Nissen 100% tyytyväisyystakuu linsseihin

Anonyymi

Jos ei ole 30 päivän kuluessa tyytyväinen Nissenin linsseihin niin saako rahat takaisin vai vain lahjakortin?

Nissenin liikkeessä sanottiin että palautus on lahjakorttina joka on vuoden voimassa.

KKV:n sivulla lukee:
Yrityksen on palautettava maksut samalla maksutavalla, jota kuluttaja on käyttänyt. Palautus voidaan tehdä muulla tavoin, kuten lahjakortilla, vain kuluttajan suostumuksella.

17

4833

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli käytännössä palautusoikeutta Nissenille (/Instrumentariumille) ei ole.

      • Anonyymi

        Aina voi tehdä rikosilmoituksen ja kertoa asiasta julkisesti eri medioissa. Jos yli sata tyytymätöntä alkaa hoitamaan asiaa yhdessä, nin tulosta syntyy varmasti. Nyt nuo firmat pystyvät hiljentämään rahalla kaikki yksittäiset riita-asioita pätevästi hoitamaan kykenevät asiakkaansa. Heitä on pieni osa.


    • Anonyymi

      Minulle sanottiin että palautus = lahjakortti. Muuta vaihtoehtoa ei annettu eikä lupia kyselty.

      Etsin tietoa netistä mutta sitä ei ollut. Luvataan vain 100% tyytyväisyystakuu linsseille.
      Siis kehyksiä ei oteta takaisin _enää_ Kehysten palautusoikeus on päättynyt tyyliin vuosi sitten. Tuokin info piti onkimalla onkia.

      Esim. Jyskissä on palautus lahjakorttina JOS asiakas on hävittänyt kuitin. Netissä infotaan tästä palautushommasta pilvin pimein.
      Mononetissäkin oli infoa.

      Silmälasikauppa on hämärähommaa. Mitään ei kerrota.

    • Anonyymi

      Ostin laajimmalla mahdolisella katseluleveydellä moniteholinssit Nisseniltä.
      Pettymys oli suuri koska, lähinäön alueella, 40 cm päässä olevaa näyttöä lukiessa näkyi vain 10cm levyinen osa, siitä sivulle katsoessa piti jo kääntää päätä. Ja tämä kaikkein kalleimmalla linsillä.

      Palautin linssit liikkeeseen. Myymäläpäällikkö alkoi puhelimessa selitellä että linsseihin pitää totutella.
      Moniteholinsseissä lähinäön reunaosat kuitenkin ovat harmaana eikä totuttelu tätä katvetta mihinkään muuta.

      Vaadin rahojen palauttamista 100 % tyytyväisyystakuun perusteella. Näin sovittiin.
      Palautusta tehtäessä toinen myyjä kertoi että myymäläpäällikön ohjeiden mukaan linssien hiontaa ,100€ , ei palauteta.
      Totesin että otan kuluttajaneuvonnan kannan ko palautukseen. Nyt asia on kuluttajariitalautakunnan käsittelyssä.

      100% tarkoittaa koko summaa ellei sitä näkyvästi ole kerrottu asiakkaalle. Nissenin sivuilla olevassa tekstissä ehtoihin ei viitata millään tavalla.

      Optikkoliikkeiden omissa ohjeissa ; optisen alan kuluttajaoikeudelliset käytännöt todetaan :
      "Tyytyväisyystakuun ehdot tulee aina eritellä kuluttajalle suullisesti tai kirjallisesti. Mikäli näin ei tehdä, vaan puhutaan yleisesti tyytyväisyystakuusta, syntyy tilanne, jossa kuluttajalla on oikeus kaupan purkuun pelkän tyytymättömyyden perusteella ilman, että tuotteessa olisi ollut kuluttajasuojalain tarkoittamaa virhettä. Purkuun riittää tällöin se, ettei asiakas ole tyytyväinen. Jos myyjä ei anna takuuehtoja kirjallisesti tai selvitä niitä suullisesti, takuun sisältöä tulkitaan aina laajasti kuluttajan edun kannalta." Samassa ohjeessa on mainittu kaupan purusta seuraavaa: kuluttaja palauttaa virheellisen tuotteen
      ja saa maksamansa kauppasumman kokonaan takaisin.

      Näistä ohjeista ( ohjeet annoin myymäläpäällikölle tiedoksi,) huolimatta ko myymäläpäälikkö ei suostu maksamaan koko summaa takaisin, vaan odottaa kuluttajariitalautakunnan päätöstä asiasta.

      Tässä tapauksessa Nissen rasittaa julkisia resursseja täysin turhaan. Päätöshän on jo mainittu heidän omissa optikkoliikkeiden ohjeissaan.

      • Anonyymi

        Juuri näin.
        100% on koko kaupan arvo , ei vain osaa siitä. Ellei ehtoja sitä ole selkeästi asiakkaalle ilmoitettu, niin tulkinta on aina asiakkaan eduksi.


      • Anonyymi

        Todellakin, Nissen on huijausliike ei oteta palautustakaan, linssien vahvuudet täysin väärät, edes kehyksistä ei korvata mitään, ehdotetaan uutta näöntutkimusta, mainontakin harhaanjohtavaa kolmet lasit ja yksi hinta ei pidä paikkaansa, kolmannet kehykset on puoleen hintaan!!! En suosittele!


    • Anonyymi

      Pistäkää nyt kaikki tähän Nissenin 100 % liittyvät kuluttajariitalautakunnalle. On kaupassa sitten mukana sangat tai muuta roinaa.
      Niin väljästi markkinoitu että asiakas on aina vahvoilla

    • Anonyymi

      Samaa yrittivät minullekin. Lahjakortti oli niiden mielestä ainoa vaihtoehto

    • Anonyymi

      Hei
      Minulla on sellainen propleema nissenin laseissa kun linssissä on vihreitä kuulia 1-3kpl kun valo osuu sivulta..esim.aurinko autolla ajaessa.
      Ensimmäiset lasit olivat monitehot ja huomasin vasta keväthangilla jolloin olivat ehtineet olla jo 4kk..menin käymään liikkeeseen ja kappas löytyi hyvin pieni naarmu jonka syyksi pallot laitettiin
      Hommasin vielä työlasit ja samana päivänä oli vihreitä palloja kun valo osui sivulta niihin.
      Soitin heti ja kävin liikkeessä jossa oli myymälä päällikkö ja kuulemma hänelläkin on vihreitä palloja linssissä. ( minun tutuilla ei ole kellään) Selitti jäännösheijasteesta ja väänteli sankoja jolloin tilanne vain pahentui ..eli yhteenvetona 100% tyytyväisyystakuu ei pidä paikkaansa!!!!! Mulle ei edes ehdotettu lahjakorttia. Pitää vain hyväksyä vihreät pallot. Näin Raahessa. Seuraavat lasit ostan muualta.

      • Anonyymi

        Nissenin 100 %:n tyytyväisyystakuuta ei kerrottu suullisesti eikä annettu kirjallisena kun ostin uudet moniteholasit. Vahvuudet ovat väärät, vaadin uudet lasit. Sanottiin että kehyksistä pitää maksaa puolet, niistä mitkä palautan. Nähtävästi omia outoja ehtoja. Nämä kaikki pitäisi kertoa tiedoksi asiakkaalle oston aikana ja hyvinkin selkeästi. Saa nähdä joutuuko vielä purkamaan oston ja tuleeko koko summa palautettua. Uusi näkötesti ja jospa tulisi oikeat vahvuudet, jää nähtäväksi.
        Ei luotettavaa vaan huonoa palvelua.
        Menettävät vaan asiakkaitaan.


    • Anonyymi

      100 % ei ole nissenillä 100 %. Palautuksesta maksetaan vain linssien hinta ja sekin hirviän tinkauksen jälkeen. Palautettavasta kokonaishinnasta vähennettiin hiontakustannus.
      Mistään ei löydy tarkempaa tietoa palautuksen ehdoista.

      Onko aikaisemman kommentoijan ,samasta asiasta , kuluttajan suojaan viemä asia jo ratkennut.

      • Anonyymi

        Jouduin maksamaan 30 % hinnasta eli 230€ kun palautin moniteholasit nissenille, tämä linssien korjauksen jälkeen. Ongelma ei korjaantunut ja laseilla ei vaan nähnyt, ei voinut pitää vääristyksen ja huimauksen vuoksi. Ei kerrottu ehtoja, sanottiin että suoraan ei voi palauttaa vaan uusi näkötesti ja linssien korjaus ensin, joka ei auttanut näkemiseen. Sanallakaan ei kerrottu että korjaus on maksullinen, vääryydellä huijattiin korjaukseen.
        Ei ole 100 % tyytyväisyystakuu. Huijaavat täydellisesti.
        Ikinä en enää ole Nissenin asiakas.


    • Anonyymi

      Nissenillä todella huonoa palvelua ,ainakin Rovaniemen myymälässä.Ei joko välitetä ,tai ei haluta kertoa tarjouksista selkeästi,tulee ikäviä yllätyksiä ,vaikka netti sivuilla luvataan kymmenen hyvää ja sataa kaunista.Kun ovat maksun saaneet niin siihen loppuu vähänkin palvelu.

    • Anonyymi

      Uuden Nissanin takuu on 4 vuotta. Näin pääsin itse toteamaan.

    • Anonyymi

      Voi olla raha. Koska todellisuudessa lasien hinnat ovat niin pieniä. Normaalillasit sanoivat alta 20e. Työ maksaa 1 € minuuti ja kinteistökulut ym.

      Siis silmälasien kustannus kaikesta on hyvin pieni

    • Anonyymi

      En suosittele nisseniä takuupalcelu huonoa
      Eivät ilmoita koska lasit korjattu linssin pinta heti huono
      Asiakaspalvelu kyseiseen liikkeeseen ei saa yhteyttä

    • Anonyymi

      Hain takuukorjauksesta lasit linssi korjattu
      Toisessa linssissä naarmu harttaessa
      Sanoin ettei tuodessa ollut kuin toisessa vika
      Soitti että tänne on kirjattu lähetettäessä korjaukseen
      Toinen linssi on naarmuilla
      Kysyin ettekö olisi tuodessa kysyneet kumpi korjataan
      Ilmeisesti maksan molempien linssien omavastuut vaikka
      Toisessa oli vika sillä olisin pyytänyt kyllä molemmst samalla kertaa korjsukseen sen verta iso oli tuo naarmu
      Nyt odotellaan mitä tulee mutta me emme jayka asiakkuutta
      Ostimme samalla käynnillä 3 henkilön lasit alunperin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      113
      9651
    2. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      94
      9222
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      20
      7875
    4. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      25
      6829
    5. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      177
      6254
    6. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      58
      5408
    7. Onnettomuus

      Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      8
      4568
    8. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

      Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      23
      4365
    9. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      38
      4283
    10. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      39
      4203
    Aihe