Nissen 100% tyytyväisyystakuu linsseihin

Anonyymi

Jos ei ole 30 päivän kuluessa tyytyväinen Nissenin linsseihin niin saako rahat takaisin vai vain lahjakortin?

Nissenin liikkeessä sanottiin että palautus on lahjakorttina joka on vuoden voimassa.

KKV:n sivulla lukee:
Yrityksen on palautettava maksut samalla maksutavalla, jota kuluttaja on käyttänyt. Palautus voidaan tehdä muulla tavoin, kuten lahjakortilla, vain kuluttajan suostumuksella.

9

2099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli käytännössä palautusoikeutta Nissenille (/Instrumentariumille) ei ole.

      • Anonyymi

        Aina voi tehdä rikosilmoituksen ja kertoa asiasta julkisesti eri medioissa. Jos yli sata tyytymätöntä alkaa hoitamaan asiaa yhdessä, nin tulosta syntyy varmasti. Nyt nuo firmat pystyvät hiljentämään rahalla kaikki yksittäiset riita-asioita pätevästi hoitamaan kykenevät asiakkaansa. Heitä on pieni osa.


    • Anonyymi

      Minulle sanottiin että palautus = lahjakortti. Muuta vaihtoehtoa ei annettu eikä lupia kyselty.

      Etsin tietoa netistä mutta sitä ei ollut. Luvataan vain 100% tyytyväisyystakuu linsseille.
      Siis kehyksiä ei oteta takaisin _enää_ Kehysten palautusoikeus on päättynyt tyyliin vuosi sitten. Tuokin info piti onkimalla onkia.

      Esim. Jyskissä on palautus lahjakorttina JOS asiakas on hävittänyt kuitin. Netissä infotaan tästä palautushommasta pilvin pimein.
      Mononetissäkin oli infoa.

      Silmälasikauppa on hämärähommaa. Mitään ei kerrota.

    • Anonyymi

      Ostin laajimmalla mahdolisella katseluleveydellä moniteholinssit Nisseniltä.
      Pettymys oli suuri koska, lähinäön alueella, 40 cm päässä olevaa näyttöä lukiessa näkyi vain 10cm levyinen osa, siitä sivulle katsoessa piti jo kääntää päätä. Ja tämä kaikkein kalleimmalla linsillä.

      Palautin linssit liikkeeseen. Myymäläpäällikkö alkoi puhelimessa selitellä että linsseihin pitää totutella.
      Moniteholinsseissä lähinäön reunaosat kuitenkin ovat harmaana eikä totuttelu tätä katvetta mihinkään muuta.

      Vaadin rahojen palauttamista 100 % tyytyväisyystakuun perusteella. Näin sovittiin.
      Palautusta tehtäessä toinen myyjä kertoi että myymäläpäällikön ohjeiden mukaan linssien hiontaa ,100€ , ei palauteta.
      Totesin että otan kuluttajaneuvonnan kannan ko palautukseen. Nyt asia on kuluttajariitalautakunnan käsittelyssä.

      100% tarkoittaa koko summaa ellei sitä näkyvästi ole kerrottu asiakkaalle. Nissenin sivuilla olevassa tekstissä ehtoihin ei viitata millään tavalla.

      Optikkoliikkeiden omissa ohjeissa ; optisen alan kuluttajaoikeudelliset käytännöt todetaan :
      "Tyytyväisyystakuun ehdot tulee aina eritellä kuluttajalle suullisesti tai kirjallisesti. Mikäli näin ei tehdä, vaan puhutaan yleisesti tyytyväisyystakuusta, syntyy tilanne, jossa kuluttajalla on oikeus kaupan purkuun pelkän tyytymättömyyden perusteella ilman, että tuotteessa olisi ollut kuluttajasuojalain tarkoittamaa virhettä. Purkuun riittää tällöin se, ettei asiakas ole tyytyväinen. Jos myyjä ei anna takuuehtoja kirjallisesti tai selvitä niitä suullisesti, takuun sisältöä tulkitaan aina laajasti kuluttajan edun kannalta." Samassa ohjeessa on mainittu kaupan purusta seuraavaa: kuluttaja palauttaa virheellisen tuotteen
      ja saa maksamansa kauppasumman kokonaan takaisin.

      Näistä ohjeista ( ohjeet annoin myymäläpäällikölle tiedoksi,) huolimatta ko myymäläpäälikkö ei suostu maksamaan koko summaa takaisin, vaan odottaa kuluttajariitalautakunnan päätöstä asiasta.

      Tässä tapauksessa Nissen rasittaa julkisia resursseja täysin turhaan. Päätöshän on jo mainittu heidän omissa optikkoliikkeiden ohjeissaan.

      • Anonyymi

        Juuri näin.
        100% on koko kaupan arvo , ei vain osaa siitä. Ellei ehtoja sitä ole selkeästi asiakkaalle ilmoitettu, niin tulkinta on aina asiakkaan eduksi.


    • Anonyymi

      Pistäkää nyt kaikki tähän Nissenin 100 % liittyvät kuluttajariitalautakunnalle. On kaupassa sitten mukana sangat tai muuta roinaa.
      Niin väljästi markkinoitu että asiakas on aina vahvoilla

    • Anonyymi

      Samaa yrittivät minullekin. Lahjakortti oli niiden mielestä ainoa vaihtoehto

    • Anonyymi

      Hei
      Minulla on sellainen propleema nissenin laseissa kun linssissä on vihreitä kuulia 1-3kpl kun valo osuu sivulta..esim.aurinko autolla ajaessa.
      Ensimmäiset lasit olivat monitehot ja huomasin vasta keväthangilla jolloin olivat ehtineet olla jo 4kk..menin käymään liikkeeseen ja kappas löytyi hyvin pieni naarmu jonka syyksi pallot laitettiin
      Hommasin vielä työlasit ja samana päivänä oli vihreitä palloja kun valo osui sivulta niihin.
      Soitin heti ja kävin liikkeessä jossa oli myymälä päällikkö ja kuulemma hänelläkin on vihreitä palloja linssissä. ( minun tutuilla ei ole kellään) Selitti jäännösheijasteesta ja väänteli sankoja jolloin tilanne vain pahentui ..eli yhteenvetona 100% tyytyväisyystakuu ei pidä paikkaansa!!!!! Mulle ei edes ehdotettu lahjakorttia. Pitää vain hyväksyä vihreät pallot. Näin Raahessa. Seuraavat lasit ostan muualta.

      • Anonyymi

        Nissenin 100 %:n tyytyväisyystakuuta ei kerrottu suullisesti eikä annettu kirjallisena kun ostin uudet moniteholasit. Vahvuudet ovat väärät, vaadin uudet lasit. Sanottiin että kehyksistä pitää maksaa puolet, niistä mitkä palautan. Nähtävästi omia outoja ehtoja. Nämä kaikki pitäisi kertoa tiedoksi asiakkaalle oston aikana ja hyvinkin selkeästi. Saa nähdä joutuuko vielä purkamaan oston ja tuleeko koko summa palautettua. Uusi näkötesti ja jospa tulisi oikeat vahvuudet, jää nähtäväksi.
        Ei luotettavaa vaan huonoa palvelua.
        Menettävät vaan asiakkaitaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe