Multikatkera ihminen

Jermu

Sanaa saa vapaasti muokata ja käyttää..
Millainen olis multikatkera ihminen? Onko se sitä, että katkeruus vihertää naamalla ja valokuviinkin pitää sutata lisää väriä, ettei näyttäis avaruudesta tulleelta uffo-mieheltä.
Miksei multikatkera ihminen opi olemaan rennosti toisten kanssa, vaan hän sylkee mukavienkin hahmojen päälle niin reaalissa, kuin netissäkin. Onko multikatkeran mahdotonta uskoa siihen, että joku on ihan oikeasti samaa mieltä jostain hänen kanssaan?

37

1791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maron

Minä olen varmaan multikatkera ihminen, kun otan itsestäni kuvia ja sitten kuvankäsittelyohjelmalla hieman "kaunistelen" niitä. Ai kun on kiva huomata että tällänen viidenkympin korvissa oleva vanha kalkkuna on vielä niin hemmetin hyvän näköinen!!!!!!!!!
      Se on enemmänkin toivoa siitä että kuva pitäisi paikkansa,
      älypäähän laitoin fiksatun kuvani niin joku nuori juippi kirjoitti että "hei sinä kaunis nainen haluaisin tavata sinut" voi hyvät hyttyset sentään kun olisin treffit tehnyt olisi pojalle tullut pisut housuun kun olisi nähnyt vanhan kurpan odottamansa upean blondin sijaan. Ai kun kuvankäsittely on ihanaa!!
      Mutta en silti kyllä tunne olevani mitenkään katkera päinvastoin, en enää haluaisikaan olla parikymmpinen.
      Olenko teidän toisten mielestä katkera? lupaan että en ole katkera vastauksistanne!!!!

• taikanainen

katkera, varmana ihan multina....en enään tiedä mikä olen, osaatko kertoa :)))
        aamulla herätessä kaikki oli vielä selvää...

jaaa, sinäkö katkera, en ole huomannut vielä :)

• maron
        taikanainen kirjoitti:

vain siitä että en ole ollenkaan katkera. Joskus kuuntelee ihmisten juttuja huuli pyöreänä ja ajattelee etten kyllä tuohon porukkaan sovi, kun en osaa olla katkera, silloin haluaisin osata olla, että voisin ujuttautua joukkoon katkerien vanhojen harppujen:) :)

• taikanainen
        maron kirjoitti:

vain siitä että en ole ollenkaan katkera. Joskus kuuntelee ihmisten juttuja huuli pyöreänä ja ajattelee etten kyllä tuohon porukkaan sovi, kun en osaa olla katkera, silloin haluaisin osata olla, että voisin ujuttautua joukkoon katkerien vanhojen harppujen:) :)

olemaan sama tunnelma tuon joukkoon kuulumattomuuden kanssa, tahtoo nuo huulipielet pyrkiä ylöspäin vaikka kuinka yrittäis ottaa peruslukemat...

• Jermu

ja levität katkeruuttasi pitkin poikin palstaa..
        Tai siis sellaista saat helposti kuulla täällä, jos vahingossakin sanot olevasi onnellinen. Varo siis onnen kanssa. Parasta olisi siis ostaa tuhkaa ja ripotella sitä päälleen...

• Jermu
        taikanainen kirjoitti:

Aamusta iltaan katkera TaikaJermu..Kjähähäää!
        Ainiin, katkerat huomenet sinulle.

• taikanainen
        Jermu kirjoitti:

Aamusta iltaan katkera TaikaJermu..Kjähähäää!
        Ainiin, katkerat huomenet sinulle.

huomenta vaan toiselle, oletko katkeruudeltasi saanut nukutuksi, kjäh ja köh...

Mä pyöriskelin aikani, sitten uni vei mennessään, ja taas tiedän kuka olen :))
        saas nähdä kunhan iltaan päästään......

• Jermu
        taikanainen kirjoitti:

huomenta vaan toiselle, oletko katkeruudeltasi saanut nukutuksi, kjäh ja köh...

Mä pyöriskelin aikani, sitten uni vei mennessään, ja taas tiedän kuka olen :))
        saas nähdä kunhan iltaan päästään......

Unipotku valmiiksi, niin ei tartte pyöriä turhaan. Kjäh!

• T.R.maalari.N

Joskus sitä miettii... josko katkeruus onkin jollain tapaa pelon synonyymi...
      On ihmisiä jotka suojaavat sisintään ja suurta herkkyyttään puremalla?

• Jermu

Tossa voi olla jotain itua..Itse olen aina ajatellut, että sellainen katkera ihminen on vain kokenut jotain tappioita elämässään ja ei pääse niistä irti ja se valo ei mahdu sitten tupaan..
        Se herkkyyden suojeleminen olisi sitten sen arkuuden, pelon tai ääripäissä jonkunlaisen ulospäinsuuntautuneiden tunteiden ilmaisun "vamma". Vaikea sanoa.

• jokinen

Kaikki mitä ihminen tekee on oman sisimmän vahvistamista tai suojelemista. Asearsenaaliksi kelpaa tiukan paikan tullen kaikki; valheet ja itsepetokset, 'kuurous' ja 'sokeus', astalot, tikarit ja porkkanat...
        On nääs hirveä hinku säilyä hengissä...

• T.R.maalari.N
        jokinen kirjoitti:

Kaikki mitä ihminen tekee on oman sisimmän vahvistamista tai suojelemista. Asearsenaaliksi kelpaa tiukan paikan tullen kaikki; valheet ja itsepetokset, 'kuurous' ja 'sokeus', astalot, tikarit ja porkkanat...
        On nääs hirveä hinku säilyä hengissä...

selviää hegissä porkkanalla;))

*saivartelee;))))))*

• T.R.maalari.N
        Jermu kirjoitti:

Tossa voi olla jotain itua..Itse olen aina ajatellut, että sellainen katkera ihminen on vain kokenut jotain tappioita elämässään ja ei pääse niistä irti ja se valo ei mahdu sitten tupaan..
        Se herkkyyden suojeleminen olisi sitten sen arkuuden, pelon tai ääripäissä jonkunlaisen ulospäinsuuntautuneiden tunteiden ilmaisun "vamma". Vaikea sanoa.

herkkyys mielestäsi vamma ?

• Jermu
        T.R.maalari.N kirjoitti:

herkkyys mielestäsi vamma ?

Vaan siitä, että sen ulospäin suuntaaminen ei kaikilta onnistu..Ikäänkuin siinä olis joku "vamma" tai este. Sellaista tarkoitin.

• taikanainen
        T.R.maalari.N kirjoitti:

selviää hegissä porkkanalla;))

*saivartelee;))))))*

juuri kun ajattelin kirjoittaa että kun porkkanalla tirpasee ohimoon niin eiköhän se sisin pysy suojassa :))

• T.R.maalari.N
        taikanainen kirjoitti:

juuri kun ajattelin kirjoittaa että kun porkkanalla tirpasee ohimoon niin eiköhän se sisin pysy suojassa :))

porkkanan OHIMOON tirpaisua ... huomannut ajatellakaan;))

• Olisiko niin

Ei aina tarvitse vitsailla

• Jermu

niin en kuitenkaan aina. Tässä avauksessa on puolet vitsiä ja puolet totta. Jos osaa ottaa sen vitsin huumorilla, niin pystyy vastaamaan kysymykseen ilman sen kummempia ennakkolatauksia. Näin olin ajatellut tätä juttua.

• Olisiko niin
        Jermu kirjoitti:

niin en kuitenkaan aina. Tässä avauksessa on puolet vitsiä ja puolet totta. Jos osaa ottaa sen vitsin huumorilla, niin pystyy vastaamaan kysymykseen ilman sen kummempia ennakkolatauksia. Näin olin ajatellut tätä juttua.

Kaikki kun eivät ajattele sinun tavallasi/ole ajatustenlukijoita ;D

• Jermu
        Olisiko niin kirjoitti:

Kaikki kun eivät ajattele sinun tavallasi/ole ajatustenlukijoita ;D

Kun olen näitä palstoja katsellut, niin taitaa tuo ajatustenlukutaito olla enempi sääntö, kuin harvinainen sattuma.

• Olisiko niin
        Jermu kirjoitti:

Kun olen näitä palstoja katsellut, niin taitaa tuo ajatustenlukutaito olla enempi sääntö, kuin harvinainen sattuma.

Muutamat vaikuttavat tietävän enemmän ajatusmaailmastani kuin minä itse ;D

• Olisiko niin kirjoitti:

Muutamat vaikuttavat tietävän enemmän ajatusmaailmastani kuin minä itse ;D

se on aivan tosiasia.

Tietysti toinen tuntee paremmin hekilön ajatusmaailman,kuin itse,Hän antaa ajatuksistaan selvän kuvan kirjoituksillaan,kun taas itse lataa ajatuksenaankin sellaista,mitä ei edusta vaan kuvittelee mielessään olevansa.
        Oli sitten perässä D tai ei.

• Olisiko niin
        emw34 kirjoitti:

se on aivan tosiasia.

Tietysti toinen tuntee paremmin hekilön ajatusmaailman,kuin itse,Hän antaa ajatuksistaan selvän kuvan kirjoituksillaan,kun taas itse lataa ajatuksenaankin sellaista,mitä ei edusta vaan kuvittelee mielessään olevansa.
        Oli sitten perässä D tai ei.

TOIVON että vitsailit?

TOIVON että vitsailit?

diplomaattisemmin,ei savua ilman tulta.

Mutta jotain perää kuitenkin,eli ei pelkästään vitsi vaan myös pieni sarkastinen huomiokin.

ps,ja vain subjektinen heitto tietysti ja siksi ei niin vakavasti olettava "totuus".
        Siinä monimielinen totuus toisin sanoin.

Mutta en kuitenkaan loukkaukseksi ole tarkoittanut kenellekään,siitä haluan sentään irtisanoutua ja siten toivon sen tulevan huomioiduksi vain karrikoituna sanailuna,jos kelpaa.

• Olisiko niin
        emw34 kirjoitti:

diplomaattisemmin,ei savua ilman tulta.

Mutta jotain perää kuitenkin,eli ei pelkästään vitsi vaan myös pieni sarkastinen huomiokin.

ps,ja vain subjektinen heitto tietysti ja siksi ei niin vakavasti olettava "totuus".
        Siinä monimielinen totuus toisin sanoin.

Mutta en kuitenkaan loukkaukseksi ole tarkoittanut kenellekään,siitä haluan sentään irtisanoutua ja siten toivon sen tulevan huomioiduksi vain karrikoituna sanailuna,jos kelpaa.

Muuten,mikis hyökkäät henkilökohtaisesti minua kohtaan siitä että käytän välillä ;D tätä,täällähän on hymiöiden käyttäjiä muitakin?

Muuten,mikis hyökkäät henkilökohtaisesti minua kohtaan siitä että käytän välillä ;D tätä,täällähän on hymiöiden käyttäjiä muitakin?

kyllä rehellisesti sanottuna käyttääkseni sitä"lisäämään"keljuiluni tehoa,siis itsekkäästä syystä,sori.

• Punasukka

Multikatkera on niin katkera, ettei osaa enää nauttia elonsa vähistä päivistä, vaan on siitä katkera, kun päiviä on vähän.

Multikatkera vihaa myös niitä menneitä päiviä, jotka olivat katkeruuden päiviä.

Älä tule katkeraksi, Jermu. Sellainen maistuu pahalta...

• Jermu

positiivinen ilmaisee mukin olevan puoliksi täynnä, negatiivinen ilmoittaa puolityhjän ja supermultikatkera ilmoittaa sen olevan lähes tyhjä, liian pienessä ja väärän värisessä mukissa ja ihan väärää juomaakin...Ja jääpalatkin puuttuu ja sekoituskeppi sorkkii silmään ja ja ja...

• Punasukka
        Jermu kirjoitti:

positiivinen ilmaisee mukin olevan puoliksi täynnä, negatiivinen ilmoittaa puolityhjän ja supermultikatkera ilmoittaa sen olevan lähes tyhjä, liian pienessä ja väärän värisessä mukissa ja ihan väärää juomaakin...Ja jääpalatkin puuttuu ja sekoituskeppi sorkkii silmään ja ja ja...

Katkeruus on avoin haava, jota vihlaisee aina, kun näkee toisten ihmisten onnen. Katkera on kadóttanut sen jonkin, oman elämän, eikä osaa enää muuta kuin kadehtia niitä, joilla vielä jotain näyttää olevan.

Katkera ei ymmärrä sitä, että muutkin ihmiset ovat kokeneet kovia ja kärsineet vuorollaan milloin mistäkin, katkera kuvittelee olevansa ainoa, joka todella on kärsinyt ja kärsii.

Katkeralla on malja kärsimykeiä, joka on ylitsevuotavainen, mutta hän ei ymmärrä kumota maljaa välillä tyhjäksi ja alottaa alusta.

Jokainen aamu pitäisi aloittaa tyhjältä pöydältä, kaikki mitä oli, se oli ja kaikki mitä tulee olemaan, tulee väistämättä olemaan. On turhaa miettiä menneitä tai huolehtia tulevista, päivät kuluvat silloin vain hukkaan. Niinkuin katkeran päivät kuluvat?

• asiamiesSoranen

Katkeruus voi olla harraste hupipalstoilla, niinkuin nyt tämäkin. Katkera ei välitä mitä itse asiassa kirjoitetaan. Onpahan katkerasti erimieltä kunkin kanssa mistä tahansa. Katkera levittää omia mielipiteitään yleistotuuksina eikä hyväksy minkäänlaisia muita maailmankuvia kuin itsellä on.

• Jermu

Ihan pelästyin muutama päivä sitten, kun moni haukkui minua niiiiiin katkeraksi täällä...Kjäh!
        Olen mäkin aika mustavalkoinen ja jyrkkä mielipiteissäni, mutta ehkäpä se on sitten ihan muuta.

• asiamiesSoranen
        Jermu kirjoitti:

Ihan pelästyin muutama päivä sitten, kun moni haukkui minua niiiiiin katkeraksi täällä...Kjäh!
        Olen mäkin aika mustavalkoinen ja jyrkkä mielipiteissäni, mutta ehkäpä se on sitten ihan muuta.

Asiat tuntuvat aina selittyvän parhain päin.
        Kukas sitä nyt katkera, saati multisellainen.
        Nyt jos tuntuu kitkerältä voi aina vedota:
        Mä vaan harrastan. Et kai sä multa harrastamista kiellä.

• Katkis Katveinen

Niin, sitä mä todella olen.

Näkyyks se jotenkin mun viesteistä?

• laitat tälle palstalle tulemaan,niin arviojia kyllä löytyy ainakin pieneen tarpeeseeen.

Yhden perusteella sanoisin,ettet taida ainakaan multikatkera olla.

• katveinen
        emw34 kirjoitti:

laitat tälle palstalle tulemaan,niin arviojia kyllä löytyy ainakin pieneen tarpeeseeen.

Yhden perusteella sanoisin,ettet taida ainakaan multikatkera olla.

En kai mä aina samalla nimmarilla kirjoita. Mielipiteitä on kyllä esitetty, mutta jos et tunnista minua kaikkien niitten takaa, niin hyvä on.

• katveinen kirjoitti:

En kai mä aina samalla nimmarilla kirjoita. Mielipiteitä on kyllä esitetty, mutta jos et tunnista minua kaikkien niitten takaa, niin hyvä on.

huonomuistisuus on lähes taidetta.
        Lisäksi pysyn solakkana,kun etsin kadonneita vempaimia.
        Hyvä unilääke myös,ei ole koskaan työt tulleet uniin.

Vielä käytän huonomuistisuutta laiskuuteni selittäjänä.

Ja jos toden sanon,enenpää en muista.

• niin jotain hyvin tuttua oli,mutta en silti tunnistanut.

Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      91
      5248
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4086
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2209
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1997
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1454
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1056
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe