Alkoholismi ei ole sairaus

Anonyymi

Joka väittää että alkoholismi on sairaus on kyllä pönttö mikä pönttö.

Jos kuvitteellisesti maailmasta loppuisi alkoholi (ja kaikki huumaavat aineet) niin kuolisivatko alkoholistit tai menisivät huonompaan kuntoon? Näinhän vakavassa sairaudessa käy hoitamattomana. No ei niin kävisi vaan kaikki alkoholistit alkaisivat voida paremmin. Toki osa ahdistuksissaan menisi järveen, mutta suurin osa eläisi parempaa elämää. Ei alkoholismi ole sairaus vaan mielenheikkoutta. Aivan samalla tavalla on mielenheikkoutta jos ei "jaksa" tehdä viimeistä toistoa vaikka lihaksessa olisi vielä fysiologisesti kapasiteettiä. Toki viimeisten toistojen tekeminen ei ole elämässä pärjäämisen kannalta tarpeellista vaan perus kuntoilu on parasta liikuntaa arjen jaksamiseen ja hyvän elämänlaadun ylläpitoon.

6

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minun naapuri oli kehonrakentaja ja teki niitä viimeisiä toistoja keväällä. Nyt alkoholismi on saanut hänestä niskalenkin ja mies ottaa jatkuvasti päihteitä. En tiedä, paljonko mies parhaimmillaan nosti penkistä, mutta arvioisin, että 150 kg. Nyt tällä hetkellä ei saisi kovin paljoa enää nostettua, hän myi puntit pois juhannuksena, jotta saisi lisää viinaa ostetuksi.

• Anonyymi

Sairaus on jotain mitä jollakin on, ei mitä joku tekee. Liiallinen alkoholin käyttö on sairasta kielikuvallisessa mielessä. Mikään elämäntapa, teko tai ajatus ei ole eikä voi olla sairaus.

Ja sitten takaisin painamaan duunia niska limassa jotta saadaan maksettua veroissa kaikenmoisten hömppäsairauksien hoito ja lääkäreille uudet Mersut.

• Anonyymi

ok.olen aika lailla samoilla linjalla sanomasi kanssa.en tiedä missä aika järjestyksessä nämä jutut menee,itse kirjoitin 16.9 ihan jutun jossa näin m. jantusen pastoroimisesta alkoholin käytön suhteen.mutta siitä olen melko varma että ketään ei pidä tuomita ja lähteä neuvomaan että sairaus se vain on joka sinua vie juomaan.EI OLE .sen juomisen takana on aina joku muu juttu, ja siihen juomiseen on syy......

• Anonyymi

Sorruin itse alkoholismiin, kun lopetin voimailun. Tätä ennen olin treenannut pitkään, aloitin 17vuotiaana ja olin vuosia natuna, kunnes aloin etsimään roinaa, Tilailin netistä jonkin verran, kunnes ne jäi tulliin. Selitykset meni siellä vielä läpi ekalla kerralla, tokasta eivät enää uskoisi joten päätin ostella Suomen sisältä. Eipä ollut suhteita kun tuppukylässä asustin, niin netin kautta nekin sain hankittua ja suurin osa oli toimivaa. aina on ollut iso maha , mutta 200kilon penkki onnistui todella lyhyellä treenillä. Ilman winstrolia, dbolleja, decaa,sustaa.... ties mitö kaikkea vedinkään, olisi treeni ollut ihan toisenlaista eli siihen jäi koukkuun. Kaikki tietää miltä tntuu olla iso, vahva ja kunto senkun paranee. Hirvittävä akne oli selässä, mutta sain sen hoidettua.
      Nyt ikää 44, asustan omassa talossa vaimon kanssa, ryyppään kaiket illat känniin, se sopii minulle. Pelaan konsoleilla, katselen maksukanavia ja juon viinaa/kiljua.
      Vaihtaisin tämän "harrastuksen" takaisin entisiin päiviin , mutta minulla ei ole suhteita jotta voisin treenata haluamallani kehittävällä tavalla. Netistä tuskin kandee tilata kun tulli ne varastaa. Olisihan siellä perkele valinnan varaa.

• Anonyymi

Morjes Jaska!

• Anonyymi

Tere! t_J

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      91
      7441
    2. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      224
      7311
    3. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      137
      5058
    4. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      128
      4713
    5. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      39
      4540
    6. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      86
      4251
    7. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      115
      4060
    8. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      162
      1721
    9. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      9
      1489
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      238
      1332
    Aihe