Matkamokkula.

Anonyymi

Onko matkamokkula aina Wi.Fi yhteys. Voiko mokkulaa käyttää jollain muulla tavalla.

28

2442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On niissä USBkin yleensä.

      • Anonyymi

        Puhelin jakaa vaappu nettiä wifin kautta nykyään!


      • Anonyymi

        Eikä mikään!


    • Joissakin kalliimmissa voi olla myös Ethernet liitäntä, mutta aika harvinaista ja yleensä tuo USB on kätevämpi mokkuloiden kanssa.

      • Anonyymi

        Älä ikimailmassa kytke mokkulaa tai puhelinta windowsiin usb piuhalla


      • Anonyymi

        Mene niuvaan!


      • Anonyymi

        Saimaanapina ei mistään mitään tiedä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ikimailmassa kytke mokkulaa tai puhelinta windowsiin usb piuhalla

        Se kannataa muistaa!


      • Anonyymi

        Älkää uskoko tän vaapusen valheita!


    • Anonyymi

      Wifi on kätevämpi kuin vanhanaikainen usb viritys. Saapi samalla laitettua mokkulan parempaan paikkaan kuten ikkunan yläosaan.

      • Anonyymi

        Ei windowsissa muutenkaan toimi mokkulat!


    • Anonyymi

      Kännykän jaettu wifi on hyvä matkamokkula.

      • Anonyymi

        Niin on, siis HotSopt vain päälle. Jos tarvitsee lisäksi langallista yheyttä niin voi hommata (matkamokkulan tilalle) vekotimen jota kutsutaan nimelllä "mobile wireless router", niitä on erilaisia, se siis yhdistyy kännykän HotSpottiin ja jakaa yhteyttä ethernet, USB yms laitteille, niissä on myöskin oma HotSpot joten ne toimvat myös extenderinä. Hyvissä on lisäksi mm mainio Firewall sekä logi jota voi halutessaan tutkailla.

        Vanhakin kännykkä, ilman SIM korttia on hyvä "tukiasema" eli HotSpot niissä tapauksissa kun on useampi laite joiden on oltava "samassa verkossa" jotta halutut toiminnot on käytetävissä, esim wifi kamerat, Chromecast-rimpula, yms.


    • Anonyymi

      Wifii käytetään vain kotosalla ja yleisissä tiloissa, joten et tarvitse omaa liittymää laisinkaan matkalla?

      • Anonyymi

        Ei oo naskali tainnut matkustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo naskali tainnut matkustella.

        Saimaallanvajakki ei tiedä mistään mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saimaallanvajakki ei tiedä mistään mitään!

        Vapunen ei ole matkustellut!


    • Anonyymi

      Jaa yhteys matkoilla älypuhelimesta muille. Säästät helposti satoja euroa vuodessa kun ei tarvitse ostaa ylimääräisiä dataliittymiä mokkuloihin.

      • Anonyymi

        Ei vajakki vapunen sitä tajua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vajakki vapunen sitä tajua!

        Ei se mitään muutenkaan tajua!


    • Anonyymi

      Mulla on molemmat yhteydet WiFi ja Ethernet. Tuo Ethernet on vakaampi ja parempi. Ei tuo WiFi ole myöskään huono. Tämä on siis kalliimpi mokkula.

      • Anonyymi

        POISTA HETI SE KAMALA WINDOWS!


    • Anonyymi

      Voiko matkamokkula toimia vaikkapas Afrikassa?

      • Anonyymi

        Sitä pitää kysyä afrikkalaisilta. Jos itse matkustaisin sinne, ostaisin ehkä prepaid liittymän sieltä kohdemaasta. Sellaisen, joka toimii juuri siinä maassa.

        Toisaalta Afrikka on suuri, joten käytännöt eri maissa vaihtelevat.

        Käsitykseni mukaan julkisissa tiloissa oleva WIFI toimii siellä samoin, kuten muuallakin. Tästä en kuitenkaan ole varma, joten kysele siellä oleskelleilta. Heillä on varmasti parempaa tietoa.


      • Anonyymi

        Suurimmassa osaa Afrikkaa on puhelin kattavuus!


    • Anonyymi

      Mokkulahan toimii kun siinä on sim-kortti ja sen kun tökköö 5v-usb-liitäntään. Toki käyttö vaatii laitteen, jolla sitä yhteyttä käytetään, esimerkiksi läppärin, jossa on asennettuna ihana ilmainen Ubuntu 20.04 LTS, tai jokin vastaavanlainen Linux-jakelu.
      https://ubuntu-fi.org/lataa-ubuntu/

      • Anonyymi

        Kyllä Ubuntu on hyvä!


    • Anonyymi

      Ei nyky windowsissa mokkula toimi ja wifikin on pahasti ongelmallinen windowsille.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe