Nissen 100% tyytyväisyystakuu linsseihin

Anonyymi

Jos ei ole 30 päivän kuluessa tyytyväinen Nissenin linsseihin niin saako rahat takaisin vai vain lahjakortin?

Nissenin liikkeessä sanottiin että palautus on lahjakorttina joka on vuoden voimassa.

KKV:n sivulla lukee:
Yrityksen on palautettava maksut samalla maksutavalla, jota kuluttaja on käyttänyt. Palautus voidaan tehdä muulla tavoin, kuten lahjakortilla, vain kuluttajan suostumuksella.

15

3635

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli käytännössä palautusoikeutta Nissenille (/Instrumentariumille) ei ole.

      • Anonyymi

        Aina voi tehdä rikosilmoituksen ja kertoa asiasta julkisesti eri medioissa. Jos yli sata tyytymätöntä alkaa hoitamaan asiaa yhdessä, nin tulosta syntyy varmasti. Nyt nuo firmat pystyvät hiljentämään rahalla kaikki yksittäiset riita-asioita pätevästi hoitamaan kykenevät asiakkaansa. Heitä on pieni osa.


    • Anonyymi

      Minulle sanottiin että palautus = lahjakortti. Muuta vaihtoehtoa ei annettu eikä lupia kyselty.

      Etsin tietoa netistä mutta sitä ei ollut. Luvataan vain 100% tyytyväisyystakuu linsseille.
      Siis kehyksiä ei oteta takaisin _enää_ Kehysten palautusoikeus on päättynyt tyyliin vuosi sitten. Tuokin info piti onkimalla onkia.

      Esim. Jyskissä on palautus lahjakorttina JOS asiakas on hävittänyt kuitin. Netissä infotaan tästä palautushommasta pilvin pimein.
      Mononetissäkin oli infoa.

      Silmälasikauppa on hämärähommaa. Mitään ei kerrota.

    • Anonyymi

      Ostin laajimmalla mahdolisella katseluleveydellä moniteholinssit Nisseniltä.
      Pettymys oli suuri koska, lähinäön alueella, 40 cm päässä olevaa näyttöä lukiessa näkyi vain 10cm levyinen osa, siitä sivulle katsoessa piti jo kääntää päätä. Ja tämä kaikkein kalleimmalla linsillä.

      Palautin linssit liikkeeseen. Myymäläpäällikkö alkoi puhelimessa selitellä että linsseihin pitää totutella.
      Moniteholinsseissä lähinäön reunaosat kuitenkin ovat harmaana eikä totuttelu tätä katvetta mihinkään muuta.

      Vaadin rahojen palauttamista 100 % tyytyväisyystakuun perusteella. Näin sovittiin.
      Palautusta tehtäessä toinen myyjä kertoi että myymäläpäällikön ohjeiden mukaan linssien hiontaa ,100€ , ei palauteta.
      Totesin että otan kuluttajaneuvonnan kannan ko palautukseen. Nyt asia on kuluttajariitalautakunnan käsittelyssä.

      100% tarkoittaa koko summaa ellei sitä näkyvästi ole kerrottu asiakkaalle. Nissenin sivuilla olevassa tekstissä ehtoihin ei viitata millään tavalla.

      Optikkoliikkeiden omissa ohjeissa ; optisen alan kuluttajaoikeudelliset käytännöt todetaan :
      "Tyytyväisyystakuun ehdot tulee aina eritellä kuluttajalle suullisesti tai kirjallisesti. Mikäli näin ei tehdä, vaan puhutaan yleisesti tyytyväisyystakuusta, syntyy tilanne, jossa kuluttajalla on oikeus kaupan purkuun pelkän tyytymättömyyden perusteella ilman, että tuotteessa olisi ollut kuluttajasuojalain tarkoittamaa virhettä. Purkuun riittää tällöin se, ettei asiakas ole tyytyväinen. Jos myyjä ei anna takuuehtoja kirjallisesti tai selvitä niitä suullisesti, takuun sisältöä tulkitaan aina laajasti kuluttajan edun kannalta." Samassa ohjeessa on mainittu kaupan purusta seuraavaa: kuluttaja palauttaa virheellisen tuotteen
      ja saa maksamansa kauppasumman kokonaan takaisin.

      Näistä ohjeista ( ohjeet annoin myymäläpäällikölle tiedoksi,) huolimatta ko myymäläpäälikkö ei suostu maksamaan koko summaa takaisin, vaan odottaa kuluttajariitalautakunnan päätöstä asiasta.

      Tässä tapauksessa Nissen rasittaa julkisia resursseja täysin turhaan. Päätöshän on jo mainittu heidän omissa optikkoliikkeiden ohjeissaan.

      • Anonyymi

        Juuri näin.
        100% on koko kaupan arvo , ei vain osaa siitä. Ellei ehtoja sitä ole selkeästi asiakkaalle ilmoitettu, niin tulkinta on aina asiakkaan eduksi.


      • Anonyymi

        Todellakin, Nissen on huijausliike ei oteta palautustakaan, linssien vahvuudet täysin väärät, edes kehyksistä ei korvata mitään, ehdotetaan uutta näöntutkimusta, mainontakin harhaanjohtavaa kolmet lasit ja yksi hinta ei pidä paikkaansa, kolmannet kehykset on puoleen hintaan!!! En suosittele!


    • Anonyymi

      Pistäkää nyt kaikki tähän Nissenin 100 % liittyvät kuluttajariitalautakunnalle. On kaupassa sitten mukana sangat tai muuta roinaa.
      Niin väljästi markkinoitu että asiakas on aina vahvoilla

    • Anonyymi

      Samaa yrittivät minullekin. Lahjakortti oli niiden mielestä ainoa vaihtoehto

    • Anonyymi

      Hei
      Minulla on sellainen propleema nissenin laseissa kun linssissä on vihreitä kuulia 1-3kpl kun valo osuu sivulta..esim.aurinko autolla ajaessa.
      Ensimmäiset lasit olivat monitehot ja huomasin vasta keväthangilla jolloin olivat ehtineet olla jo 4kk..menin käymään liikkeeseen ja kappas löytyi hyvin pieni naarmu jonka syyksi pallot laitettiin
      Hommasin vielä työlasit ja samana päivänä oli vihreitä palloja kun valo osui sivulta niihin.
      Soitin heti ja kävin liikkeessä jossa oli myymälä päällikkö ja kuulemma hänelläkin on vihreitä palloja linssissä. ( minun tutuilla ei ole kellään) Selitti jäännösheijasteesta ja väänteli sankoja jolloin tilanne vain pahentui ..eli yhteenvetona 100% tyytyväisyystakuu ei pidä paikkaansa!!!!! Mulle ei edes ehdotettu lahjakorttia. Pitää vain hyväksyä vihreät pallot. Näin Raahessa. Seuraavat lasit ostan muualta.

      • Anonyymi

        Nissenin 100 %:n tyytyväisyystakuuta ei kerrottu suullisesti eikä annettu kirjallisena kun ostin uudet moniteholasit. Vahvuudet ovat väärät, vaadin uudet lasit. Sanottiin että kehyksistä pitää maksaa puolet, niistä mitkä palautan. Nähtävästi omia outoja ehtoja. Nämä kaikki pitäisi kertoa tiedoksi asiakkaalle oston aikana ja hyvinkin selkeästi. Saa nähdä joutuuko vielä purkamaan oston ja tuleeko koko summa palautettua. Uusi näkötesti ja jospa tulisi oikeat vahvuudet, jää nähtäväksi.
        Ei luotettavaa vaan huonoa palvelua.
        Menettävät vaan asiakkaitaan.


    • Anonyymi

      100 % ei ole nissenillä 100 %. Palautuksesta maksetaan vain linssien hinta ja sekin hirviän tinkauksen jälkeen. Palautettavasta kokonaishinnasta vähennettiin hiontakustannus.
      Mistään ei löydy tarkempaa tietoa palautuksen ehdoista.

      Onko aikaisemman kommentoijan ,samasta asiasta , kuluttajan suojaan viemä asia jo ratkennut.

      • Anonyymi

        Jouduin maksamaan 30 % hinnasta eli 230€ kun palautin moniteholasit nissenille, tämä linssien korjauksen jälkeen. Ongelma ei korjaantunut ja laseilla ei vaan nähnyt, ei voinut pitää vääristyksen ja huimauksen vuoksi. Ei kerrottu ehtoja, sanottiin että suoraan ei voi palauttaa vaan uusi näkötesti ja linssien korjaus ensin, joka ei auttanut näkemiseen. Sanallakaan ei kerrottu että korjaus on maksullinen, vääryydellä huijattiin korjaukseen.
        Ei ole 100 % tyytyväisyystakuu. Huijaavat täydellisesti.
        Ikinä en enää ole Nissenin asiakas.


    • Anonyymi

      Nissenillä todella huonoa palvelua ,ainakin Rovaniemen myymälässä.Ei joko välitetä ,tai ei haluta kertoa tarjouksista selkeästi,tulee ikäviä yllätyksiä ,vaikka netti sivuilla luvataan kymmenen hyvää ja sataa kaunista.Kun ovat maksun saaneet niin siihen loppuu vähänkin palvelu.

    • Anonyymi

      Uuden Nissanin takuu on 4 vuotta. Näin pääsin itse toteamaan.

    • Anonyymi

      Voi olla raha. Koska todellisuudessa lasien hinnat ovat niin pieniä. Normaalillasit sanoivat alta 20e. Työ maksaa 1 € minuuti ja kinteistökulut ym.

      Siis silmälasien kustannus kaikesta on hyvin pieni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      247
      1836
    2. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      95
      1832
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      91
      1393
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      69
      1077
    5. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      12
      975
    6. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      951
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      938
    8. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      938
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      892
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      39
      875
    Aihe