Kuka tämä oli

Anonyymi

10

146

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuinka monta vastaavaa tapausta sallitaan ennen kuin viranomainen Valvira alkaa hoitamaan tehtäviään. Suomessa esteettinen kirurgia on lainsuojaton. Kukaan ei valvo klinikoiden toimintaa eikä kirurgien ammattitaitoa. Myöskään potilastietojen asiakkaalle luovuttamatta jättämistä sallitaan, puhumattakaan, että niitä olisi edes kirjoitettu. Saati, että niiden asiattomista muutoksista ilmoitettaisiin. Kuinka tietosuojavaltuutettu voi olla noin tietämätön.

      Onpa kantautunut ilmoille sitäkin, että jos pyydät toiselta kirurgilta lausunnon/asiantuntijan näkemyksen tehdystä operaatiota siltä osin kun sitä pystyy arvioimaan jälkeen jätettyjen arpien, jopa vaurioiden perusteella, saattaapa käydä niinkin, että lausuntoa muutetaan tyrineen lääkärin pyynnöstä. Ja tuleeko perusteluita tekstin muutokseen, puhumattakaan, että alkuperäinen teksti olisi näkyvissä. Kyseessä ei ole yllä oleva tapahtuma, mutta ihan vinkkinä tietosuojavaltuutetulle.

      Jos kaikki naiset ilmoittaisivat nämä tehdyt mokat, ehkä asiantila olisikin toinen ja plastikkakirurgian valvonta olisi toisella tolalla. Nyt pääsääntöisesti ruhjeet piilotellaan ja korjaillaan isoilla rahasummilla. Naiset huomio, ei ole mitään syytä hävetä toisten tekemiä vaurioita. Toki joskus mokannut lääkäri saattaa tarjoutua "korjaamaan", siinä kohtaa kannattaisi kellojen soida: mahdollisuus vaurioiden suurenemiseen kasvaa todennäköisesti. Myös muut mokaajan ehdottamat toimenpiteet kannattaa harkita, harvoin tuoreille arville tai kesken paranemisen olevalle kohteelle kannattaa ottaa kirurgin paniikissa ehdottamaa hoitoa.

      Jäljelle jäävä arpi ja se, että se on ihan "siisti", ei riitä tulokseksi ulkonäköä parantavan toimenpiteen onnistumisen arvioinniksi. Missä arpi on, miten pitkä ja näkyvä se on, sillä on merkitystä ulkonäköön jonka KOHENTAMISEKSI toimenpide halutaan ja siitä maksetaan.

      Nämä muutamat julkitulot ovat vain jäävuoren huippu. Valvovat viranomaiset nyt kipinkapin klinikoille pistokokeita tekemään ja laatimaan sellaiset ukaasit, joiden ansiosta alkaa toteutumaan lailla säädetyt asiat, esim. laki potilasasiakirjoista ym. Kuka valvoo lääkärin ammattitaitoa tai työkykyä, mukaan lukien mahdolliset lääkäri kohtaiset rajoitukset? Nyt alkaa olla varsin hyvä aika valvonnan toteuttamiselle, ajatellen esteettisten toimenpiteiden lisääntyvää kasvua.

      Toisaalta harmittavaa, että nämä muutamat pilaavat helposti muidenkin Suomessa ammattiaan harjoittavien maineen.

      Kohtalotoverina näin mielipiteeni julki tuon. Näillä maileilla elämä on opettanut jos ei muuta, niin oikeuksistaan pitämään huolta. Tosin viimeksi itse olin 90-luvulla epäonnistuneen operaation kohteena ja siinä lääkäri saikin sanktiot. Suomessa toimivat kirurgit eivät ole minua vakuuttaneet taidoillaan. Kävin Virossa, sain toimenpidekertomuksen käteeni sairaalasta lähtiessäni (kaksi yötä sairaalassa). Hoito ja kontrollit sovitusti.

    • Anonyymi

      Helsinki

      • Anonyymi

        Eihän näillä kahdella uutisella ole mitään tekemistä keskenään... kyse kahdesta eri klinikasta ja tekijästä


    • Anonyymi

      Luin MOT jutun, onko tästä vielä rikostutkinta kesken?

    • Anonyymi

      En tiedä kuka mutta kirurgin kirjoitustyyli ei ole puhdasta suomea, eli on ulkomaalaistaustainen.

    • Anonyymi

      Onko estetic asialla?

    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe