Erosin kirkoska muutama vuosi sitten. Kun tänään luen kristittyjem ahdasmielisiä kommentteja homoista, voin vain taputtaa itseäni olkapäälle. Hyvä, että erosin. Jokainen ropo joka tuottaa tuollaista ahdaskatseista hedelmää, on väärin. Se on myös harhaoppista.
Yleensä päädytään inttämään siitä, mitä Raamattu sanoo tai on sanomatta. Jeesus ei luvannut oikotietä Taivaaseen, jos jättää homoilematta. Taivaaseen ei pääse myöskään sanomalla homoutta synniksi.
Luulisi Raamatulla huitojien jo tajuavan, että rikkovat kaikkea sitä vastaan, mitä Jeesus opetti. Jeesus ei opettanut seksistä. Siksi Raamatulla huitominen on harhaoppista.
Erosin kirkosta ja hyvä niin.
28
<50
Vastaukset
Kirkko ja ahdasmieliset kristityt eivät ole synonyymi.
Peesaan Pasia ja lisään, että Suolikaxnelosen trollit ja kristityt ovat vielä vähemmän synonyymejä.
- Anonyymi
Mitä ahdasmielistä on siinä, että toteaa asian olevan, niinkuin kristinuskossa on?
Onhan sekin kyllä kummaa, että Suomen ev.lut. kirkko rukoilee siunausta eronneille, jotka menevät uudelleen naimisiin. Kyllä siinä kannattaisi ottaa mallia katolisesta kirkosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ahdasmielistä on siinä, että toteaa asian olevan, niinkuin kristinuskossa on?
Onhan sekin kyllä kummaa, että Suomen ev.lut. kirkko rukoilee siunausta eronneille, jotka menevät uudelleen naimisiin. Kyllä siinä kannattaisi ottaa mallia katolisesta kirkosta.Toteat ääneen sen, ettei kristinusko perustu Jeesukseen vaan Paavaliin ja olet oikeassa.
- Anonyymi
Onnittelut!
Kirkon valtaa pitävän "kovan ytimen" vanhoillisuus eroaa aika vahvasti jäsenistöstön yleisestä mielipiteestä joka on kohtuu liberaali.
En ymmärrä kuinka kukaan vähänkään liberaalimmin ajatteleva haluaisi kuulua kirkkoon. Pitääköön tunkkinsa ja homokammonsa.- Anonyymi
Eihän liberaaleja Suomessa juurikaan edes ole. Itseään "liberaaleiksi" kutsuvat ovat tavallisesti vaan ei-kristittyjä fundamentalisteja.
Toiset saarnaavat kristinuskoa, jotkut julistavat intersektionaalista feminismiä/vihervasemmistolaisuutta/jotain muuta uusmarxilaista oppia, eräät kehuvat kapitalismin autuutta, joillakin on agendana muhammetin tai hindujen opit, on kansallisvaltioaatteen levittäjiä, ja on konservatiivisuuden autuutta ylistäviä, jne. Fundamentalismia yhtä kaikki.
Todellinen liberaali ei perusta näkemyksiään yhtään mihinkään eikä myöskään kannata/levitä mitään aatetta/ideologiaa/maailmankuvaa. Todelliset liberaalit ovat hyvin harvinaisia.
- Anonyymi
Mikä siinä homoudessa nykyään oikein viehättää? Järkikin sen sanoo että se on luonnotonta.
- Anonyymi
He olivat ennen kaapissa eikä asiasta puhuttu! Etkö ole sitä jo kuullut? poissa silmistä, poissa mielestä, ei ongelmaa -oliko ennen hyvä? -Miksi heteroista voi puhua - joka paikka on heteroita eli meitä pullollaan - eikö se riitä?
Yksi ainut ominaisuusko tekee ihmisestä niin hemmetin ylivertaisen ja ylistettävän eli heterous?
Kiitä nyt onneas että Olet hetero jos se kaikkea merkitsee sulle? Pääset ainakin helpommalla. - Anonyymi
Mikä siinä on "luonnotonta"? Luonto ei ole sama asia kuin lisääntyminen. On jopa huvittavaa kuunnella evoluution kieltäjältä väitteitä, jotka korostavat lisääntymisen keskeisyyttä ihmiselossa.
- Anonyymi
jeesus oli varmasti homo, kun 12 opetuslapsen kanssa vain kulki.
- TänäänkinTaasNenuillaan
On sinulla logiikka 😹
- Anonyymi
TänäänkinTaasNenuillaan kirjoitti:
On sinulla logiikka 😹
Siis eikö jumalan poika uskaltanut naisten kanssa kulkea ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis eikö jumalan poika uskaltanut naisten kanssa kulkea ?
Kun katselee välähdyksiä lähi-idän maista, siellä miehet kulkivat kaduilla ja naiset tekivät työtä pelloilla ja hoitivat lapset ja kotitalouden . Se kuului sen alueen kulttuuriin.
Toisaalta Jeesus ei hyljeksinyt myöskään naista. Se tuli usein ilmi hänen puheissaan ja toiminnassaan. Jeesuksella oli erityistehtävä tässä maailmassa ja sitä tehtävää jatkamaan sopivat paremmin miehet kuin naiset. Siksi hän valitsi tehtävään miehiä.
- TänäänkinTaasNenuillaan
Kerrotko sinä vihdoinkin mitä myönteistä Raamattu sanoo miehimyksistä eli miesten kanssa makaavista miehistä 😼❓
- Anonyymi
Sodoma ja Gomorra ateistikin sen tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sodoma ja Gomorra ateistikin sen tietää.
Seksuaalinen väkivalta on rikos heteroillakin. On kammottavaa, ettei sitä ole mainittu yhtenä kymmenestä käskystä.
- Anonyymi
Kertooko Raamattu seksistä?! No just joo. Enpä enää ihmettele tänne kirjoittavia uskovaisia, joiden uskonto on jalkovälssä.
- Anonyymi
Tuntemistani uskovista kukaan ei ole vihamielinen homoille. Vaikka heidän tekonsa ovat luonnon järjestyksen vastaisia,siis kauhistus pahimmillaan,kuten Sodomassa ja Gomorrassa.Mutta hekin ovat Jumalan lapsia. Hän vihaa syntiä,mutta rakastaa lapsiaan. Siksi Hän lähetti poikansa sovittamaan perisynnin ja muutkin synnit ja sairaudet. Myös homot pääsevät Jumalan valtakuntaan, kunhan ottavat Jeesuksen herrakseen ja sovittajakseen vilpittömästi. Jeesus ei sorra geenivirheistä sairastavaa.Kun syntinen tulee uskoon ,hän haluaa totella Jeesuksen neuvoja ja kaikki luonnoton jää pois jo täällä lihassa ollessaan ja viimeistään silloin ,kun hän jatkaa kuoleman jälkeen ikuiseen onneen, rauhaan ja Jumalan iloon.
- Anonyymi
Hyvin sinä leimaat kaikki uskovat ahdamielisiksi, jos varoittavat synnistä Raamatun mukaan. Syntiä on paljon muutakin enkä minä ole törmännyt oikein kehenkään, joka homoja on vihaamassa tai tuomitsemassa suoraan helvettiin. Vaikka niitäkin ehkä on, niin ei ole suurin osa uskovista. Syntiä on monenlaista. Pointti on se, ettei synnin tekemiseen pidä kannustaa ja pitäisi tehdä parannus lihan himoista. Eihän se helppoa ole, ei minullekaan vaikka en homoilekaan. Eiköhän kaikilla ole taakkaa kannettavana.
Kristuksen ristiinnaulitsemisen tarkoitus on että uskoo Häneen joka otti kaikkien ihmisten synnit kannettavakseen ja kuoli ristillä syntisten puolesta. Syntinen tekee parannuksen ja naulaa oman lihansa sitä kautta ristille Jeesuksen kanssa. Jokainen tekee syntiä, siitä ei pääse kokonaan eroon tässä syntisessä maailmassa.
Mutta voi sitä joka eksyttää muita uskovia ja kannustaa syntiä tekemään.
Ymmärrätkö miksi moni kristitty varoittaa homouden harjoittamisesta? Koska he eivät halua kenenkään joutuvan kadotukseen.
TAUSTALLA ON RAKKAUS SYNNINTEKIJÄÄ KOHTAAN, EI VIHA. Siksi homoudesta varoitetaan paljon. Muustakin synnistä sopii muistuttaa, mutta jostain syystä homous on nostettu erityiseen asemaan yhteiskunnassa. Sitä ihannoidaan, palvotaan, marssitaan sen puolesta, sitä tulee televisiosta ja vaaditaan seurakuntaakin se hyväksymään, vaaditaan vihimään kirkossa. Niitä viedään oikeuden eteen, jotka siitä suvaitsevat varoittaa.- Anonyymi
En leimaa vaan seuraan Jeesuksen opetusta: Puun hedelmistä puu tunnetaan. Olen kääntänyt sen muotoon: Kirkko on vastuussa opetuksistaan.
- Anonyymi
<<TAUSTALLA ON RAKKAUS SYNNINTEKIJÄÄ KOHTAAN, EI VIHA. <<
Oppikirja Raamatusta Paavali sadismia.
- Anonyymi
Tehnyt tyllön homman kun olet eronnut kirkosta ja lähtenyt synninteille, katodat sielusi, nyt homojen hommiin.
Hyvänen aika, täytyyhän olla jonkilainen tasoero. Vaadithan sinä laatuakin autoltasi, tai akaltasi, on se työlästäkin, pitää akka tiineenä kesät ja talvella kengittä, ettei juoksentele vieraissa. Kaikki muukin, jos menee turatimpurin hommiksi.?- Anonyymi
Jeesuksen aikana ei ollut kirkkoa, vaan asetelma oli päinvastainen. Fariseukset kuuluivat kirkkoon.
Seuraa Jeesusta ja eroa kirkosta.
- Anonyymi
No jaa, minä olen uskonnoton ja silti ahdasmielinen omasta mielestäni.
Ei me kirkosta eronneet kaikki liputeta joka outoudelle jees. - Anonyymi
Tulkaa melkein kaikki liikkeen ahdasmieliset mutta äänekkään ovat kuitenkin vähemmistö evankelis-luterilaisen kirkon jäsenistä. Noita älämölö militantteja on lähinnä Helsingissä.
- Anonyymi
Hedelmistään puu tunnetaan.
- Anonyymi
Jeesuksen opetukset näkyvät alkukirkon perillisissä, katolisessa kirkossa ja ortodoksisissa patriarkaateissa. Näissä kirkoissa ei samaa sukupuolta olevia vihitä ja perusteet tähän löytyvät molempien kirkkojen katekismuksista.
- Anonyymi
Mitä ahdasmielisiä kommentteja homoista???
Raamattua lukiessa koen Jumalan sanovan MINULLE, että "älä tee lähimmäisellesi näitä asioita: tapa, raiskaa, varasta, herjaa... älä myöskään tee itsellesi näitä asioita: ylensyö, juo itseäsi humalaan, harrasta seksiä eläimen kanssa, harrasta seksiä samaa sukupuolta olevan kanssa, harrasta seksiä muun naisen kuin oman vaimosi kanssa..." Käytännössä en sano homoista enkä ylipäätään toisista ihmisistä mitään, vaan sanon: "Näitä asioita MINÄ en tee, koska pidän niitä Raamatun perusteella Jumalan viisauden vastaisina. Tekemällä pahaa lähimmäiselle vahingoitan omaa suhdettani heihin ja mässäilyllä, juopumuksella, erilaisilla haureuden muodoilla vahingoitan omaa terveyttäni." Tosin kertoessani uskonkäsityksistäni muille - lähetyskäskyn mukaisesti - se voidaan kokea tuomitsemisena, koska jätän tekemättä niitä asioita sen takia, että pidän niitä vääränä. Jännä juttu kuitenkin se, että minä en koe tuomitsemisena sitä, että muslimi pitää alkoholin käyttöäni vääränä ja joku selibaatissa elävä buddhalainen munkki pitäisi vaimon kanssa harrastettua seksiä pahana esteenä valaistumiselle tai hindu ajattelee minun keräävän pahaa karmaa syömällä lehmän (pyhä eläin Intiassa) lihaa... Mistä johtuu etten minä koe niin jyrkästi eri näkemyksiä? Epäilen olevani omassa vakaumuksessani niin varma, että minulle on yhdentekevää toisin uskovien tuomitsemiset. Toisaalta minulla ei ole ongelmaa tarkastella kriittisesti omia käsityksiäni moraalista: Mitä sitten, jos olen erehtynyt jonkun asian suhteen ja tehnyt siksi vääryyttä, koska Kristuksen sovintoveri antaa armon? Entä mistä johtuu se, että seksuaalivähemmistöön kuuluva kokee niin suurta tuomitsemista, että mm. vuodesta toiseen marssii pridella? Luulen, että heillä täytyy olla epävarmuutta omassa uskossaan. Priden tarkoitus vaikuttaa olevan se, että hoetaan itselleen homouden yms. luonnollisuutta ja koitetaan saada muilta henkistä tukea, jotta omat epäilykset ja omatunnon syytökset vaikenisivat. Lisäksi ilman Kristusta heidän on vaikea suhtautua itseensä ja tekoihinsa armollisesti, ikään kuin väärä teko aiheuttaa pahaa karman lain tai luonnonlain yms. armottomuudella. Mielestäni homoseksuaalien - ja muidenkin ihmisten - kannattaisi rukouksessa pyytää Kristusta vapahtajakseen ja ottamaan pois synnit. Parannuksen teosta ei tarvitse ottaa paineita, sillä pyhä henki vähitellen vaikuttaa kristityssä mielenmuutosta ja antaa voimaa elää vanhurskaasti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.778852Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli662845Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä182098- 1572021
Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️211973Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381881Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?301740- 461566
- 1031502
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411256