Jos ei ole 30 päivän kuluessa tyytyväinen Nissenin linsseihin niin saako rahat takaisin vai vain lahjakortin?
Nissenin liikkeessä sanottiin että palautus on lahjakorttina joka on vuoden voimassa.
KKV:n sivulla lukee:
Yrityksen on palautettava maksut samalla maksutavalla, jota kuluttaja on käyttänyt. Palautus voidaan tehdä muulla tavoin, kuten lahjakortilla, vain kuluttajan suostumuksella.
Nissen 100% tyytyväisyystakuu linsseihin
8
1632
Vastaukset
- Anonyymi
Eli käytännössä palautusoikeutta Nissenille (/Instrumentariumille) ei ole.
- Anonyymi
Aina voi tehdä rikosilmoituksen ja kertoa asiasta julkisesti eri medioissa. Jos yli sata tyytymätöntä alkaa hoitamaan asiaa yhdessä, nin tulosta syntyy varmasti. Nyt nuo firmat pystyvät hiljentämään rahalla kaikki yksittäiset riita-asioita pätevästi hoitamaan kykenevät asiakkaansa. Heitä on pieni osa.
- Anonyymi
Minulle sanottiin että palautus = lahjakortti. Muuta vaihtoehtoa ei annettu eikä lupia kyselty.
Etsin tietoa netistä mutta sitä ei ollut. Luvataan vain 100% tyytyväisyystakuu linsseille.
Siis kehyksiä ei oteta takaisin _enää_ Kehysten palautusoikeus on päättynyt tyyliin vuosi sitten. Tuokin info piti onkimalla onkia.
Esim. Jyskissä on palautus lahjakorttina JOS asiakas on hävittänyt kuitin. Netissä infotaan tästä palautushommasta pilvin pimein.
Mononetissäkin oli infoa.
Silmälasikauppa on hämärähommaa. Mitään ei kerrota. - Anonyymi
Ostin laajimmalla mahdolisella katseluleveydellä moniteholinssit Nisseniltä.
Pettymys oli suuri koska, lähinäön alueella, 40 cm päässä olevaa näyttöä lukiessa näkyi vain 10cm levyinen osa, siitä sivulle katsoessa piti jo kääntää päätä. Ja tämä kaikkein kalleimmalla linsillä.
Palautin linssit liikkeeseen. Myymäläpäällikkö alkoi puhelimessa selitellä että linsseihin pitää totutella.
Moniteholinsseissä lähinäön reunaosat kuitenkin ovat harmaana eikä totuttelu tätä katvetta mihinkään muuta.
Vaadin rahojen palauttamista 100 % tyytyväisyystakuun perusteella. Näin sovittiin.
Palautusta tehtäessä toinen myyjä kertoi että myymäläpäällikön ohjeiden mukaan linssien hiontaa ,100€ , ei palauteta.
Totesin että otan kuluttajaneuvonnan kannan ko palautukseen. Nyt asia on kuluttajariitalautakunnan käsittelyssä.
100% tarkoittaa koko summaa ellei sitä näkyvästi ole kerrottu asiakkaalle. Nissenin sivuilla olevassa tekstissä ehtoihin ei viitata millään tavalla.
Optikkoliikkeiden omissa ohjeissa ; optisen alan kuluttajaoikeudelliset käytännöt todetaan :
"Tyytyväisyystakuun ehdot tulee aina eritellä kuluttajalle suullisesti tai kirjallisesti. Mikäli näin ei tehdä, vaan puhutaan yleisesti tyytyväisyystakuusta, syntyy tilanne, jossa kuluttajalla on oikeus kaupan purkuun pelkän tyytymättömyyden perusteella ilman, että tuotteessa olisi ollut kuluttajasuojalain tarkoittamaa virhettä. Purkuun riittää tällöin se, ettei asiakas ole tyytyväinen. Jos myyjä ei anna takuuehtoja kirjallisesti tai selvitä niitä suullisesti, takuun sisältöä tulkitaan aina laajasti kuluttajan edun kannalta." Samassa ohjeessa on mainittu kaupan purusta seuraavaa: kuluttaja palauttaa virheellisen tuotteen
ja saa maksamansa kauppasumman kokonaan takaisin.
Näistä ohjeista ( ohjeet annoin myymäläpäällikölle tiedoksi,) huolimatta ko myymäläpäälikkö ei suostu maksamaan koko summaa takaisin, vaan odottaa kuluttajariitalautakunnan päätöstä asiasta.
Tässä tapauksessa Nissen rasittaa julkisia resursseja täysin turhaan. Päätöshän on jo mainittu heidän omissa optikkoliikkeiden ohjeissaan.- Anonyymi
Juuri näin.
100% on koko kaupan arvo , ei vain osaa siitä. Ellei ehtoja sitä ole selkeästi asiakkaalle ilmoitettu, niin tulkinta on aina asiakkaan eduksi.
- Anonyymi
Pistäkää nyt kaikki tähän Nissenin 100 % liittyvät kuluttajariitalautakunnalle. On kaupassa sitten mukana sangat tai muuta roinaa.
Niin väljästi markkinoitu että asiakas on aina vahvoilla - Anonyymi
Samaa yrittivät minullekin. Lahjakortti oli niiden mielestä ainoa vaihtoehto
- Anonyymi
Hei
Minulla on sellainen propleema nissenin laseissa kun linssissä on vihreitä kuulia 1-3kpl kun valo osuu sivulta..esim.aurinko autolla ajaessa.
Ensimmäiset lasit olivat monitehot ja huomasin vasta keväthangilla jolloin olivat ehtineet olla jo 4kk..menin käymään liikkeeseen ja kappas löytyi hyvin pieni naarmu jonka syyksi pallot laitettiin
Hommasin vielä työlasit ja samana päivänä oli vihreitä palloja kun valo osui sivulta niihin.
Soitin heti ja kävin liikkeessä jossa oli myymälä päällikkö ja kuulemma hänelläkin on vihreitä palloja linssissä. ( minun tutuilla ei ole kellään) Selitti jäännösheijasteesta ja väänteli sankoja jolloin tilanne vain pahentui ..eli yhteenvetona 100% tyytyväisyystakuu ei pidä paikkaansa!!!!! Mulle ei edes ehdotettu lahjakorttia. Pitää vain hyväksyä vihreät pallot. Näin Raahessa. Seuraavat lasit ostan muualta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)1087826Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu372872- 352452
- 1192175
- 171845
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais101599Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...
Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan381449- 101446
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa151415"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla111364