Suomessa on tammi- ja kesäkuun välillä tapahtunut selkein, seitsemän prosenttiyksikön kasvu ostosuunnitelmissa 21 prosentista 28 prosenttiin.
https://www.verkkouutiset.fi/suomalaisten-kiinnostus-sahkoautoihin-nousussa/
Etkä sinä mahda sille yhtään mitään. Et niin yhtään mitään.
Suomalaista 28 % aikoo ostaa sähköauton
47
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tuoreen uutisen mukaan poliisikin siirtyy ladattaviin autoihin:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-poliisi-siirtyy-ladattaviin-autoihin-ei-viela-kayttokokemuksia/7926882 - Anonyymi
Aikomus ja ostaminen on vielä kovin kaukana toisistaan. Suomalainen antaa helposti haluttuja vastauksia kyselyihin.
- Anonyymi
Vastaajista 28% voisi siis harkita sähköautoa. Minäkin voisin harkita Teslaa kakkosautoksi mutta minulla on heti ainakin 120 000 syytä jättää se ostamatta.
Ja kääntäen, 72% ei edes harkitse moista...- Anonyymi
Ja nuo kaikki 120 000 syytä on rahan puute.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nuo kaikki 120 000 syytä on rahan puute.
Vaatii tuo myös lisää syitä jos ei satu asumaan oma-rivi tai paritalossa joihin voi omalla kustannuksella hankkia latauspisteen.
Tanskassa ,Ruotsissa, Italiassa, Espanjassa ja Ranskassa taasen ostohalukkuus pudonnut.
- Anonyymi
Täysin odotettavaa. Koronan aiheuttama talouskriisi kestää monta vuotta ja sillion auton uusminen pistetään jäähylle. Tai jos pakko on uusia, niin katsellaan fiksumpia vaihtoehtoja kuin 50 % normaalia kalliimpia patteriautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin odotettavaa. Koronan aiheuttama talouskriisi kestää monta vuotta ja sillion auton uusminen pistetään jäähylle. Tai jos pakko on uusia, niin katsellaan fiksumpia vaihtoehtoja kuin 50 % normaalia kalliimpia patteriautoja.
Sähköautot menevät joka vuosi paremmin kaupaksi. Polttomoottoreilla suunta on päinvastainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot menevät joka vuosi paremmin kaupaksi. Polttomoottoreilla suunta on päinvastainen.
> Sähköautot menevät joka vuosi paremmin kaupaksi.
Niin, saa hienoja kasvuprosentteja, kun yhtenä vuotena myydään 50 autoa kuukaudessa ja seuraavana 75.
- Anonyymi
Yrittäjistä lähes kolmasosa sekä 45–64-vuotiaista viidesosa ja kaikista suomalaisista lähes kuudesosa suunnittelee vakavasti maalle muuttoa, selviää MT:n teettämästä kyselystä.
Maalle muuttamista suunnittelee vakavasti siis noin 844 000 ihmistä.
Maallemuutosta haaveilevia, mutta sitä tämän hetkisessä elämäntilanteessa epärealistisena pitäviä on 26 prosenttia.
44 prosenttia ei halua muuttaa maalle.
Maallemuutosta haaveilevia on selvästi enemmän työikäisissä kuin eläkeikäisissä. Yli 64-vuotiaista 12 prosenttia suunnittelee sitä vakavasti ja 22 prosenttia haluaisi.- Anonyymi
Aika moni haaveilee myös lottovoitosta.
Näissä kyselyissä pitäisi huomioida myös se, kuinka realistista suunnitelman toteutuminen on.
- Anonyymi
Aikominen ja tekeminen ovat kuin yö ja päivä.
- Anonyymi
Vähän niin kuin aikomuksessa ostaa sähköauto.
Jos minulta kysyttäisiin, niin maksaisin oikein mielellään 100 000€ vuosiansiosta 50% veroa... ;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän niin kuin aikomuksessa ostaa sähköauto.
Jos minulta kysyttäisiin, niin maksaisin oikein mielellään 100 000€ vuosiansiosta 50% veroa... ;)Vihreätviipertäjät jopa enemmänkin hurmiossa, kun vain kuulevat, että ilmasto jäähtyy.
- Anonyymi
Aikoa voi, mutta vahvasti epäilen onko 28 %lla suomalaisista varaa sähköautoon?
- Anonyymi
Suomalaisella on varaa sähköautoon lottovoiton saatuaan.
Aika iso % suomalaisista haaveilee myös lottovoitosta. - Anonyymi
Näin eläkeläisenä oli dieselauton verolippu se viimeinen niitti alkaa harkitsemaan sähköautoa. Keväällä auto vaihtui Ruotsista haettuun lataushybridiin. Dieselin veronpalautuksella maksan useita vuosia plugarin veroja. Kylillä käyn verkkosähköllä ja mökille pääsee bensalla, vähemmällä, kuin naftaa paloi samalla matkalla. Kunhan akut vielä vähän kehittyvät on seuraava kokonaan sähköauto.
- Anonyymi
28% katuu kun vaihtoarvo katoaa
vety tulee- Anonyymi
Sellutehtaiden piipuista tupruavasta savusta saattaa tulevaisuudessa muodostua Suomelle arvokas raaka-aineen lähde.
Savusta voidaan irrottaa hiilidioksidia, josta voidaan vetyyn yhdistämällä valmistaa synteettisiä polttoaineita kuten bensiiniä ja dieseliä.
Lappeenrannan–Lahden teknillinen yliopisto LUT julkaisi perjantaina energiayhtiö St1:n ja teknologiayhtiö Wärtsilän kanssa tutkimuksen , jonka mukaan Suomi voisi muuttua täysin energiaomavaraiseksi ja lopettaa kokonaan fossiilisten energialähteiden käytön.
Suomesta voitaisiin jopa viedä polttoaineita.
– Meille tulisi viiden miljardin euron arvosta lisää synteettisten polttoaineiden vientiä ja häviäisi viiden miljardin euron arvosta fossiilisten polttoaineiden tuontia, Lappeenrannan–Lahden teknillisen yliopiston tutkimusjohtaja Petteri Laaksonen tiivistää.
Sähköntuotantoa jouduttaisiin kuitenkin kasvattamaan peräti 270 prosenttia, koska vedyn tuotantoon elektrolyysin avulla vedestä tarvitaan paljon sähköä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellutehtaiden piipuista tupruavasta savusta saattaa tulevaisuudessa muodostua Suomelle arvokas raaka-aineen lähde.
Savusta voidaan irrottaa hiilidioksidia, josta voidaan vetyyn yhdistämällä valmistaa synteettisiä polttoaineita kuten bensiiniä ja dieseliä.
Lappeenrannan–Lahden teknillinen yliopisto LUT julkaisi perjantaina energiayhtiö St1:n ja teknologiayhtiö Wärtsilän kanssa tutkimuksen , jonka mukaan Suomi voisi muuttua täysin energiaomavaraiseksi ja lopettaa kokonaan fossiilisten energialähteiden käytön.
Suomesta voitaisiin jopa viedä polttoaineita.
– Meille tulisi viiden miljardin euron arvosta lisää synteettisten polttoaineiden vientiä ja häviäisi viiden miljardin euron arvosta fossiilisten polttoaineiden tuontia, Lappeenrannan–Lahden teknillisen yliopiston tutkimusjohtaja Petteri Laaksonen tiivistää.
Sähköntuotantoa jouduttaisiin kuitenkin kasvattamaan peräti 270 prosenttia, koska vedyn tuotantoon elektrolyysin avulla vedestä tarvitaan paljon sähköä.Tarvitaan 270% enemmän sähköntuotantoa? Eli lyhyesti sanottuna: synteettiset polttoaineet ovat käytännössä mahdottomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitaan 270% enemmän sähköntuotantoa? Eli lyhyesti sanottuna: synteettiset polttoaineet ovat käytännössä mahdottomia.
Uusiutuvaan siirtyminen edellyttää joka tapauksessa tuotantokapasiteetin ylimitoitusta, koska tuuli&aurinkosävoimalat eivät ydinvoimaloiden tapaan tuota sähköä >90 % teholla 24/7. Esim tuulivoimaloilla keskimääräinen tuotto muistaakseni jotain reilu 40 % niemellis/maksimitehosta, joten voimaloita pitää rakentaa lähes 2,5 kertainen määrä huipputehon tarpeeseen nähden.
Ja sitten kun voimaloita on rakennettun näin, tulee tilanteita, missä sähkyä syntyy 10 kertainen määrä tarpeeseen nähden. Saksassa on jo nähty tilanne, missä tuotanto>kulutus ja sähkön hinta oli hetkellisesti negatiivinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusiutuvaan siirtyminen edellyttää joka tapauksessa tuotantokapasiteetin ylimitoitusta, koska tuuli&aurinkosävoimalat eivät ydinvoimaloiden tapaan tuota sähköä >90 % teholla 24/7. Esim tuulivoimaloilla keskimääräinen tuotto muistaakseni jotain reilu 40 % niemellis/maksimitehosta, joten voimaloita pitää rakentaa lähes 2,5 kertainen määrä huipputehon tarpeeseen nähden.
Ja sitten kun voimaloita on rakennettun näin, tulee tilanteita, missä sähkyä syntyy 10 kertainen määrä tarpeeseen nähden. Saksassa on jo nähty tilanne, missä tuotanto>kulutus ja sähkön hinta oli hetkellisesti negatiivinen.Tuohon ylijäämä sähkön varastointiin on jo paljon hyötysuhteeltaan tehokkaampi ratkaisu kuin vedyn ym. valmistaminen. Onko yllätys että sekin tulee Teslalta.
https://www.bbc.com/news/av/world-australia-45648303
https://electrek.co/2020/09/18/tesla-megapacks-help-alleviates-uk-hundreds-of-millions-grid-balancing-cost-pandemic/
https://electrek.co/2020/09/22/tesla-slashes-price-powerpack-battery-day/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon ylijäämä sähkön varastointiin on jo paljon hyötysuhteeltaan tehokkaampi ratkaisu kuin vedyn ym. valmistaminen. Onko yllätys että sekin tulee Teslalta.
https://www.bbc.com/news/av/world-australia-45648303
https://electrek.co/2020/09/18/tesla-megapacks-help-alleviates-uk-hundreds-of-millions-grid-balancing-cost-pandemic/
https://electrek.co/2020/09/22/tesla-slashes-price-powerpack-battery-day/Akkujen käytössä vaan on se, että voi tulla pulaa valmistusmateriaaleista -> hinnat eivät laske niin alas kuin laajamittainen varastointi vaatisi.
Muitakin ratkaisuja on, kuten pumppuvoimalat (jo käytössä olevaa tekniikkaa).
Pelkkään energian varastointiin vedyn tuottaminen elektrolyysillä ja sähkön tuotanto vedystä polttokennoilla on hullujen hommaa - hyötysuhde jää perin surkeaksi. Mutta se on sitten eri juttu, jos on ylituontantoa -> sähkön hinta sillä hetkellä pohjamudissa... silloin voikin olla järkevää käyttää energiaa vetyä liikennepolttoaineiden valmistamiseen.
BTW vetyäkin saa tehtyä muutoinkin kuin elektrolyysillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkujen käytössä vaan on se, että voi tulla pulaa valmistusmateriaaleista -> hinnat eivät laske niin alas kuin laajamittainen varastointi vaatisi.
Muitakin ratkaisuja on, kuten pumppuvoimalat (jo käytössä olevaa tekniikkaa).
Pelkkään energian varastointiin vedyn tuottaminen elektrolyysillä ja sähkön tuotanto vedystä polttokennoilla on hullujen hommaa - hyötysuhde jää perin surkeaksi. Mutta se on sitten eri juttu, jos on ylituontantoa -> sähkön hinta sillä hetkellä pohjamudissa... silloin voikin olla järkevää käyttää energiaa vetyä liikennepolttoaineiden valmistamiseen.
BTW vetyäkin saa tehtyä muutoinkin kuin elektrolyysillä."Akkujen käytössä vaan on se, että voi tulla pulaa valmistusmateriaaleista -> hinnat eivät laske niin alas kuin laajamittainen varastointi vaatisi."
LiFePo akkuja voi valmistaa tunnetuilla resursseilla lähes loputtomasti. Litium ei ole enää ongelma. Ja tuo kemia ei tietenkään tarvitse kobolttia lainkaan.
"BTW vetyäkin saa tehtyä muutoinkin kuin elektrolyysillä."
Saa... maakaasusta. Mutta eihän siinä ole päästöjen kannalta järkeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Akkujen käytössä vaan on se, että voi tulla pulaa valmistusmateriaaleista -> hinnat eivät laske niin alas kuin laajamittainen varastointi vaatisi."
LiFePo akkuja voi valmistaa tunnetuilla resursseilla lähes loputtomasti. Litium ei ole enää ongelma. Ja tuo kemia ei tietenkään tarvitse kobolttia lainkaan.
"BTW vetyäkin saa tehtyä muutoinkin kuin elektrolyysillä."
Saa... maakaasusta. Mutta eihän siinä ole päästöjen kannalta järkeä.> Saa... maakaasusta. Mutta eihän siinä ole päästöjen kannalta järkeä.
Patteriuskova valikoi faktansa. Vetyä saa tehtyä mm. hajottamalla vettä termisesti. Ei vielä tuotantokäytössä, mutta demottu (vahingossa) toimivaksi mm. japanilaisessa paukkuvaaran ydinvoimalassa.
Tämän päälle kaikki nämän power-to-x nimikkeen alla kehiteltävät teknologiat.
Puhumattakaan ideoiduista aurinkopaneelin tapaan toimivista "vetykennoista", jotka hajottavat vettä aurinkoenergialla. Tätäkin tutkitaan, myös biologisena vaihtoehtona (peukaloidaan sinileviä tms niin, että yhteystysketju menee vähän rikki ja vety vapautuu kaasuna). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Saa... maakaasusta. Mutta eihän siinä ole päästöjen kannalta järkeä.
Patteriuskova valikoi faktansa. Vetyä saa tehtyä mm. hajottamalla vettä termisesti. Ei vielä tuotantokäytössä, mutta demottu (vahingossa) toimivaksi mm. japanilaisessa paukkuvaaran ydinvoimalassa.
Tämän päälle kaikki nämän power-to-x nimikkeen alla kehiteltävät teknologiat.
Puhumattakaan ideoiduista aurinkopaneelin tapaan toimivista "vetykennoista", jotka hajottavat vettä aurinkoenergialla. Tätäkin tutkitaan, myös biologisena vaihtoehtona (peukaloidaan sinileviä tms niin, että yhteystysketju menee vähän rikki ja vety vapautuu kaasuna).Kyllä on paksua soopaa. Olemassa oleva teknologia vs kaukaisen tulevaisuuden kuvitelmat. Ehkä 50 vuoden päästä nuo sun vetyunelmat tapahtuvat. Ehkä ei vielä silloinkaan...
- Anonyymi
Aion ostaa saksasta toyota ladcruiserin DIESELIN ETKÄ SAA SILLE YHTÄÄN MITÄÄN.
- Anonyymi
Sähköauto?Mikä se on ???
- Anonyymi
Sähköauto on sellainen auto, jolla voi ajaa myös 2030 jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on sellainen auto, jolla voi ajaa myös 2030 jälkeen.
Ellei vihreitä saada siihen mennessä hävitetyksi.
- Anonyymi
Jos sanoo voivansa harkita sähköauton ostoa, ei se ole ostopäätös.
Se on fundeeraamista, että pitäiskö vai eikö? Ja menee ostamaan Saksasta dieselin.
Minäkin voisin harkita Espanjaan muuttoa eläkepäiviksi, mutku ei oo rahhoo. Ei se ole muuttopäätös. Pelkkää unelmaa... - Anonyymi
Sähköauto on aika kallis ajopeli, joten hyvin harvalla on sellaista varaa suoralta kädeltä ostaa. Sähköistäminen kannattaisi aloittaa vähän halvemmalla vempeleellä. Aluksi kannattaisi varakkaalle anopille ostaa vaikka sähkötuoli ja harkita vasta ison perinnön jälkeen sähköauton hankkimista.
- Anonyymi
Ei alle 5000 euron Corollakansa ostele sähköautoja pitkään aikaan
- Anonyymi
Tuskin ostaa ainakaan mitään volkkarin sähköpommia kun ei ole tottunut vikojen kanssa taistelemaan.
- Anonyymi
72 % ei aijo ostaa sähköautoa. En minäkään.
- Anonyymi
Sähköautojen valtava vyöry on alkanut, eikä Häppylän kankaan korjaamon omistaja mahda sille mitään.
- Anonyymi
Mitä kumman sähköautoja? Mahtavat olla vain akkuautoja. Tekeekö niillä mitään, kun kovat pakkaset tulevat, akut aina tyhjät.
Koska sähköä siirretään langattomasti autoihin, kulkevat, kuin ikiliikkujat. Mahtaavat vihreät hillua ilosta mieltään osoittaa, hiilineutraalia, mitähän rajoituksia ja kieltoja viherviipertäjät seuraavaksi?- Anonyymi
Sähköautojen vyöry on alkanut, mutta patteriuskovaiset huijaavat pikkuisen. Lähes kaikki (yli 90 %) nyt myytävistä sähköautoista on varustettu polttomoottorilla. Sähköllä nämä kulkevat vain nurkka-ajot ja pitkät matkat liikutaan fosiilisen polttoaineen voimin.
Käytöstä riippuu, miten paljon fossiilista palaa. Minimissään voidaan päästä lähemmäs 1 l/100 km, mutta pahimmillaan voi olla melkein pilkku eri sarakkeessa. Keskimäärin ehkä jossain kolmosella alkavissa lukemissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen vyöry on alkanut, mutta patteriuskovaiset huijaavat pikkuisen. Lähes kaikki (yli 90 %) nyt myytävistä sähköautoista on varustettu polttomoottorilla. Sähköllä nämä kulkevat vain nurkka-ajot ja pitkät matkat liikutaan fosiilisen polttoaineen voimin.
Käytöstä riippuu, miten paljon fossiilista palaa. Minimissään voidaan päästä lähemmäs 1 l/100 km, mutta pahimmillaan voi olla melkein pilkku eri sarakkeessa. Keskimäärin ehkä jossain kolmosella alkavissa lukemissa.BTW osa nyt myytävistä sähköautoista on aika hilpeitä. Nurkka-ajot sujuvat sähköllä, mutta ulkoilman lämpötilan painuessa lähemmäs nollaa polttomoottori pörisee koko ajan, jotta saadaan tuotettua lämpöä matkustamoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BTW osa nyt myytävistä sähköautoista on aika hilpeitä. Nurkka-ajot sujuvat sähköllä, mutta ulkoilman lämpötilan painuessa lähemmäs nollaa polttomoottori pörisee koko ajan, jotta saadaan tuotettua lämpöä matkustamoon.
Älä valehtele äläkä usko ympäristöjärjestöjen valheita:
Uskomatonta, että kaksi ympäristöjärjestöä kirjoittaa ladattavista hybrideistä täyttä paskaa:
https://tekniikanmaailma.fi/lataushybrideista-leviaa-tutkittua-huuhaata-jota-ei-kannata-ottaa-ihan-todesta-ymparistojarjestojen-kohuraportissa-on-paljon-ihan-silkkaa-potaskaa/ - Anonyymi
Mitä pakkanen muka tekee akulle? Ei se varausta minnekään vie. Sähköautot osaavat lämmittää akut niin, että niistä lähtee virtaa kun liikkeelle lähdetään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele äläkä usko ympäristöjärjestöjen valheita:
Uskomatonta, että kaksi ympäristöjärjestöä kirjoittaa ladattavista hybrideistä täyttä paskaa:
https://tekniikanmaailma.fi/lataushybrideista-leviaa-tutkittua-huuhaata-jota-ei-kannata-ottaa-ihan-todesta-ymparistojarjestojen-kohuraportissa-on-paljon-ihan-silkkaa-potaskaa/Mikä valhe se on, jos Kian sähköautot käyttävät polttomoottoria matkustamon lämmittämiseen aina, kun ulkoilman lämpötila on alle 14 astetta?
Sitäpaitsi sähköautojen ongelmat eivät lopu tähän. Kian sähköautoissa ei ole myöskään mahdollisuutta esilämmitykseen latauspisteestä imettävällä virralla. Tämän toi Tuulilasi esiin jo pari vuotta sitten. Jos sähköauto halutaan esilämmittää, pitää siihen asentaa sisätilanlämmitin sekä johtosarja sille. Illalla kytketään seinään 2 johtoa
- latausjohto
- sisätilanlämmittimen johto (pitää varustaa kellokytkimellä)
- Anonyymi
Norjassa kaupunkipatteriautojen verotusta kiristetään eikä anneta enään verohelpotuksia hankintaan tai ilmaisia parkkiruutuja eikä saa enään ajaa bussikaistoilla kun ne ruuhkauttavat sekä haittaavat joukkoliikennettä. Myös akkujen valmistuksesta aiheutuvat ympäristösyyt ovat yksi kriteeri nouseviin veronkorotuksiin. Ei ole taloudellista omistaa patterilla toimivia menopelejä joita pitää jatkuvati pitää latauksessa kaapelinvarassa sen lyhyen toimintasöteen vuoksi. Tään jo tyhmempikin huomaa. Se siitä patteriautoista.
- Anonyymi
Älä valehtele.
Suomessa halutaan puhdistaa kaupunkien ilma lähipäästöistä ja se tehdään sinusta huolimatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele.
Suomessa halutaan puhdistaa kaupunkien ilma lähipäästöistä ja se tehdään sinusta huolimatta.Älä valehtele!
Patteriuskova haluaa elää leveästi (pitää olla statussymboli nimeltä uusi auto) ja samalla pitää myös esittää muutoinkin parempaa eli ekologista ihmistä. Kuitenkaan statussymboleista tinkimättä.
Patteriuskovalla ei kuitentaan pelimerkit riitä tähän, mutta tilanne korjataan
- mankumalla aina vaan lisää hankintatukea omalle statussymbolille
- mankumalla ilmasta latausta (ei uskovainen ole omasta autoilustaan = statussymbolistaan valmis maksamaan, maksut kuuluvat muille)
Patteriuskova kuittaa kritiikin kateutena ja vanhanaikaisena ajatteluna, vaikka patteriuskova nimenomaan on hakemassa muiden kadehdintaa "katsokaa, minä olen ekologinen ihminen ja ajan uudemmalla ja kalliimmalla autolla kuin sinä". Tässä kohtaa on syytä olla mainitsematta, ettei minulla ole rahaa tähän statussyboliin, ellen saa kinuttua itselleni lisää etuuksia.... johon rahat revitään sinun taskustasi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele!
Patteriuskova haluaa elää leveästi (pitää olla statussymboli nimeltä uusi auto) ja samalla pitää myös esittää muutoinkin parempaa eli ekologista ihmistä. Kuitenkaan statussymboleista tinkimättä.
Patteriuskovalla ei kuitentaan pelimerkit riitä tähän, mutta tilanne korjataan
- mankumalla aina vaan lisää hankintatukea omalle statussymbolille
- mankumalla ilmasta latausta (ei uskovainen ole omasta autoilustaan = statussymbolistaan valmis maksamaan, maksut kuuluvat muille)
Patteriuskova kuittaa kritiikin kateutena ja vanhanaikaisena ajatteluna, vaikka patteriuskova nimenomaan on hakemassa muiden kadehdintaa "katsokaa, minä olen ekologinen ihminen ja ajan uudemmalla ja kalliimmalla autolla kuin sinä". Tässä kohtaa on syytä olla mainitsematta, ettei minulla ole rahaa tähän statussyboliin, ellen saa kinuttua itselleni lisää etuuksia.... johon rahat revitään sinun taskustasi!Kyllä sulla on ongelmat ja mielikuvitusta.
Ajan sähköautolla, enkä ole koskaan mankunut ilmaista latausta, enkä saanut edes hankitatukea hinnan vuoksi.
En välitä ekologisuudesta, tms. Tesla Model 3 LR AWD on vain ihan pirun hyvä auto.
- Anonyymi
Sähköauton vastustajat luulevat, että heidän valheillaan on jotain vaikutusta. Vastutstajat katsokaa syyskuun rekisteröintitlastoa. Halpoja sähköautoja on tulossa markkinoille pilvin pimein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1689779Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513179Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432947- 612699
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012105- 1132053
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251933Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä581517Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121306- 281261