Uusi osaproteesi

Anonyymi

Sain tänään osaproteesin alaleukaan. Tuntui hyvältä, mutta jätin pois päiväksi kun menin töihin. Laitoin kotona paikoilleen ja ihan hyvältä tuntui syödä. Pidin koko illan ja nyt iltapalalla kävi tosi kipeää. En tiedä minne, ehkä niihin hampaisiin, missä pinteet. Otin pois syömisen ajaksi ja yritin laittaa takaisin, mutta tukihampaisiin sattui niin paljon, ettei voinut. Onko tämä vain uutuudesta johtuvaa, että tukihampaat väsyy ja menee ajan kanssa ohi? Ennen ei siis ole ollut osaproteesia, että suulla varmaan menee aikas tottua tähän? Limakalvot ei arista tai mitään, mielestäni kipu on tukihampaissa.

4

65

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Osaproteesin ei pitäisi olla kivulias alussakaan. Jos on, sitä pitää säätää. Onko varattuna tarkastusaika? Jos ei ole, varaa heti!

Itse sain osaproteesit alas ja ylös noin kaksi vuotta sitten. Ei ollut kipua, mutta alaproteesi oli hieman löysä, joten ensimmäisessä tarkastuksessa se säädettiin tiukemmaksi. Nyt pysyy hyvin paikoillaan, mutta ei aiheuta kipua eikä tunnu suussa erikoiselta. Yöllä en pidä proteeseja, suu saa levätä. Yöllä proteesit ovat pienessä muovirasiassa, jossa on hiukan kosteutta.

• Anonyymi

Kävin hammasteknikolla, ja järkytyin . alaleuan osaproteesi, hinta 1000 e.kela eikä kukaan muukaan instrassi ei anna tukea. kosmeettinen haitta, vaikka ei pysty kunnolla syömään. JOS ET OLE SYNTYNYT RIKKAAKSI TÄSSÄ MAASSA, OLET ULKONA. Ollapa kansanedustaja tai joku muu etuoikeutettu. hammashoito ei näköjään ole tarkoitettu koko kansalle.

• Anonyymi

Tuohan on vielä kohtuuhintainen. Minulle teknikko ilmoitti alaleuan osaproteesille hinnaksi muutama vuosi sitten 1500 € (varmaan noussut sen jälkeen).

• Anonyymi

Kannattaisi pestä niitä hampaita joskus niin ei tarvi kalliitta proteeseja ostella =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3357
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2097
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe