A-kirkon puuttuminen naimiseen

Anonyymi

Adventtikirkon menettely naimiseen:
"Meidän vihkimiskäytäntö on aika yksinkertainen. Periaatteessa vihimme vain jos molemmat kuuluvat omaan seurakuntaamme."

Entäs eronneiden vihkiminen?

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos henkilö on eronnut ilman raamatullista syytä, adventtikirkon pastori ei saa häntä avioliittoon vihkiä, koska se olisi aviorikos Raamatun mukaan.

      • Anonyymi

        Mutta vihkii siltikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vihkii siltikin.

        Kyseessä on vakava sapattirikos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vihkii siltikin.

        Kyseessä on vakava sapattirikos.


      • Anonyymi

        Eräs pastori, `` taivaan tähti´´ meni itse erottuaan selvittelemään , erään adv. perheen välejä. Selvitteli niitä aikansa, ja tuli perheen äidin kanssa sieltä pois, ja vihitytti kaveri pastoreillaan itsensä tämän Arin Ritva nimisen vaimon kanssa. Senkö takia Jumala valitsi hänet työhön kaitsemaan Herran omia , että hän käskisi miestä antamaan vaimonsa hänelle, ja noudattamaan kymmenettä käskyä, _ `` Älä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa, äläkä ota perheen tavaroita mukaasi, kuten pastori otti, ja ryhtyi vuorostaan saastuttamaan saman seurakunnan miehen vaimoa.

        Nytkö Herra antaa pastorille tapahtua sen, minkä Hän on hänelle luvannut , koska tämä uskollisesti seurasi Herran viitoittamaa tietä? Nimittäin pelastuksen?
        Adventistit kokop ajan puhaltavat torveen: `` Me kaikki olemmker syntisiä`` Ja silloin on mukamas lupa ryhtyä aviorikoseen, vaikka oli näyttöä, että Ritvan mies oli tehnyt syntiä. Silläkö se paranee että rauhaa tullut tekemään pastori, tekee itsekin aviorikoksen ja saastuttaa toisen vaimoa. Mies paneskeli sentään vapaata maailman tyttöä, hieronta työtään kun teki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs pastori, `` taivaan tähti´´ meni itse erottuaan selvittelemään , erään adv. perheen välejä. Selvitteli niitä aikansa, ja tuli perheen äidin kanssa sieltä pois, ja vihitytti kaveri pastoreillaan itsensä tämän Arin Ritva nimisen vaimon kanssa. Senkö takia Jumala valitsi hänet työhön kaitsemaan Herran omia , että hän käskisi miestä antamaan vaimonsa hänelle, ja noudattamaan kymmenettä käskyä, _ `` Älä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa, äläkä ota perheen tavaroita mukaasi, kuten pastori otti, ja ryhtyi vuorostaan saastuttamaan saman seurakunnan miehen vaimoa.

        Nytkö Herra antaa pastorille tapahtua sen, minkä Hän on hänelle luvannut , koska tämä uskollisesti seurasi Herran viitoittamaa tietä? Nimittäin pelastuksen?
        Adventistit kokop ajan puhaltavat torveen: `` Me kaikki olemmker syntisiä`` Ja silloin on mukamas lupa ryhtyä aviorikoseen, vaikka oli näyttöä, että Ritvan mies oli tehnyt syntiä. Silläkö se paranee että rauhaa tullut tekemään pastori, tekee itsekin aviorikoksen ja saastuttaa toisen vaimoa. Mies paneskeli sentään vapaata maailman tyttöä, hieronta työtään kun teki.

        Onko tämä pastori vielä virassa vertaistensa joukossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä pastori vielä virassa vertaistensa joukossa?

        Jos kaikki olis adventisteja niin meno olisi kuin Pitcairnin saarella.
        Pastoreilla on saatanallinen käsitys sapatin siunauksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä pastori vielä virassa vertaistensa joukossa?

        Ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki olis adventisteja niin meno olisi kuin Pitcairnin saarella.
        Pastoreilla on saatanallinen käsitys sapatin siunauksista.

        Höpöhöpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei.

        Hyvin kelpaa eronneet ja huorintekijät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kelpaa eronneet ja huorintekijät

        ...jäseniksi adventtirkkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...jäseniksi adventtirkkoon.

        Te ja he sanoivat...
        ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä. Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?" Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään.

        Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan. Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".

        Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan. Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.

        Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?" Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee". (Joh 8:4-11)

        Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään. Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt. (Joh 8:15-16)

        Taitaa palstalla liha taas puhua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä pastori vielä virassa vertaistensa joukossa?

        on virassa, ja puhuu ´´ yksi vaimo kerrallaan´´ Ei siis väliä kenen vaimo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei.

        on virassa, tai sitten on jo eläkkeellä... toisen miehen vaimo on opettaja, jota pastori saastuttaa.. pienellä armolla. ´´ suuri armo oli heillä kaikilla´´


    • Anonyymi

      Onko Suomessa A,B,C, Y, Ö -kirkkoja? Mitä ne ovat?

      • Anonyymi

        Ne ovat naurajan aivonarikan kirkkoja, jossa hänen aivonsa on unohtuneet


    • Anonyymi

      Päätit sitten jättää loppuosaa lainaamatta samasta kappaleesta..?

      ”Poikkeuksia tehdään silloin kun toinen osapuoli kuuluu johonkin toiseen seurakuntaan ja hänen seurakuntansa ”antaa suostumuksensa” eli tapahtuu jollain tavalla tämän toisen seurakunnan hyväksynnällä.”

      Adventtikirkon Seurakuntakäsikirja ei ota kantaa seurakunnan jäsenen vihkimiseen seurakuntaan kuulumattoman kanssa.

    • Anonyymi

      Minä vihkin itse itseni kysymällä neitokaiselta:
      "Tahdothan sinä ottaa minut?" Neitokainen siihen vastaa: "Tahdonhan minä."

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3720
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1823
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1275
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      923
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      880
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      860
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      840
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      839
    Aihe