Love Israel - Baruch Korman, on messiaaninen juutalainen kipa päässä, vastoin Paavalin opetusta.
Mitä tätä, uskova? opettaa ja mihin saattaa perustua, (99,99 varmuudella) hänen opetuksensa?
Jumalan Sanaa?
Jeesuksen Sanaa?
Paavalin sanaa ja opetukseen?
vai
Kuten on esillä tässä, en ole nyt paljoa kuunnellut, mutta jsokus olen ja samaa, vääristelyä oli ja on edelleen.
Tässä hän itse sanoo, mihin opetus perustuu.
The Sabbath and the Believer
https://www.youtube.com/watch?v=-yabAAkmkNw
aikaleima 23:48
"we,re not able to do torah completely bacause there's no temple but now we take in here's the halachic principle"
ja mitä on tämä halachic pronciple?
tässä lontookielellä ja vähän suomeksi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Halakha
"Halakha is based on biblical commandments (mitzvot), subsequent Talmudic and rabbinic law, and the customs and traditions compiled in the many books such as the Shulchan Aruch."
ja
https://fi.wikipedia.org/wiki/Halakha
"Halakha (hepr. הלכה eli polku tai tapa kulkea) on juutalainen lakikokoelma, joka kattaa uskonnollisen ja käytännön elämän alueita. Lakikokoelmaan kuuluu Tooran lakien lisäksi Talmudin ja rabbiinisten kirjoitusten lakeja, sekä perinnäissäädöksiä."
eli, kuinka "hyvä" ja luotettava täm opettaja on?
Mitä tiedät ja olet tutkinut?
TUTKIKAA KAIKKI !
pitäkää se mikä on hyvää ja TUNNETTU ja tiedätte kuka on opettajanne!
Mikä ja mitä opettaa: Love Israel - Baruch Korman?
32
1500
Vastaukset
- Anonyymi
Eli... Tuo Siunattu (= Baruch) Korman, opettaa, mitä?
Mitzvot = "Lakien" polkua.
Nii, missä kohdin Jeesus astuu kuvaan?
Onko tuo Baruch siis juutalainen VAI kristitty?
Mikäli Jeesus ja toisaalta Mooseksen laki elävät hänen puheissaan, no, hän ei ole silloin kumpaakaan: ei jude, eikä krisu.
Juutalaiset eivät tunnusta Jeesusta messiaaksi.
Kristityt eivät tunnusta Lakia, siten kuin juutalaisuus, eli, että meidän tulisi ITSEMME "Lakia noudattaen" kuvitella pelastuvamme. Kristinusko tunnustaa Jeesuksen täyden sovitus- ja lahjavanhurskautustyön. Uudestisyntyneessä kristityssä alkaa elää myös Jumalan Laki ja sen noudattaminen, mutta ei siten, kuin Mooses sen opetti, vaan siten kuin JEESUS sen opettaa ja Itse Lain oikealla tavalla meissä vaikuttaa. Jeesuksen vaikuttama Laki on paljon syvällisempi kuin Mooseksen pinnallinen, lihallinen Laki.
Tätä eivät lihalliset Lain seuraajat siedä ja hyökkäävät jatkuvasti kristillistä uskoamme vastaan. Koska lihallisuudssaan eivät he näe, eivätkä voikaan nähdä Kristusta ja Hänen Pyhää Henkeään, meissä.
Jolla on lihallinen Laki ("Älä koske, älä maista!"), hänellä on Lain peittovaate silmillään, eikä sen läpi voi Jeesus Kristus näkyä.
~- Anonyymi
"Tätä eivät lihalliset Lain seuraajat siedä ja hyökkäävät jatkuvasti kristillistä uskoamme vastaan. Koska lihallisuudssaan eivät he näe, eivätkä voikaan nähdä Kristusta ja Hänen Pyhää Henkeään, meissä."
Totta, nyt laitan muutaman "ensimmäisen luvun" hänä opetuksestaan Ilmestyskirjasta, mitä itse olin havaitsevinani väärää ja pahaa.
EN sano että olen 100% oikeassa, mutta paljon on mätää tässä miehessä.
Joten. ensimmäisen luvun, oma tulkitani, kommentini.
Osat 1-6
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä. - Anonyymi
Mittasi on päin prinkkalaa, eli lihallinen tien vääntö.
"Meidän silmien peittovaateoppi on sitä, että käydään kirkossa ryyppäämässä synnit anteeksi ja jatketaan vanhassa" ... se on kristittyjen äidinmaitoinen oppi.
Tosin ei minun äitini, koska hän ei mennyt pyydettäessä
"ryyppäämään synnit anteeksi", hän ei aikonut varastaa sellaista oppia.
Harhainen armoköyhyys on hapate, joka hylkää Jumalan tahdon.
Eli sinä kuvittelet kuviteltavan, että lakia pelastuakseen pitää noudattaa omin voimin.
Ei se niin ole. Älä harhaile itse.
Armon kautta ihminen pelastuu ja näin tuo juutalainen rabbi opettaa.
Mutta, se armo ei anna meitin hapatteen luvalla rämpiä omin lupineen haureudessamme.
Ja senhän perään sinä taas kuulutat,
Pankaa pojat pois, armo pelastaa, ei lain alle, ryypätkää, ettei laki tartu.
*Tämä on karua kieltä, mutta tölmäsen oikein jääkiekko taklauksen, koska pelaat väärin, lihallisella opilla. Laittomuuden opilla. Älä eksy
- Anonyymi
Love Israel - Baruch Korman Ilmestyskirja. Luku 1. Osa 13 TV
aikaleima 7:30
00:07:31.280
Matt. 23:ssa kerrotaan
Jumalan ajoituksesta ja johdatuksesta.
00:07:41.000
Jeshua sanoo juutalaisille:
"... tästedes te ette näe minua..."
00:07:47.680
Se tarkoittaa: "En palaa perustamaan
valtakuntaani ennen, -
00:07:52.840
kuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän,
joka tulee Herran nimeen.'"
SE TRAKOITTAA! perustamaan valtakuntaani?
Mihin Herra, sitten sen perustaa?
Israelin maa perälle vai sydämeen vai "taivaaseen"?
Joten, tämä mies, mikä lie, LISÄÄ Tähän Herran Omaa Sanaan, lisää omia sanoja eli tekstiä!
Matt. 23:37-39
37 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
38 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'.
39 Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."
Tässä Herra lainaa Sanan paikkaa:
Ps. 118:
22 Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi.
23 Herralta tämä on tullut; se on ihmeellistä meidän silmissämme.
24 Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä.
25 Oi Herra, auta, oi Herra, anna menestys!
26 Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen; me siunaamme teitä Herran huoneesta.
eli Kuka hylkäsi tämä kulmakiven? pakanat ? vai he, juutalaiset?
Toki juutalaiset.
Joten tämä "opettaja" sitten ohittaa "hienosti" sen taustan, mitä usein sitten itse tuo esille ja usein vain yhden jakeen ja sen asiayhteyden.
aikaleima 8:8
Jumalan MISSION on rakentaa Isrealin valtakunta?
Mikä on Jumalan "mission" alusta asti? eikö Isreal, eli Jaakobin poikien tehtävä ole sitten edistää sitä eikä niin että se Jumalan missio.
ja koska he eivät täyttäneet eikä ollet siihen suosuvia, VALTAKUNTA otettiin heiltä pois ja annettiin pakanoille!
Matt. 21:
42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?
43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
ja huomaa, ASIAYHTEYS, eli kivi jonka he hylkäsivät, joten valtakunta otettiin pois ja annettiin kansalle joka tekee sen hedelmää.
sanooko Paavali tästä mitää! en laita niitä paikkoja esille, joten kuuntelen loppuun ja sitten jos on tarvis lisää.
00:08:19.720
vaan Jumala odottaa juutalaisten
valmistautuvan.
Tätäkö Jumala odottaa, sitten saa odottaa ikuisuuden!
eli koska ja millä perusteella Herra tulee eli 'Isä sanoo mene'.
kun juutalaiset sanovat:
39 Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."
ja KOSKA tämä tapahtuu, koska he valittavat Ainokaista? koska he kääntyvät, ovat "valmiit", monet tutkijat sanovat, että kun heillä juutalaisilla ei ole enää mitään menetettävää vaan he ovat varmasti tuhon omat!
eli hes 38!
Joten he eivät tule valmiiksi, ilmestyskirjan mukaan ennenkuin on täydellinen pakko eli ei mitään menettävää, että voivat sitten huutaa, Jumalan Poikaa eli Jeesusta avuksi:
eli Herran Päivänä, josta tulee sitten mielenkiitoista, "tulkintaa".
ja taas SAMA asiayhteys, jonka tämä mies ohittaa "lahjakkaasti".
Joten mieti MIKSI ohittaa!
Sak. 14:4
1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
00:08:41.920
Kun Sana sanoo:
"...mitä pian tapahtuman pitää...", -
00:08:46.480
se voidaan ymmärtää, että Jumala on
kyllä valmis Jeshuan paluuseen, -
00:08:51.720
mutta Jeshuan paluu
riippuu meistä juutalaisista.
Osa-1
8 50
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.- Anonyymi
Taas asenteellinen sanoma, aivan tuupaa. Olet sokea savolainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas asenteellinen sanoma, aivan tuupaa. Olet sokea savolainen
Jos olen väärin tulkinnut mitä asiayhteys ja oppi on, niin
tuo se paikka ja asia esille, esim, kopio/liimaa tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
- Anonyymi
totta kait se voidaan ymmärtää eli tulkita, mutta miten Paavali sen tulkitsee:
MIKÄ PIDÄTTÄÄ!
Juutalaisten omat teot? vai
se että USKOVAT, hylkäävät Kristittyjen vapauden ja ottavat Mooseksen tilalle?
Kuten Paavali opettaa:
2. Tess. 2:
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
- "Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen"
- "ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä."
ja tästä sitten lisää, hetken päästä kun päästää jakeeseen 10!
Ilm. 1:
10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
- Herran Päivä ja Pasuuna.
2. Tess. 2:
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
Tämä on syy ja mikä tässä on 'se syy'
- ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja
- laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
Nyt mikä on luopumus?
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
onko tällä jumalalla omat jumalan palvelus säännöt ja lait?
pyrkiikö se muuttamaan lait ja ajat?
ja ottaako se uhrit käyttöön.
eli lait!
Jos uskova luopuu uskovan VAPAUDESTA, mitä tulee tilalle?
Mitä Pietari suositteli eli pakotti Galatalaisia tekemään?
Olemaan vapaita laista vai täyttämään sen?
Joten tämä on oman käsitykseni mukaan se luomupus.
eli se vanha kiista/sota mitä Paavali kävi lakia ja lain kiivailijoita vastaan:
Room. 7:4
Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
Room. 7:6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Laki pitää "omiaan" vankeina ei vapaina!
ja LUET tarkaan edellä oleva, tapaus millä Paavali opettaa:
Room. 7:
1 Vai ettekö tiedä, veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
Joten tässä kohden MIKÄ ON SE TEKIJÄ mikä vaputtaa vaimon?
Miehen kuolema.
Mikä vapauttaa meidät, 'omasta miehestä' eli laista ja pääsemme vapaaksi?
Jeesuksen kuolema!
3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
Me olemme KUOLLEET Jeesuksessa ja sen perusteella laki on kuollut!
ja
"mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista"
Jos Jeesus (laki) on kuollut, me olemme vapaat miehestä/laista?
tämä pidättää, sanoo Paavali
Joten uskovien vapaus, luopuminen vapaudesta lain alle on se mikä pidättää,
ei juutalaiset!
Mutta jatketaan....
no "joka" jakeessa on niin paljon että otan "tärkeimmät", mitä ymmärrän ja havaitsen!
nyt vielä tämä tästä:
00:11:28.280 -- 00:11:48.600 --> 00:11:55.560
sekä henkilöä,
joka anoo Jumalalta armoa.
00:11:55.640
Miksi Johannes rukoili armoa?
Eikö hän ollut jo pelastettu? Kyllä oli.
Missä TÄMÄ ON ESILLÄ?
00:13:09.080
Ilmestyskirja on kirjoitettu meille, -
jotta löytäisimme
Jumalan todellisen siunauksen.
Onko näin kysyy Berean juutalaiset ja tutkii ITSE!
00:15:09.840
Uskovatkin hämmästyvät sitä, miten
Messias ilmestyy ja mitä hän tekee, -
kun hän palaa.
Mitä sanoo Ilmetyskirja? ja Paavali opettaa?
Ilm. 12:10 - 12
- "Nyt on tullut pelastus
- meidän Jumalamme valtakunta
- hänen Voideltunsa valta
- Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
ja TÄMÄ ON viimeinen Pasuuna:
1. Tess. 4:16
- Herra on tuleva alas taivaasta
- Jumalan pasunan kuuluessa
Ilm. 10:7
seitsemännen enkelin... puhaltaessaan pasunaan
Jumalan salaisuus käy täytäntöön ... jonka hän on ilmoittanut palvelijoillensa profeetoille.
1. Kor. 15:52
yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
Osa - 2
8 50
Edelleen tässä ensimmäisessä luvussa on, sanoja joita tämä mie painottaa.
Jumalan Valtakunta tulee joka on sama? kuin Jumalan Kuninkas kunta.
eli "varmasti" tulee sitten selville kuka ja ketkä hallitsevat tässä valtakunnassa ja kuninkas kunnassa,
eli "villi" arvaus, esikoinen eli juutalaiset!
ja tämä sana esikoinen on myös nyt paljon esillä.
joten en laita jokaista- vääristettyä paikkaa ja väittämää, vaan isot linjat, mitä itse ymmärrän tärkeiksi.
joten ranskalaisilla viivoilla.
TUTKI ITSE.
Juhla-ajat ja juhlat.
aikaleima: 00:24:40.360
Gal. 4:10
7 Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.
8 Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
10 Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
11 Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.
Paavalin mukaan nämä ovat alkeisvoimia, jotka ORJUUTTAVAT!
eli sitovat ja tekevät vapaista orjia!
eli kuten olen jo esittänyt, niin tässä on sama kaava.
eli on kysymys, Kristityn vapaudesta ja sittn lain orjuudesta.
ja huom ASIAyhteys, eli haagar, tekee orjaksi ja
26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
ei maampäälinen Jerusalem
Nyy MITEN TULEE TOIMIA, mitä Paavali sanoo:
29 Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.
"Aja pois orjatar poikinensa;" aja POIS LAKI ja sen vaatimukset!
ja mitä tämä opettaja opettaa, lisää tulee....
00:25:57.600
Termi "esikoinen" liittyy siis
ylösnousemukseen.
Kyllä ja tämä ylösnousemus ei ole sitä että, juutalaiset saavat kuninkas kunnan, vaan se on ylösnousemus, VIIMEINEN PASUUNA, ja sitten tämä aikana on juutalaisilla ja kaikilla, hyvin pahat oltavat, sillä perkele on heitetty maanpäälle ja on vähän aikaa ja suuri vihe, eli Vihan Maljat.
ei Jeesuksen ei Jumalan "hallitsemaan" (esikoinen, juutalaiset) maanpäällä.
vasta TÄMÄN Jälkeen Herra perustaa valtakunnan jossa KAIKKI USKOVAT hallitsevat, sen perusteella miten ja mitä Jumala antaa.
eli KAIKKI USKOVAT!
Joten juutalaisella esikoisella ei ole osaa eikä arpaa tulevassa valtakunnassa eikä juutalaisella ole mitään etua eli erikois-oikeuksia, vaan KAIKKI OVAT osa, Jeesusta, yksi ruumis, ei montaa.
ja JEESUS on pää.
Joten kyllä, esikoisuus liittyy ylösnousemukseen mutta, esikoinen ensin, eli Jeesus ja senjälkeen kuolleet ja sitten ne jotka ovat elossa.
silmän räpäys, mikä kestää noin 0,2 sekuntia.
00:26:29.480
Hän on hallitsijoidenkin Hallitsija.
ja tämä viittaa Ilmestyskirjan 1 luku jae 5:
Ilm. 1:5
ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
eli Jeesus hallitsee, (Myös) hallitsijoita, tulevassa eli kuninkaita, joita, mitä suurimmalla varmuudella tulee sitten opetuksen mukaan, olemaan esikoinen li juutalaiset!
Onko Herralla Yksi pää ja sitten monta pienpää päätä apuna!
joten tämä on sitten ensimmäisen luvun viiden ensimäisen jakeen anti!
osa - 3 - Anonyymi
00:01:41.040
Mutta tahdonko hänen hallitsevan
omaa elämääni?
Onko se palava haluni?
Ymmärränkö, että on välttämätöntä
antautua hänen hallittavakseen?
Jos sellainen ei minua kiinnosta,
olen kapinassa Jumalaa vastaan.
Olen varma että, jatkossa sitten tulee ilmi että se että:
palava halu palvella Herraa on palvella juutalaisia!
jos ei on kapinassa ja Jumala kostaa!
No katsotaan.
00:04:07.040
Voitto huipentuu tähän: -
"...ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi,
papeiksi Jumalalleen ja Isälleen..."
ja kuka sitten on kuningas, kuka on pappi, saamme varmaa tiedon siitäKIN.
00:04:17.000
Kuten sanoin viime viikolla, -
Pyhä Henki johdatti Johannesta
lainaamaan VT:sta kohtia, -
joista suurin osa
oli juutalaisille tuttuja.
eli, viisi ensimmäistä jaetta, "viime viikolla"
MISSÄ on ne lainaukset, eli monikossa, monia, "kohtia"
00:05:37.320 --> 00:05:41.640 line:90%
hallitsemaan Messiaan kanssa
Jumalan valtakunnassa.
kuka näyttää:
Ilm. 1:1-5 kohdissa olevat VANHAN TESTAMENTIN LAINAUKSET?
Missä ne ovat?
Ensimmäinen "lainaus" on jakeessa 8!
ja jatkuu, sitten tulee se lainaus mitä siis ei ole Ilmestyskirjassa!
Siinä lainataan 2. Moos. 19:6
3 Ja Mooses nousi Jumalan tykö, ja Herra huusi häntä vuorelta ja sanoi: "Sano näin Jaakobin heimolle ja ilmoita israelilaisille:
4 'Te olette nähneet, mitä minä olen tehnyt egyptiläisille ja kuinka minä olen kantanut teitä kotkan siivillä ja tuonut teidät luokseni.
5 Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun.
6 Ja te olette minulle pappisvaltakunta ja pyhä kansa.' Sano nämä sanat israelilaisille."
7 Kun Mooses tuli takaisin, kutsui hän kokoon kansan vanhimmat ja puhui heille kaikki ne sanat, jotka Herra oli hänen käskenyt puhua.
Jotta ASIAYHTEYS tulee esille.
MITÄ merkitsee sana:
5 Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni,
Mitä Jos eivät pidä liittoa vaan tappavat perillisen eli Jumalan Pojan?
Jumala painaa sen villaisella vai tuhoaa heidät ja vaivaa heitä siihen asti kunnes sanovat:
Matt. 23:39
Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."
vai onko sillä merkitystä tälle miehelle? joten jatkuu...
00:05:37.320 --> 00:05:41.640 line:90%
hallitsemaan Messiaan kanssa
Jumalan valtakunnassa.
62
00:05:41.720
Se, missä määrin siellä hallitsemme,
riippuu nykyhetkestä.
Mitä teen maallisessa ruumiissani?
Olenko alamainen ja kuuliainen
Jumalalle?
Kuuliaisuudessa eläminen tarkoittaa
oikeastaan uskossa elämistä.
Kuuliaisuus ja usko ei ole sama asia.
Kuuliaisuus on että tottele sitä käskyä mitä Jumala on antanut, ja säädöksi mitä ilmoittaa.
usko ei toimi lain eli käskyjen periaatteella!
eli usko ja teot(kuuliaisuus) ei ole sama asia:
Mutta tämä on samaa kuin lain orjuus tahi Kristityn vapaus.
eli jatkuvasti samaa "tausta-ideaa-oppia" jota eri hiehoilla sanoilla sanotaan.
Tulee olla Kuulaiainen laille!
00:09:14.080 --> 00:09:20.120 line:90%
Merkitse ylös Daniel 7:13-14.
102
00:09:20.200
Rabbit kirjoittivat myös tästä jakeesta
Gemarassa, kommentaarissaan.
Heidän mukaansa jae auttaa
ymmärtämään, kuka Messias on.
Mikä on Gemarra?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Gemara
Gemara on juutalaisten talmudin jälkimmäinen osa, joka sisältää mišnan kriittisiä kommentteja.[1] Sen perustana ovat Palestiinan rabbien keskustelut mišnasta; sisältö päätettiin lopullisesti noin vuonna 500. Se on kirjoitettu arameaksi.
ja Johannes vuonna noin 90, sitten tätä taustaa vasten lainaa jotain?
Joten sitä lainausta ei ole!
lontookielellä:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gemara
"component of the Talmud comprising rabbinical analysis of and commentary on the Mishnah."
Näitä olen hyvin vähän tutkinut, mutta Jeesus teki sen ja Paavali.
arvaa mikä oli sitten sen lopputulema!
00:10:04.400
Kun Messias, Ihmisen Poika,
esittäytyy taivaallisen Isänsä edessä, -
hän perii kaiken vallan,
valtakunnan ja kunnian.
Sen seurauksena -
että "kaikki kansat, kansakunnat
ja kielet palvelivat häntä".
ja MITEN DANIEL asia ilmaisee, ennenkuin he hylkäsivät Jumalalansa?
Dan. 7:
26 Sitten oikeus istuu tuomiolle, ja hänen valtansa otetaan pois ja hävitetään ja tuhotaan loppuun asti.
27 Ja valtakunta ja valta ja valtakuntien voima kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Hänen valtakuntansa on iankaikkinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat häntä ja ovat hänelle alamaiset."
tämä miehen mukaan koko Ilmestyskirjan yksi ellei tärkein "ydin" on tuomiot.
ja senjälkeen tuleva valtakunta.
eli lue tämä sillä "silmällä" että tämä valtakunta perustetaan maanpäälle, nyt, ei sen jälkeen kun on pasuunat soinneet ja Jumala tehnyt KAIKKI uusiksi!
Osa - 4 - Anonyymi
Joten, sanoma on, tuomioiden jälkeen juutalaiset tulevat saamaan valtakunnan ja hallitsevat MAANPÄÄLLÄ, KAIKKIA ja kaikkea.
00:09:34.200
Daniel 7:n jae tarkoittaa, -
että Messias saapui eräänä päivänä
taivaan pilviin.
Daniel ei puhu siinä
valtakunnan perustamisesta, -
vaikka Messias niin tekeekin.
ja kenen mukaan tarkoittaa? rabbien ja Gemara ja "Halakha (hepr. הלכה eli polku tai tapa kulkea) on juutalainen lakikokoelma.
eli, nyt oleva ja tuleva, 7 nooaan laki!
00:10:29.440
He palvovat Messiasta.
Olen puhunut aiemminkin
tämän jakeen tärkeydestä.
Sana "palvella" tai "palvoa"
on hepreaksi (la'avod).
Mahdollisesti tämä sana: https://biblehub.com/hebrew/8334.htm
Mahdollisesti tämä sana: https://biblehub.com/hebrew/7812.htm
Se voi merkitä esimerkiksi
työnantajan palvelemista.
Emme saa silti ajatella, että kyseessä
on vain Messiaan palveleminen.
Joosef ei polvistu saati Aabraham, ihmistä palvomaan
eli worship / to bow down
katsotaan kuinka tärkeä sana tämä on ja missä ja kenelle!
Kun siis Jeesus tulee pilven mukana taivaasta:
Ilm 1
7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet,
ja mitä sanoo enkelit? ja ITSE JEESUS:
Matt. 24:30
30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
ja enkelit:
11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
ja mitä tämä mies opettaa?
00:12:45.360
Katsotaan koko asiayhteys, -
mistä Jesaja puhuu ja miksi Henki
kehotti Johannesta lainaamaan jaetta.
Jes. 52:8:śsa puhutaan vartijoista.
He odottavat Jumalan toimivan
ja toteuttavan profetiat.
He odottavat
valtakunnan perustamista.
"Kuule! Vartijasi korottavat äänensä,
kaikki he riemuitsevat..."
Siinä ylistetään Jumalaa
ilohuudoilla hänen uskollisuudestaan.
00:13:36.720
Sitten tulee kohta,
jota Johannes lainasi: -
"...sillä he näkevät silmästä silmään,
kuinka Herra palajaa Siioniin."
JA MISSÄ ON SE enkelin KEHOITUS ja MISSÄ ON SE PAIKKA?
ei ole!
vaan, Jeesus sanoo:
kaikki maan sukukunnat parkuvat;
ja tämä mies sanoo:
kaikki he riemuitsevat..."
Siinä ylistetään Jumalaa
ilohuudoilla hänen uskollisuudestaan.
ja Mitä Johannes itse kirjoittaa:
kaikki iloisevat?
ei vaan:
7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
"kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa."
onko vaikerointi ja parkuminen samaa kuin ilohuudot ja ylistys?
eli mikä ei täsmää?
eli se mitä tarkoittaa, tämä:
Samalla tavalla kuin Herra meni taivaaseen tulee alas:
29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Jeesuksen OMA SANA!
Joten, ei tämä on turhuutta ja kärsimystä, mutta jatkan omaa tulkintaani.
00:14:18.040
Tässä kuitenkin sanotaan, -
että Messias palaa Siioniin.
Eli siellä hän perustaa valtakuntansa.
ei, vaan Herran tulemus on, pilviin ja senjälkeen taivaallisiin häihin, vihan ajaksi ja sen jälkeen Herra tulee tuhansie pyhien kanssa ja enkelien ja tuhoaa koko maan ja tekee sen uudeksi, joka kestää 1000 vuotta.
Joten, kuinka kukaan ei LUE ITSE!
mitä muuta voi tv7 odottaa!
nyt sitten Sak 12:10
on ohitettu, mutta se on juuri se, häiden jälkeen oleva tapaus:
He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
joten ei taaskaan ilo ja ylistystä!
ja taas, huh huh.
eli ei kaikki itkekatkerasti sitä että HE, juutalaiset (roomalaiset) Jeesuksen ristille lävisti jaa Sakarjan mukaan juutalaiset:
10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen.
se mitä sitten Ilmestyskirja 1:7 sanoo on totta:
eli kun Herra tulee, KAIKKI itkevät, ei ainostaa juutalaiset vaan koko maailma, sillä TUOMIOT tulevat ja vihan maljat.
Osa - 5- Anonyymi
Pelastuneet adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa, ei täällä tuhotun maanpäällä. Kukaan ei joudu 100 vuotiaana kiroukseen, koska taivaassa ei ole syntiä. Nuorin ei kuole 100 vuotiaana, sillä taivaassa ei ole kuolemaa oleva.
1234567---
- Anonyymi
Ilm. 11:15
15 Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti".
seitsemäs eli, oman tulkitani mukaan VIIMEINEN pasuuna, niin kyllä siinä itkua piisaa!
ja mitä sitten tapahtuu?
Juutalaiset saavat valtakunnan?
ei:
19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.
Taivaat kääritään kokokoon kuin kirja, ja sitten tulee:
Ilm. 16:1
1 Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle".
ja tässä vaiheessa, kun VIIMEINEN eli seitsemäs pasuuna soi, tulee monia seikkoja.
Nyt tässä vaiheessa, Kaksi Säkkipukuista nousee kuolleista.
ja taivaat aukenevat ja uskovat menevät kotiin, ja vihan maljat tulevat.
ei riemua ei iloa ei ylistystä!
Ilm. 11:19
15 Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan;
19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita
Ilm 15
7 Ja yksi niistä neljästä olennosta antoi niille seitsemälle enkelille seitsemän kultaista maljaa, täynnä Jumalan vihaa, hänen, joka elää aina ja iankaikkisesti.
8 Ja temppeli tuli savua täyteen Jumalan kirkkaudesta ja hänen voimastansa, eikä kukaan voinut mennä sisälle temppeliin, ennenkuin niiden seitsemän enkelin seitsemän vitsausta oli käynyt täytäntöön.
12 Ja he kuulivat suuren äänen taivaasta sanovan heille: "Nouskaa tänne!" Niin he nousivat taivaaseen pilvessä, ja heidän vihollisensa näkivät heidät.
Joten säkkipukuiset kotiin ja Jumalan vihan maljat maahan, koko maailmaa.
00:16:38.040
Jumalan tekemä liitto Aabrahamin
kanssa oli siunauksen liitto.
HUOM:
Siunaus on Jumalan valtakunta.
Kun Jumala SIUNAA ihmistä, tahi maata tarkoittaako se että kaikki saavat valtakunnan?
vai
esim maan sato on hyvä ja kesken menoa ei tule.
ja siunaus seuraa sinua ja saavuttaa sinut.
Kun Jumala siunaa lapset, tahi Jeesus, sako he valtakunnan, heti ja nyt vai ei.
eli siunaukset ovat, jotain, kirouksen vastakohtia, kuten oli Jumala määrännyt:
5. Moos. 11:29
Ja kun Herra, sinun Jumalasi, on vienyt sinut siihen maahan, jota sinä nyt menet omaksesi ottamaan, niin tee Garissimin vuoresta siunauksen paikka ja Eebalin vuoresta kirouksen paikka."
5. Moos. 27:12
MISSÄ ON VALTAKUNTA?
he olivat siellä!
nyt voit paljon lukea mitä merkitsee siunaus.
se ei ole kuten tämä opettaa:
Siunaus on Jumalan valtakunta.
Tietyllä tavalla kyllä, mutta ei näin.
Osa - 6- Anonyymi
Kaksi säkkipukuista todistajaa Vanha ja Uusi Testamentti.
1234567---
- Anonyymi
Nyt tässä on Ilmestyskirjan selitys:
https://www.tv7.fi/vod/series/68205/?filter=az
Ensimmäinen luku ja kuinka paljon siinä on kieroa ja väärää, Jumalan Sanan vääristelyä ja kieroa tulkintaa, ja harhaan johtavaa selitystä!
Joten, jatkoa tulee, ja ei mene paremmmaksi, opettajan oppi vaan paljon pahemmaksi!
Joten, TUTKI itse mitä hän opettaa!
ellet "jaksa" voit sitten kommentoida mitä itse havaitsin.
Jos olen väärin tulkinnut mitä asiayhteys ja oppi on, niin
Meidän ehdottomasti pitää hyljätä opetukset Jerusalemista.
Parempi etsiä martin ja savolaisten jutut ja olemme autuaat.
Hyvä kun aloitat, me savolaiset hyvin osaamme arvostella opit Jerusalemista, kivittää ne ja palata perinnäispatojemme ääreen.
Papatetaan perinneopin kautta paavali sitä ja paavali tätä ja tämän opin selitetään savolaistulkinnan pääpirun kautta - Anonyymi
Kumma homma, että jotain peukalopaikkojen seppiä on palstalla.
Pitää ottaa koko Barukin teksti, että voidaan vetää johtopäätökset, tehdäänkö?
Hebrealaiskirjeen, Ilmestyskirjan kohdalla jne.
Minä en lähde leikkimään peukaloseppien kanssa, ennenkuin puheevuoro on esissä.
Ilmestyskirja. Luku 1 Osa 1/3 http://www.tv7.fi/vod/player/71773/
Shalom! Tervetuloa seuraamaan Veahavta et Israel -ohjelmaa.
Se tarkoittaa: Sinä rakastat Israelia. Tri Baruch Korman selittää nyt puolen tunnin ajan Raamattua. Hän on vanhempi luennoitsija Zera Avraham -instituutissa Israelissa. Kurssit ovat hepreaksi, mutta hän opettaa kerran viikossa englanniksi.
Saat lisätietoa Israelin-työstämme sivuiltamme LoveIsrael.org.
Nyt on tri Baruchin vuoro.
Eräs mies pyysi minua äskettäin kertomaan, miten löytää Jumalan siunaukset. Jokainenhan haluaa Jumalan siunauksia.
Ongelma on, jos pyydämme Jumalaa täyttämään lihalliset toiveemme.
Monet Raamatun opettajat puhuvat uskon siemenen kylvämisestä.
Mutta he vain haluavat rahojasi.
Raha ei ole avain Jumalan siunauksiin vaan kuuliaisuus.
Kirja, jota alamme tänään tutkia, kertoo, miten olla kuuliainen
erityisesti lopun aikoina.
Haluan ottaa esille tärkeän periaatteen.
Jos tahdot olla valmis lopun aikoihin, aloita valmistautuminen jo tänään.
Valmistautuminen on tärkeää, jos tahdomme onnistua.
Jumala on kutsunut meidät onnistumaan kuuliaisuudessa.
Otetaan esille Raamatusta Ilmestyskirja.
Tiedätte varmaan, että Raamatun kirjat on nimetty vasta myöhemmin.
Ilmestyskirjasta käytettiin ennen kahta nimitystä:
Varhaisempi oli Johanneksen näky.
Huomaamme kyllä Ilmestyskirjan sisältävän useitakin näkyjä,
mutta silti sana ilmestys on parempi.
Mistä Ilmestyskirja sitten on ilmestys?
Tai pikemminkin, kenestä se on ilmestys?
Ensimmäisen jakeen mukaan ilmestys koskee Messias Jeshuaa eli Jeesus Nasaretilaista.
Nykyään monet arastelevat Ilmestyskirjan tutkimista.
Ilmestyskirja voi hämmentää, ellei tunne VT:n profetioita.
Johannes sai innoituksen kirjoittaa ylös näkemänsä asiat, mutta Jumala ilmoitti ne Vanhan testamentin profetioiden valossa.
Johannes lainaa näitä profetioita ja sanoo osia niistä eri tavoin
Pyhän Hengen ohjauksen mukaan.
Ei hän muuta Jumalan Sanaa vaan haluaa auttaa meitä ymmärtämään
saamaansa uutta ilmestystä.
Toisaalta Johanneksen saama ilmestys koskee Messiasta itseään.
Tämä johtuu siitä, että lopun aikoina ollaan hämmentyneitä siitä,
kuka Messias Jeshua oikein on.
Nykyään Messiaaseen suhtaudutaan rennosti.
Hänestä puhutaan ystävänä, auttajana ja Vapahtajana.
Mutta meidän tulisi muistaa, että hän on Herramme.
Vasta kun suostumme hänelle alamaisiksi, voimme kasvaa sellaiseksi, kuin Jumala on tarkoittanut.
Katsotaan Ilmestyskirjan ensimmäisen luvun jaetta yksi.
"Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle..."
Isä antoi Pojalleen ilmestyksen, jotta ymmärtäisimme
Messiaan persoonaa ja työtä.
Paavali opettaa, että kaikki tuomio on annettu Pojalle.
Vaikka olemmekin tulleet armosta vanhurskaiksi uskon kautta, tässä kirjassa sanotaan selvästi, että uskovankin teot tuomitaan.
Jumala tuomitsee kaikki ihmiset, sekä Jumalan valtakuntaan menevät
että ne, jotka eivät sinne pääse. Kaikkien teot tuomitaan.
Vanhan testamentin profeetat kertovat, että Jumalan valtakunnan perustamista edeltää tuomion aika.
Ilmestyskirjassa kerrotaan ennen kaikkea siitä, miten voimme valmistautua tuomioon sen joka merkityksessä.
"Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle,
näyttääkseen palvelijoillensa..."
Kun aletaan puhua Ilmestyskirjasta, monet väittävät sitä
liian hämmentäväksi ja vaikeaksi. Se on täynnä tuomioita, vainoja ja vaikeuksia, joita ei tahdota ajatella.
Ihmiset eivät ole niistä kiinnostuneita.
Jumala antoi Pojalleen tämän ilmestyksen jakeen 1 mukaan
näyttääkseen palvelijoilleen asioita. Sen perusteella ymmärrän, että tästä kirjasta ovat kiinnostuneita ne, jotka tahtovat palvella Jumalaa.
Ennen kuin jatkamme pitemmälle, kysytään itseltämme, olemmeko kiinnostuneita palvelemaan Jumalaa.
Palaako sydämemme Jumalan palvelemiselle?
Pyydämmekö heti aamulla: "Jumala, opeta ja johdata minua, että voisin palvella sinua uskollisesti ja kuuliaisesti?"
Jos vastaat myöntävästi, Ilmestyskirja on sinulle tärkeä kirja.
"...näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää..."
On kaksi tapaa ymmärtää sanat: "Mitä pian tapahtuman pitää."
Ensinnäkin meidän tulee ymmärtää Jumalan ajoituksen luonne.
Matt. 23:ssa kerrotaan Jumalan ajoituksesta ja johdatuksesta.
Se tarkoittaa: "En palaa perustamaan valtakuntaani ennen,
kuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"
Vain Jumala tietää tarkasti, milloin Jeshua palaa, koska hän on kaikkitietävä.
Mutta kyse ei ole niinkään siitä, että odotamme sitä,
että Jumala käskee Messiaan tulla, vaan Jumala odottaa juutalaisten valmistautuvan.
jatkuu- Anonyymi
jatkuu
Israel ei kuitenkaan itse pysty valmistautumaan.
Juutalaiset ovat valmiita vasta ankarien vainojen ja mullistusten
jälkeen sekä maassaan että muualla.
Kun Sana sanoo:
se voidaan ymmärtää, että Jumala on kyllä valmis Jeshuan paluuseen, mutta Jeshuan paluu riippuu meistä juutalaisista.
Toinen tapa ymmärtää:
"...mitä pian tapahtuman pitää...", liittyy sanan "pian" merkitykseen.
Kun ajankohta on oikea, kaikki tapahtuu pian.
Silloin niillä, jotka eivät ole valmiita, ei ole aikaa valmistautua.
Ajattelen viittä tyhmää neitsyttä, joiden öljy ei riittänyt.
He eivät olleet valmiita, kun Messias palasi.
Valmistautuminen on tärkeä osa uskollisuutta.
Sana siis kehottaa meitä olemaan valmiita.
Lopun ajan profetioiden ymmärtäminen auttaa meitä valmistautumaan,
rukoilemaan ja tietämään, mitä on tulossa.
Eräs hyvä ystäväni on urheiluvalmentaja.
Urheilijat toistavat samoja harjoituksia kerta toisensa jälkeen,
jotta he pelitilanteissa reagoisivat automaattisesti.
Pelissä koetaan painetta. Voi tulla yllättäviä tilanteita.
Ilman valmennusta he eivät osaisi reagoida oikein.
Sekä Psalmeissa, VT:n profeettakirjoissa että UT:ssa painotetaan profetioita. Jakeessa 1 sanotaan, että Jumala haluaa ilmoittaa palvelijoilleen, mitä pian tapahtuu.
Lopuksi hän sanoo:
"... ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle..."
Uskon, että Sanan jokainen puoli antaa meille ilmestystä.
Sana arvioi meitä.
Saamme myös viisautta Sanan ymmärtämiseen.
En usko, että on sattumaa, että kirjan kirjoittaja ja näkyjen vastaanottaja on nimeltä Johannes.
Johannesta kutsuttiin hepreaksi nimellä Jochanan.
Jochanan tarkoittaa armollista Jumalaa sekä henkilöä,
Miksi Johannes rukoili armoa? Eikö hän ollut jo pelastettu?
Kyllä oli. Pitää kuitenkin ymmärtää, ettei armon ainut tarkoitus ole pelastus.
Armo myös vaikuttaa elämässämme, jotta voimme kieltäytyä vääryydestä ja lihallisista asioista ja vastata myönteisesti Jumalalle.
Armo opettaa meitä olemaan Jumalalle kuuliaisia.
Siksi Johannekselle annettiin tämä profetia.
Ilm. 1:2: "...joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen..."
Käymme tämän kirjan läpi luku luvulta, jae jakeelta ja sana sanalta.
Jos emme ymmärrä sitä siten, kuin Jumala sen ilmoitti, emme ymmärrä läheskään kaikkea, mitä siinä sanotaan.
Ilmestyskirja on kirjoitettu meille, jotta löytäisimme Jumalan todellisen siunauksen.
Jae 2: -
"...joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen."
Pidän sanonnasta "luontainen suhde".
Jumala Sanan ja Jeshuan todistuksen välillä on luontainen suhde.
Evankeliumeissa sanotaan usein, että Jeshua toimi kuten toimi, jotta Kirjoitukset toteutuisivat.
Hän puhui ja toimi, jotta Kirjoitukset kävisivät toteen.
Messiasta itseään kutsutaan Jumalan lihaksi tulleeksi Sanaksi.
Mitä paremmin ymmärrämme Jumalan Sanaa, sitä paremmin ymmärrämme
Messias Jeshuan persoonaa ja työtä.
Haluan korostaa, että yksi Ilmestyskirjan tarkoituksista, on auttaa meitä ymmärtämään sitä, kuka Messias on.
Hän ei ole pelkästään Jumalan Poika, vaan myös maailman tuomitsija.
Monet ajattelevat vain armoa, anteeksiantamusta ja laupeutta.
Korostetaan sitä, että Messias on ystävä ja auttaja.
Hänen ikeensä on sovelias ja kuormansa keveä.
Mutta Ilmestyskirjassa kerrotaan Messiaasta eri tavoin.
Uskovatkin hämmästyvät sitä, miten Messias ilmestyy ja mitä hän tekee, kun hän palaa.
Jae 2: "...joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt."
Siirrytään jakeeseen 3.
Viittasin siunauksiin jo alussa.
Monet luulevat siunausten olevan haluamiamme aineellisia asioita.
Joitakin niistä tarvitsemme, useimpia vain haluaisimme.
Matt. 6:ssa meitä kehotetaan etsimään ensin Jumalan valtakuntaa
ja hänen vanhurskauttaan.
Sen jälkeen kaikki muukin, tarpeelliset asiat, annetaan meille.
Saamamme tarpeellisetkin asiat ovat siunauksia.
Mutta jakeessa 3 sanotaan muutakin: -
"Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen
kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!"
Sekä ne, jotka lukevat, että ne, jotka kuulevat nämä sanat ovat autuaita eli siunattuja.
Jos joku kysyy, miten voi saada siunauksia, vastaan: "Lue tätä kirjaa."
Lukemisen lisäksi pitää kuulla, joka Sanassa tarkoittaa kuuliaisuutta. Sanat "kuulla" ja "olla kuuliainen" liittyvät toisiinsa.
jatkuu, että voidaan miettiä, mistä puhutaan. Ei peukalopaikkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkuu
Kun Sana sanoo:
se voidaan ymmärtää, että Jumala on kyllä valmis Jeshuan paluuseen, mutta Jeshuan paluu riippuu meistä juutalaisista.
Toinen tapa ymmärtää:
Sekä Psalmeissa, VT:n profeettakirjoissa että UT:ssa painotetaan profetioita. Jakeessa 1 sanotaan, että Jumala haluaa ilmoittaa palvelijoilleen, mitä pian tapahtuu.
Lopuksi hän sanoo:
"... ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle..."
Sana arvioi meitä.
En usko, että on sattumaa, että kirjan kirjoittaja ja näkyjen vastaanottaja on nimeltä Johannes.
Armo myös vaikuttaa elämässämme, jotta voimme kieltäytyä vääryydestä ja lihallisista asioista ja vastata myönteisesti Jumalalle.
Ilm. 1:2: "...joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen..."
Jos emme ymmärrä sitä siten, kuin Jumala sen ilmoitti, emme ymmärrä läheskään kaikkea, mitä siinä sanotaan.
Ilmestyskirja on kirjoitettu meille, jotta löytäisimme Jumalan todellisen siunauksen.
Evankeliumeissa sanotaan usein, että Jeshua toimi kuten toimi, jotta Kirjoitukset toteutuisivat.
Haluan korostaa, että yksi Ilmestyskirjan tarkoituksista, on auttaa meitä ymmärtämään sitä, kuka Messias on.
Uskovatkin hämmästyvät sitä, miten Messias ilmestyy ja mitä hän tekee, kun hän palaa.
Jae 2: "...joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt."
Siirrytään jakeeseen 3.
"Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen
Sekä ne, jotka lukevat, että ne, jotka kuulevat nämä sanat ovat autuaita eli siunattuja.
Lukemisen lisäksi pitää kuulla, joka Sanassa tarkoittaa kuuliaisuutta. Sanat "kuulla" ja "olla kuuliainen" liittyvät toisiinsa.
jatkuu, että voidaan miettiä, mistä puhutaan. Ei peukalopaikkoja.jatkuu
Jos haluat löytää Jumalan siunauksen, ne löytyvät tästä kirjasta.
Se auttaa meitä elämään Jumalan tahdossa hänen valtakuntaansa todeksi. Se valmistaa meitä tulevaan.
Näemme jo nyt profeetallisia merkkejä.
Liberaalit opettajat saattavat sanoa, että Ilmestyskirja käsittelee 2000 vuoden takaisia asioita kuten toisen temppelin tuhoutumista. Asia ei ole niin.
Ilmestyskirja käsittelee lopun aikoja, jotka ovat hepreaksi acharit ha'jamim.
Jae 4: - "Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle..."
Tässä kerrotaan tärkeä asia.
Luku seitsemän kertoo pyhyydestä tai pyhityksestä Jumalan tarkoituksena.
Jokainen näistä seurakunnista on chuts la'arets, -
eli Israelin ulkopuolella.
Kohdan voi ymmärtää niin, että kaikki nämä seurakunnat ovat pakkosiirtolaisuudessa.
Kohta puhumme Jumalan valtaistuimesta.
Ilmestyskirjan yksi useimmin esiintyviä sanoja on Jumalan valtaistuin.
Ilmestyskirjan pääajatus on yksinkertainen:
Jumalan valtaistuimen laskeutuminen taivaasta tähän maailmaan. Jumala alkaa hallita maan päällä.
Olemmeko siihen valmiita? Tähtääkö elämämme hänen valtakuntansa tulemiseen tähän maailmaan?
"Johannes seitsemälle Aasian [maanpaossa olevalle] seurakunnalle
Armo teille ja rauha..."
Raamatussa toivotetaan usein armoa ja rauhaa.
Me tarvitsemme Jumalan armoa.
Sana "rauha" liittyy Jumalan tahdon ja tarkoitusperien toteuttamiseen.
Armon tarkoitus ei ole pelkästään pelastaa meitä.
Armon toinen tarkoitus on Jumalan tahdon, tarkoitusperien ja kaipausten toteuttaminen meissä.
Kun tutkimme valtakunnan tulemiseen johtavia tapahtumia, löydämme hengelliseen elämäämme paljon ohjeita ja viisautta.
Ymmärrämme, minkä meissä tulee muuttua.
"Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on..."
"Joka on, joka oli ja joka tuleva on" on sanonta, joka puhuu transsendenttisesta eli tuonpuoleisesta Jumalasta.
Hän on kaiken yläpuolella. Hän ei ole rajallinen eikä sidottu.
Miksiköhän Johannes puhuu tässä Jumalasta tällä tavoin?
Siksi, että tilanteet muuttuvat hyvin vaikeiksi.
Jos emme saa Jumalalta yliluonnollista apua, emme kykene elämään vaikeuksissa hänen tahtonsa mukaan.
Tässä Jumala ilmoitetaan tuonpuoleisena, kaiken yllä olevana.
"... ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä..."
Puhuimme juuri 7 seurakunnasta. Nyt mainitaan 7 henkeä.
Seitsemän puhuu täydellisyydestä, pyhyydestä ja pyhityksestä.
Kohta kerrotaan, että Jumala tahtoo toimia näissä seurakunnissa.
Parin viikon päästä pääsemme Ilmestyskirjan lukuihin 2 ja 3.
Siellä näemme, mitä näille seurakunnille ilmoitetaan.
Nämä 7 seurakuntaa ovat keitä tahansa uskovia, joiden täytyy saada kuulla lopun aikojen sanoma.
"Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä, ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta..."
Messias ei ole vain todistaja, vaan hänessä paljastuu Jumalan tahto.
Messiaan käytös, teot ja opetukset ovat meille esimerkkinä.
Raamattu ilmoittaa Messiaan olevan Jumalan Poika mutta myös Ihmisen Poika.
Puhutaan vähän ilmaisusta Ihmisen Poika.
Vaikkei Messias koskaan kieltänyt olevansa Jumalan Poika, hän käytti itsestään useimmiten ilmaisua Ihmisen Poika.
Sanonta "Ihmisen Poika" tarkoittaa, että hän on meille esimerkki.
Paavali opettaa Fil. 2:ssa, että Messias tyhjensi itsensä.
Ei Messias lakannut olemasta Jumala, mutta toiminnassaan
hän tukeutui taivaalliseen Isäänsä, kuten meidänkin tulee olla Isästä riippuvaisia Pyhässä Hengessä pysyäksemme hänelle uskollisina.
"...Jeesukselta Kristukselta,
uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen..."
Sana "esikoinen" tarkoittaa tässä kahta asiaa.
Se tarkoittaa korkeampaa asemaa.
Messias osoitti toiminnallaan olevansa kaiken yläpuolella.
Hän toteutti Jumalan tahdon täydellisesti puolestamme.
Sanonnassa "kuolleiden esikoinen" kuolleita olemme me.
Termi "esikoinen" viittaa myös erääseen tärkeään juhlaan.
Siitä puhutaan 3. Moos. 23:ssa.
7 päivää kestävän happamattoman leivän juhlan yhteydessä
puhutaan myös uutislyhteen juhlasta.
Uutislyhteen juhlaa voi kutsua ylösnousemusjuhlaksi, koska sinä päivänä Messias nousi kuolleista. Silloin hän osti meille pelastuksen.
Kuollessaan ristillä Messias maksoi meistä täyden hinnan.
Mutta ylösnousemus on Jumalan todistus, koska Sanassa toistetaan,
että Jumala nosti hänet kuolleista.
Vaikka Messiaalla oli valta antaa henkensä ja ottaa se jälleen,
hän ei tehnyt niin. Hän antautui kuolemalle, ja Isä nosti hänet kuolleista.
Näin Isä osoitti hyväksymisensä.
jatkuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkuu
Jos haluat löytää Jumalan siunauksen, ne löytyvät tästä kirjasta.
Se auttaa meitä elämään Jumalan tahdossa hänen valtakuntaansa todeksi. Se valmistaa meitä tulevaan.
Näemme jo nyt profeetallisia merkkejä.
Liberaalit opettajat saattavat sanoa, että Ilmestyskirja käsittelee 2000 vuoden takaisia asioita kuten toisen temppelin tuhoutumista. Asia ei ole niin.
Ilmestyskirja käsittelee lopun aikoja, jotka ovat hepreaksi acharit ha'jamim.
Jae 4: - "Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle..."
Tässä kerrotaan tärkeä asia.
Luku seitsemän kertoo pyhyydestä tai pyhityksestä Jumalan tarkoituksena.
Jokainen näistä seurakunnista on chuts la'arets, -
eli Israelin ulkopuolella.
Kohdan voi ymmärtää niin, että kaikki nämä seurakunnat ovat pakkosiirtolaisuudessa.
Kohta puhumme Jumalan valtaistuimesta.
Ilmestyskirjan yksi useimmin esiintyviä sanoja on Jumalan valtaistuin.
Ilmestyskirjan pääajatus on yksinkertainen:
Jumalan valtaistuimen laskeutuminen taivaasta tähän maailmaan. Jumala alkaa hallita maan päällä.
Olemmeko siihen valmiita? Tähtääkö elämämme hänen valtakuntansa tulemiseen tähän maailmaan?
"Johannes seitsemälle Aasian [maanpaossa olevalle] seurakunnalle
Armo teille ja rauha..."
Raamatussa toivotetaan usein armoa ja rauhaa.
Me tarvitsemme Jumalan armoa.
Sana "rauha" liittyy Jumalan tahdon ja tarkoitusperien toteuttamiseen.
Armon tarkoitus ei ole pelkästään pelastaa meitä.
Armon toinen tarkoitus on Jumalan tahdon, tarkoitusperien ja kaipausten toteuttaminen meissä.
Kun tutkimme valtakunnan tulemiseen johtavia tapahtumia, löydämme hengelliseen elämäämme paljon ohjeita ja viisautta.
Ymmärrämme, minkä meissä tulee muuttua.
"Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on..."
"Joka on, joka oli ja joka tuleva on" on sanonta, joka puhuu transsendenttisesta eli tuonpuoleisesta Jumalasta.
Hän on kaiken yläpuolella. Hän ei ole rajallinen eikä sidottu.
Miksiköhän Johannes puhuu tässä Jumalasta tällä tavoin?
Siksi, että tilanteet muuttuvat hyvin vaikeiksi.
Jos emme saa Jumalalta yliluonnollista apua, emme kykene elämään vaikeuksissa hänen tahtonsa mukaan.
Tässä Jumala ilmoitetaan tuonpuoleisena, kaiken yllä olevana.
"... ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä..."
Puhuimme juuri 7 seurakunnasta. Nyt mainitaan 7 henkeä.
Seitsemän puhuu täydellisyydestä, pyhyydestä ja pyhityksestä.
Kohta kerrotaan, että Jumala tahtoo toimia näissä seurakunnissa.
Parin viikon päästä pääsemme Ilmestyskirjan lukuihin 2 ja 3.
Siellä näemme, mitä näille seurakunnille ilmoitetaan.
Nämä 7 seurakuntaa ovat keitä tahansa uskovia, joiden täytyy saada kuulla lopun aikojen sanoma.
"Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä, ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta..."
Messias ei ole vain todistaja, vaan hänessä paljastuu Jumalan tahto.
Messiaan käytös, teot ja opetukset ovat meille esimerkkinä.
Raamattu ilmoittaa Messiaan olevan Jumalan Poika mutta myös Ihmisen Poika.
Puhutaan vähän ilmaisusta Ihmisen Poika.
Vaikkei Messias koskaan kieltänyt olevansa Jumalan Poika, hän käytti itsestään useimmiten ilmaisua Ihmisen Poika.
Sanonta "Ihmisen Poika" tarkoittaa, että hän on meille esimerkki.
Paavali opettaa Fil. 2:ssa, että Messias tyhjensi itsensä.
Ei Messias lakannut olemasta Jumala, mutta toiminnassaan
hän tukeutui taivaalliseen Isäänsä, kuten meidänkin tulee olla Isästä riippuvaisia Pyhässä Hengessä pysyäksemme hänelle uskollisina.
"...Jeesukselta Kristukselta,
uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen..."
Sana "esikoinen" tarkoittaa tässä kahta asiaa.
Se tarkoittaa korkeampaa asemaa.
Messias osoitti toiminnallaan olevansa kaiken yläpuolella.
Hän toteutti Jumalan tahdon täydellisesti puolestamme.
Sanonnassa "kuolleiden esikoinen" kuolleita olemme me.
Termi "esikoinen" viittaa myös erääseen tärkeään juhlaan.
Siitä puhutaan 3. Moos. 23:ssa.
7 päivää kestävän happamattoman leivän juhlan yhteydessä
puhutaan myös uutislyhteen juhlasta.
Uutislyhteen juhlaa voi kutsua ylösnousemusjuhlaksi, koska sinä päivänä Messias nousi kuolleista. Silloin hän osti meille pelastuksen.
Kuollessaan ristillä Messias maksoi meistä täyden hinnan.
Mutta ylösnousemus on Jumalan todistus, koska Sanassa toistetaan,
että Jumala nosti hänet kuolleista.
Vaikka Messiaalla oli valta antaa henkensä ja ottaa se jälleen,
hän ei tehnyt niin. Hän antautui kuolemalle, ja Isä nosti hänet kuolleista.
Näin Isä osoitti hyväksymisensä.
jatkuujatkuu
Jumala oli täysin hyväksynyt Messiaan ristintyön.
Messias osti kuolleille voiton.
Termi "esikoinen" liittyy siis ylösnousemukseen.
Ylösnousemus puhuu Jumalan valtakunnasta ja voitosta.
Jae 3: -
"...häneltä, joka on kuolleitten esikoinen - ja maan kuningasten hallitsija! Hän on kaiken yläpuolella.
Meidän tulee kysyä itseltämme, haluammeko Messiaan hallitsevan itseämme? Monet tahtovat kyllä pelastuksen siunaukset,
mutteivät halua välttämättä muuttua.
No, niin päästiin tähän asti, ja näin pitää esittää asiat, eikä peukalopaikkojen saarnaaminen ole mistään.
Tuomarina oleminen vaatii koko todistuaineiston läsnäoloa, lautamiesten on tiedettävä mistä puhutaan, Ei syyttäminen ole sitä, että vain SINÄ esität asian savolaisena, mitä yleensä täällä tehdään.
Eli jatketaanko, minulla aineistoa riittää, vaikka millä mitalla, mutta en jaa savolaisten juttuja, että meidän marttilainen harhahedelmänä mantrataan esiin.
Jumalan tahto on PYHYYDEN puolella, ja me olemme katovaisuuden puolella, jossa armoistuin edustaa Valtakuntaan jossa Jumalantahto luo sen täydellisen paikan, johon ei mennä ominluvin. Ei inttämällä ja ikäänkuin savolaisittain paavalin seläntaakse syntiä tekemään.
Pyhä on PYHÄÄ ja Hän mittaa, eikä Herralla ole kuin YKSI kansa, joka pelastuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkuu
Jumala oli täysin hyväksynyt Messiaan ristintyön.
Messias osti kuolleille voiton.
Termi "esikoinen" liittyy siis ylösnousemukseen.
Ylösnousemus puhuu Jumalan valtakunnasta ja voitosta.
Jae 3: -
"...häneltä, joka on kuolleitten esikoinen - ja maan kuningasten hallitsija! Hän on kaiken yläpuolella.
Meidän tulee kysyä itseltämme, haluammeko Messiaan hallitsevan itseämme? Monet tahtovat kyllä pelastuksen siunaukset,
mutteivät halua välttämättä muuttua.
No, niin päästiin tähän asti, ja näin pitää esittää asiat, eikä peukalopaikkojen saarnaaminen ole mistään.
Tuomarina oleminen vaatii koko todistuaineiston läsnäoloa, lautamiesten on tiedettävä mistä puhutaan, Ei syyttäminen ole sitä, että vain SINÄ esität asian savolaisena, mitä yleensä täällä tehdään.
Eli jatketaanko, minulla aineistoa riittää, vaikka millä mitalla, mutta en jaa savolaisten juttuja, että meidän marttilainen harhahedelmänä mantrataan esiin.
Jumalan tahto on PYHYYDEN puolella, ja me olemme katovaisuuden puolella, jossa armoistuin edustaa Valtakuntaan jossa Jumalantahto luo sen täydellisen paikan, johon ei mennä ominluvin. Ei inttämällä ja ikäänkuin savolaisittain paavalin seläntaakse syntiä tekemään.
Pyhä on PYHÄÄ ja Hän mittaa, eikä Herralla ole kuin YKSI kansa, joka pelastuu.Eli kysyn jatkanko, tuonko esiin opetuksen kokonaisnäkemyksen, ei vain valittuja omia paikkojasi. Ei homma niin mene, mitä ajattelit aloittaja.
Kun alkaa puhumaan, pitää toistenkin nähdä, mistä puhutaan. Eli mitattava puhuja.
Savolaisilla kyllä on kaikenkarvaista peittovaate hapatetta, katolisuudesta, Baabelista lähtöisin. Äitilapsi kultit jne. Ja kirjoitettua ja kirjoittamatonta hapatetta on meille syötetty.
Onneksi itse sain lähteä tutkimaan tyhjältä pöydältä ja näen, sen harhan, missä Suomen siion esiintyy -----kristityssä nimessä--- jossa ei haluta Jumalan tahdon valkeutta polulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kysyn jatkanko, tuonko esiin opetuksen kokonaisnäkemyksen, ei vain valittuja omia paikkojasi. Ei homma niin mene, mitä ajattelit aloittaja.
Kun alkaa puhumaan, pitää toistenkin nähdä, mistä puhutaan. Eli mitattava puhuja.
Savolaisilla kyllä on kaikenkarvaista peittovaate hapatetta, katolisuudesta, Baabelista lähtöisin. Äitilapsi kultit jne. Ja kirjoitettua ja kirjoittamatonta hapatetta on meille syötetty.
Onneksi itse sain lähteä tutkimaan tyhjältä pöydältä ja näen, sen harhan, missä Suomen siion esiintyy -----kristityssä nimessä--- jossa ei haluta Jumalan tahdon valkeutta polulle.Voihan tässä makupalan antaa jatkoon.
Messias Jeshuaa voi kutsua monilla eri nimityksillä.
Hän on Vapahtajamme, Herramme ja Jumalamme.
Ilmestyskirjassa häntä kutsutaan muun muassa kuolleista nousseiden esikoiseksi. Hän on toisin sanoen antanut meille voiton.
Termi "esikoinen" liittyy Sanassa aina voittoon.
Hän antaa kuolleille voiton.
Jatketaan nyt Ilm. 1:5:stä.
Häntä ei kutsuta tässä pelkästään kuolleiden esikoiseksi vaan myös maan kuninkaiden hallitsijaksi. Jälkimmäinen nimitys kertoo siitä, että hän on hallitseva kaikkea.
Mutta tahdonko hänen hallitsevan omaa elämääni? Onko se palava haluni? Ymmärränkö, että on välttämätöntä antautua hänen hallittavakseen?
Jos sellainen ei minua kiinnosta, olen kapinassa Jumalaa vastaan.
Ilmestyskirjan jatkosta käy ilmi, mitä Jumala tekee hänen tahtoaan vastaan kapinoiville.
Jakeessa 5 sanotaan myös, että Messias rakasti meitä.
Jos suostuu jonkun hallittavaksi, eikö olisi suotavaa, että hallitsija olisi sellainen, joka rakastaa sinua, ei vain sanoin vaan myös teoin?
Tämä sananpaikka kertoo juuri siitä, missä määrin hän meitä rakastaa.
Jae 5: "Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä [kuolemansa kautta]..."
Siinä puhutaan tietystä käsitteestä.
Kun puhumme rakkaudesta, joka pesee meidät synneistämme, puhumme ylivertaisesta teosta.
Raamatussa sanotaan, ettei ilman veren vuodattamista ole lunastusta. Messias antoi itsensä kokonaan lunastaakseen meidät.
Kaiken tuon perustana on rakkaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan tässä makupalan antaa jatkoon.
Ilmestyskirjassa häntä kutsutaan muun muassa kuolleista nousseiden esikoiseksi. Hän on toisin sanoen antanut meille voiton.
Häntä ei kutsuta tässä pelkästään kuolleiden esikoiseksi vaan myös maan kuninkaiden hallitsijaksi. Jälkimmäinen nimitys kertoo siitä, että hän on hallitseva kaikkea.
Mutta tahdonko hänen hallitsevan omaa elämääni? Onko se palava haluni? Ymmärränkö, että on välttämätöntä antautua hänen hallittavakseen?
Ilmestyskirjan jatkosta käy ilmi, mitä Jumala tekee hänen tahtoaan vastaan kapinoiville.
Jos suostuu jonkun hallittavaksi, eikö olisi suotavaa, että hallitsija olisi sellainen, joka rakastaa sinua, ei vain sanoin vaan myös teoin?
Jae 5: "Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä [kuolemansa kautta]..."
Kun puhumme rakkaudesta, joka pesee meidät synneistämme, puhumme ylivertaisesta teosta.
Raamatussa sanotaan, ettei ilman veren vuodattamista ole lunastusta. Messias antoi itsensä kokonaan lunastaakseen meidät.
Kaiken tuon perustana on rakkaus.ja HETI poistettii kommentti!
hah hah ja hah
nyt, miten on:
"Minä en lähde leikkimään peukaloseppien kanssa, ennenkuin puheevuoro on esissä."
voidaan aloittaa tästä:
mutta Jeshuan paluu
Kyseisen videon, kello aikat.
https://www.tv7.fi/vod/player/71773/
Joten tämä "peukalopaikka"
Mistä ja kenestä riippuu koska Herra Jeesus tulee takasin?
Juutalaisista vai siitä että Kristityt luopuvat vapaudesta?
ja perusteet Kirjoituksista!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan tässä makupalan antaa jatkoon.
Kaiken tuon perustana on rakkaus.Mihin perustuu tämä miehen opetus?
Mitä mieltä olet aloituksen kohdista?
Anonyymi kirjoitti:
Eli kysyn jatkanko, tuonko esiin opetuksen kokonaisnäkemyksen, ei vain valittuja omia paikkojasi. Ei homma niin mene, mitä ajattelit aloittaja.
Onneksi itse sain lähteä tutkimaan tyhjältä pöydältä ja näen, sen harhan, missä Suomen siion esiintyy -----kristityssä nimessä--- jossa ei haluta Jumalan tahdon valkeutta polulle.Jos olen väärin tulkinnut mitä asiayhteys ja oppi on, niin
"Saat lisätietoa Israelin-työstämme sivuiltamme LoveIsrael.org.
Nyt on tri Baruchin vuoro."
Okei, ja sitten jos olet rehellinen käydään keskustelua, eli kysy mitä kysyt ja vastaan.
minä kysyn ja sinä vastaat?
onko tämä hyvää ja otollista?
Jos ei ole, mikä on hyvä ja otollinen keskustelu tapa?
Anonyymi kirjoitti:
jatkuu
Kun Sana sanoo:
Toinen tapa ymmärtää:
Lopuksi hän sanoo:
Sana arvioi meitä.
Siirrytään jakeeseen 3.
jatkuu, että voidaan miettiä, mistä puhutaan. Ei peukalopaikkoja."Minä en lähde leikkimään peukaloseppien kanssa, ennenkuin puheevuoro on esissä."
Tässä kirjoitat:
"Kun Sana sanoo:
Toinen tapa ymmärtää:
Silloin niillä, jotka eivät ole valmiita, ei ole aikaa valmistautua."
voidaan aloittaa tästä:
mutta Jeshuan paluu
Kyseisen videon, kello aikat.
https://www.tv7.fi/vod/player/71773/
Joten tämä "peukalopaikka"
Mistä ja kenestä riippuu koska Herra Jeesus tulee takasin?
Juutalaisista vai siitä että Kristityt luopuvat vapaudesta?
ja perusteet Kirjoituksista!
Anonyymi kirjoitti:
jatkuu
Kun Sana sanoo:
Toinen tapa ymmärtää:
Lopuksi hän sanoo:
Sana arvioi meitä.
Siirrytään jakeeseen 3.
jatkuu, että voidaan miettiä, mistä puhutaan. Ei peukalopaikkoja."jatkuu, että voidaan miettiä, mistä puhutaan. Ei peukalopaikkoja."
Olenko ottanut peukalopaikkoja ja jos olen niin missä se on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"jatkuu, että voidaan miettiä, mistä puhutaan. Ei peukalopaikkoja."
Olenko ottanut peukalopaikkoja ja jos olen niin missä se on?Peukalopaikat ja mannalaput ovat amerikkalaisten helluntailaisten / vapaidensuuntien okkultismia, samoin kuin se rukoustapa, että pidetään toisiaan käsistä kiinni ja "henki kiertää käsien kautta kunkin läpi". Hullu se, joka tällaiseen ryhtyy. Ottaa vieruskavereidensa syntejä ja mahd. demoneja itseensä!
Peukalopaikka = otetaan Raamattu käteen ja umpimähkään avataan se ("peukalolla") ja sitten uskotaan, että kyseessä oleva raamatunpaikka, lause, on Jumalan mystinen viesti juuri tähän hetkeen.
Mannalaput = helluntailaisten lähetyssaarnaajien oma versio kiinalaisista onnenkekseistä: niissä on muka aina jokin "juuri sinulle" tarkoitettu viesti! Mannalaput, pienet raamatunjae-laput, ovat siis kulhossa ja nyt kulhoa sekoittamalla ja sieltä umpimähkään raamatunjae onkimalla uskotellaan, että "tämä on Jumalan viesti minulle juuri tähän hetkeen"!
Muistan kerran hellareissa, erään huonekaverinani olleen naisen, joka aina äitelästi sanoi "Katsotaanpa mitä hyvää Herra tahtoo meille tähän hetkeen sanoa..."!
Pelkkää helluntailaista noituutta ja okkultismia. Jos raamatunjae osuisikin siihen tilanteeseen, on kyseessä sama toiminta kuin esim. korteista ennustaminen tai rahakasinoilla pelaaminen: pahat henget antavat ajoittaisia "voittoja", jotta kohde jatkaisi noituuttansa ja olisi nyt, jopa mannalappu-raamatunjakeiden kautta eksytettävissä toimimaan halutulla tavalla.
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peukalopaikat ja mannalaput ovat amerikkalaisten helluntailaisten / vapaidensuuntien okkultismia, samoin kuin se rukoustapa, että pidetään toisiaan käsistä kiinni ja "henki kiertää käsien kautta kunkin läpi". Hullu se, joka tällaiseen ryhtyy. Ottaa vieruskavereidensa syntejä ja mahd. demoneja itseensä!
Peukalopaikka = otetaan Raamattu käteen ja umpimähkään avataan se ("peukalolla") ja sitten uskotaan, että kyseessä oleva raamatunpaikka, lause, on Jumalan mystinen viesti juuri tähän hetkeen.
Mannalaput = helluntailaisten lähetyssaarnaajien oma versio kiinalaisista onnenkekseistä: niissä on muka aina jokin "juuri sinulle" tarkoitettu viesti! Mannalaput, pienet raamatunjae-laput, ovat siis kulhossa ja nyt kulhoa sekoittamalla ja sieltä umpimähkään raamatunjae onkimalla uskotellaan, että "tämä on Jumalan viesti minulle juuri tähän hetkeen"!
Muistan kerran hellareissa, erään huonekaverinani olleen naisen, joka aina äitelästi sanoi "Katsotaanpa mitä hyvää Herra tahtoo meille tähän hetkeen sanoa..."!
Pelkkää helluntailaista noituutta ja okkultismia. Jos raamatunjae osuisikin siihen tilanteeseen, on kyseessä sama toiminta kuin esim. korteista ennustaminen tai rahakasinoilla pelaaminen: pahat henget antavat ajoittaisia "voittoja", jotta kohde jatkaisi noituuttansa ja olisi nyt, jopa mannalappu-raamatunjakeiden kautta eksytettävissä toimimaan halutulla tavalla.
~Otinpa huvikseni "peukalopaikan":
Gal. 2:8
8 sillä hän, joka antoi Pietarille voimaa hänen apostolintoimeensa ympärileikattujen keskuudessa, antoi minullekin siihen voimaa pakanain keskuudessa-
Tästäs kuulitte, tekin! Minut on teille apostoliksi korotettu!
~
- Anonyymi
Rauhallista yötä tv7 ohjelmien parissa alkaen 22-23.30. Varmasti rakentavampaa, jos ei sitten ehdoitta etsi väittelyitä.
- Anonyymi
"Kumma homma, että jotain peukalopaikkojen seppiä on palstalla.
Pitää ottaa koko Barukin teksti, että voidaan vetää johtopäätökset, tehdäänkö?
Hebrealaiskirjeen, Ilmestyskirjan kohdalla jne.
Minä en lähde leikkimään peukaloseppien kanssa, ennenkuin puheevuoro on esissä."
enkö laittanut paikat esille?
"Love Israel - Baruch Korman Ilmestyskirja. Luku 1. Osa 13 TV"
ja aikaleimat missä on eniten väärää ja kieroa.
"Saat lisätietoa Israelin-työstämme sivuiltamme LoveIsrael.org."
Oletko tv7 työtekijä?
"No, niin päästiin tähän asti, ja näin pitää esittää asiat, eikä peukalopaikkojen saarnaaminen ole mistään.
Eli jatketaanko, minulla aineistoa riittää, vaikka millä mitalla, mutta en jaa savolaisten juttuja, että meidän marttilainen harhahedelmänä mantrataan esiin."
ja taas, mikä on ongelma, et siis omilta sivuiltasi kykene katsomaan näitä videoita joista laitoin, pahat kohdat esille?
eli taas:
Ensimmäinen poistettiin välittömästi, joten voit katsoa sen tästä:
The Sabbath and the Believer
https://www.youtube.com/watch?v=-yabAAkmkNw
enkö tästä ottanut ALUN ja sen esimmäisen luvun väärät tulkinnat.
aikaleima 7:30
00:07:31.280
Matt. 23:ssa kerrotaan
Jumalan ajoituksesta ja johdatuksesta.
00:07:41.000
00:07:47.680
Se tarkoittaa: "En palaa perustamaan
valtakuntaani ennen, -
00:07:52.840
kuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän,
joka tulee Herran nimeen.'"
SE TRAKOITTAA! perustamaan valtakuntaani?
Mihin Herra, sitten sen perustaa?
Israelin maa perälle vai sydämeen vai "taivaaseen"?
Joten, tämä mies, mikä lie, LISÄÄ Tähän Herran Omaa Sanaan, lisää omia sanoja eli tekstiä!
jos et havitse, niin Raamatussa ei ole sitä mitä tämä mies väittää olevan eli
Tämä lisää omia sanoja Herran Jeesuksen suuhun.
Joten mitä lisä arvoa mihinkää tuo se että kaikki koko ilmestyskirjan tulkitaan?
joten tämä asia ei muutu vaikka koko Raamattu tulkittaisiin sana sanalta ja kirjain kirjaimelta.
TÄSSÄ ON miehen oma sana
joten tämä ei ole pahin, mutta ensimmäinnen, nyt tässä kohden on tämä pahin:
00:08:41.920
Kun Sana sanoo:
mutta Jeshuan paluu
Joten mitä lisä opetus tahi videoita tarvitse tämän ymmärtämiseen?
eli näinkö sinä joka olet kuka lie ja mistä lie vastaatte, oman putiikin puolelesta!
itkekää ja valittakaa! - Anonyymi
No missä ne vastaväitteet sitten nyt ovat?
Jumalan Totuutta vastaan ei voi sotia!
tahi voi mutta tappio on varma!
eikö kukaan rohkene sitten tulla koettamaa voimia?
Jes 54:17
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732795
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229