Pettämisestä

Halukas_

Tilaisuuus tekee varkaan.Niin se on. Meidän seksielämä hiipui olemattomiin naisen haluttomuuden seurauksena.En tiedä miksi niin kävi,ehkä suhteen ongelmat olivat vain liikaa toiselle tai minun tarpeeni liian kovia hänelle. En tiedä mutta lopulta parisuhteen pelastukseksi tuli pettäminen.En ikinä olisi kuvitellut pettäväni puolisoani mutta kun se tilanne tuli........Pitkän aikaa puutteessa kotona, lähinnä harrastettiin sääliseksiä että minulla olisi hyvä olla..minun aloitteestani tietysti.

Sitten tuli työmatka ja työmatkalla nainen joka kiinnostui minusta.Ei hän mikään ihmeellinen ollut, ei todellakaan rakkaani veroinen.Mutta kun tulee tilaisuus jossa minua halutaan, en voinut sille mitään. Tein sen ja olin vielä onnellinen. Olen valmis tekemään sen uudestaankin, jos kotona ei ole seksiä niin missä sitten? Tuo yksi kerta muutti elämäni. Olen onnellinen vaikka tiedän että teen sitä mitä avioliitossa ei ikinä saisi toiselle tehdä. Mutta olen onnellinen juuri siksi että tiedän että liittomme jatkuu onnellisena vaikka tunnenkin olevani (onnellinen) roisto.

Tämä kaikki siksi että tilaisuus teki varkaan. Se mitä ei kotona ole otetaan ennemmin tai myöhemmin muualta. Paitsi jos sitä tilaisuutta ei tule.
Eli miettikää miehet & naiset. Se on puolisosta kiinni pettääkö toinen.Jos olisin ollut onnellinen kotona, en olisi harkinnutkaan pettämistä.Kun se tilanne tuli(tätä olen miettinyt paljon), lähdin mukaan empimättä.Jos olisin ollut vaimooni tyyyvytäinen, en olisi harkinnutkaan.

87

9886

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan...

Oletko kerennyt miettimään että miksiköhän naisellasi ei ole haluja,olisiko vika siinä puolisossa...?Jos hän olisi ollut mieheensä tyytyväinen...olisi seksikin kiinnostanut

• mutten tiedä mikä vika on

Asiasta on puhuttu, puhuttu, puhuttu ja puhuttu.Mutta mitään vikaa kuulemma ei ole, ei vain haluta.

• Mies vaan
        mutten tiedä mikä vika on kirjoitti:

Asiasta on puhuttu, puhuttu, puhuttu ja puhuttu.Mutta mitään vikaa kuulemma ei ole, ei vain haluta.

Hei
        Tassa taas hyvin perinteinen itselleen selitys. Ei osaa ottaa asiaa puheeksi kotona ja jos osaa niin keskustelu on ollut inttamista tai ei ainakaan kehittavaa.
        Miehenkin pitaa menna itseensa ja miettia etta onko seksi ollut aina samankaltaista, onko valmis itse tekemaan lammittelyja kunnolla ja tilanne. Nuo kaikki on naiselle tarkeita asiota joita me miehet aika ajoittain laiminlyomme. Usein seksi menee tiettyyn uraan ja siihen jaadaan. Pitaisi koittaa keksia uusia virikkeita ja saada nainen rentoutuneen tilaan. Tahan toimii usein esim viikonloppuloma.
        Lammittely kohta on itsestaan selvyys ja se ei todellakaan tarkoita etta mennaan suoraan koskettelmaan naisen tunnettuja ergogeenisia alueita vaan pusuttelua koskettelua esim selasta ja jne.

Tama kaikki tietenkin auttaa JOS suhde on kunnossa. Ainahan voi olla etta nainen on muuten leipiintynyt suhteessa olevaan ongelmaan jota just miehet ei huomaa. Naista tosiaan voi alkaa arsyttaa se etta et tee evaita toihin vaan han joutuu tekemaan ne joka paiva. Se saattaa alkaa kalvamaan hanen mieltaan niin pahasti ettei pysty siita etenemaan. Mieti mita nainen tekee suht automaattisesti sun puolesta ja tee ne itse jonkin aikaa.
        Ei muuta kun keskustelemaan ja itsetutkistelmaan siita.

• nainen
        Mies vaan kirjoitti:

Hei
        Tassa taas hyvin perinteinen itselleen selitys. Ei osaa ottaa asiaa puheeksi kotona ja jos osaa niin keskustelu on ollut inttamista tai ei ainakaan kehittavaa.
        Miehenkin pitaa menna itseensa ja miettia etta onko seksi ollut aina samankaltaista, onko valmis itse tekemaan lammittelyja kunnolla ja tilanne. Nuo kaikki on naiselle tarkeita asiota joita me miehet aika ajoittain laiminlyomme. Usein seksi menee tiettyyn uraan ja siihen jaadaan. Pitaisi koittaa keksia uusia virikkeita ja saada nainen rentoutuneen tilaan. Tahan toimii usein esim viikonloppuloma.
        Lammittely kohta on itsestaan selvyys ja se ei todellakaan tarkoita etta mennaan suoraan koskettelmaan naisen tunnettuja ergogeenisia alueita vaan pusuttelua koskettelua esim selasta ja jne.

Tama kaikki tietenkin auttaa JOS suhde on kunnossa. Ainahan voi olla etta nainen on muuten leipiintynyt suhteessa olevaan ongelmaan jota just miehet ei huomaa. Naista tosiaan voi alkaa arsyttaa se etta et tee evaita toihin vaan han joutuu tekemaan ne joka paiva. Se saattaa alkaa kalvamaan hanen mieltaan niin pahasti ettei pysty siita etenemaan. Mieti mita nainen tekee suht automaattisesti sun puolesta ja tee ne itse jonkin aikaa.

Hyvä kommentti mieheltä, todella.
        Olet ymmärtänyt sen jonkin, joka meille naisille on tärkeää ja jonka esimerkiksi minäkin olen aina välillä joutunut melkein rautalangalla vääntämään miehelleni :)) Täytyy keskustella avoimesti, miettiä asioita toisen kannalta ja ymmärtää myös se, että nainen ja mies toimivat eri tavoilla, heidän fysiikkansakin toimii eri lailla. Se on yhteensovittamista.

• aloittaja
        nainen kirjoitti:

Hyvä kommentti mieheltä, todella.
        Olet ymmärtänyt sen jonkin, joka meille naisille on tärkeää ja jonka esimerkiksi minäkin olen aina välillä joutunut melkein rautalangalla vääntämään miehelleni :)) Täytyy keskustella avoimesti, miettiä asioita toisen kannalta ja ymmärtää myös se, että nainen ja mies toimivat eri tavoilla, heidän fysiikkansakin toimii eri lailla. Se on yhteensovittamista.

Meillä keskusteltiin pitkällisesti näistä asioista. Keskusteltiin useammankin kerran.
        Lopullinen tuomio: Ongelmaa ei ole tai jos on niin se on minun ongelmani: Naista ei haluta joten hänellä ei ole ongelmaa. Käteenveto on kuulemma ratkaisu jos itselläni paineita.

• nainen
        aloittaja kirjoitti:

Meillä keskusteltiin pitkällisesti näistä asioista. Keskusteltiin useammankin kerran.
        Lopullinen tuomio: Ongelmaa ei ole tai jos on niin se on minun ongelmani: Naista ei haluta joten hänellä ei ole ongelmaa. Käteenveto on kuulemma ratkaisu jos itselläni paineita.

Onhan se niin, että toista ei voi pakottaa puhumaan ja selvittämään asioita. Tosiasiassa ongelma on ihan varmasti, myös vaimollasi, varsinkin, jos hän haluaa jatkaa parisuhdettanne. Melkolailla lukossa on tilanteenne.
        Jos olet parhaasi tehnyt, minkäs enää voit.
        Rakkautta on myöskin se, että ottaa huomioon toisen tarpeet, myös vaimosi on huomioitava sinun tarpeesi, niillä on oikeutuksensa.
        Kuitenkin on tunne, että jotain voisi olla tehtävissä. Seksuaalisuus on herkkä alue, siihen vaikuttavat niin monet asiat, lapsuuden kokemuksista lähtien.

• tästä tulee mieleen
        nainen kirjoitti:

Onhan se niin, että toista ei voi pakottaa puhumaan ja selvittämään asioita. Tosiasiassa ongelma on ihan varmasti, myös vaimollasi, varsinkin, jos hän haluaa jatkaa parisuhdettanne. Melkolailla lukossa on tilanteenne.
        Jos olet parhaasi tehnyt, minkäs enää voit.
        Rakkautta on myöskin se, että ottaa huomioon toisen tarpeet, myös vaimosi on huomioitava sinun tarpeesi, niillä on oikeutuksensa.
        Kuitenkin on tunne, että jotain voisi olla tehtävissä. Seksuaalisuus on herkkä alue, siihen vaikuttavat niin monet asiat, lapsuuden kokemuksista lähtien.

Mietin tässä että eikö naisella ole siis mitään vastuuta itsestään?
        Eikö nainen ole velvollinen puuttumaan tällaisiin asioihin omalta puoleltaan?
        Jos naisella on kaikki hyvin niin ilmeisesti tarvetta puheisiin ei ole.Näin siis ajattelen normaalina ihmisenä.
        Jokaisella ihmisellä on velvollisuus puhua ongelmistaan jotta niistä päästäisiin eroon.
        Jos seksuaalisuutta ei ole ja toisella on hyvä olla niin ei hän silloin osaa niistä puhuakaan.
        Tietenkin on niinkin että ei ehkä uskalla tai kehtaa.Se on hyvin luonnollista ja normaalia sekin.
        En usko että nämä asiat ovat kenellekään mitenkään "hyvin helppoja" vaan niistä puhuminen vaatii puhujaltaan "kynnyksen" yli hyppäämistä.
        Pitää rohkaista itseään puhumaan ongelmistaan.
        Tässä tuleekin eteen parisuhteen vastuu kysymys.
        Onko naisella vastuuta suhteestaan jos hyväksyy viallisen/ ongelmallisen tilan suhteelleen?
        Tuo alkupeäinen kirjoitus on hyvin hieno ja varmasti yleinenkin ilmiönä.Kiitos siitä avauksesta kirjoittajalleen.Tällaisia keskusteluita kaivataan todella paljon ja nopeasti.
        Vastuu on kummallakin.Ei ole miehen tehtävä lämmitellä naistaan ,kun nainen on kuten kaikki muutkin naiset.Heillä on halua itsellään tai sitten ei.
        Ei pettämiseen tarvitse "herätellä" toista naista sillä hänellä itsellään on jo heräys olemassa.
        Miksi siis vaimoa pitäisi herätellä?
        Onko hän jotain muuta kuin tavallinen nainen?

NAISET PUHUKAA JA MIETTIKÄÄ! ( koskee luonnollisesti myös miehiä jotka ei puhu tai mieti asiaa parisuhteessaan).

• äijä.
        Mies vaan kirjoitti:

Hei

itse pettija hakee nyt sympatioita.varmaa on että jos naiselta halut katoaa mies on tehnyt tai kenties jättänyt tekemättä jotain tärkeää.selitä mitä selität.sulle ei tietenkään voi kertoa kun et ota vastaan.olet itse kyllästynyt vaimoosi ja se huomaa sen.kai siinä halut katoaa.

• löytyy
        Mies vaan kirjoitti:

Hei

Näppämistön oikesta laiidasta.. EI VASEMALLA PUOLELLA.!

• mutta

Ei se todellakaan ole aina puolisosta kiinni pettääkö toinen. Parisuhde on yhteinen asia, "yhteisyritys", kumpikin on vastuussa omasta onnellisuudestaan silti mutta tavallaan myös toisen.
      Te olette molemmat epäonnistuneet, kun kävi noin.
      Kerro asia puolisollesi, ole rehellinen. Ehkä se pistää vaimosi ajattelemaan asiaa tarkemmin.
      Tai muuten tuossa käy niin, että menet vieraisiin
      toisenkin kerran, sitten se on aina vaan helpompaa ja "oikeutetumpaa" sinun mielestäsi. Käy niin, että kotiasioita ei tarvitse koskaan selvittää..

Mietipä muuten tarkemmin sitä vaimosi haluttomuutta, oletko varma, että kaikki on tehty. Usein niistä asioista on vaikea puhua, usein ne tilanteet noissa keskusteluissa ovat niin latautuneita ja asiat arkoja.

• miehenä

Alusta olen hyvin paljon samaa mieltä mutta loppukirjoituksestasi "haistaa" naisen.

Miehen syyllistäminen tässä 2 IHMISEN YHTEISTULOKSESTA on aiheetonta aiheena.
        Tietenkään kukaan ei pakota miestä tekemään petosta,mutta luonnollinen ihminen on luonnollinen.
        Voi kun ihmiset osaisivat pitää toisistaan huolta eikä syytellä toisiaan.

• yhdessä
        miehenä kirjoitti:

Alusta olen hyvin paljon samaa mieltä mutta loppukirjoituksestasi "haistaa" naisen.

Tietenkään kukaan ei pakota miestä tekemään petosta,mutta luonnollinen ihminen on luonnollinen.

Jos parisuhteessa jokin menee pieleen, silloin ollaan yleensä yhdessä epäonnistuttu. Ei siitä pääse mies eikä nainen pakoon, siitä vastuusta, kummankin on kannettava se. Haluton osapuoli tuntee taatusti syyllisyyttä ja on huolissaan tilanteesta. Hän on ehkä vaan niin lukossa, ettei pysty asiasta keskustelemaan. Haluttomuuden takana voi olla niin monenlaisia asioita. Yleensä asiat eivät ratkea syyllistämällä epäonnistunut osapuoli, täytyy löytyä halua ja yhteistä vastuuntunnetta. Muuten liitto varmaankin ennemmin tai myöhemmin kariutuu.

Ei tässä varmaan kukaan yritäkään syyllistää miestä sen kummemmin. Mutta hänellähän se ongelma näyttää olevan, toisaalta uskonpa, että se ongelma on myös vaimolla, vaikeakin ehkä.
        Ehkä olisi hyvä ajatella niin, että koska on yhteen menty, yhdessä yritetään ratkoa ongelmatkin silloinkin, kun on keskinäisistä ristiriidoista kyse. Silloinkin voi yrittää auttaa toista.
        Jos minun mieheni on haluton, joskus on sellaisiakin aikoja ollut, on se minusta myös minun ongelmani, minun tehtäväni on mielestäni auttaa häntä, yhdessä sitä juttua pitää yrittää selvittää. Lopputuloksetkin ovat sitten parempia.
        Toisaalta, se halu asian selvittämiseen tulee tietysti lähteä jokaisesta itsestään.
        Voihan olla niinkin, että sitä yrittää ratkoa ongelmaa, jota toisella ei olekaan.. sitten vaan täytyy vetää johtopäätökset ja tehdä ratkaisuja Omaa elämäänsähän jokainen kuitenkin järjestää
        loppujen lopuksi. Ja sen puolesta joutuu tekemään yhteistyötäkin, vaikka puolison kanssa.

• yhdessä
        miehenä kirjoitti:

heh.. ja sinusta haistaa miehen,vaikka et olisikaan miehenä. Ja hyvä niin, naiset ja miehet käsittelevät kuitenkin näitä asioita erilailla. Minä ehkä ymmärrän paremmin naisen näkökulmaa ja sinä miehen ajatusmaailmaa. Täällä kuten parisuhteessakin ne maailmat kohtaavat ja silloin on hyvä yrittää ymmärtää sitä toistakin puolta. Eikö vaan..
        Harmillista, että näissä asioissa liian usein asetutaan vastapuolille, ei osata keskustella rakentavasti. Parisuhdekin on yhteinen asia, yhdessä siihen ryhdytään, eletään ja yhteistuumin, toivottavasti, erotaankin, jos ei sovitaan yhteen :)

• Teija

Tosi hienoa että et yhtään syyllistä puolisoasi. Hän on varmasti erittäin onnellinen siitä. Ilmeisesti hän ei ole kovin älykäs kun ei ole vielä jättänyt sinua.
      Kyllä elämäsi on upeaa kun voit varmaan kaikesta syyttää toisia.
      Minulla on sinulle yllätys: pettämisen syy on sinussa eikä kenessäkään minussa joten ole kerrankin mies ja ota vastuu tekemisistäsi.

• aloittaja

..en väitä olevani viisas tai tehneeni oikein.Kerroin vain miten pelastin suhteemme.Vaimoani ei kiinnosta seksi yhtään, itse taas olen aina ollut erittäin aktiivinen.Siinä vaiheessa kun unetkin ovat pelkkää seksiä, työtkin kärsivät kun SE on pelkästään mielessä, silloin on tilanne PAHA.

Olen täysin erimieltä kanssasi. Vaimoni on viisas, hän on kaunis ja ihana.Mutta hän ei halua minua.Olemme naimisissa ja käsittääkseni avioliitossa tuetaan toista niin hyvinä kuin pahoinakin aikoina. No, minä tuin ja tuen edelleenkin häntä, seksielämä on mennyt täysin hänen ehdoillaan.siis täysin hänen vähien halujensa mukaan, olen puhunut asioista hänen kanssaan muttaasiat vain ovat niinkuin ovat.Hänen ei tee mieli ja minun on se ymmärrettävä, en saa edes lähestyä häntä sängyssä vaan hän kääntää heti kylkeä ja suuttuu.

• Onpas sulla otsaa!!

Joo, tässä naispuolisena olen valitellut kun mieheni ei anna, ei ole antanut vuosiin! Hän ei halua erota, itse olisin jo valmis eroamaan. Minulla todennäköisesti on elinikää jäljellä noin 30 - 40 vuotta, ja se aika tulisi olla ilman seksiä. Tosi hienoa! Yhtä hyvin voisin muuttaa nunnaluostariin. Olisitko itse valmis elämään ilman seksiä vuosia? Ja jos kerran puoliso ei anna, vaikka ollaan keskusteltu ja keskusteltu. Hän vain ilmoittaa ettei seksi ole hänelle tärkeää, muu läheisyys kylläkin. Mutta kun se ei kaikille riitä!

Ja kerran kun mieheni ei halua erota, ja minä elän seksin puutteessa, niin vaihtoehtona on siis mennä vieraisiin! Sorry nyt vaan, taidat itse olla juuri se pihtari akka, jonka äijä joutuu juoksemaan vieraissa takiasi!!

• sinulla!
        aloittaja kirjoitti:

..en väitä olevani viisas tai tehneeni oikein.Kerroin vain miten pelastin suhteemme.Vaimoani ei kiinnosta seksi yhtään, itse taas olen aina ollut erittäin aktiivinen.Siinä vaiheessa kun unetkin ovat pelkkää seksiä, työtkin kärsivät kun SE on pelkästään mielessä, silloin on tilanne PAHA.

Olen täysin erimieltä kanssasi. Vaimoni on viisas, hän on kaunis ja ihana.Mutta hän ei halua minua.Olemme naimisissa ja käsittääkseni avioliitossa tuetaan toista niin hyvinä kuin pahoinakin aikoina. No, minä tuin ja tuen edelleenkin häntä, seksielämä on mennyt täysin hänen ehdoillaan.siis täysin hänen vähien halujensa mukaan, olen puhunut asioista hänen kanssaan muttaasiat vain ovat niinkuin ovat.Hänen ei tee mieli ja minun on se ymmärrettävä, en saa edes lähestyä häntä sängyssä vaan hän kääntää heti kylkeä ja suuttuu.

Onneksi olkoon, olet näköjään rakentanut itsellesi ns. kulissiavioliiton! Oletteko ajatelleet avioeroa? Vai ajattelitko, että jaksat elää kaksoiselämää? Itse naisena ja ilman seksiä avioliitossa pohdin myös mieheni pettämisä. En vain ole vielä uskaltanut lähteä sille tielle. Tosin eipäs siihen tarvita kuin se yksi hauska ravintolailta....

Huvittaa kun nuo ihmiset tuomitsevat pettäjät, mutta miksi kukaan ei tuomitse avioliittossa olevia seksin panttaajia?! ÄRSYTTÄÄ!

• vielä
        aloittaja kirjoitti:

Pelastit suhteen ???
        Jos seksi ei suju, taitaa olla vain ajan kysymys, että liittonne hajoaa.

"en saa edes lähestyä häntä sängyssä vaan hän kääntää heti kylkeä ja suuttuu."

mielestäni tuo kertoo sen, että välinne eivät ole tunnetasollakaan kunnossa. Kyllä nainen haluaa läheisyyttä. Seksistä on tullut ongelma, josta ette ehkä todellakaan rehellisesti pysty keskustelemaan, menevätkö keskustelunne sinun ehdoillasi, oletko se, joka vaatii selityksiä, miksi vaimo ei halua. Jokin on pielessä, aivan varmasti, varsinkin, jos vaimosi suuttuu..
        se on hänelle vaikea asia. Mitä, jos hän ei uskalla rehellisesti puhua siitä asiasta ??

Siis et varmaankaan tuolla asenteella pelasta mitään, ainoastaan hajoitat loputkin. Mutta ymmärrän kyllä sen, että seksi on tärkeää, se on minulle itsellenikin. Mutta ei ole yksin vaimosi vika se, että välillänne jokin ei toimi.

• aloittaja
        vielä kirjoitti:

Pelastit suhteen ???

mielestäni tuo kertoo sen, että välinne eivät ole tunnetasollakaan kunnossa. Kyllä nainen haluaa läheisyyttä. Seksistä on tullut ongelma, josta ette ehkä todellakaan rehellisesti pysty keskustelemaan, menevätkö keskustelunne sinun ehdoillasi, oletko se, joka vaatii selityksiä, miksi vaimo ei halua. Jokin on pielessä, aivan varmasti, varsinkin, jos vaimosi suuttuu..
        se on hänelle vaikea asia. Mitä, jos hän ei uskalla rehellisesti puhua siitä asiasta ??

Siis et varmaankaan tuolla asenteella pelasta mitään, ainoastaan hajoitat loputkin. Mutta ymmärrän kyllä sen, että seksi on tärkeää, se on minulle itsellenikin. Mutta ei ole yksin vaimosi vika se, että välillänne jokin ei toimi.

Tunnetasolla homma toimii, ei tämä pelkkää kulissia ole. Meidän suhde on alusta lähtien perustunut asioiden puimiselle.Kaikki asiat käydään läpi, puhutaan selväksi eikä riidellä kuin harvoin.
        Jos jotain on vialla, se on sellaista mitä hän ei osaa tai halua kertoa minulle. Tunnetasolla tuo toisen haluamattomuus vain on niin vahva tunne etten usko pystyväni elämään sen kanssa enää kovinkaan kauaa.

• tutulta!
        aloittaja kirjoitti:

Tunnetasolla homma toimii, ei tämä pelkkää kulissia ole. Meidän suhde on alusta lähtien perustunut asioiden puimiselle.Kaikki asiat käydään läpi, puhutaan selväksi eikä riidellä kuin harvoin.
        Jos jotain on vialla, se on sellaista mitä hän ei osaa tai halua kertoa minulle. Tunnetasolla tuo toisen haluamattomuus vain on niin vahva tunne etten usko pystyväni elämään sen kanssa enää kovinkaan kauaa.

Itseasiassa meillä vähän sama juttu. Pystymme kyllä keskustelemaan kaikesta, riitelemme harvoin ja vietämmä aikaa paljon yhdessä.

Minua vain on alkanu kalvamaan tietoisuus siitä, etten välttämättä jaksa koko loppuelämääni olla ilman seksiä, ja toisaalta kyllä tiedän sen että pettäminen on väärin ja jos mieheni saisi tietää, niin se olisi hänelle todella ilkeä tieto.

• vielä :)
        aloittaja kirjoitti:

Tuli vain tässä mieleeni, että täällä palstalla kun kirjoittelee, huomaa, että meitä on muitakin saman tilanteen edessä!

Ei tosin kiva asia, mutta minua nyt ainakin helpottaa, että voin lukea muiden kokemuksia melkoisen ikävästä tilanteesta! Lohduttaa etten ole ainoa ilman seksiä jäänyt ihminen.

Kun vain löytyisi jokin ratkaisu. No ainakin tämä kirjoittelu helpottaa kummasti. En nimittäin ystävilleni voisi kertoa, että elän seksittömässä avioliitossa!! No terapiamuoto se on tämäkin...

• miehenä

Tuossa on katkeran kitkerä maku.Ilmeisesti asia saattaa koskettaa sinuakin.
        Huvittavaa on se että asioista syytellään muita.
        Nainen syyttää miestään ja mies naistaan.
        Se kuka ottaa asian puheeksi ,haluaisi ratkaista ongelmia ennenkuin ne puhkeavat kukaan niin se on mielestäni toiminut oikein.
        Peräänkuuluttaisin vastuuta parisuhteen onnistumisesta.Onko sinulla sitä omalla kohdallasi?
        Minulla on ja painin samojen asioiden kanssa kuin tämä alkuperäinen kirjoittaja.
        Mitä teet kun yrität ja yrität.Asiat ei muutu ja toinen kokee olevansa joko " suljettu osasto"(onko se parisuhdetta?) tai sitten hänellä on asiat hyvin eikä kaipaa muutosta.
        Ketä silloin asiasta syyttäisi että sattuu olemaan luonnostaan luonnollinen ihminen ja että kaipaa rakkautta?
        Syyttelemmekö näläntunteesakin jotakin ,vaikka se on luonnollinen tunne ja olotila?

• miehenä
        sinulla! kirjoitti:

Onneksi olkoon, olet näköjään rakentanut itsellesi ns. kulissiavioliiton! Oletteko ajatelleet avioeroa? Vai ajattelitko, että jaksat elää kaksoiselämää? Itse naisena ja ilman seksiä avioliitossa pohdin myös mieheni pettämisä. En vain ole vielä uskaltanut lähteä sille tielle. Tosin eipäs siihen tarvita kuin se yksi hauska ravintolailta....

Huvittaa kun nuo ihmiset tuomitsevat pettäjät, mutta miksi kukaan ei tuomitse avioliittossa olevia seksin panttaajia?! ÄRSYTTÄÄ!

Olet oikeassa.Rakkauden panttaaja on jopa syyllisempi kuin sen puutteessa väärille raiteille joutunut.
        Parisuhdehan rakentui alunperin rakkaudelle.
        Jos se loppuu tai hiipuu niin KUMMATKIN ovat velvollisia parantamaan asiaa, paitsi jos toinen on tyytyväinen oloonsa.Silloin hän ajaa toisen tukalaan tilanteeseen(koskee siis sekä miestä että naista).
        Tukalassa tilanteessa ei ole enään helppoa nähdä kovin selkeästi tilannetta kovin järkevästi.

• miehenä
        vielä kirjoitti:

Pelastit suhteen ???

Ihan melkein järjestäin naiset syyttävät miestä.Miksi?
        Eikö nainen ollutkaan vastuussa omalta osaltaan parisuhteesta?
        Kärsitte,mutta ette puhu.Fiksua?

Voinen ilmoittaa teille kohteliaasti että ongelmat aina, ovat esteitä jotka on tullut eteenne selvitystä varten.
        Ne on siis hoidettava!
        Asiat on selvitettävä tai ne alkavat purkautumaan mitä erilaisimpia teitä.
        Onnellisuus on silloin kaukana jos parisuhteeseen pääsee hiipimään petos.
        Se on kuitenkin aivan varmaa että niin käy,jos parisuhdetta ei ymmärrä.
        Ihmeellistä olisi jos niin ei kävisi!

• miehenä
        tutulta! kirjoitti:

Itseasiassa meillä vähän sama juttu. Pystymme kyllä keskustelemaan kaikesta, riitelemme harvoin ja vietämmä aikaa paljon yhdessä.

Minua vain on alkanu kalvamaan tietoisuus siitä, etten välttämättä jaksa koko loppuelämääni olla ilman seksiä, ja toisaalta kyllä tiedän sen että pettäminen on väärin ja jos mieheni saisi tietää, niin se olisi hänelle todella ilkeä tieto.

Kannattaisiko asiasta puhua.Pettämisestä ei kannata puhua ,mutta siitä että jos asia ei muutu niin ongelmia täydellä varmuudella tulee.
        Minusta parisuhteessa sillä toisella on oikeus tietää ennen pettämisiä todellinen tilanne.
        On pystyttävä sanomaan että " tarvitsen enemmän rakkautta kuin mitä saan".
        On myös pystyttävä keskustelemaan että mitä tapahtuu jos ongelmaksi tullut tilanne jatkuu.
        Parisuhteessa siis on velvollisuus tiedoittaa toista ennen kuin ryhtyy toimiin ongelmien poistamiseksi.
        Ne kaksi ihmistä on olemassa yhä, jotka joskus kohtasivat.
        On sitten halu kysymys se että haluaako pari jatkaa vai ei.

• miehenä
        vielä :) kirjoitti:

Tuli vain tässä mieleeni, että täällä palstalla kun kirjoittelee, huomaa, että meitä on muitakin saman tilanteen edessä!

Ei tosin kiva asia, mutta minua nyt ainakin helpottaa, että voin lukea muiden kokemuksia melkoisen ikävästä tilanteesta! Lohduttaa etten ole ainoa ilman seksiä jäänyt ihminen.

Kun vain löytyisi jokin ratkaisu. No ainakin tämä kirjoittelu helpottaa kummasti. En nimittäin ystävilleni voisi kertoa, että elän seksittömässä avioliitossa!! No terapiamuoto se on tämäkin...

Tässä tällaiset keskustelupalstat toimivat ihmisen eduksi.
        Tämä on ehdottomasti hyvä tapa lähestyä asioita ja pohtia niitä yhdessä sellaisten ihmisten kanssa jotka ovat " samalla aaltopituudella".
        Rehellisyys on myös tärkeä asia ,jotta asioiden ymmärtämisessä voisi edistyä.
        Minä olen siis aivan samaa mieltä että näitä todellakin kannattaa puhua ja kirjoittaa.
        Ei ongelmat elämässä ole olemassakaan muun takia kuin siksi että ne selvitetään tavalla tai toisella.

• kuinka paljon on yritetty s...
        miehenä kirjoitti:

Ihan melkein järjestäin naiset syyttävät miestä.Miksi?
        Eikö nainen ollutkaan vastuussa omalta osaltaan parisuhteesta?
        Kärsitte,mutta ette puhu.Fiksua?

Voinen ilmoittaa teille kohteliaasti että ongelmat aina, ovat esteitä jotka on tullut eteenne selvitystä varten.
        Ne on siis hoidettava!
        Asiat on selvitettävä tai ne alkavat purkautumaan mitä erilaisimpia teitä.
        Onnellisuus on silloin kaukana jos parisuhteeseen pääsee hiipimään petos.
        Se on kuitenkin aivan varmaa että niin käy,jos parisuhdetta ei ymmärrä.
        Ihmeellistä olisi jos niin ei kävisi!

Yksinkertaisesti kun mies ei vain halua, minun tulee jättää hänet rauhaan. Niin olenkin tehnyt. Asioita on selvitetty ja puhutta, ja psykologia yms. mutta kun ei auta niin ei, eli minun kohdallani asia ratkeaa viimeistään silloin kun mieheni on valmis avioeroon.

• miehenä
        kuinka paljon on yritetty s... kirjoitti:

Yksinkertaisesti kun mies ei vain halua, minun tulee jättää hänet rauhaan. Niin olenkin tehnyt. Asioita on selvitetty ja puhutta, ja psykologia yms. mutta kun ei auta niin ei, eli minun kohdallani asia ratkeaa viimeistään silloin kun mieheni on valmis avioeroon.

niin mitä odottelet?
        Jos siis olette keskustellut asian ,niin ei siinä ole sitten enään edellytyksiä parisuhteeseen.
        Ota ero ja päästä itsesi sekä miehesi vapaaksi.
        Vapaa ihminen on onnellinen.
        Parisuhteessakin (toimivassa) ihminen on vapaa, koska se ei kärsi asioista joita ei ole.

• nainen
        Onpas sulla otsaa!! kirjoitti:

Joo, tässä naispuolisena olen valitellut kun mieheni ei anna, ei ole antanut vuosiin! Hän ei halua erota, itse olisin jo valmis eroamaan. Minulla todennäköisesti on elinikää jäljellä noin 30 - 40 vuotta, ja se aika tulisi olla ilman seksiä. Tosi hienoa! Yhtä hyvin voisin muuttaa nunnaluostariin. Olisitko itse valmis elämään ilman seksiä vuosia? Ja jos kerran puoliso ei anna, vaikka ollaan keskusteltu ja keskusteltu. Hän vain ilmoittaa ettei seksi ole hänelle tärkeää, muu läheisyys kylläkin. Mutta kun se ei kaikille riitä!

Ja kerran kun mieheni ei halua erota, ja minä elän seksin puutteessa, niin vaihtoehtona on siis mennä vieraisiin! Sorry nyt vaan, taidat itse olla juuri se pihtari akka, jonka äijä joutuu juoksemaan vieraissa takiasi!!

Hitsi, näitä kun lukee, niin tulee mieleen se tosiasia, että onko parisuhteen ainoa tapa harrastaa seksiä, vain parittelemalla.

Eroottinen läheisyys kumppanin kanssa ilman sukupuoliyhteyttä voi olla myös hyvin kiihoittava kokemus, koska sehän voi olla todellinen tutkimusmatka toisen kehoon ja monta kertaa kiehtovampaa, kuin pelkkä "pano".

• mistä tykkää...
        nainen kirjoitti:

Hitsi, näitä kun lukee, niin tulee mieleen se tosiasia, että onko parisuhteen ainoa tapa harrastaa seksiä, vain parittelemalla.

Eroottinen läheisyys kumppanin kanssa ilman sukupuoliyhteyttä voi olla myös hyvin kiihoittava kokemus, koska sehän voi olla todellinen tutkimusmatka toisen kehoon ja monta kertaa kiehtovampaa, kuin pelkkä "pano".

Joku tykkää halailusta, toinen eroottisesta läheisyydestä, ja yleensä ne jotka ovat ollet monta kuukautta ilman kaipaavat sitä seksiä. Tosin onhan noita poikkeuksia. Siis naisia tai miehiä, jotka ovat kaikista onnellisimpia silloin kun kumppani ei koske ollenkaan..

• Mies38
        nainen kirjoitti:

Eiköhän ole melko selvää että näissä viesteissä tarkoitetaan haluttomuudella myös tuota eroottista läheisyyttä miten se sitten ilmaistaankin kehon kielellä. Haluton ei halua kumppaniaan eroottisesti lähelle. Jopa panojenkin, jos sellaisia vielä on, on tapahduttava mahdollisimman epäeroottisesti - rojut ränniin ja pesulle.
        Suhde jossa on eroottista läheisyyttä eivät ole haluttomia. Ja uskaltaisin arvata että tuon eroottisen läheisyyden puute suhteessa on usein varsinkin naisten haluttomuuden takana.

• kuomaseni..
        Mies38 kirjoitti:

Eiköhän ole melko selvää että näissä viesteissä tarkoitetaan haluttomuudella myös tuota eroottista läheisyyttä miten se sitten ilmaistaankin kehon kielellä. Haluton ei halua kumppaniaan eroottisesti lähelle. Jopa panojenkin, jos sellaisia vielä on, on tapahduttava mahdollisimman epäeroottisesti - rojut ränniin ja pesulle.
        Suhde jossa on eroottista läheisyyttä eivät ole haluttomia. Ja uskaltaisin arvata että tuon eroottisen läheisyyden puute suhteessa on usein varsinkin naisten haluttomuuden takana.

Niin juuri, on muuten tosi vaikeaa houkutella miestä eroottiseen läheisyyteen, kun mies ei halua lähelleen muutenkaan ketään.

Eli sitten on ihan sama puhutaanko panosta, seksitä, hyväilystä tms. kun niitä ei kaikissa suhteissa ole ollenkaan.

Kaipas se naisten haluttomuuson yleistä, mutta kun luet näitä viestejä, niin huomaat, että haluttomia miehiäkin on. Ja jos haluttomalle miehelle ehdottaa eroottista läheisyyttä, niin todennäköisesti saat vastauksena kaikkea muuta kuin eroottisia tunteita...

• nainen
        kuomaseni.. kirjoitti:

Niin juuri, on muuten tosi vaikeaa houkutella miestä eroottiseen läheisyyteen, kun mies ei halua lähelleen muutenkaan ketään.

Eli sitten on ihan sama puhutaanko panosta, seksitä, hyväilystä tms. kun niitä ei kaikissa suhteissa ole ollenkaan.

Kaipas se naisten haluttomuuson yleistä, mutta kun luet näitä viestejä, niin huomaat, että haluttomia miehiäkin on. Ja jos haluttomalle miehelle ehdottaa eroottista läheisyyttä, niin todennäköisesti saat vastauksena kaikkea muuta kuin eroottisia tunteita...

No mutta silloin minusta on turha jatkaa kyseistä suhdetta enään, jos kaikki hyvään parisuhteeseen tarvittavat ainekset ovat kadonneet. Läheisyydentarve ja jopa seksikin.

Miksi ihmisten on pakko olla yhdessä, jos tuntuu pahalta ja ei löydy halua vuorovaikutukseen ja toisen tarpeiden tyydyttämiseen. Eikö silloin ole parempi erota ja jatkaa matkaa yksin.

• joskus
        nainen kirjoitti:

No mutta silloin minusta on turha jatkaa kyseistä suhdetta enään, jos kaikki hyvään parisuhteeseen tarvittavat ainekset ovat kadonneet. Läheisyydentarve ja jopa seksikin.

Miksi ihmisten on pakko olla yhdessä, jos tuntuu pahalta ja ei löydy halua vuorovaikutukseen ja toisen tarpeiden tyydyttämiseen. Eikö silloin ole parempi erota ja jatkaa matkaa yksin.

Niin tuohan on hyvä kysymys. Siinä on vaan se, että parisuhde on paljon muutakin kuin sen kahden ihmisen suhde. Arkeen kuuluvat velat ja varat ja ennenkaikkea lapset, sukulaisetkin voivat joskus merkitä jotain. Elämäntilanteet vaihtelevat ja on varmaan niin, että ihmiset venyttelevät ratkaisuja vaikka olisikin huono olla.
        Olen kyllä sitä mieltä, ettei liitosta heti kannata ulos kävellä, kun puoliso rupeaa haluttomaksi tai muuta. Nimittäin elämä tuo mukanaan muutoksia, itsekellekin tulee niitä kausia, jolloin ei huvita ylipäänsä juuri mikään. Ne ovat kasvun paikkoja ihmiselle itselleen ja puolisolle.
        24 vuotta on takana, on nähty vaikka minkälaista tuulta ja oloa. Välillä on seksikin ollut harvinaista herkkua, puolin ja toisin on oltu haluttomia. Mutta niiden huonojen aikojen jälkeen ovat halutkin palanneet, on vain pitänyt hoitaa suhdetta muuten.
        Joten siksi ihmiset pysyvät yhdessä, he aavistavat ja toivovat, että josko tämä tästä vielä hyväksi muuttuu. Asioita joutuu punnitsemaan. Ei ole helppoa lopettaa suhdetta, tiedän sen, olen ollut siinäkin tilanteessa, että olin varma, että nyt tämä on loppu. Mutta ei ollutkaan.. jostain löytyi kipinä ja hyvä niin.
        Luulen, että tämän vanhan varaan on helpompi luoda jatkoa, kuin, että löytää hetkeksi ihanan ja halukkaan, joka osoittautuu muuten huonoksi.
        No haluja löytyy sentään kummaltakin vieläkin.

• nainen
        joskus kirjoitti:

Niin tuohan on hyvä kysymys. Siinä on vaan se, että parisuhde on paljon muutakin kuin sen kahden ihmisen suhde. Arkeen kuuluvat velat ja varat ja ennenkaikkea lapset, sukulaisetkin voivat joskus merkitä jotain. Elämäntilanteet vaihtelevat ja on varmaan niin, että ihmiset venyttelevät ratkaisuja vaikka olisikin huono olla.
        Olen kyllä sitä mieltä, ettei liitosta heti kannata ulos kävellä, kun puoliso rupeaa haluttomaksi tai muuta. Nimittäin elämä tuo mukanaan muutoksia, itsekellekin tulee niitä kausia, jolloin ei huvita ylipäänsä juuri mikään. Ne ovat kasvun paikkoja ihmiselle itselleen ja puolisolle.
        24 vuotta on takana, on nähty vaikka minkälaista tuulta ja oloa. Välillä on seksikin ollut harvinaista herkkua, puolin ja toisin on oltu haluttomia. Mutta niiden huonojen aikojen jälkeen ovat halutkin palanneet, on vain pitänyt hoitaa suhdetta muuten.
        Joten siksi ihmiset pysyvät yhdessä, he aavistavat ja toivovat, että josko tämä tästä vielä hyväksi muuttuu. Asioita joutuu punnitsemaan. Ei ole helppoa lopettaa suhdetta, tiedän sen, olen ollut siinäkin tilanteessa, että olin varma, että nyt tämä on loppu. Mutta ei ollutkaan.. jostain löytyi kipinä ja hyvä niin.
        Luulen, että tämän vanhan varaan on helpompi luoda jatkoa, kuin, että löytää hetkeksi ihanan ja halukkaan, joka osoittautuu muuten huonoksi.
        No haluja löytyy sentään kummaltakin vieläkin.

Se "yhteyden" löytäminen onkin juuri se parisuhteen tärkein pointti. Saavuttaa tasapaino parisuhteessa ja palata yhteiseen ymmärrykseen. Eli sinullahan on asiat hyvin.

Tottahan jokaisessa parisuhteessa on ala- ja ylämäkiä ja yhteinen tavoite, selvitä niistä mahdollisimman vähäisillä kolhuilla.

Varmasti ei kukaan suinpäin ryntääkään eroa hakemaan. Mutta esim. vuosia kestänyt parisuhde, josta puuttuu kokonaan sukupuolielämä, joka kuitenkin on yksi tärkein osatekijä parisuhdetta, niin onko tälläistä suhdetta enää syytä jatkaa, jos molemmat osapuolet vain kärsivät.

• mies_puutteessa
        nainen kirjoitti:

jos vaimoon ei saa koskea, niin mites ajattelit edetä? häntä ei vain haluta ja kosketus ärsyttää

• nainen
        mies_puutteessa kirjoitti:

jos vaimoon ei saa koskea, niin mites ajattelit edetä? häntä ei vain haluta ja kosketus ärsyttää

Asioista puhuminen ja omien tarpeiden julki tuominen yleensä auttaa. Jos vaimo on edelleen sitä mieltä, että ei ole tarvetta yrittää rakentaa suhdetta uudelleen kasaan. Ja yhteistä säveltä ei tunnu enää löytyvän, niin silloin kannattaisi ehkä harkita "vaihtoa". Koska tälläisessä parisuhteessa eläminen on taakka ja meillähän ei ole kuin tämä yksi elämä elettävänä. Miksi käyttää se pähkäilyyn, kun siitä voisi nauttia täysipainoisesti.

• Teija
        miehenä kirjoitti:

Tuossa on katkeran kitkerä maku.Ilmeisesti asia saattaa koskettaa sinuakin.
        Huvittavaa on se että asioista syytellään muita.
        Nainen syyttää miestään ja mies naistaan.
        Se kuka ottaa asian puheeksi ,haluaisi ratkaista ongelmia ennenkuin ne puhkeavat kukaan niin se on mielestäni toiminut oikein.
        Peräänkuuluttaisin vastuuta parisuhteen onnistumisesta.Onko sinulla sitä omalla kohdallasi?
        Minulla on ja painin samojen asioiden kanssa kuin tämä alkuperäinen kirjoittaja.
        Mitä teet kun yrität ja yrität.Asiat ei muutu ja toinen kokee olevansa joko " suljettu osasto"(onko se parisuhdetta?) tai sitten hänellä on asiat hyvin eikä kaipaa muutosta.
        Ketä silloin asiasta syyttäisi että sattuu olemaan luonnostaan luonnollinen ihminen ja että kaipaa rakkautta?
        Syyttelemmekö näläntunteesakin jotakin ,vaikka se on luonnollinen tunne ja olotila?

En ole tippaakaan katkera eikä asia kosketa mua. Pettävän miehen heitän ulos saman tein. Jos tekee mieli vierasta niin ensin suhde poikki!
        Olen varmaan harvinaisuus kun tuomitsen pettäjät ja olen niin omituinen että vaadin uskollisuutta kumppanilta. Jos en sitä saa niin potku persuuksiin eikä takaisin ole tulemista.

• kuiteski oot
        Teija kirjoitti:

En ole tippaakaan katkera eikä asia kosketa mua. Pettävän miehen heitän ulos saman tein. Jos tekee mieli vierasta niin ensin suhde poikki!
        Olen varmaan harvinaisuus kun tuomitsen pettäjät ja olen niin omituinen että vaadin uskollisuutta kumppanilta. Jos en sitä saa niin potku persuuksiin eikä takaisin ole tulemista.

karsea pirttihirmu!

• pihtaamista?
        Teija kirjoitti:

Oletko miettinyt mitä teet jos miehesi päättää yhtäkkiä lopettaa seksin haluamisen?
        Tai on loukkaantunut sinulle eikä halua seksiä ollenkaan kanssasi?
        Jos sinulla on normaalit tarpeet, haluat ehkä 3-4 kertaa viikossa, tai sinnepäin?
        Entä jos olet ilman puoli vuotta, miehesi sanoo rakastavansa sinua muttei halua sinua.

Ja olette naimisissa, et halua erota.

mitä teet? Olet onnellinen siitä että toinen rakastaa ja itket itsesi yöllä uneen kun tekee mieli miestä niin älyttömästi että oikein sattuu.
        miehesi on onnellinen että rakastat häntä muttei voi tai halua antaa sinulle tyydytystä.

Elämä jatkuu ja tiedät edessä olevan 50-vuotta yhteistä tulevaisuutta ilman seksiä.
        Eroatko vai käytkö satunnaisesti tyydyttämässä himosi muualla?
        Jälkimmäisessä vaihtoehdossa vielä plussana se että onnellinen avioliitto jatkuu elämän loppuun saakka. Miehesi on onnellinen ilman seksiä ja sinä pärjäät satunnaisella pettämisellä?

Mun mielestä seksi ja säännöllinen sellainen kuuluu avioliittoon ja normaaliin suhteeseenkin. Se joka päättää yksipuolisesti ettei sitä tarvita ajaa itse toisen pettämään.

• juuri niin...
        pihtaamista? kirjoitti:

Oletko miettinyt mitä teet jos miehesi päättää yhtäkkiä lopettaa seksin haluamisen?
        Tai on loukkaantunut sinulle eikä halua seksiä ollenkaan kanssasi?
        Jos sinulla on normaalit tarpeet, haluat ehkä 3-4 kertaa viikossa, tai sinnepäin?
        Entä jos olet ilman puoli vuotta, miehesi sanoo rakastavansa sinua muttei halua sinua.

Ja olette naimisissa, et halua erota.

mitä teet? Olet onnellinen siitä että toinen rakastaa ja itket itsesi yöllä uneen kun tekee mieli miestä niin älyttömästi että oikein sattuu.
        miehesi on onnellinen että rakastat häntä muttei voi tai halua antaa sinulle tyydytystä.

Elämä jatkuu ja tiedät edessä olevan 50-vuotta yhteistä tulevaisuutta ilman seksiä.
        Eroatko vai käytkö satunnaisesti tyydyttämässä himosi muualla?
        Jälkimmäisessä vaihtoehdossa vielä plussana se että onnellinen avioliitto jatkuu elämän loppuun saakka. Miehesi on onnellinen ilman seksiä ja sinä pärjäät satunnaisella pettämisellä?

Mun mielestä seksi ja säännöllinen sellainen kuuluu avioliittoon ja normaaliin suhteeseenkin. Se joka päättää yksipuolisesti ettei sitä tarvita ajaa itse toisen pettämään.

"Mun mielestä seksi ja säännöllinen sellainen kuuluu avioliittoon ja normaaliin suhteeseenkin. Se joka päättää yksipuolisesti ettei sitä tarvita ajaa itse toisen pettämään." SANOIT SEN MITÄ TÄSSÄ MONET OVAT YRITTÄNEET NÄILLE TOLLOILLE SANOA!!! Kiitos siitä:)

• itkut itkenyt
        juuri niin... kirjoitti:

"Mun mielestä seksi ja säännöllinen sellainen kuuluu avioliittoon ja normaaliin suhteeseenkin. Se joka päättää yksipuolisesti ettei sitä tarvita ajaa itse toisen pettämään." SANOIT SEN MITÄ TÄSSÄ MONET OVAT YRITTÄNEET NÄILLE TOLLOILLE SANOA!!! Kiitos siitä:)

Se on omakohtainen kokemus, osittain vielä tätä päivää. ennen olisin varmaan naureskellut noille jutuille mutta sitten kun se kerran osuu kohdalleen niin asiat näkee ihan toisessa valossa.

Olen joskus pihdannut itsekin(en kauaa) mutta kiusallani. Nyt sen ymmärrän ja tiedän etten enää ikinä tee sitä, se on liian julmaa toista kohtaan.
        Sen verran tekee mieli aina että voi toisen mieliksi edes harrastaa - eikä ikinä ole ollut niin huonoa seksiä ettei siitä olisi edes jotain nauttinut :>)

• olet ottanut opiksesi!!
        itkut itkenyt kirjoitti:

Se on omakohtainen kokemus, osittain vielä tätä päivää. ennen olisin varmaan naureskellut noille jutuille mutta sitten kun se kerran osuu kohdalleen niin asiat näkee ihan toisessa valossa.

Olen joskus pihdannut itsekin(en kauaa) mutta kiusallani. Nyt sen ymmärrän ja tiedän etten enää ikinä tee sitä, se on liian julmaa toista kohtaan.
        Sen verran tekee mieli aina että voi toisen mieliksi edes harrastaa - eikä ikinä ole ollut niin huonoa seksiä ettei siitä olisi edes jotain nauttinut :>)

Niinpä, ei kai se seksi koskaan ole niin tylsää etteikö sitä voisi toisen mieliksi harrastaa.. Varsinkin silloin jos todella toista rakastaa!!
        :)

• Teija
        juuri niin... kirjoitti:

Tietysti seksi kuuluu useimpien ihmisten elämään... Mutta suhteessa mennään ylä- ja alamäkiä. Joskus ei huvita moneen viikkoon ja sitten ollaan kuukausia kuin kaniinit. Sitä kutsutaan elämäksi. Eikä elämä ole säännöllistä.

• edelinen
        olet ottanut opiksesi!! kirjoitti:

Niinpä, ei kai se seksi koskaan ole niin tylsää etteikö sitä voisi toisen mieliksi harrastaa.. Varsinkin silloin jos todella toista rakastaa!!
        :)

ei se tylsää ole, eikä ikinä ole pahaa tehnyt.
        Mutta kerro se mun avovaimolle.
        Varmasti hän rakastaa minua mutta sen osoittaminen on vähän niin ja näin. Jos ei vaan kiinnosta..

• ..xxmies
        Teija kirjoitti:

Tietysti seksi kuuluu useimpien ihmisten elämään... Mutta suhteessa mennään ylä- ja alamäkiä. Joskus ei huvita moneen viikkoon ja sitten ollaan kuukausia kuin kaniinit. Sitä kutsutaan elämäksi. Eikä elämä ole säännöllistä.

mitä jos se on tökkinyt lähes koko suhteen ajan?
        alussa(alle 1/2 vuotta) aika säännöllistä ja sen jälkeen siitä tuli ongelma. Pelottaa mitä se on tulevaisuudessa esim. 10vuoden jälkeen, vai onko sitä silloin? Mä teen aina aloitteet, jos teen liian usein, saan pakit usein. jos teen liian usein, ahdistan kuulemma toista(asetan paineita). Jos taas en ehdota usein, jään ilman. Avopuoliso ei tee yleensä aloitteita, on tyytyväinen seksittömään elämään. Pari viikkoa olen ollut tekemättä koeluontoisesti aloitetta ja se on sellainen aika että allekirjoittanut on jo siinä vaiheessa hermoraunio.

• Xs Aisankanattaja
        aloittaja kirjoitti:

Kyllä nyt olis jo korkea aika tutkia mistä vaimosi sen panon hakee.
        Sinulle käy samoin kun minulle kävi , koko kylä tiesi mistä naimista saa .
        No siltä minun vaimoltanihan sitä kaikki sai.
        Minä valitettavasti huomasin sen vasta kun rysänpäältä tapasin.
        Hänellä oli ylitöitä harvasa ilta , mutta tili ei yhtään ollut suurempi kun tavallisilla tunneilla.
        No hän oli kekeilemassa nokian kondomeita , koska oli siellä kumi puolella työssäkin.
        Sama jatkui vuosi kausia , ja minä ihmettelin kuinka hän voi olla noin kylmä , kun alkuun oli kuuma kun nynfo.
        Taisi vaan silloin olla se elättäjä mielessä...ja rouvan arvo.
        Onnea sinulle Riitta- Leena sen intiaanin näköisen miehen kanssa.K koskella.

• N30
        miehenä kirjoitti:

Tässä tällaiset keskustelupalstat toimivat ihmisen eduksi.
        Tämä on ehdottomasti hyvä tapa lähestyä asioita ja pohtia niitä yhdessä sellaisten ihmisten kanssa jotka ovat " samalla aaltopituudella".
        Rehellisyys on myös tärkeä asia ,jotta asioiden ymmärtämisessä voisi edistyä.
        Minä olen siis aivan samaa mieltä että näitä todellakin kannattaa puhua ja kirjoittaa.
        Ei ongelmat elämässä ole olemassakaan muun takia kuin siksi että ne selvitetään tavalla tai toisella.

Jos se ketään helpottaa niin kulisseja on tämä maa ja maapallo täynnä. Asiat eivät aina ole ihan niin kuin annetaan ymmärtää... Seksittömässä liitossa kitkuttelee kuulkaa todella moni! :(

• Hah, hah, haa!!
        Teija kirjoitti:

Joo, pirun hienoa elämää, kohta tässä vietetään vuosipäiviä siitä kun viimeksi on saanut seksiä!! Avataan ihan shamppanja pullo ja nostetaan malja sille, ettei olla rakasteltu vuoteen!! Sitä edellinen kerta taisi olla pari vuotta sitten! Ihme, että liitto on vielä kasassa, johtuiskohan siitä, että haluton puolisko on mies ja halukas on nainen. Vai, että eletään kuukausia kuin kaniit! hah, hah, haa; näkiskin sen päivän tässä perheessä!!

Sitten kun tiedät mitä elämä todella on; tule sitten minullekkin kertomaan!!

• miehenä
        miehenä kirjoitti:

niin mitä odottelet?
        Jos siis olette keskustellut asian ,niin ei siinä ole sitten enään edellytyksiä parisuhteeseen.
        Ota ero ja päästä itsesi sekä miehesi vapaaksi.
        Vapaa ihminen on onnellinen.
        Parisuhteessakin (toimivassa) ihminen on vapaa, koska se ei kärsi asioista joita ei ole.

Haluaisin poistaa tuon viestin mutta se lienee mahdotonta.
        Nyt itse olen keskustellut asiasta ja tuntuisi että se tehoaa.
        Asia pitää vaan rohkeasti tuoda esille siten että toinen varmasti ymmärtää asian tärkeyden.
        Muista kysyä myös että mitä sidoksia hänellä on sinuun,jos ei kerran läheisyyttä.
        Siivoous-,ruoka- ja pyykkiapua löytyy rahalla.Siihen ei tarvitse käyttää orjatyövoimaa.
        Tietenkin voit tehdä huonoja ruokia ( pahanmakuisia) ja jos pyykkäilet niin laittaa vaan likaiset takasin kaappiin " vahingossa" .
        Kyllä kukaan ei käytä huonoa orjaa :)

No, tarkoitan siis että vaikka kynnys on suurehko asioiden kylmään käsittelyyn ( tosiasioiden selvittely) niin se kannattaa ja toisaalta eipä sitten myöhemmin harmita se että ei olisi tehnyt kaikkeaan suhteen eteen.

• miehenä
        Teija kirjoitti:

Onhan tuossakin perää minusta.Kuitenkaan kun emme elä vain itsemme takia niin on ajateltava sitä toista.
        Jos sitä ajattelua ei harrasteta niin ei pidä ihmetellä jos toinen heikkona hetkenään hyppää petoksen tielle.
        Parisuhteessa on siis pidettävä huolta siitä toisesta.Kun kummatkin tekevät saman niin kummatkin huolehtivat toisistaan.Silloin uskon sen toimivan.
        Myös tärkeä asia on se että tietää varmasti toisen tarpeen ja se selviää keskustelemalla.

Olet kuitenkin ehdottomasti oikeassa myös siinä että ihmisillä on erilaisia kausia.EI ole aina aktiiviteettia ja toisena aikana on sitä liikaakin.Se on juuri elämää, kuten sitä kuvaat.
        Pitää vaan muistaa se toinen ,kun kerran parisuhteessa elää.Se ei ole yksinelämistä.

• MinäMinäMinä

Elän aikas samanlaisessa tilanteessa. Pettänyt en kuitenkaan ole kuin ajatuksen tasolla, siitäkin kärsin huonoa omaatuntoa. Ymmärrän syyt oman vaimoni haluttomuuteen kun vain katson peiliin. Sinulla lienee toisin. Koska sinulla käy flaksi ainakin satunnaisesti, et voi olla kovin luotasityöntävän oloinen. Mutta jos halunne ovat noin ristiriitaisia, teillä on tasan kaksi vaihtoehtoa: ero tai parisuhdeterapia. Ellei tilanteenne muutu, päädyt pettämään yhä useammin ja useammin. Lakkaat rakastamasta puolisoasi. Hän tajuaa muutoksen, ehkä saa myös tietää syrjähyppysi. Eroatte riitaisesti tai joudutte todelliseen parisuhdehelvetiin. Näiltä välttyäksenne suosittelen todella terapiaa. Ulkopuolinen ammattilainen saa haluttomuuden syyt kaivettua esille ja ehkä myös poistettua ne. Varaa teille siis aika, vaikka kuinka vaikealta tuntuisikin lähteä puhumaan jonkin vieraan ihmisen kanssa teidän ongelmistanne. Teillä ei ole mitään menetettävää.

• miehenä

Kyllä tuossa oli asiaa paljon ja rehellistä sellaista.
        Toteasisin kuitenkin että "flaksi" on kaikilla ,koska ihmisiä on niin erilaisia.
        Yksi pitää yhdenlaisesta ja toinen toisenlaisesta.

Kirjoituksessasi on se hyvä piirre että se tuo esille sen tärkeän seikan että pitää haluta korjausta omaan suhteeseen jos aikoo siinä jatkaa.
        Uskon että nämä ongelmat joista täällä kirjoitellaan ovat niin yleisiä että hämmästyisitte jos tietäisitte.

Sitten haluan ottaa puheeksi yhden tärkeän seikan.
        Se on terveys ja alueella mielenterveys.
        Jos ihminen seurailee pornoteollisuuden tarjontaa, seksitarjontaa yms. tv:stä videoilta,lehdistä yms. niin ihminen saattaa aktivoitua sairaaloisin mitoin asiaan.
        Mielensairaudeksi asia muodostuu jos se ongelmana varjostaa koko muuta elämää kaiken aikaa.
        Tietenkään nälästäkään ei pääse eroon kuin syömällä, mutta myös seksi voi olla tauti.
        Se tauti ei helpotu ennenkuin ymmärtää tilanteen ja ryhtyy välttämään tämän alan tarjontaa.
        Se luonnollinen seksin/rakkauden tarve mikä ihmisellä on ilman kiihdykkeitä( itse etsittyä virikettä) on normaalia ja parisuhteen tulee siis tyydyttää ne tarpeet luonnollisesti.
        Mikään parisuhde ei kestä sitä että toinen on kokoajan valmis seksiin eikä elämään muuta mahtuisi.
        Tällainen sairaus on siis olemassa ja se on niin yleistä että se on maailman laajuista.
        Siitä ei haluttaisi puhua mielellään,mutta tiedostettavaksenne se asia että itseään ei kannata ruokkia liiallisuudella .Se sairastuttaa ihmismielen.

• taas niin viisaita että!
        miehenä kirjoitti:

Kyllä tuossa oli asiaa paljon ja rehellistä sellaista.
        Toteasisin kuitenkin että "flaksi" on kaikilla ,koska ihmisiä on niin erilaisia.
        Yksi pitää yhdenlaisesta ja toinen toisenlaisesta.

Kirjoituksessasi on se hyvä piirre että se tuo esille sen tärkeän seikan että pitää haluta korjausta omaan suhteeseen jos aikoo siinä jatkaa.
        Uskon että nämä ongelmat joista täällä kirjoitellaan ovat niin yleisiä että hämmästyisitte jos tietäisitte.

Sitten haluan ottaa puheeksi yhden tärkeän seikan.
        Jos ihminen seurailee pornoteollisuuden tarjontaa, seksitarjontaa yms. tv:stä videoilta,lehdistä yms. niin ihminen saattaa aktivoitua sairaaloisin mitoin asiaan.
        Mielensairaudeksi asia muodostuu jos se ongelmana varjostaa koko muuta elämää kaiken aikaa.
        Tietenkään nälästäkään ei pääse eroon kuin syömällä, mutta myös seksi voi olla tauti.
        Se tauti ei helpotu ennenkuin ymmärtää tilanteen ja ryhtyy välttämään tämän alan tarjontaa.
        Se luonnollinen seksin/rakkauden tarve mikä ihmisellä on ilman kiihdykkeitä( itse etsittyä virikettä) on normaalia ja parisuhteen tulee siis tyydyttää ne tarpeet luonnollisesti.
        Mikään parisuhde ei kestä sitä että toinen on kokoajan valmis seksiin eikä elämään muuta mahtuisi.
        Tällainen sairaus on siis olemassa ja se on niin yleistä että se on maailman laajuista.
        Siitä ei haluttaisi puhua mielellään,mutta tiedostettavaksenne se asia että itseään ei kannata ruokkia liiallisuudella .Se sairastuttaa ihmismielen.

Käsitykseni mukaan täällä on keskusteltu siitä, että puolisot eivät saa seksiä. Siis harvemmin kuin kerran - kaksi viikossa. Nyt jopa puhutaan vuosista, kun liitossa ei ole ollut seksiä.

"että pitää haluta korjausta omaan suhteeseen jos aikoo siinä jatkaa." Nythän on kyse siitä, että täällä kirjoittelijat ovat valmiita parantamaan omaa suhdettaan, mutta se toinen/haluton osapuoli ei ole valmis parantamaan suhdetta, niin että toinen puolisko olisi tyytyväinen, siksi täällä tätä keskustelua mm. käydään!
        "Sitten haluan ottaa puheeksi yhden tärkeän seikan.
        Jos ihminen seurailee pornoteollisuuden tarjontaa, seksitarjontaa yms. tv:stä videoilta,lehdistä yms. niin ihminen saattaa aktivoitua sairaaloisin mitoin asiaan." Voi hyvää päivää sentään, jos avioliitossa ei ole seksiä ollenkaan, niin turha alkaa syöttää tuollaista hölynpölyä ihmisille, vai että aktivoituu sairaaloisiin mittasuhteisiin, hah, jos itse olet monta vuotta ilman, niin ehkäpä sinäkin ainakin joskus mietit kuinka kiva olisi saada pesää, VAI MITÄ?
        "Mikään parisuhde ei kestä sitä että toinen on kokoajan valmis seksiin eikä elämään muuta mahtuisi.
        Tällainen sairaus on siis olemassa ja se on niin yleistä että se on maailman laajuista." hohhoijaa, että kokoajan vain mietitään seksiä, no tunnustan, että kyllähän se aina silloin tällöin käy mielessä, varsinkin kun sitä "parrua" on viimeksi saanut heinäkuussa 2004.

Seksiaddikti on ihan eri asia kuin ihminen, joka ei ole saanut seksiä kuukausiin tai vuosiin, katsos kun seksiaddikti ei todellakaan jaksa odottaa niin kauan, että pääsisi toteuttamaan fantasioitaan, seksiaddiktilla ei voi olla frikidikumppani, ja jos on, niin se päätyy nopeasti eroon. Luulempa, että täällä keskustelijat eivät nyt ole tämän kaltaisia ihmisä.

• miehenä
        taas niin viisaita että! kirjoitti:

Käsitykseni mukaan täällä on keskusteltu siitä, että puolisot eivät saa seksiä. Siis harvemmin kuin kerran - kaksi viikossa. Nyt jopa puhutaan vuosista, kun liitossa ei ole ollut seksiä.

"että pitää haluta korjausta omaan suhteeseen jos aikoo siinä jatkaa." Nythän on kyse siitä, että täällä kirjoittelijat ovat valmiita parantamaan omaa suhdettaan, mutta se toinen/haluton osapuoli ei ole valmis parantamaan suhdetta, niin että toinen puolisko olisi tyytyväinen, siksi täällä tätä keskustelua mm. käydään!
        "Sitten haluan ottaa puheeksi yhden tärkeän seikan.
        Jos ihminen seurailee pornoteollisuuden tarjontaa, seksitarjontaa yms. tv:stä videoilta,lehdistä yms. niin ihminen saattaa aktivoitua sairaaloisin mitoin asiaan." Voi hyvää päivää sentään, jos avioliitossa ei ole seksiä ollenkaan, niin turha alkaa syöttää tuollaista hölynpölyä ihmisille, vai että aktivoituu sairaaloisiin mittasuhteisiin, hah, jos itse olet monta vuotta ilman, niin ehkäpä sinäkin ainakin joskus mietit kuinka kiva olisi saada pesää, VAI MITÄ?
        "Mikään parisuhde ei kestä sitä että toinen on kokoajan valmis seksiin eikä elämään muuta mahtuisi.
        Tällainen sairaus on siis olemassa ja se on niin yleistä että se on maailman laajuista." hohhoijaa, että kokoajan vain mietitään seksiä, no tunnustan, että kyllähän se aina silloin tällöin käy mielessä, varsinkin kun sitä "parrua" on viimeksi saanut heinäkuussa 2004.

Seksiaddikti on ihan eri asia kuin ihminen, joka ei ole saanut seksiä kuukausiin tai vuosiin, katsos kun seksiaddikti ei todellakaan jaksa odottaa niin kauan, että pääsisi toteuttamaan fantasioitaan, seksiaddiktilla ei voi olla frikidikumppani, ja jos on, niin se päätyy nopeasti eroon. Luulempa, että täällä keskustelijat eivät nyt ole tämän kaltaisia ihmisä.

Luitko myös tämän kohdan:

"Se luonnollinen seksin/rakkauden tarve mikä ihmisellä on ilman kiihdykkeitä( itse etsittyä virikettä) on normaalia ja parisuhteen tulee siis tyydyttää ne tarpeet luonnollisesti. "

Minusta näitä asioita pitää miettiä neutraalilta kannalta koska silloin ne ovat helpoimmin ymmärrettäsissä.
        Nyt et ehtinyt kiireesi vuoksi,kun asia on tunteita herättävä,niin lukea kokonaan läpi.

Näissä asioissa on paljon erilaisia piirteitä ja jotta saa sanotuksi kokonaisuuden niin pitää myös piirrellä ympärille asioita ,jotka kuvaavat ystävällismielisesti jonkinlaisia rajoja sille että ihminen voisi hyvin.

Ymmärrän kuitenkin sinua ihan hyvin.Kun jokin asia on kovin aktiivinen niin ei edes ehdi lukea kokonaan, etenkään jos silmät jäävät kiinni johonkin,mikä itseä kosketti kovasti, tai koki sen jotenkin vääränä.
        Oikeasti ajattelen vain ihmisen parasta, oli hän sitten mies tai nainen.

• miehenä
        miehenä kirjoitti:

Luitko myös tämän kohdan:

"Se luonnollinen seksin/rakkauden tarve mikä ihmisellä on ilman kiihdykkeitä( itse etsittyä virikettä) on normaalia ja parisuhteen tulee siis tyydyttää ne tarpeet luonnollisesti. "

Minusta näitä asioita pitää miettiä neutraalilta kannalta koska silloin ne ovat helpoimmin ymmärrettäsissä.
        Nyt et ehtinyt kiireesi vuoksi,kun asia on tunteita herättävä,niin lukea kokonaan läpi.

Näissä asioissa on paljon erilaisia piirteitä ja jotta saa sanotuksi kokonaisuuden niin pitää myös piirrellä ympärille asioita ,jotka kuvaavat ystävällismielisesti jonkinlaisia rajoja sille että ihminen voisi hyvin.

Ymmärrän kuitenkin sinua ihan hyvin.Kun jokin asia on kovin aktiivinen niin ei edes ehdi lukea kokonaan, etenkään jos silmät jäävät kiinni johonkin,mikä itseä kosketti kovasti, tai koki sen jotenkin vääränä.
        Oikeasti ajattelen vain ihmisen parasta, oli hän sitten mies tai nainen.

,että nämä asiat ovat siis minulle asioita ja ajankohtaisia.Olen joutunut miettimään hyvin paljon yksin,joskus viinapullonkin kanssa :)
        näitä.
        Sydäntäni särkee etsin elämälleni tarkoitusta.
        Rakkaus on tärkeä asia ja se kuuluu ihmisille.
        Osana rakkauteen kuuluu seksi normaalisti.
        Jos sitä ei ole niin tilanne on sairaaloinen silloinkin ja on turha kuvitella että se olisi normaalia parisuhdetta.

• vain tarkentaa :)
        miehenä kirjoitti:

,että nämä asiat ovat siis minulle asioita ja ajankohtaisia.Olen joutunut miettimään hyvin paljon yksin,joskus viinapullonkin kanssa :)
        näitä.
        Sydäntäni särkee etsin elämälleni tarkoitusta.
        Rakkaus on tärkeä asia ja se kuuluu ihmisille.
        Osana rakkauteen kuuluu seksi normaalisti.
        Jos sitä ei ole niin tilanne on sairaaloinen silloinkin ja on turha kuvitella että se olisi normaalia parisuhdetta.

Ajattelin vain ettet kuvittele, että täällä kirjoittelijat ovat jotain seksimaanikkoja:)

Vaikka olisihan se joskus kivaa, heh :), rupeaa jo menemään huumorin puolelle koko juttu!!

Elämäntarkoitus voi olla vaikkapa avioliitto ilman seksiä... näin jää aikaan vaikkapa omille kehittäville harrastuksille ja hyville ystäville...tai hyväntekeväisyydelle :)...

No, joo kunpa vain saisi sen rohkeuden lähteä kohti uusia seikkailuja.

• miehenä
        vain tarkentaa :) kirjoitti:

Ajattelin vain ettet kuvittele, että täällä kirjoittelijat ovat jotain seksimaanikkoja:)

Vaikka olisihan se joskus kivaa, heh :), rupeaa jo menemään huumorin puolelle koko juttu!!

Elämäntarkoitus voi olla vaikkapa avioliitto ilman seksiä... näin jää aikaan vaikkapa omille kehittäville harrastuksille ja hyville ystäville...tai hyväntekeväisyydelle :)...

No, joo kunpa vain saisi sen rohkeuden lähteä kohti uusia seikkailuja.

Minusta tämä ei ole huumorin asia, kun ihmistä sattuu jonnekkin sinne sisälle,syvälle ja kovasti.
        Avioliitto on parisuhde liitto.Ei muuta normaalisti.
        Kun ihminen on tasapainossa edes jotenkin näiden asioiden kanssa ,niin hänellä riittää aktiiviteettiä harrastuksiin yms.mainitsemisiisi asioihin.
        Kyse on ihmisestä,joka on joutunut alistuksen kohteeksi haluamattaan,siis silloin kun häneltä estetään parisuhteen läheisyys parisuhteessa.
        Siihen ei pidä tyytyä!
        Se toinen osapuoli on tyytyväinen(ehkä) oloissaan mutta oletko sinä?
        Sinun elämäsi tässä kulkee omalla kohdallasi.
        Sitä ei elä kukaan muu kuin sinä.
        Tätä asiaa ei kannata panna leikiksi ,koska se on ihmisen identiteetille liian tärkeä.
        Tietenkin ymmärrän huumoria ja se on ihan hyvä asia.

Sinunkin kirjoituksesi loppuosa kuvastaa voimatonta ihmistä ,mikä taas kuvastaa alisteista asemaa,riippuvuutta jostakin mitä ei ole tarjolla joko ujoutesi takia tai sitten väärän parin takia.
        Luulet että sinulla on, vaikka ei ole.Luulet että sinulla on ,kun vastakkainen sukupuoli on kohtalaisen lähellä.Ei, sitä ei ole jos toisella ei ole sitä aivoissaan.
        Se että jos parillasi on hyvä olo ,ei tarkoita että silloin olisi kaikki hyvin.
        Parisuhde on 2:n ihmisen suhde ja kummankin on tingittävä omastaan ,omasta hyvästä olosta, jotta löytyisi tasapainotteleva tilanne.
        Parisuhteessa siis edelleen on kyse 2 ihmisestä.

Itse jo tarkensin kirjoituksessani asian mielestäni aika tarkasti,mutta et vain lukenut sitä.Ei siis kaivannut tarkistusta.
        Tästä tuleekin aasin silta toiseen asiaan joka myös vaivaa parisuhteissakin.
        Onko siis toinen ihminen sinulle vihollinen?
        Edustaako mielipiteeni sinulle ensisijaisesti pelkoa huonommuudesta tai heikompiosaisuudesta?

Haluaisin että otat minulta viestin vastaan ja se on seuraava:
        Me ihmiset haluamme toistemme parasta.Me emme terveellä elämänpohjalla halua toisillemme pahaa.
        Minä mielelläni jaan ajatuksiani muiden kanssa ja voin vakuuttaa että ne ovat arvoltaan tuhansien ja taas tuhansien eurojen arvoisia.Ota ne ilmaiseksi.Niiden selvittäminen minulle on maksanut varmaan satojatuhansia euroja.Ne ovat kuluttaneet minua ihmisenä hyvin paljon.Olet itse tehnyt tätä itsenäisesti ilman kaveria tai yhteyksiä minnekään.( tämä keskustelu on siis iloinen yllätys johon sattumalta nyt törmäsin).
        Jopa niin paljon että olen joutunut miettimään sitä elämäntarkoitusta oikeasti.
        Jossakin vaiheessa kun ajattelin että aikuisuuteni osuus on ollut ja mennyt (35v.)kun rakkaus jonka mukaan lähdin, pettikin minut.Siltä siis ainakin tuntuu nyt.Mietin jo sitä että elämässä ei ole enään minulle paikkaa kunnes yksinkertaisena ihminenä tajusin ,kun näin ohikulkevan naisen( nyt jälkeenpäin naurattaa)että maailmassa on muitakin naisia kun tämä yksi ,joka ei välitä rakkaudestani.
        Valvottuja öitä riittää,juotuja alkoholipullojakin,murhetta ja matalalentoa.

Mitä tästä kaikesta saan? Mikä on sen tarkoitus?
        Se on ollut minulle ongelma ja nyt olen niskanpäällä siinä.
        Aion tehdä asioille kaiken mahdollisen mitä tehtävissä on.
        Se että jos joku ei tykkää siitä että etin elämääni onnellisuutta ,se ei kosketa enään minua.
        Minä olen elämäni herra.
        Sinä omasi.
        Mieti ja keskustele ja toimi.
        Jokainen päivä jää taaksesi.
        Olitko niinä päivinä onnellinen?
        Oletko huomenna onnellinen?
        Oletko tänään onnellinen?

"asioille tarttis tehrä jotain" ja niille pitää tehdä!
        Mitä nopeammin , sen parempi.

• ja vielä kerran hmm...
        miehenä kirjoitti:

Minusta tämä ei ole huumorin asia, kun ihmistä sattuu jonnekkin sinne sisälle,syvälle ja kovasti.
        Avioliitto on parisuhde liitto.Ei muuta normaalisti.
        Kun ihminen on tasapainossa edes jotenkin näiden asioiden kanssa ,niin hänellä riittää aktiiviteettiä harrastuksiin yms.mainitsemisiisi asioihin.
        Kyse on ihmisestä,joka on joutunut alistuksen kohteeksi haluamattaan,siis silloin kun häneltä estetään parisuhteen läheisyys parisuhteessa.
        Siihen ei pidä tyytyä!
        Se toinen osapuoli on tyytyväinen(ehkä) oloissaan mutta oletko sinä?
        Sinun elämäsi tässä kulkee omalla kohdallasi.
        Sitä ei elä kukaan muu kuin sinä.
        Tätä asiaa ei kannata panna leikiksi ,koska se on ihmisen identiteetille liian tärkeä.
        Tietenkin ymmärrän huumoria ja se on ihan hyvä asia.

Sinunkin kirjoituksesi loppuosa kuvastaa voimatonta ihmistä ,mikä taas kuvastaa alisteista asemaa,riippuvuutta jostakin mitä ei ole tarjolla joko ujoutesi takia tai sitten väärän parin takia.
        Luulet että sinulla on, vaikka ei ole.Luulet että sinulla on ,kun vastakkainen sukupuoli on kohtalaisen lähellä.Ei, sitä ei ole jos toisella ei ole sitä aivoissaan.
        Se että jos parillasi on hyvä olo ,ei tarkoita että silloin olisi kaikki hyvin.
        Parisuhde on 2:n ihmisen suhde ja kummankin on tingittävä omastaan ,omasta hyvästä olosta, jotta löytyisi tasapainotteleva tilanne.
        Parisuhteessa siis edelleen on kyse 2 ihmisestä.

Itse jo tarkensin kirjoituksessani asian mielestäni aika tarkasti,mutta et vain lukenut sitä.Ei siis kaivannut tarkistusta.
        Tästä tuleekin aasin silta toiseen asiaan joka myös vaivaa parisuhteissakin.
        Onko siis toinen ihminen sinulle vihollinen?
        Edustaako mielipiteeni sinulle ensisijaisesti pelkoa huonommuudesta tai heikompiosaisuudesta?

Haluaisin että otat minulta viestin vastaan ja se on seuraava:
        Me ihmiset haluamme toistemme parasta.Me emme terveellä elämänpohjalla halua toisillemme pahaa.
        Minä mielelläni jaan ajatuksiani muiden kanssa ja voin vakuuttaa että ne ovat arvoltaan tuhansien ja taas tuhansien eurojen arvoisia.Ota ne ilmaiseksi.Niiden selvittäminen minulle on maksanut varmaan satojatuhansia euroja.Ne ovat kuluttaneet minua ihmisenä hyvin paljon.Olet itse tehnyt tätä itsenäisesti ilman kaveria tai yhteyksiä minnekään.( tämä keskustelu on siis iloinen yllätys johon sattumalta nyt törmäsin).
        Jopa niin paljon että olen joutunut miettimään sitä elämäntarkoitusta oikeasti.
        Jossakin vaiheessa kun ajattelin että aikuisuuteni osuus on ollut ja mennyt (35v.)kun rakkaus jonka mukaan lähdin, pettikin minut.Siltä siis ainakin tuntuu nyt.Mietin jo sitä että elämässä ei ole enään minulle paikkaa kunnes yksinkertaisena ihminenä tajusin ,kun näin ohikulkevan naisen( nyt jälkeenpäin naurattaa)että maailmassa on muitakin naisia kun tämä yksi ,joka ei välitä rakkaudestani.
        Valvottuja öitä riittää,juotuja alkoholipullojakin,murhetta ja matalalentoa.

Mitä tästä kaikesta saan? Mikä on sen tarkoitus?
        Se on ollut minulle ongelma ja nyt olen niskanpäällä siinä.
        Aion tehdä asioille kaiken mahdollisen mitä tehtävissä on.
        Se että jos joku ei tykkää siitä että etin elämääni onnellisuutta ,se ei kosketa enään minua.
        Minä olen elämäni herra.
        Sinä omasi.
        Mieti ja keskustele ja toimi.
        Jokainen päivä jää taaksesi.
        Olitko niinä päivinä onnellinen?
        Oletko huomenna onnellinen?
        Oletko tänään onnellinen?

"asioille tarttis tehrä jotain" ja niille pitää tehdä!
        Mitä nopeammin , sen parempi.

Niin, siis. Itse olen kasvanut ajatukseen, että minun tulee pärjätä itse. Kuvittelin, että kun menen avioliittoon, olemme yhtä ja kunnioitamme tosiamme ja teemme toisemme onneliseksi!
        Mutta sitten tulin huomaaman, että eihän ne asiat niin menneetkää! Minulla on taipumus heittää asiat käsistä silloin kun huomaan ettei tästä tule mitään. Kypsytän ajatustani, ja jonakin kauniina päivänä vain lähden ilman selittelyjä.. Varsinaisesti en ole heikko ihmisenä, tiedän mitä olen ja mihin pystyn, mutta en vain osaa vaatia oikeuksia jotka kuuluvat kaikille parisuhteessa eläville: Siis kyllähän minä sanon, mutta ilmeisesti mieheni ei ota minua todesta...

Ja kun huomaan, ettei tästä tule mitään alan etsiä uutta tietä, jota rakennan itsekseni ilman pariani. Siis onhan se totta, ettei ihminen voi näin olla onnellinen. Mutta jotain pitää keksiä, siis harrastuksia yms. jotta se murheellisuus unohtuu..

Kirjoiti "Edustaako mielipiteeni sinulle ensisijaisesti pelkoa huonommuudesta tai heikompiosaisuudesta?" itseasiassa harvoin koen huonommuutta, mutta tiedätkös aika ironista on se, että nuoruudessani seurustelin miehen kanssa, joka oli seksiaddikti. Siksi hyvin herkästi tartun aiheeseen, koska olen itse kokenut myös sen puolen missä minä olin haluton ja mies yli halukas. Ja se oli sairasta. Ehkäpä juuri siksi meninkin naimisiin toisen ääripään kanssa..

Ja muuten, mitä tuohon ajatukseen aikuisuuteni on ollutta ja mennyttä, toteaisin, että itse ajattelin niin vielä muutama vuosi sitten. Ajattelin ihan pokkana, että tässä tämä elämä nyt tuli elettyä, eikun ootellaan eläkepäiviä. Hyvä kun olin silloin vielä kolmeakymmentä:) Mutta nyt olen jotenkin havahtunut tästä horroksesta, ja tajunnut ettei tämä näin voi jatkua. Tunnen itseni ja tiedän, että kun aika on täysi lähden. Itseasiassa se, että olen täällä keskustelemassa on jo merkki siitä, että olen ymmärtänyt asian laidan..

Mutta sitten yksi ajatus; mitä on onni? Ihan todella, mitä elämässäsi tapahtui / tulisi tapahtua, jotta voisit sanoa olevasi onnellinen?

• miehenä
        ja vielä kerran hmm... kirjoitti:

Niin, siis. Itse olen kasvanut ajatukseen, että minun tulee pärjätä itse. Kuvittelin, että kun menen avioliittoon, olemme yhtä ja kunnioitamme tosiamme ja teemme toisemme onneliseksi!
        Mutta sitten tulin huomaaman, että eihän ne asiat niin menneetkää! Minulla on taipumus heittää asiat käsistä silloin kun huomaan ettei tästä tule mitään. Kypsytän ajatustani, ja jonakin kauniina päivänä vain lähden ilman selittelyjä.. Varsinaisesti en ole heikko ihmisenä, tiedän mitä olen ja mihin pystyn, mutta en vain osaa vaatia oikeuksia jotka kuuluvat kaikille parisuhteessa eläville: Siis kyllähän minä sanon, mutta ilmeisesti mieheni ei ota minua todesta...

Ja kun huomaan, ettei tästä tule mitään alan etsiä uutta tietä, jota rakennan itsekseni ilman pariani. Siis onhan se totta, ettei ihminen voi näin olla onnellinen. Mutta jotain pitää keksiä, siis harrastuksia yms. jotta se murheellisuus unohtuu..

Kirjoiti "Edustaako mielipiteeni sinulle ensisijaisesti pelkoa huonommuudesta tai heikompiosaisuudesta?" itseasiassa harvoin koen huonommuutta, mutta tiedätkös aika ironista on se, että nuoruudessani seurustelin miehen kanssa, joka oli seksiaddikti. Siksi hyvin herkästi tartun aiheeseen, koska olen itse kokenut myös sen puolen missä minä olin haluton ja mies yli halukas. Ja se oli sairasta. Ehkäpä juuri siksi meninkin naimisiin toisen ääripään kanssa..

Ja muuten, mitä tuohon ajatukseen aikuisuuteni on ollutta ja mennyttä, toteaisin, että itse ajattelin niin vielä muutama vuosi sitten. Ajattelin ihan pokkana, että tässä tämä elämä nyt tuli elettyä, eikun ootellaan eläkepäiviä. Hyvä kun olin silloin vielä kolmeakymmentä:) Mutta nyt olen jotenkin havahtunut tästä horroksesta, ja tajunnut ettei tämä näin voi jatkua. Tunnen itseni ja tiedän, että kun aika on täysi lähden. Itseasiassa se, että olen täällä keskustelemassa on jo merkki siitä, että olen ymmärtänyt asian laidan..

Mutta sitten yksi ajatus; mitä on onni? Ihan todella, mitä elämässäsi tapahtui / tulisi tapahtua, jotta voisit sanoa olevasi onnellinen?

Onni on minusta totuus.Totuutta ei siis ole parisuhde,jossa läheisyyttä ei ole.
        Tarkoitan siis totuudella oikeaa tietä.
        Onhan eräänlaista totuutta se tietenkin että parisuhde on "kuralla" nyt.
        Kuitenkin parisuhde asiassa se parisuhdetotuus on toimiva suhde,kumminkin puolin(oikea tie siis).
        Onnesta luin jonkun kirjoituksen jossain muussa yhteydessä jossa mainittiin mielestäni hyvin viisaasti,että se on onnellinen jolla on totuus.
        ( Taisi olla uskonnollinen kirjoitus).

Jos siis ajattelee että onni olisi = totuus ,niin tällöin kun tarkastellaan totuutta,niin se on itseisarvo.
        Sitä ei voi omistaa,myydä tai vaihtaa,mutta kuka sen löytää ja siinä pystyy elämään niin hän on onnellinen.Myös siihen pyrkivä voi päästä lähelle sitä.

Jos totuutta ei tavoitella,se menetetään.
        Sen jälkeen parisuhde on valheellinen ja kiduttava.
        Näin siis päätyy siihen totuuteen tässä tapauksessa että 2 ihmistä on YHDESSÄ etsimässä TOISTENSA onnea.Siinä kumpikaan ei voi etsiä omaa hyvää vaan kumpikin etsii toisen hyvää.
        Täten kaikki keskustelu asian tiimoilla on tervehdyttävää(pitäisi olla),ajatuksia herättäviä,tilanteen ajantasalla pitämistä ja onnellisuuden lähtökohdat.
        Kun kummatkin etsii toisensa hyvää,niin voi kysyä vaikka välillä tarkastaakseen tilannetta että
        " onko sulla hyvä olla, onko elämäsi onnellista".

Jos toiselle ei jostain syystä kelpaa parisuhteen totuus ,eli se että siinä eletään läheisessä suhteessa, sukupuolisesti toisia täydentävässä ja elämän helpommaksi tähtäävässä suhteessa,niin hänelle totuus on vieras käsite tämän asian kohdalla.
        Ei silloin ole kyse parisuhteesta ,sellaisesta kuten se luonnollisesti ymmärretään antavana asiana.

Jos elää rakkauden puutoksessa kuten minä nyt,niin asialle on tehtävä jotakin ettei se tuhoa itseä tai muita.Se on tehtävä heti.

Toisen "nokkiminen" tapana tai asian käsittelynä ei ole oikea vaan ehdottomasti väärä.
        Asiat pitää selvittää vain siten että toisella on mahdollisuus ymmärtää se todellinen tila.
        Ehkä asiassa auttaa sekin että vilauttaa "korttia" jossa mainitaan että ongelmat johtavat automaattisesti myös eroon, uuteen ihmissuhteeseen ja muutoksiin totutusta parisuhteesta.
        Kertoa että toisella on mahdollisuus osoittaa läheisyyttään vielä toistaiseksi,välittämistä,kunnioittamista ja kaikkea sitä mitä parisuhteen alussakin oli.
        Etenkin kannattaa puhua juuri siitä ongelman ytimestä, eli jos se on seksi niin sitten se.
        Toisen tulee siis tietää asioita toimiakseen.
        Usein luulemme että toinen tietäisi ajatuksemme,mutta se on harhaa.Kukaan ei tiedä ajatuksiasi ja tunteitasi jollet niitä päästä vapaaksi.

Anna siis palaa rohkeasti.
        Minä teen samoin.
        Nyt on kevät siivouksen aika ja pölyistä on päästävä(myös parisuhteessa).

• nainen
        miehenä kirjoitti:

Onni on minusta totuus.Totuutta ei siis ole parisuhde,jossa läheisyyttä ei ole.
        Tarkoitan siis totuudella oikeaa tietä.
        Onhan eräänlaista totuutta se tietenkin että parisuhde on "kuralla" nyt.
        Kuitenkin parisuhde asiassa se parisuhdetotuus on toimiva suhde,kumminkin puolin(oikea tie siis).
        Onnesta luin jonkun kirjoituksen jossain muussa yhteydessä jossa mainittiin mielestäni hyvin viisaasti,että se on onnellinen jolla on totuus.
        ( Taisi olla uskonnollinen kirjoitus).

Jos siis ajattelee että onni olisi = totuus ,niin tällöin kun tarkastellaan totuutta,niin se on itseisarvo.
        Sitä ei voi omistaa,myydä tai vaihtaa,mutta kuka sen löytää ja siinä pystyy elämään niin hän on onnellinen.Myös siihen pyrkivä voi päästä lähelle sitä.

Jos totuutta ei tavoitella,se menetetään.
        Sen jälkeen parisuhde on valheellinen ja kiduttava.
        Näin siis päätyy siihen totuuteen tässä tapauksessa että 2 ihmistä on YHDESSÄ etsimässä TOISTENSA onnea.Siinä kumpikaan ei voi etsiä omaa hyvää vaan kumpikin etsii toisen hyvää.
        Täten kaikki keskustelu asian tiimoilla on tervehdyttävää(pitäisi olla),ajatuksia herättäviä,tilanteen ajantasalla pitämistä ja onnellisuuden lähtökohdat.
        Kun kummatkin etsii toisensa hyvää,niin voi kysyä vaikka välillä tarkastaakseen tilannetta että
        " onko sulla hyvä olla, onko elämäsi onnellista".

Jos toiselle ei jostain syystä kelpaa parisuhteen totuus ,eli se että siinä eletään läheisessä suhteessa, sukupuolisesti toisia täydentävässä ja elämän helpommaksi tähtäävässä suhteessa,niin hänelle totuus on vieras käsite tämän asian kohdalla.
        Ei silloin ole kyse parisuhteesta ,sellaisesta kuten se luonnollisesti ymmärretään antavana asiana.

Jos elää rakkauden puutoksessa kuten minä nyt,niin asialle on tehtävä jotakin ettei se tuhoa itseä tai muita.Se on tehtävä heti.

Toisen "nokkiminen" tapana tai asian käsittelynä ei ole oikea vaan ehdottomasti väärä.
        Asiat pitää selvittää vain siten että toisella on mahdollisuus ymmärtää se todellinen tila.
        Ehkä asiassa auttaa sekin että vilauttaa "korttia" jossa mainitaan että ongelmat johtavat automaattisesti myös eroon, uuteen ihmissuhteeseen ja muutoksiin totutusta parisuhteesta.
        Kertoa että toisella on mahdollisuus osoittaa läheisyyttään vielä toistaiseksi,välittämistä,kunnioittamista ja kaikkea sitä mitä parisuhteen alussakin oli.
        Etenkin kannattaa puhua juuri siitä ongelman ytimestä, eli jos se on seksi niin sitten se.
        Toisen tulee siis tietää asioita toimiakseen.
        Usein luulemme että toinen tietäisi ajatuksemme,mutta se on harhaa.Kukaan ei tiedä ajatuksiasi ja tunteitasi jollet niitä päästä vapaaksi.

Anna siis palaa rohkeasti.
        Minä teen samoin.
        Nyt on kevät siivouksen aika ja pölyistä on päästävä(myös parisuhteessa).

Ehkä onnellinen ihminen on sellainen, joka ei mieti sitä onko onnellinen vai ei, joka ei vaadi toista ihmistä tekemään itseään onnelliseksi ja joka tajuaa, että välillä ehkä joutuu olemaan onnetonkin, tunteakseen onnea. Ehkä onni on täysillä eletty elämä niissä puitteissa mitkä itsekukin saa. En ole varma löytyykö onni etsimällä, ehkä se löytyy elämällä. Ehkä se on läsnä juuri nyt, ehkä vuoden päästä tajuan sen..
        Onnellinen voi olla niin vähästä ja vaatimattomasta, tänään tästä ja huomenna jostakin muusta.
        Totuus onkin sitten toinen juttu :)se on käsite, joka on mitä suurimmassa määrin suhteellinen. Meillä jokaisella on oma totuutemme. Siitä voi keskustella loputtomasti.. kuten onnestakin.

• miehenä
        nainen kirjoitti:

Ehkä onnellinen ihminen on sellainen, joka ei mieti sitä onko onnellinen vai ei, joka ei vaadi toista ihmistä tekemään itseään onnelliseksi ja joka tajuaa, että välillä ehkä joutuu olemaan onnetonkin, tunteakseen onnea. Ehkä onni on täysillä eletty elämä niissä puitteissa mitkä itsekukin saa. En ole varma löytyykö onni etsimällä, ehkä se löytyy elämällä. Ehkä se on läsnä juuri nyt, ehkä vuoden päästä tajuan sen..
        Onnellinen voi olla niin vähästä ja vaatimattomasta, tänään tästä ja huomenna jostakin muusta.
        Totuus onkin sitten toinen juttu :)se on käsite, joka on mitä suurimmassa määrin suhteellinen. Meillä jokaisella on oma totuutemme. Siitä voi keskustella loputtomasti.. kuten onnestakin.

Parisuhdetta totuudellisena asiana kai käsiteltäisiin tässä yhteydessä.
        Muutenkin totuus on suhteellista vain jos ei pysty ottamaan totuutta itse-estoisesti vastaan itselleen.
        Mielestäni totuus(oikea tie) on vain yhdenlainen.
        Se että kelpaako se itselle ,se onkin eriasia ja siitä rakentuu tämä suhteellisuusteoreettinen näkemys,mutta ei noudatakaan enään oikeaa totuutta.
        Kun kaikki ottaisivat oman totuuden käyttöönsä,niin olisiko enään muuta kuin valheellisten haaveiden viidakko?
        Sitä se muuten on nytkin itseasiassa useinmiten.

Parisuhteessa siis todellinen tie on se että siinä ei tarvitse kärsiä toisesta.Siinä eletään yhteen.Jos se ei ole totuus niin mikä mielestäsi on totuus parisuhteelle?
        Haluaisitko kertoa sen?
        Minua kiinnostavat kovasti "tajunnan laajennukset" .
        Minä nimittäin olen kovin totuuden nälkäinen.

• miehenä

Minä itse elän tällä hetkellä rakkauden puutteessa.Huvittavaa lukea ,kuten jo joku totesikin asian yleisyyden.
      Naisia olisi kiinnostuneita( jopa useita) mutta olen sinnitellyt japidätellyt itseäni.
      Tietenkin kaikenlaiset aids pelot yms. myös rauhoittaa.
      Voin kuitenkin vakuuttaa että kun sopiva tilanne tulee eteen ,näillä nykyisillä parisuhde asetelmillani,niin minä menen.
      Voi tietenkin olla että haen eron ja alan yksineläjäksi toistaiseksi.
      Uskon että kukaan pettämisen aloittanut ihminen ,ei enään mielellään palaa vanhaan kurjuuteen.
      En haluaisi olla petturi.
      Yritän vielä puhua siis ja senkin jälkeen puhua asioista.
      Tämä hetki,juuri nyt on kuitenkin paha.
      Toivottavasti en ihan vielä törmää siihen naiseen jonka kanssa haluan tutustua hellyyden ehdoilla.

• tytteli

tuliko syyllisyyden tunne? ei siinä mitään. Tässä tilanteessa ei ole muuta kuin unohda koko juttu, jos haluat jatkaa elämää siitä missä pisteessä se nyt on. Kyllä se voimo joskus haluaa? odota vain?

• koo

Multa ei heru sympatiaa pettäjiä kohtaan yhtään.Tämä pettäminen on joka paikassa niin paljon esillä että siitä tulee näköjään jotenkin alitajuisesti hyväksyttävä asia.Olen sitä mieltä että vanhat arvot kunniaan.Tiedän että minun on helppo sanoa koska meillä on hyvä parisuhde jossa seksiä on jokseenkin riittämiin.Meillä minä olen se joka kaipaa enemmän seksiä mutta toki se miehellekin on tärkeä asia.Itse pystyn elämään vähemmällä seksillä,koska laatu korvaa määrän.Ja enemmin minä elän vähemmällä seksillä kuin vähemmällä rakkaudella jossain toisessa suhteessa.Uskollisuus on vain niin tärkeää meille molemmille,(olemme molemmat onnellisesta,ehjästä kodista)koska jos toiseen ei voi luottaa 100%,ei elämässä ole mitään järkeä.Tulee"turvaton"olo.Sitten alkaa se sylistä toiseen laukkaaminen ja onton olon täyttäminen ja humalassa märistään ku ei kukaan välitä,on nähty.Muistakaa nyt hyvät ihmiset että seksi EI OLE rakkautta,se on rakkauden MAUSTE.Ainahan ne on omat kädet keksitty ja pornokauppa jos ei muuta.Ja kysyisin vielä että ihan yhtäkkiäkö nämä teidän kumppaninne ovat alkaneet kieltäytymään seksistä koska jos semmosen kanssa menee naimisiin ja tietää se vielä mennessään ettei vuosia/vuosikymmeniä kestä puutosta ni vois kyllä kattoa peiliin.

• sinulla on asiat hyvin

Siksipä, et olekkaan sopiva ihminen arvostelemaan muiden tekemisiä! Kirjoitit " Tiedän että minun on helppo sanoa koska meillä on hyvä parisuhde jossa seksiä on jokseenkin riittämiin." Niin sinun onkin helppo sanoa, sinuna vain pitäisin pääni kiinni. Miksikö? Koska sinulla ei näy olevan kokemusta koko asiasta! Siis siitä, ettei liitossa ole seksiä, kuukausiin jopa vuosiin!

Kirjoitit "Ja kysyisin vielä että ihan yhtäkkiäkö nämä teidän kumppaninne ovat alkaneet kieltäytymään seksistä koska jos semmosen kanssa menee naimisiin ja tietää se vielä mennessään ettei vuosia/vuosikymmeniä kestä puutosta ni vois kyllä kattoa peiliin." No jos olet useita vuosia naimisissa, niin todennäköisesti haluttomuus on syntynyt vuosien saatossa, ei se ole loppunut yhtäkkiä, vaan pikkuhiljaa kerrat ovat vähentyneet ja kohta huomataankin, ettei seksiä ole ollutkaan pitkiin aikoihin. Itse kun menin naimisiin, en tiennyt, että en saa seksiä kerran kuussa vaan maksimissaan kaksi kertaa vuodessa. Jos olisin sen tiennyt olisin saattanut asiaa miettiä uudemman kerran.

Kirjoituksesi kuvastaa erittäin epäkypsää ja tuomitsevaa asennetta. Huomaa todella, ettet ole joutunut miettimään elämän mustia puolia. No ole siitä onnellinen. Kaikille elämä ei ole yhtä aurinkoista kuin mitä sinulla. Mutta toisaalta, kukaan meistä ei säily elämässään ilman ongelmia, jopa sinäkin tulet kohtaamaan pettymyksiä, menetyksiä yms. elämään liittyviä asioita.

Sinulla on vielä aikaa korjata asennettasi ja valmistautua kohtaamaan elämän mukanatuomat ongelmat. Kun olet ihmisenä viisastunut, voit käsitellä helpommit tulevat vastoinkäymiset. Toivotan onnea matkallesi ;)

• liian_vähän

Meillä taas seksiä on kerran viikkoon, omassa mittakaavassani aivan liian vähän.Suhde on kuitenkin alle 2v vanha.Tilanne muuttui heti yhteenmuuttaessamme, sitä ennen rakastelimme lähes joka päivä, eikä seksi ollut ongelma. Sitä ennen me molemmat halusimme toisiamme.Nyt pitkään tilanne on ollut sellainen että vain minä haluan.Enkä kuitenkaan halua sitä armopanoa kerran viikossa, vaimo antaa että saa pidettyä minut tyytyväisenä.
        Halun pitäisi olla molemminpuolinen, molemmat haluavat.Ja molemmat voivat kieltäytyä.Itse en ole kertaakaan kieltäytynyt ja syy siihen on niin yksinkertainen että kerrat joita minulle on seksiä ehdoteltu ovat laskettavissa vasemman käden sormilla.
        Tiedän että puolisoni nauttii mutta silti tässä mennään hänen ehdoillaan, minä ehdotan ja hän joko suuttuu, nöyryyttää minua tai sitten puoliksi vastentahtoisesti suostuu seksiin.Tunnen itseni jotenkin säälittäväksi. Seksi ei ikinä ole ollut minulle ongelma, oli sitä vähän tai paljon ,mutta nyt se on. En pysty enää spontaanisti ehdottamaan kumppanilleni mitään, saan ehdottomat kieltäytymiset liian usein.En toisinsanoen saa edes yrittää tai mennä lähelle jos hänestä ei tunnu siltä.Pelkkä halaaminenkin koetaan ahdistelevana.
        Onneksi emme kuitenkaan ole naimisissa eikä lapsia ole.Tuntuu siltä että koko parisuhde on kariutumassa siihen että seksittömyys on kasannut ison seinän välillemme.Sen seinän haluaisin purkaa ja yritän mutten saa toiselta siihen vastakaikua.

• kuuseen

"Muistakaa nyt hyvät ihmiset että seksi EI OLE rakkautta,se on rakkauden MAUSTE.Ainahan ne on omat kädet keksitty ja pornokauppa jos ei muuta."
        Vinkuu ihminen, jolla on kaikki hyvin. Runkkaa sinä muutama kuukausi itseksesi (vaikka puolisokin on) ja tule sitten sanomaan samaa. H..vetin mul..ro!

• noin sanoo haluton
        kuuseen kirjoitti:

"Muistakaa nyt hyvät ihmiset että seksi EI OLE rakkautta,se on rakkauden MAUSTE.Ainahan ne on omat kädet keksitty ja pornokauppa jos ei muuta."
        Vinkuu ihminen, jolla on kaikki hyvin. Runkkaa sinä muutama kuukausi itseksesi (vaikka puolisokin on) ja tule sitten sanomaan samaa. H..vetin mul..ro!

noin sanoo ihminen jolle seksi ei merkitse paljoakaan. Aina pitää muistaa että seksiä harrastetaan yhdessä.Siihen siis tarvitaan kaksi.
        Ja molempien pitäisi nauttia. Se runkkaaminen kuuluu kyllä mun mielestä poikamies-elämään ja kankkus-aamuun.
        Runkata voi yksinkin mutta rakastelemiseen tarvitaan kaksi.Siitä parisuhteessa on kysymys.
        Se on asia mihin tarvitaan puolisoa ja siksi sitä pitää olla kotona ettei tarvitse lähteä hakemaan sitä muualta.

Runkkaamisessa kun ei ole mitään samaa hyvän seksin kanssa.
        Tai jos olet sitä mieltä, niin ehket ikinä ole saanut sitä loistavaa seksiä tai löytänyt sitä oikeaa partneria?

• paikkaan?
        noin sanoo haluton kirjoitti:

noin sanoo ihminen jolle seksi ei merkitse paljoakaan. Aina pitää muistaa että seksiä harrastetaan yhdessä.Siihen siis tarvitaan kaksi.
        Ja molempien pitäisi nauttia. Se runkkaaminen kuuluu kyllä mun mielestä poikamies-elämään ja kankkus-aamuun.
        Runkata voi yksinkin mutta rakastelemiseen tarvitaan kaksi.Siitä parisuhteessa on kysymys.
        Se on asia mihin tarvitaan puolisoa ja siksi sitä pitää olla kotona ettei tarvitse lähteä hakemaan sitä muualta.

Runkkaamisessa kun ei ole mitään samaa hyvän seksin kanssa.
        Tai jos olet sitä mieltä, niin ehket ikinä ole saanut sitä loistavaa seksiä tai löytänyt sitä oikeaa partneria?

Tuliko viesti jatkeeksi väärään paikkaan, vai onko lukutaito hukassa? Kirjoittelin edelliselle pää kuumana tuosta iankaikkisesta "mene kädelle"-kommentista. Eli itselläni on tilanne, jossa sitä kättä on tarjolla liiankin kanssa.

• koo
        sinulla on asiat hyvin kirjoitti:

Siksipä, et olekkaan sopiva ihminen arvostelemaan muiden tekemisiä! Kirjoitit " Tiedän että minun on helppo sanoa koska meillä on hyvä parisuhde jossa seksiä on jokseenkin riittämiin." Niin sinun onkin helppo sanoa, sinuna vain pitäisin pääni kiinni. Miksikö? Koska sinulla ei näy olevan kokemusta koko asiasta! Siis siitä, ettei liitossa ole seksiä, kuukausiin jopa vuosiin!

Kirjoitit "Ja kysyisin vielä että ihan yhtäkkiäkö nämä teidän kumppaninne ovat alkaneet kieltäytymään seksistä koska jos semmosen kanssa menee naimisiin ja tietää se vielä mennessään ettei vuosia/vuosikymmeniä kestä puutosta ni vois kyllä kattoa peiliin." No jos olet useita vuosia naimisissa, niin todennäköisesti haluttomuus on syntynyt vuosien saatossa, ei se ole loppunut yhtäkkiä, vaan pikkuhiljaa kerrat ovat vähentyneet ja kohta huomataankin, ettei seksiä ole ollutkaan pitkiin aikoihin. Itse kun menin naimisiin, en tiennyt, että en saa seksiä kerran kuussa vaan maksimissaan kaksi kertaa vuodessa. Jos olisin sen tiennyt olisin saattanut asiaa miettiä uudemman kerran.

Kirjoituksesi kuvastaa erittäin epäkypsää ja tuomitsevaa asennetta. Huomaa todella, ettet ole joutunut miettimään elämän mustia puolia. No ole siitä onnellinen. Kaikille elämä ei ole yhtä aurinkoista kuin mitä sinulla. Mutta toisaalta, kukaan meistä ei säily elämässään ilman ongelmia, jopa sinäkin tulet kohtaamaan pettymyksiä, menetyksiä yms. elämään liittyviä asioita.

Sinulla on vielä aikaa korjata asennettasi ja valmistautua kohtaamaan elämän mukanatuomat ongelmat. Kun olet ihmisenä viisastunut, voit käsitellä helpommit tulevat vastoinkäymiset. Toivotan onnea matkallesi ;)

TÄMÄ ON MYÖS MUILLE PETTÄMISEN HYVÄKSYVILLE!Aiemmin puhuin seksin ongelmattomuudesta niin ei se tarkoita etteikö parisuhteessa voi olla muita ongelmia,vaan se riippuu ihan että missä mittasuhteessa alkaa asioita ajattelemaan.Ja mistä sinä sen tiedät olenko kokenut elämässäni mustia päiviä?Kaikilla on oma menneisyys,on minullakin ollut tuskia,isoja sellaisia.Olin järkyttynyt lähinnä siitä että joku asia tekee pettämisestä oikeutetumman,koska jos ei suhteessa ole seksiä eikä asialle ole mitään todellakaan tehtävissä nii minusta ainoa ratkaisu on ERO.Silloin laukatkoon kukin kuin itse tykkää.Eli pettäminen EI OLE sallittua vaikka mikä olisi,MINUN MIELESTÄNI.Ihan kuin joku kostaminen"pihtaajalle"auttaisi asiaa ja parantaisi omaa oloa?Eli kun se seksi on teille kerta tärkeää niin erotkaa ja etsikää toinen kumppani jonka kanssa se onnistuu siis kun kerta se asia on ylitse muiden.

• sinuakin!!
        koo kirjoitti:

TÄMÄ ON MYÖS MUILLE PETTÄMISEN HYVÄKSYVILLE!Aiemmin puhuin seksin ongelmattomuudesta niin ei se tarkoita etteikö parisuhteessa voi olla muita ongelmia,vaan se riippuu ihan että missä mittasuhteessa alkaa asioita ajattelemaan.Ja mistä sinä sen tiedät olenko kokenut elämässäni mustia päiviä?Kaikilla on oma menneisyys,on minullakin ollut tuskia,isoja sellaisia.Olin järkyttynyt lähinnä siitä että joku asia tekee pettämisestä oikeutetumman,koska jos ei suhteessa ole seksiä eikä asialle ole mitään todellakaan tehtävissä nii minusta ainoa ratkaisu on ERO.Silloin laukatkoon kukin kuin itse tykkää.Eli pettäminen EI OLE sallittua vaikka mikä olisi,MINUN MIELESTÄNI.Ihan kuin joku kostaminen"pihtaajalle"auttaisi asiaa ja parantaisi omaa oloa?Eli kun se seksi on teille kerta tärkeää niin erotkaa ja etsikää toinen kumppani jonka kanssa se onnistuu siis kun kerta se asia on ylitse muiden.

"Eli kun se seksi on teille kerta tärkeää niin erotkaa ja etsikää toinen kumppani jonka kanssa se onnistuu siis kun kerta se asia on ylitse muiden."

Jos seksi olisi ylitse muiden, varmasti me kaikki täällä palstalle kirjoittelijat olisimmekin jo eronneet, emmekä siis täällä kertoilisi asioitamme sinun laisille ihmisille, joille seksi ei ole niin tärkeää! Kysyppäs itseltäsi milloinkas viimeksi olet saanut, jos siitä on yli vuosi, niin tervetuloa vain mukaan keskusteluun.
        Siis, mikäli sinulla on elämässä haluttomuus ongelma, joko sinulla tai miehelläsi.

Mielelläni luen sinun kokemuksia ja ajatuksia haluttomuudesta. Sinulla niin kuin minullakaan ei ole tuomio-oikeutta. Joten jokainen tehköön tavallaan.

Ja mitä tulee avioeroon, on taaas niin helppo selittää, että ota ero! Pitää myös ajatella perhettä, johon kuuluu lapset yms. Ei elämä ole niin yksiselitteistä, kun kuvitellaan. No, jahka olet elänyt niin, sittenpähän tiedät mitä elämä todellisuudessa on!

• surkeus

Miten me miehet voidaankaan olla surkeita, huonolla itsetunnolla varustettuja ikuisia lapsia.

Vaikka ko kirjoitus ei välttämättä ollu provo, valitettavasti hyvin yleinen misten ajatusmalli on "kun se oli kiinnostunut MINUSTA!".

Onneksi löytyy ainakin nuorisosta potentiaalia, hyvällä itsetunnolla varustettuja nuoria miehiä, jotka eivät jokaiseen "kutsuun" lankea.

Mutta niinhän se sanotaan, että siinä vaiheessa kun mies luulee iskevänsä naisen, nainen on tehnyt valintansa jo aikoja sitten.

Hävettää olla mies ja lukea tällaisia juttuja.

• miehenä

Kyllä on hyvä että on erilaisia mielipiteitä.Niin kuuluukin olla.
        Mies ja etenkin tosimies haluaa pitää rakkaastaan huolta,rakastaa tätä sillä tälle naiselle on lahjoittanut oman elämänsä rakkaudessa.
        Se ei ole lapsellista vaan aikuisellista.

Itsetunto on hyvin kohdallaan jos uskaltaa puhua ongelmistaan ja siihen oleellisesti kuuluu ensin näiden ongelmien hahmottaminen.
        Minusta siis täällä kirjoittelee hyvinkin fiksuja miehiä ja naisiakin.

Tietenkin on ihanteellista ja kannustettavaa pettämätön tie.

Petos kuitenkin tapahtuu moniuloitteisesti parisuhteissa.
        Muodot näin nopeasti ovat :
        1. Toinen pettää sen rakkauden jota yhteenmennessä vannottiin ja joka oli yksi ainoita syitä yhteenmenoon.
        2.Rakkauden puutteessa elävä ihminen, kiduttavassa asemassa ottaa ohjakset omiin käsiin ja hankkii ulkopuolisen rakastajan.

Yksinkertaisesti siis ongelma alkoi siitä että rakkaussuhteessa jokin viilensi tai väsytti yhteenkuulumisen tärkeän osan.
        Sitten asioista ei puhuta selkeästi/ ymmärrettävästi jolloin ongelma jatkuu.
        Lopulta tilanne alkaa purkautumaan, parisuhteelle ja etenkin avioliitoille, täysin kielteiseen suuntaan.Tulos on tuhoava.

Olen joskus miettinyt tuota mainintaasi " ... nainen on tehnyt valintansa jo aikoja sitten"

Jos näin on niin se on luonnollinen kulku asiassa.Se on hyvä monin tavoin ja turvallinenkin erilaisia tautitilastoja ajatellen.

Tietoisesti nainen ei ollenkaan ole tehnyt päätöksiään,mutta alitajuisesti joko hyväksynyt tai hyljännyt vaihtoehdon.
        En väheksyisi miestäkään tässä sillä valtaosa miehistä on hyvinkin älykkäitä ja toimivat herrasmiesmäisesti.
        Vaikka nainen olisi päättänyt mitä niin mies voi kävellä pois paikalta ,hyläten tarjouksen.Syyt ovat hänen omat viestimensä, jotka arvioivat kohteen omilta lähtökohdiltaan.
        Itselleni on jopa käynyt niin että kaunis nainen halusi minut ,mutta mietin että kun en tunne tätä,niin en halua puuttua hänen elämänsä kulkuun vaan arvostan häntä kauniina naisena.Ihailin vain hänen kasvojaan, vartaloaan, kulkuaan ,eleitä ja ilmeitä.
        Lopulta toivotin hyvää jatkoa jolloin sain pusun poskelleni.
        Lähdin pois.

• Mietiskelijä

Mietin kirjoitustasi ja mieleeni tuli kysymys: Jos haluttomuuden taustalla ei ole mitään lääketieteellistä syytä, voisiko se olla toinen suhde?

• ...

Itse sain pettämisen jälkeen aivan järjettömän morkkiksen. Se oli suurempaa kuin elämä, ensin. Ja asia painaa minua vieläkin, päätin suhteemme siihen. Mutta syrjähyppy oli hakeutuminen kohti eroa.
      Seksi on eläimellinen tarve, fyysinen tarve, joka tulee tyydyttää, tai menettää järkensä. Seksuaaliselle ihmiselle puute on kova paikka. Ehkä sinun toimesi on yksi menetelmä, mutta suosittelisin parisuhdeterapiaa. Pakkohan teille on löytyä uusi sävel. Ehkä nainen vaatii kiristystä ja paikkailua, tai fyysinen kosketuksenne vain uuden ulottuvuuden.
      Miehelle saattaa helposti riittää pelkkä pano, mutta naiselle, joka muutoinkin saa todella harvoin orgasmin miehen hallinnassa, seksistä saattaa muodostua todellista pakkopullaa.
      Puhukaa asiasta. Pakkohan tuohon on jokin ratkaisu löytyä, jos suhde on muuten kunnossa.

• miehenä

Kyllä tuossa on rehellistä asiaa minusta.
        Naisen pitää myös saada suhteeltaan.Se on aivan totta.
        Asioista pitää kuitenkin puhua ja ajattelenkin että avatkaa hyvät naiset suutanne tässä asiassa.
        Kyllä me miehet nautimme siitä että naisemme voivat hyvin.
        Kukaan mies ei tykkää äksyilevästä naisesta.

• en itse ymmärrä

meillä seksi on hellää-rajua-vaihtelevaa.
        Ja puoliso saa orgasmin aina(oikean, ei feikkiorkkua).
        Silti seksi on asia mikä ei häntä ikinä kiinnosta. Meidän seksielämää pyöritän minä, jos en ehdota, niin seksiä ei ikuna olekaan.
        Mä nautin siitä että avopuoliso nauttii, saan siitä ihan järjettömiä kicksejä. Säälipano ei kelpaa, mielummin sitten vedän käteeni

• öhömm

kuinka moni teistä "antaa" puolisolleen vaikka ei tee mieli?
      Siis jos seksi on hyvää, muttei juuri sillä hetkellä tee mieli?

entä kuinka usein on "normaalisti"?

• pamale

Miksi et saa kotoa seksiä?Täytyyhän siihen olla syy! Kysy vaimoltasi mikä on vialla? Eikö susta ole siihen,pitäisi pystyä tähänkin jos pystyt pettämäänkin.Kyllä sieltä syy löytyy!!!!

• se vastaus

Hän on sanonut ettei ole halukas luonnostaan.
        Halukas oli kyll tavatessamme mutta se hiipui ajan myötä(lyhyen ajan siis).

Minkäs teet kun toista ei haluta. Tarpeeksi montakertaa kun ehdottaa ja saa kylmän kieltäytymisen niin se vaikuttaa kyllä miehenkin haluihin. En siis enää yritä kovinkaan usein.
        Odotan että hän(lupauksensa mukaan) yrittää välillä ehdottaa seksiä itsekin. Jos ei yritä, niin se onn ero.En ikuisuutta odota.Ja vaikka rakkautta on niin se ei pelkällään riitä. Tarvitaan fyysistä onnea. Sitä en tästä suhteesta saa tarpeeksi usein. Meillä on 1 elämä enkä ala elämään sitä puutteessa.

• kaikki edes
        se vastaus kirjoitti:

Hän on sanonut ettei ole halukas luonnostaan.
        Halukas oli kyll tavatessamme mutta se hiipui ajan myötä(lyhyen ajan siis).

Minkäs teet kun toista ei haluta. Tarpeeksi montakertaa kun ehdottaa ja saa kylmän kieltäytymisen niin se vaikuttaa kyllä miehenkin haluihin. En siis enää yritä kovinkaan usein.
        Odotan että hän(lupauksensa mukaan) yrittää välillä ehdottaa seksiä itsekin. Jos ei yritä, niin se onn ero.En ikuisuutta odota.Ja vaikka rakkautta on niin se ei pelkällään riitä. Tarvitaan fyysistä onnea. Sitä en tästä suhteesta saa tarpeeksi usein. Meillä on 1 elämä enkä ala elämään sitä puutteessa.

tiedä, mitä täällä kirjoittelevat!!

On aika vaikeaa saada ihminen haluamaan seksiä, jos häntä ei se kiinnosta oman puolison kanssa eikä edes jonkun muun kanssa! Todella naurattaa noi viestit katso peiliin, sinussa on vikaa jutut!

Meillä mieheni ei halua seksiä, ei minun eikä muidenkaan kanssa. Tiedän, että miehelläni olisi muitakin ottajia kuin minä. Mutta kun miestäni ei nyt vain kiinnosta seksi, niin ei kiinnosta!

On muuten aika vaikea katsoa peiliin, kun monet muut miehet osoittaa kiinnostusta minuun, mutta ei mieheni.

Ja on aika vaikea katsoa peiliin, kun monet naiset olisivat kiinnostunut miehestäni, mutta kun mieheni ei ole kiinnostunut heistä, vaikka olen hänelle sanonut, että senkus menet vieraisiin, jos ei kotona kiinnosta. Näin minäkin saisin vapauden mennä.. MUTTA EI NIIN EI!!

• äly hoi
        kaikki edes kirjoitti:

tiedä, mitä täällä kirjoittelevat!!

On aika vaikeaa saada ihminen haluamaan seksiä, jos häntä ei se kiinnosta oman puolison kanssa eikä edes jonkun muun kanssa! Todella naurattaa noi viestit katso peiliin, sinussa on vikaa jutut!

Meillä mieheni ei halua seksiä, ei minun eikä muidenkaan kanssa. Tiedän, että miehelläni olisi muitakin ottajia kuin minä. Mutta kun miestäni ei nyt vain kiinnosta seksi, niin ei kiinnosta!

On muuten aika vaikea katsoa peiliin, kun monet muut miehet osoittaa kiinnostusta minuun, mutta ei mieheni.

Ja on aika vaikea katsoa peiliin, kun monet naiset olisivat kiinnostunut miehestäni, mutta kun mieheni ei ole kiinnostunut heistä, vaikka olen hänelle sanonut, että senkus menet vieraisiin, jos ei kotona kiinnosta. Näin minäkin saisin vapauden mennä.. MUTTA EI NIIN EI!!

On sullaki onkelma!"Senkus menet vieraisiin" ja "näin minäkin saisin vapauden mennä" Kysympä vaan että Miksi hitossa et eroa?Miehesi on todennäköisesti homppeli,ei vaan myönnä sitä..

• itselles!
        äly hoi kirjoitti:

On sullaki onkelma!"Senkus menet vieraisiin" ja "näin minäkin saisin vapauden mennä" Kysympä vaan että Miksi hitossa et eroa?Miehesi on todennäköisesti homppeli,ei vaan myönnä sitä..

Tuolla ajatusmallilla siis kaikki naiset jotka eivät ole kiinnostuneita seksistä miespuolisen kumppanin kanssa ovat siis LESBOJA!!!

Hienoa, kiitos kun kerroit!!

• miehenä

Pari jotka ovat menneet yhteen joskus ,niin tämä läheisyys on se yhdistävä tekijä.
      Se syventää suhdetta kun nämä kaksi ihmistä ovat läheisessä suhteessa.
      Se on mielestäni jonkinlainen luojan rakentama systeemi ihmiselle.
      Näin siis asiaa pitäisi tuoda esillekin sellaisissa parisuhteissa joissa toinen ei ole kovin innokas.
      Se on vahvuus ja tärkeä ominaisuus yhtenä parisuhteen osana.
      Jos se puuttuu niin se on sama kun yritettäisiin liimata kahta lautaa yhteen ilman liimaa.
      Ei ole mitään edellytyksiä pysyä yhdessä siis.

Itse otin asian puheeksi ja nyt vaikuttaa että sillä todellakin oli tärkeä merkitys.
      Keskustelimme asiasta varmaan 2-3 tuntia.
      Kerroin että jos asiat ei muutu niin voi alkaa etsimään uutta seuraa itselleen, sillä minäkin aion tehdä niin.Kerroin että minulle on ehdottoman tärkeää olla rehellinen tässä etten satuttaisi pariani.
      ( en koe kovin ehdotonta ,mutta asia oli ilmoitettava niin).

Tämän keskustelun tuloksena naiseni hiukan kyynelehti ja sanoi ettei missään tapauksessa halua erota.Myös sen että asiat muutetaan siten että kummallakin olisi hyvä olla, edes kohtalaisen hyvä.
      Saapa nähdä kuinka jatkossa.
      Ajattelin kertoa tämän teille ,sillä ainakin nyt tuntuu että puhuminen todellakin kannattaa.
      Ajattelin aloittaessani että minulle on aivan yhdentekevää että mitä hän ajattelee, kunhan saan sanottua asiani mahdollisimman neutraalisti.Se olikin vaikeaa koska asia todellakin nostattaa tunteita pintaan.
      No hillitsin itseni ja puhuin rauhallisesti asiasta (kuin kone :) ).
      Kokeilkaa puhumista ja asioiden syy-seuraus hahmottelua.
      Kyllä uskon että se koskettaa jokaista hiukankin järkeä omaavaa ihmistä.
      Meillä mahd. oli vikana vain se että kumpikaan ei tiennyt sitä että mitä toinen ajattelee.
      Kaikkea muuta kyllä puhumme ,muttemme asiaa.
      Se oli jotenkin kynnys puhua itselle tärkeästä asiasta.Siitä mikä kaikkein eniten satuttaa sisintä.
      Rohkeutta!
      Tulkaa kertomaan reaktioista,vapaalla aikataululla ja tietenkin vain ,jos haluatte.

• mission impossibile

voi kunpa kaikki asiat saisi puhumalla selvitettyä. jopa älykkäät ihmiset, eivät halua puhua, vaikenevat ja olettavat, että asia katoaa. mutta se vain muhii ja muhii, kunnes jälleen tulee esiin. minä en saa ongelmia ratkottua yksinäni, mieheni ei puhu, vaikenee. olen yrittänyt kirjallisestikin, mutta sekään ei ota tulta alleen. when there is no will, there is no way. mutta erotakaan ei halua. mitä ihmettä pitäisi tehdä? sielu on kuin rusina ja sydän itkee.

• näkisi kirjoituksesi
        mission impossibile kirjoitti:

voi kunpa kaikki asiat saisi puhumalla selvitettyä. jopa älykkäät ihmiset, eivät halua puhua, vaikenevat ja olettavat, että asia katoaa. mutta se vain muhii ja muhii, kunnes jälleen tulee esiin. minä en saa ongelmia ratkottua yksinäni, mieheni ei puhu, vaikenee. olen yrittänyt kirjallisestikin, mutta sekään ei ota tulta alleen. when there is no will, there is no way. mutta erotakaan ei halua. mitä ihmettä pitäisi tehdä? sielu on kuin rusina ja sydän itkee.

Uskoisin että se jo yksin auttaisi.
        Puhuminen on vaikeaa koska ei ole vastauksia.
        Ainakin siksi siis.
        Keskustelun trkoitus on etsiä vastauksia koska siinähän kummatkin ovat hakoteillä kun eivät löydä toisiaan.
        Ehkä se vaatii uudenlaista asennoitumista asiaan koska tuntuu että näissä asioissa ei ole mestaria olemassakaan.
        Ongelmia on lähes kaikilla.
        Eipä näihin asioihin taida olla koulua tai edes esikoulua ( heh).
        Niin, siis harjoittelemaan vaan puhetta ,kahden keskustelua ja ongelmien käsittelyä.
        Ei asiat selviä yleensä yhdellä kerralla mutta niistä saa mietittävää ja sitten voi jatkaa myöhemminkin.
        Pääasiallinen paino minusta on siinä että halutaanko jatkaa vaiko ei.
        Jos halutaan niin sitten asioita on käsiteltävä,niistä keskusteltava ja etsittävä yhdessä yhteinen tie.
        Ei kärsiä saisi parisuhteessa rakkaudettomuudesta.Ei todellakaan!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe