Juudaksen petos

Anonyymi

Saisiko tähän ihan omin sanoin vastauksen että mitä väliä sillä oli että Juudas petti Jeesuksen ja osoitti tämän vangitsijoille? Eikö Jeesusta muka olisi muuten ristiinnaulittu tai ylipäätään tunnistettu ellei Juudas olisi käynyt Jeesusta suutelemassa? Tuntuu vähän hölmöltä että vangitsijat eivät tietäisi ketä ovat lähdössä hakemaan ja jos näin olisikin ollut niin helppohan Jeesus olisi ollut vangita vaikka seuraavana päivänä kun olisi kyselty vähän tarkempia tuntomerkkejä.

Koko Juudas episodi tuntuu joltain kesäteatterin esitykseltä jossa muka jotain ei tunnisteta kun tällä on huono tekoparta

Eli vielä kysymys, olisiko Jeesus saanut jatkaa toimintaansa vaikkapa 80 vuotiaaksi jos Juudas ei olisi Jeesusta kavaltanut tai olisi vaikka pilallaan suudellut jotain ohikulkijaa joka olisi Jeesuksena ristille ripustettu. Vai olisiko vangitsijat saaneet Jeesuksen kuitenkin kiinni muutaman viikon sisällä?

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitäähän sitä jotain draamaa olla.
      Ystävän suudelma on petollisin?

      Keisarien aikaan suudelmiin paljon, suudelmaan ei ollut usein luottamista, ei edes oman perheenjäsenen.

    • Kaikessa piti toteutua se, mikä Jeesuksesta oli ennustettu vanhassa testamentissa. Jeesus itse alistui siihen osaan omasta tahdostaan, koska tiesi sen Isän tahdoksi. Ei häntä siis kukaan olisi muuten voinut vangita koskaan.

      Kirjoitusten toteutumisen takia oli myös tärkeää, että Jeesus ristiinnaulitaan juuri pääsiäisenä. Olihan pääsiäskaritsa hänen esikuvansa. Jos Jeesus olisi vangittu vaikka kaksi viikkoa myöhemmin, eivät kirjoitukset olisi toteutuneet.

      Jeesuksen vangitsijat eivät olisi löytäneet häntä juuri silloin, ellei Juudas olisi ollut heille oppaana. Juudas tiesi, missä Jeesus oleskeli. Kysymyksesi on kaiken kaikkiaan samaa laatua, kuin että mitä jos maailmaa ei olisi luotu? Olisimmeko me olemassa. Tällaisessa kysymyksessa ei ole mitään järkeä.

      Totean kuitenkin vielä, että kuolema on synnin palkka. Jeesus oli synnitön Jumalan Karitsa, jonka pyhä veri vuoti tälle kirotulle maaperälle niin, että jokainen voi uskon kautta saada syntinsä anteeksi. Ja koska hän oli synnitön, ei kuolema koskenut häntä muuten. Hän ei toisin sanoen olisi kuollut koskaan luonnollista kuolemaa ilman sitä, että hän vapaaehtoisesti alistui ristinkuolemaan.

      • Totean ettei jessulin olemassaolosta ole minkäänlaista todistetta, joten kyseessä on vain fiktiivinen hahmo.


    • Anonyymi

      Läpi Raamatun opin kulkee nk. paradoksi: päinvastaisuuksien laki. Jokin esim. on yhtäaikaisesti sekä "oikein" että "väärin".

      Daavid / Jeesus oli yhtäaikaisesti sekä heikko että vahva. Goljat / Saatana yhtäaikaisesti sekä vahva että heikko. Pietari kielsi Jeesuksen: kuitenkin lopulta hän oli koko kristikunnan ensimmäinen seurakunnanjohtaja / piispa. Hän siis myös kasvoi heikkoudestaan vahvaksi.

      Jeesus piti kavaltaa, sillä kaikki tuo oli Jumalan omaa suunnitelmaa. Juudas toimi tässä suunnitelmassa, toteuttaen sen. Teko oli yhtäaikaisesti sekä väärin että oikein.

      Jeesus kutsui Juudasta "Kadotuksen lapseksi".

      Tämä on niin syvää teologiaa, etten osaa kaikkea syvimmillään selittää.
      ~

    • Anonyymi

      Eli Juudaksen oli pakko pettää Jeesus vaikka ei olisi halunnutkaan vaan Jumala ajoi Juudaksen pettämään ja lopulta tappamaan itsensä. Reilu kaveri se Jumala

      • Anonyymi

        Ei aivan. Juudas oli ensinnäkin varas, hänelle raha oli tärkeää. Raamattu kertoo tästä. Hän oli Jeesuksen ja opetuslasten nk. taloudenhoitaja, eli piti hallussaan heidän rahakukkaroaan ja varasti siitä aina hiukan itselleenkin.

        Tämä epärehellisyys ja rahanahneus johti hänet kavaltamaan Jeesuksen. Varmasti oli muitakin asioita, josta syystä Jeesus kutsui häntä "Kadotuksen lapseksi". Kyllä hän itse oli vastuussa teoistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aivan. Juudas oli ensinnäkin varas, hänelle raha oli tärkeää. Raamattu kertoo tästä. Hän oli Jeesuksen ja opetuslasten nk. taloudenhoitaja, eli piti hallussaan heidän rahakukkaroaan ja varasti siitä aina hiukan itselleenkin.

        Tämä epärehellisyys ja rahanahneus johti hänet kavaltamaan Jeesuksen. Varmasti oli muitakin asioita, josta syystä Jeesus kutsui häntä "Kadotuksen lapseksi". Kyllä hän itse oli vastuussa teoistaan.

        Mutta jos Juudas ei olisi tehnyt petosta ennustus olisi jäänyt toteutumatta. Antaisiko Jumala ennustella asioita jotka eivät toteutuisi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos Juudas ei olisi tehnyt petosta ennustus olisi jäänyt toteutumatta. Antaisiko Jumala ennustella asioita jotka eivät toteutuisi?

        Jumala on ennaltatuntenut jokaisen ihmisen elämän. Ei hän kuitenkaan ole ennaltamäärännyt asioita kenenkään puolesta. Jokainen saa itse valita elämänsä suunnan. Voi olla joko laupeuden astia Jumalan kirkkaudeksi, jos alistuu Jumalan tahtoon. Tai sitten Jumalan voi käyttää vihan astiana jokaista, joka ei suostu häntä tottelemaan.

        Juudas oli vihan astia, joka itse valitsi tiensä. Hänen kavaltamisensa oli ennustettu vanhassa testamentissa siksi, koska Jumala ennalta tiesi hänen tulevat valintansa.


    • Anonyymi

      Joh.18:5 He vastasivat hänelle: Jeesusta, Nasaretilaista. Jeesus sanoi heille: Minä se olen, ja Juudas , joka hänet kavalsi, seisoi myös heidän kansaan. Joh.18:6 Kun hän siis sanoi heille: Minä se olen, peräytyivät he ja kaatuivat maahan. Joh.18:8 Jeesus vastasi: Minähän sanoi teille, että minä se olen, jos te siis minua etsitte, niin antakaa näiden mennä:

    • Anonyymi

      Matt.26:33-35 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: Vaikka kaikki loukkaantuisivat sinuun, niin minä en koskaan loukkaannu. Jeesus sanoi hänelle: Totisesti minä sanon sinulle: tänä yönä, ennenkuin kukko laulaa, sinä minut kolmasti kiellät. Pietari sanoi hänelle Vaikka minun pitäisi kuolla sinun kanssasi, en minä sinua kiellä. Samoin sanoivat myös kaikki opetuslapset. Joh.11:15. 13:37 -38

    • Anonyymi

      Omin sanoin, kuten aloittaja pyysi.
      Jeesusta ei otettu kiinni päiväsaikaan kansan tähden. Yöaikaan olisi otettu kiinni, mutta tarvittiin opas viemään kiinniottajat sinne missä Jeesus oli, ja pimeässä tai soihtujen heikossa valossa vielä tunnistamaan Jeesus.

      Juudas oli talousmies ja sellaisena häneltä oli hämärtynyt usko Jumalaan. Juudas olisi suonut että kallisiin voiteisiin laitetut rahat olisivat hyödyttäneet pikemminkin köyhiä.

      Evankeliumeissa on Juudasta kohtaan panettelevia puheita, ja varkaaksi häntä väittää vain Johanneksen evankeliumin kirjoittaja. Panetteluun on varmaan syynä varhaisen kristillisyyden aikana uskon muuttuminen uskonnollisuudeksi. Se selittää myös kertomukset Juudaksen lopusta, josta kaksi erilaista versiota.

      Panettelusta on osoituksena Papiaan tekstipätkä Juudas Iskariotin kuolemasta. Teksti on kehitelty niin huippuunsa ilkeämieliseksi, ettei siihen oikein muuta lisättävää keksi.

      On tosin luultavaa että Juudas päätti itse päivänsä löytämättä toivoa, vaikka hän katui. Sitä löytyy tänäkin päivänä: ei löydetä tarjolla olevaa toivoa.

      • Anonyymi

        25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
        26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
        27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
        ( Matt. 11)

        s-seutulainen


      • Anonyymi

        >> Omin sanoin, kuten aloittaja pyysi. Jeesusta ei otettu kiinni päiväsaikaan kansan tähden. Yöaikaan olisi otettu kiinni, mutta tarvittiin opas viemään kiinniottajat sinne missä Jeesus oli, ja pimeässä tai soihtujen heikossa valossa vielä tunnistamaan Jeesus. Juudas oli talousmies ja sellaisena häneltä oli hämärtynyt usko Jumalaan. Juudas olisi suonut että kallisiin voiteisiin laitetut rahat olisivat hyödyttäneet pikemminkin köyhiä. Evankeliumeissa on Juudasta kohtaan panettelevia puheita, ja varkaaksi häntä väittää vain Johanneksen evankeliumin kirjoittaja. Panetteluun on varmaan syynä varhaisen kristillisyyden aikana uskon muuttuminen uskonnollisuudeksi. Se selittää myös kertomukset Juudaksen lopusta, josta kaksi erilaista versiota. Panettelusta on osoituksena Papiaan tekstipätkä Juudas Iskariotin kuolemasta. Teksti on kehitelty niin huippuunsa ilkeämieliseksi, ettei siihen oikein muuta lisättävää keksi. On tosin luultavaa että Juudas päätti itse päivänsä löytämättä toivoa, vaikka hän katui. Sitä löytyy tänäkin päivänä: ei löydetä tarjolla olevaa toivoa. <<

        Omaasi kyllä näytitkin sitten laittavan ihan koko kommentin verran.

        Mutta onneksi täällä on vastattu myös totuudenmukaisesti eli raamatullisesti, mm. Teofilus, josta aloittaja voi sitten ammentaa kunnollisia totuudenmukaisia vastauksia. Eihän aloittaja kun valheita ja tarinoita pyytänyt, vaan ainoastaan omin sanoin kertomaan.

        Totuutta voi kyllä omin sanoin kertoa ja selittää ilman, että totuus siitä muuttuu. Mutta suositeltavinta on silti hakea sitä totuutta sieltä Jumalan omasta sanasta, raamatusta, koska silloin Pyhä Henki pääsee avaamaan kirjoituksia sinulle itsellesi. Kun luet ja haluat ymmärtää ja löytää totuuden, niin silloin Herra alkaa johtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Omin sanoin, kuten aloittaja pyysi. Jeesusta ei otettu kiinni päiväsaikaan kansan tähden. Yöaikaan olisi otettu kiinni, mutta tarvittiin opas viemään kiinniottajat sinne missä Jeesus oli, ja pimeässä tai soihtujen heikossa valossa vielä tunnistamaan Jeesus. Juudas oli talousmies ja sellaisena häneltä oli hämärtynyt usko Jumalaan. Juudas olisi suonut että kallisiin voiteisiin laitetut rahat olisivat hyödyttäneet pikemminkin köyhiä. Evankeliumeissa on Juudasta kohtaan panettelevia puheita, ja varkaaksi häntä väittää vain Johanneksen evankeliumin kirjoittaja. Panetteluun on varmaan syynä varhaisen kristillisyyden aikana uskon muuttuminen uskonnollisuudeksi. Se selittää myös kertomukset Juudaksen lopusta, josta kaksi erilaista versiota. Panettelusta on osoituksena Papiaan tekstipätkä Juudas Iskariotin kuolemasta. Teksti on kehitelty niin huippuunsa ilkeämieliseksi, ettei siihen oikein muuta lisättävää keksi. On tosin luultavaa että Juudas päätti itse päivänsä löytämättä toivoa, vaikka hän katui. Sitä löytyy tänäkin päivänä: ei löydetä tarjolla olevaa toivoa. <<

        Omaasi kyllä näytitkin sitten laittavan ihan koko kommentin verran.

        Mutta onneksi täällä on vastattu myös totuudenmukaisesti eli raamatullisesti, mm. Teofilus, josta aloittaja voi sitten ammentaa kunnollisia totuudenmukaisia vastauksia. Eihän aloittaja kun valheita ja tarinoita pyytänyt, vaan ainoastaan omin sanoin kertomaan.

        Totuutta voi kyllä omin sanoin kertoa ja selittää ilman, että totuus siitä muuttuu. Mutta suositeltavinta on silti hakea sitä totuutta sieltä Jumalan omasta sanasta, raamatusta, koska silloin Pyhä Henki pääsee avaamaan kirjoituksia sinulle itsellesi. Kun luet ja haluat ymmärtää ja löytää totuuden, niin silloin Herra alkaa johtaa.

        "..... pääsee avaamaan kirjoituksia sinulle itsellesi. Kun luet ja haluat ymmärtää ja löytää totuuden, niin silloin Herra alkaa johtaa".

        Varmistimet pois ja nyrpistyslihakset valmiuteen kun joku alkaa kertoa sanan avautumisesta tavalla, jossa kootaan biblian eri kirjoista asioita kuin "kokonaisilmoituksesta"


      • Anonyymi

        Juudaksen kuolema kerrotaan kaksin eri sanoin, mutta siinä on luettavissa yksi tapahtuma: hän hirttäytyi kallion kielekkeeltä, myöh. nk. Veripellon päälle ja pitkä köysi aiheutti vatsan repeämisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juudaksen kuolema kerrotaan kaksin eri sanoin, mutta siinä on luettavissa yksi tapahtuma: hän hirttäytyi kallion kielekkeeltä, myöh. nk. Veripellon päälle ja pitkä köysi aiheutti vatsan repeämisen.

        "Juudaksen kuolema kerrotaan kaksin eri sanoin, mutta siinä on luettavissa yksi tapahtuma: hän hirttäytyi kallion kielekkeeltä, myöh. nk. Veripellon päälle ja pitkä köysi aiheutti vatsan repeämisen".

        seli seli


    • Anonyymi

      Koko jeesuskulttia ei olisi koskaan syntynytkään jos Jeesus olisi saanut elää skitsofreenikkona vanhuuteen saakka tai päätynyt itsemurhaan. Tällöin ei olisi myöskään islamharhaa joka perustuu samaan soopaan.
      Ajatelkaa, maailma olisi tuplasti parempi paikka.

      • Anonyymi

        Islam on ihan oma uskontonsa, omine jumalineen ja tapoineen ja uskomuksineen. Koraanin Jeesus ei ole raamatunmukainen Jeesus.

        Eikä Jeesus ole mitään kulttiakaan aloittanut, vaan hän tuli pelastamaan ihmiset synnin seurauksilta, kuolemalla sijaiskärsijänämme ristillä ja nousemalla sen jälkeen ylös kuolleista. Sen kun uskoo, tunnustaa syntisyytensä ja pyytää syntejään anteeksi, saa ne anteeksi ja nimensä Elämän Kirjaan. Ja ylösnousemuksen itsekin.


    • Anonyymi

      Luuk.6:13 Ja päivän tultua hän kutsui tykönsä opetuslapsensa ja valitsi heistä kaksitoista, joille hän myös antoi apostolin nimen: Yksi on tässä. Luuk.6:16 "sekä Juudas Iskariotin, josta tuli kavaltaja." Joh.6:70 Jeesus vastasi heille: Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele.

    • Anonyymi

      Mark.14:49 Biblia (1776) Minä olen joka päivä ollut teidän tykönänne ja opettanut templissä, ja ette minua ottaneet kiinni. Mutta nämät tapahtuivat, että Raamattu täytettäisiin.

      • Anonyymi

        antti, taas kerran pilkkaamassa Jumalaa.


    • Anonyymi

      Siis arpa peliä tämä elämä on ja Juudas sai arpajaisissa tämmösen roolin mille ei ite voinut yhtään mitään.
      Tuskin Juudas olisi vapaalla tahdolla halunnut tätä roolia.
      Juudas olisi varmasti halunnut olla joku muu kuin kavaltaja näin ainaki itse uskoisin.

      • Anonyymi

        Ihmisellä on aina vapaus valita. Niin oli Juudaksellakin. Jeesus varoitti vakavasti kavaltajaa, ja antoi Juudakselle vielä hiukan aikaa valita tiensä: "Mitä teet, tee pian!"

        Ellei Juudas olisi kavaltanut, paholainen olisi itse johtanut palvelivansa oikeaan osoitteeseen, sillä hän tiesi täsmälleen missä Jeesus oli. Eikä Jeesusta kavallettu, Hän antautui uhriksi meidän puolestamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä on aina vapaus valita. Niin oli Juudaksellakin. Jeesus varoitti vakavasti kavaltajaa, ja antoi Juudakselle vielä hiukan aikaa valita tiensä: "Mitä teet, tee pian!"

        Ellei Juudas olisi kavaltanut, paholainen olisi itse johtanut palvelivansa oikeaan osoitteeseen, sillä hän tiesi täsmälleen missä Jeesus oli. Eikä Jeesusta kavallettu, Hän antautui uhriksi meidän puolestamme.

        Miten Jeesus sun mielestä varoitti?
        En mä ole Raamatusta löytänyt tätä kohtaa.
        Ja mun käsityksen mukaan paholaisella ei ole valtaa johtaa ketään jos näin on niin silloin asia ei olisi tapahtunut enää ihmisen vapaan tahdon kautta vaan paholaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä on aina vapaus valita. Niin oli Juudaksellakin. Jeesus varoitti vakavasti kavaltajaa, ja antoi Juudakselle vielä hiukan aikaa valita tiensä: "Mitä teet, tee pian!"

        Ellei Juudas olisi kavaltanut, paholainen olisi itse johtanut palvelivansa oikeaan osoitteeseen, sillä hän tiesi täsmälleen missä Jeesus oli. Eikä Jeesusta kavallettu, Hän antautui uhriksi meidän puolestamme.

        " Eikä Jeesusta kavallettu,Hän antautui uhriksi meidän puolestamme."

        No miks tämmönen kavallus episodi piti olla?
        Eikös se ois ollut sama kun Jeesus olisi ite vaan kävellyt ylipappien luo ja tunnustanut olevansa Jeesus.


    • Juudaksen toiminnalla ei tietenkään ollut käytännön merkitystä - sotilaat olisivat löytäneet Jeesuksen ilmankin hänen apuaan. Kansa tiesi, missä Jeesus oli, joten Jeesuksen löytäminen ei ollut vaikeaa.

      Tunnemme Juudaksen petturina, joka kavalsi messiaan. Opetus on selvä - pahaa sai palkkansa. 1970-luvulla Egyptistä löydettiin papyruskäärö, jonka mukaan Juudas Iskariot ei ollutkaan petturi, vaan toimi niin kuin Jeesus oli häntä käskenyt tekemään. Käsikirjoituksen mukaan opetuslapsista juuri Juudas vapautti Jeesuksen maallisista kahleista, jotta Jeesus voisi toteuttaa taivaallista tehtäväänsä.

      Vähän samantapaisen kysymyksen olen esittänyt aiemmin, mutta se koski Pietarin toimintaa. Halukkaat löytävät keskustelun tuolta:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16141291

      • Anonyymi

        Tarkoitatko Juudaksen evankeliumia. Muistan tutustuneensa kirjoitukseen ja se oli vähän kuin se olisi kirjoitettu jossain vahvemmissa aineissa...Jeesus ja Juudas vetele vitsejä ja naureskelevat muiden opetuslasten tekemisille, kahden kesken...sellainen mielikuva kirjeestä on jäänyt, sen ajan satiiri kuin se olisi.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko Juudaksen evankeliumia. Muistan tutustuneensa kirjoitukseen ja se oli vähän kuin se olisi kirjoitettu jossain vahvemmissa aineissa...Jeesus ja Juudas vetele vitsejä ja naureskelevat muiden opetuslasten tekemisille, kahden kesken...sellainen mielikuva kirjeestä on jäänyt, sen ajan satiiri kuin se olisi.

        LS

        Tarkoitan Codex Tchacos -nimellä tunnettua teosta, johon mainitsemasi evankeliumi kuuluu. Itse en kutsuisi sitä varsinaisesti evankeliumiksi, mutta käsikirjoituksen sisältämä tieto on jos ei merkittävä niin ainakin varteenotettava.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tarkoitan Codex Tchacos -nimellä tunnettua teosta, johon mainitsemasi evankeliumi kuuluu. Itse en kutsuisi sitä varsinaisesti evankeliumiksi, mutta käsikirjoituksen sisältämä tieto on jos ei merkittävä niin ainakin varteenotettava.

        Niin se antaa ymmärtää, että kyse oli suunnitellusta asiasta. Siellä on paljon muutakin, josta palstalaisilla repäisi pelihousut.

        LS


    • Kaikki meni tuhannesosa millilleen aikataulussa ,kuten pitikin.
      Kavaltaja oli luonteeltaan varas ja raha kelpasi kun moraali oli saatanan omaa.
      Siksi juudas,mutta surkea kohtalo hänellä...

    • Anonyymi

      Matt.26:25 Biblia (1776) Niin vastasi Juudas, joka hänet petti: Mestari, olenko minä se? hän sanoi hänelle: sinäpä sen sanoit.

    • Anonyymi

      Jes.53:8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä. Jes.53:10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

    • Jeesus tiesi että Juudas toimi niinkuin hän pyysi. Pidättämään tulleet sotilaat eivät ehkä varmuudella tunteneet Jeesusta joten "ilmiataja" varmisti että oikea henkilö löytyy.
      Juudas ei tiennyt mitä Jeesukselle tulee tapahtumaan (tiesikö joku muu?) eli hän ei tiennyt olevansa kavaltaja, avustaja kyllä koska ystävä - Jeesus halusi niin.
      Jeesuksen toiminta jatkui välittömästi ja on laajentunut juuri ylönousemuksen todistusvoiman ansiosta.
      Suomessa oli vaikeuksia 1917. Silloinkin vastapuolen väkeä lähetettiin ampumaan/teloitamaan vieraan paikkakunnan väkeä koska tutut naapuri eivät olleet kovin "käyttökelpoisia"

    • Anonyymi

      Fariseukset olivat päättäneet tappaa Jeesuksen, kun hän paransi ihmisiä sapattina eikä viettänyt sitä kuten juutalaiset, vaan sanoi tekevänsä alati töitä kuten Isä tekee.

      Koska fariseukset olivat kuitenkin olevinaan uskovia, eivät he voineet salamurhata Jeesusta, vaan hänet piti silloisten hallitsijoiden, roomalaisten tavan mukaan tuomiota jostain. Heille ei käynyt syyksi sapatin rikkominen.

      Tämän vuoksi Jeesus piti vangita salamyhkäisesti. Ajatella jos hänet olisi vangittu kesken sapatinvieton kun hän olisi ollut parantamassa ramman kättä. Kovin suuria hurraahuutoja ei kansa olisi sen vuoksi huutanut, vaan olisi ollut vaara jopa vallankumoukselle kun ihmisiä parantava opettaja viedään pois eikä ole mitään oikeaa syytä siihen. Niin ei uskallettu yksinkertaisesti tehdä.

      Juudas oli valheveli aivan kuten heitä on tänäkin päivänä, jotka ovat mukna uteliaisuudesta tai jostain muusta syystä, mutta sydän ja Henki ei toimi vaan oma inhimillinen ajattelu. Se on niin tavallaista.

    • Anonyymi

      Joh.13:11 Biblia (1776) Sillä hän tiesi pettäjänsä: sentähden hän sanoi, ette kaikki ole puhtaat. Joh.6:64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko. Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä he olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet. Joh.2:24-25

    • Anonyymi

      Joh.13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten. Joh.21:7 Silloin se opetuslapsi, jota Jeesus rakasti, sanoi Pietarille: Se on Herra. Kun Simon Pietari kuuli, että se oli Herra, vyötti hän vaippansa ympärilleen, sillä hän oli ilman vaatteita, ja heittäytyi järveen. Joh.21:20 Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: Herra, kuka on sinun kavaltajasi?

    • Anonyymi

      Ps.41:10 Ystävänkin, johon minä luotin, joka minun leipääni söi, nostaa kantapäänsä minua vastaan. Joh.13:18 En puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämä kirjoituksen piti käymän toteen: Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe