Kuka tämä oli

Anonyymi

Kuka ”kirurgi” oli näissä tapauksissa? Tietääkö kukaan?

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/09/13/kauneusleikkaus-aiheutti-katin-poskeen-kuolion-ja-ninalle-monen-sentin-arvet

10

266

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuinka monta vastaavaa tapausta sallitaan ennen kuin viranomainen Valvira alkaa hoitamaan tehtäviään. Suomessa esteettinen kirurgia on lainsuojaton. Kukaan ei valvo klinikoiden toimintaa eikä kirurgien ammattitaitoa. Myöskään potilastietojen asiakkaalle luovuttamatta jättämistä sallitaan, puhumattakaan, että niitä olisi edes kirjoitettu. Saati, että niiden asiattomista muutoksista ilmoitettaisiin. Kuinka tietosuojavaltuutettu voi olla noin tietämätön.

Onpa kantautunut ilmoille sitäkin, että jos pyydät toiselta kirurgilta lausunnon/asiantuntijan näkemyksen tehdystä operaatiota siltä osin kun sitä pystyy arvioimaan jälkeen jätettyjen arpien, jopa vaurioiden perusteella, saattaapa käydä niinkin, että lausuntoa muutetaan tyrineen lääkärin pyynnöstä. Ja tuleeko perusteluita tekstin muutokseen, puhumattakaan, että alkuperäinen teksti olisi näkyvissä. Kyseessä ei ole yllä oleva tapahtuma, mutta ihan vinkkinä tietosuojavaltuutetulle.

Jos kaikki naiset ilmoittaisivat nämä tehdyt mokat, ehkä asiantila olisikin toinen ja plastikkakirurgian valvonta olisi toisella tolalla. Nyt pääsääntöisesti ruhjeet piilotellaan ja korjaillaan isoilla rahasummilla. Naiset huomio, ei ole mitään syytä hävetä toisten tekemiä vaurioita. Toki joskus mokannut lääkäri saattaa tarjoutua "korjaamaan", siinä kohtaa kannattaisi kellojen soida: mahdollisuus vaurioiden suurenemiseen kasvaa todennäköisesti. Myös muut mokaajan ehdottamat toimenpiteet kannattaa harkita, harvoin tuoreille arville tai kesken paranemisen olevalle kohteelle kannattaa ottaa kirurgin paniikissa ehdottamaa hoitoa.

Jäljelle jäävä arpi ja se, että se on ihan "siisti", ei riitä tulokseksi ulkonäköä parantavan toimenpiteen onnistumisen arvioinniksi. Missä arpi on, miten pitkä ja näkyvä se on, sillä on merkitystä ulkonäköön jonka KOHENTAMISEKSI toimenpide halutaan ja siitä maksetaan.

Nämä muutamat julkitulot ovat vain jäävuoren huippu. Valvovat viranomaiset nyt kipinkapin klinikoille pistokokeita tekemään ja laatimaan sellaiset ukaasit, joiden ansiosta alkaa toteutumaan lailla säädetyt asiat, esim. laki potilasasiakirjoista ym. Kuka valvoo lääkärin ammattitaitoa tai työkykyä, mukaan lukien mahdolliset lääkäri kohtaiset rajoitukset? Nyt alkaa olla varsin hyvä aika valvonnan toteuttamiselle, ajatellen esteettisten toimenpiteiden lisääntyvää kasvua.

Toisaalta harmittavaa, että nämä muutamat pilaavat helposti muidenkin Suomessa ammattiaan harjoittavien maineen.

Kohtalotoverina näin mielipiteeni julki tuon. Näillä maileilla elämä on opettanut jos ei muuta, niin oikeuksistaan pitämään huolta. Tosin viimeksi itse olin 90-luvulla epäonnistuneen operaation kohteena ja siinä lääkäri saikin sanktiot. Suomessa toimivat kirurgit eivät ole minua vakuuttaneet taidoillaan. Kävin Virossa, sain toimenpidekertomuksen käteeni sairaalasta lähtiessäni (kaksi yötä sairaalassa). Hoito ja kontrollit sovitusti.

• Anonyymi

Helsinki

• Anonyymi

Eihän näillä kahdella uutisella ole mitään tekemistä keskenään... kyse kahdesta eri klinikasta ja tekijästä

• Anonyymi

Luin MOT jutun, onko tästä vielä rikostutkinta kesken?

• Anonyymi

En tiedä kuka mutta kirurgin kirjoitustyyli ei ole puhdasta suomea, eli on ulkomaalaistaustainen.

• Anonyymi

Onko estetic asialla?

Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      157
      1450
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      128
      1160
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      859
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      782
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      58
      668
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      44
      629
    7. 48
      613
    8. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      572
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      558
    10. En osaa kirjoittaa sulle edes anteeksipyyntöä

Koska en tiedä miten voit. Olen hieman kauhuissani ja järkyttynyt, jos olen sinua ahdistanut. Tunteiden prosessointi o
      Ikävä
      29
      552
    Aihe