Se oli 2015 kun sensuuri astui suomeen. Aika tarkasti kyllä persujen ja maahanmuuttoa vastustavien takia. Harmi vain että tästä kärsivät nyt kaikki muutkin. Iltasanomat on hyvä esimerkki. Muodon vuoksi sinne pääsevät läpi toimittajan ajatusta vastustavat kirjoitukset, mutta vain lyhyet, mielellään vajaat lauseet hyväksytään. Pitempi teksti perusteluineen ei kelpaa, toki toimittajan ajatusta myötäkarvaan silittävä saa jopa 5 kappaleen tekstin julki.
Minä olen yrittänyt tuoda omia mielipiteitä julki mutta huonolla menestyksellä. Nyt olen oppinut yhdistelemään tekstejä, eli lyhytsanaiseen samaa mieltä kanssani olevaan läpimenneeseen tekstiin jatkan yhden lauseen viestillä, johon pyrin kiteyttämään ajatukseni. Sitten toisella tietokoneella vastaan vastaukseen tyylillä nuijalause, joka kääntää toimittajan kirjoittaman tekstin vitsiksi. Uskokaa tai älkää, IS:n toimittajien ajattelukapasiteetti on rajallinen, ne menevät usein tässä muodossa läpi.
Ylekin sensuroi, mutta siellä on älykkäitä toimittajia, joskin vasemmisto-ihannointi ärsyttää. Ylen juttuja pitää kommentoida myös palasina, mutta läpi menee kuitenkin ajattelun tuloksena kokonainen lause, mikäli se sisältää ajatuksen. Ajatus saa olla myös jutun vastainen, tosin silloin siihen tulee yllättäen "kirjoitusvirheitä", joita alkuperäisessä tekstissä ei ole, ainakaan siinä, jonka pastasin ennen lähettämistä leikekirjaani. Konstit ovat monet luettavuuden ja luotettavan mielikuvan horjuttamiseen.
Lehdistön sensuuri
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733335
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311901Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681899Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian171446- 281391
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261308Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61296Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631207Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101197Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.53965