Homofobia-nimittely ei edistä keskustelua

Anonyymi

Ihmisiä, jotka esim. uskonnollisista syistä suhtautuvat samansukupuolisiin seksisuhteisiin kielteisesti, nimitetään nykyään itsestäänselvästi homofoobikoiksi. Fobia on kuitenkin vakava mielenterveyden häiriö, elämää haittaava oire., jolla on sairausluokitus F40.

Minusta tällainen nimittely ei edistä yhteiskunnassa suvaitsevaisuutta. Onhan uskovaisilla oikeus ajatella mitä haluavat ja kommunikoida ajatuksistaan, ilman että tulevat leimatuiksi sairaiksi.

Vai onko kyseessä eräänlainen kosto: ennen valtakultuuri piti homoutta sairautena, nyt aletaan pitää homokielteisyyttä sairautena.

4

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tosi usein jos lgbtq kuuluva henkilö käyttää sanaa homofobia jotain toista henkilöä kohtaan, se meinaa silloin, että aika isot fanaattiset tai muuten sairaat rajat ylitetty heitä kohtaan. Enemmän tätä homofobia nimittelyä ilmenee keskusteluissa, joissa uskonnollinen yms. räyhää jollekin, että sinä suvakki yms. niin nämä jotka puolustavat lgbtq oikeuksia helpommin lipsauttavat homofobia sanan ulos.

Lgbtq henkilöillä on usein kokemuksia siitä kuinka heitä diagnosoidaan sairaiksi muiden toimesta, joten he eivät halua tehdä samoin toisille.
      Mutta kaikki riippuu aina tietenkin henkilöstä ja kulttuurista. Vielä kumminkin useimmat Suomessa ovat kokeneet tuon sairaaksi haukkumisen ja tietävät, että se ei tunnu yhtään hyvältä.

Silloin heiltä saattaa tulla se homofobia suusta, jos ensin heille tulee joku mesoamaan ja diagnosoimaan heitä sairaaksi - sitten on turha valittaa kun itse ensin heitteli niitä mielenhäiriö diagnooseja. Mikä on yleisin aloitus minkä takia joku on heitä vastaan.. Minusta on ihan reilu antaa samalla mitalla takaisin.

• Anonyymi

Muistaakseni Suomi-Ruotsi jääkiekko-ottelun aikana Teemu Selänne sanoi ettei uskalla mennä kentälle. Oliko hän siis homofobinen?

• Jokainen ajatelkoon mitä ajattelee. Itse olen sitä mieltä, että kaikenlaiset kukat saavat kukkia. Ei ole minun tehtäväni sanoa toiselle mitä hänen pitää ajatella ja mitä ei. Jos jonkun arvoihin ei kuulu kuin pääsääntöisesti itsensä kaltaiset ihmiset, niin sitten kuuluu. Jokainen elää elämäänsä ja niin kauan kuin siitä ei ole haittaa kenellekään tai yhteiskunnalle tai ei ainakaan liikaa, niin minusta jokainen saa ajatella ja tehdä miten haluaa. En jaksa enää kauheasti puuttua toisten ajatteluun, en ainakaan joka päivä. Muut tehkään niin kuin tekevät, minä kuljen omaa tietäni ja teen niin kuin itse teen.

• Anonyymi

Miksi pitää tyrkyttäytyä muiden elämiin, jos he eivät halua. Itseäni ei kiinnosta tippaakaan homojen tai lesbojen tai mussujen elämä. Ja minun puolestani eläkööt omassa rauhassaan. Tulen täysin mainiosti toimeen ilman lbgt-porukkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      74
      7617
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      128
      3037
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      153
      1884
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      69
      1709
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      126
      1540
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      172
      1482
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1202
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      879
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      48
      822
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      784
    Aihe