Aamupala 2020 jkr 9.9

Anonyymi

Heräsin ennen kolmea. treenaamassaolin 2h05min.Näläntapainen heräsi. Jääkaappini oven nykäisin auki. Kauan en enää sitä nykäise. Sillä tilasin Samsungin jääkaapin ja alan sitä vetämään auki kahvasta tässä kuussa nimipäivänäni.Jääkaappi saapuu nimipäivänäni. Joo.Olen innoissani siitä kun se ei vaadi sulattamista kuten tämä rupsahtanut upojääkaappini.

Jääkaapista otin ylähyllyltä Ellen Svinhuvud kakkua, jota ostin isoon hintaan Prismasta18h/24 eilen kukonlaulun aikaan. Petyin kakun kuivuuteen eilen aamupalalla. Nyt mulla oli riisifruttia purkki ja soossasin kakunpaloja vähän kerrallaan riisifrutin sekaan. 9,5- 9,75/10, nyt tämä oli autuutta syötävää.Lisää vielä tähän älykkäästikermavaahtoa tai vaniljakastiketta niin avot olisi ihanasti 10,25/10?

Katsoin netistäkin kuinka Ellen Svinhuvud kakkua valmistetaan alusta loppuun ja kyllä se oli kosteamman näköinen kakku kuin mitä Prismasta ostamani n. kilon(?!) kakku kuivahko kakku, joka oli 7,5 - 8 / 10?

Maitopurkkikin oli mukana kuvioissa mutta unohtui imaista purkin suusta sille ei tullut käyttöä kun tämä hurmasi ja yllätt iminut maullaan vaikkakin osasinkin tämän arvata. Heti on aamu mukavampi kun saa 9 tason ylittänytä hyvää suuhunsa.

" Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutra toinen joka on HEIKKO, syö vihanneksia."

HEIKKO viittaa heikkouskoisuuteen tai heiklotietoisuuteen tai näiden möyhennökseen.

Raamatun mukaan kristitty saa syödä kaikkea Paavalin saaman telttakangas ilmestyksen mukaan(?) Oliko siinä messissä mitään juttua että kaikkee sast nappaa suuhus mutta näitä et saa imasta suuhusi.Onko verilettujen syönti kristitylle sallittuva vai kiellettyvä UT:lla vääntäen?

Itse en syö verilettuja.Uskoontulon alussa sain siitä " haukut" kun en asiaa tiennyt. Enkä tiedä vieläkään.

En ole syönyt verilettuja uskoontultuani.Sain väkevän kutsun 10v10kk sitten. Tapa jolla kutsu tuli ei jättänyt mitään valintaan liittyvää epäselväksi.Kakkua jää pala huomisaamuksikin.Oi auvoa!

Commandohauis

46

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskellä yötä treeneissä ja riisifruttia kakun sekaan.. Hyi että..

• Anonyymi

Nämä kehoonsa orientoituneet puuhastelevat omiaan ja syövät sellaista, mitä muut pitävät ei-ruokana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä kehoonsa orientoituneet puuhastelevat omiaan ja syövät sellaista, mitä muut pitävät ei-ruokana.

Eihän kukaan täysjärkinen kolmen aikaan yöllä treenaa. Taitaa tuon commandon hauikset olla pelkkää läskiä.

• Anonyymi

Verilettuja söin ihan hirveästi pari vuotta putkeen anemuani vuoksi. Tosin, en saanut niillä hb. tä nousemaan.
      Uskon niin, että se minä menee suusta sisään ei saastuta, mutta mikä tulee ulos, saastuttaa.
      Enää en saata syödä verilettuja, tuli vastenmielisyys niitä kohtaan kun söin pari kertaa viikossa reilyn vuoden ajan.
      Rössystä tykkään ihan älyttömästi.
      Sitävastoin sianlihaa en ole saattanut syödä enää vuosiin, koska kun paistoin pannulla nauta-sika jauhelihaa, haisi se eltaantuneelta aina ja toi mieleeni raadon, joten ällötti liikaa se haju ja tulun siihen tulokseen, ettei se ole ihmisten ruokaa se.
      Kiva, että saat uuden jääkaapin 😍
      Miten sinä noin aikaisin heräsit?
      Nukuitko huonosti?

ST

• Anonyymi

"Onko verilettujen syönti kristitylle sallittuva vai kiellettyvä UT:lla vääntäen? "

no jos et tätä itse tiedä, mitä olet lukenut!
      no jos olisi niin että et todellakaan ole lukenut ja ymmärtänyt niin:
      Ap. t. 15:
      19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
      20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
      ja taas
      28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
      29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
      ja taas
      eräs lopunajan Seurakunnan vitsaus on:

Ilm. 2:
      14 Mutta minulla on vähän sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka pitävät kiinni Bileamin opista, hänen, joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen, että söisivät epäjumalille uhrattua ja haureutta harjoittaisivat.
      15 Niin on myös sinulla niitä, jotka samoin pitävät kiinni nikolaiittain opista.
      16 Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.
      ja taas
      Miksi on KAIKILTA kielletty veren ja lihan jossa on verta kieletty on selvää:
      1. Moos. 9:4
      4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.

ja lukuisa määrä muita paikkoja.

Joten.
      Uskova eikä kukaan saa syödä/jouda verta.

Joten kuka lie olet ja sitten syöt verta tahi verilettuja, niin:
      16 Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.
      ja taas
      20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
      21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
      22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
      23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

tämä kohta, pää-idea on mitä kaikkea EPÄUSKO on ja miten se ilmenee, niin yksi osa on.
      "syömään epäjumalille uhrattua."
      eli verta, vaikka Paavali sanoo, että:
      1. Kor. 8:4
      4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
      5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
      6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
      7 Mutta ei ole kaikilla tätä tietoa, vaan tottumuksesta epäjumaliin muutamat vielä nytkin syövät uhrilihaa ikäänkuin epäjumalille uhrattuna, ja heidän omatuntonsa, joka on heikko, tahraantuu siitä.
      8 Mutta ruoka ei lähennä meitä Jumalaan; jos olemme syömättä, emme siitä vahingoitu; jos syömme, emme siitä hyödy.
      ja taas
      1. Kor. 10:25
      23 "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.
      24 Älköön kukaan katsoko omaa parastaan, vaan toisen parasta.
      25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
      26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".
      27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.
      28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;
      29 en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?

Nyt, tulee "tietää" asiayhteys ja sen taustoja jotka olivat heille itsestään selviä.
      eli Korinto oli ja on satamakaupunki eli paljon eri kansoista ja kansan heimoista tullutta väkeä.
      ja siellä palveltiin "kaikkia" jumalia ja muita mitä lie.
      Nyt koska näin oli, niin kun eläin teurastetiin, niin sen nahka meni teltantekojöille, ja liha, mitä ei syöty jumalan palveluksessa, sitten liha kauppaa.

joten ei voinnut erottaa liha-tiskillä, mikä liha oli uhrattu epäjumalille ja mikä oli "puhdasta" eli juutalaisen tavan mukaan teurastettu.

ja samaa on nyt, tänäpäivänä, ei vain lihassa vaan kaikessa ravinnossa/ruoassa.
      se että pakentin kyljessä lukee, Made in Finland, tahi Made in EU (Mikä tämä maa on!)
      niin todellisuudessa, eri lakien perusteella, jos esin, geneettisesti muuneltu soija tulee minkätahansa eu maan kautta suomeen se on made in eu tahi made in Puola tahi Italia tahi viro.
      5000 tyännä! :(

• Anonyymi

Syötkö kylässä ollessasi tarjolla olevaa lihaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syötkö kylässä ollessasi tarjolla olevaa lihaa?

"Syötkö kylässä ollessasi tarjolla olevaa lihaa?"
        Hyvin harvoin!
        nyt jos oikein muistan, niin joskus, noin 5-6 vuotta sitten, söin tarjottua lihaa, mutta tulee tarkentaa, että olin itse samalla siinä kaupassa kun se naudan lihan pala ostettiin ja itse olin mukana, tekemässä sitä eli grillaamassa.

Joten, syön hyvin vähän ja sekin vähä on pääsääntöisesti viheriäitä ruohoja eli vegaania, ja munia sekä joskus kalaa.

Pyrin kaikin tavoin välttämää lihaa, eli nauta, sillä sikaa en sen maun ja huonon laadun takia suuhuni laita.
        (olen ollut monissa, liha liikeissä töissä aina teurastomosta lähtien, tosin itse ole teurastanut muuta kuin hyttysiä, mutta tiedän mitä se liha on ja kuinka sitä käsitellään ja kuinka ja mitä osia siitä mihinkin käytettää.)

Joten kokoliha pala, naudan lihaa, sitä voi joskus syödä, mutta en tiedä enkä ole havainnut mitä varten.
        Kaikki, mukamas hyvä ravinto-aineet mitä siitä saadaan saadaan esim, kahdesta siemenestä, tasa-painosena luonnon pakkauksessa.
        Aurinkokukan siemenet ja hampun siement, ja kaikki muut siemenet, mitä on luonnon-pakkauksissa eli ei käsitelty.

Joten:
        Olen syönnyt, mutta en sikaa säkissä!
        jso on edes pieni mahdollisuus, omien standarien suhteen ettei se ole MINULLE hyväksi, en sitä syö ja kaikki, jotka sitä tarjoavat, kuka lie, ystävä tahi sukulainen tietää sen eikä edes sitä tarjoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Syötkö kylässä ollessasi tarjolla olevaa lihaa?"
        Hyvin harvoin!
        nyt jos oikein muistan, niin joskus, noin 5-6 vuotta sitten, söin tarjottua lihaa, mutta tulee tarkentaa, että olin itse samalla siinä kaupassa kun se naudan lihan pala ostettiin ja itse olin mukana, tekemässä sitä eli grillaamassa.

Joten, syön hyvin vähän ja sekin vähä on pääsääntöisesti viheriäitä ruohoja eli vegaania, ja munia sekä joskus kalaa.

Pyrin kaikin tavoin välttämää lihaa, eli nauta, sillä sikaa en sen maun ja huonon laadun takia suuhuni laita.
        (olen ollut monissa, liha liikeissä töissä aina teurastomosta lähtien, tosin itse ole teurastanut muuta kuin hyttysiä, mutta tiedän mitä se liha on ja kuinka sitä käsitellään ja kuinka ja mitä osia siitä mihinkin käytettää.)

Joten kokoliha pala, naudan lihaa, sitä voi joskus syödä, mutta en tiedä enkä ole havainnut mitä varten.
        Kaikki, mukamas hyvä ravinto-aineet mitä siitä saadaan saadaan esim, kahdesta siemenestä, tasa-painosena luonnon pakkauksessa.
        Aurinkokukan siemenet ja hampun siement, ja kaikki muut siemenet, mitä on luonnon-pakkauksissa eli ei käsitelty.

Joten:
        Olen syönnyt, mutta en sikaa säkissä!
        jso on edes pieni mahdollisuus, omien standarien suhteen ettei se ole MINULLE hyväksi, en sitä syö ja kaikki, jotka sitä tarjoavat, kuka lie, ystävä tahi sukulainen tietää sen eikä edes sitä tarjoa.

Syötkö purkista vitamiineja? Mietin tuota b12 vitamiinin kohtaa, kun sitä on niin vähän jasvisruuissa.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syötkö purkista vitamiineja? Mietin tuota b12 vitamiinin kohtaa, kun sitä on niin vähän jasvisruuissa.

ST

Monella on b12 ja folaatin puutos. Se aiheuttaa megaloblastista, eli suurisoluista anemiaa. Punasolujen koko kertoo onko kyseessä raudanpuutos- vain b12 aiheuttama anemia. Itselläni oli lopulta kumpikin. Jouduin syömään vuoden b12 ja folaattia, ennen kuin arvot normalisoituivat. Nyt olen käynyt vuoroin rautatiputuksessa ja punasolutankkauksessa , sillä kroppa ei tuota myöskään epohormonia, jota tarvitaan punasolujen muodostamiseen. Siinä ei auta, vaikka vetäisi verilettua aamusta iltaan.:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

ennen muinoin kun juopottelin, söin purkista B12 vitamiinia, 6 pilleriä ENNEN juopottelun aloitusta, jos muistin ja muistin usein, sen juopottelun aikana ja sitten aamulla kun heräsin.

Joten rapula oli lievä tahi ei olleenkaan.
        Nyt, syön ruisleipää ja ruispuuroa ja kasveja joissa on myös tätä lajia b vitamiinia ja muita hyödyllisiä aineita.

Nyt olen pääsääntöisti lopettanut kaikki kemikaalit mitä ei saa suoraan luonnosta luonnon tilassa ja paketissa.

esim auronkonkukan ja hampun siemenet, näissä ON KAIKKI tarpeellinen ja sitten muissa siemenissä paljon lisää.
        se että en nyt mutta silloin tällöin teen, niistä siemenistä ituja ,eli monesti pieni lasi purkki ja sitten kolme päivää ja ne ovat noin 2 senttiä pitkiä ja niissä on "rajaton" voima eli kasvun vaikuttavat tekijät, jotka ovat sekä eläimille että ihmisille hyväksi.
        sanoo Toivo Rautavaara sadan vuoden takaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ennen muinoin kun juopottelin, söin purkista B12 vitamiinia, 6 pilleriä ENNEN juopottelun aloitusta, jos muistin ja muistin usein, sen juopottelun aikana ja sitten aamulla kun heräsin.

Joten rapula oli lievä tahi ei olleenkaan.
        Nyt, syön ruisleipää ja ruispuuroa ja kasveja joissa on myös tätä lajia b vitamiinia ja muita hyödyllisiä aineita.

Nyt olen pääsääntöisti lopettanut kaikki kemikaalit mitä ei saa suoraan luonnosta luonnon tilassa ja paketissa.

esim auronkonkukan ja hampun siemenet, näissä ON KAIKKI tarpeellinen ja sitten muissa siemenissä paljon lisää.
        se että en nyt mutta silloin tällöin teen, niistä siemenistä ituja ,eli monesti pieni lasi purkki ja sitten kolme päivää ja ne ovat noin 2 senttiä pitkiä ja niissä on "rajaton" voima eli kasvun vaikuttavat tekijät, jotka ovat sekä eläimille että ihmisille hyväksi.
        sanoo Toivo Rautavaara sadan vuoden takaa!

Ahaa eli hyvin olet ilmeisesti voinut. Oma vointihan se on varmasti paras mittari.
        Tuolla joku kirjoitti tuosta perniöösianemiasta. Siinä voi olka hyvin monenmoiset oireet. Minulla ei löytynyt anemuaan syytä mutta uskon että huonosta vatsastani johtuen ravintoaineiden imeytyminen oli heikonlaista. Siksi syönkin nykyään joka päivä erillaisia marjoja. Rautatabletitkaan eivät nostaneet hemppaa. Infuusiona sain rautaa sarjana joka jonkin verran auttoi mutta tilanne palasi puolessa vuodessa ennalleen. Puute vähän joka vitskusta oli silloin.

Miten kun joskus aikounaan puhuttiin että iduissa voi olla salmonellaa, mitä tuosta olet mieltä?

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monella on b12 ja folaatin puutos. Se aiheuttaa megaloblastista, eli suurisoluista anemiaa. Punasolujen koko kertoo onko kyseessä raudanpuutos- vain b12 aiheuttama anemia. Itselläni oli lopulta kumpikin. Jouduin syömään vuoden b12 ja folaattia, ennen kuin arvot normalisoituivat. Nyt olen käynyt vuoroin rautatiputuksessa ja punasolutankkauksessa , sillä kroppa ei tuota myöskään epohormonia, jota tarvitaan punasolujen muodostamiseen. Siinä ei auta, vaikka vetäisi verilettua aamusta iltaan.:)

Hyvä, että syy löytyi ja saat nyt hoitoa. Sullako imeytyy kuitenkin suun kautta otettava b12 kun hyvin monet joutuvat ottamaan pistoksina joilla on b12 vaje.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä, että syy löytyi ja saat nyt hoitoa. Sullako imeytyy kuitenkin suun kautta otettava b12 kun hyvin monet joutuvat ottamaan pistoksina joilla on b12 vaje.

ST

Sain aluksi pistoksia ja loput suun kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sain aluksi pistoksia ja loput suun kautta.

👍 Hyvä

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

B-vitamiini muuten haisee ihon läpi pahalta, siten kuin esim. valkosipuli.
        ~

• Anonyymi

En ole syönyt verilettuja uskoontultuani.Sain väkevän kutsun 10v10kk sitten.
      ja taas
      Onko verilettujen syönti kristitylle sallittuva vai kiellettyvä UT:lla vääntäen?

Joten, tässä tulisi olla monta valitus huutoa ja voi huutoja!

Oletko lukenut yhtään kertaa Koko Raamattua läpi tahi edes Uutta Testamenttia!
      HÄPEÄ!

• Anonyymi

Toivottavasti saat jääkaappisi ajallaan.
      Kun kivijalkakaupat varastoineen puuttuu Suomesta, niin mikään ei enää ole varmaa.
      Varastot ovat jossain muualla, kuin täällä.
      Aivan nimikaapin ostossani meni tilaukseen. Valtakunnallinen kauppa oli kysymyksessä. Ensin tuli- jääkaappina pesukone, sitten tuli kaksi eri kertaa viallinen kone. Liikkeeseen ei päässyt puhelimitse, "ruuhkaa". Kolmesti kävin liikkeessä, ei korvauksia ja kolmannella kerralla peruin kaupat.
      Sama merkki, mutta eri liike, sitten onnistui.
      Purata kuljetusliikkeen auton "vippalaudalla" pakkaus, kuljetuksessakin voi särkyä saranat, vaikka päällepäin kaikki näyttää hienolta, ilman vahinkoa.
      Myös tiiviste voi vuotaa, ja tuottaa vettä eli- säilytä kuitti.
      Tällaiset neuvot- toivottavasti onnistuu.
      nyt on kaksivuotta kone hyrrännyt ja toiminut. Merkkiä en ole vaihtanut, tilauksessa, mutta ehkä tänään merkilläkin voi olla ongelmia.

• Anonyymi

Lainattua tekstiä...

"Kysyjä on oikeassa molemmissa Raamattuun liittyvissä muistumissaan. Vanhassa testamentissa korostetaan veren merkitystä elämän kuljettajana ja annetaan verensyöntikielto (esim. 3. Moos. 17:11–14). Uudessa testamentissa linja muuttuu, sillä Jeesus sanoi kaikki ruoat puhteiksi ja opetti, että ”ei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee ulos.” (Matt. 14:11.)

Uudessa testamentissa on yksi kohta, joka näyttäisi olevan ristiriidassa tämän Jeesuksen opetuksen kanssa. Se on apostolikokouksen päätös, joka on kerrottu Ap. t. 15:29:ssä. Tässä viimeksi mainitussa on kyse tilapäisestä kompromissiratkaisusta, jolla pyrittiin silloittamaan se kuilu, joka uhkasi syntyä juutalaisuudesta kristityiksi tulleiden ja pakanuudesta kääntyneiden välille. Myöhemmin Paavalikin korostaa, että kaikki ruoka on puhdasta (esim. Room. 14:3 ja 1. Kor. 8:8).

Meille suuntaa antava on luonnollisesti Jeesuksen ohje. Vanha testamentti asetti valitulle kansalle erilaisia säädöksiä, jotka varjelivat sitä sulautumasta muihin kansoihin, mutta nyt sanoma kuuluu kaikille ja rajoitukset on poistettu."

• Anonyymi

I see ja vai niin!
        Se on apostolikokouksen päätös, joka on kerrottu Ap. t. 15:29:ssä.
        Tässä viimeksi mainitussa on kyse tilapäisestä kompromissiratkaisusta,
        Jos meni ohi niin uudelleen:

Ap. t. 15:
        28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

Kuka on PYHÄ HENKI!
        eikö Itse JUMALA!
        Joh 4:
        24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

vai että väliaikainen!
        joka meni ohi!
        ja mukamas Mooses sitten tämän antoi!
        ei VAAN tämä on annattu jo Aatamille, ei esillä Kirjoituksissa, ja Nooalla!

eli oliko Aatami ja Nooa ennen Moosesta!

Meille suuntaa antava on luonnollisesti Jeesuksen ohje.
        Vanha testamentti asetti valitulle kansalle erilaisia säädöksiä, jotka varjelivat sitä sulautumasta muihin kansoihin, mutta nyt sanoma kuuluu kaikille ja rajoitukset on poistettu."

Onko Jeesuksen opetus isompi ja suurempi kuin Isän, eli Pyhän Hengen?
        eikö sama tahi Jeesus "lainasi" niitä opetuksia mitä Jumala , Pyhä Henki antoi!

Joh. 17:8
        Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
        ja taas
        Joh. 16:14
        Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

Miksi te ette LUE ja Ymmärrä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

I see ja vai niin!

Ap. t. 15:

Kuka on PYHÄ HENKI!
        eikö Itse JUMALA!
        Joh 4:
        24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

vai että väliaikainen!
        joka meni ohi!

Vanha testamentti asetti valitulle kansalle erilaisia säädöksiä, jotka varjelivat sitä sulautumasta muihin kansoihin, mutta nyt sanoma kuuluu kaikille ja rajoitukset on poistettu."

Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
        ja taas
        15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

Ei se lukeminen tee autuaaksi. Täälläkin on roimasti esimerkkejä siittä miten lukeminen voi paisuttaa yksistään omaa egoaan, eikä Jumalan tahdon tuntemista ja tietämistä.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

I see ja vai niin!

Ap. t. 15:

Kuka on PYHÄ HENKI!
        eikö Itse JUMALA!
        Joh 4:

vai että väliaikainen!
        joka meni ohi!

ja taas

>> Jeesus "lainasi" niitä opetuksia mitä Jumala , Pyhä Henki antoi! <<

Siis raamatun mukaan Pyhä Henki on Isän ja Kristuksen Henki, ja Pyhä Henki saa Jeesukselta sen, mitä sanoo. Ja Jeesus taas saa Isältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Jeesus "lainasi" niitä opetuksia mitä Jumala , Pyhä Henki antoi! <<

Siis raamatun mukaan Pyhä Henki on Isän ja Kristuksen Henki, ja Pyhä Henki saa Jeesukselta sen, mitä sanoo. Ja Jeesus taas saa Isältä.

"...Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta..."

"...kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu..."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se lukeminen tee autuaaksi. Täälläkin on roimasti esimerkkejä siittä miten lukeminen voi paisuttaa yksistään omaa egoaan, eikä Jumalan tahdon tuntemista ja tietämistä.

ST

"eikä Jumalan tahdon tuntemista ja tietämistä."

vai niin

Mistä opit tuntemaan Jumalan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"eikä Jumalan tahdon tuntemista ja tietämistä."

vai niin

Mistä opit tuntemaan Jumalan?

Miten lukeminen tekee autuaaksi?

Pyhähanki ohjaa ihmistä kaikkeen totuuteen. Jos lukisi vaikka raamatun läpi monta kertaa vuodessa niin ilman henkeä se ei avaudu,ceikä ymmärrys.
        Kaikki se niin ymmärrys kuin Jumalan tunteminen ja tahto tulee Jumalalta.
        Ei pelkkä pänttäys auta tai oma ymmärrys.

ST

• Anonyymi

Veren käyttö ruoassa on aihe, josta ei myöskään koskaan tule sopua kristikunnassa. Minusta raamattu kyllä sanoo selvästi, että sitä pitää karttaa. Mutta vastaselityksiä kuulee silti. Omasta mielestäni sana "karttaa" ei ole ihan sama asia kuin ehdoton kielto. Karttaminen on minusta enemmänkin suositus.

Mutta koska asiassa siis on eripuraista opetusta, siksi asiassa on pitänyt tehdä oma ratkaisu.

Omalla kohdallani asia onkin hoitunut hyvin, koska veri yököttää minua "raaka-aineena" niin, etten voisi verivalmisteita ruokana kuvitella edes syöväni. Lapsena ja nuorena vielä söin verilättyjä, mutta aikuisena se loppui, jo ennen uskoontuloani. Jo lihaan jäänyt verisyys toisinaan oksettaa minua ja liha on jäänyt joskus syömättäkin sen takia. Syönkin lihoista paljon vain kalaa ja kanaa, joissa verta ei yleensä ole näkyvästi. Se ei tietenkään ole sama asia kuin "liha, josta veri on laskettu pois", mutta kelpaa minulle. Ainakin Herran Henki minua ohjaa edelleen elämässäni, vaikka verta sisältävää lihaa syönkin.

Oma toiveeni kyllä olisi, että Suomestakin yleisesti veretöntä lihaa saisi muualtakin kuin Helsingin ym. isojen kaupunkien kosher-kaupoista, koska en itse jaksa laittaa tikkua ristiin asiassa, kuten käsitellä lihoja itse, koska olen valmiiksi marinoituun lihaan tottunutta sukupolvea ja laiska kokki. Kokeilin kyllä joskus suolaamista ym. neuvoja, mutta totesin heti, että ei tule viitseliäisyys riittämään alkua pidemmälle. Sen takia kai kosher-lihaakin tehdään valmiiksi ostettavaksi, kun kukaan yksittäinen juutalainenkaan ei jaksa sellaista peliä omassa kodissaan.

• Vaikka verensyönnistä puhuttaessa käytetäänkin sanaa "karttaa", niin sitä sanaa käytetään samassa yhteydessä haureudestakin. Ja ymmärrämme, että haureelliset eivät peri Jumalan valtakuntaa. Sitä asiaa siis tulee karttaa kuin ruttoa eikä hyväksyä, koska haureus on synti.

Veren syöntiäkin tulee siis karttaa. Vaikka tämä ei kenties ole pelastuskysymys, niin vaikea minusta on puolustaa veren syöntiä Raamatulla. Totta kai itsekin olen syönyt lihaa, jossa on vielä verenmakua. Harvoin tosin. Mutta verimakkaraa tai verilettuja ei omatuntoni salli syödä.

• Anonyymi
        Teofilus kirjoitti:

Vaikka verensyönnistä puhuttaessa käytetäänkin sanaa "karttaa", niin sitä sanaa käytetään samassa yhteydessä haureudestakin. Ja ymmärrämme, että haureelliset eivät peri Jumalan valtakuntaa. Sitä asiaa siis tulee karttaa kuin ruttoa eikä hyväksyä, koska haureus on synti.

Veren syöntiäkin tulee siis karttaa. Vaikka tämä ei kenties ole pelastuskysymys, niin vaikea minusta on puolustaa veren syöntiä Raamatulla. Totta kai itsekin olen syönyt lihaa, jossa on vielä verenmakua. Harvoin tosin. Mutta verimakkaraa tai verilettuja ei omatuntoni salli syödä.

Itse todellakin kartan suoraa veren syöntiä, eli mustaamakkaraa ja verilettuja. Hyvin harvoin, ehkä n. kerran 3-5 vuodessa syön yhden verimakkaran puolukkahillolla. Mutten muutoin.

Epäsuoraa verta en yritäkään karttaa. En ala suolarakeilla siitä verta irrottelemaan, en syö mautonta kosheria. Samointein voisi aloittaa pelleilyn maito- ja liharuokien välillä. Olen elämässäni syönyt tätä ihan riittämiin ja astiastoni on vaatimatonta lajia.

• Anonyymi
        Teofilus kirjoitti:

Vaikka verensyönnistä puhuttaessa käytetäänkin sanaa "karttaa", niin sitä sanaa käytetään samassa yhteydessä haureudestakin. Ja ymmärrämme, että haureelliset eivät peri Jumalan valtakuntaa. Sitä asiaa siis tulee karttaa kuin ruttoa eikä hyväksyä, koska haureus on synti.

En tajunnut, että miten se verimäärä asiaa miksikään muuttaa?

Jos siis karttaminen tarkoittaa kieltoa, niin silloin se tarkoittaa verenkin kohdalla sitä, ettei pisaaraakaan saa olla verta ruoassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse todellakin kartan suoraa veren syöntiä, eli mustaamakkaraa ja verilettuja. Hyvin harvoin, ehkä n. kerran 3-5 vuodessa syön yhden verimakkaran puolukkahillolla. Mutten muutoin.

Epäsuoraa verta en yritäkään karttaa. En ala suolarakeilla siitä verta irrottelemaan, en syö mautonta kosheria. Samointein voisi aloittaa pelleilyn maito- ja liharuokien välillä. Olen elämässäni syönyt tätä ihan riittämiin ja astiastoni on vaatimatonta lajia.

Mutta maidosta ym. ei ole mainittu uudessa liitosta mitään.

Ja muutenkin tuo juutalaisten käyttämä liha-maito-yhdistelmän kielto on epäraamatullinen väärinymmärrys, niin kuin moni muukin kielto juutalaisuudessa.

• Anonyymi

Itsekin olen lähiaikoina ostamassa uuden jääkaapin, vasenkätisen, koska keittiöni on sellaista mallia. Putki- ja keittiöremontissa jääkaappini muutti paikkansa.

• Anonyymi

Kätisyyden voi vaihtaa kaikissa jääkaapeissa. Minun Samsungini oli oikeakätinen, mutta saranat vaihdettiin vasemmalle puolelle täällä kotona asennettaessa.

• Anonyymi

Minäkään en ole verilettuja syönyt vuosiin, ainakin kerran olen itse niitä paistanut, muut olivat kaupan tuotteita.

Kun tulit uskoon, juotko silti viiniä maidon ohella. Jeesushan muutti veden viiniksi, eli ei se kiellettyä ole.

Minä syön myös lihaa, sekä nautaa että sikaa. Harvoin lammasta, usein broileria.

• Anonyymi

Käytä vähän viiniä vatsasi ym. takia, lukee ut:ssa. Ja viini ilahdutti sydämet vt:ssa monet kerrat.
        Alkoholin käyttäminen ei siis ole raamatussa synti, eikä kiellettyä, vaan humaltuminen, juominen on syntiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytä vähän viiniä vatsasi ym. takia, lukee ut:ssa. Ja viini ilahdutti sydämet vt:ssa monet kerrat.
        Alkoholin käyttäminen ei siis ole raamatussa synti, eikä kiellettyä, vaan humaltuminen, juominen on syntiä.

"Käytä vähän viiniä vatsasi ym. takia, lukee ut:ssa. Ja viini ilahdutti sydämet vt:ssa monet kerrat.
        Alkoholin käyttäminen ei siis ole raamatussa synti, eikä kiellettyä, vaan humaltuminen, juominen on syntiä."

Totta, eli punaviinin marjoissa on hyödyllisiä aineita, en muista nimiä, ja es ilhduttaa sydämen ja mielen.
        Nyt en kuitenkaan sen alkoholin takia suosittele sitä Suomalaisille.

mutta nemarjat joista se tehdään ovat hyviä.

Nyt kuitenkin, miksi merta edemmäs kalaan!
        Suomessa on lukematon määrä hyviä marjoja kuten pihlajan marja!
        ja omasta mielestäni paras on MUSTAHERUKKA!

joten, en suostittel viiniä.

Herra Jeesus teki viiniä ja hyvää sellaista, ja
        Häät Galileassa:
        Joh. 2:1
        1 Ja kolmantena päivänä oli häät Galilean Kaanassa, ja Jeesuksen äiti oli siellä.
        2 Ja myös Jeesus ja hänen opetuslapsensa olivat kutsutut häihin.
        3 Ja kun viini loppui, sanoi Jeesuksen äiti hänelle: "Heillä ei ole viiniä".

Nyt suomalaiseen tapaa viini ja "viina" oli loppunut!

10 ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."

HUOM sana: ensin esille hyvän viinin
        ja seuraus oli ja on: kun juopuvat,
        ja sitten kun kieli ei enää mitään maista, niin
        kun juopuvat, huonomman.

Nyt siis heikko ja "paha"laatuinen viini oli juotu ja Herra tekee parempaa!

eli hyvää ja laatu viiniä, joka voitti mennen tullen sen ensimmäisen:
        "Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."

Joten,
        kännissä ole eli juopumus ei ole syntiä, mutta
        se saattaa olla yllyke sille että tulee irstas ja rietas meno, tahi
        suomalaiseen tapaa, kun viinat on loppu aletaan tappelemaan!

Joten edelleen suosittelen Suomalaista luontoa ja sen antimia!

• Anonyymi

Tuo commando, ruokalistoineen, tuo mieleen yhden NM:n kirjoittajan... Ettei liene sama henkilö? Ehkä ei.

• Anonyymi

Nyt, mitä "hyvää" se veri sitten mukamas tarjoaa ja antaa?
      monet söyvät sitä maun perusteella, ja jotkut sen perusteella kuten maksaa ja muuta inhottavaa ,että saavat rautaa.

Nyt, kaksi seikka mistä saa rautaa.
      esim, maksasta saatava rauta ei imeydy, kuin muutama prosentti.
      sitä vastoin, kana muna, siitä imeytyy noin xx% ja siitä noin xx% on heti käytössä.

ja sitten se vanha keino joka on parempi kuin pussillinen uusia, ja tämä voi yhdistää edelliseen kananmunaa :)

eli vanhan ajan rautapannu tahi kattila tahi paistinpannu ja siinä käyttää veistä tahi jopa vanhaa moraa.
      näin siitä irtoaa hyvin pieniä osia, mitä lie, ja ne tulee ja menee kehoon eli vatsaan ja vasta voi käyttää tässä olevaa rautaa.

nyt kaikki tietysti tietää rautalahden eli sen leskenlehden joka on joka paikassa.
      nokkonen on varmasti tuttu jos ei tiedä missä sitä on, niin saunan taakse alasti ja heti havaitsee missä se on!
      Tämä on muuten paistinpannun kanssa, erittäin suositeltavaa, naisille kun heillä on kuukautiset.
      ekas, siitä saa rautaa, mikä on veren eräs osa.
      nokkosesta saa, ainetta joka lievittää kipua eli alavatsan vaivoja.

Tiesitkö, ja tottahan tiedät että monet. ellei kaikki, esim lentomatkustajat, ja sitten samaa "vaivaa" potevat naiset, pahoinvointiin on lääke jossa on sama kemikaali kuin nokkosessa ja ampisaisessa!

joten syö munaa, ja syö nokkosta syö rautalehteä ja mene saunan taakse ja kiusaa amppareita ja pyöri nokkos puskassa!

kuitnekin ole varovainen!

Joten, maksassa ei ole mitään hyvää.

LUONTO, eli Jumalan teot ovat aina parasta, ja omassa luonnoliisessa paketissa.

Joten voit kuivattaa nokkosta kuten saunan vihtaa ja ekin on hyvää teetä !
      ja sitten voit kuivattaa aurinkossa tahi saunassa, nokkosta ja rautalehteä.

en suosittelte kuivattuja amppareita.

joten Jumala antoi ihmiselle kaikki mitä on tarpeen.
      luonnottomat kemikaalit eivät ole sillä listalla, ja ei kielletyt.

Joten Bon Apetit, a'la nokkoskeitto :)

• Anonyymi

Munan syönti ei nostanu mulla muuta ku kolesterolia. Söin joka aamu kananmunia monta kuukautta ja hemppa 70, kolesteroli korkea.

ST

• Anonyymi

Eli munat kokkelina tai munakkaana? Rautapannussa paistaen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Munan syönti ei nostanu mulla muuta ku kolesterolia. Söin joka aamu kananmunia monta kuukautta ja hemppa 70, kolesteroli korkea.

ST

Yksi kana, tahi muun linnun muna päivässä riittää!
        suosittelen suomalaista ellei pihalla niitä ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

itse suosin kokkelia ja rauta. eli valurauta paistin pannu.
        se joka painaa valtavan paljon ja menee ruosteeseen jos ei ole aktiivisesti käytössä.
        joten uuden tahi ruostuneen valu-rauta pannun, samaa materiaalia kuin mummon kesä-mökin / talon pihalla tahi saunassa oleva iso pata :)

niin uuden pannun, "vanha" opetus kuinka otetaan käyttöön ja toimii samalla siis, jo ruostuneen ja puhdistetun, esin teräsvilla ja vanhamora,
        niin
        ennen kuumennettiin tuliseksi lähes punaiseksi ja laitetttiin läskiä, sitä valkoista ja se tuli hyväksi.

NYT en suosittele läskiä sitä valkoista, vaan jotain hyvää öljyä, sillä ennen ei suomessa, maalla ollut sitä, niin
        Hyvää öljyä, ja kotimaista, montaa mallia ja laatua on joten ei mainosta.

ja sitten aamupuuron kanssa, muna-kokkelia tahi. "lettu" ja se ruis-leivän päälle.
        no itse en voi ruis leipää syödä enään sillä hampaat eli ei hampaita!

no sama se, kokkelia ja hyvin tuoretta ruis leipää, suoraa uunista voin syödä mutta jo päivän vanha on liian kovaa.
        Mutta ruis-puuro ! ja muutenkin aamu-puuro oli se vaikka
        Mannaa, ja siihen
        Oikeaa punaista maitoa!

ja tämä on myös OHJE: Lue Raamattua!
        eli
        kuin vauva. äidin rinnoille maitoa saamaan ja "kovaa" ruis-leipää nakertaa että hampaat vahvistuvat.
        1. Piet. 2:2
        ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
        ja taas
        1. Moos. 17:1
        Kun Abram oli yhdeksänkymmenen yhdeksän vuoden vanha, ilmestyi Herra hänelle ja sanoi hänelle: "Minä olen Jumala, Kaikkivaltias; vaella minun edessäni ja ole nuhteeton.
        ja taas
        Matt. 28:18
        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        ja taas
        Joh. 1:
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        ja taas
        Joh. 6:31
        Meidän isämme söivät mannaa erämaassa, niinkuin kirjoitettu on: 'Hän antoi leipää taivaasta heille syötäväksi'."
        50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
        51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

Nyt Jumalan Nimi, kuten tiedät:
        El, Saddai; Kaikkivaltias:
        merkitsee, "suomeksi"
        "Äidn rinta joka on täynnä maitoa"

joten aamulla, ja jatkuvasti.
        maitoa ja leipää!
        ja voi laittaa ripuksen hunajaa sekaa!
        ja marjoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2 kananmunaa riittää Markku Veilolle päivittäin. On vuosikausia tuon anmoksen syönyt kananmunaa ja terveenä pysynyt.

Commandohauis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2 kananmunaa riittää Markku Veilolle päivittäin. On vuosikausia tuon anmoksen syönyt kananmunaa ja terveenä pysynyt.

Commandohauis

Jaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidan jättää vähemmälle, kiitos. Sen verran tuhtia tavaraa.

ST

• Anonyymi

eli tuli kirjoitus virhe :(
      eli ei koko kanaa vaan yksi kananmuna.

• Anonyymi

Taisi tulla tämä väkevä kutsu kommandon kalsareihin, krapula-aamuna!

• Anonyymi

Söin pätkän mikrossa kuumennettua lenkkimakkaraa sinapilla, perunasalaattia, aurinkosalaattia, maitoa. Yksinkertaista mutta: nam. 😋
      ~🌸

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1861
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1738
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1156
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      966
    5. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    6. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      74
      920
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      815
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      791
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      772
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      18
      752
    Aihe