Alkoholismi ei ole sairaus

Anonyymi

Joka väittää että alkoholismi on sairaus on kyllä pönttö mikä pönttö.

Jos kuvitteellisesti maailmasta loppuisi alkoholi (ja kaikki huumaavat aineet) niin kuolisivatko alkoholistit tai menisivät huonompaan kuntoon? Näinhän vakavassa sairaudessa käy hoitamattomana. No ei niin kävisi vaan kaikki alkoholistit alkaisivat voida paremmin. Toki osa ahdistuksissaan menisi järveen, mutta suurin osa eläisi parempaa elämää. Ei alkoholismi ole sairaus vaan mielenheikkoutta. Aivan samalla tavalla on mielenheikkoutta jos ei "jaksa" tehdä viimeistä toistoa vaikka lihaksessa olisi vielä fysiologisesti kapasiteettiä. Toki viimeisten toistojen tekeminen ei ole elämässä pärjäämisen kannalta tarpeellista vaan perus kuntoilu on parasta liikuntaa arjen jaksamiseen ja hyvän elämänlaadun ylläpitoon.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minun naapuri oli kehonrakentaja ja teki niitä viimeisiä toistoja keväällä. Nyt alkoholismi on saanut hänestä niskalenkin ja mies ottaa jatkuvasti päihteitä. En tiedä, paljonko mies parhaimmillaan nosti penkistä, mutta arvioisin, että 150 kg. Nyt tällä hetkellä ei saisi kovin paljoa enää nostettua, hän myi puntit pois juhannuksena, jotta saisi lisää viinaa ostetuksi.

    • Anonyymi

      Sairaus on jotain mitä jollakin on, ei mitä joku tekee. Liiallinen alkoholin käyttö on sairasta kielikuvallisessa mielessä. Mikään elämäntapa, teko tai ajatus ei ole eikä voi olla sairaus.

      Ja sitten takaisin painamaan duunia niska limassa jotta saadaan maksettua veroissa kaikenmoisten hömppäsairauksien hoito ja lääkäreille uudet Mersut.

    • Anonyymi

      ok.olen aika lailla samoilla linjalla sanomasi kanssa.en tiedä missä aika järjestyksessä nämä jutut menee,itse kirjoitin 16.9 ihan jutun jossa näin m. jantusen pastoroimisesta alkoholin käytön suhteen.mutta siitä olen melko varma että ketään ei pidä tuomita ja lähteä neuvomaan että sairaus se vain on joka sinua vie juomaan.EI OLE .sen juomisen takana on aina joku muu juttu, ja siihen juomiseen on syy......

    • Anonyymi

      Sorruin itse alkoholismiin, kun lopetin voimailun. Tätä ennen olin treenannut pitkään, aloitin 17vuotiaana ja olin vuosia natuna, kunnes aloin etsimään roinaa, Tilailin netistä jonkin verran, kunnes ne jäi tulliin. Selitykset meni siellä vielä läpi ekalla kerralla, tokasta eivät enää uskoisi joten päätin ostella Suomen sisältä. Eipä ollut suhteita kun tuppukylässä asustin, niin netin kautta nekin sain hankittua ja suurin osa oli toimivaa. aina on ollut iso maha , mutta 200kilon penkki onnistui todella lyhyellä treenillä. Ilman winstrolia, dbolleja, decaa,sustaa.... ties mitö kaikkea vedinkään, olisi treeni ollut ihan toisenlaista eli siihen jäi koukkuun. Kaikki tietää miltä tntuu olla iso, vahva ja kunto senkun paranee. Hirvittävä akne oli selässä, mutta sain sen hoidettua.
      Nyt ikää 44, asustan omassa talossa vaimon kanssa, ryyppään kaiket illat känniin, se sopii minulle. Pelaan konsoleilla, katselen maksukanavia ja juon viinaa/kiljua.
      Vaihtaisin tämän "harrastuksen" takaisin entisiin päiviin , mutta minulla ei ole suhteita jotta voisin treenata haluamallani kehittävällä tavalla. Netistä tuskin kandee tilata kun tulli ne varastaa. Olisihan siellä perkele valinnan varaa.

    • Anonyymi

      Morjes Jaska!

    • Anonyymi

      Tere! t_J

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1874
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      7
      1461
    3. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1447
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1429
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      148
      1372
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      95
      1290
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1287
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1097
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1088
    Aihe