Nyt kohteena on Squaw Valley. Paikallinen hiihtokeskus suunnittelee uuden nimen sillä perusteella, että 'squaw' on rasistinen ja halventava ilmaisu Amerikan natiivinaisesta. Tämä on silkka valhe, sillä 'squaw' ei ole halventava, eli ei tarkoita esim. akkaa, ämmää, narttua, lutkaa tms., eikä se myöskään tarkoita vaginaa, kuten on myös vääristelty. Sanan 'squaw' alkuperä on Algonquian heimosta ja tarkoittaa nuorta naista. Eli todellisuudessa 'squaw' = tyttö. Suvakkien kiihkomielisyys on niin rajua, että järjenkäyttö on kadonnut jo aikaa sitten.
Suvakkimädätystä taas
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tyttö on kanssa rasistinen ja halventava nimitys. Pitää sanoa "nuori henkilö" ilman sukupuolimääritystä, sillä ko, tyttö saattaa olla jokin muu 64 sukupuolen edustajista.
- Anonyymi
Sana nuori on RASISMIA !!! entä jos se onkin wanha !?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana nuori on RASISMIA !!! entä jos se onkin wanha !?
wanha sana on rasismia pitää sanoa seniori.
Sanan alkuperäinen merkitys ei kerro siitä, mikä sen nykyinen merkitys on. Kieli elää. Omankin kielen kanssa on haasteensa, saati sitten, että voisi olla suurempi asiantuntija toisten kansojen kielten kanssa kuin he itse. Lopulta, jos hiihtokeskus Yhdysvalloissa tahtoo vaihtaa nimensä, niin heillä varmaan on oikeus niin tehdä. Tarvinneeko siitä Suomessa mielensä pahoittaa.
- Anonyymi
Suomessa vastaava paikannimi olisi siis Tyttölaakso.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1366228
- 574396
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282888- 592871
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161885- 151544
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271456Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹371447- 311261
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431161