Olen tässä ihmetellyt kun monissa kaupoissa on noita - 30% tuotteita, niin miksei kauppiaat myy niitä viimeisenä myynti päivänä vaikka puoleen hintaan. Mahtaako olla kauppiaalle edullisempaa laittaa "poistoihin", kuin myydä halvemmalla. Olisihan siinä sekin etu, ettei menisi turhaan biojätteisiin kun joku ostaisi ne.
- 30% tuotteet
58
1047
Vastaukset
- Anonyymi
Prismassa on ainakinniin se ilta ale. Onko se peräti -70prossaa vai 60.
- Anonyymi
Niin taitaa Prismassa olla, mutta ei vissiin muissa kaupoissa ole "ilta-alea".
- Anonyymi
Ainakin lähi S-Marketissa saa laputetut tuotteet klo 21-22 välillä 60 prosentin alennuksella ja tuota tulee hyödynnettyä, vaikka olen työssäkäyvä.
Aivan alussa, kun punalaput tulivat esim. Prismaan, oli niissä alennusprosentti 50.
Aika pian kauppiaille tuli selväksi, että suomalaiset eivät häpeäkään hyödyntää viime päivän laputettuja tuotteita, joten alennusprosentti laskettiin tuottavampaan 30 %:iin.
Ainakin paikallisessa Prismassa ja Tokmannilla on aukioloajan viimeisille tunneille lisäalennus jo laputetuille tuotteille.- Anonyymi
Huono juttu, että nuo tarjoukset ovat viimeiselle tunnille. Harvemmin tulee enään siihen aikaan lähdettyä kauppaan. Kaipa kauppiaan on saatava asiakkaita siihen aikaankin.
- Anonyymi
Onneksi et mene illalla kauppaan niin jää ruokaa heille jotka oikeasti tarvitsevat 60% alennusta.
- Anonyymi
Kyllähän ne tuotteet voisi jo päivällä olla alennuksella, joita ei voi enään seuraavana päivänä myydä. Kuinka moni menee viimeiselle tunnille kauppaan, vaikka rahat olisikin vähissä.
- Anonyymi
Tämä on hyvin yksinkertaista, jos rahat ovat vähissä menee kauppaan jos sieltä saa ruokaa 60% alennuksella. Jos rahat eivät ole vähissä voi ostaa täyteen hintaan. Kohta varmaan vaadit että pitäisi järjestää ilmainen kotiinkuljetus 60% alennustuotteille.
- Anonyymi
Kyllä sinne kauppaan illalla menee he joilla rahat ovat oikeasti vähissä. Onhan ne tuotteet päivälläkin alennuksessa, tosin vain 30% alennuksessa. Aivan oikein klo 21 alennus muuttuu 60%, laiskat vetelykset pysykööt kotona.
- Anonyymi
Itse asiassa kaikkein köyhimmät/piheimmät menee sinne jo ennen sitä viimeistä tuntia, että saavat haalittua kärrynsä täyteen näitä 60% tuotteita, vetelehtivät sitten siellä kaupassa tunnin, pari. Aikaahan köyhillä on. Jos menet sinne kauppaan tuntia ennen, ei siellä ole enää mitään jäljellä. Nämä hamstraajat eivät edes ole köyhistä köyhimpiä, sillä heillä pakastin. Itse asiassa voivat olla aivan kohtuutuloisia, keksivät vaan rahalleen ruokaa parempaa käyttöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa kaikkein köyhimmät/piheimmät menee sinne jo ennen sitä viimeistä tuntia, että saavat haalittua kärrynsä täyteen näitä 60% tuotteita, vetelehtivät sitten siellä kaupassa tunnin, pari. Aikaahan köyhillä on. Jos menet sinne kauppaan tuntia ennen, ei siellä ole enää mitään jäljellä. Nämä hamstraajat eivät edes ole köyhistä köyhimpiä, sillä heillä pakastin. Itse asiassa voivat olla aivan kohtuutuloisia, keksivät vaan rahalleen ruokaa parempaa käyttöä.
Joo tuohon tuli virhe, ei nuo hamstraajat edes ole mitään köyhiä. Köyhimmillä ja surkeimmilla ei ole edes resursseja tuohon, vaatiihan tuo homma jo autoakin. Vain rationaalista rahankäyttöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse menen Prismaan puoli yhdeksän aikoihin ja hyvin löytyy vielä punalappuisia tuotteita. Ei toki aina mutta ei sillä niin väliä, sitten ostetaan sellaista mitä ei koskaan saa 60% alennuksella kuten vaikka säilykkeitä. Kun pakastin ja jääkauppi täynnä ei tarvitse pariin viikkoon kaupassa käydä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aivan oikein! minullakin on pakastin aivan ääriään myöten täynnä noita punalapputuotteita. aina kun kaupassa näkee punlappuja lihaosastolla (pl. jauheliha ja marnoidut tuotteet ja einekset) niin otan kärryn täyteen, ja sitten kotona täytän pakastinta taas...
pakastimessa säilyy lihasta riippuen 6kk - 12kk...
- Anonyymi
On toi kaupankäynti ihmeellistä kun ensin normi hinnoilla myy ja jos ei kapaks mee ni kauppias että ok jätettä.k-kauppias ainakin laskee heh ilo palvella.
- Anonyymi
Niinpä, aattele miten ne yrittää nythää ylihintaa!!!!!!! Hullu ei ole se kuka pyytää vaan kuka maksaa.
Samahan se on autokaupoilla, jos ostat uuden auton 30 000 e niin kun ajat sen vaan kaupasta pois niin hinta putoo heti. Enää et saa siitä 30 000 e vaan nippa napp 20 000! Törkeetä asiakkaan kusettamista.
- Anonyymi
Joku talousnero onkin laskenut, että kannattaa mieluummin ostaa vuoden vanha auto kuin uusi. Tämä laskentamalli ei valitettavasti päde ruokaan.
- Anonyymi
Heh. Autoa en osta. Näin eilen pankkiautomaatilla miehen ja pojan. Mies puhisi rahoja nostaeasaan Pitää maksaa siitä autosta. Ilmeisesti korjaus tms. Useampi viiskymppinen oli.
- Anonyymi
Kyllä niitä hamstereita näkyy siellä S-kaupoissa eli keräävät kärrin täyteen ennen sitä viimeistä tuntia ja kun kitutunti alkaa, niin viivana kassoille maksamaan tuotteet.
Ei ne ole köyhiä eikä maksa millään sossun maksusitoomuksilla, vaan käteisellä, mitä on varmaan pinkattuna kotona ihan riittävästi.
Taitaa vaan ahneuden kavala peikko heitä vaania tai sitten ovat tajunneet rikastumisen idean eli ei rikkaaksi tule suurilla tuloilla vaan pienillä menoilla.- Anonyymi
Totta helvetissä käydään ostamassa kun saa 60% alennuksella vaikka olen työssäkäyvä. Nyt on pakastin täynnä joten ei tarvitse vähään aikaan käydä mutta kun pakastin alkaa tyhjenemään niin taas mennään kunnolla tankkaamaan kun halvalla saa.
- Anonyymi
Vaikka olisi miljonääri niin jos kauppa vieressä miksi ei illalla menisi kauppaan ja ostaisi 60% allennuksella? Eikä kukaan määräänsä enempää voi syödä eli kun pakastin on täynnä ostot loppuvat.
- Anonyymi
Kauppiaat voisivat vähän hillitä sitä ahneuttaan. Toki tukut ja teollisuus on myös siellä hintaa nostamassa. Takuuvarma ala, kun ruoan syöminen on melko pakollista, eikä kuluttajat lopu.
- Anonyymi
Tänään ostin 30% alenuksella 2 pakettia pihvit ja muusi.
Lisäksi vadelma-mansikka viili myös.
Usein ostan 30-50% alennustuotteita. - Anonyymi
Kyllähän noita - 50% tuotteita osteli jos niitä jossain näkisi.
- Anonyymi
Onhan ne -30% -tuotteet viimeisenä tuntina -60% , joten sinne vaan verissä päin taistelemaan tarjouksista. Varsinkin irtotuotteet kuten lihapiirakat, pasteijat, munkit ja riisipiirakat tekevät hyvin kauppansa. Myös hedelmätiskistä voi löytää pehmeitä, valmiiksi pakattuja banaaneja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan ne -30% -tuotteet viimeisenä tuntina -60% , joten sinne vaan verissä päin taistelemaan tarjouksista. Varsinkin irtotuotteet kuten lihapiirakat, pasteijat, munkit ja riisipiirakat tekevät hyvin kauppansa. Myös hedelmätiskistä voi löytää pehmeitä, valmiiksi pakattuja banaaneja.
Menen kauppaan jo kahdeksalta ja valitsen parhaat palat hyvissä ajoin. Olen ovela kettu eikö vain?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menen kauppaan jo kahdeksalta ja valitsen parhaat palat hyvissä ajoin. Olen ovela kettu eikö vain?
Voihan sinne mennä vaikka seittämältä, jos niitä ei laputeta uudelleen, vaan se 30% lappu vaan luetaan 60% papiksi. Lusmuat vaan pari tuntia siellä, jotainhan pitää tehdä ruokansa eteen
- Anonyymi
Vielä reilu 10v sitten oli -70% alelappuja mm. Salessa, Prismoissa.
Pienkaupoissa oli laari, josta sai ruokaa hintaan 0e.
Sitten nekin kiellettiin.. - Anonyymi
Kukas ne kielsi. Pukkasiko eduskunta oikein lain.
- Anonyymi
Ei niitä ole kielletty. Menkää Prismaan tai S-markettiin puoli yhdeksän aikoihin niin kyllä siellä on niitä -30% laputettuja tuotteita, ei toki aina. Kun kello lyö 21:00 alennus tuplaantuu eli saa -60%. Kandee mennä hyvissä ajoin sillä jos menee "viittä vaille" parhaat palat on jo viety. Tässäkin nopeat syövät hitaat...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä ole kielletty. Menkää Prismaan tai S-markettiin puoli yhdeksän aikoihin niin kyllä siellä on niitä -30% laputettuja tuotteita, ei toki aina. Kun kello lyö 21:00 alennus tuplaantuu eli saa -60%. Kandee mennä hyvissä ajoin sillä jos menee "viittä vaille" parhaat palat on jo viety. Tässäkin nopeat syövät hitaat...
Miltä ne hitaat maistuvat?
- Anonyymi
Kun ostatte noita alennettuja tuotteita niin tarkistakaa ostoskuitti kassalla, onko kassa varmasti laittanut alennetun hinnan kassakoneeseen. Ottaa päähän kun vasta kotona tarkistaa kuitin ja huomaa maksaneensa täyden hinnan kuitenkin.
- Anonyymi
Minä katson siitä kassakoneen näytöltä, että laittaako myyjä alennuksen, se pitää erikseen näppäillä ja lukee, että rivialennus. Kuka hullu nyt kuitteja eli roskia kantaa mukanaan.
- Anonyymi
Liitelissä erityisesti sanoisinko puolet aletuotteista menee täyshintasina, koko ajan Sais olla kuitteja setvimässä.
- Anonyymi
Minä asettelen ne tuotteet kassalla hihnalle niin, että alennuslappu jää varmasti näkyviin. Ei jää kassahenkilöltä vahingossa huomaamatta.
- Anonyymi
Pizzan ja 2 viiliä ostin 50% alennus tänään.
- Anonyymi
hernesopasta ja kaalilaatikosta syo monta kertaa, itsevalmistettuna.
Kun vaan tekee..on parempaa kun ravintolatekeleet
laiskat odottaa valmista. - Anonyymi
Lidlissä oli tänään - 30% tuotteita vaikka viimeinen käyttöpäivä on 19.9.2020. Eli hyvissä ajoin alentavat, ei viimeisenä päivänä.
- Anonyymi
Miksei oluita ja savukkeita myydä -30% tarralla?
- Anonyymi
Mitä ihmettä?Eikö niitä ole ???
- Anonyymi
Sillon kun ruokavarasto oli toiminnassa niin olutta sai 6.99eur mäyräkoiran lasipulloissa.
- Anonyymi
Kyllä nyt harmittaa kun tänään ei löytynyt 30-50% ale tuotteita.
- Anonyymi
Perjantaisin asiakkaita on enemmän, ei tarvitse vielä laputtaa tuotteita.
- Anonyymi
Tänään löytyi -30% makaronilaatikko.
2 viiliä -50%. - Anonyymi
Aikas touhua kaupankäynti kun ensin tarvis normihinnalla myydä että saa hyvät katteet ja sitten poistot,hävikit.
- Anonyymi
Kauppias laittaa mieluummin poistoihin kuin myy alennuksella. Näin se kapitalisti toimii kun hyötyy enemmän poistoista.
- Anonyymi
Niimpä että saa normihintaiset tuotteet myytyä ni ei ole kannattavaa myydä aletuotteita paljon kun kaikkihan kohta tulee vaan aletuotteita ostaan.
- Anonyymi
Ahneudenluonnetta ei pitäisi halventaa.
- Anonyymi
Ostin pari viiliä -30% muuta ei nyt löytynyt.
- Anonyymi
2 mustikka jugurttia -30% löytyi tänään.
- Anonyymi
Lihapyörykät -30% löytyi tänään.
- Anonyymi
Lihaperunasose-laatikko ja 4 viiliä -30% ostin.
- Anonyymi
2 pizzaa -30% tänään.
- Anonyymi
Tänään ei löytynyt -30% tuotteita.
- Anonyymi
Kävin äsken R-kioskilla ja siellähän oli suklaata ja pullaa -50%. Katsoin niin hintahan oli alennettuna vasta samaa luokkaa kuin kaupassa.
- Anonyymi
Kannattaa painaa itselleen -30% punaisia alennustarroja joita voi sitten lätkiä haluamiinsa tuotteisiin jotka voi sitten illalla ostella -60% alennuksella.
En suosittele kuitenkaan alennustarrojen laittelua mäyräkoiriin vaikka se helposti mielessä kävisikin. - Anonyymi
-30% pitäisi olla -50%.
- Anonyymi
Porkkanalettuja -50%.2 viiliä -30% löytyi tänään.
- Anonyymi
Tänään ostin 6 purkkia jugurttia -50% ale.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783190
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313301752- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51310Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264