Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

eBay ja PayPal, ei takeita rahojen palautuksesta

Anonyymi

Jos kauppias on tarpeeksi ovela ja epärehellinen, kuten hongkongilainen casuntek, asiakas saattaa menettää rahansa. Näin kävi minulle. Ostamani tavara ei tullut perille, eikä casuntek lähettänyt toista tilalle.

Casuntekin ehdottamien järjestelyjen seurauksena PayPal kieltäytyi korvaamasta rahojani. Tämä kannattaa pitää mielessä, kun tilaa jotakin eBaystä. Casuntekia on syytä välttää.

Turvallisinta lienee käyttää ostamiseen suomalaisen pankin luottokorttia.

5

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ymmärrä mitä ovela tämä casuntek teki. Jos tavara ei saavu määräajassa kannattaa aina vaatia rahat takaisin. Minun kokemukseni mukaan tämä onnistuu hyvin juuri PayPalin avulla. Valitus kannattaa tehdä ensisijassa eBayn Resolution Centeriin. Kaikissa tapauksissa vaihtoehtona on myös PayPalin oma riitautussivu, josta käsin vaatimuksensa voi esittää 180 vuorokautta kaupantekohetkestä alkaen. Tämä aikaraja riittää lähes kaikissa tapauksissa. En tiedä miten tuo järjestelmä reagoi aikaeroon, joten ongelmatapauksissa kannattaa toimia ripeästi ettei valitus mene takarajalle.

      • Anonyymi

        "Kaikissa tapauksissa vaihtoehtona on myös PayPalin oma riitautussivu, josta käsin vaatimuksensa voi esittää 180 vuorokautta kaupantekohetkestä alkaen."

        Näin tein, ja vaatimukseni hylättiin.


    • Anonyymi

      Ihan omaa syytäsi. Mitäs rikot ebay sääntöjä.

      Ebayn sääntöjen mukaan sinun kuuluu 30 päivän sisällä reagoida viivästykseen tai Buyers Protection ei korvaa.

      Lue tarkaan myös Buyers Protection-säännöt. Sääntörikkomuksissa ei korvausta.

    • Anonyymi

      Lukekaa ebay:n ohjeet kaupankäyntiin niin vältytte tulemasta kusetetuksi. Aina saanut rahani takaisin, kun alan ajoissa vaatimaan. Sielä on aikaraja, jonka jälkeen ei enään ostajan turva toimi. Kuukausikaupalla ihmettelijät jäävät kärsimään tappionsa.

    • Anonyymi

      Kannattaa laittaa siten että paypall veloittaa sun luottokortilta ostot, joten sulla on sitten kaksin kerroin turvattu.... ensin valitus paypallille ja sitten jos tulee hylky niin sitten valitat luottokorttiyhtiölle, joka pitäis sitten korvata.
      ite oon saanu kaikki rahat aina takasin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe