Köyhä, pysy hoikkana

Anonyymi

Ei kannatas yödä paljon päivässä, kun säännöstelet ja pysyt hoikkana niin ei tarvi syödä kuin kolme kertaa viikossa. Rahatkin riittää paremmin kun ostat ruokaa vähän. Tiesitkös sitä.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuulostaa mun laihdutuskuurille,kun alkuun pääsin meni 8-9v.Ruokavalioni ei varmaan ollut terveellinen kun lihakseni katosi ja kilot toki katos,loppuajasta ei nälkää tuntunut,ilm.nälkiintynyt ihminen.Ilman nälkää..no söin lopus jtn.punasal.siihehillosip.juustoviip ne oli mun ateriat.join vettä, kahvii.Hiilareita välttelin 8-9 vuotta!En saanut mistään vitamiinejä..nyt labraa yms.Mutta kyl nauratti arvot paljooon alle sallittujen .Moniko pystyy tuohon,kyllä ne ihmetteli terv.kesk.Mitenmiten onko tää totta??painosta.Nyt otamme uusiksi.Mulle ei painosta vinguta

    • Anonyymi

      Voileipä ja kahvi, ei kannata pelkästään.
      Ennemmin yksi ateria päivässä.
      Tehkää kerralla isoja määriä, keittoruokia tai laatikoita.

    • Anonyymi

      Minä syön kyllä näin köyhänä viisi kertaa päivässä ja pysyn ihan hoikkana. Sopiva ateriarytmi ja ei mitään suuria annoksia kerralla, lisäksi paljon kasviksia. Kalaa ja kanaa kohtuullisesti perunoiden kanssa, siinä se ja kokojyvä leipää kolme viipaletta päivässä. Aamulla kaurapuuroa lautasellinen. Maksaa päivässä minun ateriat alle 2€, joten ei ole kallista köyhälle, joten miksi pitäisi muka vain kolme kertaa viikossa mukamas syödä. Köyhyyttä voi näemmä olla korvien välissäkin...

    • Anonyymi

      Kun syöt työpaikkalounaan 5päivänä, pärjäät vallan hyvin 2 päivää kotilounailla. Simppeliä, eiköstä vaan

      • Anonyymi

        On vaan älyttömän kallista työpaikoilla ne lounaat. Jos ottaa eväät kotoa töihin ja lämmittää ne mikrolla taukotiloissa, tulee paljon edullisemmaksi. Jotain keittoa tai laatikkoruokaa evääksi ja leivät, niin hyvin pärjää ja maksaa vaan 1/10 työpaikkalounaan hinnasta, tulee vuodessa iso säästö (yli 2200€/v. säästöä!!!). Simppeliä, eikö vaan!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        On vaan älyttömän kallista työpaikoilla ne lounaat. Jos ottaa eväät kotoa töihin ja lämmittää ne mikrolla taukotiloissa, tulee paljon edullisemmaksi. Jotain keittoa tai laatikkoruokaa evääksi ja leivät, niin hyvin pärjää ja maksaa vaan 1/10 työpaikkalounaan hinnasta, tulee vuodessa iso säästö (yli 2200€/v. säästöä!!!). Simppeliä, eikö vaan!!

        Nehän ovat palkan lisiä, joista maksat veroa, nämä työsuhde-edut, kuten työsuhdelounas, lounasseteli, työsuhderavinto tai millä nimellä ne nyt tunnetaan. Eivät ole mitään kalliita, vaan päin vastoin. Älä pidä ihmisiä tyhminä


      • Anonyymi
        Narsist1 kirjoitti:

        Nehän ovat palkan lisiä, joista maksat veroa, nämä työsuhde-edut, kuten työsuhdelounas, lounasseteli, työsuhderavinto tai millä nimellä ne nyt tunnetaan. Eivät ole mitään kalliita, vaan päin vastoin. Älä pidä ihmisiä tyhminä

        Tietty miten on palkkansa sopinut ja ymmärtää verotustaan... Minulla on ollut vaan sellainen juttu, että on kannattanut tehdä eväät töihin ja syödä omia eväitä. Ehdottomasti halvin juttu. Saan vähentää verotuksessa koko- ja puolipäivärahan, joka kattaa todella reilusti evääni, jään voitolle todella paljon!
        Meillä vaimollani on valtion palveluksessa tiettyjä ateriaetuja ja liikuntaseteleitä. Ateriaedun kanssa on aika monimutkainen juttu, pitää kuitteja skannailla ja niiden toimittaminen on välillä hankalaa ja jos summat jää vajaaksi, tulee taas ongelmaa. Liikuntaseteleissä on helpompaa, mutta ne pitää käyttää tietyssa ajassa, hieman joskus menee vaikeaksi niissäkin vuoden vaihteessa. Onneksi läheinen ratsastuskeskus ottaa niitä vastaan "kylmänäkin".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietty miten on palkkansa sopinut ja ymmärtää verotustaan... Minulla on ollut vaan sellainen juttu, että on kannattanut tehdä eväät töihin ja syödä omia eväitä. Ehdottomasti halvin juttu. Saan vähentää verotuksessa koko- ja puolipäivärahan, joka kattaa todella reilusti evääni, jään voitolle todella paljon!
        Meillä vaimollani on valtion palveluksessa tiettyjä ateriaetuja ja liikuntaseteleitä. Ateriaedun kanssa on aika monimutkainen juttu, pitää kuitteja skannailla ja niiden toimittaminen on välillä hankalaa ja jos summat jää vajaaksi, tulee taas ongelmaa. Liikuntaseteleissä on helpompaa, mutta ne pitää käyttää tietyssa ajassa, hieman joskus menee vaikeaksi niissäkin vuoden vaihteessa. Onneksi läheinen ratsastuskeskus ottaa niitä vastaan "kylmänäkin".

        Hienoa, että jaat tietämystäsi, miten voi säästää


      • Anonyymi
        Narsist1 kirjoitti:

        Hienoa, että jaat tietämystäsi, miten voi säästää

        Voit tietty varmistaa nämä asiat Veronmaksajain Keskusliitto ry veroneuvonnasta. Minä ainakin olen sieltä saannut hyvät ohjeet. Usein pienillä ratkaisuilla voi säästää uskomattoman summan vuosien varrella! Viimeksi kysyin verotukseeni neuvoa Veronmaksajain Keskusliiton veroneuvonnasta, toimin ohjeiden mukaan, ja veroseuraamus 345€. Vertailuna kaverini samassa tilanteessa ja ei kysellyt keneltäkään ohjeita verotukseensa, lopputulos maksettavaa n. 18000€, kun hän osasi tehdä kaikki mahdolliset hölmöilyt verotuksen suhteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voit tietty varmistaa nämä asiat Veronmaksajain Keskusliitto ry veroneuvonnasta. Minä ainakin olen sieltä saannut hyvät ohjeet. Usein pienillä ratkaisuilla voi säästää uskomattoman summan vuosien varrella! Viimeksi kysyin verotukseeni neuvoa Veronmaksajain Keskusliiton veroneuvonnasta, toimin ohjeiden mukaan, ja veroseuraamus 345€. Vertailuna kaverini samassa tilanteessa ja ei kysellyt keneltäkään ohjeita verotukseensa, lopputulos maksettavaa n. 18000€, kun hän osasi tehdä kaikki mahdolliset hölmöilyt verotuksen suhteen.

        Paljonko muuten on jäsenmaksu ko Liittoon?


      • Anonyymi
        Narsist1 kirjoitti:

        Paljonko muuten on jäsenmaksu ko Liittoon?

        Nyt näyttää olevan 29€/v. ja lisäksi tulee kerran maksettava 8€ liittymismaksu. Lisäksi tulee Taloustaito lehti, jossa paljon hyödyllistä tietoa. Olen ollut jo vuosia itse VKL:n jäsen ja maksanut jäsenmaksuni 2 vuoden välein, jolloin se on (tähän asti ainakin) ollut halvempi. Joka vuosi olen kysynyt neuvoja verotukseeni ja aina olen tienannut monin kertaisesti jäsenmaksuni saamieni verosuunnitteluohjeiden mukaan. Lisäksi olen saannut muitakin etuja tuolla jäsenyydellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt näyttää olevan 29€/v. ja lisäksi tulee kerran maksettava 8€ liittymismaksu. Lisäksi tulee Taloustaito lehti, jossa paljon hyödyllistä tietoa. Olen ollut jo vuosia itse VKL:n jäsen ja maksanut jäsenmaksuni 2 vuoden välein, jolloin se on (tähän asti ainakin) ollut halvempi. Joka vuosi olen kysynyt neuvoja verotukseeni ja aina olen tienannut monin kertaisesti jäsenmaksuni saamieni verosuunnitteluohjeiden mukaan. Lisäksi olen saannut muitakin etuja tuolla jäsenyydellä.

        Minulla myös 2vuoden jäsenkortti ja Taloustaitolehti kerran kuukaudessa. Useita vuosi jo tullut.
        Säästämisvinkkejä moni tarvitsee kaurapuuron lidäkdi
        Mukavaa syksyä sinulle


    • Anonyymi

      Mä käyn syömässä kaupassa. Ei tarvi kotiin ostaa kun vetäsee pullan tai pari kaupassa.

    • Anonyymi

      Ei tarvi paljon päivässä. Aamulla leivät ja kahvi tai puuro ja kahvi. Päivällä perunat, leipää ja jotain höystettä. Illalla puuro, tai leivät ja tee.
      Ennenkin pärjättiin sellaisella. Vasta 80-luvulla alkoi paisuminen.
      Hampurilaiskulttuuri on kaiken pahan alku.

    • Anonyymi

      Niimpä ja aamun alottaa puurolla siihen on kaikilla varaa.Itseni totuttanu puuroon aamulla mutta jos en syö niin päivän mittaan syömiset sitä sun tätä.

      • Anonyymi

        Kaurapuuro maksaa n. 0,03€ lautasellinen, siihen on todellakin kaikilla varaa. Joskus syön lounaaksi myös kaurapuuroa. Ei tietenkään ole kovin terveellistä, mutta joskus voin viettää koko päivän, että syön kaurapuuroa, jolloin ruoka maksaa alle 0,10€ päivässä. Pakastimesta vaan itse poimittuja marjoja puuron päälle reilusti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaurapuuro maksaa n. 0,03€ lautasellinen, siihen on todellakin kaikilla varaa. Joskus syön lounaaksi myös kaurapuuroa. Ei tietenkään ole kovin terveellistä, mutta joskus voin viettää koko päivän, että syön kaurapuuroa, jolloin ruoka maksaa alle 0,10€ päivässä. Pakastimesta vaan itse poimittuja marjoja puuron päälle reilusti!

        Olihan ennen koulussakin pelkkää puuroa ruokana ja hyvin pärjättiin. Eikä kotonakaan aina niin kummoista ruokaa ollut tarjolla, keitettyä perunaa ja ruskeakastiketta, sekä ruisleipää ja maitoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olihan ennen koulussakin pelkkää puuroa ruokana ja hyvin pärjättiin. Eikä kotonakaan aina niin kummoista ruokaa ollut tarjolla, keitettyä perunaa ja ruskeakastiketta, sekä ruisleipää ja maitoa.

        Ja sitten kun meni työelämään, pidätettiin palkasta jokapäiväinen ruoka, mitä en juuri koskaan syönyt, kahvilla ja pullalla pärjäsi. Ja niin pysyi hoikkana oikein hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan ennen koulussakin pelkkää puuroa ruokana ja hyvin pärjättiin. Eikä kotonakaan aina niin kummoista ruokaa ollut tarjolla, keitettyä perunaa ja ruskeakastiketta, sekä ruisleipää ja maitoa.

        Ja sitten kun meni maksulliseen kouluun, otettiin eväät, eli leipää ja maitoa pullossa.
        Spritepullossa varsinkin maito oli hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten kun meni maksulliseen kouluun, otettiin eväät, eli leipää ja maitoa pullossa.
        Spritepullossa varsinkin maito oli hyvää.

        Muista alakoulussa meillä oli taskumatissa kaikilla mehua. Voipaperiin kääritty kaksi leivän palasta kotoa ja orhavelliä satiin koulussa. Hoikkana pysyttiin, koko 60 luvun lapsilauma.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe