Miksi keisari Julianus ei saanut jälleenrakentaa Jerusalemin temppeliä?

Anonyymi

Keisari Julianus halusi osoittaa ettei Jeesuksen sana temppelin hävityksestä "ei kiveä kiven päälle" olisi totta.

Hän määräsi temppelin rakennettavaksi vuoden 360 paikkeilla, ja juutalaiset keräsivät materiaalia ja siivosivat temppelin paikan ja rupesivat rakentamaan, mutta siityä ei tullut mitään, kun kaikki epäonnistui, jopa maanjäristys ja tulta kerrotaan tulleen esteeksi.
Lisäksi kerrotaan mystillisistä ristin merkeistä, joita ilmaantui taivaalle ja jopa vaatteisiin.
Useampi historioitsija kertoo tapahtumasta.

Jos osaat englantia, lue tästä:

https://www.fisheaters.com/juliantemple.html

16

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minun mielestä syy siihen, ettei keisari Julianuksen temppelihanke koskaan onnistunut, oli siinä, ettei sitä rakentanut Messias. Raamattu profetoi, että tulevan kolmannen temppelin rakennutaa Messias ja rakentajat tulevat kaukaa. Temppeliä ei myöskään rakenna ortodoksijuutalaisten temppeli-instituutti, vaikka heillä on kaikki tarpeisto valmiina, mutta heidänkään temppelihanke ei ole edennyt. Täten ei kannata uskoa Petri Paavolan salaliittoteorioita kolmannesta temppelistä, sillä ne tulevat suoraan pimeyden sylttytehtaalta.

Sakarja kertoo, että Jerusalemin temppelin rakennuttaa Messias, jonka rakentajat tulevat kaukaa. Ne rakentajat voivat olla esim. enkeleitä. Rakentaminen lienee valmistuvan kolmessa päivässä, koska Jeesus sanoi, että hajoittakaa tämä temppeli, niin minä saan sen rakennettua kolmessa päivässä takaisin. Opetuslapset ymmärsivät, että Jeesus tarkoitti omaa ruumistaan, mutta Jeesus lienee tarkoittanut sekä että omaa suumistaan ja temppelirakennusta. Messiaan rakentama temppeli on Hesekielin mukaan uuden liiton temppeli.

Joosua on alkukielelle Jehoshua, joka on Jeesuksen hebrealainen nimi:

Sak 6:11 ja ota vastaan hopea ja kulta, tee kruunu ja pane se ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, päähän
      12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
      13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
      14 Ja kruunu on oleva muistona Herran temppelissä Helemistä ja Tobiasta ja Jedajasta ja Sefanjan pojan suosiollisuudesta.
      15 Ja kaukana asuvaiset tulevat ja rakentavat Herran temppeliä. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän tykönne. Näin on tapahtuva, jos te hartaasti kuulette Herran, teidän Jumalanne, ääntä."

Hes 37:26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
      27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
      28 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti."

• Anonyymi

Miksi temppeli pitäisi jälleenrakentaa?

• Anonyymi

Seuraava Jumalan temppelipalvelus alkaa 220 päivän jälkeen seurakunnan ylöstempauksen, Danielin mukaan.
        Antikristuksen täytyy julistautua jumalaksi vihan ajan puolivälissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seuraava Jumalan temppelipalvelus alkaa 220 päivän jälkeen seurakunnan ylöstempauksen, Danielin mukaan.
        Antikristuksen täytyy julistautua jumalaksi vihan ajan puolivälissä.

Antikristuksen tulosta kestää 2300 päivää, kun temppelissä alkaa taas palvelus. Hävittäjä Antikristus tulee temppeliin kauhistuksen siivillä.

Dan 9:
        27 Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."

Dan 8:
        10 Se kasvoi aina taivaan joukkojen tasalle, ja se pudotti maahan taivaan joukkoja ja tähtiä ja tallasi ne jalkoihinsa.
        11 Se kasvoi ja uhmasi jo taivaan joukon valtiasta, ja valtiaalta otettiin pois päivittäinen uhri ja hänen temppelinsä turmeltiin perustuksia myöten. [4. Moos. 28:3,4 | 1. Makk. 1:21-23]
        12 Päivittäisen uhrin sijaan pantiin jumalaton ja väärä palvelus, ja totuus sortui maahan. Ja sarvi menestyi yhä kaikissa toimissaan.
        13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!" [Luuk. 21:24; Ilm. 11:2]
        14 Toinen vastasi: "Niin kauan, että kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua on kulunut; sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Antikristuksen tulosta kestää 2300 päivää, kun temppelissä alkaa taas palvelus. Hävittäjä Antikristus tulee temppeliin kauhistuksen siivillä.

Dan 9:
        27 Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."

Dan 8:
        10 Se kasvoi aina taivaan joukkojen tasalle, ja se pudotti maahan taivaan joukkoja ja tähtiä ja tallasi ne jalkoihinsa.
        11 Se kasvoi ja uhmasi jo taivaan joukon valtiasta, ja valtiaalta otettiin pois päivittäinen uhri ja hänen temppelinsä turmeltiin perustuksia myöten. [4. Moos. 28:3,4 | 1. Makk. 1:21-23]
        12 Päivittäisen uhrin sijaan pantiin jumalaton ja väärä palvelus, ja totuus sortui maahan. Ja sarvi menestyi yhä kaikissa toimissaan.
        13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!" [Luuk. 21:24; Ilm. 11:2]
        14 Toinen vastasi: "Niin kauan, että kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua on kulunut; sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan."

7 vuotta on 2520-2300= 220 päivää, niinpä vihan ajan alusta 220 päivää alkaa temppelipalvelus, joka on lakkautettu 3.5 vuotta=1260 päivää.

Jumalan aika ei ollut linkin kertomana aikana, niin kuin ei pedon merkin yritys, ennen kuin vihan ajan puolivälissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

7 vuotta on 2520-2300= 220 päivää, niinpä vihan ajan alusta 220 päivää alkaa temppelipalvelus, joka on lakkautettu 3.5 vuotta=1260 päivää.

Jumalan aika ei ollut linkin kertomana aikana, niin kuin ei pedon merkin yritys, ennen kuin vihan ajan puolivälissä.

Laskelmasi on täysin päin honkia. Antikristus ei aloita uhraamista vaan lopettaa sen. Mitä tulee muutenkin laskelmaasi, niin se ei perustu mihinkään.

Dan 8:
        11 Se kasvoi ja uhmasi jo taivaan joukon valtiasta, ja valtiaalta otettiin pois päivittäinen uhri ja hänen temppelinsä turmeltiin perustuksia myöten.
        13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laskelmasi on täysin päin honkia. Antikristus ei aloita uhraamista vaan lopettaa sen. Mitä tulee muutenkin laskelmaasi, niin se ei perustu mihinkään.

Dan 8:
        11 Se kasvoi ja uhmasi jo taivaan joukon valtiasta, ja valtiaalta otettiin pois päivittäinen uhri ja hänen temppelinsä turmeltiin perustuksia myöten.
        13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!"

RK:le 13 jae:..."Kuinka pitkää aikaa tarkoittaa näky jokapäiväisestä uhrista ja kauhistavasta rikoksesta, jolloin pyhäkkö ja sotajoukko on luovutettu tallattavaksi?"

Ilm 11:1-2 ilmoitetaan Antikristuksen temppelivaltaus vihanajan puolivälissä, ja pakanat tallaavat Jerusalemia 42 kuukautta= 3,5 vuotta.

• Anonyymi

Eikö seitsemänkymmentä vuosiviikkoa ollut säädetyt maalliselle Israelille, alkaen vuodesta 457 eaa ja johtaen Jeesuksen aikaan. Jeesus, voideltu, tuhottiin viimeisen viikon puolivälissä, kolmen ja puolen vuoden toiminnan jälkeen. Israelin aika päättyi siihen kun aloitettiin lähetystyö pakanoiden keskuudessa.

Jeesus "teki liiton raskaaksi monille", voidaan myös kääntää "vahvisti liiton monille"

• Anonyymi

>>>Jeesus, voideltu, tuhottiin viimeisen viikon puolivälissä, kolmen ja puolen vuoden toiminnan jälkeen. <<<

Monet saarnaajat ovat yrittäneet väkisin sovittaa viimeiselle vuosiviikolle Jeesus Kristusta väittämälläsi tavalla, mutta viimeisestä vuosiviikosta kertoja jae Dan 9:27 ei puhu mitään Jeesuksesta Kristusta, vaan puhuu Antikristuksesta, jota kutsutaan kauhistuksen siivillä tulevaksi Hävittäjäksi. Ilmestyskirja kertoo myös demoniruhtinaasta, jonka nimi on Apollyon, mikä merkitsee hävittäjää.

Dan 9:27 Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."

Ilm 9:10 Niillä oli pyrstö ja pistin kuin skorpioneilla, ja pyrstöllään ne saivat tehdä ihmisille pahaa viiden kuukauden ajan.
        11 Kuninkaanaan niillä oli syvyyden enkeli, hepreankieliseltä nimeltään Abaddon, kreikankieliseltä Apollyon.

[Hepreankielinen nimi Abaddon merkitsee 'tuho', 'tuonela', kreikankielinen Apollyon 'tuhoaja'.]

Vuosiviikon puolessa välissä ei uhraamista temppelissä lakkauta Kristus vaan Tuhoaja, Antikristus. Daniel nimenomaan sanoo, että uhraamisen lakkauttaa viimeisen vuosiviikon puolessa välissä Antikristus.

Dan 8:10 Se kasvoi aina taivaan joukkojen tasalle, ja se pudotti maahan taivaan joukkoja ja tähtiä ja tallasi ne jalkoihinsa.

>>Eikö seitsemänkymmentä vuosiviikkoa ollut säädetyt maalliselle Israelille, alkaen vuodesta 457 eaa ja johtaen Jeesuksen aikaan.<<

Tästä kuningas Artakserkseen antamasta käskystä voi laskea 69 vuosiviikkoa Jeesukseen Kristukseen, mutta viimeisen vuosiviikon tapahtumat eivät enää toteutuneet. Jae Dan 9:26 on toteunut esitäyttymyksenä, mutta jae Dan 9:27 ei enää toteutunut.

Internetissä on eräitä englanninkielisiä sivustoja, jotka ovat huomanneet, että Suleiman Suuri antoi saman käskyn jälleenrakentaa Jerusalem muureineen vuosina noin 1538-1541, mistä voi sitten laske 69 vuosiviikkoa 483 vuotta sekä 70 vuosiviikkoa 490 vuotta. Osuvat muuten ajalle noin 2023-2031.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Jeesus, voideltu, tuhottiin viimeisen viikon puolivälissä, kolmen ja puolen vuoden toiminnan jälkeen. <<<

Monet saarnaajat ovat yrittäneet väkisin sovittaa viimeiselle vuosiviikolle Jeesus Kristusta väittämälläsi tavalla, mutta viimeisestä vuosiviikosta kertoja jae Dan 9:27 ei puhu mitään Jeesuksesta Kristusta, vaan puhuu Antikristuksesta, jota kutsutaan kauhistuksen siivillä tulevaksi Hävittäjäksi. Ilmestyskirja kertoo myös demoniruhtinaasta, jonka nimi on Apollyon, mikä merkitsee hävittäjää.

Dan 9:27 Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."

Ilm 9:10 Niillä oli pyrstö ja pistin kuin skorpioneilla, ja pyrstöllään ne saivat tehdä ihmisille pahaa viiden kuukauden ajan.
        11 Kuninkaanaan niillä oli syvyyden enkeli, hepreankieliseltä nimeltään Abaddon, kreikankieliseltä Apollyon.

[Hepreankielinen nimi Abaddon merkitsee 'tuho', 'tuonela', kreikankielinen Apollyon 'tuhoaja'.]

Vuosiviikon puolessa välissä ei uhraamista temppelissä lakkauta Kristus vaan Tuhoaja, Antikristus. Daniel nimenomaan sanoo, että uhraamisen lakkauttaa viimeisen vuosiviikon puolessa välissä Antikristus.

Dan 8:10 Se kasvoi aina taivaan joukkojen tasalle, ja se pudotti maahan taivaan joukkoja ja tähtiä ja tallasi ne jalkoihinsa.

>>Eikö seitsemänkymmentä vuosiviikkoa ollut säädetyt maalliselle Israelille, alkaen vuodesta 457 eaa ja johtaen Jeesuksen aikaan.<<

Tästä kuningas Artakserkseen antamasta käskystä voi laskea 69 vuosiviikkoa Jeesukseen Kristukseen, mutta viimeisen vuosiviikon tapahtumat eivät enää toteutuneet. Jae Dan 9:26 on toteunut esitäyttymyksenä, mutta jae Dan 9:27 ei enää toteutunut.

Internetissä on eräitä englanninkielisiä sivustoja, jotka ovat huomanneet, että Suleiman Suuri antoi saman käskyn jälleenrakentaa Jerusalem muureineen vuosina noin 1538-1541, mistä voi sitten laske 69 vuosiviikkoa 483 vuotta sekä 70 vuosiviikkoa 490 vuotta. Osuvat muuten ajalle noin 2023-2031.

Nostetaan järkevä kirjoitus.
        Paavali ja v 96 jKr Johannes kirjoitus myös ett Antikristus temppeliin
        Itse Jeesus myös tarkata Dan hävityksen kauhistuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nostetaan järkevä kirjoitus.
        Paavali ja v 96 jKr Johannes kirjoitus myös ett Antikristus temppeliin
        Itse Jeesus myös tarkata Dan hävityksen kauhistuksesta.

Johanneksen Ilmestys ei ole kirjoitettu vuonna 97 jKr vaan paljon aiemmin Rooman kuudennen keisarin aikana, siis Neron vainojen aikana joskus 60-luvulla, mikä lukee Ilmestyskirjassa:

Ilm 1:
        9 Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesukselta tuleva kestävyys kuin teillä, olin joutunut Patmos-nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Jeesuksesta.

Ilm 17:
        10 Viisi näistä on jo poissa, kuudes on vallassa. Yksi ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, hänen on määrä hallita vain vähän aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen Ilmestys ei ole kirjoitettu vuonna 97 jKr vaan paljon aiemmin Rooman kuudennen keisarin aikana, siis Neron vainojen aikana joskus 60-luvulla, mikä lukee Ilmestyskirjassa:

Ilm 1:
        9 Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesukselta tuleva kestävyys kuin teillä, olin joutunut Patmos-nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Jeesuksesta.

Ilm 17:
        10 Viisi näistä on jo poissa, kuudes on vallassa. Yksi ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, hänen on määrä hallita vain vähän aikaa.

Viisi olivat maailman valtoja jotka sortivat Israelia kuudes oli Rooman valtakunta...jne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viisi olivat maailman valtoja jotka sortivat Israelia kuudes oli Rooman valtakunta...jne

Johanneksen Ilmestys puhuu Rooman keisareista ja Luku 17 myös Rooman seitsemän kukkulan kaupungistakin aika paljon, joka Johanneksen aikana hallitsi kaikkia Välimeren rantavaltioita.

Ilm 17:
        1 Yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli seitsemän maljaa, tuli luokseni ja sanoi: "Tule, minä näytän sinulle, millainen tuomio annetaan sille suurelle portolle, joka asuu suurten vesien äärellä,
        ---
        9 "Tässä tarvitaan ymmärrystä ja viisautta. Seitsemän päätä tarkoittaa seitsemää vuorta, joilla nainen istuu. Myös kuninkaita on seitsemän.
        ---
        18 "Nainen, jonka näit, on se suuri kaupunki, joka hallitsee maan kaikkia hallitsijoita."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen Ilmestys puhuu Rooman keisareista ja Luku 17 myös Rooman seitsemän kukkulan kaupungistakin aika paljon, joka Johanneksen aikana hallitsi kaikkia Välimeren rantavaltioita.

Ilm 17:
        1 Yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli seitsemän maljaa, tuli luokseni ja sanoi: "Tule, minä näytän sinulle, millainen tuomio annetaan sille suurelle portolle, joka asuu suurten vesien äärellä,
        ---
        9 "Tässä tarvitaan ymmärrystä ja viisautta. Seitsemän päätä tarkoittaa seitsemää vuorta, joilla nainen istuu. Myös kuninkaita on seitsemän.
        ---
        18 "Nainen, jonka näit, on se suuri kaupunki, joka hallitsee maan kaikkia hallitsijoita."

Huom vuori on myös valtakunta Dan 2:35 kivestä muodostuu maailman kattava Kristuksen valtakunta.
        10 valtioliiton (Varpaat) tuhoutuessa katoaa myös uudistunut Kreikan maailman valta joka on 8 Israelia vainoava, johon kuvapatsaan maantieteelliseen alueeseen ulottuu myös Iran.

• Anonyymi

Temppeli vuonna 360 oli mahdoton monista syistä johtuen. Profeetta (saas) oli tulossa 600-luvulla ja hunnit puolestaan tahtoivat tuhota joko Rooman tai Jerusalemin tai mahdollisesti molemmatkin. Jos Jerusalmiin olisi rakennettu tuolloin temppeli olisivat hunnit sen mahdollisesti tuhonneet.
      Tuo kiveä kiven päälle kohta ei muuten toteutunut lainkaan siinä, että Länsimuuri jäi pystyyn mikä seikka onkin ennustettu Vanhassa Testamentissa, jossa sanotaan Jumalan ikuisesti katsovan tuon muurin puoleen.
      Kristityt itse Johanneksen Ilmestyksen mukaan päätyvät Uuden Jerusalemin muurin perustaksi eivätkä ehkä pääse itse kaupunkiin sillä sinne ei pääse valheen orjat ja Jeesus opetti opetuslapsiaan valehtelemaan sanomalla: Olkaa ovelat kuin käärmeet (valhetelijat), mutta viattomat kuin kyyhkyset. Jopa Jeesus itse jää Uuden Jerusalemin ulkopuolelle sillä siellä Johannksen Ilmestyksen mukaan rukoillaan palavasti: TULE, HERRA JEESUS!

Kaunis on Jumalan kädenjälki maailmanhistoriassa monin tavoin. Ja myös futurologiassa eli transendentissa eli tulevaa koskevassa tiedossa.

• Anonyymi

Olipa erikoinen selitys! Sitä paitsi oveluus ei ole sama kuin valehteleminen, vaan viisautta toimia oikein, muutoin ei olla viattomia kuin kyyhkyset. Jeesus on valtaistuimella.

Hunnit eivät olisi ehtineet joka paikkaan, eivät he uhanneet Jerusalemia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      4
      1644
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      116
      1623
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      243
      1149
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1078
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      128
      919
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      856
    7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      835
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      827
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      48
      823
    10. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      163
      819
    Aihe