Mitä haittavaikutuksia olette saaneet Eliquis- lääkkeestä.? Minulta lähtee hiukset aivan tukoissa ja päänahka kutiaa. Johtuuko lääkkeestä ? Nyt kolmas kuukausi käytössä. Ei muita uusia lääkkeitä, mitä voisin epäillä.
Eliquis- verenohennuslääke.
17
8786
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla Eliquis nyt kaksi viikkoa ollut käytössä. Alussa oli kova päänsärky, mutta se on alkanut helpottaa. Lääkkeen aloituksen jälkeen olen nukkunut huonosti ja sydämen syke tuntuu koko ajan korvissa, verenpaine on koholla ja suolisto oireilee ripulilla. Vielä jatkan lääkkeen syömistä, mutta jos ei kohta ala helpottaa, mietittävä lääkkeen vaihtoa.
- Anonyymi
Jäi vielä edellisestä viestistä : Käytin ennen Eliquisia Klexane-ruiskeita kolme kuukautta. Niistäkin tuli omat oireensa. Nyt siis Eliquis ollut käytössä tasan kaksi viikkoa.
- Anonyymi
Ei mitään haittavaikutuksia.
- Anonyymi
Ai niin ku mistä; ei lääkkeen määrää ilmoitettu tai että aloittiko vasta 1pv sitten...
Yksikään lääke ei ole sellainen, josta ei jotain haittaa olisi; näki ihminen sitä itse tai ei.
Terveet elämäntavat, niin pysytte erossa lääkebisneksestä! - Anonyymi
Tavallisesti ei ole paljon haittavaikutuksia , mutta pitäisi katsoa mitä syökin jos joku ruoka ei sovi saman aikaisesti lääkekuurin kanssa . Tavallisesti se hoito on ihan ilman sivuvaikutuksia
Mutta muutamille tulee joitakin kaikki reagoivat omalla tavallaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin ku mistä; ei lääkkeen määrää ilmoitettu tai että aloittiko vasta 1pv sitten...
Yksikään lääke ei ole sellainen, josta ei jotain haittaa olisi; näki ihminen sitä itse tai ei.
Terveet elämäntavat, niin pysytte erossa lääkebisneksestä!No ei sekään mikään tae ole. Usein on geneettisiä sairauksia joikålle ei voi mitään. Mieheni eno olisellainen terveyden perikuva kaikessa mutta sai syövän hänkin vaikka eli terveellistä elämää söi valittuja ruokia. Liikkui paljon ja poimi marjat metsästä jne . Kuoli 75 vuotiaana Joten olen nähnyt sen vastakkaisenkin ihmisen joka ei välittänyt terveistä, elämän tavoista , mielellään sohvalla makaili ja teki vaan sen ihan tarpeellisen kotona , eli pitkään ja ei syönyt lääkkeitäkään. Joten takuita ei ole sillä terveen elämän tavan ihmisellä sen enempää kun epäterveellisesti elävälläkään .
- Anonyymi
Just lopetin 6kk kuurin. Huomasin käyttäessäni lääkettä , että noustessa huimasi, samoin jos makuulla käänsi päätä tuli huimausoloja mutta ei mitään kovin suuria. Noi oireet on nyt helpottanut lopetettuani. Ensimmäiset kaks kuukautta tuli aikaisemmin ilmenemättömiä sydämen muljahteluja (oon kärsinyt kahdenlaisista rytmihäiriöistä/lisälyönneistä aiemmin, eikä nämä olleet aikaisempien kaltaisia).
- Anonyymi
Puoli vuotta Eliquisia Marevanin jälkeen. En ole huomannut erikoista. Maallikon on lähes mahdotonta selvittää, mistä jokin haitta johtuu. Ajallinen yhteys ei riitä todistamaan vielä mitään.
- Anonyymi
Ajallinen yhteys on erittäin tärkeä. Oireita joita ei ilmennyt ennen lääkitystä ja oireet jotka alkoivat ilmetä lääkityksen alkamisen kanssa. Varsinkin jos mitään muuta oleellista/uutta muutosta ei elämässä ole sattunut samaan aikaan. Ihminen on viisas, kun ITSE seuraa omaa elimistöään ja elintapojaan. Kukaan lääkäri ei itse koe niitä tuntemuksia, joita ihminen itsessään kokee. Luottakaa itseenne ja omiin tuntemuksiinne; vaisto siten ohjaa tekemään oikeat valinnat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajallinen yhteys on erittäin tärkeä. Oireita joita ei ilmennyt ennen lääkitystä ja oireet jotka alkoivat ilmetä lääkityksen alkamisen kanssa. Varsinkin jos mitään muuta oleellista/uutta muutosta ei elämässä ole sattunut samaan aikaan. Ihminen on viisas, kun ITSE seuraa omaa elimistöään ja elintapojaan. Kukaan lääkäri ei itse koe niitä tuntemuksia, joita ihminen itsessään kokee. Luottakaa itseenne ja omiin tuntemuksiinne; vaisto siten ohjaa tekemään oikeat valinnat.
Ajallinen yhteys on välttämätön mutta ei riittävä kriteeri osoittamaan syy-yhteyttä lääkkeen ja vaivan välillä.
- Anonyymi
Eliquisilla on uskottu ja väitetty englanninkielisillä keskustelupalstoilla olevan vähemmän haittavaikutuksia kuin xareltolla. Itse olen mahdollisesti saanut jonkin verisuonisairauden xarelton käytön johdosta. Kyselin pitkään täällä, että voisivatko oireeni johtua xareltosta, mutta ei kukaan oikein tiennyt. Itsekin sitten ajattelin, että johtuvat sepelvaltimotaudista, mutta eivät johtuneetkaan. Laboratoriotuloksissa näkyy kun trigly arvo alkaa nousta heti xarelton aloittamisen jälkeen ja vuoden päästä arvo oli kolminkertaisesti yli ylärajan. Samoin kävi glukoosiarvon kanssa, mutta yläraja arvo ylittyi vain vähän. Ei tk-lääkäri tästä kuitenkaan mitään maininnut. Oireet erittäin vakavia.
- Anonyymi
Merkillisen piittaamaton "lekuri" ollut sinulla. Törkeää!
- Anonyymi
Hiukset lähtee, päänahka kutiaa, rintakipua. Ja mahti kiukku näitä kremppoja ja lääkekokeiluja ja diagnoosia ” se kuuluu tuohon ikään ” , kohtaan.
- Anonyymi
Usein on ikävä kyllä jos on iäkkäämpi se että sanotaan että kuuluu ikään , jos kuuluu niin kas kun monella ei sellaista sairautta edes ole . Muutenkin huomaa että hieman vanhempia kohdellaan ihan eri tavalla kun silloin kun oli nuorempi etekkin puhelimessa aletaan heti huutamaan kun on sanonut henkilöllisyys numeronsa ne luulee että on kuuro ,
Joten minun kohdallani olen tyytyväinen lääkäriini ja hän jopa kirjoittaa oikein oikein paperi kirjeen jos olen ollut kokeissa missä käyn kerran vuodessa .Mutta
- Anonyymi
Reilut kaksi vuotta olen käyttänyt ja varsinaisia oireita ei ole ollut mitään. Nyt on ilmennyt sellainen positiivinen juttu että aiemmin hyvin tavalliset ja joskus pitkäänkin kestävät flimmerit ovat tyystin poissa, puolitoista kuukautta ja ei yhtään rytmihäiriötä.
- Anonyymi
Mulla ollu puoli vuotta eliquis 5mg kahdesti päivässä. Joudun syömään loppuelämän tukosen estoon. Vaihdoin kuukausi sitten apiksabaaniin kun oli halvempi. Ei olisi kannattanut. Muutaman päivän jälkeen verenpaineet nousi, jonka johdosta lääkäriin paineet kuitenkin tasoittuivat itsestään, mutta kohinat ja huminat alkoi päässä. Kävin lääkärissä, hoidettiin niska jumina, ei ollut siitä kyse.
Kolmen viikon jälkeen lopetin kolesterolilääkkeen, jota myös käytin 6 vuotta, huomasin, että humina tai kohina takaraivolla hävisi. Kohinat vaihtui suhinaa, suhina oli vähän niin kuin sähkön sirinää tai sinnepäin. Työnteko oli haastavaa, käytännössä keskittyminen oli mahdoton koko tän vaihdoksen ajan. Eliquisia jatkoin vielä viikon. Sitten kun jätin lääkkeen itsekseni pois suhinat hävisi, kun lääkeaineen vaikutus loppu. Suhina tai sihinä ei kuuluu oirekuvaan niin suositeltiin jatkoa. Paripäivää jaksoin.
Nyt vaihdoin xareltaan ja olo ollut selkeästi parempi, vaikka 1 tablettiannos vaikuttaa parhaillaan, mutta selkeästi parempi olo. (muut haitat ehtii tulla, mutta kokeillaan sitten muuta vaihtoehtoa) Eliquis ei enää siis soveltunut vaikka alkuun en huomannu oireita.
Eli apiksabaaniin vaihto oli mulla huono, ehkä alkuperäinen elquis olisi vieläkin jos en olisi vaihtanut. Lääkkeessä kuulema eri sidosaineet, jotka voi vaikuttaa eri lailla. Oireena oli sirinä/kohina tai vastaavat tuntemukset
Ikää reilu 45v, mies - Anonyymi
Ei ole listattu hiusten lähtöä sivuvaikutuksena . Syötkö muita lääkkeitä jotka voisivat aiheuttaa hiusten lähdön . Jos olet nainen niin usein alkaa hiusten lähtö vanhemmiten ,äidiltäni alkoi 77 vuotiaana lähtemään kamalasta, sitten voi olla että kilpirauhanen ei oikein toimi kunnolla silloin lähtee hiuksia . Mutta soita aika lääkäriin ja kerro asiasi he tietävät
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458690Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472499Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282307- 382262
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1861779- 961775
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221610Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik81066Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61056