uhallakin kysyn teiltä, että kuinka seka- tai puhdasrotuisia olette, oletteko päässeet jo peräti kantakirjaan:??
Hyvvee yötä, miepä lähen nukkummaan nyt..
Tämän kevään soidinmelskeen
50
1706
Vastaukset
- yopollo
edes hullun kirjoissa, kyselin jo toisaalla kuinka monella hullun merkillä sinne pääsee. Eivät vastanneet. Miksi kirjat ei aukene meille, onko rotumme syytä tää.....
- taikanainen
me osattu vastata....*viheltelee*
hämäläistä verta tietysti.Tosin tunnen olevani se poikkeus rodussani,joka vahvistaa sen kuuluisan säännön.
Vaimo omaa kaukaista itäistä(-nof' päätteistä) sekä suomenruotsalaista verta länsi rannikolta,joten kantakirjaan ei kelpaa,lapsistame puhumattakaan.- Pirre*
kyllä hittaaks voi kehhuu...:), noin positiivisessa mielessä tietennii!
Kyllähän se on niin, että jos meitä ruvettaisiin rotuerottelemaan sen kuuluisan , aikoinaan potentiaalisen maamme kuningasehdokkaan rotuopin mukaan niin harva kai meistä pääsisi siihen "kantakirjaan" - onneksi! Pirre* kirjoitti:
kyllä hittaaks voi kehhuu...:), noin positiivisessa mielessä tietennii!
Kyllähän se on niin, että jos meitä ruvettaisiin rotuerottelemaan sen kuuluisan , aikoinaan potentiaalisen maamme kuningasehdokkaan rotuopin mukaan niin harva kai meistä pääsisi siihen "kantakirjaan" - onneksi!ei faktoja ole tullut selvitettyä,mutta vaimon itäinen sukupuu menee rajan yli venäjälle ja hänen äidin puolelta sitä on aika pitkälle selvitetty.
Oma heimoni on sellaista kookkaan puoleista joukkoa,että ykskasiviitosena tuntee olevansa keskenkasvuinen nulikka.- Pirre*
emw34 kirjoitti:
ei faktoja ole tullut selvitettyä,mutta vaimon itäinen sukupuu menee rajan yli venäjälle ja hänen äidin puolelta sitä on aika pitkälle selvitetty.
Oma heimoni on sellaista kookkaan puoleista joukkoa,että ykskasiviitosena tuntee olevansa keskenkasvuinen nulikka.menee varmasti monenmonen sukujuurekset, itelläni on on myös sieltä verta sotkeutunu, ja vain kolme sukupolvea sitten olleet aitoja ulukolaissii :)).
Voitko itse hämäläisenä sanoa mikä vaimossasi on sitä itärajan takasta:? Pirre* kirjoitti:
menee varmasti monenmonen sukujuurekset, itelläni on on myös sieltä verta sotkeutunu, ja vain kolme sukupolvea sitten olleet aitoja ulukolaissii :)).
Voitko itse hämäläisenä sanoa mikä vaimossasi on sitä itärajan takasta:?että hänen taito nauttia ja heittäytyä mukaan ilman teeskentelyä millaisiin kokkareihin tahansa on ainakin yksi sellainen piirre ja josta olen hyvässä mielessä hänelle kateellinen.
- Pirre*
emw34 kirjoitti:
että hänen taito nauttia ja heittäytyä mukaan ilman teeskentelyä millaisiin kokkareihin tahansa on ainakin yksi sellainen piirre ja josta olen hyvässä mielessä hänelle kateellinen.
taitaa olla ideaaliorkesteri sitten:)), täydennätte toisianne, katteeks käypi...
Pirre* kirjoitti:
taitaa olla ideaaliorkesteri sitten:)), täydennätte toisianne, katteeks käypi...
kyllä tahdeissa sekoilemme,muuten mielenkiintoisena on säilynyt kokoonpano.
- Pirre*
emw34 kirjoitti:
kyllä tahdeissa sekoilemme,muuten mielenkiintoisena on säilynyt kokoonpano.
voip seota, kun se vuan männöö sekasin samassa kipalleessa..kuhan ei tallo tanssikaverin varppaita mustelmille...
Pirre* kirjoitti:
voip seota, kun se vuan männöö sekasin samassa kipalleessa..kuhan ei tallo tanssikaverin varppaita mustelmille...
ei sentään ole aurikolaseja tarvinnut niikuin peitteenä käyttää,minunkaan,saati vaimon.
- Pirre*
emw34 kirjoitti:
ei sentään ole aurikolaseja tarvinnut niikuin peitteenä käyttää,minunkaan,saati vaimon.
out tahissa pysynä..:)
- Pirre*
"keittiö" galluppini siksi, kun aiemmin tuolla joissain ketjuissa on, leikillesesti kylläkin, käyty lähes heimosotaa :)), eli kiistelty eri heimokantojen erinomaisuudesta toisiinsa nähden.
Pohojalaaset on kuulemma mahotto suoraselkäistä "rotua", hämäläiset hitaita, mutta muuten mukavia, savolaiset kuulemma luonnonviäriä känttyröitä, jne jne.., siksi olisikin mukavaa kuulla teiltä, että k u i n k a s puhdasrotuisia me suomalaiset eri heimot tai heimojen edustajat sitten loppuin lopuksi ollaankaan?!!
Onko sukujanne kaiveltu miten kaus, vai siihen ensimmäiseen ns. "hulluun" ja/tai murhamieheen tai pankkirosvoon asti vain :))?.
Selasin tuota sukuhakurin sivua ja sielä joku kysyi, että kuinka pitkälle suvulle ominaiset piirteet esim. ulkonäössä voivat periytyä ja joku vastasi, että jopa 6 sukupolvea taaksepäin olevan suvunjäsen ja kysyjän lähisukulainen , oilikohan peräti veli, olivat lähes kuin kaksoset ulkonäöltään.
Onko suvussa joku tällainen periytyvä "sukuvika"?
Omassa suvussani on silmät nenässä kiinni, nenä taas kiinni kesakoisessa naamassa, jota suuri suu hallitsee :DD
Mie oun savolainen 1600 -luvulta asti, isän peruja...- Jermu
lukihäiriö..Luin sinun kirjoittaman sukuhakurin sukuhanuriksi...Hahahahahhaaa
- Pirre*
Jermu kirjoitti:
lukihäiriö..Luin sinun kirjoittaman sukuhakurin sukuhanuriksi...Hahahahahhaaa
eipäs ollukkaa pelekästtäänn hanuristaaa...:)))
- yopollo
ja sukututkimus ovat maalaisaatelin harrastuksia. Tällainen peruspöllö on sekarotuinen eli tässä tapauksessa puoliksi varsinaissuomalainen ja puoliksi karjalainen. Hankala vastus kun on v***mainen, sitkeä ja suulas samalla kertaa.... Hyvät puolet on sitten perinyt veljeni.....
- Pirre*
yopollo kirjoitti:
ja sukututkimus ovat maalaisaatelin harrastuksia. Tällainen peruspöllö on sekarotuinen eli tässä tapauksessa puoliksi varsinaissuomalainen ja puoliksi karjalainen. Hankala vastus kun on v***mainen, sitkeä ja suulas samalla kertaa.... Hyvät puolet on sitten perinyt veljeni.....
vai aatelin:)), tuo näsäviisas suullaus taittaa olla karjalaissii peruja vai tuo v****maisuus ehottomasti jää sen varsinaissuomalaisuuden kontolle:))??
Kettees se veli sitten..:))? - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
vai aatelin:)), tuo näsäviisas suullaus taittaa olla karjalaissii peruja vai tuo v****maisuus ehottomasti jää sen varsinaissuomalaisuuden kontolle:))??
Kettees se veli sitten..:))?varsinaissuomalaiset, en yleistä:))!!
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
eipäs ollukkaa pelekästtäänn hanuristaaa...:)))
on tosi kätevä "etsiä" teitoja esivanhempiensa naimisista ja niistä jäläkiseuraamuksista - kasteajankohdat ja vihkimiset yms..
- yopollo
Pirre* kirjoitti:
on tosi kätevä "etsiä" teitoja esivanhempiensa naimisista ja niistä jäläkiseuraamuksista - kasteajankohdat ja vihkimiset yms..
on sitten perinteisesti hanurista? Tuskin kuitenkaan sillä tutkittavissa....
- Pirre*
yopollo kirjoitti:
on sitten perinteisesti hanurista? Tuskin kuitenkaan sillä tutkittavissa....
hanurista, ilimanmuuta:)).
Kyllä voip tutkkii puolisonnii sukkuu, mutta jäläkipolovet lukkoo sitten ne puolison mahottomat tekemiset... - yopollo
Pirre* kirjoitti:
Kettees se veli sitten..:))?ulkonäöstä ja varsinkin naamasta puhutaan, olen isäni näköinen ja hän taas äitinsä näköinen joka taas äitinsä näköinen. Sen vanhempia näköisiä kuvia ei ole tullut vastaan. Ja ulkonäköni tulee siis tästä varsinaissuomalaisesta haarasta.
- Pirre*
suvun ulkoisista yhteisistä tunnusmerkeistä sanon vielä esim. meitäkin on puolitusinaa sisarusta ja sisarussarjamme pesämuna on saanut pikimustan tukan ja kyömyn nenän peruna isoäitimme ulukolaisesta suvusta, sekä yksi siskoistani "tumman nahkan".
Minä vain hurjan luonnon :))! - Pirre*
yopollo kirjoitti:
ulkonäöstä ja varsinkin naamasta puhutaan, olen isäni näköinen ja hän taas äitinsä näköinen joka taas äitinsä näköinen. Sen vanhempia näköisiä kuvia ei ole tullut vastaan. Ja ulkonäköni tulee siis tästä varsinaissuomalaisesta haarasta.
se ois jos ne tuon vanhemmat näköset vasttaan tulis, sitten siulla ois jo paha paikka...:)
Miekkii oisin tahtona kyömyn nenän ja eksoottisen nahkan...
- maron
puhdas Tamperelainen, puolestan kaupunkini mainetta vaikka parrikaadeille nousten MANSE ON PARAS!
Olen kyllä matkustellut hyvinkin paljon, mutta Tamperetta parempaa en ole reissuillani löytänyt.
Lontoossa asuin parisen vuotta, mutta kaupunki oli liian iso ja meluisa, niimpä hipsin takaisin rakkaasseen Manseeni.
Jos haluaisin jotain muuta, haluaisin että minussa olisi tippa etelän tummaa verta, vaikkapa Espanjalaista tai jostain sieltä päin tullutta.- Pirre*
ei pillois pien rippaus, vaikka sitä espanjalaista tulta!
- maron
Pirre* kirjoitti:
ei pillois pien rippaus, vaikka sitä espanjalaista tulta!
näreet!!
- Pirre*
maron kirjoitti:
näreet!!
oli yhdellä naisella hämäläinen mies ja meinas tulla aina ikävä outellessa, jotta tämä sai puhheen vuorosa loppummaan - nimittäin sitten kun olj suana sen alakammaan:)), mutta se oli semmoista vinhaa huumoria hänellä, niinku tarkkaan harkittua..
- n52
puolelta pohjalaisia ja äitini on karjalasta.
Itse olen synynyt Kotkan seutuvilla joten aika sotku taidan olla....=)
Äitini tutkii parhaillaan juuriaan ja olen mielenkiinolla kuunnellut löytöjä.
Tuo sukujen ominaispiirteet on jänski juttu sillä vuosia sitten oli äitini kiinnitti yhden "julkkiksen"nimeen ja ulkonäköön huomiota ja asia vaivasi niin paljon,että hän otti asiasta selvää ja tulos oli,että kiertäin kaartain samaa sukua.
Äitini ja isäni puolelta on yleisin sukuvika hymykuopat....=)- T.R.maalari.N
sekarotuinen olen, veressä ripaus viikinkiä.
Näkyy piirteissä sukupolvesta toiseen.
Karkea punainen tukka ja amatsonin mitat verenperintönä niin ja jumalaton luonne;)) - n52
T.R.maalari.N kirjoitti:
Karkea punainen tukka ja amatsonin mitat verenperintönä niin ja jumalaton luonne;))on kuulema ripaus Karjalan korpien kesytöntä sutta....=)
- maron
n52 kirjoitti:
on kuulema ripaus Karjalan korpien kesytöntä sutta....=)
sittenkin vaihdokas, koska en ole ollenkaan hidas hämäläinen vaikka paljasjalkainen olenkin?
Sisareni sanovat aina että minun on oltava sairaalassa vaihdettu, koska olen aivan erilainen kuin hiljaiset fiksut sisareni! Mutta siitä huolimatta TAMPERE ON JAUTAA!!! - n52
maron kirjoitti:
sittenkin vaihdokas, koska en ole ollenkaan hidas hämäläinen vaikka paljasjalkainen olenkin?
Sisareni sanovat aina että minun on oltava sairaalassa vaihdettu, koska olen aivan erilainen kuin hiljaiset fiksut sisareni! Mutta siitä huolimatta TAMPERE ON JAUTAA!!!asuu tällä hetkellä vanhin poikani ja JAUTA paikassa muutama muukin sukulainen.
Liian yksitoikkoinen suku jos ei väri pilkkuja olisi....=) - hennaliisa1
n52 kirjoitti:
asuu tällä hetkellä vanhin poikani ja JAUTA paikassa muutama muukin sukulainen.
Liian yksitoikkoinen suku jos ei väri pilkkuja olisi....=)ko nii rehellise avomielisest kuvvailoot ulkonäköjää , ni miekii sanon, et kakaunis, sinisilmäne karjalaine pellavapää mie oon.
Nuorekas ulkonäkö on geeniperimää - myö eletää vanhoiks ylleesä ja pysytää nuore näkösen.
Luonne on karjalaise temperamenttine ja ilone ja vähä sellane....hm....sanosko äkänekkii välil.
Pakkoha sitä ois hyväksyy jos johokii muuhu heimoo kuulus, mut on se hyvä ko en kuulu!
Joku kyl sano, et meije suvus on savolaistakii verta. En mie usko...eiks ne oo sellasii ihteesä kehujii. - Pirre*
hennaliisa1 kirjoitti:
ko nii rehellise avomielisest kuvvailoot ulkonäköjää , ni miekii sanon, et kakaunis, sinisilmäne karjalaine pellavapää mie oon.
Nuorekas ulkonäkö on geeniperimää - myö eletää vanhoiks ylleesä ja pysytää nuore näkösen.
Luonne on karjalaise temperamenttine ja ilone ja vähä sellane....hm....sanosko äkänekkii välil.
Pakkoha sitä ois hyväksyy jos johokii muuhu heimoo kuulus, mut on se hyvä ko en kuulu!
Joku kyl sano, et meije suvus on savolaistakii verta. En mie usko...eiks ne oo sellasii ihteesä kehujii.ou yhttää ihekehu :), muuten vuan hyvän näkönen ja mukavan tuntunen:))!!
Miun suku on äitini puolelta tuolta näläkämuasta; Kainnuusta päin, ovat pitkäkässii juurakoita ja pienkokossii lapikkaan heiluttajjii ukot olleet..kuulemma.
Savolaiset on muuten puoliks hämäläissii, vaikka sitä ei kukkaa meinnoo uskkookkaa - hämäläinen, eikä ainakkaa savolainen:)) - hennaliisa1
Pirre* kirjoitti:
ou yhttää ihekehu :), muuten vuan hyvän näkönen ja mukavan tuntunen:))!!
Miun suku on äitini puolelta tuolta näläkämuasta; Kainnuusta päin, ovat pitkäkässii juurakoita ja pienkokossii lapikkaan heiluttajjii ukot olleet..kuulemma.
Savolaiset on muuten puoliks hämäläissii, vaikka sitä ei kukkaa meinnoo uskkookkaa - hämäläinen, eikä ainakkaa savolainen:))et iha puhasrotusta ei ookkaa ja paremp nii, ko ne ovat- ne puhasrotuset degeneroituneita, sukurutsasii. Saattaat olla.
Ainakii ennevanhaa kuninkaallisetkii olliit solmineet avioliittoi nii lähheisii sukulaisihee kans, et jälkeläisil ol monelaista perinnöllistä sairautta ja heikkolahjasuutta.
Onha sitä sekarotusil ihmisilkii, eikä se oma syy oo, enkä mie halveksivas mieles sanokkaa.
Tuost puhasrotusuuvest on sanottava, et en miekää taija olla oikei puhasta rottuu. Löytyy loppuilopuks monelaista, mut ko Karjalas assuu ja karjalamurretta haastaa, ni liputtaa sen karjalaisuuteesa puolest.
Pittäähä sitä ihmise olla jostai kotosii. - Pirre*
T.R.maalari.N kirjoitti:
Karkea punainen tukka ja amatsonin mitat verenperintönä niin ja jumalaton luonne;))tukan periytyminen on muuten jännä juttu, aina se jossain suvun jäsenessä putkahtaa esiin, vaikka se punatukkainen esi-isä olisi hyvinnii kaukana. Tai paremminkin se vaan on niin selvästi näkyvä "sukumerkki"....
Punatukkaiset ihmiset on minun mielestäni jotenkin huvittavan näköisiä, hyvässä mielessä huvittavan. En tiedä onko se vain semmoinen päähänpinttymä minulla, että pistäisin punatukkaiset samaan "karsinaan", vaikka oikeasti ovatkin sen tukan alla jokainen oma persoonansa.
Voin kuvitella sinut seisomassa uljaana punainen tukkasi hurjana hulmuten, viikinkiveneen kokassa ja kädelläsi silmiä varjostaen ja sauva (kaulin) toisessa kädessä, tähyät vastarannan "saalista" - jumalaton :)).. - Pirre*
maron kirjoitti:
Sisareni sanovat aina että minun on oltava sairaalassa vaihdettu, koska olen aivan erilainen kuin hiljaiset fiksut sisareni! Mutta siitä huolimatta TAMPERE ON JAUTAA!!!sie vain olet, jos olet ainut poika tyttöihen joukossa :))
- maron
hennaliisa1 kirjoitti:
et iha puhasrotusta ei ookkaa ja paremp nii, ko ne ovat- ne puhasrotuset degeneroituneita, sukurutsasii. Saattaat olla.
Ainakii ennevanhaa kuninkaallisetkii olliit solmineet avioliittoi nii lähheisii sukulaisihee kans, et jälkeläisil ol monelaista perinnöllistä sairautta ja heikkolahjasuutta.
Onha sitä sekarotusil ihmisilkii, eikä se oma syy oo, enkä mie halveksivas mieles sanokkaa.
Tuost puhasrotusuuvest on sanottava, et en miekää taija olla oikei puhasta rottuu. Löytyy loppuilopuks monelaista, mut ko Karjalas assuu ja karjalamurretta haastaa, ni liputtaa sen karjalaisuuteesa puolest.
Pittäähä sitä ihmise olla jostai kotosii.kauás mennään niin olen ihan ruotsinsuomalainen, Ahvenanmaalta kotoisin oli minun isäni äidin puoleinen suku.
Isäni tutki sukua ja pääsi 1600 luvun alkupuolelle asti, kyllä sieltä kaikenlaista koijaria löytyi. Minä kun niin odotín jotain aatelista ja hienoa sukua, mutta mitä vielä jotakin hitsin talonpoikia ja hevoskauppiaita löytyi. Ei ainuttakaan rikasta ja vaikutusvaltaista! Oli sentään jotain epäilty noituudesta, kun kaiken maailman yrttejään keitteli. - hennaliisa1
maron kirjoitti:
kauás mennään niin olen ihan ruotsinsuomalainen, Ahvenanmaalta kotoisin oli minun isäni äidin puoleinen suku.
Isäni tutki sukua ja pääsi 1600 luvun alkupuolelle asti, kyllä sieltä kaikenlaista koijaria löytyi. Minä kun niin odotín jotain aatelista ja hienoa sukua, mutta mitä vielä jotakin hitsin talonpoikia ja hevoskauppiaita löytyi. Ei ainuttakaan rikasta ja vaikutusvaltaista! Oli sentään jotain epäilty noituudesta, kun kaiken maailman yrttejään keitteli.laijast laitaa.
Meije suku on talopoikii ja porvareita.
Mie en oikei pitkälle oo eistynt tutkimuksis, mut kiinnostavii ne on nuo tiijot.
Nimet on mielekiintosii. Sama etunimi männöö äiti puoleises suvus aika pitkäle ja on vieläkii 'voimas'
Sukunimi on ruotsikieline, mut suomi heije kotikieli on miu tietäiksei aina olt. - Takila
n52 kirjoitti:
asuu tällä hetkellä vanhin poikani ja JAUTA paikassa muutama muukin sukulainen.
Liian yksitoikkoinen suku jos ei väri pilkkuja olisi....=)Virroilla on suutelun SM-kisat
Miten on pojat
- harjotellaan ja osallistutaan
näytetään tytöille että
vaikkei aina puhuta niin
osataan me pussata
ja ripustaa pikkupyykit kuivumaan
ennen lattianpesua - Kakku
Pirre* kirjoitti:
tukan periytyminen on muuten jännä juttu, aina se jossain suvun jäsenessä putkahtaa esiin, vaikka se punatukkainen esi-isä olisi hyvinnii kaukana. Tai paremminkin se vaan on niin selvästi näkyvä "sukumerkki"....
Punatukkaiset ihmiset on minun mielestäni jotenkin huvittavan näköisiä, hyvässä mielessä huvittavan. En tiedä onko se vain semmoinen päähänpinttymä minulla, että pistäisin punatukkaiset samaan "karsinaan", vaikka oikeasti ovatkin sen tukan alla jokainen oma persoonansa.
Voin kuvitella sinut seisomassa uljaana punainen tukkasi hurjana hulmuten, viikinkiveneen kokassa ja kädelläsi silmiä varjostaen ja sauva (kaulin) toisessa kädessä, tähyät vastarannan "saalista" - jumalaton :))..Vitsi, vitsi!!! En minä, eikä lasteni isä olla punatukkaisia, mutta niin vaan yhdestä pojasta tuli punapää. Silloinen naapurin ukko oli punapää ja selitystä pojan punaiselle tukalle haettiin tuttavien toimesta sieltä. :0)))
- T.R.maalari.N
Pirre* kirjoitti:
tukan periytyminen on muuten jännä juttu, aina se jossain suvun jäsenessä putkahtaa esiin, vaikka se punatukkainen esi-isä olisi hyvinnii kaukana. Tai paremminkin se vaan on niin selvästi näkyvä "sukumerkki"....
Voin kuvitella sinut seisomassa uljaana punainen tukkasi hurjana hulmuten, viikinkiveneen kokassa ja kädelläsi silmiä varjostaen ja sauva (kaulin) toisessa kädessä, tähyät vastarannan "saalista" - jumalaton :))..Mutta voi sitä onneksi suksillakin seilata;))
- T.R.maalari.N
T.R.maalari.N kirjoitti:
Mutta voi sitä onneksi suksillakin seilata;))
laitoin sen pehkon hetkeksi tuonne profiiliin..
Ruokkimaan tuota Hulda -mielikuvaasi;) - Pirre*
T.R.maalari.N kirjoitti:
laitoin sen pehkon hetkeksi tuonne profiiliin..
Ruokkimaan tuota Hulda -mielikuvaasi;)ihan sattuu:DD - kynä lienee kaulimesi
...
- taikanainen
menee itäänpäin, kun aikansa jäljittää :)) Suloisensuolainen sekoitus slaavilaista ja lappilaista..... sekä pohjalaista maustetta, niistä on tämä tyttö tehty..
siis puhdas sekarotuinen.- Pirre*
kunnon heimotappelluu ennee suaha ajoiks, kun oikkeesttaan kaikissa on kaikkee:))
- hennaliisa1
Pirre* kirjoitti:
kunnon heimotappelluu ennee suaha ajoiks, kun oikkeesttaan kaikissa on kaikkee:))
ollaa tultu, et sekarotusii ollaa, mut voipha näist viel haastaa.
Mukava kuulla mist päi kenekii juuret on ja minkälaisii taipumuksii suvu keskelt löytyy.
Mone polve takkaakii saattaa joku nykästä mahottoma kaunii lauluääne, tai piirtäjä lahjoi ja sit tietyst niitä huonoikii puolii samal taval.
Juoppouskii on kuulemma sukuvika ja naisii mänemine. Meije mummo sano monta kertaa,et se tai se on oikei saitaa sukkuu, tai sit joku on suvuksee tult nii kova valehtelemaa, ettei totta
haasta sitteekskää. - Pirre*
hennaliisa1 kirjoitti:
ollaa tultu, et sekarotusii ollaa, mut voipha näist viel haastaa.
Mukava kuulla mist päi kenekii juuret on ja minkälaisii taipumuksii suvu keskelt löytyy.
Mone polve takkaakii saattaa joku nykästä mahottoma kaunii lauluääne, tai piirtäjä lahjoi ja sit tietyst niitä huonoikii puolii samal taval.
Juoppouskii on kuulemma sukuvika ja naisii mänemine. Meije mummo sano monta kertaa,et se tai se on oikei saitaa sukkuu, tai sit joku on suvuksee tult nii kova valehtelemaa, ettei totta
haasta sitteekskää.ilmeet ja eleetkin voivat periytyä monen sukupolven takaa, minua naurattaa , siis sisäänpäi, kun katson sisareni kävelytyyliä, se muistuttaa kovasti äitini suvun vipotusta.
Yksi veljeni on hyvin eloisa ja voisin kuvitella, jos hän pitäisi samanlaista karvahattua kuin yksi suvun papparainen aikoinaan, tämä hän innostuessaan pyöräyttäisi sen aina samallalailla ympäri :)), minä lapsena seurasin tarkkaan näitä hatunkääntöjä :)).
Lapsena inhosin pisamia joika aina ilmaantui auringon myötä ja kyselin äidiltäni kuka mahtaa olla syyllinen tähän minun kurjuuteeni, enkä koskaan saanut selvää vastausta..liekö ollut joku luuranko kai kaapissa..:)) - hennaliisa1
Pirre* kirjoitti:
ilmeet ja eleetkin voivat periytyä monen sukupolven takaa, minua naurattaa , siis sisäänpäi, kun katson sisareni kävelytyyliä, se muistuttaa kovasti äitini suvun vipotusta.
Yksi veljeni on hyvin eloisa ja voisin kuvitella, jos hän pitäisi samanlaista karvahattua kuin yksi suvun papparainen aikoinaan, tämä hän innostuessaan pyöräyttäisi sen aina samallalailla ympäri :)), minä lapsena seurasin tarkkaan näitä hatunkääntöjä :)).
Lapsena inhosin pisamia joika aina ilmaantui auringon myötä ja kyselin äidiltäni kuka mahtaa olla syyllinen tähän minun kurjuuteeni, enkä koskaan saanut selvää vastausta..liekö ollut joku luuranko kai kaapissa..:))kans iha samalaine ääni.
Itehä sitä ommaa ääntää ei ossaa arvioija ja arvostellakkaa, mut toiset sannoot et puhelimes varsikii on vaikija erottaa kumpi meist haastaa jos ei tietäs.
Sit nää läskithä valitettavast periytyyt.
Tai aineevaihunta.
Miule kyl on sanottu, et huonot ruokailutottumukseesa voip siirtää, tai opettaa lapsillee. Rehelline ollaksei mie myönnän et tuo viimone on enemmä totta. Meil syötii hyvvää ja paljo miu lapsuuvekois. Sillo ei olt tällästä valistusta viel ko nykyää ja jos kel ol taipumuksii ni ....
Miu tytär taitaa katkasta kohallaa tään läskiketju. Hää kahtoo tarkkaa mitä suuhuusa pannoo ja marmattaa ain miulekii terveellisest vähäkalorisest ruuvast.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905197
- 534066
- 252189
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271927Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161795- 151444
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281250Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201046T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980