En ole niin tarkkaan lukenut, että asian tietäisin, joten kysynt sitä täällä itseäni viisaammilta. Koska kristittyjen toiminta yleensä perustuu siihen, mitä Raamatussa sanotaan eikä varsinaista oraalista traditiota virallisesti hyväksytä katolisissa kirkoissa, niin olettaisin myös rangaistuskeinoihin haetun esimerkkiä Raamatusta.
Eli mihin Raamatun kohtiin perustuvat jalkapuut, inkvisitio, mestaus, roviollapolttaminen ja noitien kelluttaminen?
Mainitaanko Raamatussa jalkapuut?
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikki kiertää maata polttakaa valehtelija roviolla.
- Anonyymi
Ristille naulitsivat,, ja muutenkin kiduttivat. ja sitten eräs uskonto otti kidutysvälineen tunnuksekseen !
Tappamiseen Raamatusta löytyy varmasti perustelut mutta en usko, että jalkapuihin.
- Anonyymi
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.- Anonyymi
torre1 kirjoitti:
Heh. Että noin Raamattussa.
Entistä varmemmin Raamattua ei tarvita.Pelkäätkö jalkapuuhun joutumistasi?
Anonyymi kirjoitti:
Pelkäätkö jalkapuuhun joutumistasi?
Kuka sitä pelkäisi?
Raamattu ja kirkon entinen käytäntö ei kuulu meidän elämään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2307666
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455130- 594792
- 753458
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162025Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗311934- 311839
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441687- 371629
- 1501403