Sunnuntaisin vähemmän sähköä verkossa?

Anonyymi

Onkohan sunnuntaisin verkossa tarjolla arkipäiviä vähemmän sähköä? Ihan kuin esim. uuni lämpenisi hitaammin sunnuntaisin. Voisiko johtua siitä että monet yritykset on silloin suljettuja.

14

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lopeta uunin käyttö niin säästät sähkössä !

    • Anonyymi

      Sunnuntaisin sähköä on yhtä paljon tarjolla kuin arkena. Uunin hitaammin lämpeneminen johtuu siitä, että moni tekee ruoan kotonaan ja sähkö ohjautuu monin verroin useampaan uunin kun arkena. Tällöin sähkön lämpöä tuottava tehokkus pienenee. Itse olen ratkaissut pulman keittämällä jo perjantaina viikonloppuna ruoan valmistukseen tarvitsemani veden. Näin tehden pelkkä veden lämmittäminen riittää ja se on nopeampaa kuin keittäminen.

      • Anonyymi

        Kiitos vinkistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vinkistä

        Älä kiittele, tuo on tänäpäivänä pelkkää huuhaata, kyllä siellä verkossa sähkö riittää.
        JOS edes luit tuon jutun, huomasit, että se oli halpamaista, typerää trollausta.


    • Anonyymi

      On tunnettu tosi asia, että sunnuntaisin kaikki liikkuu hitaammin myös elektronit mistä sähkövirta koostuu.
      Joten ei pidä ihmetellä, jos uuni lämpiää hitaammin, koska kyse on ihan normaalista temporaali elektroniikkaan liittyvästä ilmiöstä nimeltä "sunnuntain hitaat elektronit".
      Sitä voi korjata laittamalla uunin viereen kellon joka näyttää uunille, että nyt onkin todellisuudessa maanatai. Mutta silloin on maanantai vaarana että tulee maanantai kappaleita

      • Anonyymi

        Onneksi en omista sähköhellaa
        Mutta aurinkosähkögrilli on .!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi en omista sähköhellaa
        Mutta aurinkosähkögrilli on .!

        Sähkö ei maksa mitään kun tuottaa itse valtakunnan verkon ulkopuolella !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkö ei maksa mitään kun tuottaa itse valtakunnan verkon ulkopuolella !

        Kerro kaikille miten sähköä voi tuottaa ilman mitään kustannuksia.
        Olen itse yrittänyt keksiä vaihtoehtoa, mutta kaikille tavoille kertyy kyllä hintaa.
        Ihan käytännön syistä on edelleen oltava verkossa, vaikka sekin on tullut yhä enemmän rahastamisen kohteeksi.


    • Anonyymi

      Sähkölläkin on lepopäivä? Todellisuudessa sähköllä ei ole viikonpäiväeroa. Sama kuin väittäisit, että auto kulkee huonommin sunnnuntaisin erilaisen bensan vuoksi.

    • Anonyymi

      Pistorasiasta kerrostalon käytävältä saa halpaa sähköä.
      Sekään ei ole ilmaista mutta kun maksua on monta jakamassa niin hinta pysyy sopivana.

    • Anonyymi

      Et kai osta uusiutuvaa sähköä. Sitä et saa, jos ei tuule tai paista ;-)

    • Anonyymi

      Toimiiko aurinko(sähkö) viikonloppuisin samalla tavalla kuin arkisin?
      :)

    • Anonyymi

      Ihan kokemuksella voin sanoa, että sunnuntaina voi olla jännite alhaisempi ja uunisi lämpenee hitaammin. Muuntopiirissäsi voi olla sunnuntaina paljon sähkön käyttäjiä ja vielä jollakin vaiheella normaalia enempi. Kannattaa pyytää sähköverkkoyhtiöltä jännitepiirturi, jolla asia selviää seurantajakson ajalta.
      Meillä omassa taloudessamme on tilanne, että jopa pyykinpesukoneen ohjelma kestää tiettyinä aikoina paljon pidempään, kuin muina aikoina. Jännitepiirturi osoitti selkeästi, että jännite vaihteleee tiettyinä aikoina ja virta ei oikein riitä. Tämä alijännite rikkoo mm. energiansäästölamput herkemmin.
      Meidän lähellä on parikin ravintolaa, joissa on viikonloppuisin suurtalouskeittiökoneita päällä, lisäksi läheisille vapaa-ajan asunnoille tulee viikonloppuisin asukkaita ja saunat lämpenee sähköllä. Em. seikat aiheuttaa melkoista kuormitusta muuntopiirissämme ja jännite laskee.

      • Anonyymi

        Tämä on ihan totta ja monet vastaanväittäjät eivät vaan tiedä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 187
      2128
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      157
      1659
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1614
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe