kuuletko ainoastaan Mooseksen ääneen?
        "Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta.
        Se aika, jolloin Jumala puhui profeettain ja Mooseksen kautta, on jo mennyt. Oletko niin harhoissa, ettet tiedä mikä vuosituhat on meneillään?
        "on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi"
        Oletko koskaan huomannut Jeesuksen olevan eri henkilö kuin Mooses? Onko liian vaikea käsittää, etteivät Jeesus ja Mooses eivät ole sama henkilö?
        Jeesus opetti: "ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan". Mooseksen käskyjä noudattamalla ei ylety taivasten valtakuntaan.
        Jeesus opettaa: Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ”Älä tapa”-käsky löytyy vanhan liiton lain käskyistä.
        Osaatko lukea? Siis sanoiko Jeesus minä sanoin Siinain vuorella: "Älä tapa"??? Vai: "Vanhoina aikoina on sanottu?" Jatkoiko Jeesus: Sanoin Siinailla: Älä tapa, mutta nyt olen muuttanut mieleni ja sanon: "joka vihastuu veljeensä"?
        Ymmärrätkö laisinkaan tavallista suomen kielen tekstiä???

Kenen kautta Jumala puhuu näinä viimeisinä päivinä, Mooseksenko vai Jeesuksen kautta?

Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
        Oletko edes tehnyt kuusipäiväisiä työviikkoja kivittämisistä puhumattakaan?
        Entä miten olen käskyn ”kunnioita isääsi ja äitiäsi” laita: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä, 
        ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'. 
         Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
        Näinkö sinun kirkossasi toimitaan?
        Opettiko Jeesus toiminaan näin? Kumman käskyjä pitää totella Mooseksen vai Jeesuksen???

• Anonyymi kirjoitti:

Tuot vanhan liiton käskyt uuteen liittoon. Eikö Jumala ole koskaan puhunut sinulle, kuuletko ainoastaan Mooseksen ääneen?
        "Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta.
        Se aika, jolloin Jumala puhui profeettain ja Mooseksen kautta, on jo mennyt. Oletko niin harhoissa, ettet tiedä mikä vuosituhat on meneillään?
        "on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi"
        Oletko koskaan huomannut Jeesuksen olevan eri henkilö kuin Mooses? Onko liian vaikea käsittää, etteivät Jeesus ja Mooses eivät ole sama henkilö?
        Jeesus opetti: "ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan". Mooseksen käskyjä noudattamalla ei ylety taivasten valtakuntaan.
        Jeesus opettaa: Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ”Älä tapa”-käsky löytyy vanhan liiton lain käskyistä.
        Osaatko lukea? Siis sanoiko Jeesus minä sanoin Siinain vuorella: "Älä tapa"??? Vai: "Vanhoina aikoina on sanottu?" Jatkoiko Jeesus: Sanoin Siinailla: Älä tapa, mutta nyt olen muuttanut mieleni ja sanon: "joka vihastuu veljeensä"?

Kenen kautta Jumala puhuu näinä viimeisinä päivinä, Mooseksenko vai Jeesuksen kautta?

Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
        Entä miten olen käskyn ”kunnioita isääsi ja äitiäsi” laita: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä, 
        ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'. 
         Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
        Opettiko Jeesus toiminaan näin? Kumman käskyjä pitää totella Mooseksen vai Jeesuksen???

Jumalan antama kymmenenkäskyn laki on ikuinen ja muuttamaton.

1234567---

• Mutta miksi unohdat Jeesuksen uskon? Sapatin viettäminen on yhtä tyhjän kanssa, jos sinulla ei ole Jeesuksen uskoa! Mikä siis on Jeesuksen usko?

• Etteko te kuitenkin uhmaa Jeesusta ja pidätte Saatanaa, Jeesusta ja Pyhää henkeä myös jumalinanne?

• Nämä ovat elämän ohjeet parempaan kristilliseen elämään. Eivät suoranaisia käskyjä

• Anonyymi kirjoitti:

Tuot vanhan liiton käskyt uuteen liittoon. Eikö Jumala ole koskaan puhunut sinulle, kuuletko ainoastaan Mooseksen ääneen?

juutalaisuus on seremonia oppi. Tulee erottaa tämä, joka tässä taustalla paistaa

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta miksi unohdat Jeesuksen uskon? Sapatin viettäminen on yhtä tyhjän kanssa, jos sinulla ei ole Jeesuksen uskoa! Mikä siis on Jeesuksen usko?

(Heb 4:1-16)

Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.

Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa"; ja tässä taas:

"He eivät pääse minun lepooni". Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden, niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu:
        "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne". Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä. Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.

Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan. (Heb 4:1-16)

• Anonyymi kirjoitti:

juutalaisuus on seremonia oppi. Tulee erottaa tämä, joka tässä taustalla paistaa

(Heb 8:1-13)

Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa, tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.

Sillä jokainen ylimmäinen pappi asetetaan uhraamaan lahjoja ja uhreja, jonka tähden on välttämätöntä, että tälläkin on jotakin uhraamista. Jos hän siis olisi maan päällä, ei hän olisikaan pappi, koska jo ovat olemassa ne, jotka lain mukaan esiinkantavat lahjoja, ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin".

Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu. Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.

Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä." Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. (Heb 8:1-13)

• Jeesus opettaa: "jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut." Joh.5:45. Jeesus ei kumonnut kymmentä käskyä vaan hän sanoi: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt.5:17. Rikkaalle nuorukaiselle hän sanoi: "jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt." Matt.19:17
      Suurin osa kristikuntaa myöntää, että kahdeksan tai maximissaan yhdeksän kymmenestä käskystä ovat yhä voimassa, mutta katekismuksesta on poistettu toinen käsky, joka kieltää jumalan kuvien tekemisen ja lisäksi neljäs käsky, eli sapattikäsky, on vastoin Raamattua siiretty auringon päivälle eli sunnuntaille, joka Raamatun mukaan on arkipäivä, jota Jumala ei ole siunannut pyhäpäiväksi.
      Vain noin 50 miljoonan uskovan joukko pyhittää myös sapatin eikä tee jumalankuvia kumarrettavakseen ja heidän joukkonsa kasvaa kohisten. Niin, ja eivät syö myöskään sianlihaa.

• No, hyvä on kun olette menossa omaan taivaaseen viettämään joka viikoista sapattia, mutta se taivas ei ole Jumalan taivas, jonka Jumala on valmistanut omilleen, vaan teidän oman harhanne ja eksytyksenne taivas eli iankaikkinen rangaistus.
        Jumalan taivaseen ei pääse yksikään sapatin palvoja.
        Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.
        Adventistit ovat oman oppinsa perusteella sekä valhettelijoita että epäpyhiä.
        Muuten, meinaatteko taas kopioida ja valheenne ja törkynne kristilliselle palstalle?

• Anonyymi kirjoitti:

No, hyvä on kun olette menossa omaan taivaaseen viettämään joka viikoista sapattia, mutta se taivas ei ole Jumalan taivas, jonka Jumala on valmistanut omilleen, vaan teidän oman harhanne ja eksytyksenne taivas eli iankaikkinen rangaistus.
        Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.
        Muuten, meinaatteko taas kopioida ja valheenne ja törkynne kristilliselle palstalle?

Kyllä vaan Jeesus vie pelastuneet adventistit 1000 vuodeksi taivaaseen, eikä kukaan voi vastustaa.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä vaan Jeesus vie pelastuneet adventistit 1000 vuodeksi taivaaseen, eikä kukaan voi vastustaa.

1234567---

Ei mikään jeesus vie ketään minnekään.

• Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Tervemenoa sitten.:D Mutta ei pidä kamalasti pettyä jos siellä on myös muita kuin adventisteja.

• Anonyymi kirjoitti:

No, hyvä on kun olette menossa omaan taivaaseen viettämään joka viikoista sapattia, mutta se taivas ei ole Jumalan taivas, jonka Jumala on valmistanut omilleen, vaan teidän oman harhanne ja eksytyksenne taivas eli iankaikkinen rangaistus.

(Heb 3:1-19)

Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen, joka on uskollinen asettajalleen, niinkuin Mooseskin oli "uskollinen koko hänen huoneessansa".
        Sillä hänen on Moosekseen verraten katsottu ansaitsevan niin paljoa suuremman kirkkauden, kuin huoneen rakentajan kunnia on suurempi kuin huoneen. Sillä jokainen huone on jonkun rakentama, mutta kaiken rakentaja on Jumala.

Ja Mooses tosin oli "palvelijana uskollinen koko hänen huoneessansa", todistukseksi siitä, mikä vastedes piti sanottaman, mutta Kristus on uskollinen Poikana, hänen huoneensa haltijana; ja hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon rohkeuden ja kerskauksen. Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo:

"Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa, jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta; sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin:

'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni; ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."

Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta, vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi; sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.

Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa", ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
        Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta?

Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan? Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille? Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä. (Heb 3:1-19)

• Ilmestyskirjan ennustuksia tärkeämpi kysymys on kuitenkin se, näkikö Johannes Taivaan?!

• Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.
        Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.

Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        Mielestäni Johannes näki palasen Taivaasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.
        Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.

Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        Mielestäni Johannes näki palasen Taivaasta.

Itse tulkitsen niin, että Johanneksen näky on vain hänen oma kuvauksensa fantasiamaailmasta, jota hän saattoi omassa mielessään kuvitella taivaaksi.

• Henki kirjoitti:

Itse tulkitsen niin, että Johanneksen näky on vain hänen oma kuvauksensa fantasiamaailmasta, jota hän saattoi omassa mielessään kuvitella taivaaksi.

Johannes ei kuvitellut, vaan näki. Johannes oli hengessä, ei ruumiissaan, nähdessään palasia Taivaasta. Paavali kirjoitti: Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää. Itse asiasa Paavali puhui itsestään.,

• Anonyymi kirjoitti:

Johannes ei kuvitellut, vaan näki. Johannes oli hengessä, ei ruumiissaan, nähdessään palasia Taivaasta. Paavali kirjoitti: Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää. Itse asiasa Paavali puhui itsestään.,

Tulkintasi ei eroa millään tavalla valtavirrasta. On eri asia, onko enemmistö aina oikeassa.

• Ehkä Johannes näki vilauksen taivaasta.

• Kyllä Jumalan taivaassa ja uudessa maassa (paratiisissa) kaikki perille päässeet pitävät sapattia ja sen tähden on hyvä opetella taivaan tavoille jo täällä matkan varrella, kun Jumala on tälläisen siunauksen lapsilleen antanut. "Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne...ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra" Jes.66:22,23
      Vai on niin, että ne, jotka eivät kumarra sapattina Jumalaa, jäävätkin laittomuutensa tähden matkan varrelle tai viimeistään sinne portin ulkopuolelle korvissaan Jeesuksen sanat? "Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'Matt.7:23

• >>> kaikki perille päässeet pitävät sapattia...

Muistaakseni taivas on ajaton ja viikonpäivien määritelmät ovat menettäneet siellä merkityksensä. Voisitko tarkentaa, minä (viikon)päivänä taivaassa vietetään sapattia ja miksi?

• Kirjoitelet ellen-houreita.Se, taivas mihin adventisti ovat menossa, ja jossa aurinko nousee ja laskee, ei ole Jumalan Taivas. Jumalan taivaasta ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
        Adventistit asettavat ellenin harhat Jumalan yläpuolelle ja polkevat maahan Sanan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitelet ellen-houreita.Se, taivas mihin adventisti ovat menossa, ja jossa aurinko nousee ja laskee, ei ole Jumalan Taivas. Jumalan taivaasta ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
        Adventistit asettavat ellenin harhat Jumalan yläpuolelle ja polkevat maahan Sanan.

Pelastuneet adventistit Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen.

Toinen porukka on omien opetustensa mukaan 1000 vuotta maan päällä, se heille suotakoon.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Pelastuneet adventistit Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen.

Toinen porukka on omien opetustensa mukaan 1000 vuotta maan päällä, se heille suotakoon.

1234567---

Adventistit eivät Jeesuksesta piittaa, se heille suotakoon.

• Henki kirjoitti:

>>> kaikki perille päässeet pitävät sapattia...

Muistaakseni taivas on ajaton ja viikonpäivien määritelmät ovat menettäneet siellä merkityksensä. Voisitko tarkentaa, minä (viikon)päivänä taivaassa vietetään sapattia ja miksi?

Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
        (Jes 66:22-24)

• Anonyymi kirjoitti:

Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
        (Jes 66:22-24)

Jesaja on väärässä - taivaassa ei ole aikaa sellaisenaan, kuin me se täällä tunnemme. Taivasasa ei myöskään ole ruumiita, joita käydään ulkona katselemassa. Sairasta touhua.

• "Voisitko tarkentaa, minä (viikon)päivänä taivaassa vietetään sapattia ja miksi?"
      Muistaakseni se on lauantaina tai jo perjantai-iltana aloitellaan ja juhlitaan sitten seuraava päivä ihan iltaan asti. Ja miksikö? No tietenkin siksi, että kunnioitetaan Jumalaa Luojana ja Jeesusta Lunastajana niin kuin jo täällä armon ajassa.

• Jos taivaassa ei ole aikaa niin miten siellä viikonpäivät lasketaan ja mistä lähtien?

• Anonyymi kirjoitti:

Jos taivaassa ei ole aikaa niin miten siellä viikonpäivät lasketaan ja mistä lähtien?

Päiviin nähden ymmärtämättömillä on paksu peite silmillä.

1234567---

• "Voisitko tarkentaa, minä (viikon)päivänä taivaassa vietetään sapattia ja miksi?"
      Siksi, että sapatti pitää mielessä kaksi asiaa:
      1. Jumala on kaiken Luoja.
      2. Jeesus on Vapahtaja ja Herra.
      Näin Jeesus ja sapatti kuuluvat erottamattomasti yhteen. Jeesus Luojana pyhitti sapatin ja Jeesus vapautti kansansa Egyptin orjuudesta, joka kuvasi synnin orjuutta, josta Jeesus vapauttaa häneen uskovat.
      Muistaakseni se on taivaassa sama päivä kuin täällä maan päällä, koska Jumalan sana niin vakuuttaa:"Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne...ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Jes.66:22,23
      Jeesus kuoli pitkäperjantaina ja silloin sapatti oli alkamaisillaan, joten kyllä se sapatti näyttää olevan se lauantai päivä.

• Jumalan taivas ei ole laisinkaan oikea paikka adventisteille. He väsyvät jo kuudessa päivässä ja sitten pitää levätä. Adventisteille oli kidutusta olla ikuisesti taivaassa. Mikä on se ruumis, jossa adventsiti kuvittelevat elävänsä ikuisesti? Siis pitää levätä, toisin sanoen heidän ikuisuusruumiinsa on samankaltainen kuin maaillinenkin.
        Miten taivaassa vietetään ylipäätään sapattia? Sapatti alkaa auringon laskiessa.
        Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa... ja yötä ei siellä ole.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumalan taivas ei ole laisinkaan oikea paikka adventisteille. He väsyvät jo kuudessa päivässä ja sitten pitää levätä. Adventisteille oli kidutusta olla ikuisesti taivaassa. Mikä on se ruumis, jossa adventsiti kuvittelevat elävänsä ikuisesti? Siis pitää levätä, toisin sanoen heidän ikuisuusruumiinsa on samankaltainen kuin maaillinenkin.
        Miten taivaassa vietetään ylipäätään sapattia? Sapatti alkaa auringon laskiessa.
        Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa... ja yötä ei siellä ole.

Pelastuneet adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa. Tuhannenvuoden jälkeen kun kaikki jumalattomat on tulella tuhottu, niin senjälkeen Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan, jossa he asuvat halki ikuisuuksien.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Pelastuneet adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa. Tuhannenvuoden jälkeen kun kaikki jumalattomat on tulella tuhottu, niin senjälkeen Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan, jossa he asuvat halki ikuisuuksien.

1234567---

Mutta se, taivas jonne ellen-joukko on menossa, ei ole Jumalan Sanan ilmoittama taivas.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta se, taivas jonne ellen-joukko on menossa, ei ole Jumalan Sanan ilmoittama taivas.

Riihen seinästäkö sinä tuon ajatuksen repäisit ?

1234567---

• Mikä on ensimmäinen käsky?
      Mikä on toinen?

36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
      37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
      38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
      39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
      40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

Kuka täyttää nämä suurimmat käskyt?

Onko oikein korottaa yksi käsky ylitse muiden käskyjen?

Ja mikä on sellaisen ihmisen osa, joka mittaa yhden käskyn mitalla?
      Eikös meille mitata sen mukaan, millä mekin mittaamme.

Joten jos korosytamme sapattikäskyä, niin pitääkö meidän tietää sapattikäskyn takana olevat mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä sapattina.

Saako sapattina ajaa autolla yli sapattimatkan, joka ei ole kovin pitkä? Saako matkustaa julkisilla kulkuneuvoilla jne ..

Mikä on aloittajan lakikirjassa ohjeistus sapattisäännöistä?

Sapatti, lepopäivä, on toki tarpeellinen.

2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
      ( Gal 6)

Ei siis kehoiteta lisäämään toisten kuormia, vaan kantamaan.

Usko Toivonen

• Pitää kysyä advettiseurakunnalta, sillä heillä on ne oikeat sapattisäännöt.

• Anonyymi kirjoitti:

Pitää kysyä advettiseurakunnalta, sillä heillä on ne oikeat sapattisäännöt.

Siis jos joku on uskossa Jeesukseen, on Kristuksessa, niin Raamatusta on kirjoitettuna: Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Hän on siunannut meitä kaikella Hengen siunauksella, taivaallisilla aarteilla Kristuksessa.
        Yhdelläkään Jeesuksen seuraajalla ei ole mitään tarvetta ansaita Jumalan siunauksia käymällä jossain epäjumalien huoneessa lauantaisin saamassa hengellisiä siunauksia.
        Kun kerran kaikki hengelliset siunaukset ja taivaalliset aarteet ovat Kristuksessa Jeesuksessa, niin yhtään ei jää Jeesuksen ulkopuolelle, sapatille.

Sen sijaa ulkokullatuille ja tämän maailman ihmisten uskontoon kuuluu oppi ja lihallinen tarve hakea siunauksia sapatin vieton kautta.

• Halusivat jotkut sitä tai ei, niin Jumalan valmistamssa taivaassa vietetään sapattia, sillä Jeesuksen sanojen mukaan "Raamattu ei voi raueta tyhjiin" Joh.10:35 ja se Jeesuksen Raamattu sanoo näin: "Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne....ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Jes.66:22,23
      Se taivas, jossa ei vietetä sapattia, ei ole Jumalan taivas. Siellä toisessa paikassa kuulema "on oleva itku ja hammasten kiristys." Matt.8:12. Huomasin muuten, että tuo sama lause esiintyy Uudessa testametissa peräti seitsemän kertaa Matt. 8:12 ,Matt. 13:42, Matt. 13:50, Matt. 22:13, Matt. 24:51, Matt. 25:30, Luuk. 13:28. Lienee siis paree seurata Herraa ja Jumalan sanaa sellaisena kuin se on kirjoitettu ja pyhittää myös sapatti oikeana päivänä, ettei tuo seitsemän kertainen lause toteutuisi kenenkään kohdalla.

• Jumalan taivaassa ei ole aikaa eli miten siellä lasketaan viikonpäivät ja mistä lähtien?

• Se sinun jumalasii, sapatti ei ole koskaan eikä ikinä Jeesuksen rinnalla Taivaassa. Meinaatte muka pyhittää jotain taivaassa. Onko kummallisempaa kuultukaan?

• No jo on kumma, kun ei Jumalan sanaan uskota vaan yritetään luoda taivasta ilman sapattia! Jumala on sen ilmoittanut ja sinun tehtäväsi on uskoa se, mitä Jumala sanoo, eikä yrittää luoda omaa taivastasi ilman sapattia. "Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne....ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Jes.66:22,23. Herran on puhunut ja pulinat pois!

• >>> Herran on puhunut ja pulinat pois!

Jesaja ei puhu ollenkaan taivaasta, vaan maanpäällisestä vaelluksesta. Sapattia vietetään tässä ajassa.

• Onko vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? Kysymys ei ole maallisesta vaelluksesta tässä ajassa vaan "Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne....ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Jes.66:22,23.
      Puhutaa uudesta taivaasta ja uudesta maasta, ei tästä nykyisestä ja sielläkin vieltetään sapattia niin kuin Jumalan kansa viettää sapattia Jeesuksen kanssa joka viikko jo täällä matkan varrella, koska Jeesus on niin hyvä, että hänen seurassaan viihtyy myös sapattina.

• Jesaja puhuu nimenomaan tästä maallisesta vaelluksesta. Asiayhteydestä irrotetut lauseet eivät kuvaa taivaassa tapahtuvia ilmiöitä, kuten yrität väittää, vaan koko Jes:66 puhuu vain ja ainoastaan tästä ajasta. Uudet taivaat ja uusi maa ovat viittauksia tulevaisuuteen. Vertauskuvallisesti ne ovat toivonpilkahduksia paremmasta ajasta.

p.s uudet taivaat, miksi monikossa?!

• Henki kirjoitti:

Jesaja puhuu nimenomaan tästä maallisesta vaelluksesta. Asiayhteydestä irrotetut lauseet eivät kuvaa taivaassa tapahtuvia ilmiöitä, kuten yrität väittää, vaan koko Jes:66 puhuu vain ja ainoastaan tästä ajasta. Uudet taivaat ja uusi maa ovat viittauksia tulevaisuuteen. Vertauskuvallisesti ne ovat toivonpilkahduksia paremmasta ajasta.

p.s uudet taivaat, miksi monikossa?!

Adventistit jatkavat Jumalan Sanan rienaamista. Yksikään epäjumalan palvoja ei pääse taivaaseen. Sapatti on myös epäjumala.
        Adventistit ovat hylänneet Jeesuksen ja ottaneet tilalle on riivaajien opin.
        Sanassa on kirjoitettu: "hän, joka on sanonut heille: "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka". Mutta he eivät ole tahtoneet kuulla".
        Jeesus on todellinen Jumalan lupaama lepo, pelastuksen kallio.
        Vanhan Liiton lepo, joka oli varjo ja kuva Uudesta Liitosta, oli lepo ja vapaus Egyptin orjuudesta. Adventisteilla ei ole Jumalan lupaamaan sapatinlepoa, sillä he ovat pahuudessaan ja sydämen paatumuksessaan tämän maailman jumalan orjia.
        Sana kehottaa kristittyjä: Kun siis te, rakkaat ystävät, olette ennalta selvillä tästä kaikesta, niin olkaa varuillanne. Älkää antako jumalattomien johtaa itseänne harhaan, niin että putoatte omalta varmalta pohjaltanne. Adventistit ovat juuri niitä jumalattomia, jotka johtavat harhaan ja jotka yrittävät työntää uskovat pois Kristus-kalliolta.

• Anonyymi kirjoitti:

Adventistit jatkavat Jumalan Sanan rienaamista. Yksikään epäjumalan palvoja ei pääse taivaaseen. Sapatti on myös epäjumala.
        Sanassa on kirjoitettu: "hän, joka on sanonut heille: "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka". Mutta he eivät ole tahtoneet kuulla".
        Vanhan Liiton lepo, joka oli varjo ja kuva Uudesta Liitosta, oli lepo ja vapaus Egyptin orjuudesta. Adventisteilla ei ole Jumalan lupaamaan sapatinlepoa, sillä he ovat pahuudessaan ja sydämen paatumuksessaan tämän maailman jumalan orjia.
        Sana kehottaa kristittyjä: Kun siis te, rakkaat ystävät, olette ennalta selvillä tästä kaikesta, niin olkaa varuillanne. Älkää antako jumalattomien johtaa itseänne harhaan, niin että putoatte omalta varmalta pohjaltanne. Adventistit ovat juuri niitä jumalattomia, jotka johtavat harhaan ja jotka yrittävät työntää uskovat pois Kristus-kalliolta.

Antti johtaa omiaan. Saa kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään. Heitä on niin paljon kuin meressä on hiekkaa.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Antti johtaa omiaan. Saa kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään. Heitä on niin paljon kuin meressä on hiekkaa.

1234567---

"Antti johtaa omiaan. Saa kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään". Antti pastoriako tarkoitat?

• Anonyymi kirjoitti:

Naurettavaa tappelua.

• Ilm 14:12: "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."

Pelastetut tunnistaa siis siitä, että he pitävät Jumalan käskyt ja heillä on Jeesuksen usko. Paljon on kiistelyä siitä, mikä on Jumalan käskyjen sisältö ja merkitys pelastuksen kannalta mutta useimmiten unohdetaan, että pelastetuilla on myös Jeesuksen usko. Mitä se tarkoittaa? Miten Jeesus uskoi? Mitä hän uskoi?

Mitä Jeesus uskoi esimerkiksi taivaasta ja helvetistä? Monet luulevat, että Raamatussa puhuttaisiin helvetissä ikuisesti palavista ihmisistä. Jotkut uskovat jopa siihen, että mitä syntisempi ihminen, sitä pidempi kidutus helvetissä. Monet luulevat, että Raamatun mukaan ihmisen kuollessa hänen sielunsa livahtaisi taivaaseen. Vanhan testmentin uskovat eivät uskoneet näin. Jeesuksen usko perustui Vanhan testamentin aikaisiin uskomuksiin, joten mihin Jeesus Itseasiassa uskoi?

1. Jeesuksen aikaan ei uskottu, että olisi olemassa konkreettinen taivas, johon ihmiset tai sielut kuolemansa jälkeen menevät. He eivät uskoneet myöskään olemassa olevaan helvettiin, joka olisi konkreettinen paikka. Vanha testamentti ei missään kohtaa kerro, että ihmisellä olisi sielu, joka nousisi taivaaseen ihmisen kuollessa. Jeesus ei tiennyt tällaisista opeista mitään, joten hän ei uskonut sielun siirtymiseen ihmisestä mihinkään ihmisen kuoltua. Nämä opetukset eivät kuuluneet juutalaisten eivätkä kristittyjen opetuksiin.

2. Jeesus uskoi, että ajan lopussa Jumala tuhoaisi pahan voimat ja elossa olevat pahat ihmiset sekä palkitsisi hyvät maanpäällisellä ikuisella hyvällä valtakunnalla. Hän uskoi, että ajan lopussa kuolleet herätettäisiin ja herätetyistä pahat tuhottaisiin ja hyvät pääsisivät elämään tuossa ikuisessa valtakunnassa. Pahat pysyisivät kuolleina ikuisesti. Jeesus uskoi, että ikuinen valtakunta toteutuisi maan päällä, jossa ihmiset eläisivät ruumiillisessa muodossa, ei henkinä. Ei taivaassa. Jeesus ei uskonut ikuisen kidutuksen paikkaan, jossa pahat kärsisivät pitkiä aikoja. Pahojen loppu oli Jeesuksen uskomuksen mukaan nopea ja kertakaikkinen.

3. Jeesus ei uskonut, että kuoleman jälkeen pahat joutuisivat kärsimään helvetissä ikuisesti. Jeesus uskoi, että pahat tuhotaan kerralla eikä heillä ole ikuista elämää eikä ikuista kidutusta.

4. Uskomus helvettiin ja taivaaseen eivät ole juutalaista eikä kristillistä alkuperää vaan ne tulevat kreikkalaisesta filosofiasta. Varhaisin viittaus taivaan ja helvetin filosofiasta löytyy Platonin kirjoituksista. Kyseessä ei siis ole edes uskonto vaan filosofinen ajattelumalli. Sielun kuoleman jälkeinen ihmisestä poistuminen kuuluu myös tähän kreikkalaiseen filosofiaan, ja siitä löytyy selkeitä mainintoja aikalaisten kirjoituksista, mm Platonin kirjoituksista.

5. Kaksi maailmanhistorian merkityksellistä henkilöä olivat Jeesus ja Sokrates. Sokrates uskoi, että on kaksi vaihtoehtoa, miten ihmiselle käy kuoleman yhteydessä. Ihminen joko päätyy kuoltuaan syvään uneen, jossa ei nähdä unia TAI hän pääsee tietoiseen kuoleman jälkeiseen elämään, jossa hän voi parantaa maailmaa ja keskustella syvällisistä, mielenkiintoisista asioista muiden hyvien ihmisten kanssa, vaikkapa edesmenneitten sukulaistensa kanssa. Jeesus uskoi, että ihminen joko lakkaa olemasta kuoltuaa tai jatkaa kuolemansa jälkeen elämäänsä Jumalan ikuisessa hyvässä valtakunnassa. Nämä ovat hyvin lohdullisia asioita lopun kannalta. Kuoleman jäljeen on vain mukavia asioita: nopean kuoleman jälkeen ikuista hyvän yön unta tai ikuista hyvää elämää. Ei ikuista kidutusta kadotuksessa.

Näin uskoo Raamatun ajan kulttuurien ja historian asiantuntija ja tutkija Bart D. Ehrman, joka katsoo näitä asioita täysin historiallisesta näkökulmasta ilman teologisia taakkoja, jotka vaikuttaisivat hänen tulkintoihinsa. Miksi kirkkokunnat opettavat valheellisia oppeja kuolemasta, taivaasta ja sielusta?

Lähde:

https://youtu.be/L0-tFahPVIU

• Vanhan liiton käskyt ovat Mooseksen laki. Sokea ei erota Jeesusta Mooseksesta.
        -se, minkä Mooses on säätänyt, todistukseksi heille.
        -Eikö Mooses ole antanut teille lakia?
        -Mitä Mooses on teille säätänyt?
        -Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut.
        -Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.
        Jeesus puhui laista Mooseksen lakina.
        Adventistit ovat Sanan vääristelijöitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Vanhan liiton käskyt ovat Mooseksen laki. Sokea ei erota Jeesusta Mooseksesta.
        -se, minkä Mooses on säätänyt, todistukseksi heille.
        -Eikö Mooses ole antanut teille lakia?
        -Mitä Mooses on teille säätänyt?
        -Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut.
        -Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.
        Jeesus puhui laista Mooseksen lakina.
        Adventistit ovat Sanan vääristelijöitä.

Minä en ole adventisti.

• Eräsmeidänaikamme profeetta on ihan oikeassa, kun hän sanoi: " Minä näin, että sapattitotuutta ei voi Raamatulla kumota." Kun totuutta ei voi eikä pyty Raamatulla kumoamaan, niin aletaan sitten haukkua niitä, jotka seuraavat Jeesusta totuuden tiellä. Näinhän Jeesus ennusti tosi seuraajistaan:"'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat" Joh.15:20
      Jeesus ja totuus kuitenkin lopulta voittavat ja "ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa." Ilm.17:14. Kannattaa sis olla Jeesuksen puolella ja pyhittää sapatti.

• Valehtelet päin silmiä. Adventikirkon, jota voi myös kusua valhejuutaisen syngoogaksi, sapttikäskyjä ei löydy Ramaatusta.
        Kuka täälll vainoaa ja ketä? Adventistit ovat palstalla, jonka otsikkoo on helluntailaisuus vainoamassa kristittyjä.
        Kuka voi edes vainoa adventisteja Jeesuksen nimen tähden? Eihän Jeeesuksella ole muuta arvoa ja merkitystä kuin se, että adventistit käyttävät Herran nimeä pukeutuakseen vanhurkudessa palvelijoiksi. Jeesuksen nimi on heille pahuuden verho. Sisältä adventistit ovat raatelivia susia.

• Ja Jeesus tulee ja pelastaa, mitä eikös sitä maailmanloppua jälleen siitertty, onko jeesus tsiisus hukattu?

• - 👀 - 👂.

• Jeesus toivoi, että sapattia vietettäisiin vielä hänen ylösnousemuksensa jälkeenkin. Kun Jeesus puhui Jerusalemin hävityksestä, joka toteutui vuonna 70jKr., noin 40 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, niin hän neuvoi seuraajiaan pakenemaan ja esitti rukousaiheen: "Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina." Matt.24:20. Jumala kuuli seurakunnan rukoukset ja kun Tiitus joukkoineen piiritti Jerusalemia, hän ilman näkyvää syytä vetikin saartorenkaan hetkeksi pois ja silloin seurakunta pakeni tuhoon tuomitusta kanpungista ja se pakopäivä ei ollut sapatti. Näin Jumalan kuuli seurakuntansa rukoukset ja seurakunta sai rauhassa viettää sapattia. Jumala pitää omistaan huolen myös lopun aikana, jolloin "lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus."Ilm.12:17

• Lopeta Sana vääristely, pilkkaava adventisti. Olet niin täynnä pahuutta, sinulta on järkikin kadonnut.
        Kuka voi valehdella enemmän kuin adventisti???
        Sapattina Jerusalemin asukkaat, juutalaiset olivat kaupungissa ja kodeissaan. Jos sotajoukot olisivat hyökänneet hävittämään kaupunkia sapattina, tai niinkuin mainitaan talvella, pako oli ollut paljon vaikeampaa.
        Et ymmärrä tavallista tekstiä, sillä sydämesi ja täynnä sapattivalhetta.
        Sanassa oikeastaan selitetään, miksi piti rukoilla paon hetkeä työpäiväksi: "ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa." Pellolta, kaupungin ulkopuolelta, oli paljon helpompi paeta vuorille kuin kaupungista. Kyseessä ei ollut mikään adventistien sapatin pakollinen pyhyys. Jeesus ei ollut adventisti.

• Jeesus kuitenkin pyhitti sapatin ja puhui takaisintulostaan, niin kuin hänen seuraajansa tekevät tänäkin aikana.

• Jeesus ei ollut adventisti, eikä viettänyt ellen-noidan sääntöjen mukaista sapattia, niin kuin adventistit tekevät ja vaativat, vaan Jeesus oli juutalainen ja lain alaiseksi syntynyt. Yksikään pakana ei ole Mooseksen käskyjen alainen, eikä Suomessa ole voimassa Mooseksen laki eikä koskaan ole ollutkaan. Jumala ei vaadi keneltäkään tuhansia vuosia vanhan lain noudattamista, sillä Sana opettaa:
        Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
        Ainoa, mistä adventistit vouhottavat on sapatti. Jeesus ol heille vain verho ja kortiste, joka peittää adventistien pahuuden ja jumalattomuuden.
        ADVETISTIT OVAT ENNEN KAIKKEA ULKOKULTAISIA , MAAIMAN IHMISIÄ, JOTKA TELKYTYVÄT KRISTITYIKSI.
        Adventisteja pitää varoa: Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei ollut adventisti, eikä viettänyt ellen-noidan sääntöjen mukaista sapattia, niin kuin adventistit tekevät ja vaativat, vaan Jeesus oli juutalainen ja lain alaiseksi syntynyt. Yksikään pakana ei ole Mooseksen käskyjen alainen, eikä Suomessa ole voimassa Mooseksen laki eikä koskaan ole ollutkaan. Jumala ei vaadi keneltäkään tuhansia vuosia vanhan lain noudattamista, sillä Sana opettaa:
        Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
        Ainoa, mistä adventistit vouhottavat on sapatti. Jeesus ol heille vain verho ja kortiste, joka peittää adventistien pahuuden ja jumalattomuuden.
        ADVETISTIT OVAT ENNEN KAIKKEA ULKOKULTAISIA , MAAIMAN IHMISIÄ, JOTKA TELKYTYVÄT KRISTITYIKSI.
        Adventisteja pitää varoa: Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta.

Jeesus ei ollut adventisti eikä minkään sortin kristittykään vaan pesunkestävä juutalainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei ollut adventisti, eikä viettänyt ellen-noidan sääntöjen mukaista sapattia, niin kuin adventistit tekevät ja vaativat, vaan Jeesus oli juutalainen ja lain alaiseksi syntynyt. Yksikään pakana ei ole Mooseksen käskyjen alainen, eikä Suomessa ole voimassa Mooseksen laki eikä koskaan ole ollutkaan. Jumala ei vaadi keneltäkään tuhansia vuosia vanhan lain noudattamista, sillä Sana opettaa:

Ei Jeesus sikkaa, eikä lepakoita syönyt. Näinollen Jeesus siirtyy adventistien ruokapöytään.

1234567---

• Jeesus on totuus "Minä olen tie, totuus ja elämä" Joh.16:6
      Jumalan sana on totuus "Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus" Joh.17:17
      Jumala laki (ja sapatti )on totuus "sinun lakisi on totuus"Ps.119:142
      Jeesus, joka on totuus, ei tinkinyt totuudesta ja Jumalan sanasta, vaan hän pyhitti sapatin ja neuvoi kaikkia seuraajijaan myös niin tekemään. Joka päivä yli 3000 ihmistä päättääkin luopua auringon palvonnasta ja alkaa palvoa Jumalaa kaiken Luojana ja pyhittää luomisen muistomerkin, seitsemännen päivän sapatin. "Hän on säätänyt ihmeellisten tekojensa muiston"Ps.111:4 ja tuo muisto Jumalan luomistyöstä on sapatti.

• Vakuuttavaa tekstiä. Hyvin osaat Raamatulla perustella asiasi.

• Advetisti kirjoitti: "luomisen muistomerkin, seitsemännen päivän sapatin.
        ADVENTISTIT PALVOVAT MUISTOMERKKIÄ.
        Adventistit valehtelevat tapansa ja paatuneen sydämensä mukaisesti. Jeesus sanoi: Minä olen tie ja totuus ja Elämä. Vaikka kuinka vääntäisitte kirjoituksia, niin Jeesus ei koskaan sanomut Sapatin olevan totuus.
        Jeesus on Jumalan Sana;Totuus.
        Adventisitit ovat sekä valehtelijoita että oman opinsa mukaisesti epäjumalanpalvelijoita. Adventsit kuuluvat niihin maailman jumalattomiin, jotka palvovat patsaita ja kunnioittavat luotuja enemmän kuin Jumalaa.

• Sapatti julistaa Jumalan kunniaa. ""Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet". Ilm.14:7. Jumala on Luoja ja sapatti julistaa Luojan suurta kunniaa ja siksi saatana vihaa totuutta, mutta Jumala sanoo: "antakaa kunnia Israelin Jumalalle. "1Sam.6:5

• Just niin

• Adventistien mukaan sapatti on elävä olento: "Sapatti julistaa".

• Eihän kukaan muistomerkkiä palvo, vaan muistopäivänä (sapattina) uskovat lepäävät ja kiittelevät Herraa Jeesusta, joka "olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista" Ilm.5:9

• Uskosta osattomien muistomerkin palvojien kiitos on tyhjää ja turhaa ja pelkkää ulkokultaisuutta. Jumalalle ei riitä yksi päivä, vaan
        "Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni".

• Kyllä Jumalan omat kiittelevät Jeesusta joka päivä, mutta erityinen siunaus siinä on sapattina, jonka ainoan päivän Jumala itse on oikein erottanut ja siunannut lepoa ja jumalanpalvelusta varten. Se johtaa ajatuksent Jeesukseen, kaiken Luojaan ja siihen suureen perillepääsyn aikaan, jolloin " joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Jes.66:23

• Raamattu ei lupaa mitään hyvää Ilmestyskirjan vääristäjille.

• Eikä sinne suureen juhlaan luvata laittomuuden tekijöille pääsylippua vaan häpeästä
      korvat punaisena kuulevat Jeesuksen sanat: "'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." Matt.7:23

• Toraistit ovat laittomuuden tekijöitä. Heillä on laki ja heidän laistaan löytyy käsky:
        "Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta."
        Viimesellä tuomiolla Herra Jeesus sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

• Ilmestyskirja on vain kuvaus vieroitusoireista, kun pyhää henkeä (=cannabis sativa) on tullut vedettyä liikaa.

• Lieneekö myös höökipulveria nautittu...

• Voisi se olla noinkin mutta kun ei ole! stalingrad hans...

• Kaikilla ihmisillä on vain kaksi vaihtoehtoa:
      1. Päästä viettämään sapattia Jumalan luomassa uudesa taivaassa ja maassa tai
      2. Joutua toiseen paikkaan, jossa on itku ja hammasten kiristys.
      Kumpaan joukkoon kuulunet, molempiin sä kuulu et.

• Adventistit ovat asettaneet oman jumalansa, sapatin, joka on muistomerkki, Herran Jeesuksen tilalle. Heidän evankeliuminsa on toinen evankeliumi.
        Adventisten evankeliumissa ei edes mainita Herran Jeesuksen nimeä, vaikka Sana todistaa: Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä (Jeesus) ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
        Sapatti-nimi ei pelasta, vaan tuon nimen takana on pahat henget ja pimeys.
        Jeesus on se, jonka adventistit ovat hylänneet: Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.

• Anonyymi kirjoitti:

Adventistit ovat asettaneet oman jumalansa, sapatin, joka on muistomerkki, Herran Jeesuksen tilalle. Heidän evankeliuminsa on toinen evankeliumi.
        Adventisten evankeliumissa ei edes mainita Herran Jeesuksen nimeä, vaikka Sana todistaa: Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä (Jeesus) ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
        Sapatti-nimi ei pelasta, vaan tuon nimen takana on pahat henget ja pimeys.
        Jeesus on se, jonka adventistit ovat hylänneet: Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.

SAPATTI ON JUMALAN MERKKI. Tämä on iloinen tieto kristitylle.

1234567---

• ...ja kaikki tämä tapahtuu vain kirjassa ja lukijoiden ajatuksissa. Tuolla ulkona nököttää sama tyhjä jumalaton maailmankaikkeus.

• On jälleen sapatin valmistuspäivä ja illalla alkaa laatuaika Jeesuksen kanssa Jumalan siunaamana päivänä. Tänään valmistaudutaan suureen sapattijuhlaan ja huomenna on kohokohta kokoontua yhdessä Jumalan kansan kanssa kuulemaan ilosanomaa Jeesuksen täytetystä työstä Golgatan ristillä. Iltapäivällä voikin sitten vierailla ihmisten luona ja jakaa evankeliumin hyvää uutista teille ja aitovierille, keitä tapaakin. Kyllä Jeesus on hyvä! "Kiittäkää Herraa, julistakaa hänen nimeänsä, tehkää hänen suuret tekonsa tiettäviksi kansojen keskuudessa. Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."1. Aik. 16:8,34

• Aamen!

• Pilkkaaja ja Jumalan rienaaja, kommentoit valhetta, Aamenella. Sana ilmoittaa: 'niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jeesus on kallio ja lepopaikka, ei viikonpäivä.
        Uskovien ei tarvitse eikä pidä viettää yhdenkään eksyttäjän opin mukaista sapattia, vaan kaikkien Jumalan lupausten täyttymys on Jeesuksessa. Ainoastaan ne, jotka eivät ole Jeesuksessa, vaan ovat ovat uudesti syntymättömiä maailman ihmisiä, ottavat itselleen noudattaakseen sääntöjä, maailman alkeisvoimia niitä, joita maailman ihmisillä uskontoon katsomatta on. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:"Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        Sana ilmoittaa: Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. Sapatin odottelu on vastoin Jumalan lupauksia ja Sanan ilmoitusta, sillä tänään on pelastuksen päivä ja tänään kun kuulette Jumalan äänen, älkää paaduttako itsenne. Sapatin meuhkaajat ovat paatuneita niitä pahoja ihmisiä, jotka eivät ole totelleet Jumalan ääntä eikä Jumalan kutsua.
        Adventistien oppi on maailman ihmisten eksytys ja ääni: "ei tänään, pitää odottaa sapattia".

• Anonyymi kirjoitti:

Pilkkaaja ja Jumalan rienaaja, kommentoit valhetta, Aamenella. Sana ilmoittaa: 'niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jeesus on kallio ja lepopaikka, ei viikonpäivä.
        Uskovien ei tarvitse eikä pidä viettää yhdenkään eksyttäjän opin mukaista sapattia, vaan kaikkien Jumalan lupausten täyttymys on Jeesuksessa. Ainoastaan ne, jotka eivät ole Jeesuksessa, vaan ovat ovat uudesti syntymättömiä maailman ihmisiä, ottavat itselleen noudattaakseen sääntöjä, maailman alkeisvoimia niitä, joita maailman ihmisillä uskontoon katsomatta on. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:"Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        Sana ilmoittaa: Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. Sapatin odottelu on vastoin Jumalan lupauksia ja Sanan ilmoitusta, sillä tänään on pelastuksen päivä ja tänään kun kuulette Jumalan äänen, älkää paaduttako itsenne. Sapatin meuhkaajat ovat paatuneita niitä pahoja ihmisiä, jotka eivät ole totelleet Jumalan ääntä eikä Jumalan kutsua.
        Adventistien oppi on maailman ihmisten eksytys ja ääni: "ei tänään, pitää odottaa sapattia".

Aamen !

• Siunattua Jumalan rauhaa ja sapatin iloa kaikille Herran omille, jotka rakastavat Jeesusta totuudessa! "Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia, silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut."Jes.58:13,14

• Ulkokullattu valehtelija, pidä edes yksi ainut Mooseksen lain mukainen sapatti ja tule sitten vasta riekkumaan kristilliselle palstalle.

• Totta tosiaan, alkuseurakunta näyttää kokoontuneen sapattisin. Täytyypä kokeilla.

• Valehtelet päin silmiä: 'kokeilla' eikö jo riitä vuosien kokeilu, adventisti? Mitä aiot saavuttaa kokeilullasi?

• Tänä aamuna sitten körö körö kirkkoon. Matkalla otan autooni ystäviä mukaan kuulemaan evankeliumin ilosanomaa ja kuulemaan hienoja ylistyslauluja. Kyllä Jeesus on hyvä, kun hän on siunannut sapatin ilon päiväksi, kiitos Herran! "Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!" Filp.4:4

• Adventistien sapatinvietto poikkeaa kristittyjen lauantaipäivästä siinä, että adventisit valehtelevat netissä, mutta kristityt kertovat Jeesuksesta.
        Adventistit matkustat, toimittavat omia askareita ja ostavat, kuten kuten muutkin ihmiset lauantaisin.

• Taas kerran valehtelet ja vääristit Sanaa, jopa Sanaa, jonka itse kopioit. Adventistit iloitsevat sapatisti eli heidän muistomerkistään. Sana kehoittaa iloitsemaan Herrassa.

• Aamen !

• Kyllä Raamattu kehoittaa kutsumaa sapattia ilopäiväksi, jota se on tänäänkin, koska Jumala on sen siunannut ja pyhittänyt ja siksi et saa sinäkää harmitella, kun Jumalan kansa lepää, "vaan kutsut sapatin ilopäiväksi" Jes.58:13

• Tulipa käytyä kirkossa tänä sapattina ja oli kyllä siunattu tilaisuus. Ei ihme, että Jumalan omat jo Raamatun aikana sanoivat "Minä iloitsin, kun minulle sanottiin: "Menkäämme Herran huoneeseen"." Ps.122:1

• No nyt levänneenä voitkin sitten sunnuntaiaamuna kiirehtiä vaikka marjametsään!

• Oman herrasi huoneessa kävit ja sitten postasit pilkallisia kommetteja kristilliselle palstalle.
        Se, huone, jossa kävit ei ollut Aabrahamin ei Iisakin eikä Jaakobin Jumalan huone, sillä Jumala ei asu käsin tehdyissä temppeleissä.
        Et ole viettänyt koskaan todellista sapatinlepoa sillä vain niille, jotka ovat uskossa Jeesukseen, on luvattu lepo. Jatkat synnin harjoittamista joka ikinen päivä. Olet synnin orja, joka lepää israelilaisten fyysisestä orjan työstä.
        Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        Näetkö sokea ja ulkokullattu: 'levon teoistaan'. Lepo on lepoa omista teoistaan, ei toisten teoista?
        Adventistit eivät lepää omista teoistaan.

• Mitä tarkoittaa; "Ilmestyskirja ilmoitaa", koittakaa esittää asianne kunnolla! Älkää sössikö herranne nimissä! Että Ilmoitaaaaaaa.... hahahahha

• Eilen oli siunattu sapatin päivä ja nyt tänään pöyhin autotallia ja teen suursiivousta, niin tulee hyvin käytettyä tämä viikon ensimmäinen päivä. Ei muuta kun haalarit päälle ja hommiin..."Kuusi päivää tee työtä..."

• Työn iloa sinulle!

• Adventisti ova helppottuneita, kun kerran taas ovat suoriutuneet sapattivelvoiteistaan. Heillä on nyt viikko vapaata, eikä tarvitse mennä kuuntelemaan riivaajien oppeja sapatille pyhitettyyn kirkkoon.

• Sapatin viettäminen on kaksipiippuinen juttu. Ihmisen Poika on sapatin Herra ja Profeetta Jeremia puhui, että olemme pakotetut kantamaan Ihmisen Pojan iestä. Jos puinen ies särjetään niin tilalle tulee rautainen ies.
      Itse vietin puolen vuoden ajan 1997 täyden sapatin ja havaitsin, että ympärilläni alkoi syntiset erottautua omaksi ryhmäkseen. Kaikki jotka olivat syntisiä alkoivat erottautua joukosta ja heidän syntinsä alkoi paljastua.
      He eivät olleet pahoja, vaan useat katuivatkin syntejään, mutta toimivat hyvää tehden syntiensä lomassa. Osottautuivat armollisiksi, rakastettavan säälittäviksi ja monin tavoin kaipasivat jotakin, jota minulla ei ollut antaa.
      Toivon, että ne jotka saptin pyhittävät ovat sellaisia, jotka eivät ainoastaan näe syntejä, ala rakastamaan lähimmäisiä, VAAN TODELLA MYÖS OSAAVAT AUTTAA LÄHIMMÄISIÄÄN JA OLLA HEILLE PAIMENIA HYVIÄ. ITSE EN SITÄ OSANNUT.
      Pelkkä puhe sapatista ja sen viettämisestä voi johtaa jonkun kokemattoman tilanteen eteen, että hän viettää sapattia, mutta ei osaa auttaa mitenkään niitä lähimmäisiä, jotka kaipaavat apua.

Jumala toki on paras auttaja, mutta kyllä huono omatunto jäi siitä ettei osannut mitenkään TODISTAA KRISTUKSESTA ja auttaa heitä. Tuo Profetoimisen henki ja Kristuksesta todistaminen on ehdoton edellytys myös. Itse aloin viettämään sapattia kun kävin Israelissa ja siellä ei kehotettu tarpeeksi todistamaan Kristuksesta, vaan ainoastaan viettämään sapattia. Sekä avustamaan pyhiinvaelluksia.

• Jeesus teki sapattina hyvää ja iltapäivällä jumalanpalveluksen jälkeen ja jopa sen aikana paransi sairaita ja lohdutti surevia ja julisti Jumalan valtakuntaa. Sapatti yhdistää uskovan Jeesukseen ja Pyhä Henki asuu niiden luona, jotka tottelevat Jumalaa ja pyhittävät sapatin. "niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat." Apt.5:32

• Adventistit ovat ennen kaikkea täynnä valhetta ja röyhkeyttä ja ulkokultaisuutta. Kuka voi enempää olla täynnänsä pahuutta kun adventisti?
        Adventistit ovat osallisia riivajiin ja auringonpalvontaa.

• Käskikö Jumala pystyttää auringon jumalan patsaita???

• Anonyymi kirjoitti:

Adventistit ovat ennen kaikkea täynnä valhetta ja röyhkeyttä ja ulkokultaisuutta. Kuka voi enempää olla täynnänsä pahuutta kun adventisti?
        Adventistit ovat osallisia riivajiin ja auringonpalvontaa.

Rakas veli ! Pahan etsiminen muista kehittää pahuutta ihmisessä itsessään. Muiden virheiden ja syntien ajatteleminen muuttaa meidät samanlaisiksi. Mutta kun katsomme Jeesukseen ja puhumme hänen rakkaudestaan ja täydellisestä luonteestaan, muutumme hänen kuvansa kaltaisiksi. Miettimällä sitä korkeata ihannetta, jonka hän on meille antanut, kohoamme puhtaaseen ja pyhään ilmapiiriin, aivan Jumalan läheisyyteen. Kun pysymme siinä, meistä säteilee valoa, joka valaisee kaikki lähellämme olevat.
        Puhukaa Jeesuksesta laulakaa hänestä todistakaa hänestä !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Rakas veli ! Pahan etsiminen muista kehittää pahuutta ihmisessä itsessään. Muiden virheiden ja syntien ajatteleminen muuttaa meidät samanlaisiksi. Mutta kun katsomme Jeesukseen ja puhumme hänen rakkaudestaan ja täydellisestä luonteestaan, muutumme hänen kuvansa kaltaisiksi. Miettimällä sitä korkeata ihannetta, jonka hän on meille antanut, kohoamme puhtaaseen ja pyhään ilmapiiriin, aivan Jumalan läheisyyteen. Kun pysymme siinä, meistä säteilee valoa, joka valaisee kaikki lähellämme olevat.
        Puhukaa Jeesuksesta laulakaa hänestä todistakaa hänestä !!!

ellen-noidan pahuutta ei tarvitse mitenkään etsiä, sillä hänen yhteytensä riivaajiin ja auringon palvointaa ja hänen varkautensa ovat koko maailman nähtävillä. Samoin adventistien, ellenin seuraajien pahoja tekoja ei tarvitse etsiä, vaan nekin ovat nähtävillä tässäkin ketjussa. Adventistit valhtelevat päin silmiä.
        Adventistit ovat niitä, jotka tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi.

• Toinen puhuu puhdasta Raamatun sanaa ja toinen räksyttää jotakin seurakuntaa. Helppo nähdä totuuden henki ja valheen henki.

• Körö, körö kirkkoon, kukahan näin kehoitti?

• Uskovan elämä on hyvin yksinkertaista, kun seuraa vain Jeesusta ja riippuu hänessä kiinni "Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa." 5Moos.13:4.
      Siinä tulee sapattikin ihan ilon päiväksi, kun itse Jumala on sen siunannut omilleen.

• Adventistit tunkevat lähes jokaiseen kommenttiinsa heidän jumalansa muistomerkin nimen. He, eksyttäjät puhuvat heidän jumalasta, sapatista kuin elävästä olennosta, joka on ikuinen ja aina Jumalan rinnalle tai oikeastaan Jumalan yläpuolella.
        Adventistit seuraavat riivajien oppia ja ovat osallisia auringon jumalan patsaan palvonnasta.
        Sanassa on varoitettu: "äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana".
        Ellen on adventistien profeetta ja opettaja ja adventismin perusta. Vaikka ellenin pahuus on selvästi todistettu, niin kuitenkin adventistit kuittaavat ellenin noituudet ja yhteydet riivaajiin kevyesti tokaisemalle: 'kaikki erehtyvät'.
        Sen sijaa Sanassa on kehoitus:
        jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Jumala Sana ei kelpaa advetisteille elämän ohjeeksi, vaan he ovat ottaneet noidan omaksi opettajakseen. Advetistit eivät seuraa Jeesusta eivätkä ole Hänen opetuslapsiaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Adventistit tunkevat lähes jokaiseen kommenttiinsa heidän jumalansa muistomerkin nimen. He, eksyttäjät puhuvat heidän jumalasta, sapatista kuin elävästä olennosta, joka on ikuinen ja aina Jumalan rinnalle tai oikeastaan Jumalan yläpuolella.
        Adventistit seuraavat riivajien oppia ja ovat osallisia auringon jumalan patsaan palvonnasta.
        Sanassa on varoitettu: "äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana".
        Ellen on adventistien profeetta ja opettaja ja adventismin perusta. Vaikka ellenin pahuus on selvästi todistettu, niin kuitenkin adventistit kuittaavat ellenin noituudet ja yhteydet riivaajiin kevyesti tokaisemalle: 'kaikki erehtyvät'.
        Sen sijaa Sanassa on kehoitus:
        jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Jumala Sana ei kelpaa advetisteille elämän ohjeeksi, vaan he ovat ottaneet noidan omaksi opettajakseen. Advetistit eivät seuraa Jeesusta eivätkä ole Hänen opetuslapsiaan.

Elleni sai paljon tietoa miehiseltä mieheltä Lutrerilta mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen, paaviin, josta 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Elleni sai paljon tietoa miehiseltä mieheltä Lutrerilta mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen, paaviin, josta 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat.

1234567---

Luther on yksi suurimmista eksyttäjistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Luther on yksi suurimmista eksyttäjistä.

Lutherilta tämä oli yksi suurimmista viisauksista ja ymmärryksestä, ymmärtää kuka on Ilmestyskirjan peto antikristus.
        Myöskin Elleni otti oppia viisaalta ja ymmärtäväiseltä Lutherilta.

1234567---

• Joku horisee jostakin edesmenneestä henkilöstä sillä varmuudella, jonka täydellinen tietämättömyys antaa. Alkaa syytellä vainajia, kun ei pysty Raamatulla kumoamaan sapatin pyhyyttä. "Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, pyhä kokous...Ja kuuluttakaa pyhä kokous juuri siksi päiväksi" Jumala yksin on pyhä eikä kukaan muu, "Sillä sinä yksin olet Pyhä; sillä kaikki kansat tulevat ja kumartavat sinua" 3Moos.23:3, Ilm.15:4. Pyhittämällä sapatin ihminen kumartaa Jumalaa Luojana, ja sitä saatana vihaa, koska hän on eksyttänyt suurimman osan ihmisiä kumartamaan aurinkoa, siis luotua enemmän kuin Luojaa. Mutta, kiitos Jumalan, maailmassa on yhä nopeasti kasvava Jeesuksen omien joukko, joka kumartaa Jumalaa ja pyhittää sapatin.

• Usko Jumalaan ja oikeisiin profeettoihin antaa menestyksen "Uskokaa Herraan, Jumalaanne, niin te olette hyvässä turvassa, ja uskokaa hänen profeettojansa, niin te menestytte."" 2Aik.20:20
      Profeetta Jesaja ennustaa: "joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Jes.66:23

• Tuohan on totta Jumalan omien kohdalla jo nyt.

• Adventistit eivät palvele Kaikkivaltiasta Jumalaa, eivätkä he uskossa, vaan he palvelevat harhoillaan tämän maailman jumalaa ja ovat täynnänsä isänsä luonnetta; pahuutta ja kieroutta ja valhetta.
        Adventistit siis"joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." 'Tuohan on totta Jumalan omien kohdalla jo nyt'. Jesaja jatkaa: Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
        Aika moinen sapattijumalanpalvelus siellä adventistien synygoogassa. Ruumiita katselevat!!!
        Onko advensitien kirkkojen ulkopuolella avoimet joukkohaudat?

• Anonyymi kirjoitti:

Adventistit eivät palvele Kaikkivaltiasta Jumalaa, eivätkä he uskossa, vaan he palvelevat harhoillaan tämän maailman jumalaa ja ovat täynnänsä isänsä luonnetta; pahuutta ja kieroutta ja valhetta.
        Adventistit siis"joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." 'Tuohan on totta Jumalan omien kohdalla jo nyt'. Jesaja jatkaa: Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
        Aika moinen sapattijumalanpalvelus siellä adventistien synygoogassa. Ruumiita katselevat!!!
        Onko advensitien kirkkojen ulkopuolella avoimet joukkohaudat?

Oletko lukenut yhtään Whiten kirjaa ? Tie Jeesuksen luo, Rakkaudella Isältä, tai jotain muuta ? Vai oletko saanut tietosi ex advreitten sivuilta ja mitä olet näiltä sivuilta lukenut Ja uskot täysin heitä ? Monet eivät vaivaudu ottamaan itse selvää, vaan luottavat sokeasti mitä jotkut jostain puhuvat, ja tämä pitää paikkansa joka asiaan.

Herra armahda meitä ja anna anteeksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko lukenut yhtään Whiten kirjaa ? Tie Jeesuksen luo, Rakkaudella Isältä, tai jotain muuta ? Vai oletko saanut tietosi ex advreitten sivuilta ja mitä olet näiltä sivuilta lukenut Ja uskot täysin heitä ? Monet eivät vaivaudu ottamaan itse selvää, vaan luottavat sokeasti mitä jotkut jostain puhuvat, ja tämä pitää paikkansa joka asiaan.

Herra armahda meitä ja anna anteeksi.

Hyväksyt ellenin varkudet. 'Tie Kristuksen luo' on Fannie Bolton kirjoittama.
        Niin kenenkään eiu pidä sokeasti luottaa yhteenkään adventistiin. He ovat täällä pyydystämässä ihmisiä omiin kirkkohinsa. Jos lukee adventistien kommentit läpi, voi huomata, että he useasti nimen omaan pyytävät tulemaan adventistien kirkoihin ja väittämään heidän sääntöjen mukaista sapattia, kuin kokeeksi.
        Heidän oppinsa ei ole tie Jeesuksen luo, vaan tie heidän kirkkoonsa ja adventismin kahleisiin. Kirkoissaan adventisteilla on valassaan pahat henkivallat, jotka sitovat sapattikirkoihin eksyneet adventismin harhoihin.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin kenenkään eiu pidä sokeasti luottaa yhteenkään adventistiin. He ovat täällä pyydystämässä ihmisiä omiin kirkkohinsa. Jos lukee adventistien kommentit läpi, voi huomata, että he useasti nimen omaan pyytävät tulemaan adventistien kirkoihin ja väittämään heidän sääntöjen mukaista sapattia, kuin kokeeksi.
        Heidän oppinsa ei ole tie Jeesuksen luo, vaan tie heidän kirkkoonsa ja adventismin kahleisiin. Kirkoissaan adventisteilla on valassaan pahat henkivallat, jotka sitovat sapattikirkoihin eksyneet adventismin harhoihin.

En ole kalastelemassa ketään adventtikirkon jäseniksi, sillä ei kiinnosta kalastelu.

Uskokoon kukin omissa kirkoissaan totuuteen, turha hyppiä sinne ja tänne.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

En ole kalastelemassa ketään adventtikirkon jäseniksi, sillä ei kiinnosta kalastelu.

Uskokoon kukin omissa kirkoissaan totuuteen, turha hyppiä sinne ja tänne.

1234567---

Jeesus kristus on Totuus. Sapattikirkossa ole totuutta, vaan siellä ovat pahat henget valloillaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus kristus on Totuus. Sapattikirkossa ole totuutta, vaan siellä ovat pahat henget valloillaan.

Eikä sinusta ole pahojen henkien pois ajajaksi !

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Et vastannut kysymykseen, Oletko lukenut yhtään Whiten kirjaa, vai lukenut vain mitä täällä sivuilla hänestä kerrotaan ?

kysynpävaan.

• Kyllähän jokaisen suomalaisen kirjahyllystä pitäsisi löytyä ainakin kirja Suuri taistelu,
      jos mieli selviytyä lopun ajan eksytyksistä. Tuo kirja ohjaa lukijansa tuntemaan Raamatun niin hyvin, että lukija kirjan luettuaan tietää, mikä on pedon merkki eikä sitä ota eikä petoa kumartele ja välttyy näin seitsemältä viimeiseltä vitsaukselta, jotka kaadetaan niiden niskaan, jotka ottavat pedon merkin.

• Apostolien teoissa on kirjoittetuna:
        Ja useat niistä, jotka olivat taikuutta harjoittaneet, kantoivat kirjansa kokoon ja polttivat ne kaikkien nähden; ja kun niiden arvo laskettiin yhteen, huomattiin sen olevan viisikymmentä tuhatta hopearahaa.
        Joka ikinen auringonpalvojan ellen-noidan kirja pitää polttaa tai muutoin hävittää.
        Adventistit ovat osallisia ellen-noidat pahoihin tekoihin ja varkauksiin ja noituuksiin.
        hän kopioi sananmukaisesti monilta kirjailijoilta, ja sitten valehteli väittämällä saaneensa kaiken hänen kirjoittamansa suoraan Jumalalta (Ministry, marrask., 1990, p. 11). hänen kirjansa Sketches From the Life of Paul otettiin pois julkaisusta sen jälkeen kun kirjailijat Conybeare ja Howson uhkasivat haastaa hänet oikeuteen heidän kirjansa, Life and Epistles of St. Paul, kopioinnista... Ellen White varasti hänen tunnetuimman kirjansa, Tie Kristuksen Luo, sihteeriltään, Fannie Boltonilta.
        (lainaus mitä adventistit eivät kerro sinulle-sivuilta).

• Voi pimeyttä! Mediakriittisyys ei ole näköjään kaikkien vahvuus. Ihminen, joka ammentaa tietonsa valheellisista lähteistä (Kytin sivuilta) pimentää jo ennestään hämärän mielensä.
      Jeesus sanoo: "Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?"Joh.8:46
      Jeesus sanoo: "Ihmisen Poika on sapatin herra." Luuk. 6:5
      Pyhittämällä sapatin uskova tunnustaa, että Jeesus on Herra ja näin hän uskoo totuuteen, joka on Jeesuksessa.

• Näytäpä Raamatusta, missä on väitteesi mukasesti kirjoitttu: Pyhittämällä sapatin uskova tunnustaa, että Jeesus on Herra?
        Anna luku ja jae, tai muuten valehtet, niin kuin adventisteilla on tapana ja mikä on hedän pahan sydämensä luonto.

• Ai, enkö osaa lukea nettiä. Sinulla on suuri suu ja suuret valheet ja suuret luulot.
        1800 lopulla ja 1900 alkuvuosikymmeninä adventistit pystyivät valheillaan eksyttämään vilpittömiä ihmisiä, mutta nyt melkein kaikki ovat lukutaitoisa ja on netti, mistä löytää oikeaa tietoa adventismista. Oikeastaan jo tätä ja muutamaa muuta ketjua silmäilemällä voi todeta adventistien valehtelevan ja sen etten adentistien oppi ei ole Sanan mukainen.

• Alussa. Niin, pieniä alkuja ei ollut syytä vähätellä, sillä varas tulee aikanaan.

• Muuten, Johanneksen näkymät on hänen saamansa.

• Pyhittämällä sapatin uskova tunnustaa, että Jeesus on Herra. Jeesus sanoo:"Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni...Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen..."Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa...ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
      ".Joh.14:15, 2Moos.20:8-11. Room.14:11, Fil.2:11

• Sokea ei erota Moosesta ja Jeesusta toisistaan. Jeesus ei antanut kymmentä käskyä, vaan Herra itse sanoi: Eikö Mooses ole antanut teille lakia?
        Etkö mitenkään käsitä, että Mooses antoi lain ja kymmenen käskyä olivat vanhan liiton, vain Israelin heimojen kanssa tehdyn liiton lain taulut?
        Jeesuksesta on todistettu: ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
        Lain taulut olivat Jumalan sormella kirjoitettu, mutta on kirjoitettu: pyyhki pois sen kirjoituksen. Jeesus pyyhki pois kymmenen käskyn lain liiton tauluista. Uuden liiton käskyjä ei ole kirjottu kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
        Jeesuksen käskyt ovat eri kuin kymmenen käskyä. Sana ilmoittaa: tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen .
        toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        Adventistien sanoma on kivitauluissa. Näin ollen adventistit eivät ole Sanan todistuksen mukaan Kristuksen kirje, vaan he ova eksyttäjiä ja heillä on toinen Jeesus ja toinen evankeliumi.
        Adventistit eivät ole Jeesuksen omia. Paavali kirjoitti: te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.

• Reippahasti käypi askelet,
      Upm hommat on niin kiireiset.
      Lahjat peittyi kääröihin,
      Mäntän ukset kiinni pantihin,
      vaan on hauska sentään!
      Taatto, taatto läksi innoissaan,
      joulukuusen, kuusen
      hankintaan;
      latva saapi tähtösen,
      oksat kaikki, tiedät sen,
      paljon kynttilöitä!
      Kun on valmis kuusi kultainen,
      rynnistääpi lapset huoneeseen
      ken on tuonne tullutkaan
      joululahjat pussissaan?
      Vanha kapitalisti-pukki!
      Lapset kaikki huutaa: oi, oi, oi!
      Kohta kiitos riemuin soi, soi, soi.
      Sievä vauva Maijan on,
      Annin kelkka verraton,
      orhi oiva veikon!
      Päättyy joulu, vaik ei
      kenkään sois,
      joulukuusi ja kaipolan koneet viedään
      pois, pois, pois.
      Mutta ensi vuonna hän
      saapuu lailla ystävän –
      mut voi toivo pettää!
      Ahne Ilkeä on kapitalisti-ukko.

• Kaipolan tehdas sijaitsee Jämsässä, ei Mäntässä.

• Turha vääristellä Jumalan luonetta ja sanaa. Jumala sanoo: " minä, Herra, en muutu." Mal.3:6. Jumala ei muuttele käskyjään luulojesi muksiseksi. Yrität omaan korvasyyhyysi luulotella, että Jeesus olisi Uudessa liitossa kumonnut kymmenen käskyä. Edustat pöyristyttävää laittomuutta, jonka Raamattu on ennustanut! "luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi...jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä," 2Tess.2:3,8.
      Onneksi Jeesuksen varma ja luotettettava sana paljastaa väärät luulosi ja Jeesus vakuuttaa: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."Matt.5:17,18
      Jumala ei muutu, mutta me voimme muuttaa asennettamme Jumalaa kohtaan ja seurata hänen tahtoaan tai sitten kuulla viimeisenä päivänä Herran sanat: "'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Matt.7:23

• Sana kumoaa valheesi: päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ILMAN LAIN TEKOJA.
        Sapatin vouhkaaminen on laittomuutta ja sapatin vietto, vaikkakaan ei kukaan sapatinvouhkaaja vietä Mooseksen käskyn mukaista sapattia, on lain teko.
        Siihen, että kelpaa Jumalalle, ei tarvita Mooseksen lain tekoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Sana kumoaa valheesi: päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ILMAN LAIN TEKOJA.
        Sapatin vouhkaaminen on laittomuutta ja sapatin vietto, vaikkakaan ei kukaan sapatinvouhkaaja vietä Mooseksen käskyn mukaista sapattia, on lain teko.
        Siihen, että kelpaa Jumalalle, ei tarvita Mooseksen lain tekoja.

Mooseksen laki, johon sapattikäsky kuuluu, oli sekä juutalaisia että pakanoita vastaan; juutalaiset eivät kyenneet täyttämään lain vaatimuksia ja pakanat olivat lakiliiton ulkopuolella.
        Minun Herrani, Jeesus, joka ei ole sinun herrasi, pyyhki pois sapattikäskyn.
        Sana todistaa: Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö...Mutta toisen esiripun takana oli se maja, jonka nimi on "kaikkeinpyhin";siinä oli kultainen suitsutusalttari ja liiton arkki, yltympäri kullalla päällystetty, jossa säilytettiin kultainen mannaa sisältävä astia ja Aaronin viheriöinyt sauva ja liiton taulut,
        Näetkö, liiton taulut kuuluivat ensimmäiseen liittoon. Väitätkö ensimmäisen liiton yhä olevan voimassa? Näetkö jossain temppelin ja jumalanpalveluksen eläinuhreineen?
        Vai onko aika jo täyttänyt? Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä. Onko Jeesus jo tullut ja sovittanut synnit?
        Väitätkö yhä edelleen Jumalan valehtevan? Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; Onko ensimmäinen liitto yhä edellleen voimassa?
        Kumpi valehtelee sinä vai Jumala???

• Turha vääristellä Jumalan luonnetta ja sanaa. Jumala sanoo: " minä, Herra, en muutu." Mal.3:6. Jumala ei muuttele käskyjään luulojesi mukaiseksi. Yrität omaan korvasyyhyysi luulotella, että Jeesus olisi Uudessa liitossa kumonnut kymmenen käskyä. Edustat pöyristyttävää laittomuutta, jonka Raamattu on ennustanut! "luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi...jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä," 2Tess.2:3,8.
      Onneksi Jeesuksen varma ja luotettettava sana paljastaa väärät luulosi ja Jeesus vakuuttaa: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."Matt.5:17,18
      Jumala ei muutu, mutta me voimme muuttaa asennettamme Jumalaa kohtaan ja seurata hänen tahtoaan tai sitten kuulla viimeisenä päivänä Herran sanat: "'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Matt.7:23

• Sinä täällä vouhotat vastoin laki. Mooses on sanonut: Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
        Jeesu tietenkin lain alainea kohoitti noudatmaan koko laia. Kymmenne käsky eivät riitä, vaan kaikea mitä Mooses on sanonut, pitää noudattaa.
        oletko nyt aivan varmasti noudatnut koko lai ,ilm,an selityksiä, ei voi ei ole sitä ei tätä vaan Jeesus sanoi: "ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto".
        Oletko toimittanut lain määräämät eläinuhrit? Selitykseksi ei kelpaa, ei ole temppeliä, sillä Sana sanoo: Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman.
        oletko edes noudattnut kymmetä käskyä. Pelkkä hokenine ei rittä, vaan on myös tehjtöävä lain kirjaimen mukaan:
        Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
        Oletko noudattanut sapattikäskyä ja surmannut sapatinrikkojat?
        Oletko noudattanut edes ensimmäistä käskyä, ellenin opetuslapsi? Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        Vaikka Jumala selvästi kieltää, niin sinulla on epäjumala Jumalan rinnalla ja Jumalan yläpuolella; ellen-noita.

• Ilmestyskirjan sivuilla voi paremman paperin puutteessa vaikka pyyhkiä ahterikanttiaan huussissa!

• Vanhan testamentin seremonialait Jeesus kumosi ristillä ja samalla Jeesus vahvisti kymmenen käskyn pysyvän voimassa ainakin maailman loppuun saakka ja sapatin vielä senkin jälkeen. "ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Jes.66:23

• Jesaja jatkaa: Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
        Adventtikirkkojen pihoilla on avoimia joukkohautoja?
        Adventistit ovat juutalaisia ja heillä on leeviläiset uhraamassa eläimiä? "Ja heitäkin minä otan leeviläisiksi papeiksi, sanoo Herra."
        Uudenkuun päivänä olkoon polttouhrina: virheetön mullikka, kuusi karitsaa ja oinas, virheettömiä.

• Joku vielä kehtaa tuputtaa sitä kaksituhatta vuotta sitten kumottua Vanhaa liittoa meille armon varassa eläville Uuden liiton kristityille, jotka iloitsemme Jeesuksen tätytetystä työstä Gogatan ristillä ja pyhitämme sapatin ristiinnaulitun ja ylösnousseen Jeesuksen seurassa. Nyt ei mulikoita ja karitsoja tarvita uhrata, kun Jeesus "on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään." Hep.10:14
      Sapatti luo katseemme Jeesukseen kaiken Luojana ja on Jumalan lahja, josta voimme iloita ja kiittää Jumalaa.

• Adventisti, käärmeet täällä tupputavat kaksi tuhatta vuotta vanhaa lakia. Ainoastaan vanhassa liitossa on sapattikäskyä.
        Kirjoituksesi on sekä on on että ei ei. Sana varoittaaa sinun kaltaisistasi:
        vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
        Kirjoituksesi oli Jeesuksen Sanojen mukaisesti pahasta.

• Pitäähän uhrata mullikoita, sillä adventistien oppi oppi Jesajan mukaisesti: Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
        Mooses kirjoitti: ilopäivinänne sekä juhlinanne ynnä uudenkuun päivinä puhaltakaa torviin uhratessanne poltto-ja yhteysuhrejanne, niin ne saattavat teidän Jumalanne muistamaan teitä.
        Kun kerran otatte sapatin Jesajalta, niin myös eläinuhrit pitää toimittaa Mooseksen lain mukaisesti; sekä sapattiin että uudenkuu päivää kuuluu eläinuhrit.

• Anonyymi kirjoitti:

Adventisti, käärmeet täällä tupputavat kaksi tuhatta vuotta vanhaa lakia. Ainoastaan vanhassa liitossa on sapattikäskyä.
        Kirjoituksesi on sekä on on että ei ei. Sana varoittaaa sinun kaltaisistasi:
        vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
        Kirjoituksesi oli Jeesuksen Sanojen mukaisesti pahasta.

Noudattivatko vanhassa liitossa ihmiset sapatti käskyä ? vai saivatko he välillä nuhteita siitä, että eivät noudattaneet ?

• Jälleen purjehdit sinne lakkautetun Vanhan liiton puolelle, mutta jos sinulle on nuo eläinuhrit niin rakkaita, niin uhraa pois, vaikka turhiahan ne ovat nyt Uuden liiton aikana.
      Jeesus riittää meille sapatin pyhittäjille, mutta jos sinä haluat olle siellä lain alla, niin siitä vaan temppeliä rakentelemaan ja lampaita teurastamaan. Me lepäämme sapattina Herran huomassa.

• Sapattikäsky oli kirjoittena ensimmäisen eli vanhan liiton lain tauluissa.
        ADVENTISTIT ELÄVÄT VANHASSA LIITOSSA.
        Minä elän uuden liiton alAisuudessa ja minulla on joka päivä sapatinlepo.

• ◦ Taas kirjoitat käärmeen myrkkyä. Siis koko laki pitää täyttää. Laissa on satoja käskyjä, ei vain kymmentä käskyä.
        Oletko pitänyt edes sapattikäskyn?
        Mooseksen laki kokonaisuudessaan selventää, mitä sisältyy vaikkapa sapattikäskyyn. Se, että hokee "muista pyhittää lepopäivä", ei riitä sapattikäskyn täyttämiseen, vaan lakia pitää myös noudattaa Mooseksen määräysten mukaisesti.
        Mooses on sanonut sapatin pyhittämistä:
        mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin. Tavallinen kirkkojen tapa on, että sen jäsenet lepäävät oman kirkon sääntöjen mukaan lauantaina. Mutta ani harva noudattaa Mooseksen lakia sapatin vietosta. Lain mukaan ja ennen kaikkia työn teettäminen oli kiellettyä sapattia.
        Jos noudattaa Mooseksen määrittämään sapatinlepoa, niin sähkö ja vesi ja lämpö pitää katkaista, sillä lämmön ja sähkön tuottajilla on myös oikeus sapatinlepoon.
        Mooseksen laissa on myös selvästi ilmoitettu mitä täytyy tehdä lain rikkojille: Se on sapatti, Herran pyhä lepopäivä. Jokainen, joka sinä päivänä tekee työtä, surmattakoon.
        Älkää sytyttäkö tulta sapatin päivänä, missä asuttekin.

Oletko nyt noudattanut Mooseksen lakia viettäessäsi sapattia? Vai noudatatko oman kirkkosi oppia ja perinteitä, siis ihmiskäskyjä?
        Oletko tehnyt niin kun Mooses määräsi? Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
        Oletko muistellut Egyptin orjuutta sapattina?

• Egyptin orjuus esikuvasi synnin orjuutta, josta sinäkin olet päässsyt osalliseksi niin kuin kaikki muutkin. Mutta, kiitos Jumalan, "Vapauteen Kristus vapautti meidät" Gal.5:1ja siksi saamme ihan levosta käsin, vapaasti ja iloisesti pyhittää sapatin, joka muistuttaa meitä vapaudesta, johon Kristus omansa vapautti.
      Eikä missään Raamatussa sanota, että sähkövaloa ei saisi sytyttää. Niin uskoo ja vaikeroi vain Vanhan liiton lain alla taakoitettu sapatin vastustaja.

• Tekopyhä adventisti ja valhettelia, työn teettäminen on kiellytty sapattina, jos käytät sähköä teetät työtä ja rikot sapatin. Kaken päälle ostaminen on myös sapattina keilletty. Sähkön ja myös veden käyttäminen on käytänössä ostamista.
        Minä en ole koskaan ollut Egytissä orjuudessa. Mutta advtistit ovat olleet oppinsa perusteella Egyptissä pakkotyössä.
        Ensi lauantaina muistele Egyptin orjuutta lain käskyyn mukaan.

• Eihän me Egyptiä muistella, vaan iloitsemme Jeesuksen voitosta Golgatalla ja laulamme riemuvirsiä sapattina, niin kuin enkelit silloin, kun maailmamme luotiin Jeesuksen kautta.
      "kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat" Job.38:7

• Mten Jeesus muka liittyy adventistien luomisen juhlaan? Väitättekö olevanne yhden päivän vapaita synnistä? Mutta olen havainnut jumalattomien adventistien olevan joka päivä synnin orjia. Lauantai on heille kuin mikä muukin viikon päivä. Joka ikinen päivä he valehtelevat netissä. Lauantai ei ole mitenkään pyhä eikä erotettu adventisteille.

• Väitätkö nyt, ettei lain tauluihin kirjoittettua sapattia tarvitsekaan viettää?

• Joku tietämätön kyselee "Miten Jeesus muka liittyy adventistien luomisen juhlaan?"
      Siten, että Jeesus oli luomassa maailmamme kuudessa päivässä ja Jeesus antoi sapatin jo siellä alussa kaikille ihmisille ja Jeesus itse pyhitti sapatin ja sen tähden sapatti on Jeesuksen oma päivä, jota Jeesuksen seuraajat myös pyhittävät.
      "Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen...Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen" Kol.1:15,16

• Yksikään, joka antaa vain yhden päivän viikossa Jumalalle, ei ole Jeesuksen oma, vaan hän on raatelava susi. Joka opettaa yhden viikonpäivän pyhyyttä, on harhan opettaja ja eksyttäjä antikristuksen palvelija.
        Jokainen, joka opettaa luomisen päivän viettoa ja pyhyyttä, on riivaajien, pahojen henkien lähettiläs ja hänen sanomansa on toinen evankeliumi ja hänellä on toinen jeesus.
        Herran Jeesuksen omat Sanat: Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.

• Kun pääsimme eroon messiaanisten solvauksista, niin nyt tuli adventistit solvaamaan.
      Tämän ymmärtää, kun molemmat lahkot ovat sapattipoliiseja. Sapattipoliisit vainosi Jeesusta ja luovuttivat hänet teloitettavaksi
      Tätä ei ymmärrä, että pitää solvata toisen seurakunnan jäseniä. Tämä kielletään uudessa testamentissa. Solvaajat ovat meidän Syyttäjän lapsia!

• Kukahan tässä solvaa ja ketä?

• Adventistit ovat palstalla, jonka otsikko on helluntailaisuus, solvaamassa kristittyjä. Adventisti, lopeta joutavien ja kierojen kysymystesi postaaminen.

• Anonyymi kirjoitti:

Adventistit ovat palstalla, jonka otsikko on helluntailaisuus, solvaamassa kristittyjä. Adventisti, lopeta joutavien ja kierojen kysymystesi postaaminen.

Mistä tiedät kuka täällä on advari ja kuka ei ? Sinun luulosi ei todista.

• Helluntaipäivänä syntyi kristillinen seurakunta sanan ja Pyhän Hengen voimasta ja tuo alkuseurakunta alkoi heti alusta alkaen pyhittää sapattia jumalanpalveluspäivänään.
      "Kun he lähtivät ulos, pyydettiin heitä puhumaan näitä asioita tulevanakin sapattina.
      Seuraavana sapattina kokoontui lähes koko kaupunki kuulemaan Jumalan sanaa....Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista...Ja hän keskusteli synagoogassa jokaisena sapattina ja sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskomaan" Ap. t. 13:42,44, 17:2, 18:4
      Nyt on aika palata tähän helluntaina syntyneen seurakunnan käytäntöön ja lakata palvomasta pakanallista aurinkoa (Sunday) ja palvoa yksin Jumalaa, joka kuutena päivänä teki taivaan ja maan ja lepäsi sapattina.

• Jatkat näköjään vaikka maailman tappiin asti sapattisi melskaamista.
        Lopteta valehtelu, et ole laittanut yhtä ainoaa linkkiä kuviin, jossa helllarit kumartavat aurinkoa. Vai katoavatko adventistit maan päälle heidän jumalan muistiin viikon ensimmäiseksi päiväksi, niin ettei tule palvonneeksi aurinkoa.
        Kaiken muu pahuutesi päälle olet täysin tietämätön Jumlan Sanasta. Olet kuin isäsi valheen isä ja pimeys ja teet kaiken aikaa isäsi tekoja, valehtelet päin silmiä.
        Alapa jo valmistutua muistomerkkisi palvontaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jatkat näköjään vaikka maailman tappiin asti sapattisi melskaamista.
        Lopteta valehtelu, et ole laittanut yhtä ainoaa linkkiä kuviin, jossa helllarit kumartavat aurinkoa. Vai katoavatko adventistit maan päälle heidän jumalan muistiin viikon ensimmäiseksi päiväksi, niin ettei tule palvonneeksi aurinkoa.
        Kaiken muu pahuutesi päälle olet täysin tietämätön Jumlan Sanasta. Olet kuin isäsi valheen isä ja pimeys ja teet kaiken aikaa isäsi tekoja, valehtelet päin silmiä.
        Alapa jo valmistutua muistomerkkisi palvontaa.

Lopeta ketjun seuraaminen ja tee välillä jptain muuta, koska muuten sinulta menee hermot.

• On suuri etuoikeus ja ilo palvella ja kumartaa yhdessä taivaan joukkojen kanssa elävää Jumalaa, joka kuutena kirjaimellisena päivänä loi maan ja taivaan ja lepäsi sapattina. "Sinä yksin olet Herra. Sinä olet tehnyt taivaat ja taivasten taivaat kaikkine joukkoinensa, maan ja kaikki, mitä siinä on, meret ja kaikki, mitä niissä on. Sinä annat elämän niille kaikille, ja taivaan joukot kumartavat sinua."Nehemia 9:6

• Ei ole ihme, että alkuseurakunnan kristityt kokoontuivat eri päivänä kuin murhanhimoiset juutalaiset sapattipoliisit.
        Tänäkin päivänä kuten huomaatte on sama henki valloillaan. Ei pidä samaistua heihin.

• Ketä kumarrat, sen palvelija olet. Jos kumarrat petoa ja otat sen merkin, niin näin käy "Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin." Ilm.14:11
      Jos rakastat ja kumarrat Jumalaa, niin näin käy "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kuule hänen ääntänsä ja riipu hänessä kiinni, sillä siinä on sinun elämäsi ja pitkä ikäsi, ja niin sinä saat asua siinä maassa, jonka Herra sinun isillesi, Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, vannotulla valalla on luvannut heille antaa." 5Moos.30:20
      "Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan...Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta."
      Ps. 37:9,11

• Jos rakastat Jumalaa, et pystytä auringon jumalan patsasta. Jos rakastat Jumalaa ja seuraat Totuutta, niin et ota opettajaksesi ja profeetaksesi auringon jumalan patsaan pystyttäjää.
        Jos valehtelet joka ikinen päivä netissä, niin et palvele Aabrahamin etkä Iisakin etkä Jaakobin Jumalaa.

• Kiitos Jumalalle, että tänäkin sapattina yli 3000 uutta Jeesukseen uskovaa liittyy sapattia pyhittävien Jeesuksen seuraajien joukkoon. Sehän on yhtä paljon kuin ensimmäisenä helluntaina. "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua." Apt.2:41.
      Näinhän Jeesus on luvannutkin "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen." Joh.16:13

• Jeesuksen omat Sanat: Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niinkuin hänen opettajansa.
        Adventisten opit ovat peräisin ellen whiteltä. ellenistä todistettu: Ellen Whiten huoneessa oli "legioonittain pahoja henkiä" (Manuscript 25, 1910).
        Jos haluat, että asunnnossasi on tuhansia pahoja henkiä, ryhdy adventistiksi.
        Ellen oli myös todistetusti yhteydessä kuolleeseen mieheensä: Jos haluat ottaa yhteyttä vainahenkiin, seuraa adventistien opetuksia. Sillä täysin oppineena olet kuin opettajasi ja adventistien opettajana ja profeetta on ellen-noita.
        Mutta jos haluat elää kristittynä, niin seuraa Jeesuksen opetuksia. Paavali kirjoittaa: niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä (Jeesuksessa)"on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme.
        Kun uskot Jeesukseen , olet Hänessä ja sinä olet sapatinlevossa, eikä tarvitsi etsiä lepoa tämän maailman eksyttäjien opista.

• Jumalan tahto ja Jeesuksen pyhäpäivä (sapatti) löytyvät suoraan Raamatusta, josta Jeesus sanoi: "Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus." Joh.17:17. Saatana puolestaan pyrkii eksyttämään laittomuuden opilla ja tuo eksytys tulee "kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.2Tess.2:10

• No hyvää sapattia sinulle sitten. Ole siunattu ja onnellinen uskossasi.

• Kiitos, lähdekin tässä juuri sapattikirkkoon ja sain paljon ystäviäkin mukaan.
      "Ja älkää olko murheelliset, sillä ilo Herrassa on teidän väkevyytenne."" Nehemia 8:10

• Kuka voi olla enempää ulkokullattu kuin adventisti? Hedän oppinsa ei perustu Raamatun Sanaa. Mooseksen laki on ainoa, jossa on sapattisäännöt. Sapattikäskyssä mm. kielletään arkiaskereittein teko. Kirjoitaminen on arkiaskare ja adventistyeille myös valehtelu netissä on heidän tavanomainen puuhansa arkisin. Adventistit tekevät sapattina sitä, mitä yleensä vapaapäivä tehdään; toimittavat omia asioita, ostavat ja matkustavat.
        Mistä ovat peräisin adventistien sapattisäännöt?

• Menetkö palvomaan Baalia sapattikirkkoosi? Valitsit Baalin palvonnan ajankohdan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuka voi olla enempää ulkokullattu kuin adventisti? Hedän oppinsa ei perustu Raamatun Sanaa. Mooseksen laki on ainoa, jossa on sapattisäännöt. Sapattikäskyssä mm. kielletään arkiaskereittein teko. Kirjoitaminen on arkiaskare ja adventistyeille myös valehtelu netissä on heidän tavanomainen puuhansa arkisin. Adventistit tekevät sapattina sitä, mitä yleensä vapaapäivä tehdään; toimittavat omia asioita, ostavat ja matkustavat.
        Mistä ovat peräisin adventistien sapattisäännöt?

Lohjan torilla tänään Adventistit, Helluntalaiset ja Vapaa kirkkolaiset pitivät yhteistä katulähetysevankeliointia. Nuorissa on tulevaisuus eivät ole niin kaavoihin kankistuneita kuin mitä näillä sivuilla on. Tämä kin aika kun täällä solvaatte ja haukutte toisianne voisitte viettää paremmin menemällä ulos todistamaan ihmisille Jeesuksen rakkaudesta ja kertomaan, että hän voi vapauttaa vihasta ja katkeruudesta. Ylistäkää ja kiitäkää häntä joka on antanut meidän kaikkien synnit anteeksi.
        Kiitos ja kunnia Halleluujaa !!!

Armonkerjäläinen.

• Kyllä oli taas hyvää sanaa ja ravitsevaa Raamatun opetusta sapattijumalanpalveluksessa ja väkeäkin oli tullut ihan naapuripitäjästä saakka. Hyvän aterian jälkeen sitten sapatti-iltapäivänokoset ja nyt jaksaa lähteä vaikka luontoon liikkumaan ja ihailemaan Luojan luomistöitä niin kuin silloin "kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat" Job. 38:7

• Yksinkertainen neuvo jokaiselle, joka on kokematon Jumalan Sanasta. Jos joku tulee luoksesi ja ottaa Vanhasta liitoista yksittäisiä jakeita ja vaatii sinua niiden pohjalta tekemään sitä ja tätä niin, niin älä ole vastaan häneltä yhtään mitään, sillä Vanhan Liiton meuhkaaja on mitä todennäköisemmin raateleva susi lammasten vaatteissa.

• Kiitos. Nyt katulähetystyöhän kipin kapin kertomaan evankeliumia Jeesuksesta ja jakelemaan sapattitraktaateja etsiville.

• Se, evankeliumi, mitä adventistit muka julistavat, on toinen evankeliumi ja riivaajien oppeja. Missään Sanan paikassa ei ole käskyä palvoa luotua, eikä missään Sanan paikassa ole mitään viitausta et kukaan olisi, ei edes pakanat, vietänyt luomisen päivää.

• Sinulta, sapatinmelskaaja on jäänyt lukematta: ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Mooseksen laki, johon sapattikäsky kuuluu, oli sekä juutalaisia että pakanoita vastaa; juutalaiset eivät kyenneet täyttämään lain vaatimuksia ja pakanat olivat lakiliiton ulkopuolella.
        Minun Herrani, Jeesus, joka ei ole sinun herrasi, pyyhki pois sapattikäskyn. Onhan Sanassa kirjoitettu: Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Herrasi on sapatti ja muuta herraa, jota pelkäät, sinulla ei ole.
        Olet pelkkä jumalaton, maailman ihminen valheinesi; et vietä sapattia, vaan toimitat arkiaskareita.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulta, sapatinmelskaaja on jäänyt lukematta: ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Mooseksen laki, johon sapattikäsky kuuluu, oli sekä juutalaisia että pakanoita vastaa; juutalaiset eivät kyenneet täyttämään lain vaatimuksia ja pakanat olivat lakiliiton ulkopuolella.
        Minun Herrani, Jeesus, joka ei ole sinun herrasi, pyyhki pois sapattikäskyn. Onhan Sanassa kirjoitettu: Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Herrasi on sapatti ja muuta herraa, jota pelkäät, sinulla ei ole.
        Olet pelkkä jumalaton, maailman ihminen valheinesi; et vietä sapattia, vaan toimitat arkiaskareita.

Etkös ole lukenut että vihamiehiäkin pitäisi rakastaa, vai mitenkäs sinä luet ?

• Tämä tapahtui pakanallisessa maassa "Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille." Apt.16:13

• Sinulta, sapatinmelskaaja on jäänyt lukematta: ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

• Sinun jumalasi nimi on sapatti, joka on paha henkivalta. Palvot luomisen päivää ja muistomerkkiä. Olet riivaajien oma ja kuljet pahojen hengien viemänä etkä vietä edes väitteisisi mukaista sapattia, vaan koko uskontosi on vain ulkokultaisuutta ja valehtelu.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun jumalasi nimi on sapatti, joka on paha henkivalta. Palvot luomisen päivää ja muistomerkkiä. Olet riivaajien oma ja kuljet pahojen hengien viemänä etkä vietä edes väitteisisi mukaista sapattia, vaan koko uskontosi on vain ulkokultaisuutta ja valehtelu.

No oletko sinä hyvänä esimerkkinä hyvästä kristitystä ?

• Anonyymi kirjoitti:

No oletko sinä hyvänä esimerkkinä hyvästä kristitystä ?

Olen hyvä esimerkki kristitystä ja siitä, että Jeesuksen seuraaja kykeneen vastamaan niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen hyvä esimerkki kristitystä ja siitä, että Jeesuksen seuraaja kykeneen vastamaan niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.

Johannesta ja Jaakobia, Sebedeuksen poikia kutsuttiin ukkosenjylinän pojiksi. Itse asiassa Jeesus antoi heille tämän lempinimen. "Herra, tahdotko, että käskemme tulen iskeä taivaasta ja tuhota heidät (niin kuin Eiliakin teki) " Jeesus nuhteli veljiä, ja he kaikki lähtivät kylästä hiljaa pois. Jeesuksen tie on rakkauden tie, ei riidanhaluisen taistelun.
        Jeesuksen rakkauden läsnäolossa Johanneksen kiivaus ja viha muuttuivat rakastavaksi hyvyydeksi ja helläksi myötätunnoksi. Johanneksen ensimäisessä kirjeessä sana "rakkaus" esiinty eri muodoissaan noin 50 kertaa. Rukoillaan että näin kävisi myös meidän elämässä kun Jeesus saa meitä hioa.
        Siunausta sinulle veli saakoon Jeesuksen rakkaus yhä enemmän vallata meitä.

• Kiva kun todistatte toisianne vastaan...
      Näin opetti kaikkivaltias Jeesus KRISTILLISIÄ opetuslapsiaan:
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      ((Kaikkivaltias Jeesus viittaa alempana olevaan raamattunne tähän tekstiin: Apostolien teot:13:6 ))

Joten uskominen krisittyjen raamatun mukaan on eksytyksenä vaarallista!
      Siis, kristityt esiintyvät krisllisten ja heidän Kakkivaltiaan Jumalan ja Jeesuksen Pyhää Nimeen Heitä ja Heidän Pyhää Henkeä pilkaavina.

• Ilmestyskirja on raamatun kiehtovin tarina.
      Se kertoo kristuksen toisesta tulemisesta ja maailmojen sodasta.
      Eli maapallo kävi sotaa maapallomme ulkopuolella
      olevia planeettoja vastaan.
      Esimerkeinä on kuollut meri ja aavikoilta löydettyjä alueita
      joitten "kraatereitten" syntymille ei ole keksitty mitään
      selitystä?

Uskon evoluutioon koska se on Totta.
      Ensimmäinen eurooppalainen ihminen oli neandertalinihminen.
      Kuitenkin nykyihmisen "homosapiens" kehitys on erikoinen
      Alkuihmisen ja nykyihmisen erot ovat niin poikkeavat
      että mistä nykyihminen sai alkunsa?

Itse uskon että nykyihminen on alkuihmisen ja alienin risteytys?

• Kaikki Jumalan omat tulevat kerran kumartamaan ja palvomaan Jumalaa sapattina, niin kuin silloin alussa, ennen kuin antikristus muutti sapatin arkipäiväksi "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa ...ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Room.14:11,Jes.66:23. Huomaa sana "kaikki!" paitsi ne, "jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua." 2Tess.2:10

• Kumartuvatko adventistit ylipäätään kirkoissaan? Ja ketä he oikeastaan palvovat? Onko adventistien kirkkojen ulkopuolella avoimia joukkohautoja? Ne, jotka Jesasan mukaan kumartaen rukoilevat, myös katselevat ruumiita: kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita,
        Kuuluuko ruumiitten katselu adventistien sapattipalvelukseen? Uuden kuu päivän viikonpäivä saattaa vaihdella. Entä jos uuden kuun päivä onkin viikon ensimmäinen päivä?

• Kaikkivaltias Jeesushan ei käskenyt omien kristillisten opetuslapsien saarnata muiden oppeja vaan kaikkea sitä mitä Hän itse oli heille opettanut ja käski opettaa pitämään ne opit.
        Joten Paavalilaisuuden herroja niihin uskomaan eksytettyjen tulisi palvelvella niiden omiin nimiin:

24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        ((( viitaten mm yllä olevaan Apostolien teot:13:6 tekstiin:)))

"Herra Jumala" tai/ja "Herra" on Kaikkivaltiaan Jumalan tai/ja Kaikkivaltiaan Jeesuksen asettamista maallisen tittelin ala-arvoisuuteen.

Lainattuja tekstejä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
        Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.
        Sittemmin (1800-luvun lopulla) herra-sanan merkitys on laajentunut tarkoittamaan mitä tahansa arvostettua tai vaikutusvaltaista miespuolista henkilöä, tai yksinkertaisesti aikuista miespuolista henkilöä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
        Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.

HERR A < > A ERRHE tarkoittaa "Jumalan erehdys/virhe". Sitä titteliä ei tunneta Sielujen Valtakunnassa. Taivasten Valtakuntaa ei nimittäin ole (Tuomaan Evankeliumi) vaan oikeaoppisesti on Sielujen Valtakunta. Piru osoittelee taivaalle missä ei ole mitään, ja tyhmä uskoo näkevänsä jotain vaikkei siellä mitään ole.

2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."
        Kuka tuo hän on? Oliskohan itse pääpiru.

Toisessa raamatussani sama asia on näin:
        3.Herra on soturi, Jahve on hänen nimensä.

Satanisti: "Minä olen herra."
        Saatananpalvoja: "saatana on herra."

Jumala on Jumala
        Jeesus on Jeesus
        Pyhän Henki on Pyhä Henki

• Oisko mitenkään mahdollista että nämä sabatin orjat menisivät omalle saitille. Vapauteen Kristus meidät vapautti, älkää siis uudelleen anatutuko orjuuden ikeeseen.

• Ystävä, "kuule minua; vaikene, niin minä opetan sinulle viisautta... 'Katso, Herran pelko-se on viisautta, ja pahan karttaminen on ymmärrystä'.Job.33:33, 28:28. Jumalan sanaa kannattaa seurata ja ennen kaikkea Jeesusta, joka on tie, totuus ja elämä ja joka tapansa mukaan meni sapattina jumalanplalvelukseen. Jumalan sanan hylkääjillä ei ole viisautta."Katso, he ovat hyljänneet Herran sanan-mitä heillä on viisautta?" Jer.8:9

• Joskus jopa adventisti kirjoittaa totta. Tässä totuus adventisteista: Jumalan sanan hylkääjillä ei ole viisautta. Adventisteillaä ei ole viisautta sillä kaikki tiedon ja viisauden aarteet ovat kätketyinä Kristuksessa Jeesuksessa.

• Toistat samaa valhetta: "joka tapansa mukaan meni sapattina jumalanplalvelukseen". Synagoogissa ei toimitettu jumalanpalvelusta, vaan temppelissä uhrattiin eläimiä ja toimitettiin vanhan liiton käskyjen mukaista jumalanpalvelusta.

• Aamen!

• Adventistit, tämä on kristillinen palsta ja käsittelee helluntailaisuutta. Ettekö osaa lukea? Adventistielle on oma palsta, jossa voitte jakaa valheita ja katsoa kuka on paras valehtelija tai kuka kopioi parhaat eksytykset.

• Anonyymi kirjoitti:

Adventistit, tämä on kristillinen palsta ja käsittelee helluntailaisuutta. Ettekö osaa lukea? Adventistielle on oma palsta, jossa voitte jakaa valheita ja katsoa kuka on paras valehtelija tai kuka kopioi parhaat eksytykset.

Mistä tiedät kuka on advari ja kuka provo ?

kysynpävaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Adventistit, tämä on kristillinen palsta ja käsittelee helluntailaisuutta. Ettekö osaa lukea? Adventistielle on oma palsta, jossa voitte jakaa valheita ja katsoa kuka on paras valehtelija tai kuka kopioi parhaat eksytykset.

Kun Jumalan sana ei kelpaa, niin pitää seurata anttia.

• Sananlasku sano: "Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka." Sanl.4:8 Jumalalla on vilpittömiä lapsia kaikkialla, joiden polulle täysi valo ei ole vielä loistanut, kun sitä ei ole opetettu ja siksi monet noudattaa vain yhdeksää käskyä kymmenestä, "eikä vajaata voi täydeksi laskea."Saarnaaja 1:15.
      Jumala sanoo: "Loistakoon valkeus pimeydestä"2Kor.4:6 Monet ovat jo kääntyneet seuraaman sapattitotuutta, kun ovat saaneet Jeesuksen elämästä ja Jumalan sanasta kirkkaampaa valoa, "joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka." Sanl.4:8

• No nyt kirkastui. Jumalahan pelastaa meidät yksin armosta, uskon kautta Jeesukseen ja sanoo uskoville "ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne... ja maa kirkastui hänen kunniastansa." Hes.20:20, 43:2

• Oletko juutalainen? Kirkautesi on pimeyttä, siis menepä sinne omalle pimeyden palstalle riekkumaan valheitasi. Tämä on kristillinen palsta ja otsikko on helluntailaisuus.

• Älkää jauhako soopaa! Jumalasta ei ensimmäistäkään havaintoa, turha pelotella ja palvoa.

• Näkyvät Jumalan teot, esimerkiksi luonnossa, todistavat Jumalasta samoin kuin sapatti, jolle ei löydy mitään muuta perustaa kuin se, että kuutena päivänä Jumala loi maan ja taivaan ja lepäsi sapattina. "Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolusta" Room.1:20

• Adventistien sapatti on elävä olento, henkivalta, adventistien jumala. Niin, advetistit: Älkää jauhako soopaa!

• Tämä on Herran sana. "Kuulkaa Herran sana, te, jotka olette aralla tunnolla hänen sanansa edessä... pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne... "Herran sana, jonka olet puhunut, on hyvä". Jes.66:5, Hes.20:20,Jes.39:8

• Niin, osatko jo vastata, oletko juutalainen? Ymmärrätkö kysymyksen, vai ovatko adventistien henkivallat pimittäneet järjen valosikin?
        "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen".
        Vastaa, olen tai en ole juutalainen.

• Kyllä, olen juutalainen sisäisesti niin kuin kaikki uudestisyntyneet kristityt, "Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu, vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen...Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan." Room.2:28,29, Gal.3:29. Siksi iloitsen kaikien todellisten Jeesuksen seuraajien kanssa myös sapatista, joka on Jumalan lahja meille uudestisyntyneille Jeesuksen omille.

• Adventisti, et ole uudesti syntynyt, sillä eihän sapatin melskaaminen ketään uudesti synnytä. Et ole Jumalan oma, vaan sielunviholinen orja kaikkin eksytyksinesi ja riivaajien oppeinesi.

• Et tiedä uskosta Jeesukseen yhtik̈́äs mitään, muka uudesti syntynyt, Keksit tökerön valheen.

• Silloinhan me kaikki uudestisyntyneet kristityt ollaan juutalaisia, ainakin sisällisesti.

• Adventisti, koska vaadit kristittyjä noudattamaan juutalaisten ulkoisia tapoja ja otit Mooseksen lain alaisen kohdan harhasi tueksi, niin kysyin, oletko juutalainen, Israelin kansaa, en kysynyt mitään hengellisestä juutalaisuudesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Adventisti, koska vaadit kristittyjä noudattamaan juutalaisten ulkoisia tapoja ja otit Mooseksen lain alaisen kohdan harhasi tueksi, niin kysyin, oletko juutalainen, Israelin kansaa, en kysynyt mitään hengellisestä juutalaisuudesta.

Montako adventistia tällä palstalla kirjoittelee ? ja jos sinun mielestä joku on niin voit varmaan sen todistaa !

• Minulla on Israelin kansalaisoikeus, kuten kaikilla uudestisyntyneillä, Kristuksen vastaanottaneilla uskovilla "että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa...mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä...Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä," Ef.2:12,13,19
      On suuri etuoikeus kuulua Jumalan perheeseen ja päästä osallisiksi kaikista Aabrahamille annetuista lupauksista. Aabraham pyhitti sapatin samoin kuin muutkin Jumalan profeetat ja Jeesus "Aabraham kuuli minua ja noudatti, mitä minä noudatettavaksi annoin, minun käskyjäni, säädöksiäni ja opetuksiani."1Moos.26:5

• Et taatustu kuulu Jumalan perheeseen.
        Kuulut sielunvihollisen ja valheen isän orjalaumaan. Keksitkö vielä tökerömpiä valheita kuin tämä: "Aabraham pyhitti sapatin samoin kuin muutkin Jumalan profeetat".
        Olet isäsi kuva ja teet isäsi tekoja, eli väännät Sanaa kieroon ja valehtelet.

• Vai ei Herran antama sapatti kelpaa!? "Voi syntistä sukua, raskaasti rikkonutta kansaa, pahantekijäin siementä, kelvottomia lapsia! He ovat hyljänneet Herran, pitäneet Israelin Pyhää pilkkanansa, he ovat kääntyneet pois..."Näin sanoo Jumala: Miksi te rikotte Herran käskyt omaksi onnettomuudeksenne? Koska te olette hyljänneet Herran, hylkää hänkin teidät."Jes.1:4, 2Aik.24:20

• Adventistit kirjoittavat itsestään: "olette hyljänneet Herran, hylkää hänkin teidät."

• Jumala kysyy;" Miksi te rikotte Herran käskyt omaksi onnettomuudeksenne?"2Aik.24:20

• Nimenomaan sapattikäskyn?

• Mitä sapatti kertoo Jeesuksesta?

• Paljonkin. Jeesus on Luoja, joka lepäsi sapatin ja lepäsi myös lunastustyönsä täytettyään.
      Siksi paholainen kätyreineen vihaa sapattia, koska sapatti pitää Jeesuksen aina uskovan mielessä. Sapatti auttaa myös valvomaan ja odottamaan Jeesuksen paluuta, kun on aikaa lukea Raamattua ja käydä Jeesuksen tavoin jumalanpalveluksessa saamassa siunauksia Jumalan sanasta. Näin tulisi kaikkien uskovien tehdä, koska Jeesus sanaa: "Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä." Luuk.21:36

• Adventisti todistaa sen, ettei hän ole uskossa Jeesukseen, eikä hänellä ole mitään ymmärrystä Jumalan ilmoituksesta. Kukaan uudesti syntynyt Jeesuksen seuraaja ei voi kirjoittaa näin kummallista: "sapatti pitää Jeesuksen aina uskovan mielessä".
        Sanan mukaan Jumalan antaa omilleen Pyhän Hengen. Pyhä Henki todistaa uskovan Hengen kanssa, että hän on Jumalan lapsi.
        Adventisti on asettanut sapatin Pyhän Hengen tilalle. Jeesuksen Henki auttaa Jumalan omia valvomaan ja johdattaa kaikkeen totuuteen ja kirkastaa, ei sapattia, vaan Jeesusta.
        Adventistien sapatti ei ole viikonpäivä, vaan sapatilla on elävän olennon piirteitä: "Sapatti auttaa myös valvomaan ja odottamaan".
        Adventistien sapatti on henkivalta ja riivaaja.

• Sapatin vastustajille Jeesus sanoo "Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."Mark.7:8

• Adventistien mukaan alkuseurakuntakin noudatti perinnäissääntöä: Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        Eikö sapatinvietto ole nimen omaan perinnäisääntö; viettiväthän juutalaiset tapojen mukaan lauantaisin vapaapäivää?

• Joosua 22:19 " Älkää kapinoiko Herraa vastaan älkääkä kapinoiko meitä vastaan ...vaan pyhittäkää sapatinpäivä, niinkuin minä käskin teidän isienne tehdä" Jer.17:22

• Adventisti silppuaa Ramattua samalla tapaa kuin hänen isäntänsäkin, sielunvihollinen.
        (paholainen) sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'.
        Sekä 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta' että He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi', löytyvät Psalmien kirjasta, mutta siitä huolimatta ovat sielunvihollisen sanoma.
        Samoin adventistin silput löytyvät Raamatusta, mutta eivät ole Jumalan Sanaa, vaan hänen omaa riivaajien oppiaan.

• Hallitus hapartoi iolman lämpenemisen syytä turpeesta. Oikea syy on Ilm 16: 8, 9

• Raamatun hyvä neuvo kaikille uskoville on tämä "Uskokaa Herraan, Jumalaanne, niin te olette hyvässä turvassa, ja uskokaa hänen profeettojansa, niin te menestytte...
      ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne." 2Aik.20:20, Hes. 20:20

• Jumalan neuvoo Sanassaan: Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä (Krisituksen) oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
        Adventistien oppi ei ole Kristuksen oppi, vaan oppi sapatista. Adventisten oppi on toinen evankeliumi ja heillä on toinen jeesus.
        Adventisteilta pitää tukkia suut ja ovet: sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa. Jeesuksen omien pitää varoa, etteivät he tule osalliseksi adventistien valheisiin ja Jeesuksen opetuslasten pitää varoa, etteivät tule osalliseksi ellen-noidan pahoihin tekoihin.
        Kristuksen oppi ja Herran Jeesuksen omat sanat: Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Adventistit asettavat aina Jeesuksen rinnalle oman jumalansa, sapatin ja oikeastaan heidän sapattinsa on Jeesuksen ylääpuolella.
        Adventistien oppi ei ole Kristuksen oppi. Joka sanoo adventistin tervetullleeksi: joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

• Jeesus kysyy: "Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?"Joh.8:46 Onko syy se, että "Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä." Joh.8:44. Johannes paljastaa sielunvihollisen hyökkäyksen Jeesusta vastaan, kun piru yrittää turhaan valheillaan kumota Jeesuksen sapatin "Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä... sillä totuutta minun suuni haastaa"1Joh.2:4, Sanl.8:7

• Adventismi on harhojen uskonto. harhaluulo on "perusteeton voimakas uskomus, josta henkilö pitää kiinni itsepintaisesti, vaikka esitettäisiin sen kumoavia perusteluita tai todisteita". (wikipedia)
        Raamatussa ei ole adventistien kuvittelemaa sapattituskontoa.
        Esimerkisi adventistien harhaluulo siitä, että Jeesuksen käskyt ovat yhtä kuin kuin vanhan liiton kymmenen käskyä, on harhaluulo ja perusteeton uskomus.
        Sanassa on hyvin selvästi ilmoitettu Jeesuksen käskyt: Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne. Vaikka kuinka vääntäisi, niin Jeesus ei sanonut antavansa sapattikäskyä ja muutamaa muuta Mooseksen lain käskyä seuraajiensa täytettäväksi.
        Advntistit eivät usko Jumalan Sanaa, vaan ovat paatuneina ovat ottaneet Sana ilmoituksen tilalla oman oppinsa.
        Adventistit ovat pahoja ja paatuneita, ulkokullattuja maailman ihmisiä, jotka näyttelevät hurskasta ja jumalista ihmistä.

• Psalmissa 19 jakeessa 7 kerrotaan, miten tyhmästäkin voi tulla viisas, kun noudattaa sapattia "Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan."

• Valehtelet päin silmiä. Olet niin pöhöttynyt omassa riivaajien opissa, että luulet toisia lukutaidottomiksi.
        Ensinnäkin Raamatun silppusi ei puhu yhtään mitään sapatista, ei myöskään yhtään mitään Mooseksen laista. Mooseksen laki ei ollut täydellinen.

• Tottahan tuo on, että Nobel-palkinnon saaneista suurin osa pyhittää sapatin Jumalan sanan mukaan ja kristityt sapatinpyhittäjät ovat kaikkein korkeimmin koulutettuja ja viisaimpia, "Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustansa lähtee tieto ja taito" Sanl.2:6

• Luuletko tosiaan, etteivät kristityt osaa lukea? Olet ilmeisti itse niin riivaajien veimänä ja sapatin ellen-houreissa, että näet harhoja. Tässä ei puhuta mitään sapatista. "Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustansa lähtee tieto ja taito" .
        Jumala antaa viisautta, mutta olet ottanut Jumalan tilalle toisen jumalan, sinun epäjumalasi, sapatin.

• Muistomerkin palvojien ymmärtämätön sydän on pimentynyt. Sana vakuuttaa: Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
        Siis jos osaitte lukea, niin huomisitte Jumalan antavan viisautta, ei niin kuin harhoissanne kuvitelette muistomerkin pyhittäjille vaan niille, jotka anovat uskossa ollenkaan epäilemättä.

• Herran kymmenen käskyn laki on täydellinen, mutta kun siitä on toinen käsky, joka kieltää jumalankuvien tekemisen ja kumartamisen, poistettu, ja sapattikäsky muutettu arkipäiväksi, niin täydellinen Jumalan laki muuttuu epätäydelliseksi ja siksi on palattava sapatin pyhittämiseen ja lakattava kuvia kumartelemasta. " Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan." Ps.19:7

• Mooseksen laki, johon palvotut ja kuin Jumalan asemassa olevat kymmenen käskysanaa kuuluvat, on Sanan mukaan heikko ja voimaton ja kirkkautta vailla.
        Kymmenen käskyä olivat kirjoitettuna Vanhan liiton lain tauluihin: kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin.
        Jumala antaa omilleen Pyhän Hengen, jota jumlattomat maalman ihmiset adventistit, eivät voi ottaa vastaan.
        Uskosta osattomat adventistit, eivät tunne eivätkä ole osallia Uudesta Liitosta: Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
        laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.

• Valheen puhujan tunnistaa tästä Raamatun luotettavasta testistä: "Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.1Joh.2:4.
      Sapatin halveksijat hylkäävät ennenkaikkea sen antajan, eli Jeesuksuksen, joka on tie, totuus ja elämä, "ja totuuden puhuja on heille kauhistus." Aamos.5:10
      Jeesuksen omat seuraavat kuitenkin Jeesusta sapattinakin. Jeesus sanoo: "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua." Joh.10:27
      Jeesus pyhitti sapatin "ja kaikki oikeamieliset seuraavat sitä" Ps.94:15

• Adventisti olet ottanut Jeesuksen tilalle on jumalasi, riivaajan ja pahan henkivallan, jota sapatiksi kutsut.
        Sanassa on profetia Jeesuksesta: "Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan". mutta harhoissa kuvittelet sapatin olevan se, joka ota vastaan sanotaan, vaikka Raamattu puhuu Jeesuksesta.
        Hän (Jeesus) on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'. Jokainen, joka kaatuu siihen kiveen, ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
        Näetkö, sapatti ei ole se kivi jonka ruhjoo, vaan Jeesus.

• Seuraamme nimenomaan Jeesusta, kun pyhitämme sapatin ja teemme, mitä Jumala sanoo, kun taas monet luulevat lainrikkomisellaan perille pääsevänsä, mutta kuulevatkin viimeisellä portilla lainantajan sanat: " 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." Matt.7:23

• Laittomuus on sitä mitä adventistit ja toraistit tekevät palstalla: valhetta ja vääryyttä.

• Sapatti on ihmisen palvelija. Se on asetettu ihmiselle siunaukseksi. Fariseukset olivat tehneet sapatista taakan, mutta Jeesus joka oli alussa ollut sapattia asettamassa, on erityisessä mielessä myös sapatin Herra ja voi siten palauttaa sapatille sen alkuperäisen laissa tarkoitetun merkityksen ja luonteen" tässä arkkipiispa Erkki Kailan kommentti, kirjasta Jeesuksen elämä, siv, 106

Kun lukee näitä tekstejä mitä tällä sivulla on niin mitä te saatte siitä, että haukutte toisianne. Kumpikaan ei muuta kantaansa, Jos joku ei ole samaa mieltä kanssani niin silloin olet paholaisen oma. Jos kadulla tapaisitte toisenne olisitteko toistenne kurkussa kiinni ? Sivustakatsoja.

• Advetistit ilmaisevat hyvin selkästi sapatin oleva elävä olento. "Sapatti on ihmisen palvelija". Kristittyjä eivät sapatit eivätkä muutkaan pahat henget palvele, vaan Jumalan enkelit palvelevat Jeesuksen omia.

• Sapatin pyhittäjiä alkaa olla jo joka kuppikunnassa yhä lisääntyvässä määrin, kun Pyhä Henki avaa Raamatun sanan totuuksia. Herran kansa pyhittää sapattia, monet helluntalaiset ovat jo ottaneet totuuden valon vastaan ja pyhittävät sapatin, Vapaakirkon sananjulistajia on liittynyt sapattia puolustavien riveihin, luterilaisten silmät ovat avutumassa ja näin Jumala kokoaa kansan, jonka tuntomerkki löytyy Ilmestyskirjasta "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon" Ilm.14:2

• Kun kansa alkaa etääntymään Jumalan Sanasta ja Pyhä Henki ei enää johdata kristittyjä, alkavat lihan teot ja kirkkojen omat säännöt johdattamaan kristittyjä. Mutta se, että monet lankeavat pois armosta ja uskosta, ei tee epäuskoa ja lihan tekoja hyväksyttäviksi Jumalan silmissä.

Et erota Moosesta ja Jeesusta toisistaan. Jeesus on uuden liiton välimies. Mutta Mooses oli vanhan, jo lakkautetun liiton välimies. Mooseksen käskyt eivät ole samat kuin Jeesuksen käskyt. Olet korottanut Mooseksen Jeesuksen yläpuolelle.
        Jeesus itse opettaa: Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne. Jeesus puhuu uudesta käskystä ei sapattisäännöistä eikä kymmenestä käskystä, vaan uudesta käskystä. Ns. kymmenen käskyä olivat kirjoitettuna kiviin, vanhan liiton lain tauluihin.
        Et tunne sanana 'uuden' ja 'vanhan' eroa, vaan sinulle vanha ja uusi ovat sama.
        Jeesus itse sanoo: Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
        Jeesus ei sanonut löytyykö kymmenen käskyn noudattajia tai sapatin viettäjiä, vaan löytyykö uskoa, uskoa siihen, että Jeesus on Tie ja Totuus ja Elämä.
        Antikristus saattaa hyvinkin ottaa käyttöön jonkinlaisen Mooseksen lain, eksyttääkseen jos mahdollista valitutkin. On helppo tokaista: " eihän Mooseksen laissa mitään väärää..."

• Jeesus päätti vuorisaarnansa kuvaukseen kahdesta rakentajasta. Tyhmä rakentaja ei noudattanut Jumalan tahtoa ja rakensi hiekalle. Viisas rakentaja rakasti Jumalaa ja noudatti hänen tahtoaan, rakensi kalliolle ja hänen rakennuksensa kesti myrskyn. Oletko viisas vai tyhmä? "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa...Minä tahdon alati noudattaa sinun lakiasi, aina ja iankaikkisesti."Matt.5:19,Ps.119:44 "
      Uskova, joka "vaeltaa minun käskyjeni mukaan ja noudattaa minun oikeuksiani, niin että tekee sitä, mikä oikein on-hän on vanhurskas, hän totisesti saa elää, sanoo Herra, Herra." Hes.18:9

• No, pidäpä koko Mooseksen laki pienimpään pilkkuun. Raskenna elämäsi Mooseksn käskyjen varaan, kaikkeen, mihin itse pystyt ja pelasta itse itsesi.
        Mutta Mooses ei ole se kallio, jolle kristityt rakentavat, vaan kristityt rakentavat elämänsä Kristus kalliolle.
        Jeesus on pelastaja pelastuksen kallio.

• Älä kuule ala tumppaamaan sinne lain alle meitä sapattia pitäviä kristittyjä. Etkä tiedä, että Mooseksen laki on kumottu jo 2000 vuotta sitten, kun temppelin esirippu repesi ja Jeesus kuoli Golgatalla? Nyt pelastumme armosta, kun uskomme Jeesukseen. Tule sinäkin tänne armon alle ja sapatin lepoon, niin saat siunauksia Jumalalta joka sapatti.
      "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja" Ef.2:8

• Kommentisi on käärmeen myrkkyä ja jumalottoman ihmisen pahuutta ja häijyyttä. Jauhat tyhjää. Puheesi on sekä on on ja ei ei.
        Herra Jeesus, jota et tunne, sanoo: vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
        Kommenttisi on pahasta.
        Itsestäsi kirjoitit: Etkä tiedä, että Mooseksen laki on kumottu jo 2000 vuotta sitten. Sapatti käsky kuului ns. kymmeneen käskyyn, siis vanhan liiton lakiin. Sapttikäsky kumottiin jo pari tuhatta vuotta sitten; et ymmärrä edes sitä, mitä itse kirjoitat. Ainoa Sana kohta, mistä löytyy sapattikäsky, on lain taulut ja Mooseksen laki. Lain tauluista on todistettu: "ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen". Lain tauluihin kirjoitettu sapttikäsky on pyyhitty pois.
        Se sapattilaki, mikä adventisteilla on, on suoraa riivaajilla ja pimeydestä. Adventistien sapattikäskyä ei löydy Jumalan ilmoituksesta.
        Jumala ei siunaa valheitasi ja eikä kauheaa epäumalan palvelustasi.

• Ai, en saa kirjoittaa helluntaisuudesta hellaripalstalle??? Onpa adventistilla pöhötystä ja olet paisunut ulkokultaisuudessasi..Menepä jo vihdoin omalle sapattipalstallesi. Tämä palsta käsittelee kristinuskoa, johon harhasi eivät kuulu.

• Anonyymi kirjoitti:

Kommentisi on käärmeen myrkkyä ja jumalottoman ihmisen pahuutta ja häijyyttä. Jauhat tyhjää. Puheesi on sekä on on ja ei ei.
        Herra Jeesus, jota et tunne, sanoo: vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
        Kommenttisi on pahasta.
        Itsestäsi kirjoitit: Etkä tiedä, että Mooseksen laki on kumottu jo 2000 vuotta sitten. Sapatti käsky kuului ns. kymmeneen käskyyn, siis vanhan liiton lakiin. Sapttikäsky kumottiin jo pari tuhatta vuotta sitten; et ymmärrä edes sitä, mitä itse kirjoitat. Ainoa Sana kohta, mistä löytyy sapattikäsky, on lain taulut ja Mooseksen laki. Lain tauluista on todistettu: "ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen". Lain tauluihin kirjoitettu sapttikäsky on pyyhitty pois.
        Se sapattilaki, mikä adventisteilla on, on suoraa riivaajilla ja pimeydestä. Adventistien sapattikäskyä ei löydy Jumalan ilmoituksesta.
        Jumala ei siunaa valheitasi ja eikä kauheaa epäumalan palvelustasi.

Mitä kumottiin ristillä ? Kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen, jotka varjona esikuvallisesti viittasivat Kristukseen, kuten uhrilait, ne kumoutuivat ristillä. Enää ei tarvitse uhrata karitsoita, katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnit.

Jeesus ei tullut kumoamaan lakia ja profeettoja.

1234567---

• Alkukristillisyyteen kuului sapatti joka viikkoisena pyhäpäivänä vuosisatoja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen, kunnes toteutui Raamatun ennustus antikristillisestä vallasta, joka "pyrkii muuttamaan ajat ja lain," Dan.7:25. Lopunaikana Jumala erottaa omansa vallitsevasta luopumuksesta ja julistaa autuaaksi eli onneliseksi ne kristityt, jotka viettävät sapattia. Haluathan sinäkin tämän onnen ja ilon osaksesi? "Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko...Halleluja! Autuas se mies, joka Herraa pelkää ja suuresti halajaa hänen käskyjänsä!" Jes.56:2, Ps.121:1